Alfan laatumielikuva

Alfoista

Valvoja: Moderators

Avatar
Eski
Viestit: 22
Liittynyt: 25 Touko 2005, 12:47
Paikkakunta: Jyväskylä

Alfan laatumielikuva

Viesti Kirjoittaja Eski »

Ostin juuri 156 Superin vm. -03. Ajettu alta 30.000. lievä pettymyshän siinä sitten tuli. Koeajoissa ei ilmennyt mitään vikaa vaikka katselin ja kääntelin ja kuuntelin ja tein vaikka mitä. Alku oli niin lupaava, että päätin sen sitten ostaa. Nyt on pari viikkoa ajettu ja tästä se alkoi

- vetoakseleissa tai vaihteistossa tuli kohtuu yllättäen esiin löysää, joka ilmenee esim. valoista lähdettäessä kovana kolauksena. Seuraava kolaus tulee kun vaihtaa kakkoselle, mutta ei enää kolmosella.

- kytkin nappaa nopeasti kiinni.

- etupyöristä (laakerit?) kuuluu "vipattava" kova ääni. Tulee mieleen rautatiellä liikkuva juna.

- jarrut vinkuu. Paitsi kun jarruttaa, vinkuminen loppuu. Jarrut muuten kovantuntuiset (sylinteri(t) jumissa?) Joskus jarrutus kiskoo kärryä oikealle joskus vasemmalle. Myös urattomalla tiellä.

- nirskettä ja narsketta etupäässä (jotkut puslat?)

- konehuoneessa rämisee (joku pakosarjan suoja tms?)

- tasaisesti ajettaessa ja rauhallisesti kiihdytettäessä hytkyy ja nytkyy.

- reipas alkukiihdytys lähtee mukavasti, mutta lähes heti tulee outo tehonlasku/hidastuminen kunnes vähän painaa lisää kaasua.

- aurauskulmat keturallaan. Joutuu kampeamaan koko ajan hieman vasemmalle (myös ihan vaakatasoisella tiellä. Kallistetulla sitäkin enemmän.

Oikein tuli ikävä vanhaa relluani, jossa ei ollut mitään vikaa. Muuta kuin ajettu yli 70000

Mihinhän tämän auton kanssa vielä joutuu? :evil:
Nytkynnytkyn nirinari kohikohi

Avatar
mattijus
Viestit: 5283
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Kalukylä

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Jos liikkeestä hommattu niin pyydä laittamaan kuntoon.

Omassani kytkin nappaa kiinni lyhyellä matkalla, lasken tämän tosin plussaksi

Jarrutapa muutama kerta korkeasta nopeudesta kovaa niin, että paikat lämpiää kunnolla. (Motarin rampit on hyviä jos ketään ei tule takana)

Jos tukivarsien nivelet on kuluneet, pyörän kulmat menee pieleen ja aiheuttaa rengasmelua ja vetelyä.

Kannattaa tosiaan liikkeen kanssa käydä neuvottelemassa kun vasta kaksi viikkoa on auto sinulla ollut.

Itse olen Alfan kanssa asennoitunut, että hyvänä päivänä se pelaa huonosti ja huonona ei ollenkaan. Ei ole tarvinnut pettyä :lol:
VMP

Kurvailija
Viestit: 50
Liittynyt: 17 Kesä 2004, 22:48

Viesti Kirjoittaja Kurvailija »

mattijussin viimeinen lausahdus saa minulta pisteet ison :-D kera. Samaa olen mietiskellyt itsekin.

Avatar
Eski
Viestit: 22
Liittynyt: 25 Touko 2005, 12:47
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Eski »

Itse olen Alfan kanssa asennoitunut, että hyvänä päivänä se pelaa huonosti ja huonona ei ollenkaan. Ei ole tarvinnut pettyä :lol:[/quote]

Tätä ajattelin itsekin, että Alfistina täytyy varmaan ottaa eri asenne ja hyväksyä todellisuus :roll:

Mutta... tein listan jonka kanssa menen liikkeeseen. Katsotaan sitten joutuuko ihan kädenvääntöön asiasta.

Rellun kanssa ajelu oli kohtuu äänetöntä, ei kitnöitä eikä natinoita, eikä nykimisiä ymsymsyms. Se oli sellaista "normaalia" ajonautintoa johon ehti tottua niin tietyllä tavalla merkinvaihto johti pettymykseen... mutta taas toisaalta... :wink:
Nytkynnytkyn nirinari kohikohi

DaNNy8
Viestit: 18
Liittynyt: 18 Touko 2005, 16:54
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja DaNNy8 »

Täällä kanssa 1½kk sitten ostettu Alfa.
Oikein pahaa tekee kun on rahaa joutunut laittaa tässä ajassa jo 2000e korjauksiin, mutta voi sitä riemua ja iloa kun saa autolla ajella.

Avatar
late04
Viestit: 235
Liittynyt: 10 Helmi 2004, 05:50
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja late04 »

Huonostihan Alfa on pärjäillyt vikatesteissä, mutta kyllä tuo on jo huonoa tuuria! Itselläni -03 superissa vain käsijarruvaijeri piti vaihtaa takuuna. No itse asiassa vaihdan kyllä koko auton JTS:ään.

Kait tuo alusta on 156 heikko kohta :cry: .

Muuten: Mikä tuo sun Superin -03 historia on? Kuka ollut haltija ennen autoliikettä?

Avatar
Eski
Viestit: 22
Liittynyt: 25 Touko 2005, 12:47
Paikkakunta: Jyväskylä

Historiaa

Viesti Kirjoittaja Eski »

late04 kirjoitti:Huonostihan Alfa on pärjäillyt vikatesteissä, mutta kyllä tuo on jo huonoa tuuria! Itselläni -03 superissa vain käsijarruvaijeri piti vaihtaa takuuna. No itse asiassa vaihdan kyllä koko auton JTS:ään.

Kait tuo alusta on 156 heikko kohta :cry: .

Muuten: Mikä tuo sun Superin -03 historia on? Kuka ollut haltija ennen autoliikettä?
Muuta en tiedä, paitsi myyjän kertoma, eli yksi omistaja, paikallinen kaveri täältä Jyväskylästä. Ja löytyy myös vanhasta rekisteriotteesta.
Nytkynnytkyn nirinari kohikohi

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2864
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

Eski, sulla on kuluttajansuoja ainakin 6 kk auton ostosta, ei muuta kuin liikkeeseen neuvotteluun ja sopuisaan sävyyn. Jos ei auta niin vaadi kaupan purkua tavaran virheeseen vedoten. Se yleensä auttaa. Pahimmassa tatauksessa voit joutua osallistumaan kuluihin jollakin summalla. Liike ei todennäköisesti halua purkaa kauppaa vaan mielummin laittaa auton kuntoon.
Mutta eikös tuon ikäisessä autossa ole vielä tehdastakuu voimassa?
Vai menikö justiin umpeen? :shock:

Olen itsekin ajatellut uudehkon Alfan ostoa, mutta jotenkin en pysty ymmärtämään miten sen hintaluokan autossa voi olla niin paljon pikkuvikoja ja isompiakin vikoja jotka jättää jopa tielle? Kyllä Kalbfellin Kallella on työtä edessään jos meinaa nostaa Alfan todellisuuden mielikuvien tasolle.
Auton olemus ja tekniikkahan on hienoa, mutta joku tökkii laadunvalvonnassa. Niin kyllä tökkii monella muullakin merkillä :crazyeyes:

Muistuu mieleen lausahdus vanhasta TM:stä, kun esittelyssä oli vanha Jagge: Onni on aurinkoinen päivä, kuiva asfaltti ja toimiva XJ6 :wink:

Pätee Alfaankin
Alfa164Super3.0A M-B Sprinter 313 Kawasaki ZRX1200S

La vita è

Avatar
Eski
Viestit: 22
Liittynyt: 25 Touko 2005, 12:47
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Eski »

AlfaTom kirjoitti:Eski, sulla on kuluttajansuoja ainakin 6 kk auton ostosta, ei muuta kuin liikkeeseen neuvotteluun...
Aivan totta! Ja menenkin ihan listan kanssa ja neuvotellaan sitten mitä ovat valmiita tekemään. Kaupanpurku edellyttää multa 10%n maksua kauppahinnasta. Mäkään en haluaisi kauppaa purkaa, mieluummin Alfan ehjäksi.

Mulla oli kyseisen autoliikkeen kanssa ongelmia myös edellistä edellisen auton kanssa. Auto oli Fiat Marea. Listan kanssa menin silloinkin ja pidin tiukan linjan. Huoltoesimies katsoikin Alfaa ostaessani vähän vinoon, että "voi ei taas tuo narisija täällä" :mrgreen: Ja täältähän pesee ja linkoaa. Asiallisesti tietty.
Nytkynnytkyn nirinari kohikohi

prasath
Viestit: 117
Liittynyt: 13 Marras 2004, 16:03
Paikkakunta: Kontiolahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja prasath »

ne tais sulle myydä FIIATTIN. vie se viallista rottelon takas liikkeeseen ja pyydä itsellesi ALFA ROMEON: huh aikamoinen vikalista :(

Al Pappa
Viestit: 88
Liittynyt: 16 Syys 2004, 22:20
Paikkakunta: Jkl

Viesti Kirjoittaja Al Pappa »

Ostit varmaankin sen punaisen superin DA:lta. Kävin itsekin sitä muutama viikko sitten katsomassa, uteliaisuuttani, koska itselläni on -03 super myös. Minusta se oli vähän "kulahtaneen" oloinen, siis ei siisti, ainakin verrattuna omaani !? Todennäköisesti se on -02 mallia, mutta otettu käyttöön -03, perustelu: muistaakseni siinä oli MUSTAT peilin taustat, kun taas omassani on korinväriset.
Mitä noihin luttelemiisi juttuihin tulee, niin ainakin kytkin kuuluu asiaan.
Tsekkaappas renkaat, moni juttu voisi johtua niistä! En huomannut katsoa millaiset kumit siinä oli alla.
Ja sitten se Alfa miesten vitsaus: pienikin narina tai kolina Alfassa on vähintäin "maailman loppu", kun jossain muussa merkissä ei sitä edes huomattaisi.....! Näin ainakin minulla ! Käy kuitenkin kertomassa DA:lla huolesi, aina sieltä jotain apuja tulee !
"pappa-alfisti"

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Alfan laatumielikuva

Viesti Kirjoittaja V6 »

Eski kirjoitti: - vetoakseleissa tai vaihteistossa tuli kohtuu yllättäen esiin löysää, joka ilmenee esim. valoista lähdettäessä kovana kolauksena. Seuraava kolaus tulee kun vaihtaa kakkoselle, mutta ei enää kolmosella.
vika
Eski kirjoitti: - kytkin nappaa nopeasti kiinni.
alfan kytkin on tuollainen
Eski kirjoitti: - etupyöristä (laakerit?) kuuluu "vipattava" kova ääni. Tulee mieleen rautatiellä liikkuva juna.
laakerit ei noilla kilsoilla pitäisi mennä
Eski kirjoitti: - jarrut vinkuu. Paitsi kun jarruttaa, vinkuminen loppuu. Jarrut muuten kovantuntuiset (sylinteri(t) jumissa?) Joskus jarrutus kiskoo kärryä oikealle joskus vasemmalle. Myös urattomalla tiellä.
kovaa ajoa nii hävii kitinät
Eski kirjoitti: - nirskettä ja narsketta etupäässä (jotkut puslat?)
puslat kulahtaneet joka taas tuntuu oudolle noin vähillä kilsoilla
Eski kirjoitti: - konehuoneessa rämisee (joku pakosarjan suoja tms?)
ilmeisesti
Eski kirjoitti: - tasaisesti ajettaessa ja rauhallisesti kiihdytettäessä hytkyy ja nytkyy.
?
Eski kirjoitti: - reipas alkukiihdytys lähtee mukavasti, mutta lähes heti tulee outo tehonlasku/hidastuminen kunnes vähän painaa lisää kaasua.
millä kierrosalueilla, en tiedä onko tuossa samanlainen kaasu kuin V6sessa
eli todella herkkä pienikin muutos kaasujalassa saa aikaan muutoksen nopeudessa.

lopuksi Alfaan kuuluukin pienet äänet ym se on osa ajofilistä liian steriili auto on tylsä ajaa :wink: jos haluaa mukavuuspainotteisemman auton Alfa ei ole oikea valinta tai ehkä 166 sopisi tuohon kategoriaan paremmin.
Viimeksi muokannut V6, 25 Touko 2005, 16:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11285
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Ei tuollaisia vikoja voi hyväksyä tuonikäiseen autoon, minä en hyväksyisi edes kymmenen vuotta vanhempaan. Vehkeet kuntoon ja sillä siisti, ei Alfa ole tuon suhteen muita autoja kummempi. Niitä hyväksyttäviä alfamaisuuksia ovat lähinnä ei-ihan-tarkat sovitukset, paikoin vähän heppoisen tuntuiset rakenteet ja pienet ylimääräiset hälyäänet. Sen sijaan vika on vika, Alfassakin.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Boxer33
Viestit: 552
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 18:03
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Boxer33 »

Osa vioista viittaa mahdollisesti auton pitkäaikaiseen seisomiseen. Nykyautot on tehty ajettaviksi ja paikat rapistuu jos vähänkin pidempään seisoo.
Kaikki paitsi purjehdus on turhaa!

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11350
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

prasath kirjoitti:ne tais sulle myydä FIIATTIN
Niissä ei ole vikoja.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Stilo
Viestit: 408
Liittynyt: 18 Huhti 2004, 03:27
Car(s): i20 N
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Stilo »

Vittorio Jano kirjoitti:
prasath kirjoitti:ne tais sulle myydä FIIATTIN
Niissä ei ole vikoja.
Jaa ei ?:mrgreen:
Kyllä näihin italialaisiin saa oikeasti asennoitua harrastusmielellä. Nämä ovat niille joille auto on muutakin kuin kulkuneuvo paikasta A paikkaan B, siihen hommaan on ooppelit sun muut.

Nimim. Johan se melkeen viikon toimi edellisestä rempasta.....
"...the driver comments about understeer at low, medium, and high speed corners."

Avatar
Have
Viestit: 307
Liittynyt: 04 Touko 2004, 03:03
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Have »

Jopa on ollut huono tuuri..
Ostin omani viime syksynä (ajettu 57tkm) eikä siinä ole ollut mitään vikaa. Tai no, ainoa oli tuo etupään narina, mutta sekin hävisi tukivarsien saranoiden (vai mitä puslia ovatkaan) voitelulla.

Kerrohan sitten miten kävi myyjäliikkeen ja laatimasi vikalistan kanssa.

edit: jarrut tosiaan alkoivat vinkumaan helvetillisesti kerran viikonlopun parkkipaikkaseisonnan jälkeen, mutta vinkuna poistui sitten pesussa. Olisiko ollut jotain hiekkaa tms. lentänyt tuulen mukana jarrupalojen ja levyjen väliin.

edit2: onhan siinä tosiaan vielä kylmänä startatessa kuuluva kirskahduskin.. Alkaa vikoja kerääntymään, kun oikein miettii :)

Avatar
-Tomi-
Viestit: 1486
Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
Car(s): Diudi

ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja -Tomi- »

Itse ostin tasan ½ vuotta sitten 50tkm ajetun 156:n. Ja rehellisesti sanottuna autossa ei ole ollut mitään vikaa. Oli sitten pakkasta vaikka se reilu 20C, niin komeasti lähti ilman lohkolämppäriäkin käyntiin.

Avatar
155156
Viestit: 2149
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Vittorio Jano kirjoitti:
prasath kirjoitti:ne tais sulle myydä FIIATTIN
Niissä ei ole vikoja.
Samaa mieltä. Fiatin kanssa on helppoa.

Avatar
alfista
Viestit: 2806
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: Alfan laatumielikuva

Viesti Kirjoittaja alfista »

Eski kirjoitti: - vetoakseleissa tai vaihteistossa tuli kohtuu yllättäen esiin löysää, joka ilmenee esim. valoista lähdettäessä kovana kolauksena. Seuraava kolaus tulee kun vaihtaa kakkoselle, mutta ei enää kolmosella.
Tukivarret edestä. On saatu kauppahetkelle tiiviiksi rasvaamalla
Eski kirjoitti: - kytkin nappaa nopeasti kiinni.
Tottakai nappaa Alfassa
Eski kirjoitti: - etupyöristä (laakerit?) kuuluu "vipattava" kova ääni. Tulee mieleen rautatiellä liikkuva juna.
Ittellä meni laakerit 90000 kohdalla, mutta laakereista kuuluu jurnuttava ääni. Ottaisiko etujarrujen suojakilpi johonkin. Myös kivi sopivassa paikassa on itseäni säikyttänyt/häirinnyt.
Eski kirjoitti: - jarrut vinkuu. Paitsi kun jarruttaa, vinkuminen loppuu. Jarrut muuten kovantuntuiset (sylinteri(t) jumissa?) Joskus jarrutus kiskoo kärryä oikealle joskus vasemmalle. Myös urattomalla tiellä.
Jarrupalat juuttuneet. Tyyppivika. Auki putsaus ja kuparitahnaa on laittaneet

Jarrutuksen puoltaminen: etutukivarret, joku niistä.
Eski kirjoitti: - nirskettä ja narsketta etupäässä (jotkut puslat?)
Delta väittää että etutukivarren kumipuslat. Moni muu väittää että muutkin tukivarsien kumipuslat. Itse olen hiljentänyt paineilmalla ruiskutetulla öljyllä. Joku on sitä mieltä että se pehmentää puslia, mutta en kestä kuunnella sitä narinaa
Eski kirjoitti: - konehuoneessa rämisee (joku pakosarjan suoja tms?)
Tarkista ettet ole alumiinisen pohjalevyn onnellinen omistaja
Eski kirjoitti: - tasaisesti ajettaessa ja rauhallisesti kiihdytettäessä hytkyy ja nytkyy.
Moottorinohjaus, joku anturi tai liitin, monilla samaa
Eski kirjoitti: - reipas alkukiihdytys lähtee mukavasti, mutta lähes heti tulee outo tehonlasku/hidastuminen kunnes vähän painaa lisää kaasua.
Ilmi, lambda tai joku muu anturi. Jokin moottorinohjaukseen osallistuvan anturin liitin. Henkimaailman hommia
Eski kirjoitti: - aurauskulmat keturallaan. Joutuu kampeamaan koko ajan hieman vasemmalle (myös ihan vaakatasoisella tiellä. Kallistetulla sitäkin enemmän.
Ne etutukivarret.
Eski kirjoitti: Oikein tuli ikävä vanhaa relluani, jossa ei ollut mitään vikaa. Muuta kuin ajettu yli 70000
Edellinen oli myös Alfa ;)
Eski kirjoitti: Mihinhän tämän auton kanssa vielä joutuu? :evil:
Monet on sitä mieltä, että helvettiin, mutta mikään näistä vioista ei vakava

Avatar
155156
Viestit: 2149
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Alfan laatumielikuva

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Tässä omia arvailuja:
Eski kirjoitti: - vetoakseleissa tai vaihteistossa tuli kohtuu yllättäen esiin löysää, joka ilmenee esim. valoista lähdettäessä kovana kolauksena. Seuraava kolaus tulee kun vaihtaa kakkoselle, mutta ei enää kolmosella.
Edessä tukivarressa/varsissa löysää.

Eski kirjoitti:- etupyöristä (laakerit?) kuuluu "vipattava" kova ääni. Tulee mieleen rautatiellä liikkuva juna.
Eturenkaat kuluneet epätsasasesti (aalloille).
Eski kirjoitti: - jarrut vinkuu. Paitsi kun jarruttaa, vinkuminen loppuu.
Takajarrut tarvivat herkistelyä. Kerran vuodessa lienee sopiva väli.
Eski kirjoitti: - nirskettä ja narsketta etupäässä (jotkut puslat?)
Ylätukivarsi/varret. Jos pahasti löysä, saattaa olla syyllinen myös kolahdukseen ja mahdolliseen eturenkaiden epätasaiseen kulumiseen.

Jyväskylässä OK-auto (Toyotan liike :oops: ) sai omasta biilistä kulmat kohdalleen tukivarren vaihdon jälkeen. Ylätukivarsi uusittiin Muukkosella. Oireena oli epätasaiseti kuluneet eturenkaat, jotka pitivät kovaa rallattavaa ääntä taajamanopeuksilla. Renkaiden sisäreunat olivat aalloilla. Toisella puolella ylätukivarren nivelessä oli reilusti väljää.

Avatar
Carlos
Viestit: 1932
Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15
Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi

Viesti Kirjoittaja Carlos »

155156 kirjoitti:
Vittorio Jano kirjoitti:
prasath kirjoitti:ne tais sulle myydä FIIATTIN
Niissä ei ole vikoja.
Samaa mieltä. Fiatin kanssa on helppoa.
10 vuotta yhteistä matkaa fiaateilla ja kerran levinnyt heikkouttaan(omia tuhoatekniikkavirityksiä ei lasketa) , tosin sekin oli bossin laturi. :drinking:

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Juu ihan paskoja vehkeitä, kaikki ollaan masokisteja :mrgreen:

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2864
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

Tänään laitoin Sprintin käyntiin vuoden ulkona seisomisen jälkeen; ladattu akku paikoilleen ja tuoretta bensaa pienet huikat suoraan kaasarinkurkkuihin ja startilla käyntiin, no kolmannella starttauksella jäi jo käymään :o

Nyt olis pitänyt olla joku Alfa-vastainen henkilö katsomassa :P
Alfa164Super3.0A M-B Sprinter 313 Kawasaki ZRX1200S

La vita è

houples
Viestit: 13
Liittynyt: 13 Touko 2005, 14:23

Viesti Kirjoittaja houples »

:-D :-D , mun 147 ( jolla oli ajettu 35000km) alkoi oirehtimaan kans kahden viikon ajon jälkeen :lol:
Vikalista on piiiitkä ja loputtoman tuntuinen...( lue Myyjän vastuu tältä palstalta )
No 22.6 auto pajalle, tosin edelleenkin on riita remontin maksajasta :-D
Jätän auton Delta-auton pihaan jos kinuavat multa maksua :-D
Tätä palstaa kun olen seurannut, niin täytyy sanoa että aikas lailla vikaherkkä merkki on kyseessä... :roll:
Mutta muuten mukava auto... :wink:
Rahalla saa ja hevosella pääsee

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

houples kirjoitti:Tätä palstaa kun olen seurannut, niin täytyy sanoa että aikas lailla vikaherkkä merkki on kyseessä..
Juu ei kannata merkkipalstoja seurailla, niillä yleensä nimenomaan kysytään/kerrotaan vioista. Käyttäjiä kun on satoja niin äkkiäkös niitä vikoja kertyy.

Naapurille ja essonpaarissa sitten kerrotaan miten ei ole ollut vikoja koko omistamisen aikana..

Avatar
Kirkinen
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi

Viesti Kirjoittaja Kirkinen »

Saksalaisen laatuauton tyyppivikoja.

Töissä työkaverilla vuoden -02 Audi A3. Oli nyt viime viikolla 60 tkm huollossa. Vaihdettiin taakse levyt, palat ja satulat. Kyseessä tyyppivika läpi koko mallisarjan A3, A4 ja A6. Remontin hinta tarvikeosilla noin 600€ (sisälsi myös öljynvaihdon).
Toisella työkaverilla ollut useampi A4 ja A6. Murhetta ovat tuoneet takajarrut (vastaava remontti kaikkiin kuin edellä alle 100 tkm:ssa) sekä lisäksi kaikissa autoissa eturipustuksen korjaukset. Kaveri tuumasikin, että on sakemanni insinööri Audin tehtaalla ollut vissiin päissään, kun on tuollaisen risupesän keulaan onnistunut suunnittelemaan. Tukivarsia monia ja kappalehinnat tähtitieteelliset. Tähän lisäksi edulliset työtunnit päälle.
Näiden lisäksi lukemattomat ajonestolaitteen ongelmat, muutama uusi mittaristo vaihdettu noin 50-60tkm kohdalla ja sellaista pientä. Tuumasi, että vituttaahan se, kun auto on enemmän pajalla kuin ajossa. Täytyy vain ihmetellä kuinka merkkiuskollista porukkaa voi olla. Tosin ihmettelen mihin tuo tiettyjen auton laatuvaikutelma perustuu. Vissiin siihen kovaan listahintaan ja sitä kautta hiljaisena olemiseen. BMW samanlainen murheenkryyni joidenkin osien osalta.

Alfaan yläpuolen etutukivarret 60€ kpl ja 2 kpl kaiken kaikkiaan. Takatukivarret 40€ kpl ja niitä yhteensä 4 kpl. Muutapa ei oikeastaan tarvitse sitten vaihtaakaan koko autoon. Maksan ja ajelen mielelläni...
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI

Avatar
atti
Viestit: 705
Liittynyt: 05 Huhti 2005, 20:36
Car(s): Brera 2.4 JTD, QP 4.2 Sport GT S, ex-156 1.9 JTD, 03, ex-156 2.5 V6
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja atti »

Omat lisäykset ... eli hieman alle 20tkm ajetussa 156:ni ei ole ollut muuta vikaa kuin kytkinpolkimesta irronnut kumipäälyste :lol: ... eli onhan tämä laatuauto... mutta muihin merkkiehin:

Firman volvosta meinasi moottori tippua katuun 30tkm:n kohdalla :crazyeyes: (vaihteiston kiinnitys oli korkannut, jonka jälkeen koko motti oli päässyt heilumaan). Toisaalta kaverin audi a3 hyytyi kesken ajon 100km :crazyeyes: kohdalla sellaiseksi toviksi, että hinausauto piti tilata paikalle. Selvittämättömästä syystä kärry lähti liikennöimään ilman mitään fixausta.

Avatar
Carlos
Viestit: 1932
Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15
Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi

Viesti Kirjoittaja Carlos »

Berlingon keväthuolto -->uusi moottori :lol:

Avatar
J. Saari
Viestit: 400
Liittynyt: 21 Syys 2004, 21:33
Car(s): 75, Ritmo

Viesti Kirjoittaja J. Saari »

Kirkinen kirjoitti:Tosin ihmettelen mihin tuo tiettyjen auton laatuvaikutelma perustuu.
"Kylillä" kuultua:

Jos tää saksalainenkin on näin huono, niin millasia noi italialaiset sitte oikein onkaan, huh huh...

Avatar
jarski
Viestit: 1734
Liittynyt: 19 Kesä 2003, 23:21

Viesti Kirjoittaja jarski »

alfalaadusta... il romeo di alfa è modo di vivere non mi preoccupo che cosa qualcuno altrimenti sta dicendo per QUELLO penso che sia la MIA soltanto scelta LIBERA!! perchè tutto deve essere così facile che? la vita è con AR o non :wink: :drinking: :mrgreen:

Avatar
Boxer33
Viestit: 552
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 18:03
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Boxer33 »

jarski kirjoitti:alfalaadusta... il romeo di alfa è modo di vivere non mi preoccupo che cosa qualcuno altrimenti sta dicendo per QUELLO penso che sia la MIA soltanto scelta LIBERA!! perchè tutto deve essere così facile che? la vita è con AR o non :wink: :drinking: :mrgreen:
Mitäs jos Jarski perustaisi tänne palstalle sellaisen Italiaa Alfisteille osion? Itse voisin ainakin osallistua, jos vaikka jotain oppis!
Kaikki paitsi purjehdus on turhaa!

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11285
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Tarvinneeko siitä muuta osata kuin "Ricambi originali, grazie!" :wink:
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
alfista
Viestit: 2806
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Una grande birra perfavore! (lat huom. kirjoitusasusta en mene takuuseen, mutta toimii)

Avatar
MarcusV
Viestit: 1028
Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

Jos olisin vain halunnut ajaa ja tankata ja vaihtaa kerran vuodessa öljyt, olisin ajanut jatkossakin riisisportilla.. Se vaan ei käy koska haluan ajaa Alfa Romeolla :mrgreen:

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11285
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Ja minä taas olen tässä viime aikoina harkinnut vaihtavani riisisporttiin :oops: Mutta kaikkeahan saa miettiä ja vasta teko on tuomittava, eikö?

Luotettavuuden kanssa noilla mietinnöillä ei sitten ole mitään tekemistä.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
MarcusV
Viestit: 1028
Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

Miksi oi miksi Rasvis!
Minä ainakin myin oman riisisporttini jo pari viikkoa sitten pois :)
Tottakai, katsoa saa muttei koskea! Ole uskollinen Alfallesi! :D

Avatar
Kaalipata
Viestit: 1422
Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Kaalipata »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Ja minä taas olen tässä viime aikoina harkinnut vaihtavani riisisporttiin :oops:
Munista hirteen! :crazyeyes:
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan

Avatar
alfista
Viestit: 2806
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Kannattaa seurata tojopalstaa hetken ennen kuin tekee ostopäätöksen! :mrgreen:

edit: tarkoitan sitä, että nyt olet sentään hyvässä seurassa!
Viimeksi muokannut alfista, 03 Kesä 2005, 17:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11285
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Koska:

1. Yritän kyseenalaistaa vanhan ja keksiä uusia ratkaisuja. Eikös tämä ole Alfan omistajille tyypillistä?

2. Mallistossa ei ole yhtään lompakolle sopivaa, käyttöautoksi passaavan ikäistä oikeaa urheiluautoa. Nyt tulee varmaan selkään, mutta... GTV on kuitenkin loppujen lopuksi "vain" etuvetoinen coupé ja vielä ylipainoinen sellainen, olkoonkin tyylikkäästi muotoiltu ja kiva ajettava sinänsä.

3. Jotain pitäis päästä näpräämään. Toimivassa vaparissa ei ole paljoa ruuvattavaa.

"Image is nothing, boost is everything" :mrgreen:
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Sauer
Viestit: 373
Liittynyt: 04 Syys 2003, 04:30
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sauer »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Koska:

2. Mallistossa ei ole yhtään lompakolle sopivaa, käyttöautoksi passaavan ikäistä oikeaa urheiluautoa. Nyt tulee varmaan selkään, mutta... GTV on kuitenkin loppujen lopuksi "vain" etuvetoinen coupé ja vielä ylipainoinen sellainen, olkoonkin tyylikkäästi muotoiltu ja kiva ajettava sinänsä.

"Image is nothing, boost is everything" :mrgreen:
Ei muuta kuin Fiuden coupe alle, tosin onhan sekin etuveto ja ylipainoinen(?)
Mutta suorituskykyä piisaa, ja viripotenttiaalia :?

Avatar
MarcusV
Viestit: 1028
Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

Kyllä tekis mieli selkään antaa :D
Eiköhän se ole rasvis sulle seuraavaksi sportwagonin paikka?? Perheenlisäystä vaan ihan sikana.. Ja ostakin sitten V:llä varustettu!
Kyllä se kuule kiva peli on sunkin auto, kaunis ja söpö, ja voithan sä aina lyödä siihen novitecin rusetin kiinni :D

Avatar
eltsu
Viestit: 576
Liittynyt: 15 Huhti 2004, 02:33
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja eltsu »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:"Image is nothing, boost is everything" :mrgreen:
Harvinaisen hyvin sanottu... :mrgreen:
Ex. 33 1.5 4x4 SW '88

Avatar
MarcusV
Viestit: 1028
Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

Elämä alkaa 1.2 baarista :D

Avatar
eltsu
Viestit: 576
Liittynyt: 15 Huhti 2004, 02:33
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja eltsu »

Alkaa se jo alempaakin... yleensä isolla vaparilla tai turbodiisselillä ajavat kehuvat että mikään ei voita kunnon alavääntöä, mutta henk. koht arvostan enemmän kunnon turbopotkua kun ahdin astuu toden teolla mukaan :-D
Ex. 33 1.5 4x4 SW '88

Avatar
MarcusV
Viestit: 1028
Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

Nojoo, nokivasarakuskit ja 400 newtonin tyhjäkäyntiväännöt erikseen, helvettiäkö niillä väännöillä tyhjäkäynnillä kumminkaan tekee :D :D.. Mutta kyllä siinä overboostin huumassa ja atmosfäärisen ram dump valven hävyttömän härskeissä kuiskauksissa tuntee todella elävänsä kun endorfiini ja adrenaliini laukkaa pääkopassa sata kertaa kovempaa kuin garretin siipi akselinsa ympäri.. Se on sitä elämää ja erotiikkaa se, sukkaan kusee jo mies vähemmästäkin :mrgreen:

Edit: Ja tohon edellämainittuun aktiin kun lisätään vielä mielettömän kiihkeä oikeanmuotoisen pakoputkiston käyrätorvitrumpetin tuottama konsertti joka soittaa samaan tahtiin kaunissointisen koneen kanssa tuottaen mitä mielenkiintoisempia melodioita aina ukkosmaiseen karjuntaan asti niin tossa jo vähintäänkin on sukat märkinä :)

Avatar
AutonAlfa
Viestit: 1020
Liittynyt: 01 Loka 2003, 03:27
Car(s): Alfoja
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja AutonAlfa »

MarcusV kirjoitti:.. Mutta kyllä siinä overboostin huumassa ja atmosfäärisen ram dump valven hävyttömän härskeissä kuiskauksissa tuntee todella elävänsä kun endorfiini ja adrenaliini laukkaa pääkopassa sata kertaa kovempaa kuin garretin siipi akselinsa ympäri.. Se on sitä elämää ja erotiikkaa se, sukkaan kusee jo mies vähemmästäkin :mrgreen:

Edit: Ja tohon edellämainittuun aktiin kun lisätään vielä mielettömän kiihkeä oikeanmuotoisen pakoputkiston käyrätorvitrumpetin tuottama konsertti joka soittaa samaan tahtiin kaunissointisen koneen kanssa tuottaen mitä mielenkiintoisempia melodioita aina ukkosmaiseen karjuntaan asti niin tossa jo vähintäänkin on sukat märkinä :)
MarkuV:hän puhuu mun autosta... :mrgreen:
Viimeksi muokannut AutonAlfa, 03 Kesä 2005, 20:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5404
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5, 500c, 159tbi
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

MarcusV kirjoitti:Elämä alkaa 1.2 baarista :D
heh, mun volkkarissa ei ala ollenkaan vaikka painetta löytyy 1.9bar :-D

Avatar
MarcusV
Viestit: 1028
Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

Se onkin kiisselipunaviininkeitin :mrgreen: Hengetön kansanauto :P Vai olenko väärässä :P

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5404
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5, 500c, 159tbi
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

MarcusV kirjoitti:Se onkin kiisselipunaviininkeitin :mrgreen: Hengetön kansanauto :P Vai olenko väärässä :P
no tavallaan. puhtia löytys kun vaan kytkin pitäis :lol: ihme alimitotettuja vehkeitä prkl kun ei tehon triplaamista kestä :bad-words:

Vastaa Viestiin