alfa 156 käyntilämpötila
Valvoja: Moderators
alfa 156 käyntilämpötila
alfa 156 vaihdettiin termostaatti..kone 1.6 TS
ennen termostaatin vaihtoa käyntilämpötila nousi hitaasti ja pysytteli
reilusti alle 70 asteen
Termostaatti vaihdettu..käyntilämpötila n 72 astetta. pitäisikö olla korkeampi? jos niin mitä nyt sitten ? ( ja mikä se pakkasneste oli mitäpiti
laittaa vai onko väliä
onko myöskään normaalia että kaupungissa "nyhtää" helposti pienillä nopeuksilla jollei ole todella tarkkana kaasunkäytön kanssa
tien päällä ei ongelmia
kiitoksia vastauksista etukäteen
T: Arto
ennen termostaatin vaihtoa käyntilämpötila nousi hitaasti ja pysytteli
reilusti alle 70 asteen
Termostaatti vaihdettu..käyntilämpötila n 72 astetta. pitäisikö olla korkeampi? jos niin mitä nyt sitten ? ( ja mikä se pakkasneste oli mitäpiti
laittaa vai onko väliä
onko myöskään normaalia että kaupungissa "nyhtää" helposti pienillä nopeuksilla jollei ole todella tarkkana kaasunkäytön kanssa
tien päällä ei ongelmia
kiitoksia vastauksista etukäteen
T: Arto
- KJS
- Viestit: 4705
- Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
- Car(s): 1.3 TC, 1.6 TC, 1.6 dCi, 2.2 TDCi, 3.0 JTDm
- Paikkakunta: Nokia
Kokolailla samanlaiset kokemukset täälläkin termarin vaihdon jälkeen. Ennen sitä ei viisari paljon värähtänyt.mattijus kirjoitti:2.0TS:n lämmöt mulla seilaa 70-90 asteen väliä, ajossa lienee juuri tuossa 72 asteessa ja paikallaan ollessa tai hitaasti edetessä nousee tuon 90 asteen tuntumaan.
Alfaholismia vuodesta 2001
- Pasi
- Viestit: 6786
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Minulla lämmöt pysytteli tiukasti ~60-70C kunnes vaihdoin termarin ja nyt lämmöt on vähän yli 80C ajossa lähes koko ajan... Hitaassa ajossa ja paikallaan ollessa saattaa nousta yli 90C jolloin flekti lähtee käyntiin ja lämmöt tippuu ~70C josta ne taas sitten nousee hiljalleen
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- Antijape
- Viestit: 758
- Liittynyt: 20 Maalis 2005, 11:05
- Car(s): Ei alfaa. Ex 159 SW 3.2 Q4, 156 2.0 JTS ja 147 2.0 TS
Juuh, sama homma. Kun tuo tuntuu aina nousevan just eikä melkein siihen 90, eikä siitä mihinkään heilu, niin välillä miettinytkin että toimiikohan se nyt ihan oikein... Mut ilmeisestikin toimii. Ja tuo lämpeämisnopeus yllätti positiivisesti, kun auto tosiaan on lämmin jo muutaman kilsan jälkeen vaikka pakkasta olisikin. Ja pysyykin lämpimänä yllättävän pitkään vaikka olisi parkissa.Boxer33 kirjoitti:2.0 TS:ssa lämmöt aina tasaisesti 90, eikä seilaa mihinkään, ellei ulkona ole yli -20 ja ajele >100km/h! Nyt kun ilmat on lämmenny, niin kone on 90 asteinen jo noin 2-3 kilsan ajon jälkeen eikä sitten siitä enää mihinkään muutu
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4143
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Mullakin on sellainen mutu fiilis etta kone kay lampoisempana kuin viime kesana. Ennen meni hitaassa ajossa ja seisoessa tuonne 90, muuten jossain 75 tienoilla. Nyt tuntuu tosiaan etta lammot on kokoajan lahes 90 ja hitaassa ajossa/seisoessa hieman ylikin. Epailen etta termari jumii niin ettei aukene kokonaan? Olen tyytynyt tarkkailemaan tilannetta.
Ayrton Senna da Silva forever
Meikällä lämpö heilui 70 ja 90 välillä ensimmäiset 20000, mutta sittemmin lienee termari väsähtänyt tuohon ja lämmöt eivät juuri nouse yli 70c. Huomasi hyvin talvella, että ei lämmitä niin kuin ennen.
Pitäisikö tuohon vaihtaa korkeamman lämpöarvon termari vai itse asiassa matalamman? Silloinhan tuota sahausta ei pääsisi tulemaan? 90 lienee raja-arvo jossa tuuletin lähtee käyntiin, joten termari pitäisi aueta ennen sitä. Mitä mieltä olette?
Edit: oho, näitä ongelmia näyttää olevan vähän kaikilla.
Pitäisikö tuohon vaihtaa korkeamman lämpöarvon termari vai itse asiassa matalamman? Silloinhan tuota sahausta ei pääsisi tulemaan? 90 lienee raja-arvo jossa tuuletin lähtee käyntiin, joten termari pitäisi aueta ennen sitä. Mitä mieltä olette?
Edit: oho, näitä ongelmia näyttää olevan vähän kaikilla.
- MKT
- Viestit: 685
- Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
- Car(s): Stelvio Veloce+
Giulietta QV TCT
147 2.0 T.Spark
ex. 156/159/164/166 - Paikkakunta: Muurame
Ei todennäköisesti mitään vikaa. Jos sinulla on ilmastointi päällä niin kylmäaineen lauhdutus takaisin nesteeksi tarvitsee ilmavirtauksen lauhduttimen läpi. Jos auto ei liiku niin tarvittava jäähdytysteho otetaan flektiltä. Koneen lämpöjen kanssa sillä ei ole välttämättä mitään tekemistä.liekki kirjoitti: jos käy paikallaan tyhjäkäynnillä -> flekti pyörii koko ajan muttei näyttäisi lämpöjä viilentävän kummoisestikaan..jossain vikaa?
- Pasi
- Viestit: 6786
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Ostamani uusi termari näytti arvoksi 88C oletan että se on se lämpötila jossa termari on kokonaan auki...alfista kirjoitti:Meikällä lämpö heilui 70 ja 90 välillä ensimmäiset 20000, mutta sittemmin lienee termari väsähtänyt tuohon ja lämmöt eivät juuri nouse yli 70c. Huomasi hyvin talvella, että ei lämmitä niin kuin ennen.
Pitäisikö tuohon vaihtaa korkeamman lämpöarvon termari vai itse asiassa matalamman? Silloinhan tuota sahausta ei pääsisi tulemaan? 90 lienee raja-arvo jossa tuuletin lähtee käyntiin, joten termari pitäisi aueta ennen sitä. Mitä mieltä olette?
Edit: oho, näitä ongelmia näyttää olevan vähän kaikilla.
Ja se termari väsähtää koska sielä mekanisimissa oleva lämmönvaihtelun mukaan turpoava/kutistuva "rasva" kuoleentuu...
Lisää aiheesta kannattaa vaikka lukasta: http://www.alfaowner.com/Forum/showthre ... rerid=4017
Viimeksi muokannut Pasi, 08 Kesä 2005, 12:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
Alkoiko mittari tekemään sitä sahausta 88c termarin vaihdon jälkeen? Tuosta ilmiöstä oli alfaownerillakin jussua ja on mainittä täällä meilläkin.
Itse tuumailisin, että termari väsähtää nopeammin jos se joutuu koko ajan sahaamaan. Mistä se on kiinni kun joillakin tätä ei ilmene vaan lämmöt on tasaisesti 80-90 asteessa.
Itse tuumailisin, että termari väsähtää nopeammin jos se joutuu koko ajan sahaamaan. Mistä se on kiinni kun joillakin tätä ei ilmene vaan lämmöt on tasaisesti 80-90 asteessa.
- Pasi
- Viestit: 6786
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Siitä miksi ne lämmöt heittelee niin paljon saman mallin autoissa en tiedä...
joku selitti joskus että joillain automerkeillä tuo lämpötila siihen mittariin kerätään jonkun ajanjakson keskilämmöstä, jolloin se mittari ei heittele niin paljon, kun taas alfassa mittari antaa suoraan aidon lukeman siihen mittariin... mene ja tiedä
joku selitti joskus että joillain automerkeillä tuo lämpötila siihen mittariin kerätään jonkun ajanjakson keskilämmöstä, jolloin se mittari ei heittele niin paljon, kun taas alfassa mittari antaa suoraan aidon lukeman siihen mittariin... mene ja tiedä
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- KJS
- Viestit: 4705
- Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
- Car(s): 1.3 TC, 1.6 TC, 1.6 dCi, 2.2 TDCi, 3.0 JTDm
- Paikkakunta: Nokia
Tottakai urheiluautossa täytyy tietää koneen lämpö onlinena, eikä mitään keskiarvoja. Bensamittareissa lienee samantyyppistä viivettä, koska aiemmassa Temprassa viisari vatkasi mutkatiellä ihan villinä, kun taas Alfassa se on rauhallisempi.Pasi kirjoitti: joku selitti joskus että joillain automerkeillä tuo lämpötila siihen mittariin kerätään jonkun ajanjakson keskilämmöstä, jolloin se mittari ei heittele niin paljon, kun taas alfassa mittari antaa suoraan aidon lukeman siihen mittariin... mene ja tiedä
Alfaholismia vuodesta 2001
Mä tossa viikonloppuna koitin sitäkin että otin paikallaan käyttäessä ilmastoinnin pois päältä ja laitoin lämmön täysille. Flekti huusi silti eikä lämpö pudonnut sieltä reilusti yli 90stä asteesta mihinkään.MKT kirjoitti:Jos sinulla on ilmastointi päällä niin kylmäaineen lauhdutus takaisin nesteeksi tarvitsee ilmavirtauksen lauhduttimen läpi.
- mattijus
- Viestit: 5283
- Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
- Car(s): harmaa tojota
sininen mersu - Paikkakunta: Kalukylä
Luultavasti tuo lämpömittari tai anturin sijainti on paljon herkempi kuin "normaaleissa" autoissa. Parempi vaan kun näyttää lukemat nopeasti.
En usko, että italialainen auto Suomessa käy missään olosuhteissa ylikuumana, ellei jotain ole oikeasti vialla.
Niin paljon on jo tässäkin ketjussa noita "seilaajia", että voinee laittaa normaalin käytöksen piikkiin jos lämmöt vaan pysyy 70-90 asteen välissä
En usko, että italialainen auto Suomessa käy missään olosuhteissa ylikuumana, ellei jotain ole oikeasti vialla.
Niin paljon on jo tässäkin ketjussa noita "seilaajia", että voinee laittaa normaalin käytöksen piikkiin jos lämmöt vaan pysyy 70-90 asteen välissä
VMP
- PPT
- Viestit: 245
- Liittynyt: 31 Maalis 2003, 13:39
- Car(s): MB GLK,Alfa Romeo Spider Quadrifoglio verde
- Paikkakunta: Kokkola/Kesäisin Öja!
lämpötila
Omaani vaihdoin termostaatin,joten nyt on moottorin lämpötila oikea!!
Vanhalla termostaatilla,kaupungissa lämpötila nousi lähelle 90 astetta,josta se nopeasti laski 70 ,ja siinä jökötti neula!Sama maantiellä ,ei hituakaan yli 70.Nyt uusi termostaatti,nostaa lämmöt 90 ja siinä 85-90 astetta ne pysyy,sama maantiellä ja kaupungissa.Muukkonen oli jälleen kerran oikeassa,kun kyselin mittarin tarkkuutta ja oikeaa moottorin lämpötilaa!
Vanhalla termostaatilla,kaupungissa lämpötila nousi lähelle 90 astetta,josta se nopeasti laski 70 ,ja siinä jökötti neula!Sama maantiellä ,ei hituakaan yli 70.Nyt uusi termostaatti,nostaa lämmöt 90 ja siinä 85-90 astetta ne pysyy,sama maantiellä ja kaupungissa.Muukkonen oli jälleen kerran oikeassa,kun kyselin mittarin tarkkuutta ja oikeaa moottorin lämpötilaa!
Toiminta on taikasana!
- Pablo Honey
- Viestit: 662
- Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
- Car(s): Ex 156 2.5 V6
- Paikkakunta: Tampere
Mulla kävi aijemmin koko ajan yli 90 astetta, ja flekti pyöri kovemmalla nopeudella, vaihoin talvella huollon yhteydessä termarin, ei vaikuttanu mitenkää lämpöihin, se oliki jo tiedos.. talvel oli sit syyläri irti ja näytti ala laidasta ihan haperolta, kevääl ostin sit uuden sylärin ni lämmötki oli jo normaalit.. syyläri oli alalaidasta tukossa.. koitelkaa niit syylärin lekujen lämpötilaa, niin siit voi päätellä ons se vika termaris vai syyläris?? alkääkä ostako niit syyläreit DELTASTA muualla paljon halvempia..
*156 v6*
- Pablo Honey
- Viestit: 662
- Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
- Car(s): Ex 156 2.5 V6
- Paikkakunta: Tampere
Mulla ei näillä keleillä näytä nousevan ainakaan yli 80 asteen taajamassa. :o Heinäkuun harvoilla helteillä huomasin mittarin kuitenkin ainakin jossain vaiheessa pyörineen siellä 90 asteessakin, joten... No, ilmeisesti nämä lämmöt on kuitenkin melko normaalit. Täytyy talvemmalla harkita tuota termostaatin vaihtoa, jos kone ei lämpiä tarpeeksi.-Tomi- kirjoitti:Maantiellä ~70C ja pikkasenkin, kun alkaa taajamaa ilmestymään, nousee lämmöt heti 90C:n. Ilmeisesti ihan normaalia.
Tuoreena AR:n omistajana, täällä pari tuntia lueskeltuani totesin, että omastani pääsen heti muutamia "ominaisuuksia" fiksailemaan.. ensimmäiseksi vaihtoon menee ilmeisesti minullakin termostaatti (lämmöt pysyvät ajosta riippumatta alle 75). Seuraavaksi taidan näyttää sivuleikkureita airbagin varoitusvalolle. Ilmeisesti on aika epätoivoista yrittääkään saada tuota pysyvästi sammumaan ilman tätä ratkaisua.
Kuinka vaikea homma tuo termostaatin vaihto on ( ) ja mistä sen saa mahd. edullisesti?
Kuinka vaikea homma tuo termostaatin vaihto on ( ) ja mistä sen saa mahd. edullisesti?
- tmv
- Viestit: 487
- Liittynyt: 03 Kesä 2005, 16:33
- Car(s): BMW 328i (ex Giulietta MA -11, 159 2.4 JTDm -08, 156 2.5 V6 -04 ja -98)
- Paikkakunta: Nummela
Kyllä mulla V6:n lämmöt nousee herkästi vähän viileämmälläkin kelillä (esim. +15C) hetken seisahduksessa ja taajamassa sinne 90C:een pintaan, joskus pikkiriikkisen ylikin (ja samoissa oli kesän kuumimmillakin keleillä). Maantiellä sitten jossain 70C:n tuntumassa ja päälle nopeudesta riippuen.Pablo Honey kirjoitti:Mulla ei näillä keleillä näytä nousevan ainakaan yli 80 asteen taajamassa. :o Heinäkuun harvoilla helteillä huomasin mittarin kuitenkin ainakin jossain vaiheessa pyörineen siellä 90 asteessakin, joten... No, ilmeisesti nämä lämmöt on kuitenkin melko normaalit. Täytyy talvemmalla harkita tuota termostaatin vaihtoa, jos kone ei lämpiä tarpeeksi.
Flektihän ainakin omassa ja muutaman muun havainnon perusteella muissakin V6:sissa on tiivissä käytössä, eli käynnistyy vähän väliä.
Alfa Romeo - immagine di bellezza
Kannattaako sitä sammuttaa sivuleikkureilla kun sen saa testerillä nollaamallakin pimeäksi ja mukavahan se on jos bagi toimiskin vielä tarvittaessa? Termostaatin vaihto ei ole kovinkaan iso homma: imuletku ja ilmamassamittari pois siitä tieltä, nesteet pois (tai valuuhan ne pois kun irroittaa termostaatin) ja uusi termari tilalle. Motonetistä ainakin saa suht halvalla, 40-50 euroa, kannattaa kai kysyä ad tms varaosaliikkeestäkin, alkuperäinen on sitten kalliimpi.samivaan kirjoitti:Seuraavaksi taidan näyttää sivuleikkureita airbagin varoitusvalolle. Ilmeisesti on aika epätoivoista yrittääkään saada tuota pysyvästi sammumaan ilman tätä ratkaisua.
Kuinka vaikea homma tuo termostaatin vaihto on ( ) ja mistä sen saa mahd. edullisesti?
- Ricambi
- Viestit: 1435
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
- Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99.... - Paikkakunta: Tampere
Re: alfa 156 käyntilämpötila
Vatstataan nyt tähänkin...Alfa 156 V6:ssa oli sama ominaisuus, nypyttää ryömintävauhdissa, veljellä on sama auto ja samat kujeet..taitaa olla ominaisuus kaikissa 156:ssa riippumatta koneesta??blackalfa kirjoitti:alfa 156 vaihdettiin termostaatti..kone 1.6 TS
onko myöskään normaalia että kaupungissa "nyhtää" helposti pienillä nopeuksilla jollei ole todella tarkkana kaasunkäytön kanssa
tien päällä ei ongelmia
kiitoksia vastauksista etukäteen
T: Arto
Te, ketkä olette "onnistuneesti" vaihtaneet termarin (ainakin PPT), mistä olette sen hankkineet? Jos käy kyseisen vempulan poistelemassa Motonetistä, tarvitseeko ostaa muuta kuin tuo "termostaatti - 156-TS 1,6-2,0 88° (koteloitu)"? Ja tietenkin jotain jäähdytysnestettä... Tarvitaanko esim. jotain sensoreita tms?
Vähän toisaalta arveluttaa itse ruveta tuollaista vaihtamaan, ei vähiten sen takia että ei ole oikein välttämättä riittäviä työkaluja. Paljonkohan tuollaisen vaihdattaminen kustantaisi jossain pajalla jos veisi itse termarin mukanaan?
Vähän toisaalta arveluttaa itse ruveta tuollaista vaihtamaan, ei vähiten sen takia että ei ole oikein välttämättä riittäviä työkaluja. Paljonkohan tuollaisen vaihdattaminen kustantaisi jossain pajalla jos veisi itse termarin mukanaan?
Ei tarvitse ostaa muuta. Asennuksessa kannattanee laittaa jotain tiivistemönjää puhdistetuille pinnoille, termarissa on kyllä kumitiivistekin mukana mutta varmuuden vuoksi.mchammeri kirjoitti: Jos käy kyseisen vempulan poistelemassa Motonetistä, tarvitseeko ostaa muuta kuin tuo "termostaatti - 156-TS 1,6-2,0 88° (koteloitu)"? Ja tietenkin jotain jäähdytysnestettä... Tarvitaanko esim. jotain sensoreita tms?
Alle tunnin homma.mchammeri kirjoitti:Paljonkohan tuollaisen vaihdattaminen kustantaisi jossain pajalla jos veisi itse termarin mukanaan?
- Mika
- Viestit: 506
- Liittynyt: 18 Touko 2004, 02:05
- Car(s): 159 2.4 JTDm
- Paikkakunta: Turkulainen Jyväskylässä...
Juu oon henk koht itsekkin sitä ihmetelly kun flecti tuntuu vaan pyörivän..tmv kirjoitti:Kyllä mulla V6:n lämmöt nousee herkästi vähän viileämmälläkin kelillä (esim. +15C) hetken seisahduksessa ja taajamassa sinne 90C:een pintaan, joskus pikkiriikkisen ylikin (ja samoissa oli kesän kuumimmillakin keleillä). Maantiellä sitten jossain 70C:n tuntumassa ja päälle nopeudesta riippuen.Pablo Honey kirjoitti:Mulla ei näillä keleillä näytä nousevan ainakaan yli 80 asteen taajamassa. :o Heinäkuun harvoilla helteillä huomasin mittarin kuitenkin ainakin jossain vaiheessa pyörineen siellä 90 asteessakin, joten... No, ilmeisesti nämä lämmöt on kuitenkin melko normaalit. Täytyy talvemmalla harkita tuota termostaatin vaihtoa, jos kone ei lämpiä tarpeeksi.
Flektihän ainakin omassa ja muutaman muun havainnon perusteella muissakin V6:sissa on tiivissä käytössä, eli käynnistyy vähän väliä.
ex 156 V6 2,5
Ei riemulla rajaa, kun V6 ajaa..
Happy without HONDA!
Nykyinen wv t4 carsport
Ei riemulla rajaa, kun V6 ajaa..
Happy without HONDA!
Nykyinen wv t4 carsport
- Volere
- Viestit: 108
- Liittynyt: 12 Syys 2005, 21:03
- Car(s): 2 x ex Sprint 1.5 QV, ex 156 V6
- Paikkakunta: Tampere
Hmmm. Omassa V6:ssa lämpötila on vain kerran käynyt 90 asteessa, matka-ajossa aina korkeintaan 75... termostaatin hankintaan, siis. Tosin ihan selvästi ei ole kukaan maininnut, onko tuosta alhaisesta lämmöstä varsinaisesti haittaa. Ainoastaan PPT kommentoi Muukkoselta saaneensa tietoa asiaan, joten voisi olettaa sen optimilämpötilan olevan siellä 90 asteen nurkilla
Jokohan tämä threadi kuuluisi tuonne tyyppivikalistaan?
Jokohan tämä threadi kuuluisi tuonne tyyppivikalistaan?
C'è Una Strada In Cielo
kutosessa jos alkaa olemaan 70 ja alle siitä matka-ajossa niin lienee syytä vaihtaa. Talvellahan tuon huomaa parhaiten. 90 astetta jatkuvana tuntuu jo taas hiukan turhan kovalle flektikin pyörittelee silloin jo vähän väliä. 75 astetta matka-ajossa on ihan hyvä lukema ainakin talvipakkasilla. Omassa mittari näyttää vielä 5 astetta liian vähän (mitattu)
Ostin juuri oman Alfa 156 2.0 TS:äni, joka tuntui käyvän melko kylmänä.. Etenkin maantiellä lämmöt tippuivat jopa kuuteenkymppiin.
Nyt termarin vaihdon jälkeen näyttäis, että ajolämpö on aika tarkkaan toi 72 astetta.. Eikä meinaa tulla sisälle kovinkaan lämmintä ilmaa noilla käyntilämmöillä Pitäisiköhän sen olla korkeampi ja mitä seuraavaksi?
Pahveja sylkyn eteen ja webasto käyttöön ajon aikanakin?
Nyt termarin vaihdon jälkeen näyttäis, että ajolämpö on aika tarkkaan toi 72 astetta.. Eikä meinaa tulla sisälle kovinkaan lämmintä ilmaa noilla käyntilämmöillä Pitäisiköhän sen olla korkeampi ja mitä seuraavaksi?
Pahveja sylkyn eteen ja webasto käyttöön ajon aikanakin?
- tmv
- Viestit: 487
- Liittynyt: 03 Kesä 2005, 16:33
- Car(s): BMW 328i (ex Giulietta MA -11, 159 2.4 JTDm -08, 156 2.5 V6 -04 ja -98)
- Paikkakunta: Nummela
Tessun osalta en tiedä, mutta ainakin mun V6 tuntuu mittarin mukaan käyvän kovin viileänä ajoviimassa. Sitten kun päästään taajamaan ja hitaisiin vauhteihin niin lämmöt nousevat heti. Vähän lämpimämmällä taasen lämmöt koko ajan 90:n paikkeilla ja flekti huutaa jatkuvasti. En tiedä anturin sijainnista, mutta oudon nopeasti tuntuu viima laskevan lämpöjä. Oiskohan vaan anturi altis viimalle enemmän ja todelliset lämmöt ilmoitettua korkeammat?abro kirjoitti:Ostin juuri oman Alfa 156 2.0 TS:äni, joka tuntui käyvän melko kylmänä.. Etenkin maantiellä lämmöt tippuivat jopa kuuteenkymppiin.
Nyt termarin vaihdon jälkeen näyttäis, että ajolämpö on aika tarkkaan toi 72 astetta.. Eikä meinaa tulla sisälle kovinkaan lämmintä ilmaa noilla käyntilämmöillä Pitäisiköhän sen olla korkeampi ja mitä seuraavaksi?
Pahveja sylkyn eteen ja webasto käyttöön ajon aikanakin?
Alfa Romeo - immagine di bellezza
Kyllä mä luulisin, että mulla tuo koneen käyntilämpötila on nyt ihan paikallaan. Uudella termarilla lämmöt nousee melko nopeasti tohon reippaaseen 70:iin. Sisään tulee haaleta vaikka käyttäis alfaa paikallaan ja lämpömittari näyttäisi 90:tä
Taitaa olla vika mulla nyt jossain muualla kun koneen lämmöissä.. Olis kiva saada ennen kunnon pakkasia kuntoon
Taitaa olla vika mulla nyt jossain muualla kun koneen lämmöissä.. Olis kiva saada ennen kunnon pakkasia kuntoon