Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Valvoja: Moderators
- Aquatica
- Viestit: 15113
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Mulla 103kW 2.4JTD 156ssa oli 120A, joten loogiselta kuulostaisi.
- Macela
- Viestit: 2659
- Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
- Car(s): .
'06 Brera 2.2
'01 166 2.5 V6
'99 156 2.5 V6
(ex: GT 3.2, GTV TS, 164 V6) - Paikkakunta: Pori
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Edit: meh.
- Tonza
- Viestit: 83
- Liittynyt: 28 Marras 2016, 20:40
- Car(s): 159 3.2 JTS Q4 Berlina, 164 3.0 V6 1989, 33 Permanent4 1991, 166 2.0 TS 2001
- Paikkakunta: Tre
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Oletteko muut törmänneet tälläiseen, jostain syystä vain talvella?
166 näyttää, että kuskin ovi ei olisi kiinni vaikka on kiinni. Sisävalot jäävät palamaan, pahimmillaan jos jäisivät yöksi niin menee akku. Olen ottanut ylimääräiset sisäpolttimot pois tämän takia.
Onko ideoita? Toimii tosiaan normaalisti kesäisin, ei ongelmia tuolloin.
166 näyttää, että kuskin ovi ei olisi kiinni vaikka on kiinni. Sisävalot jäävät palamaan, pahimmillaan jos jäisivät yöksi niin menee akku. Olen ottanut ylimääräiset sisäpolttimot pois tämän takia.
Onko ideoita? Toimii tosiaan normaalisti kesäisin, ei ongelmia tuolloin.
- VMTD
- Viestit: 3367
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Pitäisihän tuossa olla ajastin, eli valot sammuvat jonkin ajan kuluttua, mikäli ovet ovat auki.
Tuollaista oiretta ei ainakaan minulla ole vielä ilmennyt.
Tuollaista oiretta ei ainakaan minulla ole vielä ilmennyt.
- Aquatica
- Viestit: 15113
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Kuulostaa vähän siltä, että kosketushärö valon ovikatkasijassa. En tiedä, missä 166:ssa se on - lukossako? Ei liene sitten kuitenkaan yhdessä lukon tunnistimen kanssa, jos ovet saa lukkoon kuitensakin?
- Macela
- Viestit: 2659
- Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
- Car(s): .
'06 Brera 2.2
'01 166 2.5 V6
'99 156 2.5 V6
(ex: GT 3.2, GTV TS, 164 V6) - Paikkakunta: Pori
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Ei ole itsellä ollut tälläista.Tonza kirjoitti:Oletteko muut törmänneet tälläiseen, jostain syystä vain talvella?
166 näyttää, että kuskin ovi ei olisi kiinni vaikka on kiinni. Sisävalot jäävät palamaan, pahimmillaan jos jäisivät yöksi niin menee akku. Olen ottanut ylimääräiset sisäpolttimot pois tämän takia.
Onko ideoita? Toimii tosiaan normaalisti kesäisin, ei ongelmia tuolloin.
Oma 166 kyllä sammuttaa sisävalot jonkin ajan kuluttua ainakin takaa, edestä voi itse näppästä pois. Olen jättänyt tässä talvella muutamia kertoja ovet leväälleen kuivaamaan halliin (jostain ehkä vuotaa vettä sisälle).
- Tonza
- Viestit: 83
- Liittynyt: 28 Marras 2016, 20:40
- Car(s): 159 3.2 JTS Q4 Berlina, 164 3.0 V6 1989, 33 Permanent4 1991, 166 2.0 TS 2001
- Paikkakunta: Tre
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Ovet menevät kyllä lukkoon joo, mutta jos sisällä lukitsee ovet napista, menee hetkeksi "virheilmoitus" ovesta pois. Sitten hetken kuluttua se palaa takaisin... Mystisiä nämä sähköjutut. Ainakin kerran viimetalvena meni akku ja valot paloivat aamulla yön jälkeen, ei ainakaan sitten toimi aikakatkaisu. Nyt onneksi myös ledejä kaikki sisävalot.
Täytyisi vaan saada tuo ilmoitus pois kun häiritsee aina taulussa kun ajaa saisi myös taka sisävalot takaisin paikalleen näin edelleen pimeällä ajanjaksolla... Heh.
Täytyisi vaan saada tuo ilmoitus pois kun häiritsee aina taulussa kun ajaa saisi myös taka sisävalot takaisin paikalleen näin edelleen pimeällä ajanjaksolla... Heh.
-
- Viestit: 1181
- Liittynyt: 14 Helmi 2014, 21:51
- Car(s): Ex 156, 2.0 JTS ja 166 2,4 jtd, 159 sw 2,4 jtdm, 166 2,4 jtd 20v, 156 2,5 V6, 159 sw 2,4 jtdm Q4, 159 2,4jtdm qtronic. Ajossa 166 3.2 V6 ja Stelvio 2.2
- Paikkakunta: Orimattila
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Mulla oli samanlaista oireilua, sain sen jotenkin ränkkäämällä toimii, siis lukkoon auki vai oliko se kiinni ja auki....
Onnistuu!! Vai onnistuuko??
- Polforea
- Viestit: 11551
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Siellä lie mikrokytkin tunnistamassa lukkomekanismin asentoa? Kytkimen haitaksi kun pääsee kosteutta joka päätyy jäätymään, niin lopputulos oireilee juurikin kuvatun kaltaisesti. Ratkaisuna toimii yleensä mekanismin puhidistaminen ja voitelu tai rankemmin vaihto.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
- VMTD
- Viestit: 3367
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Tänä talvena ole ihmetellyt tuon 166:n käytöstä luikkaalla. Ihan kuin takapää hakisi kokoajan luikkaalla tai ainakin ajotuntuma muuttuu levottomaksi, onko muilla ollut tuollaista vaivaa? Pitävällä pohjalla ei tuota levottomuutta ole, tosin eihän tuon suuntavakavuus 155:n tasolla ole.
En muista millaiset säätöarvot sinne taakse laitettiin viimeksi ja onhan ne voineet muuttua ja millaiset pitäisi olla, että se kulkisi vakaasti myös liukkaalla.
En muista millaiset säätöarvot sinne taakse laitettiin viimeksi ja onhan ne voineet muuttua ja millaiset pitäisi olla, että se kulkisi vakaasti myös liukkaalla.
Paikalla
- jyrkip
- Viestit: 832
- Liittynyt: 03 Helmi 2014, 20:51
- Car(s): Ex. Alfat: Giulia super 1300
156 Sportwagon 2,0 JTS 16v -03
156 Sportwagon 2,4 JTDm 20v -05
166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04 - Paikkakunta: Nummela
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Kyllä minun kappale menee ihan hakematta. Vaikka takapään kulmissa lie jotakin pielessä, takaa kuluu renkaat sisäreunasta enemmän
Ex. 166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04
Ex. 156 2,4 JTDm 20V Sportwagon -05
Ex. Giulia 1300 -72
Ex. 156 2,4 JTDm 20V Sportwagon -05
Ex. Giulia 1300 -72
- Aquatica
- Viestit: 15113
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Kuulostaa siltä, että siellä olisi jotain väljää takana. Jos kulmat siis noin muuten kunnossa. Muunmerkkisissä monesti ollut yksi pusla vaan väsynyt, joka sallii hieman sivuttaista liikettä renkaalle...
Voisko olla ihan vaan sellaista? En toki 166n alustaa tunne, niin en tiedä millainen viritys se on esim 156 tai 159 verrattuna.
Voisko olla ihan vaan sellaista? En toki 166n alustaa tunne, niin en tiedä millainen viritys se on esim 156 tai 159 verrattuna.
- VMTD
- Viestit: 3367
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Narinat on vaihdettu 70 tkm sitten ja tukivarren takimmaiset sisäpuslat eli samanlainen nivelpusla kuin narina.
Jos joku pusla väljä, miksi kulkee pitävällä pinnalla hyvin, mutta luikkaalla ei?
Voihan tietty vika olla renkaissakin ja pyöräkulmia ei viime kesän jälkeen ole tarkastettu.
Jos joku pusla väljä, miksi kulkee pitävällä pinnalla hyvin, mutta luikkaalla ei?
Voihan tietty vika olla renkaissakin ja pyöräkulmia ei viime kesän jälkeen ole tarkastettu.
- Aquatica
- Viestit: 15113
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Liukkaalla pinnalla auraus/haritus ei kampea rengasta riittävällä voimalla välyksen takia ja luikertelee hetkittäin, kun pitoa on enempi samalla kun pitävällä pinnalla kampeamisvoima pitää renkaan autoon suhteutettuna tiukasti samassa kulmassa? Eli vaikka pitävällä ongelma olisi, se on aina vakaasti vääntöä suuntaan X, kun liukkaalla se vaihtelee X:n ja Z:n väliä.
Jos tuosta selityksestä nyt mitään älykästä saa irti...
Jos tuosta selityksestä nyt mitään älykästä saa irti...
- Macela
- Viestit: 2659
- Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
- Car(s): .
'06 Brera 2.2
'01 166 2.5 V6
'99 156 2.5 V6
(ex: GT 3.2, GTV TS, 164 V6) - Paikkakunta: Pori
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Täysin samaan asiaan kiinnitin huomiota tässä parina päivänä kun omalla 166:lla ajanut suoraa tietä joka kuivaa asfalttia missä parissa kohtaa mustaa jäätä. En kyllä talvella muuten kiinnittänyt huomiota mutta tässä nyt viimesillä jäillä hieman oudolta tuntui. Kitkarenkaat itsellä.VMTD kirjoitti:Tänä talvena ole ihmetellyt tuon 166:n käytöstä luikkaalla. Ihan kuin takapää hakisi kokoajan luikkaalla tai ainakin ajotuntuma muuttuu levottomaksi, onko muilla ollut tuollaista vaivaa? Pitävällä pohjalla ei tuota levottomuutta ole, tosin eihän tuon suuntavakavuus 155:n tasolla ole.
En muista millaiset säätöarvot sinne taakse laitettiin viimeksi ja onhan ne voineet muuttua ja millaiset pitäisi olla, että se kulkisi vakaasti myös liukkaalla.
- VMTD
- Viestit: 3367
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Muistelen, että 164:ssa oli myös rauhaton takapää, jos ei laittanut ohjearvoista poikkeavia säätöjä. Yhtään en muista mitkä oli arvot, mitkä siihen tuli.
Olisko tuossa 166 mimmonen auraus takana. Luulis jos pyörät suoraan eteenpäin ei luikertele? Mulla on Nordman nastat nyt alla.
Kulki kyllä normaali talvikelillä ihan ok, mutta silloin kun asfaltti oli jäinen tuntui nuljuminen, lumipolanteella ei.
Olisko tuossa 166 mimmonen auraus takana. Luulis jos pyörät suoraan eteenpäin ei luikertele? Mulla on Nordman nastat nyt alla.
Kulki kyllä normaali talvikelillä ihan ok, mutta silloin kun asfaltti oli jäinen tuntui nuljuminen, lumipolanteella ei.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Ja talvirenkaasta sisäpuolen nastat kuluneet sisään molemmista takarenkaista. Nelipyöräsuuntauksessa oli käyty ennen ekaa viestiä. Ei pitäisi olla väljää?Savo kirjoitti:166:sessani kuluu kuskin puolen takarengas sisäreunasta. Rengaskulmat on tarkastettu ja pystykallistusta ei pysty säätämään? Autoon on vaihdettu Eibach Pro Kit -jouset, jotka madaltavat 30 mm. Autoon on samalla laitettu Konin FSD iskunvaimentimet. Voisiko olla, että kuskin puolen takajousi on kuoleentunut?
Oliskohan Auto Milano tai joku muu paikka Mikkeli-Helsinki-Jyväskylä tienoilla joka saisi kulmat kuntoon. Vai halpisrenkaita? No, parin vuoden päästä on kai jo vaihdettava koko auto?
- VMTD
- Viestit: 3367
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Pystyyhän sen pystykallistumankin saamaan tehtaan arvoihin, kun tiputtaa apurungon alas ja irroittaa bumerangit, sitten tekee kiinnitysreiät soikeiksi, jotta saa yläpäätä ulospäin tai jos saisi alatukivarsia sisäänpäin. Alatukivarsissa on kiinnikkeet pohjaan ja niitä kait periaatteessa voisi siirtää sivusuunnassa, kun ensin tekee soikeat reiät. Itsellä nuo takapyörät on noin sentin pystysuunnassa pois ohjearvoista, eikä kyllä etupääkään ole tehtaan arvoissa.
- VMTD
- Viestit: 3367
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Viimeviikolla alkoi 166:n moniurahihna kitistä kylmänä, kokeilin hihnavahaa ja heti hiljeni, mutta seuraavana päivänä taas sama juttu, vaihdoin hihnan samanlaiseen Mayleen ja kitinä jatkui. Ostin Contitechin hihnan ja kiristin hieman normaalia kireämmälle, nyt vielä kitisee hieman. Laturin olen vaihtanut uuteen talvella ja samoin moniurahihnan kiristimen. Välirullat on kunnossa, mutta tehostimen pumpun hihnapyörässä on hieman välystä, olisiko se kitinän aiheuttaja? Onko kellän ollut samanmoisia oireita dieselissä?
- Caijo-Romeo
- Viestit: 1213
- Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
- Car(s): 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00,159 1.9 Jtdm Q-tronic -07/2.4 Jtdm -07
- Paikkakunta: Kylmäkoski
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
On ollut samaa vaivaa. Laturi,kiristin ja rullat uudehkoja myös mulla ja kampiakselin hihnapyörän vulkanointi ehjä. Vanhalla hihnalla oli ajettu n.10-15tkm ku ongelma alkoi ja lopulta oli sellainen ettei hiljentynyt ollenkaan vaan pieni kitkutus jatkui vaikka ajoi 50km. Laitoin uuden hihnan ja ei oo kitissyt vielä tosin vasta 8-9tkm menty tuolla. Vanhassa hihnassa ei mitään näkyvää vikaa ja selkäpuolikin tuntui uudelta/kitkaiselta. Tais olla sekä uus että vanha hihna skf:n tekemiä. Tasaisesti mennyt n.hihna vuoteen. Onneks ei oo kalliita. Oon kiristänyt tehtaan ohjeen mukaan sekä kokeillut muitakin kireyksiä kun oire tullut muttei oo auttanut. Hihnan kun vaihtaa niin on taas hetken hiljaa.
Aina sen jotenkin pystyy korjaan.
- VMTD
- Viestit: 3367
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Näinköhän mulla tuo tehostimen pumppu aiheuttaa tuon äänen, jos hieman klappia, nyt hihna on kyllä aika äänetön. Olen ajanut autolla nyt reilu 90 tkm ja viime syksynä vaihdoin hihnan, kun meni kivi väliin ja irtosi kaksi uraa hihnasta. Aiemmin hihna ollut täysin äänetön.
- VMTD
- Viestit: 3367
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Viimeisinkin hihna alkoi pitää kitinää, joten otin kampiakselin hihnapyörän irti ja kun kolautti sitä pöytään kuului pieni heläys. Uusi oli ollut ostettuna, joten vaihdoin sen ja nyt kolmena aamuna hihna on ollut täysin äänetön, joten vika saattoi olla tuossa hihnapyörässä.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Tää on nyt oikeesti tyhmä. vm. 2000 3.0 on muutaman kerran sammunut ajosta. Käynnistyy uudelleen, ruiskunvalo palaa ja sammuu uudestaan kun painaa kaasua kierrosten ylittäessä 2000. Muutaman minuutin päästä käynnistyy normaalisti, ruiskun valo on sammunut ja auto toimii normaalisti. Onko arvauksia/tietoa remontin laajuudesta?
- jeQQ
- Viestit: 4395
- Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
- Car(s): 1750 Berlina, Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4, Kona
- Paikkakunta: Vihti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Ei jaksaisi könytä auton alle, varsinkaan kun ei ole työntömittaa.
2.0TS etupakoputken halkaisija? Pitäisi uusi joustopala hankkia ja tuo tieto helpottaisi hankintaa.
2.0TS etupakoputken halkaisija? Pitäisi uusi joustopala hankkia ja tuo tieto helpottaisi hankintaa.
- jeQQ
- Viestit: 4395
- Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
- Car(s): 1750 Berlina, Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4, Kona
- Paikkakunta: Vihti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Ilman paitaa mittasin ja nokkosia tai kusiaisia oli alla! Muillekin tiedoksi, 2,5' näytti olevan jouston kohdalla.jeQQ kirjoitti:Ei jaksaisi könytä auton alle, varsinkaan kun ei ole työntömittaa.
2.0TS etupakoputken halkaisija? Pitäisi uusi joustopala hankkia ja tuo tieto helpottaisi hankintaa.
- VMTD
- Viestit: 3367
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Mikä on 166:n 20v. dieselin öljyn laatusuositus? Onko sama kuin 10v. koneissa?
- RiQ
- Viestit: 106
- Liittynyt: 29 Heinä 2009, 11:08
- Car(s): 159 STW 2.0 JTDm -11
ex 166 2.4 JTD -07
ex 156 2.0 JTS -04 - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
^"Synthetic-based engine oils, grade SAE 5W-40 FIAT 9.55535-M2 qualification: SELENIA WR" sanoo ohjekirja.
Mulla olisi tarpeettomana 5 litran kannu em. Seleniaa...
Mulla olisi tarpeettomana 5 litran kannu em. Seleniaa...
- VMTD
- Viestit: 3367
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
^Tähän vaihtoon ei ehdi, mutta voin sen joskus käydä hakemassa.
- VMTD
- Viestit: 3367
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Voiko latausvirta 13.8 V aiheuttaa vikatiloja abs/vdc järjestelmään? U1706 koodia pukkaa.
Toisen puhaltimen relevikaa ilmoittaa P0480 se tuskin on kiinni virrasta vaan puhallin on melko jäykkä kun siipeä pyörittää käsin.
Onko kellään 16 tuuman orkkisvanteita jotka sopivat isojen jarrujen kanssa ilman navan levitystä.
Toisen puhaltimen relevikaa ilmoittaa P0480 se tuskin on kiinni virrasta vaan puhallin on melko jäykkä kun siipeä pyörittää käsin.
Onko kellään 16 tuuman orkkisvanteita jotka sopivat isojen jarrujen kanssa ilman navan levitystä.
- Macela
- Viestit: 2659
- Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
- Car(s): .
'06 Brera 2.2
'01 166 2.5 V6
'99 156 2.5 V6
(ex: GT 3.2, GTV TS, 164 V6) - Paikkakunta: Pori
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
En tiedä kuinka eroaa kun on 281mm, 308mm ja 310mm jarrut.VMTD kirjoitti:Onko kellään 16 tuuman orkkisvanteita jotka sopivat isojen jarrujen kanssa ilman navan levitystä.
Itsellä taitaa olla nuo 308mm ja niihin ainakin sopii 16" orkkisvanteet ilman navan levitystä.
- VMTD
- Viestit: 3367
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Mulla on tuossa 10v, dieselissä orkkis puhelinkiekot, mutta ne ottaa satulan sivuun kiinni, elikä offset on eri isojarruisille vanteille. Tuon 20v. dieselin mukana tuli viisireikäiset vanteet ja mukana kasa spachereita.
- Macela
- Viestit: 2659
- Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
- Car(s): .
'06 Brera 2.2
'01 166 2.5 V6
'99 156 2.5 V6
(ex: GT 3.2, GTV TS, 164 V6) - Paikkakunta: Pori
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Noita 16" puhelinkiekkoja on 6,5" sekä 7" leveinä.
E: kävin tsekkaamassa tallissa, "7J x 16" lukee noissa mun omissa. Oisko sulla sitten nuo 6,5"?
E: kävin tsekkaamassa tallissa, "7J x 16" lukee noissa mun omissa. Oisko sulla sitten nuo 6,5"?
- VMTD
- Viestit: 3367
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Varmaan just nuo kapeammat.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Käyttöauton etsintä alkoi niistä tavallisista merkeistä. Ääh..tylsää. Pikkuhiljaa haku lipsui Lancia, vanhat Lexukset, MG, Jagge ja yhä arveluttavampaan suuntaan. Päädyin punaiseen Alfa 166 2,5 V6 24V rek no JLS-92. Ja nyt se tyhmä kysymys; onko tämä tuttu kenellekään? Mittarissa 260000km, käytön jäljet näkyy. Luin palstan läpi ja vaikuttaa siltä, että mielenkiintoinen malli ominaisuuksineen sekä oikkuineen tuli hankittua. Jos muistoja tulee mieleen niin kerro toki...
- Albertolli
- Viestit: 4205
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Ei ole tuttu auto, mutta onnittelut hankinnasta. 166 on kiva auto ajaa, etenkin kun koneena on V6
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
- Alfissimo
- Viestit: 8717
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Kyseistä autoa kävin vuosi takaperin ylläolevalla menestyksellä ostamassa. Ylläolevasta listasta puuttui mainita, että (muistaakseni) ilmastoinnin putket vasemman sivumuovin alla oli öljyiset.Alfissimo kirjoitti:https://www.nettiauto.com/alfa-romeo/166/8951952
Kävin katsomassa vahvoissa osto-/vaihtoaikeissa ja puhelimessa oli periaatteessa puhuttu hintakin kohdalleen, kunhan autot puheiden mukaiset. No ei ollut. Sen verran oli jo iltahämärä ja heti koeajolle lähtiessä huomasin, että ajovalot pimeänä ja pysäkille tutkimaan. Jälkiasennetut xenonit ja pimeyden syy mysteeri, eikä siinä pysäkillä pidemmälle toimittanut kaivella. Olkoon syynä vaikka sulake tai muuta helppoa, mutta toimimattomien valojen takia ehdotin vähän korjausriskiä hinnasta pois. Ei sopinut, kun ainahan vanhassa autossa voi olla jotain laittoa. Toki voi, mutta oletan silti valojen toimivan ja valojen toimimattomuuden olisi myös voinut mainita jo puhelimessa.
Minä siis tunnustan olevani tuo myyntitekstiin lisätty vikoja etsivä "Alfakerhon puheenjohtaja...". Kerrotaanpa vikoja sitten muillekin, kun löytyihän niitä.
Nyt ilmeisesti toimimaan saatujen ajojalojen lisäksi nopealla tutkinnalla ja muutaman sadan metrin koeajolla puutelistalle pääsi:
- vaihdekeppi jumii sivusuunnassa, eikä kakkonen mennyt sisään ilman tähtäämistä.
- kuskin penkin pehmusteet lysyssä ja penkki "kova".
- n. puolet mittarivaloista pimeänä.
- ainakin vasen helma irvistää ja vasen takasauma vahvassa ruosteen alussa helman yläpuolelta. Mitä lie kivaa alla.
- takavalot sumeat.
Tasapuolisuuden nimessä unohdin itse mainita puhelimessa moottorin löysän ylätuen, joka tosin on vain vaihtamatta ja olisi toki kuulunut kauppaan mukaan. Hieman vuotava pakoputki ja toimimaton kuskin ikkuna oli jo kauppapuheissa mukana.
Vuoden sisällä vaihtanut omistajaa pariin kertaan ja olisi kieltämättä mielenkiintoista tietää, onko siellä ollut jotain sellaista, joka ei pikaisella tutkimisella ole löytynyt, mutta on saanut laittamaan auton myyntiin. Pieniä puutteita laskematta oli kuitenkin ihan yleisehjän oloinen auto pikaisella tutkailulla.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Vikoja on korjattu siitä kun kävit kaupoilla. Ruostetta on vasemmalla takana. Otin helmamuovin irti niin tunkintuki olikin melkein irti ruostunut. Ei ole laittamaton paikka mutta....
Mittarivalot toimii. Kuskin penkki edelleen turhan pehmeä.
Suhteellisen kulahtanut maalipinta lienee karkotti loputkin ostaja kandidaatit ja niinpä se päätyi minulle. Tuon ikäisessähän saa riskejä koko hinnan edestä, joten tässä tapauksessa niitä on varsin vähän.
Mittarivalot toimii. Kuskin penkki edelleen turhan pehmeä.
Suhteellisen kulahtanut maalipinta lienee karkotti loputkin ostaja kandidaatit ja niinpä se päätyi minulle. Tuon ikäisessähän saa riskejä koko hinnan edestä, joten tässä tapauksessa niitä on varsin vähän.
- alfa 156 v6
- Viestit: 5415
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: Ampera, X5, 500c, 159tbi, Giulia
harrasteet: Spider 2000, 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6 - Paikkakunta: Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
mikä on normi 166 3.0 V6 24v sportronicin ajokorkeus?
Asia liittyy siihen, että hankin AVK:lta pintapeltivammaisen 166:n ja nyt sitä ei meinaa saada kilpiin etuakselin liian suuren Camberin takia... Eli arvoja ei saa "vihreälle". Ohjearvo 0,44 astetta ja autosta löytyy 1,48 tasaisesti molemmin puolin. Löysin suuntauslapun autosta jossa arvot juuri ennen kolaria ja ovat käytännössä ihan samat sekä camberin että muiden arvojen osalta.
Toive olisi siis että jouset on kuoleentuneet ja siksi camberit pielessä, mitään säätöähän ei ole muuta kuin auraukselle. Tuntuisi hölmöltä reikiäkään surrata isommiksi korissa että saa camberit ohjearvoihin (tämä oli korjaamon "ratkaisu".
Asia liittyy siihen, että hankin AVK:lta pintapeltivammaisen 166:n ja nyt sitä ei meinaa saada kilpiin etuakselin liian suuren Camberin takia... Eli arvoja ei saa "vihreälle". Ohjearvo 0,44 astetta ja autosta löytyy 1,48 tasaisesti molemmin puolin. Löysin suuntauslapun autosta jossa arvot juuri ennen kolaria ja ovat käytännössä ihan samat sekä camberin että muiden arvojen osalta.
Toive olisi siis että jouset on kuoleentuneet ja siksi camberit pielessä, mitään säätöähän ei ole muuta kuin auraukselle. Tuntuisi hölmöltä reikiäkään surrata isommiksi korissa että saa camberit ohjearvoihin (tämä oli korjaamon "ratkaisu".
- Caijo-Romeo
- Viestit: 1213
- Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
- Car(s): 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00,159 1.9 Jtdm Q-tronic -07/2.4 Jtdm -07
- Paikkakunta: Kylmäkoski
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Miten mulla olis mielikuva että jossain korjausoppaan syövereissä olisi ollut että etu camberia säädetään muuttamalla alatukivarren etupuslan alle tulevien holkkien paksuutta. Taaemman puslan reiät tais olla valmiiksi melko reilut joten säätö voisi hyvinkin onnistua tuota kautta.
Aina sen jotenkin pystyy korjaan.
- alfa 156 v6
- Viestit: 5415
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: Ampera, X5, 500c, 159tbi, Giulia
harrasteet: Spider 2000, 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6 - Paikkakunta: Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
tuohan olis mielenkiintoinen juttu, pitääpä tutkia. Muuten menee taas hankalaksi...Caijo-Romeo kirjoitti:Miten mulla olis mielikuva että jossain korjausoppaan syövereissä olisi ollut että etu camberia säädetään muuttamalla alatukivarren etupuslan alle tulevien holkkien paksuutta. Taaemman puslan reiät tais olla valmiiksi melko reilut joten säätö voisi hyvinkin onnistua tuota kautta.
- Jalamari
- Viestit: 3091
- Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
- Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD - Paikkakunta: Laihela
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Oisko kellään ollut moista vaivaa. etummainen kattovalo ei syty. Ei nappuloista eikä ovea avatessa. Takakattovalot syttyy ovi avatessa. En löytänyt etuvalolle erillistä sulaketta. Mitatessa liittimen yhteen nastaan tulee 4-5v.
- Polforea
- Viestit: 11551
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Kuulostaa huonolta kontaktilta. Mittaa polttimon yli vaikuttava jännite ehjän poltitmon kanssa ja ilman sitä. Taitaa ilman tulla tuo jäännösjänö ja polttimo kiinni tipahtaa nollille.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
Paikalla
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
^^^
Siis 3,0 V6 CA -92 +/-5 mm jos ei näy kuvasta?
Jos camber on edessä tuota luokkaa, makaa auto kuoleentuneiden jousien päällä. Tuossa tiedotteessa on mittausohje korkeuden tarkastamiseksi, ja jossa annetut kulmat pitävät kutinsa. Siis 3,0 V6 CA -92 +/-5 mm jos ei näy kuvasta?
- VMTD
- Viestit: 3367
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Nuo camberit on mullakin aika pielessä, alunperin väliholkit etupään kiinnityksissä 13,8 mm ja nyt prikoilla viety niin lähelle apurunkoa kuin mahdollista, mutta camberit keltaisen ja punaisen rajoilla. Mikäli haluaa vielä lähemmäs pitää tukivarren valukulmia hieman viistää, jotta saa vielä vähennettyä prikkoja. Jouset ei mitenkään kuoleentuneilta ainakaan näytä.
Uusikeulaisessa näyttäisi olevan kanssa aika pielessä ja siihen on juuri etujouset vaihdettu, mutta silti aika matalalla keula.
Uusikeulaisessa näyttäisi olevan kanssa aika pielessä ja siihen on juuri etujouset vaihdettu, mutta silti aika matalalla keula.
- alfa 156 v6
- Viestit: 5415
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: Ampera, X5, 500c, 159tbi, Giulia
harrasteet: Spider 2000, 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6 - Paikkakunta: Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Ei näytä kuoleentuneilta jouset mullakaan mutta tuon Sepon laittaman ohjeen mukaan auto kulkee n. 40mm liian matalalla.... ei muuta kuin jousia siis tilaukseen
- VMTD
- Viestit: 3367
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Täytyy vissiin itsekin mittailla korkeuksia, mutta tuossa sinisessä on uudet etujouset ja silti aika matalalla, sekä camberin pielessä ainakin silmämääräisesti. Vihreeseen voiskin laittaa uudet vieterit eteen ja vaihtaa vanhat takajouset, koska uusilla jousilla perä alempana kuin vanhoilla. Noiden jousien pituudessa ja langan paksuudessa on hieman eroja ainakin autodocin sivuilla.
Miten tuon 20v, dieselin nokka-akselin kohdistusmerkki, pyörästä löytyy, mutta en löytänyt sille vastinetta, 10 v.koneessa on sel ä merkki. Jos jotain parannusta niin ei tarvitse nokkapyörää irroittaa vesipumpun vaihtoon.
Miten tuon 20v, dieselin nokka-akselin kohdistusmerkki, pyörästä löytyy, mutta en löytänyt sille vastinetta, 10 v.koneessa on sel ä merkki. Jos jotain parannusta niin ei tarvitse nokkapyörää irroittaa vesipumpun vaihtoon.
- alfa 156 v6
- Viestit: 5415
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: Ampera, X5, 500c, 159tbi, Giulia
harrasteet: Spider 2000, 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6 - Paikkakunta: Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Mahtoi olla moniventtiilikoneessa niin että ainoastaan pyörissä ja hihnassa on merkit? On vuosia kun viimeksi JTDm koneen jakopään tein niin en varmaksi muista. Lukitustyökalut on olemassa sekä nokille että kampuralle mutta ne ei mahtaneet olla välttämättömät?VMTD kirjoitti: Miten tuon 20v, dieselin nokka-akselin kohdistusmerkki, pyörästä löytyy, mutta en löytänyt sille vastinetta, 10 v.koneessa on sel ä merkki. Jos jotain parannusta niin ei tarvitse nokkapyörää irroittaa vesipumpun vaihtoon.
- VMTD
- Viestit: 3367
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Kampiakselin lukitusrauta on, jos sama kuin 10v., mutta täytyy sitten tehdä merkit nokka-akselin hihnapyörälle tai lukita se muutoin.