

Valvoja: Moderators
Jaa, nyt ymmärrän kun tyttären - 12 / 120 hv t-jet tuntuu suht räväkältä verrattuna printattuun teholukemaan.insinörtti kirjoitti:T-Jet on vähän janoisampi kuin MA. Toisaalta huoltokuluissa tulee säästöä. T-Jet ei tarvitse kuukivistä puristettua öljyä eikä sen kanssa pelata venäläistä rulettia aiheesta "koska vilahtaa 2 touhutonnia MA yksikön uusimiseen".
T-Jetin kanssa huohottimen jäätyminenkin on huomattavasti harvinaisempi, joskaan ei täysin ennenkuulumaton ongelma.
Muutoin näissä on samat vaivat eli jakopään kuminauhaa pääsee vaihtelemaan noilla kilometreillä parin vuoden välein ja tulpat lie suht kalliit ja nekin pitää uusia usein (joka huollossa...?
Ajettavuudessa ei lie isoa eroa. Ainakin ennenwanhaan T-jetit olivat alakanttiin speksattuja, joten 120/135 tai 150/170 hv ero oli todellisuudessa pienempi kuin numerot väittävät. 150 hv T-jetistä jäi mieleen hieman on/off tyylinen luonne (luoteikkuus, ei vika) MA vehkeisiin verrattuna, mutta tätä vertailua sotkee, että T-Jet oli naitettuna lyhyemmillä välityksillä varustettuun Bravon manuaalilootaan, kun taas MA padat TCT:n jatkona - etenkin Giulietassa TCT on "aavikkovälityksillä".
Jep, ainakin mun yksilö ei ole onnistunut jäätymään kertaakaan.puuha kirjoitti:Tbi huohotin on ainakin erilainen kun MA:ssa. Ei pitäis olla yhtä herkkä jäätymään.
Off topicin omaisesti tähän kommentti, että ilmeisesti PK-seudun/Uudenmaan Alfa Romeo -kuskien yksi virallisista tulikasteista on ensimmäinen ja viimeinen asiointi Konalan Autokeskuksen kanssa. Sama meno oli jo, kun toi AK oli AR:n virallinen maahantuoja.hapankaali kirjoitti:Itsellä on 221tkm rullattu TBi alla, omassa ajossa noista tullut ehkä viitisenkymmentätuhatta. Neljä kappaletta bensasuuttimia vaihdettu, olivat marmorila 350 € kappale, eikä työtkään ihan halpoja olleet. (Huutista Konalan Autokeskukselle aivan käsittämättömän täydellisestä asiantuntemuksen ja asiakaspalveluhalukkuuden puutteesta sekä seitsemän viikon remontista. Suosittelen välttämään puljua kuin ruttoa.) No, muuta murhetta ei moottorissa ole sitten ollutkaan. Toiminut talvellakin kuin sveitsiläinen kello: kertaakaan ei ole jättänyt lähtemättä, eikä huohotin ole pukannut jäähän. Autosta katkennut yksi takajousi, jolloin laitettiin setti alle, mutta muuten ollut aika vähävikainen yksilö.
Suosittelen Alfan huoltoon ja korjaukseen AutoMilanoa. Minulla on 4-5 vuoden hyvät kokemukset AM:sta. Osaava ja rehti liike.sanctus kirjoitti:Off topicin omaisesti tähän kommentti, että ilmeisesti PK-seudun/Uudenmaan Alfa Romeo -kuskien yksi virallisista tulikasteista on ensimmäinen ja viimeinen asiointi Konalan Autokeskuksen kanssa. Sama meno oli jo, kun toi AK oli AR:n virallinen maahantuoja.hapankaali kirjoitti:Itsellä on 221tkm rullattu TBi alla, omassa ajossa noista tullut ehkä viitisenkymmentätuhatta. Neljä kappaletta bensasuuttimia vaihdettu, olivat marmorila 350 € kappale, eikä työtkään ihan halpoja olleet. (Huutista Konalan Autokeskukselle aivan käsittämättömän täydellisestä asiantuntemuksen ja asiakaspalveluhalukkuuden puutteesta sekä seitsemän viikon remontista. Suosittelen välttämään puljua kuin ruttoa.) No, muuta murhetta ei moottorissa ole sitten ollutkaan. Toiminut talvellakin kuin sveitsiläinen kello: kertaakaan ei ole jättänyt lähtemättä, eikä huohotin ole pukannut jäähän. Autosta katkennut yksi takajousi, jolloin laitettiin setti alle, mutta muuten ollut aika vähävikainen yksilö.
Mulla kävi sama homma tt-thermon asennuksen yhteydessä. Pultin kanta jäi vääntimeen. Suhteellisen hankala ilmattava kun ottaa huomioon dieselin tärinän.zamuel kirjoitti:Edelliseen täydennystä, on ilmausta varten, ei oo hajua mitä kokoa oli, on jopa paskempi ratkaisu kun 159:n muovinen "ruuvi" metallissa, kun on muovia muovissa. Kannattanee tarkastaa "ruuvin" kannan vointi 2.0 jtdm Giuliettassakin.
Kotiin pääsi jesari-pullonkorkki-nippusidevirityksellä, ei vuotanut yhtään "paikkauksen" jälkeen. Vähän pysyvämpi korjaus tuohon onnistuu joko vaihtamalla koko letku liittimineen tai:
1) Valitse sopivan isokantainen ruuvi ja prikka, jotka peittävät ilmausruuvin kannan kokoisen alan
1) Käynnistä ajoneuvon moottori, ni tulee painetta järjestelmään ja vettä ilmaushärvelistä eikä porausputu mene vesikiertoon. Poraa pienellä terällä valitsemallesi ruuville sopiva reikä
3) Varmista, että kumitiiviste on paikalla ja lisää uusi, jos ei.
4) Väännä ruuvi paikalleen ja ihaile työn tulosta
5) varmista tarvittaessa liimalla, nippu-,terveys-,tms. siteillä, jos epäilyttää, että muovi on liian haperoa
1.öljyina paras vaihtoehto Selenia. Kun et laittanut asuinpaikkaa niin ei tiedä mistä lähinnä saa.Meccca kirjoitti:Terve kaikille!
Olen nyt ollut 2011 170hv Alfa Romeo Giulietan omistaja hurjat 4 päivää ja on tullut huomattua että omistaja historia on mennyt ääripäistä toiseen, eli harrastajasta käyttäjään. Muutama kysymys olisi kokeneille esittää.
Ensinnäkin, onko näissä malleissa tapana kulua maali pois kivisuihkusta koko kuve ovia myöten jos ei ole kuraläppiä asennettu? Ajettu 116tkm
Toiseksi, onko huohottimen ja kannen liitoksen väliselle o-renkaalle jotain tehtävissä? Saako perus hydrauliikka liikkeestä moisen koska on vuotanut sieltä kauluksesta ja sotkenut tottakai.
Kolmanneksi, onko joku irrottanut sivuhelmoja? Onko teippiä alla vai pelkillä nastoilla. Näyttää käyvän näille sama kuin Abarth punton helmoille että rakoilevat niin rajusti ja keräävät hiekat sekä kivet väliin.
Sitten vielä öljyjen vaihdosta. Saako motonetistä oikeat öljyt tähän masiinaan? Kannattaako tehdä itse vai viedä suoraan öljynvaihtoon? Abarth punto Evo käännytettiin aikoinaan pois kun menin vanhaan tuttuun öljynvaihto pisteeseen asioimaan.
Auttaako vaihteistoöljyn vaihto kepin toimivuuteen kun meinaa välillä ykkönen takerrella jos ei muista vielä renkaiden pyöriessä vaihtaa kun valoihin pysähtyy?
Ja nyt päästiin mysteeriääni kysymykseen. Sopivasti oston jälkeen vasta aloin kuulla merkillistä sähköistä ääntä luultavasti kuskin puolelta etuosasta. Alkaa kuulua selkeästi 50kmh vauhdissa ja kuultavissa vielä 80kmh mutta sitten rengas meteli ja tuuli peittää alleen tuon äänen. Ääni muistuttaa sähköporakonetta ja ääni muuttuu nopeuden mukaan korkeammaksi. Kokeiltu vapaalla, kytkin pohjassa, kaikilla vaihteilla, raskaasti jarruttaen, ilman ilmastointia, ilman puhallinta, ilman radiota ja vauhdissa konetta huudattamalla kytkin pohjassa. Mikään näistä ei muuta ääntä, vain nopeus.
Nostin eilen auton ilmaan rengas kerrallaan ja pyörittelin. Eturenkaat ilmeisesti kahinaa eniten kun ei niin vapaasti pyörinyt mutta en tuntenut jousesta kiinni pitäessä mitään tärinääkään. Renkaat on kaljut kuin Kekkonen mutta rankasti rattia käännellen kovassa vauhdissakin niin ääni ei vaan muutu
Myyjä mainosti kivasti juuri suoritetulla jakohihnan vaihdolla että ”huolettomia kilometrejä”. Alkaa tuntua huolestuttavilta kilometreiltä näin jälkikäteen.
Arvostan jos jaksoit lukea avautumisen loppuun saakka ja jos vain löytyy joitakin neuvoja niin kaikki on tervetulleita, kiitos.
Ps. toisten Alfa kuskien morjestelut liikenteessä piristää kummasti vaikka olisi kuinka pylly päivä, tätä efektiä ei ole muilla merkeillä esiintynyt
. Kyseistä O-rengasta saa erikseen. Osanumeroa en muista, enkä mistä sen aikoinaan itse olen tilannut. Autokeskukselta, tiivistekeskus ... nettikaupat ... siinä sortimentti etsintään.Meccca kirjoitti:Toiseksi, onko huohottimen ja kannen liitoksen väliselle o-renkaalle jotain tehtävissä? Saako perus hydrauliikka liikkeestä moisen koska on vuotanut sieltä kauluksesta ja sotkenut tottakai....
Asennuksesta en osaa sanoa mitään, mutta QR-koodin luku onnistuu millä tahansa sadoista apeista. AppStoreen, google kauppaan tai mihin vain hakusanaksi QR reader tai scanner tms.aaiitee kirjoitti:Onko kukaan ostanut tuollaisia Bilteman Supreme Vision pyyhkijänsulkia?
En tiedä miten asentaa, kuvat ovat tuhruisia suttuja. Soitin valtakunnalliseen(!!) neuvontanumeroon, josta luvattiin ottaa Helsingin myymälään yhteyttä, josta soitettaisiin. Nyt on mennyt 4-5 päivää, eikä ole soitettu.
Osaisiko joku täällä kertoa, miten sulat asennetaan Alfa Giuliettaan?
Pakkauksessa on QR-koodi, mutta ei kerrota, miten koodia käytetään, neuvonnassa ei tiedetty, eikä myymälästä soiteta, kysyin neuvoa eräältä enemmän tietotekniikkaa tuntevalta, mutta ei...
Ei viitsisi palauttaa. Jos saisi viipottimet koottua.
Ostitko K-Caarasta vai mistä, kun noin paljon kaikkea?Meccca kirjoitti:Kiitos kaikille vastauksista edelliseen viestiini!
Uutta ääntä pukkaa taas, vaihteita vaihtaessa ylös tai alas 4-5-6 välillä. Äänekkäintä 5-6 välillä.
Kuulostaa kahden metallilevyn hankaamiselta semmoinen terävä vinkaisu kun lukitsee vaihdekepin kohdilleen.
Onko muilla vastaavaa tai kokemusta kyseisestä ilmiöstä?
Auto on menossa huoltoon tarkistukseen vasta ensiviikolla jossa sitten koitetaan ottaa selvää mahdollisista vioista ja niiden korjauskustannuksista joten vielä ei ole setvitty aikaisempien kysymysten ongelmiakaan.
Tämä keissi on nyt onnellisesti päätöksessään. Kannentiiviste oli palanut poikki 2 ja 3 sylintereiden välistä, mistä tuo vuoto sitten aiheutui. Samalla vaihtui uudet venttiilit, koska vanhoissa oli jo hieman sanomista. Nyt tuo vaikuttaa toimivan taas kuten pitääkin ja moottori myös kuulostaa normaalilta tyhjäkäynnillä.matti_vuorio kirjoitti:Dodii, 2 ja 3 sylinteri vuotaa keskenään. Hatunnosto taitaa olla seuraava steppi
sanctus kirjoitti:No niin.
Kolme vuotta, 3 kuukautta ja 63 000 ajettuna ja "Check engine" loimottaa taulussa. Mutta täähän on ihan perus, joten no worries.
Mun Giuliettan ongelmiin (check engine) syynä oli toi vikakoodi. Ongelma ratkaistiin ohjelmistopäivityksellä. Suoraan sanottuna en huomannut ennen vikavalon syttymistä enkä huollon jälkeen eroa auton käyttäytymisessä.matti_vuorio kirjoitti:Viimasuojat pysyy keskustelussa pinnalla myös näin +10 asteen keleillä. Lerpun P0171 meinaa, että kone käy liian laihalla. Syitä sille voi puolestaan olla ihan laidasta laitaan. Toivottavasti vika löytyy.
Shuttle kirjoitti:Ostitko K-Caarasta vai mistä, kun noin paljon kaikkea?Meccca kirjoitti:Kiitos kaikille vastauksista edelliseen viestiini!
Uutta ääntä pukkaa taas, vaihteita vaihtaessa ylös tai alas 4-5-6 välillä. Äänekkäintä 5-6 välillä.
Kuulostaa kahden metallilevyn hankaamiselta semmoinen terävä vinkaisu kun lukitsee vaihdekepin kohdilleen.
Onko muilla vastaavaa tai kokemusta kyseisestä ilmiöstä?
Auto on menossa huoltoon tarkistukseen vasta ensiviikolla jossa sitten koitetaan ottaa selvää mahdollisista vioista ja niiden korjauskustannuksista joten vielä ei ole setvitty aikaisempien kysymysten ongelmiakaan.
Tyyppivioista en tiiä, mutta itselläni vikakoodin P0171 taustalla oleva syy aiheutti lievää nykimistä erityisesti kylmäkäynnistyksessä. Nykiminen ei ollut merkittävä, mutta kun autoon ladattiin huollossa jokin softapäivitys, nykiminen on nyt hävinnyt täysin. Toi päivitys koski myös TCT:n ohjausyksikköä. Laatikko vaihtaa nyt paremmin erityisesti silloin, kun polkaisee kaasun kerrasta pohjaan.atte iluig kirjoitti:Onkohan TCT-vaihteistossa mitään erityisiä tyyppivikoja, joita kannattaisi yrittää tarkkailla koeajolla? Kyseessä noin 60 000 km ajettu yksilö.
Ymmärrän toki kotiinpäin vetämisen, mutta kyllä tuota lafkaa kannattaa ennemmin etsiä Espoosta (tarkemmin Juvanmalmilta, Pieni teollisuuskatu 1B) - löytymisen todennäköisyys paranee huomattavasti.JiiPee kirjoitti:En tiedä missä vaikutat, mutta Ko-Met löytyy Vantaalta.