Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Valvoja: Moderators
- palkus
- Viestit: 5529
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
- Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^olen mureaan alasaranan joskus vaihtant ja rakenne mun mielestä aivan sama, jollei peräti samat osat. Tuo alimainen on siittä kiva, että siinä selviää sentään ihan ruuvaamalla. Elikä saranointi on "kiinteästi" siinä osassa joka on pultattu koriin. Elikäs naksutus rajotin pois+johtosarjan liitin auki ja sitten ne pienet ruuvit saranoiden päistä irti ja ovi nostetaan pois tieltä. Kannattaa tarkaan merkitä sen saranakeikeleen asemointi ja shimmilevyjäkin siellä saattaapi olla välissä. Muistaakseni niitä kiinnityspultteja saatto saada ruuvattua ovi paikallaankin, mutta en ole varma (sais sitten säädettyäkin tarvittaessa) . Se varaosa on sitte tietysti sopiva vain kyseiseen paikkaan ja on pellin värinen. Ite ruiskasin ihan spraylla vain noin korinväriin. Yläsarana onkin sitten toistepäin, eli hitsattu oveen
Tuossa kuvassa oikea osa on siis 3 tai 7 riippuen puolesta (takaovien osien eroista en sano mitään)
Tuossa kuvassa oikea osa on siis 3 tai 7 riippuen puolesta (takaovien osien eroista en sano mitään)
"puhun niin totta kuin osaan"
- matti_vuorio
- Viestit: 1540
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Sanoisin, että se on tuossa saranassa kiinteästi. Ei ole kauaa kun purin ovet pois ja lähes viikottain olen rampannu ovettomassa aukossa mutta noin tarkkaan en ole tutkinut. Tuo on toki ihan minuutin homma tarkistaa ottamalla ovi pois. Avaa se oveen menevä liitin, ota nuo pultit kokonaan pois ja ovi nousee sen jälkeen pois saranatapeistaan kuten vanha pirtin ovi. Olikohan ne saranat peilikuvana siten, että toinen tappi jää oveen ja toinen autoon.
- wileythecoyote
- Viestit: 617
- Liittynyt: 16 Joulu 2014, 22:07
- Car(s): 156 sw - 04 jtd 2.4 20v
156 sw - 04 jts (ajettu loppuun)
156 sw - 00 ts 1.8 (ajettu loppuun) - Paikkakunta: Mansesteri
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Edellinen omistaja sanoikin, että autoon on vaihdettu startti ja se ei meinaa aina ihan irroittaa koska paska tarvike.
Ähäkutti! Vika on muualla! Tyhjäkäydessään auto koitti vähän starttailla itseään lisää. Releet napsu ja startti kävi nopeesti sorvaamassa vauhtipyörää. Tsiisös mikä kappale tämäkin
Ilmeisesti startin rele saa herätettä jostain.
Mistä kannattaisi katsoa ensimmäisenä? Virtalukon pohjasta?
Kenelläkään kytkistä tähän laitokseen?
Ähäkutti! Vika on muualla! Tyhjäkäydessään auto koitti vähän starttailla itseään lisää. Releet napsu ja startti kävi nopeesti sorvaamassa vauhtipyörää. Tsiisös mikä kappale tämäkin
Ilmeisesti startin rele saa herätettä jostain.
Mistä kannattaisi katsoa ensimmäisenä? Virtalukon pohjasta?
Kenelläkään kytkistä tähän laitokseen?
"Eihän rallia voiteta jos siellä pelätään"
-
- Viestit: 4
- Liittynyt: 28 Tammi 2019, 17:31
- Car(s): Alfa Romeo 156 2.0 (2001) automaattilootalla
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tänään töistä tullessa 500metriä ennen kotipihaa alkoi moottorin vikavalo vilkkumaan (punainen valo, jossa konepelti auki). Kyseessä Alfa 156 2.0 2001 selespeed-lootalla. Samaan aikaan kuului pätkittäistä rohinaa. Ajoin kotipihaan ja sammutin auton. Otin avaimet virtalukosta ja se pätkittäinen rohina kuului hiljaa vähän aikaa ja sitten kuului joku säpsäys ja sen jälkeen kokeilin käynnistää uudestaan eikä mikään vaihde mene päälle. AUto käynnistyy normaalisti ja pyörii kuten pitääkin. Keppi N-asennossa vain pojottaa. Onko nyt mennyt joku vaihdelootan pumppu tms. kun enää ei kuulu sitä surinaa kun oven avaa? Ja jos on mennyt niin mistä tuota kannattaa kysellä? Alkaa olla hilkulla, että vieläkö yritän saada kuntoon vai ostanko samanlaisen rutkun tilalle .
- Alfissimo
- Viestit: 8717
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kyllähän se vaihteiston varovalo on, joten oletettavasti osaa testerille murheensa kertoa.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
-
- Viestit: 177
- Liittynyt: 05 Tammi 2019, 18:56
- Car(s): Alfa Romeo 156 V6
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Alfan alustaan liittyvää kysymystä.....Eli tilanne on seuraava.....Kun ajetaan esim: junaratojen yli, tai korotetun suojatien yli, niin vasemman puolen etupyörän alueelta kuuluu kolaus......Katsastuksessa EI löytynyt mitään, vaikka pyysin katsastusmiestä oikein vartavasten tutkimaan siinä ravistuskoneessa tuota vasenta etukulmaa......Ei siis ole kallistuksen vakaajan kiinnityksissä välystä, eikä iskarissa, eikä alatukivarsikaan ole väljä......
Onkos nyt vielä jokin asia mikä kannattaisi tutkia, että tuo vasemman puolen etukulman kolina selviäisi.?
Auto on 156 V6 -99 Sedan
Onkos nyt vielä jokin asia mikä kannattaisi tutkia, että tuo vasemman puolen etukulman kolina selviäisi.?
Auto on 156 V6 -99 Sedan
- palkus
- Viestit: 5529
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
- Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^vakaajan runkopuslan alkava väljyys tekee tuota ainakin
"puhun niin totta kuin osaan"
- wileythecoyote
- Viestit: 617
- Liittynyt: 16 Joulu 2014, 22:07
- Car(s): 156 sw - 04 jtd 2.4 20v
156 sw - 04 jts (ajettu loppuun)
156 sw - 00 ts 1.8 (ajettu loppuun) - Paikkakunta: Mansesteri
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^^Moottorin tukikumeja kannattaa myös katsoa tarkemmin
"Eihän rallia voiteta jos siellä pelätään"
-
- Viestit: 4
- Liittynyt: 28 Tammi 2019, 17:31
- Car(s): Alfa Romeo 156 2.0 (2001) automaattilootalla
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Testerille nyt en pääse kun ei ole lähimailla. Sitä pumpun surinaa ei enää kuulu ollenkaan niin uskaltaisiko suoraan tilata sen selespeedin paineakun ja sen vaihteiston moottorin/pumpun, joissa vika vissiin on hyvin todennäköisesti luettuani aiheesta.Alfissimo kirjoitti:Kyllähän se vaihteiston varovalo on, joten oletettavasti osaa testerille murheensa kertoa.
- Garmund
- Viestit: 2138
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
- Car(s): 508 RXH
Crosswagon Q4
Gtv 3.0 ja pari muuta
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Jos omaat esim. Windows läppärin, multiecuscannin ja sopivan kaapelin(esim. Vagkkl dippikytkimillä, pitäis löytyä täältä forumeiltakin tietoa mikä on hyvä kaapeli) halvempi vaihtoehto kuin kokeilemalla missä vika.
Paineakku varmaan joo kannattaa vaihtaa samalla kuin moottori, mutta eiköhän ton vian voi moottorin lisäksi aiheuttaa myös anturivika.
Tuota tai jotain ohjelmaa taisi muutenkin tarvita selen kanssa, kytkimen kalibroinnissa ja saattoikohan järjestelmän ilmauksessa.
Paineakku varmaan joo kannattaa vaihtaa samalla kuin moottori, mutta eiköhän ton vian voi moottorin lisäksi aiheuttaa myös anturivika.
Tuota tai jotain ohjelmaa taisi muutenkin tarvita selen kanssa, kytkimen kalibroinnissa ja saattoikohan järjestelmän ilmauksessa.
Suoraan vaan suoraa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Pumppu oireilee yleensä ennen kuin lopettaa toiminnan kokonaan. Tarkasta ensin sen jännitteensyöttö, akulta suoraan releen kautta pumpulle, ja maa suoraan runkoon. Ohjaus releelle selen eculta mm. painetunnistimelta, ovelta ym. Rele (50A) sijaitsee akkutelineen edessä, monesti se on syyllinen. Ilman testeriä nuo ainakin voi tarkistaa!
- dnapekko
- Viestit: 614
- Liittynyt: 10 Helmi 2017, 15:02
- Car(s): GT 2,0 JTS -04; Thesis 3,2 -03; ex 156 SW JTS 2,0 -06, ex Brera 3,2 -06, ex 147 2,0 TS -07
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta, kauhea kitinä
Eielen, aivan yllättäen ja pyytämättä ilmaantui keulaan kauhea kitinä. Paikallaan käännettäessä kuuluu sellainen kumin kitinä/narina, ja aika kovaäänisesti vielä. Mitäs veikataan ?
Pekka Kajaanista
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Honda VF1000F2
Aprilia RST Futura 2001
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Honda VF1000F2
Aprilia RST Futura 2001
- Alfissimo
- Viestit: 8717
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Alapallolle ääni täältä, jos paikallakin narisee. Ehkä hiljenee itsestään, tod.näk. ei. Ensiavuksi on monesti käytetty neulaa ja öljyä, esim. lämmitetty ATF kulkee hyvin neulan läpi, mutta tällä luonnollisesti saa kumin puhki ja senhän kaikki tietää huonoksi, jos kumissa on reikä.
Työläämpi tapa avata sen verran, että saa pallon kumia raotettua ja lisäliukasteen sisään ilman reiän tekoa.
E: Pystyliikkeessä tapahtuvan narinan ehdokkaiksi pääsee myös ylätukivarsi ja vakaajan korikumit.
Työläämpi tapa avata sen verran, että saa pallon kumia raotettua ja lisäliukasteen sisään ilman reiän tekoa.
E: Pystyliikkeessä tapahtuvan narinan ehdokkaiksi pääsee myös ylätukivarsi ja vakaajan korikumit.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
v.2003 2.0 jts.
Vika koodi: P135 02 Anturin lämmityspiiri paikka 1 anturi 1
Vikakoodi: P304 Sylinteri 4 syt.katkos havaittu
Vikakoodin kun saa pois auto toimii pintakaasulla hyvin. Isolla vaihteella reilummalla kaasulla Ko. viat palaavat takaisin ja kone alkaa käymään kolmella mukilla. Reilummilla kierroksilla käy taas paremmin.
Johtuuko tuo kaikki Lambdasta, vai voiko olla jotakin muutakin vikaa?
Vika koodi: P135 02 Anturin lämmityspiiri paikka 1 anturi 1
Vikakoodi: P304 Sylinteri 4 syt.katkos havaittu
Vikakoodin kun saa pois auto toimii pintakaasulla hyvin. Isolla vaihteella reilummalla kaasulla Ko. viat palaavat takaisin ja kone alkaa käymään kolmella mukilla. Reilummilla kierroksilla käy taas paremmin.
Johtuuko tuo kaikki Lambdasta, vai voiko olla jotakin muutakin vikaa?
- Alfissimo
- Viestit: 8717
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Omassani vastaava korjaantui puolan vaihdolla, siis nelospytty ylläolevan mukaan. Vielä voi varmistaa, vaihtamalla esim. 3.- ja 4.-puolat ristiin, että vikakoodi seuraa.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Tuomas K
- Viestit: 5545
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^^Jötsissä tulee paljon ykköslambdojen vikakoodeja liittimien huonon kontaktin takia, ja siihen tuokin vähän viittaa. Mitään nestemäistä sinne liittimeen ei saa työntää, mutta muuten niitä voi yrittää rassata paremman kontaktin toivossa. Itse pääsin vikakoodeista aikoinaan lopullisesti vasta vaihtamalla ne johtosarjan puolen liittimet uusiin.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Okei, kokeillaan puolien päittäin vaihtoa ja liittimen rapsuttelua. Kiitos!
-
- Viestit: 177
- Liittynyt: 05 Tammi 2019, 18:56
- Car(s): Alfa Romeo 156 V6
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Onko Alfa Romeo 156:n etujousille olemassa jokin ihan omanlaisensa jousipuristin, kun ne etujouset eivät ole ns:tasapaksut.?
- Alfissimo
- Viestit: 8717
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Esim. tällainen käy https://www.biltema.fi/autoilu---mp/aut ... 2000022289
Maailmalta, tai vahingossa vaikka kotimaisesta huutokaupastakin, saa vastaavia kyllä halvemmallakin.
Maailmalta, tai vahingossa vaikka kotimaisesta huutokaupastakin, saa vastaavia kyllä halvemmallakin.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
-
- Viestit: 559
- Liittynyt: 14 Loka 2011, 18:44
- Car(s): Alfa Romeo GTV6
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tilasin samanlaisen eepaysta, maksoi noin satasen, toimi ainakin GTA:n jousien puristamisessa. Apuna voi käyttää myös perinteistä puristinta vastakkaisella puolella, koska laitteen osien mittatarkkuus ei ole huippuluokkaa, ja se antaa hiukan periksi.
- JiiPee
- Viestit: 2494
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mulla on visuaalisesti kuvasta tarkasteltuna yhdenmukainen setti. Ebaysta noin 115 ekee tässä 2-3 vuotta sitten. MiTo:n ja pemun etutolppia sillä on rassattu. En ole huomannut, että antaisi jotenkin periksi. Luotettavan oloinen setti ja turvallisuuden tunne on ihan toista luokkaa kuin sellaisilla muutaman kympin hintaisilla ruuvitanko&haarukka -puristimilla työskennellessä. Varovaisuus ei silti ole koskaan pahasta.
- Ottimo
- Viestit: 901
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
- Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
- Paikkakunta: Uppsala
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Töötti ei toimi 156 JTS -04, sulake on kunnossa ja ajattelin tutkia itse ratin seuduilta oisko joku johto irti tms. Ajattelin että ratin takana olevat reiät johtais ruuveihin joitten kautta sais ratin keskustan irti, kurkistelin peilin avulla reikiin ja kanta muistutti jotansakin kuusiokoloa mutta ei tunnu sinne sellainen tarttuvan. Sitten ajattelin että ehkäpä tätä ei ole tarkoitettu itse räpelöitäväksi airbagin takia. Mitä sanotte, saako (ja miten) ratin keskustan irti ja onko muita vinkkejä toimimattomalle töötille.
nim. Katsastus lähestyy
nim. Katsastus lähestyy
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Muistelisin, että siellä on sellaiset jousihakaset mitkä pitää bägiä paikallaan. Niitä painetaan tuurnalla tms. työkalulla.
Kaksi ehdottomasti yleisintä aiheuttajaa töötin toimimattomuudelle on huono kontakti ratin kontakteissa (käytön puute) tai itse äänitorven vikaantuminen. Ensimmäinen tulee kuntoon, kun painat ja hierot ratin keskiötä reilulla voimalla. Jälkimmäisen tarkastat helposti laittamalla vaikka hehkulampun torven tilalle ja katsot syttyykö lamppu tööttiä painettaessa.
Kellojousen katkeaminen on sitten se kolmanneksi yleisin. Joskus paikallistuu helposti, kun pyörittää rattia töötti pohjassa ja töötti soi ratin ollessa tietyssä asennossa.
Kaksi ehdottomasti yleisintä aiheuttajaa töötin toimimattomuudelle on huono kontakti ratin kontakteissa (käytön puute) tai itse äänitorven vikaantuminen. Ensimmäinen tulee kuntoon, kun painat ja hierot ratin keskiötä reilulla voimalla. Jälkimmäisen tarkastat helposti laittamalla vaikka hehkulampun torven tilalle ja katsot syttyykö lamppu tööttiä painettaessa.
Kellojousen katkeaminen on sitten se kolmanneksi yleisin. Joskus paikallistuu helposti, kun pyörittää rattia töötti pohjassa ja töötti soi ratin ollessa tietyssä asennossa.
-
- Viestit: 3
- Liittynyt: 12 Joulu 2019, 08:42
- Car(s): Alfa 156 2.0 TS vm. -00
(ex. Alfa 156 2.0 TS vm. -00 ) - Paikkakunta: Puolanka
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Nyt tulee tosi monta kysymystä ja otsikon mukaisia vieläpä...
Eli ensimmäinen ois tämä, että nyt on palattu harrastuksen pariin taas tosissaan, mutta aika kullannut muistoja ja kokemus autojen laitosta ennestään vähäistä, joten seuraavat asiat oisi listalla mitä kannattaisi laittaa pian kuntoon, kysymys kuuluukin että mistä näitä olette katselleet ja meneekö niin että tämän osan vain laittaa ja sillä hyvä, vai onko osa isompaa kompleksia ja mitä kaikkea pitää huomioida, kaikki ohjeet ja vinkit otan mielelläni vastaan.
-Hihnanvaihdosta tulee keväällä 3v, mitä muita osia siis sen remmin lisäksi. Edelliseen vaihdatettiin niin että osat tilattiin
Heikalta ja hinta jäi reilusti alle 500, muuta en muista.
-Raidetangon sisäpää, lienee molemmat puolet syytä vaihtaa? Hinnat pyöri tarvikeosilla tuolla nimellä jossain 10-20e paikkeilla, mutta pitäsköhän tuohosta tietää muutakin tai vaihtaa samalla muutakin?
-Öljyt ajattelin vaihdattaa maxlife 5w40, edeltäjässä käytin vain selenian 5w40 öljyä ja hyvin pelasi silläkin. Mielipiteitä?
-Takapyörän laakerit. Motonetistä katselin ja ois 90e tarvikkeena per /puoli. Mielipiteitä/kokemuksia myös tästä?
Aikaisemman Alfan kanssa kaikki oli niin helppoa kun Heikalta löytyi aina osat ja asiantuntemus siihen mitä itsellä tuli tarvetta, nyt on tismalleen sama auto eli 156 -00 2,0 TS kyseessä. Kiitos jo etukäteen vastauksista
Eli ensimmäinen ois tämä, että nyt on palattu harrastuksen pariin taas tosissaan, mutta aika kullannut muistoja ja kokemus autojen laitosta ennestään vähäistä, joten seuraavat asiat oisi listalla mitä kannattaisi laittaa pian kuntoon, kysymys kuuluukin että mistä näitä olette katselleet ja meneekö niin että tämän osan vain laittaa ja sillä hyvä, vai onko osa isompaa kompleksia ja mitä kaikkea pitää huomioida, kaikki ohjeet ja vinkit otan mielelläni vastaan.
-Hihnanvaihdosta tulee keväällä 3v, mitä muita osia siis sen remmin lisäksi. Edelliseen vaihdatettiin niin että osat tilattiin
Heikalta ja hinta jäi reilusti alle 500, muuta en muista.
-Raidetangon sisäpää, lienee molemmat puolet syytä vaihtaa? Hinnat pyöri tarvikeosilla tuolla nimellä jossain 10-20e paikkeilla, mutta pitäsköhän tuohosta tietää muutakin tai vaihtaa samalla muutakin?
-Öljyt ajattelin vaihdattaa maxlife 5w40, edeltäjässä käytin vain selenian 5w40 öljyä ja hyvin pelasi silläkin. Mielipiteitä?
-Takapyörän laakerit. Motonetistä katselin ja ois 90e tarvikkeena per /puoli. Mielipiteitä/kokemuksia myös tästä?
Aikaisemman Alfan kanssa kaikki oli niin helppoa kun Heikalta löytyi aina osat ja asiantuntemus siihen mitä itsellä tuli tarvetta, nyt on tismalleen sama auto eli 156 -00 2,0 TS kyseessä. Kiitos jo etukäteen vastauksista
- VMTD
- Viestit: 3367
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Jakopäähän hihnapaketti sisältäen vesipumpun, siinä tulee jako- sekä tasapainoakselin hihna, kiristimet ja ohjainrulla. Saksasta saa kaikkein edullisimmin. Takapyörän laakerit samoin. Myös Nimark Suomessa myy edullisesti osia, halvalla halpaosia ja hieman kalliimmalla laadukkaampaa, joka myös kestää huomattavasti paremmin.
Mainitsemasi öljy on kait ihan passelia tuohon koneeseen.
Mainitsemasi öljy on kait ihan passelia tuohon koneeseen.
-
- Viestit: 177
- Liittynyt: 05 Tammi 2019, 18:56
- Car(s): Alfa Romeo 156 V6
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Nimarkista just itse viime kesänä tilasin omaan 156:seen uudet takapyöränlaakerit, ja vaihdoin ne kesällä....Ei valittamista....Tosiaan Nimarkin listoilla on erihintaisia versioita...VMTD kirjoitti:Jakopäähän hihnapaketti sisältäen vesipumpun, siinä tulee jako- sekä tasapainoakselin hihna, kiristimet ja ohjainrulla. Saksasta saa kaikkein edullisimmin. Takapyörän laakerit samoin. Myös Nimark Suomessa myy edullisesti osia, halvalla halpaosia ja hieman kalliimmalla laadukkaampaa, joka myös kestää huomattavasti paremmin.
Mainitsemasi öljy on kait ihan passelia tuohon koneeseen.
-
- Viestit: 174
- Liittynyt: 17 Helmi 2011, 17:46
- Car(s): 159 TBi SW
Ex: 156 2.0 TS - Paikkakunta: Tampere
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^^Ja melko yleistähän on nakata niillä tasapainoakselin romuilla vesilintuja, säästyy korjaamosta riippuen ehkä joitain kymppejä sekä huolelta, että tasapainoakselin hihna pakenee jakohihnan väliin.
- Alfissimo
- Viestit: 8717
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Boselift 156 vaikuttaisi sisäpuhaltimesta olevan nopein vauhti hukassa, vaikka rullasta täysille kääntääkin. Onko tuttu ongelma kenellekään? En ole vielä penkonut, mutta ainakin vanhemmissa puhaltimen vieressä oleva etuvastus on kärähtänyt kerrasta, eikä mikään toimi, joten jos tässä sama ominaisuus, niin vika olisi siis konsolin yksikössä, eikä etuvastus saisi tietoa täyden vauhdin toiveesta.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
-
- Viestit: 177
- Liittynyt: 05 Tammi 2019, 18:56
- Car(s): Alfa Romeo 156 V6
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tulee tässä varmaan syylärin vaihto eteen, niin kysyn jo nyt, että mitä kaikkea tarvii purkailla irti, jotta homma onnistuisi...?......Auto on 156 V6 -99..........Etupuskurin irroitus kiinnostaa myös siinä mielessä, että pääsisin korjaamaan sieltä puskurin takaa ne alaspäin olevat "tornit", joiden alapäähän kiinnittyy ainakin se moottori alle tuleva suojamuovi...
- Alfissimo
- Viestit: 8717
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Keulaa pitää saada reilusti ylös, niin helpottaa ja etupuskurin irrotuksella alkaa. Eka pyöräkotelosta sisälokarit suosiolla irti. Pyöräkotelosta pääsee päätyruuveihin ja sen jälkeen loput onkin näkyvillä puskurin alla ja päällä. Scudetton siivet myös irti. Sen jälkeen vapaassa järjestyksessä ilmastoinnin kennoa ja ilmanohjausmuoveja. Ilmastoinnin kennon voi sitoa remmillä/narulla roikkumaan lukkorautaan. Letkut ja flektien sähköliittimet irti ja tarkkana flektin etuvastusten piuhoja irrottaessa. Vastukset kovin herkkiä hajoamaan. Letkut tietenkin irti ja tämän jälkeen laskeutuu alas, kun alarauta päistään auki. Kannakeraudassa klipsissä ohjaustehostimen jäähykierukan putket, joten se auki ennen lopullista pudottamista. Flekti on helppo vaihtaa uuteen jäähyyn lattialla.
Kasaus käänteisesti. Tilaa ei ole silti liikaa ja joku kohta saattoi ulkomuistista unohtuakin.
Kasaus käänteisesti. Tilaa ei ole silti liikaa ja joku kohta saattoi ulkomuistista unohtuakin.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
-
- Viestit: 3
- Liittynyt: 12 Joulu 2019, 08:42
- Car(s): Alfa 156 2.0 TS vm. -00
(ex. Alfa 156 2.0 TS vm. -00 ) - Paikkakunta: Puolanka
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kiitos vastauksista, auttoivat huomattavasti, tuo mainitsemanne Nimark tosiaan uutta minulle! =)
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
JTS 2.0 -04 ja Motor control system failure palaa jatkuvasti. Moottori ja kaikki muukin toimii normaalisti. Asiantuntija (katsastusmies!) epäili lambda-anturia. Onkohan näin. Montako niitä muuten on, jos pitäis uusia ja onko kalliita?
Kävin tänään tankilla. Avasin luukun (kansi) normaalisti ja sepä putos tennarin nokalle. Olisko kellään korjausehdotusta, saako tommosia jostain esim.
Kävin tänään tankilla. Avasin luukun (kansi) normaalisti ja sepä putos tennarin nokalle. Olisko kellään korjausehdotusta, saako tommosia jostain esim.
- dnapekko
- Viestit: 614
- Liittynyt: 10 Helmi 2017, 15:02
- Car(s): GT 2,0 JTS -04; Thesis 3,2 -03; ex 156 SW JTS 2,0 -06, ex Brera 3,2 -06, ex 147 2,0 TS -07
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ensimmäiseksi lienee parasta lykätä vikakoodinlukija kiinni, ja katsoa mistä se laite herjaa, ja toimia sen mukaan. Omassa JTS:ssä sytyttää vikavalon silloin tällöin juurikin lambdan takia, mutta joka kerta on sammutuksen jölkeen pysynyt kuukausia poissa. Eikös se logiikka ole sellainen, että tarpeeksi monta kertaa saman häiriön havaittuaan sytyttää vasta vikavalon, ellei kyseessä ole joku fataali juttu, kuten vaikka rikkoutunut puola, jonka kyllä huomasi ajossa
Pekka Kajaanista
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Honda VF1000F2
Aprilia RST Futura 2001
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Honda VF1000F2
Aprilia RST Futura 2001
- Tuomas K
- Viestit: 5545
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Niitä on neljä, kaksi ennen katteja ja kaksi jälkeen. Vikakoodeja antaa yleensä ne etummaiset. Eivät ole kovin kalliita, maailmalta saanee Boschilaista alle satasella kappale, Suomessa hinta ainakin tuplaten. Iso osa jötsin lambdavioista ei kuitenkaan johdu itse anturista, vaan huonosta kontaktista. Johtosarjan liitin on huono ja kontaktien pätkiminen tekee vikakoodeja.Timbal kirjoitti:Montako niitä muuten on, jos pitäis uusia ja onko kalliita?
-
- Viestit: 565
- Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
- Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01 - Paikkakunta: Akaa/ Viiala
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tervehdys.
156 2.0 TS -01 kyseessä.
Herjaa nokka-akselin asentoanturia A.
Kumpi kyseessä? Imu vai pakoakseli?
Välillä toimii ihan normaalisti, vaikka vikavalo loimottaa
ja välillä pelaa kun pitää kierrokset alle 3000rpm.
Yli ei nouse ja veto loppuu.
Ecu resetin jälkeen taas toistaiseksi normaalit
kierrosalueet, vaikka vikavalo syttyikin.
Voiko olla anturin aiheuttamaa?
Kiitos taas..
156 2.0 TS -01 kyseessä.
Herjaa nokka-akselin asentoanturia A.
Kumpi kyseessä? Imu vai pakoakseli?
Välillä toimii ihan normaalisti, vaikka vikavalo loimottaa
ja välillä pelaa kun pitää kierrokset alle 3000rpm.
Yli ei nouse ja veto loppuu.
Ecu resetin jälkeen taas toistaiseksi normaalit
kierrosalueet, vaikka vikavalo syttyikin.
Voiko olla anturin aiheuttamaa?
Kiitos taas..
"ei edes se nytkäys, mutta se äkkipysähdys.."
- Macela
- Viestit: 2659
- Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
- Car(s): .
'06 Brera 2.2
'01 166 2.5 V6
'99 156 2.5 V6
(ex: GT 3.2, GTV TS, 164 V6) - Paikkakunta: Pori
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mikäs tämän värin nimi/värikoodi on? Molemmat kuvan autot 2.0 JTS Selespeedejä.
Koittanu tuloksetta googlailla mutta en löydä..
Koittanu tuloksetta googlailla mutta en löydä..
-
- Viestit: 171
- Liittynyt: 04 Marras 2018, 10:29
- Car(s): Käyttis Kia ceed 1.6 bensa,hupia ajelen pojan 156 2.5 V6
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kokeile koodia 331,meidän 98 156 sedan v6 on vihreä metalliväri ja yhdessä paperissa on tuo koodi,varmasti en tiedä onko oikea.Macela kirjoitti:Mikäs tämän värin nimi/värikoodi on? Molemmat kuvan autot 2.0 JTS Selespeedejä.
Koittanu tuloksetta googlailla mutta en löydä..
- Macela
- Viestit: 2659
- Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
- Car(s): .
'06 Brera 2.2
'01 166 2.5 V6
'99 156 2.5 V6
(ex: GT 3.2, GTV TS, 164 V6) - Paikkakunta: Pori
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^ Verde Amazzonia, pirun makee väri mutta en usko samaksi.
Hakemani taitaakin olla sama kuin Crosswagonissa; Verde Brooklands 244
Hakemani taitaakin olla sama kuin Crosswagonissa; Verde Brooklands 244
- Alfissimo
- Viestit: 8717
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Esittäisin epäilyn koodille 244/A Verde Brooklands
No sehän ehtikin samalla klikkauksella
No sehän ehtikin samalla klikkauksella
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- wileythecoyote
- Viestit: 617
- Liittynyt: 16 Joulu 2014, 22:07
- Car(s): 156 sw - 04 jtd 2.4 20v
156 sw - 04 jts (ajettu loppuun)
156 sw - 00 ts 1.8 (ajettu loppuun) - Paikkakunta: Mansesteri
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Avaa kontti. Luukussa on värikooditarra.Macela kirjoitti:Mikäs tämän värin nimi/värikoodi on? Molemmat kuvan autot 2.0 JTS Selespeedejä.
Koittanu tuloksetta googlailla mutta en löydä..
"Eihän rallia voiteta jos siellä pelätään"
- Alfissimo
- Viestit: 8717
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Luukun avaus olisikin helppoa, jos ko. värinen auto (kuvissa kaksi eri autoa) olisi macelan omassa pihassa ja kuvat itse otettuja.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Polforea
- Viestit: 11551
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Edes ePer ei halua mullle kertoa . Tämmösiä datoja irtoaa korkeintaan:
ePer kirjoitti: X1 - 156 M.Y.2002 BZ/DS (2001-2005)
116.174.3.0 - SW 2.0 JTS 16V 165CV 121KW SELESP. DISTINCTIVE-MY.2004
Engine: 4122230 Vehicle: 00631752 Manuf. date: 2/8/2004
VERSIONE SPECIALE SW SELESPEED DISTINCTIVE MY.04 (LV43)
M 2000 JTS 16V (M10)
V SW DISTINCTIVE MY.03 (V23)
ePer kirjoitti: X1 - 156 M.Y.2002 BZ/DS (2001-2005)
116.174.3.0 - SW 2.0 JTS 16V 165CV 121KW SELESP. DISTINCTIVE-MY.2004
Engine: 4172312 Vehicle: 00634266 Manuf. date: 6/9/2004
VERSIONE SPECIALE SW SELESPEED DISTINCTIVE MY.04 (LV43)
M 2000 JTS 16V (M10)
V SW DISTINCTIVE MY.03 (V23)
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
- Macela
- Viestit: 2659
- Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
- Car(s): .
'06 Brera 2.2
'01 166 2.5 V6
'99 156 2.5 V6
(ex: GT 3.2, GTV TS, 164 V6) - Paikkakunta: Pori
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Joo ei ole mun auto(ja).
Harmi ettei ePer kerro ainakaan 156:sten ja 166:sten värejä, sisustaverhoilut kyllä sieltä selviää.
Harmi ettei ePer kerro ainakaan 156:sten ja 166:sten värejä, sisustaverhoilut kyllä sieltä selviää.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tuossa MY,03 mallissa ei tainnut olla kuin yksi vihreä, 377 Stresa Green?
- wileythecoyote
- Viestit: 617
- Liittynyt: 16 Joulu 2014, 22:07
- Car(s): 156 sw - 04 jtd 2.4 20v
156 sw - 04 jts (ajettu loppuun)
156 sw - 00 ts 1.8 (ajettu loppuun) - Paikkakunta: Mansesteri
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Vähän riippuu miten ja missä valossa värisilmäänsä käyttää. Oma notte blu:kin onnistuu välillä kuvissa vihreänä, välillä sinisenä, välillä ruskeana ja välillä tumman lilana.
Tuo grigio silver sentään ei vaihda väriä valon mukaan.
Tuo grigio silver sentään ei vaihda väriä valon mukaan.
"Eihän rallia voiteta jos siellä pelätään"
- TonninAlfa
- Viestit: 487
- Liittynyt: 11 Heinä 2017, 18:54
- Car(s): -04 156 FL V6 (kesä)
-04 156 SW FL JTS (käyttis)
-03 156 JTS (rata)
sekä 1-n projektia - Paikkakunta: Akaa/Viiala
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mikä mahtaa olla tuo alla olevalla videolla erottuva "pärräävä" sivuääni, jota välttämättä en haluaisi kuulla...
https://youtu.be/46iEIjB2-w0
Paikallistan tulevan vasemman etunurkan tienoilta. Alkaa erottumaan 50km/h ja siitä voimakkuus nousee nopeuden mukaan. Seuraa nopeutta, ei kierroksia.
Pyöränlaakeri tuohon nurkkaan vaihdettu viime keväänä. Vaihteistoöljyt vaihdettu viime vuonna -> Redline MT90. Jarruttelulla ei vaikutusta ääneen.
Tietenkään en pääse talliin tutkimaan tarkemmin kun siellä on jo yksi 156 ilman taka-akselistoa
https://youtu.be/46iEIjB2-w0
Paikallistan tulevan vasemman etunurkan tienoilta. Alkaa erottumaan 50km/h ja siitä voimakkuus nousee nopeuden mukaan. Seuraa nopeutta, ei kierroksia.
Pyöränlaakeri tuohon nurkkaan vaihdettu viime keväänä. Vaihteistoöljyt vaihdettu viime vuonna -> Redline MT90. Jarruttelulla ei vaikutusta ääneen.
Tietenkään en pääse talliin tutkimaan tarkemmin kun siellä on jo yksi 156 ilman taka-akselistoa
Money well spent? Well, money spent...
- Polforea
- Viestit: 11551
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ei noin kovaa saa ajaa! Vaikuttaako auton kallistelu ääneen? Jos vaikuttaa, niin melki pakkohan sen on jousittamattomalta puolelta tulla.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
-
- Viestit: 565
- Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
- Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01 - Paikkakunta: Akaa/ Viiala
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Miten mitataan nokka-akselin asentoanturi onko se ehjä?
Millaisia arvoja mittarin pitäisi näyttää?
Kyseessä 2.0TS-01.
Millaisia arvoja mittarin pitäisi näyttää?
Kyseessä 2.0TS-01.
"ei edes se nytkäys, mutta se äkkipysähdys.."
- TonninAlfa
- Viestit: 487
- Liittynyt: 11 Heinä 2017, 18:54
- Car(s): -04 156 FL V6 (kesä)
-04 156 SW FL JTS (käyttis)
-03 156 JTS (rata)
sekä 1-n projektia - Paikkakunta: Akaa/Viiala
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^ enpäs ole huomannut että esim. rampeissa kääntäessä ääni katoaisi... niissä toki harvemmin uskaltaa kaahatakaan
Money well spent? Well, money spent...