Autonvaihtoketju

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Streider
Viestit: 491
Liittynyt: 12 Joulu 2011, 13:07
Car(s): Opel Insignia GS -19
Honda Civic 1.6i DOHC -89
Honda Accord 2.0i tourer -07
Volvo V90CC D5 AWD -19

ex. Giulia 2.0 turbo benzina AT8 Super -17, 156 V6 + kaikenlaista..
Paikkakunta: Otalampi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Streider »

Rauta kirjoitti:...Hovimyyjä teki sen verran vähän ahdistavan tarjouksen, että tilalle tulee nyt Opel Astra farkkuna, 150hv bensakone automaatilla ja kaikenlaisilla mukavilla varusteilla...
Sen siitä saa, kun menee naureskelemaan downgradehommille. Hovimyyjä teki sen verran ahdistavan tarjouksen, että niin lähti Giulia täältäkin ja aamu valkeni GSi-Kadettia pihalla tuijotellessa. Insignia Grand Sport 200hp bensakoneella tuli siis tilalle, Alfan penkkejä ei kyllä jäänyt ikävä, kun vertaa noihin ilmastoituihin ja hieroviin helvetin hyvillä säädöillä oleviin Opelin AGR-nahkajakkaroihin. No, muuten onkin sitten vähän ikävä.. :roll: :mrgreen:

Hakekaa joku se kiulu sieltä PP-autosta hyvään kotiin, parempaa yksilöä ei kyllä käytettynä löydy, vaikka itse sanonkin.

Ranttall
Viestit: 223
Liittynyt: 24 Joulu 2011, 20:51
Car(s): Volvo S80 D5 AWD -09 Executive
Ex: Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Q-Tronic -07, Alfa Romeo 159 2.2 JTS -06, Alfa Romeo GT 2.0 JTS -04 Selespeed, Alfa Romeo 156 2.0 TS -00
Paikkakunta: Lahti

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Ranttall »

Täältä kun löytyy ilmeisesti Jaguar-kuskejakin niin kysellään täältä vinkkejä.

Niinhän siinä kävi että Volvo on Alfan jälkeen vähän turhan tylsä auto ja varusteitakin siinä on kuin mummon keinutuolissa niin nyt on Jaguarin X-Type poltellut viime aikoina ja Kamuxin kanssa olisi varausmaksua vaille sovittu auton toimituksesta kotipihaan.

Kyseessä siis '02 vuosimallin X-Type 2.5 litraisella bensakoneella, automaatilla ja nelivedolla. Varusteita löytyy muun muassa xenonit, vaalea nahkasisusta (etupenkit sähköllä), kattoluukku, peruutustutkat, navi ja vakkari. Mittarissa 150tkm.

Sitten ne miinukset. Autossa on kahdet kumit mutta vain yhdet vanteet (tämä nyt sinänsä ei ongelma jos auto minulle jää niin kesävanteet päivitän joka tapauksessa) ja autosta puuttuu huoltokirja kokonaan. Olin yhteydessä auton entiseen omistajaan, jonka mukaan polkimista, sisustasta yms. ei ole mitään syytä epäillä, etteikö kilometrit pitäisi paikkaansa ja autoliikkeen myyjä väitti samaa. Auto siis tuotu myyjän mukaan Irlannista 2017. Jostain syystä kuitenkin siitä huolimatta vasemmanpuoleisella ohjauksella.

Sitten se suurin asia mikä tällä hetkellä arveluttaa. Entisen omistajan mukaan auto sytyttää välillä moottorin vikavalon ja menee limp modeen, joka korjaantuu kun antaa hiukan kumivasaraa kaasuläppäkotelon tms. kylkeen. Antaa kuulemma vikakoodia lambdasta, mutta ei korjaantunut niiden vaihdolla. Autoliikkeen kanssa oli asiasta sähköpostilla puhetta, ja eivät kuulemma tiedä viasta mitään, mutta vaatimuksestani kauppakirjaan voidaan kuulemma merkata, että jos kyseinen vika ilmaantuu, niin menisi sitten liikeen piikkiin.

Lyökää nyt vettä myllyyn tai jäitä hattuun. :lol: Kaikki tieto kyseisestä autosta myös tervetullutta, iskeekö tuon kanssa kätensä ihan siihen itseensä? Automaattilaatikoita ilmeisesti hajonnut vanhemmista S-Typeistä, onko sama loota X-Typessä? Entä moottori, kenen valmistama? Ilmeisesti kuitenkin suht vahva ketjukone ja ketjukin kestää, toisin kuin aiemmassa 159:ssäni. :lol: Myyjän ja entisen omistajan mukaan kuitenkin ruosteeton peli, mikä tuntuu olevan näissä kuitenkin suht poikkeuksellista.

Kehtaako tuolla tällainen 25v AMK-opiskelija edes ajella vai täytyykö vielä odotella toiset 25v? :drinking:

Avatar
Polforea
Viestit: 11551
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Tämä? https://www.nettiauto.com/jaguar/x-type/10386472

X-Type on ihan hieno auto, entry-level -jaggeudestaan huolimatta. Kyseessähän on sinisen ovaalin plättikselle rakennettu ns. Ford-jagge ja muistaakseni voimalinjassa Fix Or Repair Daily tuoksuu melko vahvasti. Poikittaisen moottorin jatkeena oleva aski tuskin on kovin lähellä S-typen pitkittäisaskia, joten tuskin kannattaa kestoennusteita ristiin tehdä. 2.5-litrainen kutonen on melko laama, mutta kai silläkin kauppaan kerkee. Neliveto on tuon ikäisessä toteutettu keskeltä viskolukollisella tasauspyörästöllä, joka (ehkä osittain alustan ansiosta) on melko etuvetohenkinen ajettava.

Ex-omistajalla ei varmaan ollut mitään mielikuvaa, että mitä koodia se tarkkaan ottaen on antanut? "Lambda-koodi" voi hyvinkin olla mm. laihan seoksen koodi (seurausta imuvuodosta, kumivasaralla palikat kolahtaa sijoilleen jne) ja syypää aivan eri puolella moottoria kuin mitä on veikattu.

Ja jos 25v AMK-opiskelija kehtaa ajella nelikymppisellä volvolla, niin taatusti kehtaa upgradettaa X-typeen. Pahin vaara lie sama kuin Alfan kanssa, että porukka luulee rikkaaksi.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Ranttall
Viestit: 223
Liittynyt: 24 Joulu 2011, 20:51
Car(s): Volvo S80 D5 AWD -09 Executive
Ex: Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Q-Tronic -07, Alfa Romeo 159 2.2 JTS -06, Alfa Romeo GT 2.0 JTS -04 Selespeed, Alfa Romeo 156 2.0 TS -00
Paikkakunta: Lahti

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Ranttall »

Polforea kirjoitti:Tämä? https://www.nettiauto.com/jaguar/x-type/10386472

X-Type on ihan hieno auto, entry-level -jaggeudestaan huolimatta. Kyseessähän on sinisen ovaalin plättikselle rakennettu ns. Ford-jagge ja muistaakseni voimalinjassa Fix Or Repair Daily tuoksuu melko vahvasti. Poikittaisen moottorin jatkeena oleva aski tuskin on kovin lähellä S-typen pitkittäisaskia, joten tuskin kannattaa kestoennusteita ristiin tehdä. 2.5-litrainen kutonen on melko laama, mutta kai silläkin kauppaan kerkee. Neliveto on tuon ikäisessä toteutettu keskeltä viskolukollisella tasauspyörästöllä, joka (ehkä osittain alustan ansiosta) on melko etuvetohenkinen ajettava.

Ex-omistajalla ei varmaan ollut mitään mielikuvaa, että mitä koodia se tarkkaan ottaen on antanut? "Lambda-koodi" voi hyvinkin olla mm. laihan seoksen koodi (seurausta imuvuodosta, kumivasaralla palikat kolahtaa sijoilleen jne) ja syypää aivan eri puolella moottoria kuin mitä on veikattu.

Ja jos 25v AMK-opiskelija kehtaa ajella nelikymppisellä volvolla, niin taatusti kehtaa upgradettaa X-typeen. Pahin vaara lie sama kuin Alfan kanssa, että porukka luulee rikkaaksi.
Juurikin tuo kyseinen Kamuxin auto.

Ei osannut kertoa tosiaan sen tarkempaa millaista koodia antaa. Eniten tässä tosiaan vain jännittää se että jos/kun vika ilmenee niin laittaako Kamux oikeasti auton kuntoon vai vaihdetaanko lambda uudestaan ja sen jälkeen kädet pystyyn.

Kyllähän tuo toisiksi viimeisen lauseen kommentti Volvosta saattoi ratkaista asian. :drinking:

Avatar
Jiitee
Viestit: 4486
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

^ pyydä käyttää vielä auto vaikka Seinäjoen Motonetin Motomaatissa koodien luvussa.... saat parin kympin investoinnilla lisää varmuutta kaupantekoon. Tsemppiä, kivan näköinen Jagge. Kyllä tuolla
kehtaisi Framin parkkiin ajaa :wink:
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
nipaka
Viestit: 2213
Liittynyt: 26 Syys 2018, 17:54
Car(s): Fiat Punto Dynamic 1.2
Joitain takapotku Fiateja
Ex:Italiaanoja ja joitain volkkareita.
Paikkakunta: Askola

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja nipaka »

Jagge vai Avensis :roll: :lol:
En brittiautoista mitään tiedä mutta tuon kanssa ei tarvitse autolle mennessään harmitella: "kyllä tuo on ruma". Vaikkei Jaguarin malleista hienoin olekaan.
Lienekö Jaguarin myynti piristynyt, niitä tulee aina vain enemmän tien päällä nähtyä.
Se joka väittää käyttöauton olevan järjellä päätettävä ostos, valehtelee. Kiinni vain.
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.

Avatar
fahlsjy
Viestit: 1737
Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
Car(s): Ei Alfaa tällä hetkellä...
Mini Cooper Electric Maximise/XL
Jaguar XKRR convertible
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja fahlsjy »

http://www.jagclub.net/keskustelu/index.php

Onkos kissakulma jo koluttu? Ei porukkaa niin paljon kuin täällä joten "hiljaisempi" mutta kuitenkin ihan asiallinen foorumi. Löytyy paljon juttua myös X-typestä mutta moderointi ei ole AlfaBBS tasoa joten tiedon kaivaminen sieltä on hiukan työläämpää...

Miketti
Viestit: 15
Liittynyt: 05 Joulu 2016, 20:02
Car(s): Citroen C5 ’14, Focus ST '16
Paikkakunta: Toivakka

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Miketti »

508.jpg
508.jpg (176.63 KiB) Katsottu 12738 kertaa
Uutta Giuliaa ei saanut tilattua tehtaalta koska wltp :( , niin taksi Giulia vaihtui Peugeot 508 Gt lineen.
Ei yhtään huonolta tunnu Pösö näin viikon kurvailun jälkeen. Giulian ohjaustuntumaa on ikävä, mutta tilojen käytettävyydeltään sopii paljon paremmin taksiin mitä Giulia. Muutenkin on otettu iso hyppy laadun tunnussa verrattuna edellisiin malleihin, on kuitenkin tullut omistettua 406, 407 ja edellisen polven 508.

Avatar
Jiitee
Viestit: 4486
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

^ taidat tykätä berlina- malleista taksina ja punaisena :lol:

Joo, tiloissa voitit 508 vs Giulia varmaan reilusti. Vaimo ei millään meinaa
uskoa, että noita Giulian takapenkkejä ja varsinkin takapaksia on voitu käyttää taksikäytössä.
No pari lentolaukkua sinne mahtuu...ja golfbägi
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Garmund
Viestit: 2138
Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
Car(s): 508 RXH
Crosswagon Q4
Gtv 3.0 ja pari muuta

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Garmund »

Siis uusia alfoja ei saa edelleenkään tilattua? Onkos sitä jo yli puolivuotta kun niitä on viimeksi pystynyt tehdastilata?
Suoraan vaan suoraa

quppe
Viestit: 1823
Liittynyt: 18 Touko 2010, 20:30
Car(s): EX.159JTS,156(2.0TS, V6, Sele)

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja quppe »

Garmund kirjoitti:Siis uusia alfoja ei saa edelleenkään tilattua? Onkos sitä jo yli puolivuotta kun niitä on viimeksi pystynyt tehdastilata?
Jotakin olen jättänyt lukematta, mutta miksi wltp vaikuttaa valmistukseen? Eikö uusia arvoja ole saatu mitattua vai mitä?

Avatar
Jiitee
Viestit: 4486
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

quppe kirjoitti:
Garmund kirjoitti:Siis uusia alfoja ei saa edelleenkään tilattua? Onkos sitä jo yli puolivuotta kun niitä on viimeksi pystynyt tehdastilata?
Jotakin olen jättänyt lukematta, mutta miksi wltp vaikuttaa valmistukseen? Eikö uusia arvoja ole saatu mitattua vai mitä?
ESS:ltä saatu tieto on, että wltp: n mukaiset Suomi- hinnastot on jo saatu, mutta
toimitusaikataulusta tehtaalta ei vielä tietoa. Sen verran uutta hinnastoa pläräsin, että
noin 2000- 3000 euroa lähtöhinnat nousevat normimuutoksen takia.
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
alum
Viestit: 641
Liittynyt: 27 Tammi 2016, 16:27

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja alum »

nipaka kirjoitti:Jagge vai Avensis :roll: :lol:
Niin ne ajat muuttuvat. Olisipa katsottu pitkään, jos 1960-luvulla joku olisi työpaikan kahvipöydässä pohtinut .... Mk2 vai Corona :)

Avatar
nipaka
Viestit: 2213
Liittynyt: 26 Syys 2018, 17:54
Car(s): Fiat Punto Dynamic 1.2
Joitain takapotku Fiateja
Ex:Italiaanoja ja joitain volkkareita.
Paikkakunta: Askola

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja nipaka »

Japsit osasivat 1970-luvulla muotoilla autonsa. Esim. Datsun SSS ja Toyota Celica mk1. Nähdessäni uuden Priuksen olin ajaa 159:n ojaan. Naurukyyneleet sumensivat silmät.
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.

FinPat
Viestit: 8001
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Ranttall kirjoitti: Täältä kun löytyy ilmeisesti Jaguar-kuskejakin niin kysellään täältä vinkkejä.
Meillä oli aikanaan X-type 3.0 useamman vuoden kolmosautona taloudessa. Lapset mini-vanilla ja itse avoautolla säiden salliessa. Ja kyllähän ne sallivat oikeassa Zip-codessa joten Jaggeen tuli maileja lähinnä parina kuukautena talvella. Omat kokemukseni autosta olivat pääsääntöisesti hyviä, X-typellä tuli ajettua monta vuotta ilman yhtään oikeaa teknistä ongelmaa eikä hinuria tarvittu kertaakaan kuten esim. Stelvion kanssa. AWD mallien heikko kohta on nelivedon jakolaatikko eli sen kunto kannattaa katsoa ja mahdollisia öljyvuotoja tarkkailla.

X-type ei kuitenkaan ole ulkonäöstään ja sisustuksestaan huolimatta oikean Jaguarin oloinen ajossa. Alusta on pintakova ja jokaisessa kuopassa auto helisee, kolisee ja rämisee. AWD:stä huolimatta ajo-ominaisuudet olivat varsin etuvetoisen oloiset vaikka lumella kyllä perän sai irtoamaan kaasulla kun oikein yritti.

Vaikka nimellisesti X-typessä on ainoastaan 20% Mondeota niin kyllä siellä Fordin osavarastossa oli kyllä muutenkin käyty varkaissa. Ei välttämättä huono asia. Ja AJ-V6 koneen voi kehua olevan "Cosworthin virittämä", toisin kuin Ford versiossa siinä oli VVT mekanismi. Tosin kun vertaa 2.5L V6 Bussoon niin on se varsin hengetön ja sieluton vaikka speksien mukaan tehot ja väännöt ovat vastaavia.

Anyway, X-type tarjoaa paljon tyyliä hintaansa nähden ja jos ei odota X300 / X308 -tyyppistä kokemusta niin tuskin pettyy autoon muutenkaan.

Avatar
sataviisysi
Viestit: 213
Liittynyt: 18 Touko 2010, 07:55
Car(s): Pelkkää exää, mito tb, mito qv, giulietta ma tct x2, 159 2,4 x2, brera 3.2.

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja sataviisysi »

Pari x-typeä omistaneena omat kokemukset. Edullisia ylläpitää huoltojen ym. suhteen, mutta soppaa menee etenkin automaatilla, joka on Jatcon 5 vaihteinen ja on kyllä kohtuu huonossa maineessa eli paljon on hajonnut ja samalla menee jakolaatikko. En ole insinööriä(tai diplomi) nähnytkään, mutta joku tiiviste välissä porsii :? ja menee sopat sekaisin. Kulku on kaikilla koneilla kohtuullisen aneemista automaattina. Itsellä oli 2.1 automaatti ja kannatti keskittyä vaan radion kuuntelemiseen kiihdyttelyn sijaan, mutta Alpinet soi hienosti. 3.0 oli manuaali ja siinä sai jo vähän nimellistehoon kosketusta. Ruoste on noissa jonkunlainen ongelma eli jos sumujen saarelta on tullut ruosteeton peli niin iskeköön minuun salama. Yleensä alkaa kuplina maalipinnan alla esim. konepellin alapinta, pyörän kaaret, ovien yläreuna(ikkunan alapuolella), takakilven ympäristö, sivuhelmat alapuolelta.
Vaikka laitoinkin "negaa" niin silti suosittelen ostoa, mutta kunnon tarkistuksella jos em. seikat ylipäätään haittaa - hieno ja aliarvostettu laite.

Ranttall
Viestit: 223
Liittynyt: 24 Joulu 2011, 20:51
Car(s): Volvo S80 D5 AWD -09 Executive
Ex: Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Q-Tronic -07, Alfa Romeo 159 2.2 JTS -06, Alfa Romeo GT 2.0 JTS -04 Selespeed, Alfa Romeo 156 2.0 TS -00
Paikkakunta: Lahti

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Ranttall »

Noniin, tänään lopetin viikon taistelun itseni kanssa ja auto on nyt varattu minulle. Tuo mainitsemani limp mode johtuu todennäköisesti likaisesta/rikkinäisestä kaasuläppäkotelosta, niin sovittiin nyt, että laittavat tuon Seinäjoella kuntoon ja tuovat auton sitten Lahteen minulle tarkastettavaksi. 8)

Bensankulutus yms. ei sinänsä ole oleellinen seikka, ei tuo Volvokaan ihan pienellä mene. :drinking: Kesän aikana täytyy vaihtaa automaattiin ja nelivetoon uudet öljyt. Ruostetilanne täytyy tosiaan tsekata tarkkaan.

Osaatko sataviisysi kertoa tuosta äänentoistosta tarkemmin? Onko noissa vakiona jotkin hiukan "paremmat" poppivehkeet? Vaikkei 159:n Bosetkaan nyt mitkään maailman parhaat olleet niin silti ihan eri planeetalta tuon Volvon äänentoiston kanssa, joka sisältää huikeat neljä kaiutinta, mitkä nekään eivät paljon hurraahuutoja herätä joten olisi mukava saada tuohonkin osastoon parannusta.

Näillä näkymin ensi viikolla vaihtuu tosiaan nyt sitten Jagge alle ja ei ole ainakaan liikaa "tavallisia" autoja ollut. Nykyinen Volvo, yksi Rellu sekä kolme Alfaa plus yhden kesän harrasteautona '84 Pontiac piilofarkku V8:lla. :mrgreen: :drinking:

FinPat
Viestit: 8001
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja FinPat »

sataviisysi kirjoitti: Jatcon 5 vaihteinen ja on kyllä kohtuu huonossa maineessa eli paljon on hajonnut ja samalla menee jakolaatikko.
Joo, manuaalihan näissä on Ford Transitista eli kestää mitä vain!
ATF:n vaihto kerran kahdessa tai kolmessa vuodessa legendojen mukaan auttaa mehumaijaakin pysymään nipussa. Itse vaihdatin myös tällä tahdilla eikä ongelmia tullut.
sataviisysi kirjoitti: Vaikka laitoinkin "negaa" niin silti suosittelen ostoa, mutta kunnon tarkistuksella jos em. seikat ylipäätään haittaa - hieno ja aliarvostettu laite.
Itsekin samoilla linjoilla, autona persoonallinen eikä ollenkaan huono mutta tosiaan ei tarjoa perinteistä XJ -tyyppistä kokemusta.

Avatar
sataviisysi
Viestit: 213
Liittynyt: 18 Touko 2010, 07:55
Car(s): Pelkkää exää, mito tb, mito qv, giulietta ma tct x2, 159 2,4 x2, brera 3.2.

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja sataviisysi »

Ranttall kirjoitti:Noniin, tänään lopetin viikon taistelun itseni kanssa ja auto on nyt varattu minulle. Tuo mainitsemani limp mode johtuu todennäköisesti likaisesta/rikkinäisestä kaasuläppäkotelosta, niin sovittiin nyt, että laittavat tuon Seinäjoella kuntoon ja tuovat auton sitten Lahteen minulle tarkastettavaksi. 8)

Bensankulutus yms. ei sinänsä ole oleellinen seikka, ei tuo Volvokaan ihan pienellä mene. :drinking: Kesän aikana täytyy vaihtaa automaattiin ja nelivetoon uudet öljyt. Ruostetilanne täytyy tosiaan tsekata tarkkaan.

Osaatko sataviisysi kertoa tuosta äänentoistosta tarkemmin? Onko noissa vakiona jotkin hiukan "paremmat" poppivehkeet? Vaikkei 159:n Bosetkaan nyt mitkään maailman parhaat olleet niin silti ihan eri planeetalta tuon Volvon äänentoiston kanssa, joka sisältää huikeat neljä kaiutinta, mitkä nekään eivät paljon hurraahuutoja herätä joten olisi mukava saada tuohonkin osastoon parannusta.

Näillä näkymin ensi viikolla vaihtuu tosiaan nyt sitten Jagge alle ja ei ole ainakaan liikaa "tavallisia" autoja ollut. Nykyinen Volvo, yksi Rellu sekä kolme Alfaa plus yhden kesän harrasteautona '84 Pontiac piilofarkku V8:lla. :mrgreen: :drinking:

X-typessä oli valinnaisena ja oliskohan ollut executive versiossa vakiona Alpinen sarja muistaakseni kymmenellä kajarilla ja subbarilla. Ovikajareissa luki Alpine ja oli kromiset rinkulat verrattuna normiin. Nuo soi oman muistin mukaan oikein hienosti ja vertailukohtana on Giuliettan, Miton, 159, Breran Boset ja aika monen Bemarin ja Minin HK systeemit parit B&O:t ja Dynaudiot muutamia maintakseni ja mun Maidenia ym. kuuleviin korviin noi kuulosti paremmilta kun useimmat noista uudemmista tai sitten aika kultaa muistot. Parhaat kuulemani lienevät Leksuksen Mark Levinsonit ja jotkut uuden Jagen isot oiskohan ollut Meridianit, mutta pääasiassa tosiaan "aikuisrokettia/heviä" kovaa eli mikään edes semihifisti en ole - autoissa pitää vaan aina olla joku setti ja jakkarat nahkaa, vaikka nekin on aina kuumat tai kylmät :crazyeyes:

Edit: kurkkasin tuon sun tulevan auton - ei ole Alpineita puuttuu tekstit ja ennenkaikkea diskantit, jotka oli muistaakseni tuossa kahvan tuntumassa. Onne hankintaan on tuossa fiilinkiä ja ainakin mulle vanhat patut näytteli peukkua - ehkä loikkaava kissa keulalla näytti, että olisi kalliimpikin peli.

Paikalla
Avatar
jyrkip
Viestit: 832
Liittynyt: 03 Helmi 2014, 20:51
Car(s): Ex. Alfat: Giulia super 1300
156 Sportwagon 2,0 JTS 16v -03
156 Sportwagon 2,4 JTDm 20v -05
166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04
Paikkakunta: Nummela

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja jyrkip »

No niin, siskonpoika vaihtaa työpaikkaa ja tarvitsee liikkumisvälineen. Ja minullehan se hankintanakki napsahti. Ihan ehdoton maxhinta on 5000€, mieluiten puolet siitä käteiskaupalla. Ja koska tiedän kuka sitä joutuu ylläpitämään plus huoltamaan, niin pitäisi olla mahdollisimman uusi ja vähän ajettu. Merkillä ja mallilla ei ole mitään väliä, kaveri on kuitenkin aika iso joten ahtaimmat kuskinpaikat jää suosiolla pois.

Oiskohan Grande Punto sopiva valinta? Noita on aika asiallisilla kilsoilla/hinnoilla ja joskus muistelisin moista ajaneeni eikä lie muistaakseni kammo ahdas. Onko noiden koneissa eroja lähinnä kestävyyden suhteen, kai kaikilla kuitenkin liikkeelle pääsee?

Vai ihan joku muu, kunhan sillä kohtuurempoilla ja rahalla voisi kuvitella pääsevänsä muutaman vuoden ja 30 - 50tkm?
Ex. 166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04
Ex. 156 2,4 JTDm 20V Sportwagon -05
Ex. Giulia 1300 -72

Avatar
Polforea
Viestit: 11551
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Rankka ajatus: viidellä tonnilla maksaa melkein uutta, valkoista liisarirellua huoltosoppareineen 20kk (vähän pienempää jopa vakuutuksineen), eikä edes tartte köyhtyä kerralla. Toki kannattaa lukea soppari ja tutustua, mutta todennäköisesti vähäriskistä ja helppoa matkantekoa.

https://www.autoverkkokauppa.fi/melkeinuusi
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

quppe
Viestit: 1823
Liittynyt: 18 Touko 2010, 20:30
Car(s): EX.159JTS,156(2.0TS, V6, Sele)

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja quppe »

^ jotenkin ymmärsin että Smartdrive vakuutus olisi pakollinen. Eli pisteyttää ajotavan ja sillä tavalla voi säästää maksuissa.

Avatar
Polforea
Viestit: 11551
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Se voi olla, en ole tarkkaan pykäliin tutustunut (ei sovi mulle), lävähti vaan mieleen mahdollisesti potentiaalisena vaihtoehtona, kun toisella foorumilla on moisista juuri turistu.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Paikalla
Avatar
jyrkip
Viestit: 832
Liittynyt: 03 Helmi 2014, 20:51
Car(s): Ex. Alfat: Giulia super 1300
156 Sportwagon 2,0 JTS 16v -03
156 Sportwagon 2,4 JTDm 20v -05
166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04
Paikkakunta: Nummela

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja jyrkip »

Samaa miettinyt, mutta tuo kolmen vuoden sitoutuminen ei kuulemma käy päinsä. Ainakaan ennen kun koeaika on ohi. Muutamalla tonnilla saisi reilun tai vähän alle satkun ajettuna noin kymmenen vuotiaan Punton.
Ex. 166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04
Ex. 156 2,4 JTDm 20V Sportwagon -05
Ex. Giulia 1300 -72

Avatar
catharsis
Viestit: 114
Liittynyt: 24 Huhti 2016, 22:36
Car(s): ex-156 2.0 JTS SW boselift
Järki-pallosalama -17
S80 2.4 -00
Paikkakunta: Helsingin MLK

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja catharsis »

^ mulla vois olla tiedossa yks tosi hyvä jötsi :twisted:

Oon yrittänyt etsiä sairauden seuraavaa vaihetta, mutta sopivat yksilöt ovat vähissä. Hyvin vähissä. Olen jopa käynyt vääränmerkkisiäkin jo läpi.

Jame
Viestit: 284
Liittynyt: 01 Kesä 2013, 20:13
Car(s): ex 159 2.4 JTDm -07
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Jame »

Tässä katsellut uudempaa käyttistä ajatuksella että bensa parempi jottei tulisi dpf ym. murheita ja sietäis nurkka-ajoakin paremmin. Mutta nyt hoksasin että näissähän näyttää olevan esim. uusissa Fordin Ecoboost bensakoneissakin jo hiukkassuodattimet. Onko nuo sitten samalla viivalla nurkka-ajon suhteen dieseleiden kanssa?
Il nero era bellissimo

Avatar
Polforea
Viestit: 11551
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Bensa-partikkelifilsut lie sen verran uusia, että vastaava kokemus on vielä vähissä.

Nykypäivänä nurkkapainotteiseen ajoon kuuluu ostaa töpselihybridi. Se Volvon edellisen generaation dieselhybridi olisi kolee, mutta ryökäleet työnsivät ko. voimalinjan vain maatalouskoriin.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Ruokoton
Viestit: 896
Liittynyt: 18 Heinä 2005, 17:40

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Ruokoton »

Vaikuttaa ihan toimivalta sellainen töpselihybridi - naapuri on sellaisella (Kia Optima PHEV) tovin huristellut enkä ole juuri sen polttomoottorin ääntä kuullut sen paremmin työpäivään lähtiessä kuin sieltä palatessa. Muutenkin ollut tyytyväinen.

jalittam
Viestit: 1861
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta, C5 sitikka, 740 penari, 508GT pösö
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja jalittam »

peksu kirjoitti:
Polforea kirjoitti:
jalittam kirjoitti:Toi v60 ei mopoimmasta päästä ja alle 20k€ lähtis.
Jotenki sähköoptio kiihottaa.

Pari pumia (koiraa) olis kiva saada joskus mukaan. Ja frouva.

Kuis paska tomne v60 plugari -13/uudempi on?
Ei kai se autona ihan paskimmasta päästä ole. Saabbifoorumilla on kaveri tuollaisella höylännyt nyt kotvan verran ja kerännyt kokemuksia, tuolla on juttua: https://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=23&t=181202
Itsekin olen ensi viikolla lähdössä hakemaan autoa Saksasta ja tuollainen hybridi V60 oli vahvoilla, kunnes löysin sen onnettoman kirjoituksen, kun joku oli ostanut kyseisenlaisen auton ja hybridipuoli/akku hajosi.
Volvon tekemä kustannusarvio oli jäätävän hintainen; akkupaketti 17500e .

Päädyin ostamaan tavallisen bensalla käyvän auton... :roll: .
Mahtoiko tuokin tapaus selvitä kylmästöinnin kompuran vaihdolla...
?

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11381
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

@JPeltola
@Kivijärvi

About 2015 Twingo uhka vai mahdollisuus? Jotain erityistä huomioitavaa?
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Kivijärvi
Viestit: 962
Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
Car(s): Citroën Berlingo XL 1.5 BlueHDI 130
ex: Alfa 159 2.4JTDm, Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Kivijärvi »

Oma on vuosimallia 2015, itse ajettu 5/2017 alkaen 65tkm, nyt kaikkiaan 83tkm mittarissa. Vaihdettu 1kpl akku, muuten menty määräaikaishuolloin. Jakoavain palaa loimottelee, kun on vikaa vikaa jossain akun valvontayksikössä. Start-stop-systeemi ei pelaa siitä johtuen, mutta se on vain hyvä juttu itselle. N. 55tkm ajettu eFlexfuel-konversiolla, kulutus ollut seitsemän nurkilla muutoin, paitsi talvella, jolloin kahdeksan litraa on lähempänä totuutta. Talvella tarttee lisätä bensaa, muuten ei kunnolla käynnisty nollakeleillä. Kulutukset E85:llä. Bensaa palaa 5.2-5.7 litraa kesällä.

Tuulesta tämä auto ei pidä, keula on vähän liian arvaamaton, vaikkei vaarallinen olekaan. Väsyttävä kylläkin. Istuin autossa on hyvä, ja kaikki käy ok käteen. Talvella lämmin jopa. Nastat tarttee, ja parhaat sellaiset. Melussa löytyy, mutta kone kuulostaa kivalta ja ottaa hanakasti kierroksia. Korva ei kerro oikein mitään ja kierroslukumittaria ei ole. Kakkosella veto loppuu 90km/h, liekö rajoittimella n. 6500 rpm tuolloin. Yleensä en noin revitä, mutta tällä sekin onnistuu. Moottori tuntuu hyvältä kunhan tyytyy varsin kesyyn menoon. Ei tunnu takavetoiselta edes talvella, ja lähtee liikkeelle siinä missä Fiat 500 kitkoin.

Mikään ei ole mennytkään rikki, ja luonnetta löytyy. Kai se on enemmän mahdollisuus, jos vai muuten kolahtaa. Tuntuu pitävän hintansa, ihme kyllä. Tai ainakaan ei tartte laittaa paljon kiinni saadakseen liki uuden.
Viimeksi muokannut Kivijärvi, 28 Syys 2019, 09:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

apulus
Viestit: 65
Liittynyt: 09 Huhti 2019, 09:08
Car(s): Giulia Veloce Q4 '17 ja Mazda Miata '99
Paikkakunta: Kuopio

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja apulus »

Tänään vaihtuu vaimon Mazda CX-5 Stelvioon.

Pakko muuten kysyä @Kivijärvi että tuleeko nimimerkki sukunimestä vai paikkakunnasta?

Terveisin Kivijärvi

FinPat
Viestit: 8001
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja FinPat »

apulus kirjoitti: Tänään vaihtuu vaimon Mazda CX-5 Stelvioon.
Tervetuloa möhkö-Alfa kerhoon!

Avatar
Kivijärvi
Viestit: 962
Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
Car(s): Citroën Berlingo XL 1.5 BlueHDI 130
ex: Alfa 159 2.4JTDm, Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Kivijärvi »

Apulus: kyllä tässä vastoin kaikkea anonymiteettiä laitettiin sukunimi likoon silloin joskus. Paikkakuntaa selkeästi idempää on suku kotoisin.

Avatar
Cotzy
Viestit: 914
Liittynyt: 07 Maalis 2019, 22:33
Car(s): Stelvio MultiAir Turbo Q4 280 First Edition -17, 166 3.0 V6 man. Distinctive -01, Brera 3.2 JTS V6 man. Q4 -06, & DS3 Crossback E-Tense -21, Carado A464 -11
Paikkakunta: Turku

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Cotzy »

apulus kirjoitti:Tänään vaihtuu vaimon Mazda CX-5 Stelvioon.
Onneksi olkoon! Pääset marginaalin marginaaliin.

Paitsi jos se on QV, pääset marginaalin marginaalin marginaaliin :lol: .

ps: kuva ois kiva.

Cotzy

apulus
Viestit: 65
Liittynyt: 09 Huhti 2019, 09:08
Car(s): Giulia Veloce Q4 '17 ja Mazda Miata '99
Paikkakunta: Kuopio

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja apulus »

@FinPat kiitos! Vaimokin aiko foorumille rekisteröityä :lol:
Kivijärvi kirjoitti:Apulus: kyllä tässä vastoin kaikkea anonymiteettiä laitettiin sukunimi likoon silloin joskus. Paikkakuntaa selkeästi idempää on suku kotoisin.
Jeps, itse taas pohjoisemmasta, vaikka nykyään idässä nykyään asunkin!
Cotzy kirjoitti:
apulus kirjoitti:Tänään vaihtuu vaimon Mazda CX-5 Stelvioon.
Onneksi olkoon! Pääset marginaalin marginaaliin.

Paitsi jos se on QV, pääset marginaalin marginaalin marginaaliin :lol: .

ps: kuva ois kiva.

Cotzy
Kiitos! Laitetaanko kuva vaimosta vai autosta?

Avatar
Cotzy
Viestit: 914
Liittynyt: 07 Maalis 2019, 22:33
Car(s): Stelvio MultiAir Turbo Q4 280 First Edition -17, 166 3.0 V6 man. Distinctive -01, Brera 3.2 JTS V6 man. Q4 -06, & DS3 Crossback E-Tense -21, Carado A464 -11
Paikkakunta: Turku

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Cotzy »

^ Kiitos vaihtoehdoista. Mulla jo molemmat, mutta toisten Stelviota voin ihastella vapaasti :wink: .

Cotzy

apulus
Viestit: 65
Liittynyt: 09 Huhti 2019, 09:08
Car(s): Giulia Veloce Q4 '17 ja Mazda Miata '99
Paikkakunta: Kuopio

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja apulus »

Cotzy kirjoitti:^ Kiitos vaihtoehdoista. Mulla jo molemmat, mutta toisten Stelviota voin ihastella vapaasti :wink: .

Cotzy
Siinä ensinälkään, laitan lisää sit ku ovat vasta pestyinä Giulian kans vierekkäin!

Kuva

Avatar
Cotzy
Viestit: 914
Liittynyt: 07 Maalis 2019, 22:33
Car(s): Stelvio MultiAir Turbo Q4 280 First Edition -17, 166 3.0 V6 man. Distinctive -01, Brera 3.2 JTS V6 man. Q4 -06, & DS3 Crossback E-Tense -21, Carado A464 -11
Paikkakunta: Turku

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Cotzy »

Tuohon valkoiseen sopii nuo mustat klassikkovanteet erinomaisesti! Tyylikästä mustavalkoista.
Onko mustat nahat?

Cotzy

apulus
Viestit: 65
Liittynyt: 09 Huhti 2019, 09:08
Car(s): Giulia Veloce Q4 '17 ja Mazda Miata '99
Paikkakunta: Kuopio

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja apulus »

Cotzy kirjoitti:Tuohon valkoiseen sopii nuo mustat klassikkovanteet erinomaisesti! Tyylikästä mustavalkoista.
Onko mustat nahat?

Cotzy
Mustat puolinahat ja musta katto, niin ulkoa kuin sisäverhoilukin :) Sininen tunnelmavalaistus sisällä.

quppe
Viestit: 1823
Liittynyt: 18 Touko 2010, 20:30
Car(s): EX.159JTS,156(2.0TS, V6, Sele)

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja quppe »

Onkohan tämä yleinen tapa autokaupoissa, kun kävin katsomassa yhtä autoa ja koeajon jälkeen en tosiaan halunnut tehdä ostopäätöstä (olisi muutenkin jäänyt), mutta yllättäen viereisen myyjän puhelin soi ja puhelu tulee samasta autosta. Sen verran letkeästi vastaili kysymyksiin ja mentiin jo varaus maksu mahdollisuuksiin, että taisi kolmas myyjä soitella siivouskopista :lol Otettiin vielä minut mukaan puheluun kun kysyttiin viimeisestä huollosta ja omallakin myyjällä oli hieman oudohko virne.. Harmi kun lähdin paikalta pois ennen loppua.

No yritys se tuommoinenkin vai kuvittelenko vain.... 8)

Alkaa vaikuttamaan siltä, että vanha räkänen jobbari väestö on muuntumassa isojen ketjujen nuoriksi miehiksi.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11381
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Pikkuautoja tässä käyty testailemassa. Sitä oikeaa ei vaan vielä ole löytynyt...ehkä.

Muutama 500/500C, kolme Aygoa sekä 208 ja Mii toistaiseksi ajettu. 500 kiinnostaa tavallaan eniten, mutta pakko kyllä tunnustaa, että mallin ikä alkaa jo näkyä.

Yksi Opel Karl sopisi myös spekseihin (9k€, 60tkm, väh. 2014).

Varmaan turhaan venailen jotain sykähdyttävää kokemusta?
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
JiiPee
Viestit: 2494
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Helsinki

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

^ Kiinnostaako täyssähköinen 500e? Tuttavalla voisi olla myynnissä Norjasta tuotu yksilö, rekisteröity Suomeen. Vähän jo kutittelin häntä tästä asiasta ja ehkä olisi myymässäkin. Ensiksi pitäisi osata luopua MiTo:sta. Hinnasta en osaa sanoa muuta kuin, että varmaan asettuu tuonne 15T€ kalliimmalle puolelle. Vuosimallia en tiedä (= lue "en muista"). Aikoinaan ensivienti Jenkkeihin ja sieltä sitten roudattu Norjaan.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11381
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

^

Kiitos tarjouksesta, mutta ei riitä rahat ja pitää olla manuaali.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Kivijärvi
Viestit: 962
Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
Car(s): Citroën Berlingo XL 1.5 BlueHDI 130
ex: Alfa 159 2.4JTDm, Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Kivijärvi »

Oisko Smart Forfour mitään..? Oulussa "isolohko" -16, 43tkm hintaan alle 10k€. On se pal siistimpi kuin Twingo. Samat puutteet ja edut toki. Toi 0.9-turbo saattaa kulkea paremmin tosin ja pirteä värimaailma voi olla etu.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11381
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

^

Smart on mukana listoilla. Oulu ei.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Ossiv
Viestit: 371
Liittynyt: 25 Elo 2017, 20:51
Car(s): Optima PHEV SW
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Ossiv »

Blue hdi 1.6 vai VTi 1.2 puretechikö se.
Kumpi pienempi paha kestävyydeltään?

Avatar
Kivijärvi
Viestit: 962
Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
Car(s): Citroën Berlingo XL 1.5 BlueHDI 130
ex: Alfa 159 2.4JTDm, Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Kivijärvi »

Vapari Puretech kai ok, ahdettuja syytä välttää karstoittumisen vuoksi. Sikäli HDI:lle ääni. Näin mä oman blueHDI:n oston itselleni perustelin. Toivon olevani oikeassa..

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11298
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Lago d'Erba

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Vittorio Jano kirjoitti:Kiitos tarjouksesta, mutta ei riitä rahat ja pitää olla manuaali.
Rahakulma on itsellekin turhankin tuttu, mutta sähkömoottori ei käy koska ei ole vaihteita joita vaihdella? :shock: Se lineaarinen voimantuottohan on jotakuinkin parasta koko keksinnössä.
Kivijärvi kirjoitti:Vapari Puretech kai ok, ahdettuja syytä välttää karstoittumisen vuoksi.
Juu, ilmeisesti näin. Ahdettu näkyy olevan ihan maailmanlopun keksintö mutta vaparista ei löytänyt oikein mitään murheita ja semmoinen meille sitten tuli. Eihän tuolla kuuhun mennä mutta teholukemaan nähden silti yllättävän ponteva pakkaus.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
sataviisysi
Viestit: 213
Liittynyt: 18 Touko 2010, 07:55
Car(s): Pelkkää exää, mito tb, mito qv, giulietta ma tct x2, 159 2,4 x2, brera 3.2.

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja sataviisysi »

Paholaisenjuomalla kulkenut X2 lähti kauppaan ja saman konsernin patterikäyttöinen (ei i3) tilaukseen, ei mitään käryä milloin saapuu.

Vastaa Viestiin