Uutisia Alfa Romeosta

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Raimo Miettinen
Viestit: 2476
Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
Viesti:

Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

Laittaisivat nyt sitä sähköä autoihin!

juri
Viestit: 634
Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry ja MiTo TCT
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja juri »

No kyllähän ne jo "lupasivat" että 2022 mennessä (lue: 20XX) tulee 8C jossa etupyörät vetää sähköllä :roll:

Kuva
932 937 955 955

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5404
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5, 500c, 159tbi
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

niin ja konserniltahan tulossa ulos sähvötekniikkaa jo ensi vuonna(?!?). Ehkä.

https://www.autocar.co.uk/car-news/new- ... production

laittas saman tekniikan vaikka Mitoon, jos ei muuten niin v.......essaan :P

Kuva

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja V6 »

Alfa Romeo at the 2019 Geneva International Motor Show
More exciting news will be revealed during the press conference on Tuesday, March 5.
http://www.alfaromeopress.com/press/art ... motor-show
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
molsky
Viestit: 557
Liittynyt: 22 Loka 2015, 23:56
Car(s): Gulietta QV ´17

Mito QV
156 2.0 JTS

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja molsky »

Alfa has made some F1 edition Giulias and Stelvios

https://www.topgear.com/car-news/geneva ... UbJzw1jR5Q

Avatar
Manu
Viestit: 525
Liittynyt: 24 Syys 2015, 01:23
Car(s): Lexus CT hybrid -11
ex. Alfa Romeo 159 2.4Jdtm Qtronic -06
Paikkakunta: Vantaa

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja Manu »

Alfa Romeo peruuttaa E-suvin, Gtv ja 8c mallien teon.
Ei hyvältä taas näytä, toivotaan että C-suv on jättipotti!

https://www.clubalfa.it/57035-alfa-rome ... e-8c-e-gtv

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja V6 »

kyseessä siis spekulaatio ei Alfan oma ilmoitus , mutta voi hyvinkin olla totta Manleyn puikkoihin tulon jälkeen...tästähän olikin jo puhetta aiemmin...

http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?p=609280#p609280
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8717
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
juuuso
Viestit: 785
Liittynyt: 30 Huhti 2006, 20:25
Car(s): Das Auto ja Punto
-
Aiemmin: 939, 940, 939, 937
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja juuuso »

Täältä löytyy muutama lisäkuva hupulla peitetystä autostakin. Jännää.

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2359
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Kieltämättä syytä jännitykseen.
Toivotaan etta kyseessä on viimeistelty tuote joka on markkinoilla xx/2019.
Kuva

Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1599
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

Tuskin sentään tämän näköinen. :lol:
Liitteet
3EFE42BD-E19D-4B3E-B5FD-E05AB50F8D2E.png
3EFE42BD-E19D-4B3E-B5FD-E05AB50F8D2E.png (172.51 KiB) Katsottu 7060 kertaa

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11367
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Kuva
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja V6 »

Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2359
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Cloverleaf kirjoitti:Tuskin sentään tämän näköinen. :lol:
Hyvänen aika! Tuollaista voi odottaa jos Isuzu ostaa AR:n ja Jeepin.
Kuva

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2359
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Linkin toimittaja mainitsee sen olevan hybridi ja konsepti. Hybridi on tervetullut perheeseen, PHEV vielä enemmän. Konsepti ei niin tervetullut kuin lopullinen tuote. Monta vuotta siinä meni kun Kamal konsepti toteutui ja saatiin Stelvio tuotantoon. Tiedän että kyse oli kolmannen osapuolen omasta ideasta jne. Lähinnä tarkoitan näitä konsernin lykkäysrikasta aikataulua.
Kuva

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8717
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

https://www.instagram.com/p/Bumhw8jFN1P ... 85satw54sz

Tuossa on paljon hyvää ja kaunista.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
lerppu
Viestit: 6138
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^Aidolla automaagilla bensanelikko (saa olla hybridikin, jos on pakko) hintaluokkaan alle 50 keur ja vielä joku joka suostuu myymään sitä ja ottamaan vaihdossa F34:sen, niin kaupassakäynti alkaa olla aika lähellä!

Avatar
Jiitee
Viestit: 4466
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

lerppu kirjoitti:^Aidolla automaagilla bensanelikko (saa olla hybridikin, jos on pakko) hintaluokkaan alle 50 keur ja vielä joku joka suostuu myymään sitä ja ottamaan vaihdossa F34:sen, niin kaupassakäynti alkaa olla aika lähellä!
Kyllä se tuohon raamiin uppoaa, pitäisi olla jonkin verran Stelvioita halvempi.
Ja hybridihän ei ole kirosana, eihän :wink:

Sikäli hybridit ovat niin koukuttavia, että meilläkin Toyotan jatkumona on
parin vuoden päästä varmaan täyssähköauto. Toinen käyttis sitten edelleen riisseli. Ehkä.
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Kaalipata
Viestit: 1422
Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa
Paikkakunta: Nokia

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja Kaalipata »

Tän rinnallahan alkaa Stelviokin näyttää hyvältä ja sekin on ämpäriruma.
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan

Avatar
lerppu
Viestit: 6138
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^Kauneus lienee tässä kohtaa katsojan silmässä...
- Kukaties kaunopuheisesti ilmaistu mieliharmi uutuuden muotoilukielestä liittyy autoluokan syrjintään?

Omaan silmään tuo suttuisen kuvan kohde näytti oikein haluttavalta ja kaupunkikäytön perhevankkuriksi vallan sopuisalta kulkineelta. Tekniset spesifikaatiot kun "hieman" tarkentuvat - kuvien ja tuotantoaikataulun ohella - voidaan alkaa suunnitella ostohousujen sovittelua. Kaalipata ei taida tätä autoa ostaa, onneksi kenenkään samoin kokevan ei tarvitse, kun vapaaehtoista tämä ostaminen ja merkin fanituskin on! Kuten eräs Industrial Light & Magicin työntekijä sanoi (viitateen uusiin SW elokuvien pohjakosketuksiin); Jos jokin, joka oli ennen hyvää, muuttuu ulosteeksi - siitä voi päästää irti.

Avatar
ORBITA
Viestit: 222
Liittynyt: 27 Kesä 2013, 16:02
Car(s): Giulietta QV -11, Tesla M3P -21

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja ORBITA »

Toisaalta suomalaiset käy aika kuumana ämpäreihin - suosio on taattu!

Avatar
Kaalipata
Viestit: 1422
Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa
Paikkakunta: Nokia

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja Kaalipata »

^^En tietenkään ole kyseistä segmettiä shoppaamassa, enkä ymmärrä vieläkään miksi joku maksaa enemmän saadakseen painavamman ja laiskemman auton, mut kukin tyylillään. Kyllähän on olemassa hyvännäköisiä pakettiautojakin, mut ne on silti pakettiautoja. Jos kerran Alfa haluaa mukaan crossover-bisnekseen, niin miksi ne tekee tuollaisen näköisen siittä? Keskivertotuulipuku ostaa kuitenkin sen Qashqain tai Sportagen. Ei tuommoisella lookilla myydä myydä autoja volyymettäin. Myönnetään, tämä Tonale on konsepti eikä takuulla näytä tuolta tuotannossa.
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan

Avatar
Manu
Viestit: 525
Liittynyt: 24 Syys 2015, 01:23
Car(s): Lexus CT hybrid -11
ex. Alfa Romeo 159 2.4Jdtm Qtronic -06
Paikkakunta: Vantaa

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja Manu »

ClubAlfa kertoo että PSA voisi liittoutua FCA:n kanssa. Tämä olisi mielenkiintoinen ja tervetullutkin asia jos pakko liittoutua! 8)

Avatar
ORBITA
Viestit: 222
Liittynyt: 27 Kesä 2013, 16:02
Car(s): Giulietta QV -11, Tesla M3P -21

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja ORBITA »

2018 euroopan myynnit: Giulia 17000 ja Stelvio 30000, eli kyllä toi segmentti vetää. Taitaa katekin olla parempi?

Muuttohaukka
Viestit: 220
Liittynyt: 23 Elo 2011, 23:58
Car(s): Ranskalainen sähköauto
ex: Alfa Romeo 159 2.4JTD, Alfa Romeo 156 SW
Paikkakunta: Oulu

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja Muuttohaukka »

Tuolta ilmeisesti voi seurata Genevasta FCA konsernin esittelyjä 5.3 klo 11.45 alkaen: https://webmeeting.easymeeting.it/FCAatGIMS2019/

Avatar
Kaalipata
Viestit: 1422
Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa
Paikkakunta: Nokia

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja Kaalipata »

^^sitähän jengi haluaa ja varmasti on katekin parempi. Syytän koko hommasta MTV Cribsiä ja Hummereita.
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan

PRO
Viestit: 745
Liittynyt: 10 Tammi 2008, 20:57
Car(s): 2016 T5
Paikkakunta: Helsinki - Kannelmäki

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja PRO »


Avatar
Pujazuba
Viestit: 2359
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Muuttohaukka kirjoitti:Tuolta ilmeisesti voi seurata Genevasta FCA konsernin esittelyjä 5.3 klo 11.45 alkaen: https://webmeeting.easymeeting.it/FCAatGIMS2019/
Kiitos linkista. Esittely kesken. Puhdasta saarnausta. Ja hyvasta syysta!
Kuva

Avatar
Kaalipata
Viestit: 1422
Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa
Paikkakunta: Nokia

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja Kaalipata »

Jos tässä oli kaikki GIMSissä, niin ei hyvää päivää. Yks konsepti-CUV ja korisarja Giuliaan ja Stelvioon? Ostaskohan Geely vielä Alfan ja Maseratin jos laskettais hintaa :shock:
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan

Avatar
Kurzweiler
Viestit: 225
Liittynyt: 19 Joulu 2010, 16:38
Car(s): 156 3.2 GTA -04, Peugeot 308 SW GT 2.0 HDI - 15
Paikkakunta: Vaasa

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja Kurzweiler »

Ei se nyt aivan kauhia oo :-D mutta tuo naamavärkki on kyllä viittä vaille kamala, jopa konseptiksi. Eikö siitä vielä auto tule.

Avatar
ORBITA
Viestit: 222
Liittynyt: 27 Kesä 2013, 16:02
Car(s): Giulietta QV -11, Tesla M3P -21

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja ORBITA »

Tonale
Liitteet
Alfa-Romeo-Tonale-foto-ufficiali-del-SUV-compatto-11-1920x1013.jpg
Alfa-Romeo-Tonale-foto-ufficiali-del-SUV-compatto-11-1920x1013.jpg (46.18 KiB) Katsottu 6578 kertaa

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2359
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Jos hinta on kohdallaan niin liikkeeseen meno taitaa olla ajankohtainen.
Tama kuolaaminen naytön aarella on noloa.
Kuva

Avatar
ORBITA
Viestit: 222
Liittynyt: 27 Kesä 2013, 16:02
Car(s): Giulietta QV -11, Tesla M3P -21

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja ORBITA »

Sisätilat varmaan muuttuu tuotantoversioon jonkun verran?
Liitteet
E54DBF46-2D06-4476-B7A7-7718015CCC97.jpeg.150c996c847208f3e01458b32fffed82.jpeg
E54DBF46-2D06-4476-B7A7-7718015CCC97.jpeg.150c996c847208f3e01458b32fffed82.jpeg (76.56 KiB) Katsottu 6561 kertaa

Avatar
ORBITA
Viestit: 222
Liittynyt: 27 Kesä 2013, 16:02
Car(s): Giulietta QV -11, Tesla M3P -21

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja ORBITA »

Perä on erityisen kiva.
Liitteet
61A75C44-0C2E-4997-B9A3-FF9BC34BFD5B.jpeg.7b19f4a60d25fcce6fb8ad6c20810c40.jpeg
61A75C44-0C2E-4997-B9A3-FF9BC34BFD5B.jpeg.7b19f4a60d25fcce6fb8ad6c20810c40.jpeg (86.43 KiB) Katsottu 6561 kertaa

Avatar
TeroPee
Viestit: 1562
Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja TeroPee »

Nimi on ainakin haettu Alpeilta: https://en.wikipedia.org/wiki/Tonale_Pass

Lehdistötiedote: http://www.fiatpress.com/press/article/ ... dynamism-1
The concept car of the first Alfa Romeo compact plug-in hybrid SUV is making its debut at the Geneva International Motor Show.
The Tonale Concept Car is joining the growing segment that interprets the trademark language of beauty of Alfa Romeo. It is a compact utility vehicle with an urban vocation and an athletic personality.
The distinctive features of Italian style are projected into the future, striking the perfect blend of valued heritage and anticipation of new precepts.
In keeping with the Alfa Romeo manifesto, every detail is designed according to the driver's needs.
Driving pleasure lies in ergonomics, high-quality materials and, above all, unparalleled dynamism.
The Tonale Concept Car is the Alfa Romeo take on electrification. State-of-the-art technology and proverbial driving dynamics meet to grasp the opportunities and provide tangible answers to new challenges.
Also in the spotlight Giulia and Stelvio Quadrifoglio "Alfa Romeo Racing" special editions equipped with an exclusive carbon fibre Aero Kit designed in partnership with Sauber Engineering.


Alfa Romeo is breaking into the electric car world at the Geneva International Motor Show 2019 revealing the new concept of the Alfa Romeo Tonale compact SUV. The Tonale is the first plug-in hybrid and the first compact utility vehicle of Alfa Romeo. It rewrites the rules of today's fastest growing segment using the manufacturer's trademark language made up of unique Italian style and unparalleled driving pleasure.



A car inspired by beauty and the Alfa Romeo design manifesto

The design of the Tonale is an expression that looks fondly into our future. Its compact dimensions embody unique Italian design and the unmistakable original and modern style typical of Alfa Romeo, striking the perfect blend of valued heritage and anticipation of new precepts. Alfa Romeo holds dear the essence of Italian art and sculpture, through the timeless "artigianale" experience of hand sculpting. The Tonale is inspired by the beauty and nuances associated with human forms, and the organic movement of light resulted by pure lines and volumes. Its design tangibly recalls a number of time-honoured design elements that are synonymous with the rich history of Alfa Romeo, with an execution that excites a modern approach to the new Alfa Romeo anatomy. An element that echoes the tradition of the Alfa Romeo DNA is the phone dial wheel. The Tonale's 21" wheel design displays this through a lightweight architectural construction, creating an honest and impactful execution of the circular theme. The lineage of the phone dial wheel dates back to the 1960's, worn proudly on the iconic 33 Stradale. The distinctive Tonale wheel design is also celebrated harmoniously with an exclusive Pirelli tire scheme. The bold, elegant volumes of the body side make reference to a seemingly distant past, recalling the sensual qualities found it the pure forms of the Duetto and the Disco Volante Spider, while the Tonale's "Linea GT" interprets the tension and confidence of the pouncing stance found on the beloved GT Junior. The front end sports Alfa Romeo's signature "Trilobo" and the distinctive "Scudetto" grille that serves as the central point of strength, driving the speed and fluidity that moves throughout the Tonale. Flanking the iconic "Scudetto" and completing the front monographic is the "3 plus 3" forward lighting that evokes the proud gaze reflective of the SZ and Brera. The rear of the Tonale is elegantly defined by an enveloping window volume, complemented on top by the suspended wing that enhances the continuity between the transparent roof and the rear window itself. As every Alfa Romeo design is cared for through the human touch, the rear lighting is reminiscent of an artistic signature, rather than an optical lighting element...a sort of luminous signature born directly from the artist's hand.



With the inspiration of Alfa Romeo's history of racing at the core, the Tonale interior design conjures the passion associated with providing a spirited drive through dynamic form and pure sculpture. The interior of the Tonale is very driver oriented, but not egoistic, as the layout is designed comfortably for 4 passengers. The hand-drawn gestural lines stretch throughout the environment to create a muscular tension, as if what surrounds you is ready to lunge. The emotional significance of the Tonale interior is also generated by the contrast of rich materials, such as the cold solidity of aluminum combined with the soft and welcoming warmth of the leather and Alcantara. Inside there are translucent backlit panels, such as the central tunnel, providing the perfect location for the essential Alfa Romeo element, the DNA drive mode selector. The Tonale interior provides an inclusive experience, with details typically reserved for the exclusive. The interior is immersive and welcoming, with the dynamic attributes appreciated by those who love to drive.



The Tonale concept vehicle is equipped with the highest standards of technology to ensure a connected, comfortable and dynamic user experience, while keeping the pleasure of a sporty drive at the forefront.
The driver's attention will be on the road, with the peripheral focus on a 12.3" full digital cluster and a 10.25" touchscreen central head unit. The new infotainment features a seamless and fluid multitasking interface that allows the driver to have all the latest features and functionality readily available at their fingertips. The Tonale allows the driver to be fully connected to the Alfa Romeo Lifestyle and Social communities, realized and presented through the new infotainment features, "Alfista" and "Paddock".

"Alfista" is an immersive Alfa Romeo Lifestyle experience, providing a fully connected interface with select Alfa Romeo clubs and Community events, such as gatherings, drives, and meets. This in-vehicle app allows the driver access to live news and updates about the current happenings of the Alfa Romeo Brand. The customer has the ability to confirm attendance to events and gatherings, order Alfa Romeo Racing tickets, as well as apply for opportunities to win VIP access to special Alfa Romeo sponsored Events, just to name a few.
"Paddock" is the Alfa Romeo Tonale in-vehicle garage and market for real-time viewing and purchasing of the latest interior and exterior performance upgrades and equipment. The Paddock app also enables the customer to scroll through the latest offerings of Alfa Romeo Merchandise and Apparel, which can be ordered direct with the touch of the screen.


The Alfa Romeo Tonale is our look into the future of the CUV segment, creating a holistic creative expression and through the blend of beauty and technology. For Alfa Romeo Design, it is our "opera d'arte", or piece of art...
...otherwise expressed as our Alfa Romeo Tonale.



Authentically Alfa Romeo

The Tonale marks the debut of the brand in the compact utility vehicle segment and does so in line with the characteristics that have always identified each Alfa Romeo model. The goal is to deliver the best driving dynamics in the segment and to apply electrification in perfect Alfa Romeo style. It is the natural evolution of the brand on the way towards propulsive synergy capable of enhancing performance and driving dynamics. Rather than simply adapting to new standards, with the Tonale concept car Alfa Romeo is reinterpreting its own DNA to capture the new idea of beauty, energy, harmony, efficiency and driving user-friendliness. The electrification of Alfa Romeo comes at the service of sportiness and emphasises the famous "Mechanics of Emotions" mission of the brand. For this reason, it has no need to express itself through signatures or decided livery, but just with small details such as the Alfa logo, or "Biscione" in hybrid optics, a small yet definitive detail that enhances the Tonale. The rear electric engine opens the way to new technological solutions that offer driving dynamics, maximizes the drive and the pleasure of sporty driving. The evolution is also evident in the drive modes managed by Alfa D.N.A. From the beginning on Giulietta, Mito and 4C, and through the development with Giulia and Stelvio, it has reached the Tonale and now implements specific energy management functions.
With Tonale, the "Dynamic" mode evolves into "Dual Power" and guarantees the maximum output from the two engines. The infotainment touch screen features an E-mozione button, which offers specific throttle settings, sharper braking and more direct steering response. "Natural" mode continues to maintain the best performance optimization, and the compromise between using electric and internal combustion engines is managed automatically. This translates into everyday energy and fuel savings, but not at the detriment of performance. The "Advance Efficiency" mode becomes "Advance E" for performance in full electric mode. So, in line with the principles of the brand, the plug-in hybrid propulsion enhances the beauty, sporty and dynamic driving characteristics of each Alfa Romeo model, taking them to a new level. In Tonale, electrification embraces performance and represents a new way to achieve high performance and outstanding driving fun.



Alfa Romeo Tonale

The Tonale embodies the adventure potential of a compact, dynamic sport utility vehicle capable of guaranteeing the adrenaline of sporty driving inherent in the legend of the brand, in urban settings with the same ease. The hum of the electric motor accompanies the genuinely Alfa Romeo roar creating an efficient, exciting synergy at the service of driving pleasure. The energy switch to electric is the latest key page in the 109-year-long history of the Alfa Romeo legend and one which will propel the brand into the future. This is also behind the name chosen for the new concept car. The Tonale Pass, not far from the Stelvio Pass in the Alps, is a large natural amphitheatre famous for its majestic peaks, the natural spectacle of frothy waterfalls and snow all year round in a breath-taking natural setting. Directly connected to the Stelvio Pass, excitement and harmony coexist in the Tonale Pass area. The Tonale is an important development under the sign of continuity and geographical proximity, an evolution traced in time in an evocative association.



The Quadrifoglio Alfa Romeo Racing Special Editions

For the Geneva International Motor Show, Alfa Romeo will be introducing the Giulia Quadrifoglio and Stelvio Quadrifoglio "Alfa Romeo Racing" limited special editions equipped with an exclusive carbon fibre Aero Kit designed in partnership with Sauber Engineering.
This exclusive feature reasserts the ever-deeper bond with the world of Formula 1. The special editions celebrate the racing legend of Alfa Romeo and the return of an Italian driver to Formula 1 now that Antonio Giovinazzi has joined World Champion Kimi Räikkönen on the "Alfa Romeo Racing" team. Far from being a cosmetic kit, it is a piece of technical equipment that improves the aerodynamic performance of the car by increasing downforce and enhancing the already excellent dynamic qualities of the Quadrifoglio versions.
The technical kit complements the actions taken to make the limited-edition models lighter and more powerful, demonstrating the attention and research of Alfa Romeo aimed at continuous improvement of performance. The cars are characterised by lighter weight and increased power. The first objective was achieved with the extensive use of carbon fibre for the exterior details, Sparco leather and Alcantara sports seats with carbon shell, oversized braking system with carbon-ceramic brake discs and specific Akrapović titanium exhaust system. The operation shaved off about 28 kilograms from the standard Quadrifoglio versions. The diet was backed up by a technical tune-up by Alfa Romeo engineers that has resulted more torque and power, which reaches 520 HP.
The already exciting driving experience of the Alfa Romeo Quadrifoglio is even more powerful. There is a special privilege for twenty lucky drivers. Over the year, ten Giulia cars and ten Stelvio SUVs will be available to represent the ten victories of Alfa Romeo in Formula 1, each one sporting a dedicated badge bearing the name of a Grand Prix won by Alfa Romeo and the corresponding year. Giulia and Stelvio Quadrifoglio "Alfa Romeo Racing" customers will be invited to live a complete and dedicated customer experience. Starting from the Geneva Motor Show, they will be able to express their interest in purchasing a car through the official Alfa Romeo channels.

Torino, 5 March 2019

Avatar
mutt
Viestit: 5610
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja mutt »

Cloverleaf kirjoitti:Tuskin sentään tämän näköinen. :lol:
Tämä on oma konseptinsa, "Atonale."
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Avatar
Manu
Viestit: 525
Liittynyt: 24 Syys 2015, 01:23
Car(s): Lexus CT hybrid -11
ex. Alfa Romeo 159 2.4Jdtm Qtronic -06
Paikkakunta: Vantaa

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja Manu »

Hyvännäköinen ja varmasti muokkaavat tuota vielä. Ajovalot muistuttavat ehkä hiukan 159:ä joka on kiva juttu 8)
Kattava moottorivalikoima hybridillä ja agressiivinen hinnoittelu niin voi olla rahasampo!!

On myös huhuiltu B-suvia kun E-suvia ei välttämättä tulekkaan. Voisivat kuitenkin nyt keskittyä Gtv ja 8c malleihin ja uusi Giuliettakin voisi tulla.

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2359
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

ORBITA kirjoitti:Sisätilat varmaan muuttuu tuotantoversioon jonkun verran?
Eiköhan ne aina. Tuskin kuvan punainen kaarmennahka alue tulee olemaan identtinen tuotantoversiossa, mutta se on osa tata konsepti asiaa. Joka tapauksessa konseptina auto vaikuttaa kypsemmalta kuin puhtaasti vain paperilla olemassa oleva projekti...
ORBITA kirjoitti:Perä on erityisen kiva.
AR:n tapaan designi on ehdottomasti ajaton enka epaile etta jos tama tulisi tamannaköisena ulos tehtaalta juuri nyt, niin 5-6 vuoden paasta se on edelleen kauniimpi ja komeampi kuin muiden valmistajien uusimmat vastaavat.
Manu kirjoitti:Hyvännäköinen ja varmasti muokkaavat tuota vielä. Ajovalot muistuttavat ehkä hiukan 159:ä joka on kiva juttu 8)
Kattava moottorivalikoima hybridillä ja agressiivinen hinnoittelu niin voi olla rahasampo!!

On myös huhuiltu B-suvia kun E-suvia ei välttämättä tulekkaan. Voisivat kuitenkin nyt keskittyä Gtv ja 8c malleihin ja uusi Giuliettakin voisi tulla.
Mahtaakohan uusi Giulietta ja sen ulkonakö olemaan Giulia/Stelvio leiria vai Tonale leiria.
Hiukan tulee Mazdan uusimmat mallit mieleen tasta Tonalesta eika lainkaan huono asia. Mazdat ja niiden 'mystisesti AR:maiset' muotoilut ovat pirtea hengahdys katukuvassa.
Kuva

Avatar
juuuso
Viestit: 785
Liittynyt: 30 Huhti 2006, 20:25
Car(s): Das Auto ja Punto
-
Aiemmin: 939, 940, 939, 937
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja juuuso »

Ihan kiva esitys. Keulassa tosiaan 159/Breran kaikuja ja hartialinjassa/c-pilarissa Mitoa. Järkevällä hybriditekniikalla kelpaisi kyllä. Sivuprofiilia katsellessa näyttäisi siltä, että jopa takakontti olisi ihan järkevänkokoinen tällaiselle setämiehelle.

juri
Viestit: 634
Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry ja MiTo TCT
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja juri »

Alustavasti tykkään, on sentään rohkeampi esitys kuin hengetön Giulia ja melkein yhtä tavallinen mutta sopusuhtaisempi Stelvio. Hinnasta riippuen jyrkkä ehkä. Kyseessä kun kuitenkin on konsepti, niin en rupea vielä säästämään...
932 937 955 955

Avatar
TeroPee
Viestit: 1562
Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja TeroPee »

Pujazuba kirjoitti: Mahtaakohan uusi Giulietta ja sen ulkonakö olemaan Giulia/Stelvio leiria vai Tonale leiria.
Hiukan tulee Mazdan uusimmat mallit mieleen tasta Tonalesta eika lainkaan huono asia. Mazdat ja niiden 'mystisesti AR:maiset' muotoilut ovat pirtea hengahdys katukuvassa.
Tuleeko uutta Giuliettaa ollenkaan?

Kyllä:
- on ollut tähänkin saakka
- perinteinen autoluokka Euroopassa
- helppo rakentaa hyvä ajettavuus ja suorituskyky

Ei:
- hiipuva autoluokka Euroopassa
- ei merkittävä autoluokka USA:ssa
- ei valmista oman merkin/konsernin (laajaa) asiakaskuntaa
- kilpailtu luokka, jossa premium-hintaisten autojen myynti ei kovin suurta

Omat rahani laittaisin sen puolesta likoon että uutta Giuliettaa ei enää tule, vaan erittäin hyvin myyvä SUV/CUV -luokka on se, johon FCA panostaa.

Avatar
Kaalipata
Viestit: 1422
Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa
Paikkakunta: Nokia

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja Kaalipata »

Eikä mitään hajuakaan voimalinjasta pressijulkaisussa. PHEV joo, mut siinä se. Autoblogissa oli maininta et sähkömoottori olisi taka-akselilla, eli etuvetoinen kippo kyseessä kun akku loppuu? Huvittavasti nykyään ihmisiä kiinnostaa enempi kuinka iso näyttö autossa on, moottori lienee sivuseikka :roll:
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan

Avatar
Jiitee
Viestit: 4466
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Peukkua uudelle ( toivottavasti pian ) tuotantoon tulevalle Tonalelle !
Tykkään konseptista ja muotokielestä.

Ainoa harmi lienee 2-3 vuoden päästä se, millä takuuehdoilla ja minkälaisella
jälkimarkkinointi/huoltoverkostolla homma Suomessa tuolloin pyörii ? Halutaanko
sitä tuolloin oikeasti myydä ?
Hintaluokka tullee aika
sopivaksi useammille kuin Stelvion ollessa kohteena uuden auton hankinnassa.
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

juri
Viestit: 634
Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry ja MiTo TCT
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja juri »

Kaalipata kirjoitti:... Autoblogissa oli maininta et sähkömoottori olisi taka-akselilla, eli etuvetoinen kippo kyseessä kun akku loppuu? ...
Todennäköisesti juuri näin, ei ole oikein järkeä viedä edessä olevalta moottorilta vetoakselia taakse, paljon helpompi jättää polttomoottoriveto eteen ja laittaa sähkömoottori taakse, mallia BMW 225xe.
932 937 955 955

Avatar
lerppu
Viestit: 6138
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^En uskaltanutkaan toivoa moottoria pitkittäin ja kardaania siitä taakse. Siitäkin huolimatta - WANT. Mahdollisimman isolla monitorilla. :mrgreen:
(Henk koht ongelmana on ollut ettei ole vielä mikään Alfa osunut kaikilta spekseiltään/hinnaltaan perheen ykkösauton muottiin. Jos tämä nyt osuisi!)

insinörtti
Viestit: 2648
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

ORBITA kirjoitti:Tonale
Hmm. ottaisinko tuon vai tämän
http://www.miamilakesautomall.com/kia-b ... n-britain/
vai tämän?
http://www.goo-net-exchange.com/catalog ... /10107793/

Tarviiko kysyäkään? Heittämällä parhaan näköinen miniSUV. Isolla marginaalilla. Nassessa olen näkevinäni yhtymäkohtia myös 159 keulaan, tietysti modernisoituna versiona. Eikä peppukaan ole paha. Sisätiloja ei varmaan kannatakaan kommentoida, ne pavunlaskijat varmaan vielä tuunaavat uusiksi.

Huonona puolena vaan on se, että mallin pitää olla muodin mukaisesti SUV/crossover. Lisätty korkeus = 20 % lisää hintaa, 10 % suurempi kulutus moottoritienopeuksissa ja hitusen huonommat ajo-ominaisuudet tai ainakin mukavuus, kun korkeampi painopiste vaatii pinkeäksi viritetyn jousituksen kallistelun pitämiseksi kurissa. Nämä tullut ihan omakätisestikin koettua, vertailuparina Giulietta ja 500X, joissa tekniikka liki identtinen.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2359
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

lerppu kirjoitti:^En uskaltanutkaan toivoa moottoria pitkittäin ja kardaania siitä taakse. Siitäkin huolimatta - WANT. Mahdollisimman isolla monitorilla. :mrgreen:
(Henk koht ongelmana on ollut ettei ole vielä mikään Alfa osunut kaikilta spekseiltään/hinnaltaan perheen ykkösauton muottiin. Jos tämä nyt osuisi!)
Vahvasti tuntuu silta etta tama voisi osua. Itselle talla hetkella:
- Giulietta on hyva mutta pieni.
- Stelvio tietty erinomainen vaihtoehto mutta hinta hieman liian korkealla.
- Giulian hinta:kaytannöllisyys (perhe) on huono.

Tonale voisi tarjota hyvan paketin kaikkia ylla olevia heikkouksia parantaen. Kakun kirsikkana viela se etta konseptin ulkonaön perusteella se tarjoaa sita purevaa, tarkkaa ja teravaa ominaisuutta josta luovuttiin 159:n jalkeen. Samasta syysta Mito, Giulietta, Giulia seka Stelvio olisivat kaikki istuneet omaan silmaan paremmin jos eivat olisi niin ylipyöreita joka puolelta.
Kuva

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11367
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Meneeköhän samalla aikataululla taas:

Kamal 2003
Stelvio 2017
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Kaalipata
Viestit: 1422
Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa
Paikkakunta: Nokia

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja Kaalipata »

Anyway, konsepti tuo vaan on, ei tuollaista mene tuotantoon. Äijäkin sano lavalla "what could be an ALFA CUV". Toe Nail-nimi varmaan vaatii uuden kierroksen markkinointiosastolla myöskin. Enkä tosiaan usko itsekään et mitään uutta Giuliettaa tulee. Onneksi mallistossa on se ajajan auto, niille joita semmoinen vielä kiinnostaa 8)
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan

Avatar
lerppu
Viestit: 6138
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Tuossa Varpaankynnestä nippu kuvia: https://www.motor1.com/photo/3826361/al ... ve-photos/ - olen tästä kyllä aikalailla innoissani, oon spämmännyt vaimon MitäsYlhäällä tiliä linkeillä koko iltapäivän. Toivottavasti ei tarvii oottaa 14 vuotta!

Vastaa Viestiin