Giulia ja Stelvio - onko ollut korjaus- hinausautotarpeita ?
Valvoja: Moderators
- Jiitee
- Viestit: 4456
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.
ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Giulia ja Stelvio - onko ollut korjaus- hinausautotarpeita ?
Moi
Moni haluaa tietää tuoreiden Alfojen luotettavuuden
eli onko matka katkennut usein vai kaikki on rokannut kuin sveitsiläinen kello ?
Hinauskeikan syyn voi vapaasti myös kertoa.
Säie kertoo tärkeää infoa luotettavuudesta
potentiaalisille Giulian ja Stelvion ostajille.
Myös muita vikakohteita voi listata vapaasti.
Moni haluaa tietää tuoreiden Alfojen luotettavuuden
eli onko matka katkennut usein vai kaikki on rokannut kuin sveitsiläinen kello ?
Hinauskeikan syyn voi vapaasti myös kertoa.
Säie kertoo tärkeää infoa luotettavuudesta
potentiaalisille Giulian ja Stelvion ostajille.
Myös muita vikakohteita voi listata vapaasti.
Viimeksi muokannut Jiitee, 17 Heinä 2019, 17:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too
Re: Giulia ja Stelvio - onko ollut hinausautotarpeita ?
Stelvio 2018 - 20tkm/5kk ja ensimmäinen keikka. Pihalta lähdettäessä heitti helikopterin ruutuun ja Limp Moden päälle. Root Cause Analysis oli enemmän tai vähemmän muminaa tiskin takaa kun tivasi. Joku "moduli" ei jutellut toisen "modulin" kanssa tms. Virhekoodeja iso lista mistä suurin osa mallia ihan turha. Softia päivitelty pitkä lista ja joku laturin maadoitusjohto tms. piuha vaihdettu. Ei ole luottoa että alkuperäinen vian syy olisi tullut korjatuksi.
Myöskin kerran keskellä yötä ajovalot katosivat 100km/h vauhdissa pimeällä sateisella moottoritiellä. Ei kivaaa mutta auton uudelleenkäynnistys korjasi tilanteen.
Oma päätelmäni on että kylmä ja kostea pohjola on edelleen haastava ympäristö italialaiselle sähkölle. En ole tien päälle jäänyt sitten -80 luvun puolivälin kun viritetyn Ford Kent koneen männän sulatin liian ohuella sopalla. Kilometrejä tullut siinä välissä reilut miljoona. Ja yhdellä 156 Selespeedilläkin selvittiin 90tkm ilman että matka katkesi.
Myöskin kerran keskellä yötä ajovalot katosivat 100km/h vauhdissa pimeällä sateisella moottoritiellä. Ei kivaaa mutta auton uudelleenkäynnistys korjasi tilanteen.
Oma päätelmäni on että kylmä ja kostea pohjola on edelleen haastava ympäristö italialaiselle sähkölle. En ole tien päälle jäänyt sitten -80 luvun puolivälin kun viritetyn Ford Kent koneen männän sulatin liian ohuella sopalla. Kilometrejä tullut siinä välissä reilut miljoona. Ja yhdellä 156 Selespeedilläkin selvittiin 90tkm ilman että matka katkesi.
- Rauta
- Viestit: 432
- Liittynyt: 27 Touko 2011, 19:45
- Car(s): Hyundai Kona Electric ja Peugeot e2008 (exiä: MiTo QV, Giulia, MiTo, Giulietta, 159 ja 156)
- Paikkakunta: Lohja
Re: Giulia ja Stelvio - onko ollut hinausautotarpeita ?
Giulia super 180hp dieselruksuttimella, syksy 2016 - kevät 2019 ja 50 000km. Tankin luukku vaihdettu, toinen ajovaloumpio vaihdettu, takaluukku maalattu uudestaan sulkemisessa tulleista kolhuista koska sovitukset olivat pielessä ja avaimettoman kulun nappulat ovissa jäykät. Siinäpä ne viat, eli huoletonta matkantekoa.
- Pasi
- Viestit: 6786
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: Giulia ja Stelvio - onko ollut hinausautotarpeita ?
Puuttuu vaihtoehto "ei oo stelvioo tai sitä toista" .... ny joutu pilaa statistiikan
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- Jiitee
- Viestit: 4456
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.
ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Giulia ja Stelvio - onko ollut hinausautotarpeita ?
No, omistajat saa tehdä yhteenvedon sitten
View results - napilla saa tilanteen selville -ei-omistajakin.
Ei tässä nyt eksaktia totuutta etsitä kuitenkaan.
Kommentit kertovat myös omaa stooria.
View results - napilla saa tilanteen selville -ei-omistajakin.
Ei tässä nyt eksaktia totuutta etsitä kuitenkaan.
Kommentit kertovat myös omaa stooria.
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too
Re: Giulia ja Stelvio - onko ollut hinausautotarpeita ?
näissä on se paha puoli että otanta on pieni....toki jos tänne saadaaan vaikka puolet autojen omistajista niin saisi jonkinlaisen kuvan
- Jiitee
- Viestit: 4456
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.
ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Giulia ja Stelvio - onko ollut hinausautotarpeita ?
Totta tämä. Jos vaikka saittilaisilla olisi noin 30 yksilöä kaikista rekisteröidyistä G/S-autoista niin jotakin se kertoisi jo tilastollisesti. Joten toivomme aktiivista avautumista kanssa-alfisteille.V6 kirjoitti:näissä on se paha puoli että otanta on pieni....toki jos tänne saadaaan vaikka puolet autojen omistajista niin saisi jonkinlaisen kuvan
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too
-
- Viestit: 1039
- Liittynyt: 08 Loka 2003, 18:31
- Car(s): Stelvio Veloce Tbi
159 JTS
QP V8 Evo
75 2.0 TC
ex.159 Tbi & 159 2.0 JTD, 2x156 TS, GTV V6, 166 JTDm, Stelvio JTD - Paikkakunta: Billnäs
Re: Giulia ja Stelvio - onko ollut hinausautotarpeita ?
Vasen umpio vaihdettu sekä tankin luukku liimattu. Ei tielle jättöä. 14tkm.
-
- Viestit: 1016
- Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
- Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts
Re: Giulia ja Stelvio - onko ollut hinausautotarpeita ?
Mul on vielä liian pieni kilometrimäärä jotta mitään johtopäätöksiä vois vielä vetää. 3 tkm mittarissa.
Akku vaihdettu heti lähtöön ku check engine tuli tauluun 30 km kohdalla. Keyless napit täälläkin jäykkiä alkuun mutta sen jälkeen toiminut täysin. Bensaluukku kiero ku korkkiruuvi ja vielä vaihtamatta. Eli pikkuvikoja.
Akku vaihdettu heti lähtöön ku check engine tuli tauluun 30 km kohdalla. Keyless napit täälläkin jäykkiä alkuun mutta sen jälkeen toiminut täysin. Bensaluukku kiero ku korkkiruuvi ja vielä vaihtamatta. Eli pikkuvikoja.
- alfa 156 v6
- Viestit: 5404
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: Ampera, X5, 500c, 159tbi
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6 - Paikkakunta: Keuruu
Re: Giulia ja Stelvio - onko ollut hinausautotarpeita ?
Kiero bensaluukku korjattu ja oireillut apparin penkin siirtomoottori uusittu. Ei liikkunut aina isommalla kuormalla vaan lykkäs jonkun rajottimen päälle. Tällei 95kg kääpiöllä pelas kyllä. Metrit 72tkm tätä kirjoitellessa. Ei hinurikeikkoja.
Re: Giulia ja Stelvio - onko ollut hinausautotarpeita ?
Vedän pohjat tähän . Giulia 2018 2-litrainen 200 heppainen bensa ja 11tkm ajettu. Tammikuussa kolmasti hinurilla pajalle kahden viikon sisään ja ekalla kertaa lähinnä ihmettelyä softan päivitystä ja toisella kertaa vaihdettiin startin releistä toinen ja kolmannella kertaa se toinen toisella kertaa vaihamatta jäänyt rele. Lisäksi tankin luukku vaihdettu ja peilien säätökytkin uusittu. Säätökytkin tosin toimi ilman ongelmia, mutta huolto vaihtoi sen silti, koska siitä oli joku kampanjan/takaisinkutsun tapainen kuulemma meneillään.
- -Oksid-
- Viestit: 254
- Liittynyt: 03 Syys 2016, 21:14
- Car(s): Ajossa: Abarth 595 turismo ”70th Anniversary” ’19
Mennyt: Alfa Romeo Giulia Diesel AT8 Super '16
Ennen sitä: erinäisiä ajoneuvoja - Paikkakunta: Kotka
Re: Giulia ja Stelvio - onko ollut hinausautotarpeita ?
Giulu Super 2016 Diesel, ~50tkm mittarissa (suurin osa kesällä, talvella ajettu vuokrapeleillä ), hinattu 3 kertaa varikolle ja kerran ajoin itse kun sain kikkailemassa käyntiin. Starttiongelmathan ne syynä.
Lukujen perusteella kevyestä epäluotettavin auto, jonka olen omistanut
Lukujen perusteella kevyestä epäluotettavin auto, jonka olen omistanut
Re: Giulia ja Stelvio - onko ollut hinausautotarpeita ?
Oksid muistaa myös äänestää. Nyt tilastojen mukaan 6/8 GiuliaStelviota on selvinnyt ilman hinuria.-Oksid- kirjoitti:Giulu Super 2016 Diesel, ~50tkm mittarissa (suurin osa kesällä, talvella ajettu vuokrapeleillä ), hinattu 3 kertaa varikolle ja kerran ajoin itse kun sain kikkailemassa käyntiin. Starttiongelmathan ne syynä.
Lukujen perusteella kevyestä epäluotettavin auto, jonka olen omistanut
- -Oksid-
- Viestit: 254
- Liittynyt: 03 Syys 2016, 21:14
- Car(s): Ajossa: Abarth 595 turismo ”70th Anniversary” ’19
Mennyt: Alfa Romeo Giulia Diesel AT8 Super '16
Ennen sitä: erinäisiä ajoneuvoja - Paikkakunta: Kotka
Re: Giulia ja Stelvio - onko ollut hinausautotarpeita ?
Hyvä huomio, ääni annettu aiheestaFinPat kirjoitti:[Oksid muistaa myös äänestää. Nyt tilastojen mukaan 6/8 GiuliaStelviota on selvinnyt ilman hinuria.
Re: Giulia ja Stelvio - onko ollut hinausautotarpeita ?
45t km ajettu, eikä muita vikoja kuin start/stop toiminto ollut jonkun aikaa pois käytöstä. Eli ei pysähdyksissä sammuta moottoria. Toivottavasti löytävät tuohon ratkaisun seuraavassa huollossa.
-
- Viestit: 356
- Liittynyt: 13 Syys 2005, 11:33
- Car(s): 2x75 ts, 159 3,2 jts Kappa sw turbo, Quattroporte biturbo, 130 3.2 v6. Vaimon Giulia, Barzetta, 500 ja 595.
- Paikkakunta: Nurmes
Re: Giulia ja Stelvio - onko ollut hinausautotarpeita ?
50k ajettu huolettomasti, siis ei hinurille tarvetta. Ovien kahvat vaihdettu, toinen takaiskari myös ja penkinkaatokahva viimeisimpänä ( tämä selvä huonosti kestävällä osalla toteutettu kohta ). Uskallan sanoa, että meillä on kylmimmissä olosuhteissa, forumilaisten omistajien joukosta, oleva yksilö ja ei mitään pakkasesta johtuvaa ongelmaa.
-
- Viestit: 330
- Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
- Car(s): Polestar 2
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97
ex Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic
Re: Giulia ja Stelvio - onko ollut hinausautotarpeita ?
Giulia Super 200hp bensa vm 2017, 25tkm mittarissa. Ei mitään ongelmia, ei minkäänlaisia, jollei Infotainmentin kaatumista 3 krt ilman mitään syytä lasketa. Teetätin proaktiivisesti PCM:n (=ECU) päivityksen ensimmäisessä huollossa.
Seuraavassa huollossa aion teetättää PCM, TCM, BCM ja Infotainment-softapäivitykset.
Seuraavassa huollossa aion teetättää PCM, TCM, BCM ja Infotainment-softapäivitykset.
-
- Viestit: 330
- Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
- Car(s): Polestar 2
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97
ex Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic
Re: Giulia ja Stelvio - onko ollut hinausautotarpeita ?
Olethan huomannut, että start/stop on poissa päältä automaattisesti, kun lämpötilat laskevat pakkasen puolelle?Kiki kirjoitti:45t km ajettu, eikä muita vikoja kuin start/stop toiminto ollut jonkun aikaa pois käytöstä. Eli ei pysähdyksissä sammuta moottoria. Toivottavasti löytävät tuohon ratkaisun seuraavassa huollossa.
Toiseksi, vaikka tuo olisi pois päältä aina, en varsinaisesti laskisi sitä viaksi. Säästyyhän sen Start/Stop-poiskytkentänappulan painamiselta joka käynnistyskerralla.
Re: Giulia ja Stelvio - onko ollut hinausautotarpeita ?
MiTon kohdalla taas raivostuttaa kun tuota ei saa määriteltyä pysyvästi pois päältä (koska etenkin kylmänä tuon ykkösvaihteen kanssa saa välillä kikkailla).Unique kirjoitti:Olethan huomannut, että start/stop on poissa päältä automaattisesti, kun lämpötilat laskevat pakkasen puolelle?Kiki kirjoitti:45t km ajettu, eikä muita vikoja kuin start/stop toiminto ollut jonkun aikaa pois käytöstä. Eli ei pysähdyksissä sammuta moottoria. Toivottavasti löytävät tuohon ratkaisun seuraavassa huollossa.
Toiseksi, vaikka tuo olisi pois päältä aina, en varsinaisesti laskisi sitä viaksi. Säästyyhän sen Start/Stop-poiskytkentänappulan painamiselta joka käynnistyskerralla.
Ja kaiken lisäksi ne haitat on hyötyjä merkittävästi suuremmat, toki jos olisi täysin tuliterä auto ja vaihtaisi niitä sen 1-3 vuoden välein niin samapa tuo olisi käyttää tuota.
https://www.youtube.com/watch?v=L7524u5w4ZE
Re: Giulia ja Stelvio - onko ollut hinausautotarpeita ?
ei sitä saa Giuliassakaan pysyvästi määriteltyä, käsittääkseni se pitää joka startin jälkeen laitttaa uudelleen pois. Esim akun huono varaus voi pudottaa sen pois pelistä, tuota en tiennut että se pakkasellakin kytkeytyy pois.
- alfa 156 v6
- Viestit: 5404
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: Ampera, X5, 500c, 159tbi
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6 - Paikkakunta: Keuruu
Re: Giulia ja Stelvio - onko ollut hinausautotarpeita ?
S/S on käytössä kyllä pakkasellakin yhtälailla... ainakin oma sammahtelee myös talvella pysähtyessä. Jäänyt erityisesti mieleen kun tuossa on sellainen hölmöys että sammutettuna myös ratin/penkinlämmitys on pois päältä ja pidemmässä seisahduksessa ehtii jakkara jäähtyä.
-
- Viestit: 1016
- Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
- Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts
Re: Giulia ja Stelvio - onko ollut hinausautotarpeita ?
juu on pakkasella käytössä ja ihme kyllä myös vaikka kone on vielä kylmä, eli kylmästartin jälkeisissä pysähdyksissä alkaa jo sammumaan. Mä oisin ihan tyytyväinen jos sammuilis vähemmän.
-
- Viestit: 1039
- Liittynyt: 08 Loka 2003, 18:31
- Car(s): Stelvio Veloce Tbi
159 JTS
QP V8 Evo
75 2.0 TC
ex.159 Tbi & 159 2.0 JTD, 2x156 TS, GTV V6, 166 JTDm, Stelvio JTD - Paikkakunta: Billnäs
Re: Giulia ja Stelvio - onko ollut hinausautotarpeita ?
Stelviokin toimi pohjoisen hiihtolomareissulla. Lähti käyntiin ilman ongelmia -27 C ilman esilämmitystä, joku summeri jäi vaimeasti piippaamaan infotainment puolella ja hiljeni aikansa piippailtuaan. Toinen aamu oli sitten piuhassa kiinni kun oli -35 C eikä myöskään silloin ollut ongelmia eikä edes sitä summeria häiritsemässä.Ipi kirjoitti:50k ajettu huolettomasti, siis ei hinurille tarvetta. Ovien kahvat vaihdettu, toinen takaiskari myös ja penkinkaatokahva viimeisimpänä ( tämä selvä huonosti kestävällä osalla toteutettu kohta ). Uskallan sanoa, että meillä on kylmimmissä olosuhteissa, forumilaisten omistajien joukosta, oleva yksilö ja ei mitään pakkasesta johtuvaa ongelmaa.
-
- Viestit: 330
- Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
- Car(s): Polestar 2
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97
ex Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic
Re: Giulia ja Stelvio - onko ollut hinausautotarpeita ?
Tämä on hyvin kummallista. Omassa Giuliassa (200hp bensa) ei S/S todellakaan toimi pakkasella. Raja on jossain nollan tienoilla (+-2 astetta). Talvella saattaa mennä kuukausi-puolitoista ettei S/S ole koskaan käytössä. Siitä, että S/S aktivoituu ensimmäisen kerran pakkasjakson jälkeen voi tunnistaa alkaneen suojakelin.alfa 156 v6 kirjoitti:S/S on käytössä kyllä pakkasellakin yhtälailla... ainakin oma sammahtelee myös talvella pysähtyessä. Jäänyt erityisesti mieleen kun tuossa on sellainen hölmöys että sammutettuna myös ratin/penkinlämmitys on pois päältä ja pidemmässä seisahduksessa ehtii jakkara jäähtyä.
Ja jo ohjekirjankin mukaan S/S ei pitäisi myöskään toimia, jos kone ei ole saavuttanut käyntilämpötilaa. USA-ohjekirjasta kopioitua (ehtoja miksi autostop ei aktivoidu):
- Engine still cold
- Especially cold outside temperature
- Battery not sufficiently charged
- Driver's door not shut
- Driver's seat belt not fastened
- Reverse gear engaged (e.g. for parking maneuvers)
- With the automatic climate control active, an adequate cabin heating or cooling comfort has not been reached or with MAX-DEF function active
- During the first period of use, to initialize the system
- Steering angle beyond threshold
Sille mitä tuo "especially cold outside" Alfan mielestä käytännössä tarkoittaa ei löydy määritelmää ainakaan ohjekirjasta, mutta oma kokemus on se noin nolla astetta.
Omassa autossa ei myöskään penkinlämmitys missään tapauksessa sammu S/S:n aktivoiduttua. Milloin autosi on valmistettu? Onhan siinä riittävän tuoreet ohjelmistot sisällä?
- alfa 156 v6
- Viestit: 5404
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: Ampera, X5, 500c, 159tbi
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6 - Paikkakunta: Keuruu
Re: Giulia ja Stelvio - onko ollut hinausautotarpeita ?
Valmistettu 07/2017 todennäköisesti kun luovutus oli 08/2017. En ole tarkistanut. Kyllä tuossa S/S on normipakkasilla käytössä, en ole kiinnittänyt itse huomiota milloin lähtee pois käytöstä vai lähteekö ollenkaan jos nuo speksit auton mielestä täyttyy. Ilmoittaako auto siitä jotenkin kun ei S/S ole aktiivinen? Päivityksiä tuskin on tehty (pl. Infotainment jonka päivitin itse) kun ei ole tarvinnut mistään valittaa Tänään oikein piti tarkkailla tuota toimintaa ja -8 vielä S/S sammutti auton risteykseen.
-
- Viestit: 330
- Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
- Car(s): Polestar 2
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97
ex Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic
Re: Giulia ja Stelvio - onko ollut hinausautotarpeita ?
Ei se ilmoita mitään. S/S ei vain aktivoidu.alfa 156 v6 kirjoitti:Valmistettu 07/2017 todennäköisesti kun luovutus oli 08/2017. En ole tarkistanut. Kyllä tuossa S/S on normipakkasilla käytössä, en ole kiinnittänyt itse huomiota milloin lähtee pois käytöstä vai lähteekö ollenkaan jos nuo speksit auton mielestä täyttyy. Ilmoittaako auto siitä jotenkin kun ei S/S ole aktiivinen? Päivityksiä tuskin on tehty (pl. Infotainment jonka päivitin itse) kun ei ole tarvinnut mistään valittaa Tänään oikein piti tarkkailla tuota toimintaa ja -8 vielä S/S sammutti auton risteykseen.
Suosittelen teettämään seuraavassa huollossa kaikkien ohjelmistojen päivityksen. Mm. PCM:ään (ECU) on tullut paljon merkittäviä korjauksia matkan varrella. Kaikkiin ennen kevättä 2018 valmistettuihin autoihin on syytä teettää täysi päivityspaketti.
- -Oksid-
- Viestit: 254
- Liittynyt: 03 Syys 2016, 21:14
- Car(s): Ajossa: Abarth 595 turismo ”70th Anniversary” ’19
Mennyt: Alfa Romeo Giulia Diesel AT8 Super '16
Ennen sitä: erinäisiä ajoneuvoja - Paikkakunta: Kotka
Re: Giulia ja Stelvio - onko ollut hinausautotarpeita ?
Sama huomio S/S:n kanssa, talvella harvoin toimii (vaikka autolla pitkää matkaa olisi ajeltu), kelien lämmettyä reilusti plussalle sitten taas sammuttelee.
Päivityspaketti on ajettu jokus 2017 viimeeksi, viimeisimmällä huoltokeikalla pyysin että tsekatkaa softapäivitykset samalla kun auto teillä seisoo - ei kuulemma ollut mitään kampanjaa "fiiatilla" (sanatarkka lainaus) eikä noita päivitellä ellei ole jotain vikaa En jäänyt asiasta kinaamaan...
Tuoko nuo nfotainment-järjestelmän päivitykset jotain merkittävää uutta, tässä on orginaali versio sisällä. Järjestelmä itsessään toimii ok.
Seuraava huolto sitten taas Lahdessa, tällöin todennäköisesti uudet koodit sisään ja jakohihnan vaihto (sitä en uskalla tuossa paikallisessa merkkihuollossa vaihdattaa...)
Päivityspaketti on ajettu jokus 2017 viimeeksi, viimeisimmällä huoltokeikalla pyysin että tsekatkaa softapäivitykset samalla kun auto teillä seisoo - ei kuulemma ollut mitään kampanjaa "fiiatilla" (sanatarkka lainaus) eikä noita päivitellä ellei ole jotain vikaa En jäänyt asiasta kinaamaan...
Tuoko nuo nfotainment-järjestelmän päivitykset jotain merkittävää uutta, tässä on orginaali versio sisällä. Järjestelmä itsessään toimii ok.
Seuraava huolto sitten taas Lahdessa, tällöin todennäköisesti uudet koodit sisään ja jakohihnan vaihto (sitä en uskalla tuossa paikallisessa merkkihuollossa vaihdattaa...)
-
- Viestit: 330
- Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
- Car(s): Polestar 2
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97
ex Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic
Re: Giulia ja Stelvio - onko ollut hinausautotarpeita ?
Viimeksi kinasin asiasta Arita-auton huollon kanssa. Heiltä joku oikein otti asiakseen soittaa minulle perustellakseen miksi mitään ei kannata päivittää. Ei mennyt läpi. Kysyin paljonko veloittavat päivityksestä ja sanoin, että saa suorittaa.-Oksid- kirjoitti:Sama huomio S/S:n kanssa, talvella harvoin toimii (vaikka autolla pitkää matkaa olisi ajeltu), kelien lämmettyä reilusti plussalle sitten taas sammuttelee.
Päivityspaketti on ajettu jokus 2017 viimeeksi, viimeisimmällä huoltokeikalla pyysin että tsekatkaa softapäivitykset samalla kun auto teillä seisoo - ei kuulemma ollut mitään kampanjaa "fiiatilla" (sanatarkka lainaus) eikä noita päivitellä ellei ole jotain vikaa En jäänyt asiasta kinaamaan...
Tuolla rapakon takana on ollut viimeisen vuoden aikana ainakin neljä kampanjaa, joihin on liittynyt softapäivityksiä. Yksi mm. liittyy katalysaattorin ylikuumenemiseen ja sitä kautta tulevaan palovaaraan (ECU syöttää ilmeisesti liikaa bensaa joissakin tilanteissa - tämä kyseinen ongelma oli korjattu kesän 2018 softaversiossa).
Näissä EU-versioissa on täsmälleen samat softat - 200-heppaisessa vain hieman kevyemmillä kartoilla. Joten samat ongelmat meillä täälläkin.
Mielestäni on törkeää, ettei noita kampanjoita tarjota myös täällä pohjoismaissa.
Re: Giulia ja Stelvio - onko ollut hinausautotarpeita ?
Joo sen olen huomannut, mutta nyt tuo menee ns. vikatilaan jolloin se on kokonaan pois käytöstä. Tulee virheilmoitus, joka jää päälle vaikka koneen käynnistää uudelleen ym. Ovat saaneet sen jo muutaman kerran nollattua, mutta varsinaista syytä vian korjaamiseksi eivät ole vielä löytäneet.Unique kirjoitti:Olethan huomannut, että start/stop on poissa päältä automaattisesti, kun lämpötilat laskevat pakkasen puolelle?Kiki kirjoitti:45t km ajettu, eikä muita vikoja kuin start/stop toiminto ollut jonkun aikaa pois käytöstä. Eli ei pysähdyksissä sammuta moottoria. Toivottavasti löytävät tuohon ratkaisun seuraavassa huollossa.
Toiseksi, vaikka tuo olisi pois päältä aina, en varsinaisesti laskisi sitä viaksi. Säästyyhän sen Start/Stop-poiskytkentänappulan painamiselta joka käynnistyskerralla.
Re: Giulia ja Stelvio - onko ollut hinausautotarpeita ?
Unique kirjoitti:Viimeksi kinasin asiasta Arita-auton huollon kanssa. Heiltä joku oikein otti asiakseen soittaa minulle perustellakseen miksi mitään ei kannata päivittää. Ei mennyt läpi. Kysyin paljonko veloittavat päivityksestä ja sanoin, että saa suorittaa.-Oksid- kirjoitti:Sama huomio S/S:n kanssa, talvella harvoin toimii (vaikka autolla pitkää matkaa olisi ajeltu), kelien lämmettyä reilusti plussalle sitten taas sammuttelee.
Päivityspaketti on ajettu jokus 2017 viimeeksi, viimeisimmällä huoltokeikalla pyysin että tsekatkaa softapäivitykset samalla kun auto teillä seisoo - ei kuulemma ollut mitään kampanjaa "fiiatilla" (sanatarkka lainaus) eikä noita päivitellä ellei ole jotain vikaa En jäänyt asiasta kinaamaan...
Missä Aritassa huoltosi suoritettiin? Menen itse Espooseen.
Missä Aritassa huolto suoritettiin? Menen itse Espooseen.
Tuolla rapakon takana on ollut viimeisen vuoden aikana ainakin neljä kampanjaa, joihin on liittynyt softapäivityksiä. Yksi mm. liittyy katalysaattorin ylikuumenemiseen ja sitä kautta tulevaan palovaaraan (ECU syöttää ilmeisesti liikaa bensaa joissakin tilanteissa - tämä kyseinen ongelma oli korjattu kesän 2018 softaversiossa).
Näissä EU-versioissa on täsmälleen samat softat - 200-heppaisessa vain hieman kevyemmillä kartoilla. Joten samat ongelmat meillä täälläkin.
Mielestäni on törkeää, ettei noita kampanjoita tarjota myös täällä pohjoismaissa.
Re: Giulia ja Stelvio - onko ollut hinausautotarpeita ?
Missä Aritassa huoltosi suoritettiin? Menen itse Espooseen.Kiki kirjoitti:Unique kirjoitti:Viimeksi kinasin asiasta Arita-auton huollon kanssa. Heiltä joku oikein otti asiakseen soittaa minulle perustellakseen miksi mitään ei kannata päivittää. Ei mennyt läpi. Kysyin paljonko veloittavat päivityksestä ja sanoin, että saa suorittaa.-Oksid- kirjoitti:Sama huomio S/S:n kanssa, talvella harvoin toimii (vaikka autolla pitkää matkaa olisi ajeltu), kelien lämmettyä reilusti plussalle sitten taas sammuttelee.
Päivityspaketti on ajettu jokus 2017 viimeeksi, viimeisimmällä huoltokeikalla pyysin että tsekatkaa softapäivitykset samalla kun auto teillä seisoo - ei kuulemma ollut mitään kampanjaa "fiiatilla" (sanatarkka lainaus) eikä noita päivitellä ellei ole jotain vikaa En jäänyt asiasta kinaamaan...
Tuolla rapakon takana on ollut viimeisen vuoden aikana ainakin neljä kampanjaa, joihin on liittynyt softapäivityksiä. Yksi mm. liittyy katalysaattorin ylikuumenemiseen ja sitä kautta tulevaan palovaaraan (ECU syöttää ilmeisesti liikaa bensaa joissakin tilanteissa - tämä kyseinen ongelma oli korjattu kesän 2018 softaversiossa).
Näissä EU-versioissa on täsmälleen samat softat - 200-heppaisessa vain hieman kevyemmillä kartoilla. Joten samat ongelmat meillä täälläkin.
Mielestäni on törkeää, ettei noita kampanjoita tarjota myös täällä pohjoismaissa.
-
- Viestit: 330
- Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
- Car(s): Polestar 2
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97
ex Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic
Re: Giulia ja Stelvio - onko ollut hinausautotarpeita ?
Espoossa.Kiki kirjoitti: Missä Aritassa huoltosi suoritettiin? Menen itse Espooseen.
-
- Viestit: 15
- Liittynyt: 05 Joulu 2016, 20:02
- Car(s): Citroen C5 ’14, Focus ST '16
- Paikkakunta: Toivakka
Re: Giulia ja Stelvio - onko ollut hinausautotarpeita ?
Hei vaan, kirjoitellaampas välillä tännekkin.
Nyt alkaa olemaan Giuliassa 150tkm mittarissa ja 2 kertaa on menty lavetilla Jyväskylästä Seinäjoelle. Ensimmäisen kerran noin vuosi sitten 50tkm ajettuna startin releen takia, toinen kerta kuukausi sitten 142tkm mittarissa 2 pytyn puolan hajottua. Muuten on ollut aika huoletonta menoa, toki on tähänkin huoltojen yhteydessä vaihdettu ajovaloumpio, laturi, säädetty kontin luukkua, maalattu etu sekä takapuskuri uudelleen ja ainakin Seinäjoella on ihan pyytämättä päivitetty uusimmat softat autoon.
Giulian elämä taksina päättyy maaliskuun lopulla, harmillisesti tuli vähän myöhään herättyä vaihto hommiin, kun maassa ei enää ollut Giuliaa sopivilla varusteilla ja myyjällä ei ollut mitään tietoa milloin saisi taas tehtaalta tilattua.
Eli maaliskuun lopulla tulee Ess autotaloon myyntiin varmasti Suomen halvin bensa Giulia, sinne vaan sitten renkaita potkimaan takuutakin on vielä jäljellä heinäkuulle asti
Nyt alkaa olemaan Giuliassa 150tkm mittarissa ja 2 kertaa on menty lavetilla Jyväskylästä Seinäjoelle. Ensimmäisen kerran noin vuosi sitten 50tkm ajettuna startin releen takia, toinen kerta kuukausi sitten 142tkm mittarissa 2 pytyn puolan hajottua. Muuten on ollut aika huoletonta menoa, toki on tähänkin huoltojen yhteydessä vaihdettu ajovaloumpio, laturi, säädetty kontin luukkua, maalattu etu sekä takapuskuri uudelleen ja ainakin Seinäjoella on ihan pyytämättä päivitetty uusimmat softat autoon.
Giulian elämä taksina päättyy maaliskuun lopulla, harmillisesti tuli vähän myöhään herättyä vaihto hommiin, kun maassa ei enää ollut Giuliaa sopivilla varusteilla ja myyjällä ei ollut mitään tietoa milloin saisi taas tehtaalta tilattua.
Eli maaliskuun lopulla tulee Ess autotaloon myyntiin varmasti Suomen halvin bensa Giulia, sinne vaan sitten renkaita potkimaan takuutakin on vielä jäljellä heinäkuulle asti
Re: Giulia ja Stelvio - onko ollut hinausautotarpeita ?
Kai jatkossakin nähdään JKL alueella AR:ta taksi käytössä?Miketti kirjoitti:Hei vaan, kirjoitellaampas välillä tännekkin.
Nyt alkaa olemaan Giuliassa 150tkm mittarissa ja 2 kertaa on menty lavetilla Jyväskylästä Seinäjoelle. Ensimmäisen kerran noin vuosi sitten 50tkm ajettuna startin releen takia, toinen kerta kuukausi sitten 142tkm mittarissa 2 pytyn puolan hajottua. Muuten on ollut aika huoletonta menoa, toki on tähänkin huoltojen yhteydessä vaihdettu ajovaloumpio, laturi, säädetty kontin luukkua, maalattu etu sekä takapuskuri uudelleen ja ainakin Seinäjoella on ihan pyytämättä päivitetty uusimmat softat autoon.
Giulian elämä taksina päättyy maaliskuun lopulla, harmillisesti tuli vähän myöhään herättyä vaihto hommiin, kun maassa ei enää ollut Giuliaa sopivilla varusteilla ja myyjällä ei ollut mitään tietoa milloin saisi taas tehtaalta tilattua.
Eli maaliskuun lopulla tulee Ess autotaloon myyntiin varmasti Suomen halvin bensa Giulia, sinne vaan sitten renkaita potkimaan takuutakin on vielä jäljellä heinäkuulle asti
- 155156
- Viestit: 2149
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Giulia ja Stelvio - onko ollut hinausautotarpeita ?
[off-topic] Taksi 15 Oy:n Facebook (tai Instagram) päivityksessä annetun kuvallisen vihjeen perusteella veikkaan Giulia-taksin korvaajaksi sitä uutta Peugeot sedan-mallia. [/off-topic].molsky kirjoitti:Kai jatkossakin nähdään JKL alueella AR:ta taksi käytössä?
-
- Viestit: 15
- Liittynyt: 05 Joulu 2016, 20:02
- Car(s): Citroen C5 ’14, Focus ST '16
- Paikkakunta: Toivakka
Re: Giulia ja Stelvio - onko ollut hinausautotarpeita ?
Ei valitettavasti ainakaan seuraavaan kahteen vuoteen. Ei uskallettu jäädä odottamaan sitä hetkeä milloin Luigi saa wltp mittaukset suoritettua ja toimitukset taas tänne pölhölään rullaamaan. Takuu Giuliasta loppuu tosiaan heinäkuussa ja silloin olisi ollut mittarissa jo noin 190tkm, niin alkaisi olemaan aika "harrastamista" ajaa takuun loppumisen jälkeen, on kuitenkin kahden ihmisen ruokarahat siinä kiinni. Mennään nyt pari vuotta Peugeot 508:lla ja katsotaan sitten tilanne uudestaan. Toivottavasti ei ole maahantuoja luovuttanut siihen mennessämolsky kirjoitti:Kai jatkossakin nähdään JKL alueella AR:ta taksi käytössä?Miketti kirjoitti:Hei vaan, kirjoitellaampas välillä tännekkin.
Nyt alkaa olemaan Giuliassa 150tkm mittarissa ja 2 kertaa on menty lavetilla Jyväskylästä Seinäjoelle. Ensimmäisen kerran noin vuosi sitten 50tkm ajettuna startin releen takia, toinen kerta kuukausi sitten 142tkm mittarissa 2 pytyn puolan hajottua. Muuten on ollut aika huoletonta menoa, toki on tähänkin huoltojen yhteydessä vaihdettu ajovaloumpio, laturi, säädetty kontin luukkua, maalattu etu sekä takapuskuri uudelleen ja ainakin Seinäjoella on ihan pyytämättä päivitetty uusimmat softat autoon.
Giulian elämä taksina päättyy maaliskuun lopulla, harmillisesti tuli vähän myöhään herättyä vaihto hommiin, kun maassa ei enää ollut Giuliaa sopivilla varusteilla ja myyjällä ei ollut mitään tietoa milloin saisi taas tehtaalta tilattua.
Eli maaliskuun lopulla tulee Ess autotaloon myyntiin varmasti Suomen halvin bensa Giulia, sinne vaan sitten renkaita potkimaan takuutakin on vielä jäljellä heinäkuulle asti
-
- Viestit: 1567
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004
Re: Giulia ja Stelvio - onko ollut hinausautotarpeita ?
Vain kahden vuoden takuu vai?
- Rauta
- Viestit: 432
- Liittynyt: 27 Touko 2011, 19:45
- Car(s): Hyundai Kona Electric ja Peugeot e2008 (exiä: MiTo QV, Giulia, MiTo, Giulietta, 159 ja 156)
- Paikkakunta: Lohja
Re: Giulia ja Stelvio - onko ollut hinausautotarpeita ?
^ Kolme vuottahan näissä kyllä takuu on?
-
- Viestit: 15
- Liittynyt: 05 Joulu 2016, 20:02
- Car(s): Citroen C5 ’14, Focus ST '16
- Paikkakunta: Toivakka
Re: Giulia ja Stelvio - onko ollut hinausautotarpeita ?
Alfan takuu on 3v/100tkm tai 2v ilman kilometri rajoitusta. Peugeot antaa takseille takuun 5v/300tkm.
- Jiitee
- Viestit: 4456
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.
ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Giulia ja Stelvio - onko ollut hinausautotarpeita ?
Eli Pökötti tulossa ESS:stä?Miketti kirjoitti:Alfan takuu on 3v/100tkm tai 2v ilman kilometri rajoitusta. Peugeot antaa takseille takuun 5v/300tkm.
Kappas siellähän se seisoi jo aikaisemmin ...508 ei paha .
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too
-
- Viestit: 634
- Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
- Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry ja MiTo TCT - Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
Re: Giulia ja Stelvio - onko ollut hinausautotarpeita ?
Tähän olen aiemminkin puuttunut: jos valmistaja ja maahantuoja eivät usko tuotteeseensa Alfan tapausta enempää, on turha kuvitella että ammattilainen saati kuluttaja innostuisi kokeilemaan. Toisaalta kyllä ymmärrän hyvin sen, että kun uusia tuotteita julkaistaan samalla frekvenssillä kuin AR on tehnyt, saattaa hieman jännittää että mitä tuli tehtyä.Miketti kirjoitti:Alfan takuu on 3v/100tkm tai 2v ilman kilometri rajoitusta. Peugeot antaa takseille takuun 5v/300tkm.
932 937 955 955
Re: Giulia ja Stelvio - onko ollut hinausautotarpeita ?
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/ ... 2200888545juri kirjoitti:Tähän olen aiemminkin puuttunut: jos valmistaja ja maahantuoja eivät usko tuotteeseensa Alfan tapausta enempää, on turha kuvitella että ammattilainen saati kuluttaja innostuisi kokeilemaan. Toisaalta kyllä ymmärrän hyvin sen, että kun uusia tuotteita julkaistaan samalla frekvenssillä kuin AR on tehnyt, saattaa hieman jännittää että mitä tuli tehtyä.Miketti kirjoitti:Alfan takuu on 3v/100tkm tai 2v ilman kilometri rajoitusta. Peugeot antaa takseille takuun 5v/300tkm.
Onko sitten tässä kuluneen vuoden aikana kovin paljon muuttunut, mutta ainakin näyttäisi AR:n takuun olevan hieman parempi kuin muilla kilpailevilla premium merkeillä tai yhtä hyvä kuin monella "perusautolla".
-
- Viestit: 634
- Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
- Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry ja MiTo TCT - Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
Re: Giulia ja Stelvio - onko ollut hinausautotarpeita ?
Niin, mutta se alfan maine suuren yleisön keskuudessa ei ole kovin hyvä. Esim. meillä toimistolla sai kyllä toistamiseen kuulla omasta valinnasta kun MiTolla ajelin.
932 937 955 955
Re: Giulia ja Stelvio - onko ollut hinausautotarpeita ?
"Automarkkinoijat eivät näe takuuta kovinkaan merkittävänä markkinointiviestinä. Joissakin tapauksissa on jopa vaikeuksia löytää takuuehdot joidenkin automerkkien nettisivuilta."
vähän samaa mieltä, itse en ainakaa ostaisi yhtään ranskalaista tai korelaista vaikka olisi 10 vuoden takuu
vähän samaa mieltä, itse en ainakaa ostaisi yhtään ranskalaista tai korelaista vaikka olisi 10 vuoden takuu
- TeroPee
- Viestit: 1558
- Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
- Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Giulia ja Stelvio - onko ollut hinausautotarpeita ?
Takuulla ei paljon ole merkitystä jos auto jättää tielle. Ei ainakaan näin pienet lapset omaavana. VAG TSI/DSG on olleet ongelmallisia mutta yleensä niillä on päässyt liikkumaan aina halutessaan. Ei Stelviota uskalla edes harkita seuraavaksi autoksi jos pelkona on tien päälle jääminen.
- nipaka
- Viestit: 2196
- Liittynyt: 26 Syys 2018, 17:54
- Car(s): Fiat Punto Dynamic 1.2
Joitain takapotku Fiateja
Ex:Italiaanoja ja joitain volkkareita. - Paikkakunta: Askola
Re: Giulia ja Stelvio - onko ollut hinausautotarpeita ?
Kerro se automerkki millä tienpäälle jääminen ei ole mahdollista. Tekniikka pettää aina, kyse on ajasta.TeroPee kirjoitti:Takuulla ei paljon ole merkitystä jos auto jättää tielle. Ei ainakaan näin pienet lapset omaavana. VAG TSI/DSG on olleet ongelmallisia mutta yleensä niillä on päässyt liikkumaan aina halutessaan. Ei Stelviota uskalla edes harkita seuraavaksi autoksi jos pelkona on tien päälle jääminen.
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
- Jiitee
- Viestit: 4456
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.
ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Giulia ja Stelvio - onko ollut hinausautotarpeita ?
100 %:sesti ei kellään Suomen ylipitkillä n.15 -20 vuoden käyttöajoilla.nipaka kirjoitti:Kerro se automerkki millä tienpäälle jääminen ei ole mahdollista. Tekniikka pettää aina, kyse on ajasta.TeroPee kirjoitti:Takuulla ei paljon ole merkitystä jos auto jättää tielle. Ei ainakaan näin pienet lapset omaavana. VAG TSI/DSG on olleet ongelmallisia mutta yleensä niillä on päässyt liikkumaan aina halutessaan. Ei Stelviota uskalla edes harkita seuraavaksi autoksi jos pelkona on tien päälle jääminen.
Mutta korealaiset ja japsit ainakin 3-7 vuoden takuuajan puitteissa ja huolettuina
eivät jätä tielle tai jättävät tielle erittäin pienellä todennäköisyydellä.
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- lerppu
- Viestit: 6099
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Giulia ja Stelvio - onko ollut hinausautotarpeita ?
^Honda jätti tielle 3vuotiaana - ja ihan modernilla ajalla.
Re: Giulia ja Stelvio - onko ollut hinausautotarpeita ?
Jiitee kirjoitti:100 %:sesti ei kellään Suomen ylipitkillä n.15 -20 vuoden käyttöajoilla.nipaka kirjoitti:Kerro se automerkki millä tienpäälle jääminen ei ole mahdollista. Tekniikka pettää aina, kyse on ajasta.TeroPee kirjoitti:Takuulla ei paljon ole merkitystä jos auto jättää tielle. Ei ainakaan näin pienet lapset omaavana. VAG TSI/DSG on olleet ongelmallisia mutta yleensä niillä on päässyt liikkumaan aina halutessaan. Ei Stelviota uskalla edes harkita seuraavaksi autoksi jos pelkona on tien päälle jääminen.
Mutta korealaiset ja japsit ainakin 3-7 vuoden takuuajan puitteissa ja huolettuina
eivät jätä tielle tai jättävät tielle erittäin pienellä todennäköisyydellä.
aika pieni todennäköisyys se on millä tahansa, itse en ole ikinä jäänyt tien päälle millään autolla ja ajokorttikin on ollut jo jonkin aikaa taskussa-
- jyrkip
- Viestit: 831
- Liittynyt: 03 Helmi 2014, 20:51
- Car(s): Ex. Alfat: Giulia super 1300
156 Sportwagon 2,0 JTS 16v -03
156 Sportwagon 2,4 JTDm 20v -05
166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04 - Paikkakunta: Nummela
Re: Giulia ja Stelvio - onko ollut hinausautotarpeita ?
OT: Minä olen jäänyt tielle n. 37v aikana muistaakseni viisi kertaa. Toyotalla, Volvolla, Nissanilla ja 2xAlfalla.
Ex. 166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04
Ex. 156 2,4 JTDm 20V Sportwagon -05
Ex. Giulia 1300 -72
Ex. 156 2,4 JTDm 20V Sportwagon -05
Ex. Giulia 1300 -72