Ehtoota ja moro kaikille Alfisteille.
Tässä on nyt kovasti alkanut tekemään mieli 159 Alfaa. Olen koettanut kovasti lueskella näistä juttua ja perehtyä tähän kyseiseen malliin, paria nyt käynyt kokeilemassakin. Arveluttaa kyllä aika tavalla, joten vielä en ole uskaltanut nykyistä luotettavaa työrassiani vaihtaa intohimoiseen italiaanoon
Alfoista on kokemusta yhdestä GTV:stä jossa oli 2.0 Twin Spark -kone. Sehän männävuosina sen kipinän jättikin, että joskus vielä voisi Alfan uudelleen ostaa. Jotain hienoa siinä on, että kaikki Alfan omistajat nostaa kättä vastaantullessaan
Tässä on nyt kuitenkin ongelma, koska tarvitsen autoa päivittäin ja auton olisi oltava kuitenkin edes jossain määrin luotettava ja järkeväkin. Eikä olisi aikaa/rahaa sitä viedä joka välissä pajalle. Unohdanko suosiolla koko auton, vai jatkanko sinnikkäästi etsimistä? Mitä sanoo raati.
Pari asiaa kyllä mietityttää. Kun käy näitä tutkimassa ja koeajamassa, niin mistä minä voin tietää paljonko sillä vaihdeloodalla on jäljellä jos se ei itsestään mitään ihmeellisiä ilmoittele? Kiikarissa olisi juurikin tuo 1.9 bensakone kun sekin tuntuu kouraan oikein passelilta ja kone on omaan käteen aivan tarpeeksi pirteä. Ja entäs se jakoketju sitten? Paria olen koeajanut joissa on tuo ketju vaihdettu, yleensä se on sillä ratkennut koko ongelma vai onkohan niitä pitänyt sen jälkeen vielä vaihdella?
Ainakin siinä toisessa mitä kokeilin, kun vilkaisin keulan alle, oli syylärin nesteet minimissä ja tuntui aika sankkaa savua puskevan. En uskaltanut lähteä kauppaa tekemään yhtään pidemmälle. Onko näissä yleisiä kansiviat / se että on pilalle prääsättyjä?
Jos kiikarissa olisi tuo 1.9 benziinimalli, niin mihin pitäisi suurennuslasin kanssa kiinnittää huomiota? Tiedän että Alfa ja luotettava työauto ei ehkä kohtaa, muttakun siihen kuskin paikalle istuu, niin sielu huutaa että tahtoo tän
Kannattaisko näihin laitteisiin vaan suosiolla ottaa jokin matkan jatkumisturva vai miten suuri todennäköisyys näillä on jäädä tien päälle? Oma GTV ei kyllä aikoinaan koskaan tien päälle jättänyt, mutta kaikenlaista pikkuriesaa siinä kyllä oli. Taitaa se Alfan omistaminen vaatia tietynlaista asennoitumista kuitenkin?
Taisi nyt tulla aika tyhmiä kysymyksiä mutta tämä Alfakuume tuntuu nyt olevan todella paha ja pelkään että mitä teen tämän kanssa.