Giulia ja Stelvio - onko ollut korjaus- hinausautotarpeita ?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Käsi sydämelle Giulia ja Stelvio -omistajat ja käyttäjät: hinausautokeikat

1. ei yhtään
21
75%
2. yksi
3
11%
3. kaksi
1
4%
4. 3 tai useampia
3
11%
 
Ääniä yhteensä: 28

Paikalla
FinPat
Viestit: 8002
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Giulia ja Stelvio - onko ollut hinausautotarpeita ?

Viesti Kirjoittaja FinPat »

jyrkip kirjoitti:OT: Minä olen jäänyt tielle n. 37v aikana muistaakseni viisi kertaa. Toyotalla, Volvolla, Nissanilla ja 2xAlfalla.
35 vuotta ajokortti taskussa, autoja on ollut enemmän kuin ajovuosia, kilometrejä ehkä se 30tkm/a ja tielle on jääty ainoastaan melko rajusti viritetyllä Ford Escortilla ja sekin omaa tyhmyyttä. Stelvio jätti ihan kotipihaan. Muut katiskat ja virvelit ovat vieneet perille.

Avatar
Tiige
Viestit: 2935
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Re: Giulia ja Stelvio - onko ollut hinausautotarpeita ?

Viesti Kirjoittaja Tiige »

Paskoja italialaisia ovat. Mutta miksi ihmeessä näistä pyydetään käytettynä vielä niin paljon rahaa? Mää niin mieluusti giulian haluaisin mutta ei tällä tahdilla anna lompakko myöden pitkään aikaan. :|
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5415
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5, 500c, 159tbi, Giulia
harrasteet: Spider 2000, 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Re: Giulia ja Stelvio - onko ollut hinausautotarpeita ?

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Tiige kirjoitti:Paskoja italialaisia ovat. Mutta miksi ihmeessä näistä pyydetään käytettynä vielä niin paljon rahaa? Mää niin mieluusti giulian haluaisin mutta ei tällä tahdilla anna lompakko myöden pitkään aikaan. :|
Tuntuu olevan muillakin samat suunnitelmat ==> harva ostaa uuden kun pelkäävät ettei autoa saa käyntiin niin käytettyjen hinnat pysyvät hyvin ylhäällä?

Jönsson
Viestit: 972
Liittynyt: 04 Huhti 2007, 14:46
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Giulia ja Stelvio - onko ollut hinausautotarpeita ?

Viesti Kirjoittaja Jönsson »

TeroPee kirjoitti:Takuulla ei paljon ole merkitystä jos auto jättää tielle. Ei ainakaan näin pienet lapset omaavana. VAG TSI/DSG on olleet ongelmallisia mutta yleensä niillä on päässyt liikkumaan aina halutessaan. Ei Stelviota uskalla edes harkita seuraavaksi autoksi jos pelkona on tien päälle jääminen.
Takuulla ei myöskään ole merkitystä, jos takuuseen ei tehdä mitään. Aikoinaanhan Teltta-auto myönsi Alfoille lisätakuun, jolloin takuuaika nousi kahdesta kolmeen vuoteen. Ei siitä mitään iloa ollut. Autoa seisotettiin korjaamon pihalla ja kun sen kävi noutamassa, kävi ilmi, että mitään muuta ei ollut tehty, paitsi nollattu vikamuisti. Aina ei sitäkään. Sanottiin vain, että kyllä se nyt toimii. Käytettiin väsytystaktiikkaa ja pelattiin aikaa.

Delta-kauheuden jälkeen ei ole mikään autoliike tuntunut tylyltä eikä mikään huolto tuntunut huonolta eikä kalliilta. Siitäkin huolimatta, että absoluuttisesti valittamista olisi löytynyt, mutta sitten taas kun palaa muistoissaan Konalan Deltaan....

MikaT
Viestit: 182
Liittynyt: 24 Huhti 2012, 21:43
Car(s): MB C 300e -22
Ex:Giulia 2.0T Super -18
Kia Rio 1.0 120hv EX -18
Ex: Giulietta MA Speciale Business -12
Ex:Peugeot 206 -06
Ex:Peugeot 406 Sport -00,
Ex: Mazda 626 GLX
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Giulia ja Stelvio - onko ollut hinausautotarpeita ?

Viesti Kirjoittaja MikaT »

Onko Giulian polttoaine tankin pelkkä luukku vaihdettu, vai onko vaihdettu myös ne mustat autossa kiinni olevat osat, mihin luukku kiinnittyy? Tuleeko luukku maalattuna vai maalataanko ne vasta täällä? Näkyy irvistävän täälläkin. Ei vielä vaihdettu, huollossa miettivät mitä tilata. Eikä ole kuulemma heillä tietoa ainakaan korjauskampanjoista.

P250B -koodi on ollut talvella muutaman kerran. Sitä on tutkittu ja anturi vaihdettu. Koodi ilmestyi silti. Auttaiskohan joku päivitys tähän?

Mitä hintaa on pyydetty jos vaatii ecu päivityksen tekemään jos eivät suostu muuten laittamaan?

Infotainmentin päivityksen tekisin heti itse jos tiedoston saisin. Yhden päivityksen löysin vuosi sitten ja hyvin onnistui.

Avatar
nipaka
Viestit: 2213
Liittynyt: 26 Syys 2018, 17:54
Car(s): Fiat Punto Dynamic 1.2
Joitain takapotku Fiateja
Ex:Italiaanoja ja joitain volkkareita.
Paikkakunta: Askola

Re: Giulia ja Stelvio - onko ollut hinausautotarpeita ?

Viesti Kirjoittaja nipaka »

Jönsson kirjoitti:Delta-kauheuden jälkeen ei ole mikään autoliike tuntunut tylyltä eikä mikään huolto tuntunut huonolta eikä kalliilta.
OT:
Aikoinaan keskustelin Fiat Stilon takaluukun takuumaalauksesta Malmin Deltan korjaamopäällikön kanssa. Sähköpostikeskustelu meni v*ttuiluksi.
Eräässä viestissäni kysyin että onko tämänlaatuinen keskustelu Deltan tapa toimia vai onko henkilökohtaista.

"Kyllä tämä on henkilökohtaista" tuli vastausviesti. Pisteet rehellisyydestä.
Lopulta malasivat luukun kahdesti. :-D :-D
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.

JanV
Viestit: 1030
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts

Re: Giulia ja Stelvio - onko ollut hinausautotarpeita ?

Viesti Kirjoittaja JanV »

Mulle nyt huollossa "säätivät" sen luukun ku siinä oli jo 5mm cappi takaosassa. Tiedä sitten mitä tämä säätäminen tarkoittaa kun ei siinä mun nähdäkseni mitään säätöjä ole, eli oisivatko ottaneet pöydälle ja vääntäneet sen suoraksi vai mitä mutta ainakin nyt se istuu hyvin. Katotaan lähteekö vääntymään taas ja jos lähtee niin ei muuta kuin uusiksi.

Avatar
Jiitee
Viestit: 4486
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Giulia ja Stelvio - onko ollut hinausautotarpeita ?

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

^ tuo tankin luukun muovimateriaali on hiukan lämmölle herkkä, reiluilla
pakkasilla kutistuu, mutta noin -5 -asteesta lämpimämpään päin muoto on suunniteltu :mrgreen:

Luigisähköä oli la-su - yönä Juuliassa kun pikkupakkasesta käynnistettäessä
kuskin peili päätti olla kääntymättä muistipaikan mukaiseen asentoon.
Aamulla ”buuttaus” ja taas toimii. Seurataan tilannetta mielenkiinnolla ...
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Unique
Viestit: 331
Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
Car(s): Polestar 2
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97

ex Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic

Re: Giulia ja Stelvio - onko ollut hinausautotarpeita ?

Viesti Kirjoittaja Unique »

MikaT kirjoitti: P250B -koodi on ollut talvella muutaman kerran. Sitä on tutkittu ja anturi vaihdettu. Koodi ilmestyi silti. Auttaiskohan joku päivitys tähän?

Mitä hintaa on pyydetty jos vaatii ecu päivityksen tekemään jos eivät suostu muuten laittamaan?
Tuota P250B-koodin ilmestymistä on korjailtu ainakin jossain vuoden 2017 softapäivityksissä (1) - varmaan uudemmissa vielä lisää.

Teetätin juuri 30 tkm huollon Auto-Aritassa Espoossa ja pyysin päivittämään TCM, PCM, BCM ja Infotainment-ohjelmistot. Olivat päivittäneet nämä (paitsi Infotainmentin, ilmeisesti uutta 002.009.059-versiota ei ole vielä julkaistu Euroopassa) ja näemmä koko liudan muitakin. Tästä ei laskussa erikseen veloitettu mitään.

Huomasin seuraavia muutoksia edelliseen versioon (muut softat olivat lokakuulta 2017 ja ECU vuodelta 2018):
- Kaistavahdin ääniefekti on muuttunut erilaiseksi
- Vaihtaminen on muuttunut hieman nykivämmäksi kuin aikaisemmin. Mutta tuntuisi siltä, että tämä tasoittuu vähitellen - joko itse totun tähän uuteen toimintaan tai sitten vaihdelaatikko "oppii" vähitellen tasaisemman vaihtamistavan

(1) https://www.giuliaforums.com/forum/778- ... tsb-s.html

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5415
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5, 500c, 159tbi, Giulia
harrasteet: Spider 2000, 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Re: Giulia ja Stelvio - onko ollut hinausautotarpeita ?

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Jiitee kirjoitti:^ tuo tankin luukun muovimateriaali on hiukan lämmölle herkkä, reiluilla
pakkasilla kutistuu, mutta noin -5 -asteesta lämpimämpään päin muoto on suunniteltu :mrgreen:

Luigisähköä oli la-su - yönä Juuliassa kun pikkupakkasesta käynnistettäessä
kuskin peili päätti olla kääntymättä muistipaikan mukaiseen asentoon.
Aamulla ”buuttaus” ja taas toimii. Seurataan tilannetta mielenkiinnolla ...
Ahaa, pitäskö peilienkin kääntyillä muistipaikkojen mukaan :o:

Avatar
Jiitee
Viestit: 4486
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Giulia ja Stelvio - onko ollut hinausautotarpeita ?

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

alfa 156 v6 kirjoitti:
Jiitee kirjoitti:^ tuo tankin luukun muovimateriaali on hiukan lämmölle herkkä, reiluilla
pakkasilla kutistuu, mutta noin -5 -asteesta lämpimämpään päin muoto on suunniteltu :mrgreen:

Luigisähköä oli la-su - yönä Juuliassa kun pikkupakkasesta käynnistettäessä
kuskin peili päätti olla kääntymättä muistipaikan mukaiseen asentoon.
Aamulla ”buuttaus” ja taas toimii. Seurataan tilannetta mielenkiinnolla ...
Ahaa, pitäskö peilienkin kääntyillä muistipaikkojen mukaan :o:
Joo, mutta mulla jäi kuskin peili yöllä taannoin ihan sisällä- asentoon...
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

JanV
Viestit: 1030
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts

Re: Giulia ja Stelvio - onko ollut hinausautotarpeita ?

Viesti Kirjoittaja JanV »

Jos oli pakkasta niin se voi olla että siellä oli vaan jäätä välissä. Mulla jäi talvella useaan kertaan jompikumpi peili sisään. Moottori luovuttaa aika helpolla ku esim. toyota kääntää ne vaikka rattaat rutisten väkisin. Mut jos ei käännä niin vähän liikuttaa sitä kädellä ja sisältä siitä napista kääntää ne uusiksi niin johan menee.

Avatar
Jiitee
Viestit: 4486
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Giulia ja Stelvio - onko ollut hinausautotarpeita ?

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

JanV kirjoitti:Jos oli pakkasta niin se voi olla että siellä oli vaan jäätä välissä. Mulla jäi talvella useaan kertaan jompikumpi peili sisään. Moottori luovuttaa aika helpolla ku esim. toyota kääntää ne vaikka rattaat rutisten väkisin. Mut jos ei käännä niin vähän liikuttaa sitä kädellä ja sisältä siitä napista kääntää ne uusiksi niin johan menee.
Näin. Orastava ajatus on tosin tällä hetkellä pitää Juuliaa vain kesäharrastekäytiksenä , ja
vaikka Aurista ja JTD:tä kiusata talvella.
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Polforea
Viestit: 11551
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Giulia ja Stelvio - onko ollut hinausautotarpeita ?

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Jiitee kirjoitti:Luigisähköä oli la-su - yönä Juuliassa kun pikkupakkasesta käynnistettäessä
kuskin peili päätti olla kääntymättä muistipaikan mukaiseen asentoon.
Niin siis, oliko tää koko sivupeilin koteloineen taittuminen auki oltuaan parkissa viikattuna koria vasten, vai peililasin asemointi kuljettajalle sopivaan asentoon? Ei kai koko kotelon kääntelyssä ole kuin auki-kiinni Alfassakaan, vai...?
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
Jiitee
Viestit: 4486
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Giulia ja Stelvio - onko ollut hinausautotarpeita ?

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Polforea kirjoitti:
Jiitee kirjoitti:Luigisähköä oli la-su - yönä Juuliassa kun pikkupakkasesta käynnistettäessä
kuskin peili päätti olla kääntymättä muistipaikan mukaiseen asentoon.
Niin siis, oliko tää koko sivupeilin koteloineen taittuminen auki oltuaan parkissa viikattuna koria vasten, vai peililasin asemointi kuljettajalle sopivaan asentoon? Ei kai koko kotelon kääntelyssä ole kuin auki-kiinni Alfassakaan, vai...?
Kotelon kääntely tuossa jumitti vain.... auki-kiinni.
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
karila
Viestit: 1190
Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Paikkakunta: Turku

Re: Giulia ja Stelvio - onko ollut hinausautotarpeita ?

Viesti Kirjoittaja karila »

maailmalla juttua adaptiivisen vakkarin häiriöstä

https://driving.ca/alfa-romeo/stelvio/a ... lfa-romeos
- Kari

Waverunner
Viestit: 688
Liittynyt: 04 Helmi 2013, 09:42

Re: Giulia ja Stelvio - onko ollut hinausautotarpeita ?

Viesti Kirjoittaja Waverunner »

Herran jestas sentään kun tätä ketjua oikein luki niin jotenkin tuli pysäyttävä olo että "Ei voi olla totta!!!!!" , sanotaan nyt ihan näppituntumalla että noin joka viides UUSI Giulia / Stelvio on viety hinurilla sinne ja tänne!

Kyllä mä tuollaista Giuliaa käytettynä olen kuolannut (talousmies kun olen niin ei noita ole mitään järkeä ostaa uutena, siis mitään autoa) mutta kyllä tässä nyt tiputtiin korkealta ja kovaa.

Eikös näiden uusien Alfojen pitänyt tällä kertaa olla myös luotettavia?

Avatar
Vainio
Viestit: 704
Liittynyt: 16 Syys 2010, 17:50
Car(s): ex. 159 2.4JTDM
Kehonsiirrin Tojota
Paikkakunta: Lahti

Re: Giulia ja Stelvio - onko ollut hinausautotarpeita ?

Viesti Kirjoittaja Vainio »

En olisi huolissani, raportointi on vaan normaalia rehellisempää :-D

Avatar
Jiitee
Viestit: 4486
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Giulia ja Stelvio - onko ollut hinausautotarpeita ?

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Vainio kirjoitti:En olisi huolissani, raportointi on vaan normaalia rehellisempää :-D
Juuri näin. Näitä pitää ostaa tunteella ja pitää kuin kukkaa kämmenellä. Juuri kävin 156:sen JTD:n hakemassa etätallilta poistamaan farkun ja vetokoukun tarvetta ja helpottamaan Juulian elämää.
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
JT Newman
Viestit: 370
Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
Car(s): Kiitos 2018-2021 Giulia 1&2
Karvalakkitesla
Belvedere -58 290hp
Paikkakunta: It's a long way to Leppärary

Re: Giulia ja Stelvio - onko ollut hinausautotarpeita ?

Viesti Kirjoittaja JT Newman »

Waverunner kirjoitti: sanotaan nyt ihan näppituntumalla että noin joka viides UUSI Giulia / Stelvio on viety hinurilla sinne ja tänne!
Tuskinpa nyt näinkään. Kuinka moni omistaja tänne kirjoittaa? Tai no, voihan nuo rekisteröidyt kappalemäärät listata ja verrata sitä ilmoitettuihin tapauksiin. Ja sekin, että jos ongelmia ei ole, niin ei välttämättä ole tarvetta lähteä niitä hakemaankaan foorumilta ja ilmoittamaan asiasta.
Emmätiiä. Just my 2c.
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Waverunner
Viestit: 688
Liittynyt: 04 Helmi 2013, 09:42

Re: Giulia ja Stelvio - onko ollut hinausautotarpeita ?

Viesti Kirjoittaja Waverunner »

JT Newman kirjoitti:
Waverunner kirjoitti: sanotaan nyt ihan näppituntumalla että noin joka viides UUSI Giulia / Stelvio on viety hinurilla sinne ja tänne!
Tuskinpa nyt näinkään. Kuinka moni omistaja tänne kirjoittaa? Tai no, voihan nuo rekisteröidyt kappalemäärät listata ja verrata sitä ilmoitettuihin tapauksiin. Ja sekin, että jos ongelmia ei ole, niin ei välttämättä ole tarvetta lähteä niitä hakemaankaan foorumilta ja ilmoittamaan asiasta.
Emmätiiä. Just my 2c.
Näin.

En mäkään mitään tilastoja ruvennut tekemään mutta meinasin, että ei noita autoja paljoa ole Suomessa paljoa myyty ja silti täällä yllättävän moni kertoi suurista ongelmista (=hinuri paikalle).
Prosentteina tuon on pakko olla aika iso numero.

MikaT
Viestit: 182
Liittynyt: 24 Huhti 2012, 21:43
Car(s): MB C 300e -22
Ex:Giulia 2.0T Super -18
Kia Rio 1.0 120hv EX -18
Ex: Giulietta MA Speciale Business -12
Ex:Peugeot 206 -06
Ex:Peugeot 406 Sport -00,
Ex: Mazda 626 GLX
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Giulia ja Stelvio - onko ollut hinausautotarpeita ?

Viesti Kirjoittaja MikaT »

Jos laskee kuinka monta prosenttia tänne raportoidut hinatut giuliat ovat kaikista myydyistä, ei minusta kovin huomattavaa prosenttia tule kuitenkaan.
Olen kyllä tyytyväinen että kirjoitellaan, siis jaetaan tietoa ongelmista. Vaikka ei kiva asia olekaan.
30 tkm takana, en (vielä :-D) ole hinausta tarvinnut.

insinörtti
Viestit: 2648
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulia ja Stelvio - onko ollut hinausautotarpeita ?

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

Waverunner kirjoitti:En mäkään mitään tilastoja ruvennut tekemään mutta meinasin, että ei noita autoja paljoa ole Suomessa paljoa myyty ja silti täällä yllättävän moni kertoi suurista ongelmista (=hinuri paikalle).
Suuri osuus ei yllätä, kun kyseessä on ns. valikoitu otos. Nimenomaan ne, joilla on jotain ongelmaa, etsityvät merkkifoorumeille ja avautuvat asiasta helpotuksen toivossa. Ongelmattomien yksilöiden omistajat harvemmin vaivautuvat asiasta säännöllisesti raportoimaan. Ongelmatapausten %-osuus näyttää moninkerroin todellista korkeammalta, jos vain nettikirjoittelujen pohjalta johtopäätöksiä vedetään. Tämän välttämiseksi pitäisi a) kysyä kaikilta omistajilta b) valita noppaa heittämällä ne, keneltä kysytään.

Silti on parempi, että tällä foorumilla ongelmat raportoidaan avoimesti sen sijaan, että kaikkea hyssyteltäisiin ja pistettäisiin käyttövirheen tai "alihankkijan toimittamien huonolaatuisten osien" piikkiin "ettei jälleenmyyntiarvo kärsi", mistä eräiden merkkien kohdalla pidetään tiukasti kiinni.

BTW, aika kuumottava oli kyllä tälläkin foorumilla taannoin kokeiltu "positiivinen raportointi" otsikolla "en tänään jäänyt Alfalla tienposkeen". Oli ihan nappi ajoitus, kun elämäni ekan alfan tilauspaperissa nimi alla ja sitten tuollainen ketju, johon muutama viesti päivässä "tänään pääsin perille"
:silent: :shock: :bad-words:
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
Jiitee
Viestit: 4486
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Giulia ja Stelvio - onko ollut hinausautotarpeita ?

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Mites on muilla tuon akun merkkivalon kanssa, kun pistää napista ensin virrat päälle niin
nyt loimottaa akun merkkivalo punaisella ennen kuin starttaa ? Joskus tekee tuon, joskus ei.
Luigisähköäkö ilmassa ? Akku ja laturi on vaihdettu vasta ja S/S-on pois napista aina ( kerran kokeilin että
toimii) . Kuuluisa starttirelekin vaihdettu jo kerran.
Öljynvaihtohuolto tulossa kesäkuun alussa niin täytyy mittauttaa mahdolliset purkusähköt ja latauspiirin toiminta.
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5415
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5, 500c, 159tbi, Giulia
harrasteet: Spider 2000, 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Re: Giulia ja Stelvio - onko ollut hinausautotarpeita ?

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Minusta tuo akun kuva palaa aina kun virrat päällä ja auto ei käy. Logon muistan nähneeni mutta en sen enempää ole huomiota siihen kiinnittäny...

Avatar
Jiitee
Viestit: 4486
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Giulia ja Stelvio - onko ollut hinausautotarpeita ?

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

alfa 156 v6 kirjoitti:Minusta tuo akun kuva palaa aina kun virrat päällä ja auto ei käy. Logon muistan nähneeni mutta en sen enempää ole huomiota siihen kiinnittäny...
Joo, näemmä noin tuo latauksen merkkivalo toimii. Jos moottorin käydessä tuo valo syttyy niin sitten on
latauksessa ongelmaa. Sekoitin tuota akun kuvaa jotenkin akun varaustasoon ...
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Jiitee
Viestit: 4486
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Giulia ja Stelvio - onko ollut hinausautotarpeita ?

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Hyvinkää-tre- motarilla keskinopeudella 125 km tunnissa Hämeenlinnan jälkeen vaimo
sääteli auto-ilmastointia manulle — > seurauksena ilmeisesti sisäkierto jäi ” päälle” ja
palatus auto-asentoonkaan ei auttanut.... kabiiniin tuli vain lehmän hönkäys ilmaa vaikka puhallinmoottori
olisi ollut täysillä... tuli kuumat oltavat pikkuhiljaa ... vaimo lohdutti onhan sulla noita muita alfoja :oops:

Pitää seurata resetoituuko itsestään vai onko jo mekaaninen vika ??
Jenkkilän Giulia-foorumilla on noita anturivikoja AC:n ympärillä toki todettu..
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5415
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5, 500c, 159tbi, Giulia
harrasteet: Spider 2000, 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Re: Giulia ja Stelvio - onko ollut hinausautotarpeita ?

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Eipä sisäkierto puhallukseen vaikuta kyllä? Samalla tapaa kai sieltä ilmaa pitäisi tulla, ottaa puhallin sen sitten ulkoa tai apparin jalkatilasta :?

Avatar
Jiitee
Viestit: 4486
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Giulia ja Stelvio - onko ollut hinausautotarpeita ?

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

alfa 156 v6 kirjoitti:Eipä sisäkierto puhallukseen vaikuta kyllä? Samalla tapaa kai sieltä ilmaa pitäisi tulla, ottaa puhallin sen sitten ulkoa tai apparin jalkatilasta :?
Jep. Puhallinmoottori kyllä toimii mutta virtaus ei tule ulos :?
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5415
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5, 500c, 159tbi, Giulia
harrasteet: Spider 2000, 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Re: Giulia ja Stelvio - onko ollut hinausautotarpeita ?

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Jotenkin kuulostais suuntaukseen liittyvältä ongelmalta enemmän kuin sisäilmakierron ongelmalta.

Avatar
Jiitee
Viestit: 4486
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Giulia ja Stelvio - onko ollut hinausautotarpeita ?

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

alfa 156 v6 kirjoitti:Jotenkin kuulostais suuntaukseen liittyvältä ongelmalta enemmän kuin sisäilmakierron ongelmalta.
Pitää ESS:ssä luetuttaa koodit, jos jotkut kojelaudan sisällä olevat ohjausläpät ovat jääneet vaikka väärään asentoon.
Mitään vikakoodeja ei itse auto anna.
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Jiitee
Viestit: 4486
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Giulia ja Stelvio - onko ollut korjaus- hinausautotarpei

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

^ no niin , tuo oli tapaus luigin bitti poikittain. 4 tunnin isomummin synttäripysähdyksen aikana homma resetoitui ja kabiinin puhallus palautui normaaliksi. :mrgreen:
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

köysti
Viestit: 29
Liittynyt: 02 Touko 2009, 16:31
Car(s): Giulia 2.2 AT8 Super ex Renault Talisman, AR 166 2.5V6 03
Paikkakunta: Espoo

Re: Giulia ja Stelvio - onko ollut korjaus- hinausautotarpei

Viesti Kirjoittaja köysti »

Giulian sähköinen käsijarru juuttunut päälle. Sähköisten käsijarrujen jumit kuuluvat olevan yleisiä. Siitä hankalaa, että menee hinaukseksi. Pienetkin korjaamot osaavat vapauttaa jarrun.

Vastaa Viestiin