Aquatica kirjoitti:Öljyjä ja suodatin ja sellasta.
Valvoline MST C3 5W40, katsotaan miten toimii Multiairissa... Fiat 9.55535-S2 täyttyy ja muutenkin pitäs olla päheetä kamaa. Reippaasti halvempaa kuin Total Quartz Ineo MC3 5W40, joka olis paperilla samanlaista.
Sellaset 63€ öljyt (5L), suodatin ja propun tiiviste.
Eiks näihin kuulu vaihtaa kans ma-yksikön suodatin?
Ei MA-suodatin kuulu lainkaan huolto-ohjelmaan, ellei MY16 tuonut siihen muutosta (siinä on eri öljyluokitus).
Jos kerkeen, niin puhdistan sen suodattimen kyllä.
Voisi mennä kivaakin ketjuun, mutta kuudes työpaikka viimeisen kahden vuoden sisään
Alkufiilikset on ainakin sellaiset että tuolla tulee viihtymään pitkään. Saas nähdä
Pele kirjoitti:Hain tuommoisen työmatka rassin tänään. -08 Diesel, ajettu 215tkm.
Muutan varmaan jossain kohtaa pakuksi, niin on aika paljon mielekkäämpää ajoa.
Maski vaihtunu jossain välissä vanhan malliseksi ja pikkaisen on ollut vanhaa varastoa Deltalla kun on valmistettu jo 25.9.2006.
Palataanpa vielä niihin Fiat traktoreihin hetkeksi. Tuolla https://1drv.ms/a/s!AlO-cDhg0Iss1m-_UAfZOYXaO2Aa
muutama kuva loppukesän avoautoretkellä tavatusta pihapiiristä.
Tuo 215 on mun aikoinaan entisöimä yksilö.
KL kirjoitti:Palataanpa vielä niihin Fiat traktoreihin hetkeksi. Tuolla https://1drv.ms/a/s!AlO-cDhg0Iss1m-_UAfZOYXaO2Aa
muutama kuva loppukesän avoautoretkellä tavatusta pihapiiristä.
Tuo 215 on mun aikoinaan entisöimä yksilö.
Oho, sieltä löytyikin hieman enemmän Fiateja
Minun Fiat, joka itse asiassa on Fiat ainoastaan merkkien ja peltien muotoilun osalta, tyyppikilvessä ja kaikissa osissa lukee OM, on jotakuinkin orggis kunnossa. Takavanteiden valurauta keskiöt maalasin, kun niistä oli maalit lähtenyt, uusiksi meni myös normi huolto-osien lisäksi termostaatti ja kannentiiviste. Takarenkaat vaihtui myös uusiin, alkuperäiset on tallessa vielä ja niissä on hyvin pintaa, muttei yhtään pitoa, ainakaan talvella.
Pele kirjoitti:Hain tuommoisen työmatka rassin tänään. -08 Diesel, ajettu 215tkm.
Muutan varmaan jossain kohtaa pakuksi, niin on aika paljon mielekkäämpää ajoa.
Maski vaihtunu jossain välissä vanhan malliseksi ja pikkaisen on ollut vanhaa varastoa Deltalla kun on valmistettu jo 25.9.2006.
Maski varmaan vaihtunut siinä kohtaa kun on parsittu AVK-autosta ehjäksi. Muitakin pikku puutteita tuon johdosta.
Moottorin päältä puuttuu suojakansi, lohkolämmittimen pistoketta ei ole vaivauduttu tuomaan puskuriin.
Puskuri on myös lisäksi bensa-version.
Gruppon tarra sentään koristaa sivuikkunaa.
Tilasin imuriin huoltosarjan. Kai se on vihdoin pakko, kun viime vuoden kesällä deformoitunut akselipidike on jo palasina. Toimii toki vielä, pitää vaan entistäkin kamalampaa ääntä. Samassa paketissa tulee 3 filtteriä ja 3 sivuharjaa, saapahan kotvan taas siivota kokonaan ehjällä imurilla.
Kertokaa tietämättömälle onko noita m-raitoja laitettu maskiin jo tehtaalla? Olen luullut että ne on pelkästään tuning-hommia.
En tiedä, mutta nuo on ainakin edellisen omistajan tuunaus.
Kai nuo kolme kebabtuning-viivaa lähtee pois? Noista tulee mieleen se Volvon pomppiva hirvi. Heti kun sen näkee autossa tai bemarissa nuo tarrat, tietää ettei ole ihan täysipäisestä kuskista kyse liikenteessä.
Alkaa olla viimeisiä tilaisuuksia ostaa aitoa patonkia lentävällä matolla, joten
tuollainen farkkuriisselina ja Aisinin boxilla sekä webastolla jäi käteen... jos tuolla 5-6 talvea suhaisi ja kesäksi sitten taas JTDmjet16 alle.... ajotuntumassahan nuo on kuin yö ja päivä erilaiset...
Tuomas K kirjoitti:^"Tuollainen"? Mahdoiko viestistä nyt unohtua, että mikä se tuollainen on? Patonki lentävällä matolla kuulostaa vähän Citroënin tynnyrisaunalta.
Jep cruiseri-tynnyrisauna hierontatoiminnoilla mallia C5 -III
Tuomas K kirjoitti:^"Tuollainen"? Mahdoiko viestistä nyt unohtua, että mikä se tuollainen on? Patonki lentävällä matolla kuulostaa vähän Citroënin tynnyrisaunalta.
Jep cruiseri-tynnyrisauna hierontatoiminnoilla mallia C5 -III
Jos on III koppanen, niin eihän se ole enää tynnyrisauna I ja II koppaiset on tynnyrisaunoja ja varsinkin I koppainen
^ tämä selvä. Kohta 5-v tyttärentytär sanoi, että papalla on nyt sitruunalaiva ... cruiseri tuo ainakin on, siinä on
sellaista wanhaa 60-luvun jenkkityyppistä letkeyttä ....
Polforea kirjoitti:Onnittelut hankinnasta. C5 on loistava auto matkustaa - jopa niin loistava, että se on vakiona varustettu viidellä matkustajapaikalla.
Kiitos. Näin on. Tähän autoon sopisi se autonomisen liikkumisen autopilottikin kuin nenä päähän. Tällä on hyvä hiukan rauhoittaa ajorytmiä alfailukesän jälkeen. Mutkatiet nyt muutenkin jäävät loskalla, jäällä ja polanteella vähemmälle ajolle. Suora baana ja cruisemoodi päälle liukuen pehmeästi maisemassa.
Jep - täysin eri suunnittelufilosofia ja -tavoite kuin esim. Alfalla tai Bemarilla ja kun sen sisäistää, alkaa huomaamaan kuinka hyvin tuollainen tavoitteensa täyttääkään. Ei ole auto jonka itselleni ostaisin, mutta ymmärrän varsin hyvin, miksi sellainen ostetaan.
Vuonna 2012 oli näin lähellä, etten hyde-executivea ostanut. Aneeminen 136heppanen tomaatin kaverina ei jaksanu jutella massan kanssa ja väkevämmät masiinat ei mahtuneet silloin ajateltuun budjettiin.
Valitettavasti III-koppasesta osaan on lyöty alustaan rautaa, joka nyt vaan on väärin. Siis tosi väärin. Omaan makuun iso, todella ISO virhe Citikalta oli käyttää pikkusiskojen rauta-alustaa DS5:ssa, kun juuri sen olisi kuulunut edustaa kaikkea parasta osaamista hyden kanssa.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Alfissimo kirjoitti:Vuonna 2012 oli näin lähellä, etten hyde-executivea ostanut. Aneeminen 136heppanen tomaatin kaverina ei jaksanu jutella massan kanssa ja väkevämmät masiinat ei mahtuneet silloin ajateltuun budjettiin.
Valitettavasti III-koppasesta osaan on lyöty alustaan rautaa, joka nyt vaan on väärin. Siis tosi väärin. Omaan makuun iso, todella ISO virhe Citikalta oli käyttää pikkusiskojen rauta-alustaa DS5:ssa, kun juuri sen olisi kuulunut edustaa kaikkea parasta osaamista hyden kanssa.
Kyllä näin. Iso osa Citroen -dna: ta katoaa hyden poistumisen myötä. Sen(kin) takia
oli hyvä sauma hankkia hydeversio nyt.
kovan onnen soturi kirjoitti:Mitäs pojat on mieltä kumpi se ois parempi 4-6te hintaluokasta laguuna mk3 vai c5 mk3. ?
Lagunasta ei tietoa tai kokemusta, mutta sanotaan vähän kalliimmasta 7-10 te hintaluokasta
c5:sta löytyy aika hyvin tarjontaa ( yli 20 kpl) , jopa yhden omistajan pirssejä.
Iso ero verrattuna esim. koeajamiini Saab 9-3:siin tarjonnassa.
Ja Alfoja samoilla spekseillä ( webasto, Sw, riisseli, automaatti) (159) siis oli vain yksi tarjolla koko Suomessa
Viimeksi muokannut Jiitee, 20 Loka 2018, 16:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tämä on lähinnä pieni tarina hankinnalle.
Halusin siis ostaa kiesiini sisälokarit käytettynä, ja keskustelut Vantaalaisen myyjän kanssa oli verkkaita. Sitten henkilö ilmoitti että auto onkin Porissa. No lopulta toisesta lokarista lyötiin kaupat lukkoon kun toinen lokari oli hetkeä aiemmin kadonnut jonnekin. Piti tulla perille kahdessa- kolmessa päivässä. Noh saapumisessa meni muutama päivä enemmän, ei haittaa minua isommin ja silti kohtuu nopeasti tuli.
Mutta pahvilaatikon teipit ja toinen lähete on Virolainen. Toinen lähete on taas eri firman ja paikkakunnan Suomessa kun mitä olen aiemmin nähnyt. Epäilen siis että tuo purkuauto onkin oikeasti jossain Virossa eikä Suomessa ollenkaan.. En tiedä mitä lähetyskulut Virosta Suomeen on, muttei varmaan ainakaan juuri kalliimmat kun Suomessa.
Tai sitten paketti tuli yksityisenä Helsinkiin ja sieltä kuljetuksena tänne.
Mutta paketti tuli kotitoimituksena toisin kun luulin, ja hyvin pakattuna, joten ei valittamista.
Ajoonko meinasit? Ulkoisesta habituksesta päätellen on tainnut seistä eräänkin vuoden. Onko seissyt kuivassa?
Jotenkin jäänyt mieleen kun joskus ennenvanhaan näin tuollaisen Tampereella. Ensin se lähti risteyksestä varsin ripeästi, mutta sitten se lähtikin vähän helvetisti ripeämmin. Heräsi epäilys ettei ollut ihan tehtaan jäljiltä
Tuomas K kirjoitti:Ajoonko meinasit? Ulkoisesta habituksesta päätellen on tainnut seistä eräänkin vuoden. Onko seissyt kuivassa?
Täysin auki ja koko autokin täysi mysteeri. Vaatimattomat 14v seissyt sijoillaan, kylmässä, mutta siltikin betonin päällä. Kokonainen kuitenkin ja myyjän sanoilla ajettu piiloon turhana ja ensin vaan ”unohtunut” muissa kiireissä ja kun taas muistettu, ollut vähän myöhäistä.
Polforea kirjoitti:^^^Jätkä on jostain nyysiny näppärän ransiitin!
Sprinter, lainattu, olisi kovin vaarallinen omana . B-kortillinen, sähkövinssi, 1600kg kantavuus.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.