Offtopic
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 356
- Liittynyt: 13 Syys 2005, 11:33
- Car(s): 2x75 ts, 159 3,2 jts Kappa sw turbo, Quattroporte biturbo, 130 3.2 v6. Vaimon Giulia, Barzetta, 500 ja 595.
- Paikkakunta: Nurmes
Re: Offtopic
^ Rinneonnettomuus.
- Tuomas K
- Viestit: 5545
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane - Paikkakunta: Vantaa
Re: Offtopic
^Tuo on sitä autuuden takaavaa oikeistolaista politiikkaa. Ei sillä lopputuloksella ole niin väliä, kunhan noudatetaan oikeaa ideologiaa.
Re: Offtopic
Tai sitten, kaikki ei voi olla kebab pizzeria yrittäjiä mutta taksikuskeja kyllä tai ainakin melkein.
https://youtu.be/fjupGB2dwnA
https://youtu.be/fjupGB2dwnA
Re: Offtopic
Nyt olis oikea ilmastoteko ja mielummin 60 kk eteenpäin yhteen soittoon.
https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000006102925.html
https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000006102925.html
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 11367
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Paikkakunta: 13100
Re: Offtopic
Nyt menee kyllä Melrose Place boikottiin!kurppa kirjoitti:Nyt olis oikea ilmastoteko ja mielummin 60 kk eteenpäin yhteen soittoon.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- Giovinazzi
- Viestit: 502
- Liittynyt: 02 Loka 2018, 19:42
- Car(s): 147
- Paikkakunta: Tre
Re: Offtopic
Onneksi tuosta kivihiilestä ollaan pääsemässä vihdoin eroon energiantuotannossa ja eihän ne co2 päästöt suurimpia ongelmia noissa diiselliräppänöissä oo vaan ne nox päästöt, jokka tuhoaa terveyden, kuten polttopuiden poltto, vaikka jokku sen vitsinä ottaakin.FinPat kirjoitti: Jos Neste ei valehtele pahasti mainoksissaan niin diesel Stelvio kulkee pienemmällä hiilijalanjäljellä kuin kivihiiliparatiisissa eli Helsingissä ladattu sähköauto ja Suomen verotus kohtelee Alfa ressukkaa paljon huonommin kuin Teslaa.
Ja toi Nesteen biodiisseli, se nyt ei niin iso pelastus oo, mitä nyt köyhdytetään maaperää ja kasvillisuutta, sekä samalla eläimistöä tuolla kaukana, jotta saadaan palmuöljylle tarvittavaa kasvualustaa.
Ja täällä kotosuomessa vuosittain tuhansien ja taas tuhansien tapettujen sikojen rasvasta tota todella ekologista biodiisseliä muunmoassa väännetään, siinä onkin jo jonkin verran miettimistä.
Toki monella periaate pois se silmistä, pois se mielestä tai jotain sinne päin
"Ei tulisi mieleenikään alkaa irtisanoutua tai pahoitella"->"Pyydän anteeksi"
-
- Viestit: 2564
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): Fiat 131 Supermirafiori 2000TC, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Renko
Re: Offtopic
Kai sentään sellutuotannon sivutuotteista tehty kelpaa?
Fiat ja Lancia varaosat. https://www.saminosat.net/tuotteet.html
- Giovinazzi
- Viestit: 502
- Liittynyt: 02 Loka 2018, 19:42
- Car(s): 147
- Paikkakunta: Tre
Offtopic
Toki, kunhan hakkuukiintiöitä ei sentään mentäs älyttömästi ylittämään.
"Ei tulisi mieleenikään alkaa irtisanoutua tai pahoitella"->"Pyydän anteeksi"
Re: Offtopic
Tällä hetkellä Suomen metsät kasvavat noin 110 milj. kuutiota vuodessa, ja teollisuuden raakapuuksi hakataan noin 60 milj. kuutiota. Lisäksi puuston kokonaispoistuma on tällä hetkellä palttiarallaa 80 milj. kuutiota, joten nykyistä hakkuumäärää voisi perustellusti nostaa sen 10 milj. kuutiota. Tätä tukisi ilmaston kannalta myös se, että nuori uusi puusto sitoo hiilidioksidia moninkertaisesti vanhempaan puuhun verrattuna.
Ja toi Nesteen biodiisseli on siinä mielessä merkittävä parannus, että se palaa normi dieseliin verrattuna paljon puhtaammin, koska siinä on vähemmän kaksoissidoksia, jolloin kaikkia päästöjä tulee vähemmän.
Ja toi Nesteen biodiisseli on siinä mielessä merkittävä parannus, että se palaa normi dieseliin verrattuna paljon puhtaammin, koska siinä on vähemmän kaksoissidoksia, jolloin kaikkia päästöjä tulee vähemmän.
- Giovinazzi
- Viestit: 502
- Liittynyt: 02 Loka 2018, 19:42
- Car(s): 147
- Paikkakunta: Tre
Offtopic
Jep, toi biodiisseli kävis hyvin julkisten polttoaineeksi siihen asti, kunnes siirrytään sähköbusseihin keskustoissa.
Henkilöautoissahan luonnollinen poistuma tulee kun uusia diiselliräppänöitä ei enää valmisteta/saa tehdä markkinoille.
Henkilöautoissahan luonnollinen poistuma tulee kun uusia diiselliräppänöitä ei enää valmisteta/saa tehdä markkinoille.
"Ei tulisi mieleenikään alkaa irtisanoutua tai pahoitella"->"Pyydän anteeksi"
-
- Viestit: 2564
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): Fiat 131 Supermirafiori 2000TC, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Renko
Re: Offtopic
Kokonaispäästöissä se biodiisseli voisi olla jatkossa jopa sähköbussia parempi jos tuotantoon riittää erilaista "roskaa" niin metsästä kuin taloudesta. Mutta ymmärrän että kaupunkilaiset haluavat bussiliikenteenkin sateensuojaan kauppakeskusten sisäterminaaliin, niin sikäli sähköbussi on parempi. Kunhan ei syty palamaan.
Fiat ja Lancia varaosat. https://www.saminosat.net/tuotteet.html
Re: Offtopic
https://yle.fi/uutiset/3-10777521 liittyy hyvinkin ylläkäytyyn keskusteluun
Re: Offtopic
Niin kuin näin?Giovinazzi kirjoitti: eihän ne co2 päästöt suurimpia ongelmia noissa diiselliräppänöissä oo vaan ne nox päästöt
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/mis ... #gs.bkzu2v
- Jiitee
- Viestit: 4466
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.
ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Offtopic
Jep. Pari pointtia tuohon kun homma on omaan alaa. Metsää voidaan kasvattaa kahdella eri päämenetelmällä, tasaikäiskasvatettuna tai eri-ikäiskasvatettuna. Eri-ikäiskasvatuksessa on Suomessa ja Pohjoismaissa pari-kolme haastetta /kehityskohdetta vielä, jotta se olisi kannattavaa ja pieniriskistä.Ruokoton kirjoitti:https://yle.fi/uutiset/3-10777521 liittyy hyvinkin ylläkäytyyn keskusteluun
1) homma toimii vain puolivarjopuulajeilla hyvin eli meillä vain kuusella 2) talvet ovat lauhtuneet /lauhtumassa kasvihuoneilmiön takia, joten olisi suotavaa käydä metsäkoneilla mahdollisimman harvoin metsikön/ puun kasvatuksen kiertoajassa taimesta tukkipuuksi tallomassa metsän pohjaa varsinkin sulan maan aikana-- riski mm. kuusen juurikäävälle kasvaa. 3) lähes koko tehokas puutavaralajimenetelmän mukainen pohjaismainen maailman tehokkain puunkorjuukalusto on kehitetty ja optimoitu tälle hetkellä metsien tasaikäiskasvatukseen.
Teknisesti ja metsällinen datan saatavuusmielessä eri-ikäiseen metsän kasvatukseen on saatu
lisää puukohtaista dataa esim. 3D-mallinnuksella ja laserkeilauksella mm. drooneja hyödyntäen.
(Lähi)Tulevaisuudessa esimerkiksi harvesteri tulee mittaamaan/skannaamaan tekemänsä leimikon samalla
kertaa kun tehdään metsikössä hakkuu. Puukohtaiseen metsänhoitoon löytyy hyvin pian siis runsaasti dataa.
Itse käytän tällä hetkellä tasaikäiskasvatusta pääosin miksaamalla luontaista uudistamista mahdollisimman paljon mukaan. Samoin omilla rehevillä metsänpohjilla kuusen ja rauduskoivun sekakasvatus joko vuorotellen tai
samaan aikaan on mahdollista ja metsänterveys -sekä hiilensidontamielessä hyvä ratkaisu.
Hyvä metsänhoito on parasta myös hiilen sitomismielessä eli hyväkasvuinen metsä sitoo parhaiten CO2:sta yhteyttämisessä.
PS. Termin avohakkuun synonyymi on
viljelyhakkuu, joka kuuluu tasaikäiskasvatetun metsän keinolliseen uudistamisketjuun.
Viimeksi muokannut Jiitee, 13 Touko 2019, 13:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- Polforea
- Viestit: 11521
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Offtopic
Miksi ihmeessä näiden edes pitäisi olla toisiaan poissulkevia? Hyrpiittiä kehiin - sähköllä luolaterminaaliin, biodieselillä pitkät siirtymät. Aurinkopaneelit vielä katolle kauniita päiviä varten rangea pidentämään, niin kaikilla on kivaa.sämpy kirjoitti:Kokonaispäästöissä se biodiisseli voisi olla jatkossa jopa sähköbussia parempi jos tuotantoon riittää erilaista "roskaa" niin metsästä kuin taloudesta. Mutta ymmärrän että kaupunkilaiset haluavat bussiliikenteenkin sateensuojaan kauppakeskusten sisäterminaaliin, niin sikäli sähköbussi on parempi. Kunhan ei syty palamaan.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
Re: Offtopic
Käsittääkseni yhtään sikaa ei kuitenkaan Suomessakaan kasvateta biodieselin tuotantoa varten.Giovinazzi kirjoitti: Ja täällä kotosuomessa vuosittain tuhansien ja taas tuhansien tapettujen sikojen rasvasta tota todella ekologista biodiisseliä muunmoassa väännetään, siinä onkin jo jonkin verran miettimistä.
Toki monella periaate pois se silmistä, pois se mielestä tai jotain sinne päin
Poissa silmistä sopii muuten hyvin Hellsinskin kivihiilivoimapolitiikkaan jota virheet ajavat. Kun hiilikasa katosi työmatkan varrelta niin kaikki on hyvin.
- Tuomas K
- Viestit: 5545
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane - Paikkakunta: Vantaa
Re: Offtopic
Testausnormit on ilmeisesti onnistuttu tällä kertaa määrittelemään niin, että päästöt todellisuudessakin pienenevät. Jossain vaiheessa kävi niin, että vaikka norminmukaiset päästörajat tiukkenivat, niin todelliset, tien päällä mitatut päästöt kasvoivat, kun tekniikka optimoitiin epäonnistuneeseen testisykliin. Huijaukset siihen sitten vielä päälle.FinPat kirjoitti:Niin kuin näin?Giovinazzi kirjoitti: eihän ne co2 päästöt suurimpia ongelmia noissa diiselliräppänöissä oo vaan ne nox päästöt
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/mis ... #gs.bkzu2v
-
- Viestit: 2564
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): Fiat 131 Supermirafiori 2000TC, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Renko
Re: Offtopic
Päivän byrokraatti:
Päivän Byrokraatti -palkinto on tänään kiikutettu Säätytalolle, sillä hallitustunnusteluissa tunnutaan pelleilevän enemmän kuin Sirkus Finlandiassa konsanaan.
Palkintokomitea on päätellyt, että kyseessä on ilmeisesti uusi Amerikasta tuotu reality-show, joka on viety pidemmälle kuin koskaan ennen. Nyt ei mennä naimisiin ventovieraan kanssa, osteta taloa sokkona tai heitellä kääpiöitä katapultilla jättikokoiseen tikkatauluun, vaan tällä kertaa tosi-tv-ohjelmassa valitaan valtion johto.
Säätytalolle on perustettu Big Brother -talo, jonne on tuotu valtakunnanpolitiikan oudoimmat ihmeotukset. Heidän annetaan muodostaa maalle ihan oikea hallitus ja seuraavat vuodet kamerat tarkkailevat, mitä maassa sen jälkeen tapahtuu.
Arvaa kuka on kukin:
(1) Veropolitiikkaa maallemme hahmottelee teatteritieteen maisteri, joka ennen Ylen hupitoimittajapestiä ehti saada potkut Vihreästä Langasta. Potkut antoi vihreiden silloinen uusi puheenjohtaja Pekka Haavisto, ja katkeroituneena kyseinen henkilö vaihtoi puoluetta. Potkut eivät kuitenkaan olleet hänelle mikään uusi juttu, sillä hän sai aiemmin kenkää myös Teatterikorkeakoulusta, kun hän opiskelijatovereidensa kanssa hajotti koulun kalustoa yli 20 000 markan edestä ja sai siitä ehdollisen vankeustuomion oikeudessa.
(2) Mm. energia- ja ympäristöpolitiikkaan keskittyvän työryhmän johdossa on 33-vuotias hallintotieteiden maisteri, joka vastustaa lisäydinvoimaa, eikä ole työskennellyt sen kummemmin energia- kuin ympäristöasioidenkaan parissa. Hänen vahvuutenaan on kuitenkin tietämättömyys talousasioista ja esimerkiksi Lafferin käyrästä, sillä tuleva pääministeri antoi valmistelun ohjeeksi: ”nyt ei laiteta talouden raameja estämään ajattelua”. Ja niinhän se onkin, että laskun maksaa kansa – ei sitä tarvitse hallituksen murehtia.
(3) Oikeusvaltio-alaryhmää vetää sananvapautta vastustava ja poliiseja sioiksi kutsuva anarkisti, joka on aiemmin toiminut aktivistiryhmä Vastavoimassa ja Perussuomalaiset-lehden mukaan kerännyt rahoitusta Antifa-mellakoitsijoiden matkaan Kiakkovieras-ilkivaltajuhlaan Tampereelle. Vuonna 2013 järjestettyä kahakkaa suunniteltiin huolella puolisen vuotta ja vahinkojen yhteismäärä nousi jopa satoihin tuhansiin euroihin. Yleisö muistaa mellakat parhaiten Juti-naamareista, jääkiekkovarusteista, hakatusta hevosesta, kuulovaurioita saaneista poliiseista, rikotuista kauppojen ikkunoista ja kolhituista autoista.
(4) Vihreiden ympäristöasiantuntijana toimii eräs herra 47, joka on suuri mutapainin ystävä ja aiemmin neuvonut suomalaisia muun muassa pääsiäishanukkaan valmistuksessa. Hän on työskennellyt myös Asioidenhoitotoimisto Veikko Kilkenbladin palveluksessa ja reissannut paljon Lapissa, etupäässä Luostholle lysthinpittoon. Kyseistä henkilöä pidetään jossain määrin omituisena höpöttäjänä.
(5) Talouspolitiikka-ryhmää vetää henkilö, jonka johdolla työmarkkinoita on jäykistetty viimeiset 30 vuotta ja joka ollessaan työministerinä vuosina 2011-15 sai aikaan valtavaa massatyöttömyyttä, siitä huolimatta, että maailmantalous veti samaan aikaan ylöspäin kovilla kierroksilla. Elämäntyönsä hän on tehnyt Sdp:n omistavassa, veroista vapautetussa työmarkkinajärjestössä, joka toimittaa Sdp:lle ennen vaaleja soppakattilat ja vaalien jälkeen hallitusneuvottelijat.
(6) Suomi kokoaan suurempi maailmalla -työryhmässä on asiantuntijana entinen valtionvarainministeri, jonka saavutuksiin kuuluu keskieurooppalaisten ja brittipankkien pelastaminen kokoaan suuremman Suomen veronmaksajien loppumattomalla kullalla. Riskit sulle, rahat mulle, neuvotteli kreikkalainen, vaan asiantuntijammepa oli vielä ovelampi ja vaati Kreikalta vakuussopimuksen, jolla me tienataan vielä. Aikanaan hänelle naureskeltiin punaisista verkkosukista ja luokanopettajan koulutuksen tarjoamasta osaamispohjasta Oy Suomi Ab:n talousjohtajan pestiin, mutta nyt hän on uuden kansanrintamahallituksen muuhun taustaryhmään verrattuna kuin ammattitaidon järkähtämätön peruskallio. Kas juuri niin tärkeää on asemoida itsensä oikeaan viiteryhmään.
(7) Koko porukkaa vetää ammattiyhdistysjuristi, jolla on erään venezuelalaisen kollegansa tavoin intohimona ajaa bussia. Meillä taitaakin olla sama suunta, sillä johtajallamme ei tiettävästi ole linja-auton kuljettamiseen oikeuttavaa ajokorttia, minkä vuoksi bussi on välillä karata tien vasempaan ojaan tai jopa kaasu pohjassa jyrkänteeltä alas. Leveästi hymyilevä johtaja ei kuitenkaan pienestä stressaa. Vappusatanen sinne, 1-3 miljardia tänne. Kun bussissa on hyvä tunnelma, sitä ei pidä pilata laatimalla budjettia talousasiat edellä.
Oikeat vastaukset:
(1) Timo Harakka, Sdp
(2) Sanna Marin, Sdp
(3) Dan Koivulaakso, Vas
(4) Pirkka-Pekka Petelius, Vihr
(5) Lauri Ihalainen, SAK
(6) Jutta Urpilainen, Sdp
(7) Antti Rinne, STTK
Jos sait kaikki seitsemän oikein, olet paitsi politiikan tietäjä, todennäköisesti myös jo varaamassa menolippuja ulkomaille.
Päivän Byrokraatti -palkinto on tänään kiikutettu Säätytalolle, sillä hallitustunnusteluissa tunnutaan pelleilevän enemmän kuin Sirkus Finlandiassa konsanaan.
Palkintokomitea on päätellyt, että kyseessä on ilmeisesti uusi Amerikasta tuotu reality-show, joka on viety pidemmälle kuin koskaan ennen. Nyt ei mennä naimisiin ventovieraan kanssa, osteta taloa sokkona tai heitellä kääpiöitä katapultilla jättikokoiseen tikkatauluun, vaan tällä kertaa tosi-tv-ohjelmassa valitaan valtion johto.
Säätytalolle on perustettu Big Brother -talo, jonne on tuotu valtakunnanpolitiikan oudoimmat ihmeotukset. Heidän annetaan muodostaa maalle ihan oikea hallitus ja seuraavat vuodet kamerat tarkkailevat, mitä maassa sen jälkeen tapahtuu.
Arvaa kuka on kukin:
(1) Veropolitiikkaa maallemme hahmottelee teatteritieteen maisteri, joka ennen Ylen hupitoimittajapestiä ehti saada potkut Vihreästä Langasta. Potkut antoi vihreiden silloinen uusi puheenjohtaja Pekka Haavisto, ja katkeroituneena kyseinen henkilö vaihtoi puoluetta. Potkut eivät kuitenkaan olleet hänelle mikään uusi juttu, sillä hän sai aiemmin kenkää myös Teatterikorkeakoulusta, kun hän opiskelijatovereidensa kanssa hajotti koulun kalustoa yli 20 000 markan edestä ja sai siitä ehdollisen vankeustuomion oikeudessa.
(2) Mm. energia- ja ympäristöpolitiikkaan keskittyvän työryhmän johdossa on 33-vuotias hallintotieteiden maisteri, joka vastustaa lisäydinvoimaa, eikä ole työskennellyt sen kummemmin energia- kuin ympäristöasioidenkaan parissa. Hänen vahvuutenaan on kuitenkin tietämättömyys talousasioista ja esimerkiksi Lafferin käyrästä, sillä tuleva pääministeri antoi valmistelun ohjeeksi: ”nyt ei laiteta talouden raameja estämään ajattelua”. Ja niinhän se onkin, että laskun maksaa kansa – ei sitä tarvitse hallituksen murehtia.
(3) Oikeusvaltio-alaryhmää vetää sananvapautta vastustava ja poliiseja sioiksi kutsuva anarkisti, joka on aiemmin toiminut aktivistiryhmä Vastavoimassa ja Perussuomalaiset-lehden mukaan kerännyt rahoitusta Antifa-mellakoitsijoiden matkaan Kiakkovieras-ilkivaltajuhlaan Tampereelle. Vuonna 2013 järjestettyä kahakkaa suunniteltiin huolella puolisen vuotta ja vahinkojen yhteismäärä nousi jopa satoihin tuhansiin euroihin. Yleisö muistaa mellakat parhaiten Juti-naamareista, jääkiekkovarusteista, hakatusta hevosesta, kuulovaurioita saaneista poliiseista, rikotuista kauppojen ikkunoista ja kolhituista autoista.
(4) Vihreiden ympäristöasiantuntijana toimii eräs herra 47, joka on suuri mutapainin ystävä ja aiemmin neuvonut suomalaisia muun muassa pääsiäishanukkaan valmistuksessa. Hän on työskennellyt myös Asioidenhoitotoimisto Veikko Kilkenbladin palveluksessa ja reissannut paljon Lapissa, etupäässä Luostholle lysthinpittoon. Kyseistä henkilöä pidetään jossain määrin omituisena höpöttäjänä.
(5) Talouspolitiikka-ryhmää vetää henkilö, jonka johdolla työmarkkinoita on jäykistetty viimeiset 30 vuotta ja joka ollessaan työministerinä vuosina 2011-15 sai aikaan valtavaa massatyöttömyyttä, siitä huolimatta, että maailmantalous veti samaan aikaan ylöspäin kovilla kierroksilla. Elämäntyönsä hän on tehnyt Sdp:n omistavassa, veroista vapautetussa työmarkkinajärjestössä, joka toimittaa Sdp:lle ennen vaaleja soppakattilat ja vaalien jälkeen hallitusneuvottelijat.
(6) Suomi kokoaan suurempi maailmalla -työryhmässä on asiantuntijana entinen valtionvarainministeri, jonka saavutuksiin kuuluu keskieurooppalaisten ja brittipankkien pelastaminen kokoaan suuremman Suomen veronmaksajien loppumattomalla kullalla. Riskit sulle, rahat mulle, neuvotteli kreikkalainen, vaan asiantuntijammepa oli vielä ovelampi ja vaati Kreikalta vakuussopimuksen, jolla me tienataan vielä. Aikanaan hänelle naureskeltiin punaisista verkkosukista ja luokanopettajan koulutuksen tarjoamasta osaamispohjasta Oy Suomi Ab:n talousjohtajan pestiin, mutta nyt hän on uuden kansanrintamahallituksen muuhun taustaryhmään verrattuna kuin ammattitaidon järkähtämätön peruskallio. Kas juuri niin tärkeää on asemoida itsensä oikeaan viiteryhmään.
(7) Koko porukkaa vetää ammattiyhdistysjuristi, jolla on erään venezuelalaisen kollegansa tavoin intohimona ajaa bussia. Meillä taitaakin olla sama suunta, sillä johtajallamme ei tiettävästi ole linja-auton kuljettamiseen oikeuttavaa ajokorttia, minkä vuoksi bussi on välillä karata tien vasempaan ojaan tai jopa kaasu pohjassa jyrkänteeltä alas. Leveästi hymyilevä johtaja ei kuitenkaan pienestä stressaa. Vappusatanen sinne, 1-3 miljardia tänne. Kun bussissa on hyvä tunnelma, sitä ei pidä pilata laatimalla budjettia talousasiat edellä.
Oikeat vastaukset:
(1) Timo Harakka, Sdp
(2) Sanna Marin, Sdp
(3) Dan Koivulaakso, Vas
(4) Pirkka-Pekka Petelius, Vihr
(5) Lauri Ihalainen, SAK
(6) Jutta Urpilainen, Sdp
(7) Antti Rinne, STTK
Jos sait kaikki seitsemän oikein, olet paitsi politiikan tietäjä, todennäköisesti myös jo varaamassa menolippuja ulkomaille.
Fiat ja Lancia varaosat. https://www.saminosat.net/tuotteet.html
-
- Viestit: 2648
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): pikaladattava hybridi
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Offtopic
Ei biodieselin käytölle pitäisi olla mitään estettä, kun maanalaisissa terminaaleissa nykyään saa pöristellä perinteisen mallin dieselillä. Se kielletty vaihtoehto on maa/biokaasu. Myös tuota viimeksi mainittua tehdään kanssa jätteistä, mikä on pitkän päälle ainoa tolkullinen ratkaisu. Vrt. etanoli, minkä tuotanto pahimmillaan valtasi alaa ruoantuotannolta.Polforea kirjoitti:Miksi ihmeessä näiden edes pitäisi olla toisiaan poissulkevia?
Kaasubussien tankeissa vaan on sitä kaasua vähän reilumpi määrä ja tämän katsottiin olevan liian iso riski maanalaisissa terminaaleissa. Joten täyskielto kaasubusseille, hupsankeikkaa, heti sen perään, kun näitä oli alettu kilpailutuksessa suosia ja kalustoa saatu käyttöön. ”ei tullut mieleen” oli selitys.
BTW, miksi ihmeessä sähköbussien kanssa on niin vaikeaa? Helsingissä oli vielä 70 ja 80-lukujen vaihteessa trollikoita eli ilmajohdoista sähkönsä ottavia busseja. Laitetaan edes muutaman bussien käyttämän väylän päälle taas langat, niin akkujen lataus sujuu ajon aikana eikä tarvitse tuskailla minkään ”3 min pikalataus päätepysäkillä” -konseptin kanssa. Ruåtsissa ovat jo testanneet samaa ideaa kuorma-autojen lataukseen ajon aikana.
Myös hybriditekniikankin luulisi soveltuvan bussiin, joka pysähtelee parin sadan metrin välein, erinomaisesti.
Ps. noista bussien palamisista. Dieselbussien palot tuntuivat pari vuosikymmentä sitten olleen jos ei jokapäivästä, niin ainakin jokaviikkoista leipää, josta ei yleisyyden vuoksi jaksettu enää isoja otsikoita repiä, vaan nämä palot kuitattiin lopulta muutaman rivin pikku-uutisilla. Nyt tämä on jo päässyt unohtumaan, joten iltapäivälehdet voivat revitellä oikein kunnolla kaasubussien (se yksi palo Tukholmassa) tai sähköautojen hirmuisesta palovaarallisuudesta.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
- mattijus
- Viestit: 5286
- Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
- Car(s): harmaa tojota
sininen mersu - Paikkakunta: Kalukylä
Re: Offtopic
Tässä kohtaa vauhtipyörään perustuva ratkaisukin voisi toimia? Sitä en tosin tiedä olisiko moinen halvempi.insinörtti kirjoitti: Myös hybriditekniikankin luulisi soveltuvan bussiin, joka pysähtelee parin sadan metrin välein, erinomaisesti.
VMP
- Polforea
- Viestit: 11521
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Offtopic
Totta, sisätila oli tässä vähän tärppinä (vaikka olisi siinä sähkössä sisällä silti puolensa) mutta muutenkin se sähkötekniikka voisi olla ässätekniikkaa keskustamatelussa. Pointti kuitenkin oli juurikin se, että kankean ja turhan kuuloista bussirintamalla speksata että diesel TAI sähkö, kun niiden yhdistämisessä hybridiksi voisi oikeasti olla varsin voittoisa ratkaisu. Pl. ne kaupunkibussit, jotka ei siitä dieselmoottorista hyödy.insinörtti kirjoitti: Ei biodieselin käytölle pitäisi olla mitään estettä, kun maanalaisissa terminaaleissa nykyään saa pöristellä perinteisen mallin dieselillä.
Ne yläpuoliset langat on niin kauheen vanhanaikaisia ja kun pikalataus on keksitty myöhemmin, on sen pakko olla parempi. Uudempi on aina parempi ja innovatiivisuus on aina voittoa.insinörtti kirjoitti: BTW, miksi ihmeessä sähköbussien kanssa on niin vaikeaa? Helsingissä oli vielä 70 ja 80-lukujen vaihteessa trollikoita eli ilmajohdoista sähkönsä ottavia busseja. Laitetaan edes muutaman bussien käyttämän väylän päälle taas langat, niin akkujen lataus sujuu ajon aikana eikä tarvitse tuskailla minkään ”3 min pikalataus päätepysäkillä” -konseptin kanssa. Ruåtsissa ovat jo testanneet samaa ideaa kuorma-autojen lataukseen ajon aikana.
Olikohan torstaina, kun oli taas yksi (diesel-)bemari palanut Hämeenlinnanväylän kupeessa. Noikin on jo niin yleisiä, ettei niitä jakseta enää uutisoidainsinörtti kirjoitti:Ps. noista bussien palamisista. Dieselbussien palot tuntuivat pari vuosikymmentä sitten olleen jos ei jokapäivästä, niin ainakin jokaviikkoista leipää, josta ei yleisyyden vuoksi jaksettu enää isoja otsikoita repiä, vaan nämä palot kuitattiin lopulta muutaman rivin pikku-uutisilla. Nyt tämä on jo päässyt unohtumaan, joten iltapäivälehdet voivat revitellä oikein kunnolla kaasubussien (se yksi palo Tukholmassa) tai sähköautojen hirmuisesta palovaarallisuudesta.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
Re: Offtopic
.?
https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000006106375.html
Tai sitten vaan tällänen renkutus.
https://youtu.be/nwsewSMWIas
Tai jätetään viisut väliin suosiolla.
https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000006106375.html
Tai sitten vaan tällänen renkutus.
https://youtu.be/nwsewSMWIas
Tai jätetään viisut väliin suosiolla.
- Ciancarlo
- Viestit: 1969
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
- Car(s): La macchina: senza macchina...
La moto: Duca 1199S Panigale - Paikkakunta: Hki
Re: Offtopic
sämpy kirjoitti:Päivän byrokraatti:
Päivän Byrokraatti -palkinto on tänään kiikutettu Säätytalolle, sillä hallitustunnusteluissa tunnutaan pelleilevän enemmän kuin Sirkus Finlandiassa konsanaan.
Sämpyltä erittäin hyvä kiteytys. Ikävä kyllä totta joka sana.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!
- Tuomas K
- Viestit: 5545
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane - Paikkakunta: Vantaa
Re: Offtopic
^Lada!
Minä kun kuvittelin että nuo olisi liian helppoja
Minä kun kuvittelin että nuo olisi liian helppoja
Re: Offtopic
"Suo" edellyttää ilmeisesti Maalaisliiton mukana olemista?sämpy kirjoitti: Ehdotan hallitukselle nimeksi "Suomi Suohon"
No, juuri nyt näyttää siltä että Maalaisliitto ehkä kävelee ulos tulevan "Rinneonnettomuuden" valmistelusta.
Seurataan millaisen konklaavin saavat kudotuksi kasaan.
- nipaka
- Viestit: 2204
- Liittynyt: 26 Syys 2018, 17:54
- Car(s): Fiat Punto Dynamic 1.2
Joitain takapotku Fiateja
Ex:Italiaanoja ja joitain volkkareita. - Paikkakunta: Askola
Re: Offtopic
Jos (kiitos, toivottavasti) maalaisliitto kiukuttelee itsensä ulos, Rinneonnettomuus on vältetty. Kokkarit on hylätty ja jo ennen vaaleja on ilmoitettu että PS:n kanssa ei yhteistyötä tehdä.
Seuraava hallitustunnustelija on Jussi H-a.
Kun demarit ja kokkarit ovat ilmoittaneen nihkeytensä PS:n yhteistyöhön, onkohan uudet vaalit odotettavissa?
Rinteen väkeä ei taida moinen innostaa
Seuraava hallitustunnustelija on Jussi H-a.
Kun demarit ja kokkarit ovat ilmoittaneen nihkeytensä PS:n yhteistyöhön, onkohan uudet vaalit odotettavissa?
Rinteen väkeä ei taida moinen innostaa
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Re: Offtopic
EIkö rinteessä kulkeminen tarkoita juurikin alamäkeen menoa?nipaka kirjoitti: Rinteen väkeä ei taida moinen innostaa
Minulla ei ole esittää faktaa mutta anokdeettisesti tuntui siltä että joka kerta kun Mr. Downhill avasi suunsa vaaliväittelyissä niin SDP:n kannatus tipahti muutaman prosentin osan pääoppositiopuolueen lähtökannatuksesta. Sitten vaalitaiston loppua kohden demareiden markkinointiosasto ohjeisti Mr. Downhill pitämään suunsa kiinni ettei loputkin äänet katoa.
Nyt kun AY-liikkeen poliittinen siipi on pyrkinyt saamaan hallitusta kasaan niin Mr. Downhill on Galluppien mukaan ollut turhan paljon äänessä julkisuudessa.
Seurataan mielenkiinnolla.
Vaalien tuloksen pohjalta joka tapauksessa joku joutuu myymään pyhät periaatteensa ministeri-Audin tapapenkin hinnalla.
-
- Viestit: 2648
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): pikaladattava hybridi
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Offtopic
Hyvin nämä ovat aiemminkin samaan hallitukseen sopineet, mutta kokkareita myös pelättiin, kun mokomat ovat tupanneet siinä tilanteessa pärjäämään, kun taas SAK:n poliittinen siipi on hallistusvuosien aikana menettänyt kannatustaan.nipaka kirjoitti:JKokkarit on hylätty ja jo ennen vaaleja
Ettei olisi ihan ennalta harjoiteltu kuvio, jolla yritetään vierittää vastuu ylitseampuvien vaalilupausten syömisestä muiden niskaan. Luvassahan oli kotitekoinen lama massiivisten veronkorotusten seurauksena. Maalaisliitto ei osannut päättää, halusiko hallitukseen vai oppositioon korkoa kasvamaan. Tai sitten pöpilä tosiaan piti jääräpäisesti kiinni niistä yöunistaan (18 sotealuetta eikä yhtään vähempää). Niin tai näin, maalaisliitosta ei ole hallitukseen, PS ei käy, joten on pakko hieroa kauppaa kokkarien kanssa ja sitten voidaan vappusatasten peruminen yrittää pistää niiden syyksi.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
- Giovinazzi
- Viestit: 502
- Liittynyt: 02 Loka 2018, 19:42
- Car(s): 147
- Paikkakunta: Tre
Offtopic
Eiköhän nää ulostuloissa tulevat "möläytykset" oo vaan neuvottelutaktiikkaa, mikä kuuluu asiaan.
Toivotaan kuitenkin parasta, että neuvotteluissa mukana oleva porukka pysyy nipussa ja saadaan heille ansaittu työrauha.
Toivotaan kuitenkin parasta, että neuvotteluissa mukana oleva porukka pysyy nipussa ja saadaan heille ansaittu työrauha.
"Ei tulisi mieleenikään alkaa irtisanoutua tai pahoitella"->"Pyydän anteeksi"
- Giovinazzi
- Viestit: 502
- Liittynyt: 02 Loka 2018, 19:42
- Car(s): 147
- Paikkakunta: Tre
Re: Offtopic
Kannatetaan, niitä meinaan tarvitaan.sämpy kirjoitti:Ehdotan hallitukselle nimeksi "Suomi Suohon"
Aikaisemmilla hallituksilla oli periaate "Suomi suotta" ojituksineen...
"Ei tulisi mieleenikään alkaa irtisanoutua tai pahoitella"->"Pyydän anteeksi"
Re: Offtopic
Me tarvitaan lisää moniosaajia mutta reilummat korvaukset ja työehdot.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/b ... IK19PXmdxc
Antti ja kumppanit nyt vähän Tsemiä siihen touhuun.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/b ... IK19PXmdxc
Antti ja kumppanit nyt vähän Tsemiä siihen touhuun.
- nipaka
- Viestit: 2204
- Liittynyt: 26 Syys 2018, 17:54
- Car(s): Fiat Punto Dynamic 1.2
Joitain takapotku Fiateja
Ex:Italiaanoja ja joitain volkkareita. - Paikkakunta: Askola
Re: Offtopic
Kenelle taktikoidaan? Eiköhän kumpikin osapuoli tiedä kiukuttelun olevan turhaa. Maalaisliitto uskottelee kannattajilleen neuvottelujen päättymisestä.Giovinazzi kirjoitti:Eiköhän nää ulostuloissa tulevat "möläytykset" oo vaan neuvottelutaktiikkaa, mikä kuuluu asiaan.
Toivotaan kuitenkin parasta, että neuvotteluissa mukana oleva porukka pysyy nipussa ja saadaan heille ansaittu työrauha.
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
-
- Viestit: 757
- Liittynyt: 09 Marras 2018, 12:53
- Car(s): 159 + saksalaisia harrasteita
Re: Offtopic
Kyllä tällä saadaan väestön ikääntyminen pysäytettyä, ja sehän ratkaisee kaikki ongelmat. Lisää syntyperäisesti tukien varassa elävää porukkaa, joka tuottaa jatkuvasti uusia sukupolvia sitä samaa...kurppa kirjoitti:Me tarvitaan lisää moniosaajia mutta reilummat korvaukset ja työehdot.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/b ... IK19PXmdxc
Antti ja kumppanit nyt vähän Tsemiä siihen touhuun.
Re: Offtopic
Hemmetin hyvä, jos Kepussa repäistäisiin pää hanurista ja todettaisiin, että soiden ojitus muuten lopetetaan just nyt tällä hallituskaudella.Giovinazzi kirjoitti:Kannatetaan, niitä meinaan tarvitaan.sämpy kirjoitti:Ehdotan hallitukselle nimeksi "Suomi Suohon"
Aikaisemmilla hallituksilla oli periaate "Suomi suotta" ojituksineen...
"SUOMI SUOHON!" Kyllä mä ton sloganin ostaisin.
- Giovinazzi
- Viestit: 502
- Liittynyt: 02 Loka 2018, 19:42
- Car(s): 147
- Paikkakunta: Tre
Offtopic
Sen verran pieni tekijä Kepu tällä kertaa, että eivät sentään kaikkeen pysty onneksi vaikuttamaan, eli slogani toivon mukaan kirjaimellisesti voi olla täysin mahdollista.
Viimeksi muokannut Giovinazzi, 18 Touko 2019, 19:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Ei tulisi mieleenikään alkaa irtisanoutua tai pahoitella"->"Pyydän anteeksi"
- Giovinazzi
- Viestit: 502
- Liittynyt: 02 Loka 2018, 19:42
- Car(s): 147
- Paikkakunta: Tre
Re: Offtopic
[quote="nipaka"[/quote]
Kenelle taktikoidaan? Eiköhän kumpikin osapuoli tiedä kiukuttelun olevan turhaa. Maalaisliitto uskottelee kannattajilleen neuvottelujen päättymisestä.[/quote]
En ihan niin sisäpiirissä oo, että varmaksi osaisin sanoa, mutta puolin ja toisinhan näissä on tapana taktikoida, vähä niinku autokauppoja hieroessa, että ollaan jo lähössä paikalta pois, kunnes myyjä sanoo, että odotappas..
Kenelle taktikoidaan? Eiköhän kumpikin osapuoli tiedä kiukuttelun olevan turhaa. Maalaisliitto uskottelee kannattajilleen neuvottelujen päättymisestä.[/quote]
En ihan niin sisäpiirissä oo, että varmaksi osaisin sanoa, mutta puolin ja toisinhan näissä on tapana taktikoida, vähä niinku autokauppoja hieroessa, että ollaan jo lähössä paikalta pois, kunnes myyjä sanoo, että odotappas..
"Ei tulisi mieleenikään alkaa irtisanoutua tai pahoitella"->"Pyydän anteeksi"
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 11367
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Paikkakunta: 13100
Re: Offtopic
Näinköhän siellä jo on kulisseissa kehitelty PS+Kok+Kesk -komboa...En pitäisi mahdottomana.nipaka kirjoitti: Seuraava hallitustunnustelija on Jussi H-a.
Kun demarit ja kokkarit ovat ilmoittaneen nihkeytensä PS:n yhteistyöhön, onkohan uudet vaalit odotettavissa?
Kepulla on nyt kokoaan isompi rooli. SDP tarvitsee heidät hallitukseen ja joutuu siksi tulemaan vastaan aika tavallakin.
Ei taida olla vielä jussina valmista.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- Tuomas K
- Viestit: 5545
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane - Paikkakunta: Vantaa
Re: Offtopic
^Perskeko kakkonen. Ehkä asiat ei ihan niin huonosti sentään ole?
-
- Viestit: 757
- Liittynyt: 09 Marras 2018, 12:53
- Car(s): 159 + saksalaisia harrasteita
Re: Offtopic
Tuskin ne koskaan niin huonosti on ettei ne vois Antin vetovastuulla paljon huonomminkin olla...Tuomas K kirjoitti:^Perskeko kakkonen. Ehkä asiat ei ihan niin huonosti sentään ole?
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 11367
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Paikkakunta: 13100
Re: Offtopic
Niin no.Beta Julio kirjoitti:
Tuskin ne koskaan niin huonosti on ettei ne vois Antin vetovastuulla paljon huonomminkin olla...
Toisella porukalla on jo heittää pöytään suht sakea rekordi, toista vasta pelätään.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
Re: Offtopic
Tämä selviää kun hieman odottaa. Toivotaan parasta ja varaudutaan pahimpaan.Vittorio Jano kirjoitti:Niin no.Beta Julio kirjoitti:
Tuskin ne koskaan niin huonosti on ettei ne vois Antin vetovastuulla paljon huonomminkin olla...
Toisella porukalla on jo heittää pöytään suht sakea rekordi, toista vasta pelätään.
Joka tapauksessa tulevan hallituksen toimintaympäristö tulee olemaan haasteellinen. Koska ikäpyramidi on keikahtanut niin ponzi-tyyppinen eläkerahoitusmalli pitää rukata uusiksi yhtä aikaa kun pohjoismainen "yhteiskunta hoitaa vanhukset" -malli alkaa nielemään yhä suuremman osan BKT:sta. Ei tule olemaan helppoa riippumatta siitä kuka hallitusvastuuseen pääsee tai joutuu. Näiden suurien "yhteiskuntasopimuksien" säätämistä vallitsevaan toimintaympäristöön ei enää pysty montaa vuotta lykkäämäänkään.
- mutt
- Viestit: 5610
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60
Re: Offtopic
Jos tämä Rinteen haaveilema kokoonpano toteutuukin, niin ei ne ihan läskiksi voi kaikkea laittaa, kun oppositiokin on aika vahva. Siinä mielessä en ihan masentuisi, mutta voisihan sitä parempiakin aikoja olla, kuin mitä tuolla tulee olemaan tiedossa.
Satelliittikyttäyssysteemiä on taas väläytelty. Vas+vihr-porukassa sillä on ollutkin vahva kannatus.
Satelliittikyttäyssysteemiä on taas väläytelty. Vas+vihr-porukassa sillä on ollutkin vahva kannatus.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- Ciancarlo
- Viestit: 1969
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
- Car(s): La macchina: senza macchina...
La moto: Duca 1199S Panigale - Paikkakunta: Hki
Re: Offtopic
^jonkinlainen kyttäysmaksusysteemi tulee aivan varmasti. Mandaatti sille on jo annettu, koska "ilmastonmuutos".
Ja se systeemi sitten tuleekin maksamaan ihan perkeleesti ja maksumiehinä tulevat toimimaan tietysti autoilijat.
Ja se systeemi sitten tuleekin maksamaan ihan perkeleesti ja maksumiehinä tulevat toimimaan tietysti autoilijat.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!
Re: Offtopic
Jenkkilässä määritelmän mukainen täystyöllisyys virallisten tilastojen mukaan.
https://www.npr.org/2019/05/20/72265060 ... elebrating
Mielenkiintoisesti mustien miesten ja aasialaisten naisten välisessä työllisyysasteessa kuitenkin huima ero. Kulttuuri on kumma asia kuinka se vaikuttaa.
https://www.npr.org/2019/05/20/72265060 ... elebrating
Mielenkiintoisesti mustien miesten ja aasialaisten naisten välisessä työllisyysasteessa kuitenkin huima ero. Kulttuuri on kumma asia kuinka se vaikuttaa.
-
- Viestit: 757
- Liittynyt: 09 Marras 2018, 12:53
- Car(s): 159 + saksalaisia harrasteita
Re: Offtopic
Hyi hyi, ei se mikään kulttuuri ole vaan rakenteellinen rassismi! Haaviston Pekka vois keksiä vaikka jonkun veron millä Suomalaiset maksais Ameriikan mustille korvausta aiempien sukupolvien kokemasta orjuutuksesta, mistä nykysukupolvet edelleenkin kärsivät.FinPat kirjoitti:Jenkkilässä määritelmän mukainen täystyöllisyys virallisten tilastojen mukaan.
https://www.npr.org/2019/05/20/72265060 ... elebrating
Mielenkiintoisesti mustien miesten ja aasialaisten naisten välisessä työllisyysasteessa kuitenkin huima ero. Kulttuuri on kumma asia kuinka se vaikuttaa.
- Tuomas K
- Viestit: 5545
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane - Paikkakunta: Vantaa
Re: Offtopic
^Mielestäsi mitään rakenteellista rasismia ei siis ole olemassa?
-
- Viestit: 757
- Liittynyt: 09 Marras 2018, 12:53
- Car(s): 159 + saksalaisia harrasteita
Re: Offtopic
En ole vielä kohdannut ketään joka pystyisi ko.termin edes yksiselitteisesti määrittelemään, saati sitten osoittamaan ja/tai mittaamaan. Pystytkö sinä?Tuomas K kirjoitti:^Mielestäsi mitään rakenteellista rasismia ei siis ole olemassa?