= "vakuuttava arvaus"lerppu kirjoitti:... viisaista sanoista ...

Valvoja: Moderators
= "vakuuttava arvaus"lerppu kirjoitti:... viisaista sanoista ...
Mulla auttoi softan päivitys. Samalla yritin päivittää kartat... ”Oops, something went wrong” ja sitten oltiinkin ilman karttoja, mutta GPS-signaali sentään löytyi.JaRoDD kirjoitti:Jeps. Tilasin Tomtomin liitäntä kaapelin, josko sen saisi puhallettua takaisin henkiin.Cloverleaf kirjoitti:Sama ongelma meikäläisen Tomtomissa, joka lepää auton telakassa. Alkoi viime viikonloppuna. Olisiko kyseessä tämä ongelma:JaRoDD kirjoitti:Telakkanavi unohti yhtäkkiä taidon paikantaa. Parin viikon sisään on löytänyt sijainnin kerran tai max kaksi. Onko kypsä, mistä saa "uuden"?
GPS-laitteet voivat seota 6.4.2019.
https://www.tomtom.com/fi_fi/drive/acce ... able-1000/seppo kirjoitti:Mistä tilasit kaapelin, joka sopii Blue&Me Tomppaan?
Liittimen pitäisi olla sama.seppo kirjoitti:Jaaha, tuossa sanotaan että käy Blu&Me 2 versioon? Mitenkähän mahtaa sopia vanhempaan, tai mikä ero noissa edes on?
Hmm, tämä^...AVe kirjoitti:Sattuiko olee pakkasta kun liikkeelle lähdit vai onko tehnyt pidempään?lerppu kirjoitti:Helou. Giulietta nykii kylmänä, moottori siis käy epätasaisesti, niinkuin tiputtaisi pytyn välillä pelistä pois. Lämpimänäkään ei saavuta turbo paineita, D-moodin boost-mittari jättää kolme tai neljä palkkia maalaamatta (vaikuttaa kulkuun kyllä).
Voisiko olla MAP-sensori? Kun auto toimii lämpimänä pintakaasulla ihan jees, ei pulmia. Eikä perinteisiä MA-yksikön oireita ole läsnä. Kai se turbokin voisi rikki olla, mutta toivotaan-toivotaan että olisi ihan sensoripulma. Voisihan se olla. Onko aiheesta kokemuksia arvon forumisteilla?
Saattais jäätää imusarjan paineanturia siitä akun vierestä sopivalla kelillä.
Motonetin Jackyt ovat todella hyvät, ne kiinni lokariin muovitulpilla niin ei vaaraa ruostumisesta.SempreAlfa kirjoitti:Tätä on varmasti kysytty useasti, mutta laitetaan vielä kerran;
Löytyykö Giuliettaan sopivia eturoiskeläppiä??
Olen yrittänyt tsekata netin syövereistä mutta hankalaa on. Etuhelmat menee maalaukseen, joten nyt olisi asia enemmän kuin ajankohtainen.
Omaan edesmenneeseen Giuliettaan askartelin ekalle talvelle tuohon anturin päälle viimasuojan, kun luin AO:sta että tuollaistakin oli käynyt, eipä ollut ongelmia.lerppu kirjoitti:Hmm, tämä^...AVe kirjoitti:Sattuiko olee pakkasta kun liikkeelle lähdit vai onko tehnyt pidempään?lerppu kirjoitti:Helou. Giulietta nykii kylmänä, moottori siis käy epätasaisesti, niinkuin tiputtaisi pytyn välillä pelistä pois. Lämpimänäkään ei saavuta turbo paineita, D-moodin boost-mittari jättää kolme tai neljä palkkia maalaamatta (vaikuttaa kulkuun kyllä).
Voisiko olla MAP-sensori? Kun auto toimii lämpimänä pintakaasulla ihan jees, ei pulmia. Eikä perinteisiä MA-yksikön oireita ole läsnä. Kai se turbokin voisi rikki olla, mutta toivotaan-toivotaan että olisi ihan sensoripulma. Voisihan se olla. Onko aiheesta kokemuksia arvon forumisteilla?
Saattais jäätää imusarjan paineanturia siitä akun vierestä sopivalla kelillä.
Ensikertaa äskettäin starttasin Giuliettan +13 celsiusasteen ilmanalassa. Auto kävi tasaisesti ja kaasuvaste oli smooth... Tästä innostuneena painoin hieman kaasua ja vekotinhan lähti kuin pelle tykistä! En tuikannut D:lle kun ajelin vain pienen siivun duunista Biltemaan ja bäx - hain halpisgrillin, meni heittämällä takakoslaan - mutta pitänee kokeilla kotimatkalla josko ahdot menee mittariston mukaan täysille. Kilkotin on menossa Automilanoon pääsiäisen jälkeen kumminkin, mutta ei tämä nyt MA-vialta vaikuta, kun se tuskin välittäisi ulkolämpötilasta...
Näköjään dna putoaa pois pelistä nyt tasaisen varmasti. Kiihdytyksen aikana, vaihteen vaihdon jälkeen. Löysin jotain tietoa vastaavasta ja voisiko kyseessä olla kytkimen asentotunnistin? Vikakoodeja yksi ainut, p181d.Greymaniac kirjoitti:Nautiskellen keväästä ja kauniista ilmasta dynamic-moodissa liittymässä moottoritielle. Reipas avaus kaasulla ja.. Julia ilmoittaa kevyesti töksähtäen dynamic/allweather -tilojen ja s&s olevan poissa käytöstä. Ei kyllä muuten vaikuttanut menoon, mutta kyllähän normaalille siirtymisen huomasi.
Katsotaan jos tilanne toistuu, mutta onkohan dna sitten menossa hajalle?
Ettei olisi johdot poikki vaihdekepin alla olevalta anturilta. Se antaa ainakin tuollaisen herjan.Greymaniac kirjoitti:Näköjään dna putoaa pois pelistä nyt tasaisen varmasti. Kiihdytyksen aikana, vaihteen vaihdon jälkeen. Löysin jotain tietoa vastaavasta ja voisiko kyseessä olla kytkimen asentotunnistin? Vikakoodeja yksi ainut, p181d.Greymaniac kirjoitti:Nautiskellen keväästä ja kauniista ilmasta dynamic-moodissa liittymässä moottoritielle. Reipas avaus kaasulla ja.. Julia ilmoittaa kevyesti töksähtäen dynamic/allweather -tilojen ja s&s olevan poissa käytöstä. Ei kyllä muuten vaikuttanut menoon, mutta kyllähän normaalille siirtymisen huomasi.
Katsotaan jos tilanne toistuu, mutta onkohan dna sitten menossa hajalle?
Edit: tai siis "Gear position sensor"?
Hienoa, että toimii [peukkuhymiö]. Mielenkiintoista kuulla sitten, mitä ne AutoMilanossa asiasta kertovat.lerppu kirjoitti:Ensikertaa äskettäin starttasin Giuliettan +13 celsiusasteen ilmanalassa. Auto kävi tasaisesti ja kaasuvaste oli smooth... Tästä innostuneena painoin hieman kaasua ja vekotinhan lähti kuin pelle tykistä! En tuikannut D:lle kun ajelin vain pienen siivun duunista Biltemaan ja bäx - hain halpisgrillin, meni heittämällä takakoslaan - mutta pitänee kokeilla kotimatkalla josko ahdot menee mittariston mukaan täysille. Kilkotin on menossa Automilanoon pääsiäisen jälkeen kumminkin, mutta ei tämä nyt MA-vialta vaikuta, kun se tuskin välittäisi ulkolämpötilasta...
Siellähän se vika varmaan on. Eilen käytin ohjaamon puolella liitintä irti ja kytkin takaisin, ei näyttänyt sillä puolella olevan vikaa. Tänään ei dynamic kettuillut ollenkaan (eli tapahtui ns. Väliaikainen korjaus), mutta pitänee tilata uusi anturi ja valmistautua suht ikävään vaihtoruljanssiin. Eittämättä tuo tilanne ennen pitkää toistuu.AVe kirjoitti:Ettei olisi johdot poikki vaihdekepin alla olevalta anturilta. Se antaa ainakin tuollaisen herjan.Greymaniac kirjoitti:Näköjään dna putoaa pois pelistä nyt tasaisen varmasti. Kiihdytyksen aikana, vaihteen vaihdon jälkeen. Löysin jotain tietoa vastaavasta ja voisiko kyseessä olla kytkimen asentotunnistin? Vikakoodeja yksi ainut, p181d.Greymaniac kirjoitti:Nautiskellen keväästä ja kauniista ilmasta dynamic-moodissa liittymässä moottoritielle. Reipas avaus kaasulla ja.. Julia ilmoittaa kevyesti töksähtäen dynamic/allweather -tilojen ja s&s olevan poissa käytöstä. Ei kyllä muuten vaikuttanut menoon, mutta kyllähän normaalille siirtymisen huomasi.
Katsotaan jos tilanne toistuu, mutta onkohan dna sitten menossa hajalle?
Edit: tai siis "Gear position sensor"?
Hitsi ! Taisit saada viimesen, kun ei enää näytä olevan tarjolla. Olis kanssa päivityksen tarvetta nimittäin.JaRoDD kirjoitti:https://www.tomtom.com/fi_fi/drive/acce ... able-1000/seppo kirjoitti:Mistä tilasit kaapelin, joka sopii Blue&Me Tomppaan?
TomTom Go on tuo Blue&Me navi nimeltään.
Saat lainaan kyllä? Tule Ahvenistolta hakemaan joku päivä?RIPA kirjoitti:Hitsi ! Taisit saada viimesen, kun ei enää näytä olevan tarjolla. Olis kanssa päivityksen tarvetta nimittäin.JaRoDD kirjoitti:https://www.tomtom.com/fi_fi/drive/acce ... able-1000/seppo kirjoitti:Mistä tilasit kaapelin, joka sopii Blue&Me Tomppaan?
TomTom Go on tuo Blue&Me navi nimeltään.
Itsellä oli manuaali MA Giulietalla kulutus siinä 6.6-7.0 litraa sadalla riippuen rengastuksesta ja lämpötilasta. Työmatka kulki fiiliksestä riippuen kehä ykköstä tai sitten kehä kolmosta pitkin ja keskinopeus oli tuota samaa luokkaaa. Matkaa tosin oli yhteen suntaan sellaiset 30 kilsaa. Sen muistan, että ensimmäiset 6-7 kilometriä kulutus oli aina kovempi ja vasta sitten kun moottori oli kunnolla lämmennyt kulutus tippui. Tähän ei lämmittimenkään käyttö oikeastaan vaikuttanut. Kuluts oli myös pienempää 16 tuumaisilla kitkoilla, kuin kesän leveämmillä ja tuumaa suuremmilla renkailla.Sautio kirjoitti:Minkälaisia on Giuliettan (1,4 170hv, TCT) kulutuslukemat olleet kaupunkiajoissa? Meillä näyttää keskinopeus vakiintuneen 43km/h lukemaan, ja nykyisellä kulkineellamme (Saab 9-3 TTiD A, vm 2008) on kaupunkikulutus ollut aina 8,2l/100km. Ajokilometrejä tulee vuosittain enää ehkä jotain 8000, joten kannattavuus menee siinä ja siinä bensan ja dieselin välillä (tosin dieseli ei sitten kuluta matka-ajossa kuin hiukan yli 5l/100km mutta matka-ajoa meille tulee nykyään aika vähän).
Kuluttaako tuollainen TCT-Giulietta paljon yli 10l/100km vastaavanlaisessa ajossa (käytännössä siirtymät Hertsikasta Pasilaan ja takaisin)?
Monenlaista enemmän ja vähemmän tärkeää korjauskohdetta siihen on mahtunut. Tuossa on nyt kuitenkin leima keväälle 2021 saakka, joten ihan veitsi kurkulla sitä ei tarvitse ehostaa. Mutta eihän näistä koskaan tiedä mikä seuraavaksi paukahtaa ja mitä sen ehjääminen maksaa. Oheinen kuva summaa vikalistan ja kustannukset.Werneri kirjoitti:matti_vuorio, mitä on mahtunut tuohon 313 tuhanteen? Taka-akselia ainakin viimeksi.
Lerpun autoa vaivasi se, että Lerppu osti nelivuotiaan 50 tkm ajetun auton täydellä huoltokirjalla ja sinisilmäisen naivisti kuvitteli sen tarkoittavan että auto on huollettu.insinörtti kirjoitti:BTW, mikä lerpun autoa vaivasi?
Samoin. Kiitokset vielä piuhan lainasta, pullakahvilupaus voimassaJaRoDD kirjoitti:Navi lähti toimimaan. Kartat vuodelta 14 mutta parempi sekin kuin alkuperäinen 12.
Palataan tähän kulku-asiaan:lerppu kirjoitti:Ilmanputsarijumppa tehty. Jälleen kumarrus JiiPee Diagnostiikka & Carage suuntaan! Harmittavaisesti (ja osin ilokseni) filsu oli ihan hyvässä iskussa, uuden sujautin kumminkin paikalleen. Kierroksilla ahtoa ei edelleenkään kuin 3/4. Noh, arkiajoon okei.
Edit:”If your car has a boost problem, one of the easiest things to check is the throttle. Use one of the popular apps and observe or log throttle position. If it’s not opening to about 87 most of the time when the pedal is all the way down, either the throttle is bad or needs to relearn.
If the throttle checks out OK, the next thing to look at are the hoses associated with the boost solenoid. They are critical, and any leaks will be a problem.
If that’s OK, check the boost solenoid itself. There are numerous youtube tutorials on how to do that. It’s easy and with a 9 volt battery and a couple wires you can check it out. Also make sure the dang thing is plugged in.
If that’s OK, look at the wastegate actuator and make sure it moves smoothly and start looking for boost leaks.”
Yllä oleva täältä: https://shopeurocompulsion.net/blogs/te ... ch-article , mitä sanoo raati? Ja jos kerran ahtojen pitääkin kierroksilla laskea, mitenkä muilla paineet näyttää?