Giulietta 940
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 34
- Liittynyt: 04 Helmi 2008, 11:37
- Car(s): Alfa 159 sportwagon 1750 TBi TI -10
Ex Alfa Giulietta 1.4 multiair -11
Ex Alfa 159 2.4 JTDm -06
Ex Alfa 156 1.8 TS -03
Ex Alfa 147 2.0 TS -02 - Paikkakunta: Joensuu
Re: Giulietta 940
Kokemuksia kaivattaisiin vaihteistoöljyistä? Millaisia olette manuaali multiairiin laittaneet? 200000km pyörähti mittariin ja ei tietoa edellisestä vaihdosta joten ajattelin vaihtaa uudet sisään.
Takakontin aukaisu logosta ei tahdo enää toimia. Tuntuu että "painike" jumissa eikä liiku yhtään. Onko tähän joku hyvä putsailu menetelmä?
Takakontin aukaisu logosta ei tahdo enää toimia. Tuntuu että "painike" jumissa eikä liiku yhtään. Onko tähän joku hyvä putsailu menetelmä?
- Pujazuba
- Viestit: 2359
- Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
- Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS
Re: Giulietta 940
^^Mulla edellinen Exide akku petti noin kahden vuoden ikäisenä (Älylaturi väitti edelleen akun kunnon olevan hyvä). Laitoin tilalle Biltemaa. Toistaiseksi menty puolitoista vuotta ongelmitta.
Kannattaa tarkastuttaa akun & latausjärjestelmän tila.
Kannattaa tarkastuttaa akun & latausjärjestelmän tila.
- fahlsjy
- Viestit: 1737
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
- Car(s): Ei Alfaa tällä hetkellä...
Mini Cooper Electric Maximise/XL
Jaguar XKRR convertible - Paikkakunta: Järvenpää
Re: Giulietta 940
Jep, tää varmistu koska nyt tulee joka käynnistyksen yhteydessä muistutus mittaristoon öljyjen vaihdosta. Ekan kerran toi tuli ajon aikana enkä ainakaan huomannut että tota tekstiä olis mittarin näytöllä näkynyt niin vähän ihmetytti... Olen varmaan onnistunut jotenkin kämmäämään ton kuittaamisen MES:illä.jamper kirjoitti:QV:ssä on sama juttu kuin Dieselissä. Eli pitää kuitata kahdesta paikkaa öljynvaihto MES:sillä.fahlsjy kirjoitti:Onkos kukaan törmännyt TBI koneisessa siihen että öljyvalo vilkkuu minutin verran? Ohjekirjassahan löytyy Diesel versiolle kyllä selkeä toiminto tuolle mutta bensavehkeissä ei pitäisi olla huoltomuistutusta?
Mitä auto yrittää viestittää?
Öljynvaihdot ja sähköisen huoltokirjan olen MES:llä mielestäni oikein kuitannut huoltojen yhteydessä.
- Pujazuba
- Viestit: 2359
- Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
- Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS
Re: Giulietta 940
Merkkikorjaamolla Hyvinkäällä laitettiin omaan tehtaan käyttämää öljyä.Jora kirjoitti:Kokemuksia kaivattaisiin vaihteistoöljyistä? Millaisia olette manuaali multiairiin laittaneet? 200000km pyörähti mittariin ja ei tietoa edellisestä vaihdosta joten ajattelin vaihtaa uudet sisään.
Takakontin aukaisu logosta ei tahdo enää toimia. Tuntuu että "painike" jumissa eikä liiku yhtään. Onko tähän joku hyvä putsailu menetelmä?
-
- Viestit: 174
- Liittynyt: 17 Helmi 2011, 17:46
- Car(s): 159 TBi SW
Ex: 156 2.0 TS - Paikkakunta: Tampere
Re: Giulietta 940
Just pari kuukautta sitten painin saman asian 159:n vastaavan kanssa. En tiiä kuinka paljon Giulietassa eroaa, mutta 159:ssä lähti aika kivuttomasti, kun poisti takaluukun verhoilun. Kahdellta mutterilla ja johdolla kiinni luukussa. Merkin sai avattua puristamalla ja työntämällä takapuolelta pienistä muovinastoista. Paljon kerää töhnää tuonne väliin.Jora kirjoitti:Takakontin aukaisu logosta ei tahdo enää toimia. Tuntuu että "painike" jumissa eikä liiku yhtään. Onko tähän joku hyvä putsailu menetelmä?
- Liitteet
-
- rsz_img-20200111-wa0005.jpg (70.77 KiB) Katsottu 13142 kertaa
- JiiPee
- Viestit: 2494
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Olen käyttänyt MiTo:n C635 -vaihteistossa Gastrolin Syntrans Transaxle 75W - öljyä, kun eräs vaihteistopaja sitä leikkauskestävyytensä osalta suositteli. Laatikossa on ollut myös Redlinen vaihteistoöljyt. En ole näiden liemien osalta huomannut oikeastaan mitään huomattavaa eroa laatikon toimivuudessa. Uudet öljyt ovat aina uudet.Jora kirjoitti:Kokemuksia kaivattaisiin vaihteistoöljyistä? Millaisia olette manuaali multiairiin laittaneet? 200000km pyörähti mittariin ja ei tietoa edellisestä vaihdosta joten ajattelin vaihtaa uudet sisään.
-
- Viestit: 546
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo - Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Pitikö ottaa huomioon jotain erikoista, kun vaihdoit akun? Tarkoitan tietokonetta tai jotain siihen liittyvää, vai vaihdoitko ilman mitään ongelmia? Huoltoasemathan ovat velvollisia ottamaan vanhat akut kierrätettäväksi.Pujazuba kirjoitti:^^Mulla edellinen Exide akku petti noin kahden vuoden ikäisenä (Älylaturi väitti edelleen akun kunnon olevan hyvä). Laitoin tilalle Biltemaa. Toistaiseksi menty puolitoista vuotta ongelmitta.
Kannattaa tarkastuttaa akun & latausjärjestelmän tila.
-
- Viestit: 546
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo - Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Automilanossa sekoitettiin jotain muuta oljyä sekaan, kun noita lootaongelmia on ollut. Ensi alkuun en huomannut mitään parannusta entiseen, mutta nykyään lämpimällä koneella toimii aika hyvin, ykkönen ei takertele koneen lämmittyä tuskin koskaan.Pujazuba kirjoitti:Merkkikorjaamolla Hyvinkäällä laitettiin omaan tehtaan käyttämää öljyä.Jora kirjoitti:Kokemuksia kaivattaisiin vaihteistoöljyistä? Millaisia olette manuaali multiairiin laittaneet? 200000km pyörähti mittariin ja ei tietoa edellisestä vaihdosta joten ajattelin vaihtaa uudet sisään.
Takakontin aukaisu logosta ei tahdo enää toimia. Tuntuu että "painike" jumissa eikä liiku yhtään. Onko tähän joku hyvä putsailu menetelmä?
- Pujazuba
- Viestit: 2359
- Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
- Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS
Re: Giulietta 940
Ei tarvitse diagnostiikka vehkeitä eli vaihtuu suht ongelmitta. Muistaakseni irrottaessa aluksi irrotettava tuota akun kunnon valvontavehkettä ja sitten vasta -napa, +napa jne.aaiitee kirjoitti:Pitikö ottaa huomioon jotain erikoista, kun vaihdoit akun? Tarkoitan tietokonetta tai jotain siihen liittyvää, vai vaihdoitko ilman mitään ongelmia? Huoltoasemathan ovat velvollisia ottamaan vanhat akut kierrätettäväksi.Pujazuba kirjoitti:^^Mulla edellinen Exide akku petti noin kahden vuoden ikäisenä (Älylaturi väitti edelleen akun kunnon olevan hyvä). Laitoin tilalle Biltemaa. Toistaiseksi menty puolitoista vuotta ongelmitta.
Kannattaa tarkastuttaa akun & latausjärjestelmän tila.
Uuden asennuksessa asiaan liittyy muutama huomioon odettavaa toimenpidettä ja kehotan kauheasti käyttöohjeen noudattamista. Löytyykö sellaista?
-
- Viestit: 546
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo - Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Kävin Automilanossa. Akku mitattiin, ei kelvollinen. Latausjännite 14.4V, siis OK.
He asentavat Exide akkuja. Kuulemma Exidessä on huonompia akkuja, jotka eivät käy Alfaan. Minulle laittavat ensi maanantaina sen paremman mallisen, hinta 180e. En tiedä onko nykyinen se huono Exide, kun huoltsikan mies asensi, enkä ollut edes paikalla, vaan sairaalassa. En löytänyt laskua enää, olen heittänyt sen pois, kun välillä siivoan vanhoja laskuja pois. Akun valmistaja siis selviää ensi maanantaina, kotelo peittää sopivasti valmistajan nimen.
He asentavat Exide akkuja. Kuulemma Exidessä on huonompia akkuja, jotka eivät käy Alfaan. Minulle laittavat ensi maanantaina sen paremman mallisen, hinta 180e. En tiedä onko nykyinen se huono Exide, kun huoltsikan mies asensi, enkä ollut edes paikalla, vaan sairaalassa. En löytänyt laskua enää, olen heittänyt sen pois, kun välillä siivoan vanhoja laskuja pois. Akun valmistaja siis selviää ensi maanantaina, kotelo peittää sopivasti valmistajan nimen.
- Pujazuba
- Viestit: 2359
- Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
- Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS
Re: Giulietta 940
Stop&Start ja akut elävät omaa ekosysteemiä. Omassani tämän talven aikana S&S on harvoin toiminut ja kun toiminut kone on pysynyt sammuneena vain muutaman sekunnin. Säännöllisillä 46km työmatkoilla luulisi että kyse ei olisi lataustasosta.
Toissatalvena tosiaan S&S toimi hyvin normaalisti jopa -16C:ssa. Silloin oli vielä tuo Exide akku käytössä joka petti 2018 kesähelteiden aikana.
Toissatalvena tosiaan S&S toimi hyvin normaalisti jopa -16C:ssa. Silloin oli vielä tuo Exide akku käytössä joka petti 2018 kesähelteiden aikana.
-
- Viestit: 546
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo - Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Minullakaan ei ole nykyisen akun aikana toiminut S&S, kun nyt ajattelen asiaa. Ennen toimi. Automilanossa sanottiin, että akun vaihto ei vaadi mitään erikoista.
No nyt ainakin on uusi akku tulossa, vaikkakin maksaa taas tuon180e. Tuleepahan asia kuntoon kerralla.
Koska auto on koko 7-vuotisen omistusaikani toiminut hyvin-ilman mitään isompia ongelmia, niin on oltava tyytyväinen. Tosin taas valoissa pitkästä aikaa ykköstä ei saanut päälle heti, piti mennä kakkosen kautta. Kiva sählätä valoissa takanatulijat ihmettelemässä, että mikä sössijä on edessä. Tuon lotskin kanssa on vain elettävä.
No nyt ainakin on uusi akku tulossa, vaikkakin maksaa taas tuon180e. Tuleepahan asia kuntoon kerralla.
Koska auto on koko 7-vuotisen omistusaikani toiminut hyvin-ilman mitään isompia ongelmia, niin on oltava tyytyväinen. Tosin taas valoissa pitkästä aikaa ykköstä ei saanut päälle heti, piti mennä kakkosen kautta. Kiva sählätä valoissa takanatulijat ihmettelemässä, että mikä sössijä on edessä. Tuon lotskin kanssa on vain elettävä.
Re: Giulietta 940
Ei siis tarvitse pelätä kun vaihdelootikon toiminta vaikuttaa omituiselta eikä StartStop toimi. Ja tietenkin myös takalasinpyyhin temppuilee.
Onko kellään tietoa miten mittariston polttimoita vaihdetaan? Pimeänä on nopeusmittarista lukemien 180-260 kohdalta.
Onko kellään tietoa miten mittariston polttimoita vaihdetaan? Pimeänä on nopeusmittarista lukemien 180-260 kohdalta.
-
- Viestit: 546
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo - Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Nyt on uusi akku autossa. Nykyiset KUNNON AKUT ovat selvästi painavampia, kuin huonot.
Entinen akku oli joku ABBat-merkkinen.
Älkää antako huoltsikoden laittaa tuollaisia huonoja parin vuoden akkuja!
Itsekin hairahduin tuohon, koska olin sairaalassa ja vaimo hoiti asian-tietämättömänä huonosti.
Nyt on kunnon hifiakku Exide...
e: sitten vielä oli palanut kuskin puolelta sisemmät jarruvalot. Taas tuli piuhakorjausta, edellinen kerta oli n.3v. sitten kuskin puolelta tuo pyöreä valo.
e2: samalla tehdään pieni huolto: ölpät+suod, sisäilmasuod.
Entinen akku oli joku ABBat-merkkinen.
Älkää antako huoltsikoden laittaa tuollaisia huonoja parin vuoden akkuja!
Itsekin hairahduin tuohon, koska olin sairaalassa ja vaimo hoiti asian-tietämättömänä huonosti.
Nyt on kunnon hifiakku Exide...
e: sitten vielä oli palanut kuskin puolelta sisemmät jarruvalot. Taas tuli piuhakorjausta, edellinen kerta oli n.3v. sitten kuskin puolelta tuo pyöreä valo.
e2: samalla tehdään pieni huolto: ölpät+suod, sisäilmasuod.
- Cloverleaf
- Viestit: 1599
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Tesla Model 3
Re: Giulietta 940
Takarekisterikilven toinen valo oli kärähtänyt, niin vaihdoin uuteen. Olen nyt bongannut kaksi asiaa, mistä 159 antoi varoituksen mutta Giulietta ei:
- takarekisterikilven valon toimimattomuus
- lasinpesuneste vähissä
Onko muita?
- takarekisterikilven valon toimimattomuus
- lasinpesuneste vähissä
Onko muita?
- matti_vuorio
- Viestit: 1539
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Giulietta 940
Kyllä mulla ainakin tulee controllare luci targa -ilmoitus jos rekisterikilven polttimo kärähtää. Ilmoitus taisi tulla vain aina käynnistyksen yhteydessä. Pesunesteen määrälle ei ilmeisesti ole mitään anturia.
- Cloverleaf
- Viestit: 1599
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Tesla Model 3
Re: Giulietta 940
^ Mulla on ollut valo useamman viikon pimeänä eikä kertaakaan mitään ilmoitusta tullut. Kyseessä kuskin puoleinen lamppu.
-
- Viestit: 546
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo - Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Minun Giuliettassa korjattiin kuskin puoleinen sisempi jarruvalon piuha tänään, kuulemma lampussakin oli ilmeisesti hapettumaa, jota pyrittiin poistamaan.
Samalla tehtiin pienempi vuosihuolto(ölpät+filtteri+raisiilmasuod.), samalla tuulilasinpyyhk. vaihto.
Tulppia ei vaihdettu pyynnöstäni vielä, kun ajan niin vähän-5000km vajaassa 1.5 vuodessa.
Hinta oli kohtuulliset 220e.
Samalla tehtiin pienempi vuosihuolto(ölpät+filtteri+raisiilmasuod.), samalla tuulilasinpyyhk. vaihto.
Tulppia ei vaihdettu pyynnöstäni vielä, kun ajan niin vähän-5000km vajaassa 1.5 vuodessa.
Hinta oli kohtuulliset 220e.
- Cloverleaf
- Viestit: 1599
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Tesla Model 3
Re: Giulietta 940
Auto on jo pitkään tuntunut laiskalta ekoilla kilometreillä. Nyt parin viikon sisään auto on pari kertaa sammunut käynnistyksen jälkeen ilman sen kummempia ilmoituksia tai varoituksia. Tänään muutaman sadan metrin jälkeen meno alkoi hyytyä ja kone tuntui käyvän tosi oudosti. Vähän polkaisi kaasua, niin alkoi käymään taas paremmin. Eikä taaskaan mitään varoitusvaloja yms.
Autolla ajettu 118 tkm, öljyt vaihdettu 5 tkm sitten. Ekat 60 tkm auton öljyt vaihdettu vähän miten sattuu, sen jälkeen ollut 15 tkm / puolen vuoden vaihtovälit.
Olisiko tässä MultiAir-yksikkö hajoamassa? Saako tuota diagnoosia varmistettua, jos ei tule varoitusvaloja yms.?
Autolla ajettu 118 tkm, öljyt vaihdettu 5 tkm sitten. Ekat 60 tkm auton öljyt vaihdettu vähän miten sattuu, sen jälkeen ollut 15 tkm / puolen vuoden vaihtovälit.
Olisiko tässä MultiAir-yksikkö hajoamassa? Saako tuota diagnoosia varmistettua, jos ei tule varoitusvaloja yms.?
Re: Giulietta 940
Tökkääs Alfa OBD (android) kiinni. Sillä pääsee vähän normia syvemmälle. Toi vanha kunnon MES käy myös.
Makaroonia jo vuodesta -98
-
- Viestit: 624
- Liittynyt: 08 Helmi 2011, 11:55
- Car(s): Alfa Romeo 75 2.0 -87
ex. Alfa Romeo Giulia Super 1600 -69
ex. Giulietta MA -11
ex. 147 1,6 -02
MB C 180 -16 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Kuulostaa pahasti MultiAir-ongelmalta...
Re: Giulietta 940
Miten herkkiä nämä ovat mätänemään? Pyöränkaarista on maalia lähtenyt muttei ole vielä ruosteenpoikasta muualla kuin takahutlarin luukun alareunassa.
- lerppu
- Viestit: 6138
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Giulietta 940
Giulietta 2.0 jtdm 175cv tct super, stage II facelift - tällaisesta tupaöljystä kokemuksia? Kaverille kyselen...
-
- Viestit: 546
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo - Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
ˆˆ Ainakaan minulla ei ole ollut kummempaa, kuin etupyörien hiekkasuihkusta maalit olivat kuluneet, niin , että kun oli kolhusta maalauskorjausta, niin näihin hiekkakulumiin samalla suihkautettiin maalia.Kertsu kirjoitti:Miten herkkiä nämä ovat mätänemään? Pyöränkaarista on maalia lähtenyt muttei ole vielä ruosteenpoikasta muualla kuin takahutlarin luukun alareunassa.
Alustaa en ole tutkinut aikoihin, mutta uskon, että Automilanon kaveri olisi ilmoittanut, jos olisi syytä. Hän mielellään ennakoi asiakkaan puolesta asioita, olen huomannut-hyvä niin.
Re: Giulietta 940
Itsellä 2013 tct 170 heppaisena versiona eikä oo lainkaan paskempi luukkuperä muiden merkkien vastaaviin tekeleihin verrattuna (Golf, Focus, Leon, Pösö, Opel ollut vuokralla). Jos nyt vertaa 2014- volkkareihin, niin golfit vähän jämäkämpiä ja hiljaisempia, mutta tylsempiä. Hyvä käyttöauto ollut ja olen ollut tyytyväinen. Mutkateilläkin saa riittävästi iloa, ei oo tarvinnut kaivaa 156:sta aina esille, jos on halunnut nauttia ajamisesta.lerppu kirjoitti:Giulietta 2.0 jtdm 175cv tct super, stage II facelift - tällaisesta tupaöljystä kokemuksia? Kaverille kyselen...
+hyvän näköinen
+riittävän alfamainen ajaa
+järkevän hintainen, järkevä kulutus kaupunkiajossakin
+luotettava EGR ja peräkontin johtosarja taitaa olla diesel-version tyyppiviat
+diesel ja TCT hyvä yhdistelmä- ei jää jalkoihin, vääntää kivasti, ei tarvi hosua koko ajan kepin kanssa, sama paketti manuaaliversiona huomattavasti huonompi yhdistelmä (oon testannut)
+/-perusnahkapenkit muuten kivat mutta mutkarässimiseen sivutukea voisi olla lisää ja säädöt melko niukat, kankaiset karvalakkipenkit vähän naheet
-bensakone kuulostais huomattavasti kivemmalta
-jos takapenkkiä tarttee, niin se on niukahko
-melko altis rengasmelulle, rengasvalinta tuntuu vaikuttavan paljon
-etuvalojen polttimoiden vaihto ei oo kivaa
Muita huomioita:
TCT vähän DSG:tä töksömpi varsinkin pakkasella ekat 5min, mutta toimiva ja hauska, kun vaihdot nopeat ja napakat. Ainakin omassa normaali-moodissa jurnuttaa välillä omaan makuun turhan matalilla kierroksilla ja dynamicilla tykkää huudattaa konetta, rattiläpyskät kiva lisä kun voi halutessaan napauttaa auton itseä parhaiten miellyttävimmälle vaihteelle. Tehopuolella lupaa alkuun vähän enemmän kun lopulta antaa, kun rupeaa tosissaan polkemaan, potku loppuu vähän liian nopeaan, siihen tarttee QV:n.
Itselle outo puoli-integroitu navigaattori + blue&me stereo-himmeli isoin puute, kokonaisuus ei tukenut bluetoothin kautta soittoa ja stereon kaiuttimet sellaiset perupaskat pahvit (itse stereo ihan asiallinen). Samanlaiset paperiset tuhnut toki joka merkillä ilman lisärahaa. Stereon ja omituisen puolivillaisesti integroidun navin kun heitti mäelle ja pisti tilalle 2DIN Android audio härpäkkeeseen ja päivitti kajarit, niin ongelma poistui. Stage II taitaa jo tarjota vakkarina vähän fiksumman paketin, vaikkei mitään jättiscreeniä tarjoakaan.
Lasikatto ihan mukava.
-
- Viestit: 1474
- Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
- Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet, Giulietta MA+TCT
Nykyisellään liikutaan Zafira Tourerilla ja X Typellä. - Paikkakunta: 16900 ja syvällä.
Re: Giulietta 940
Pitäisi tilata lasikattoon "aerial base" elikkäs antennin jalka. Taitaa olla sama, on katto peltiä tai lasia? Mistähän tuon saisi? Autolusso pisti ovet lukkoon koska Boris Johnson, Alfa workshop saldo näyttää nollaa ja toimitusaikaan + viikko tahi viisi (varmasti enemmän koska Italia). Mahtaako tuo pistoke olla jotain universaalia tyyppiä jotta voisi tilailla jonkun vastaavan tarvikkeen?
Myös B&M jysähti jumiin. Rattinapit ei tee mitään. Jos aux-lisäosan laittaa kiinni, B&M yhdistää siihen loppumattomalla loopilla. Onko jonkinlainen resetti mahdollista, vai tilataanko uusi "ecu" suorilta?
Myös B&M jysähti jumiin. Rattinapit ei tee mitään. Jos aux-lisäosan laittaa kiinni, B&M yhdistää siihen loppumattomalla loopilla. Onko jonkinlainen resetti mahdollista, vai tilataanko uusi "ecu" suorilta?
- Pujazuba
- Viestit: 2359
- Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
- Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS
Re: Giulietta 940
^ Tuohon jumittamiseen, oletko kokeillut akun irrottamista tai softwan päivittämistä?
-
- Viestit: 1474
- Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
- Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet, Giulietta MA+TCT
Nykyisellään liikutaan Zafira Tourerilla ja X Typellä. - Paikkakunta: 16900 ja syvällä.
Re: Giulietta 940
En ja en. Softan päivittäminen tapahtunee usb:n kautta? Sielläkään ei tapahdu mitään.Pujazuba kirjoitti:^ Tuohon jumittamiseen, oletko kokeillut akun irrottamista tai softwan päivittämistä?
Tekeekö akun irrottaminen näissä mitään eksoottista?
- Pujazuba
- Viestit: 2359
- Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
- Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS
Re: Giulietta 940
Softan päivitys olisi ensimmäinen tehtävälistallani mutta se ei varmaan onnistu tai kannata edes yrittää jos järjestelmä on jumissa!JaRoDD kirjoitti:En ja en. Softan päivittäminen tapahtunee usb:n kautta? Sielläkään ei tapahdu mitään.Pujazuba kirjoitti:^ Tuohon jumittamiseen, oletko kokeillut akun irrottamista tai softwan päivittämistä?
Tekeekö akun irrottaminen näissä mitään eksoottista?
Kyllä se akun irrotus on kannattava resetointitoimenpide tässä tilanteessa. Onko siinä mitään toimintaa?
Akun irrotuksessa ohjeistan seuraamaan käyttöohjetta. Ja tosiaan odota muutama minuuttia ennen uudelleenkytkemistä jotta se B&M tosiaan resetoi jollain tasolla.
Päivitys sisältää jonkin verran askelia mutta ei liian hankala. Ohjeet täällä: http://www.blueandme.net/blueandme/index.aspx
- lerppu
- Viestit: 6138
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Giulietta 940
Vielen Danke! - Itsellä on T-Jet manuaalina ja MA TCT:nä ollutkin (tuossa olikin se uConnect, toimi suht ok omppuluurin kanssa - tosin soittolistat ei pelittäneet BT audiossa), joten dieseliin liittymättömät asiat Giuliettan suhteen olikin tiedossa. Vantaan Kamuxilla oli sopuhintainen viimeisimmät nassukohotukset sisältänyt auto myynnissä - vaimo nalkuttaa E92 surkeudesta, joten koitin kauppoja tehdä. Jäimme paritonnia erimielisyyteen... (Tilanne siis vaihteeksi eskaloitunut ja olin jo valmis hyppäämään tupaöljyn puikkoihin - nyt karkasin kotoa välillä työmaalle, niin johan taas helpottaa!)zamuel kirjoitti:Itsellä 2013 tct 170 heppaisena versiona eikä oo lainkaan paskempi luukkuperä muiden merkkien vastaaviin tekeleihin verrattuna (Golf, Focus, Leon, Pösö, Opel ollut vuokralla). Jos nyt vertaa 2014- volkkareihin, niin golfit vähän jämäkämpiä ja hiljaisempia, mutta tylsempiä. Hyvä käyttöauto ollut ja olen ollut tyytyväinen. Mutkateilläkin saa riittävästi iloa, ei oo tarvinnut kaivaa 156:sta aina esille, jos on halunnut nauttia ajamisesta.lerppu kirjoitti:Giulietta 2.0 jtdm 175cv tct super, stage II facelift - tällaisesta tupaöljystä kokemuksia? Kaverille kyselen...
+hyvän näköinen
+riittävän alfamainen ajaa
+järkevän hintainen, järkevä kulutus kaupunkiajossakin
+luotettava EGR ja peräkontin johtosarja taitaa olla diesel-version tyyppiviat
+diesel ja TCT hyvä yhdistelmä- ei jää jalkoihin, vääntää kivasti, ei tarvi hosua koko ajan kepin kanssa, sama paketti manuaaliversiona huomattavasti huonompi yhdistelmä (oon testannut)
+/-perusnahkapenkit muuten kivat mutta mutkarässimiseen sivutukea voisi olla lisää ja säädöt melko niukat, kankaiset karvalakkipenkit vähän naheet
-bensakone kuulostais huomattavasti kivemmalta
-jos takapenkkiä tarttee, niin se on niukahko
-melko altis rengasmelulle, rengasvalinta tuntuu vaikuttavan paljon
-etuvalojen polttimoiden vaihto ei oo kivaa
Muita huomioita:
TCT vähän DSG:tä töksömpi varsinkin pakkasella ekat 5min, mutta toimiva ja hauska, kun vaihdot nopeat ja napakat. Ainakin omassa normaali-moodissa jurnuttaa välillä omaan makuun turhan matalilla kierroksilla ja dynamicilla tykkää huudattaa konetta, rattiläpyskät kiva lisä kun voi halutessaan napauttaa auton itseä parhaiten miellyttävimmälle vaihteelle. Tehopuolella lupaa alkuun vähän enemmän kun lopulta antaa, kun rupeaa tosissaan polkemaan, potku loppuu vähän liian nopeaan, siihen tarttee QV:n.
Itselle outo puoli-integroitu navigaattori + blue&me stereo-himmeli isoin puute, kokonaisuus ei tukenut bluetoothin kautta soittoa ja stereon kaiuttimet sellaiset perupaskat pahvit (itse stereo ihan asiallinen). Samanlaiset paperiset tuhnut toki joka merkillä ilman lisärahaa. Stereon ja omituisen puolivillaisesti integroidun navin kun heitti mäelle ja pisti tilalle 2DIN Android audio härpäkkeeseen ja päivitti kajarit, niin ongelma poistui. Stage II taitaa jo tarjota vakkarina vähän fiksumman paketin, vaikkei mitään jättiscreeniä tarjoakaan.
Lasikatto ihan mukava.
Re: Giulietta 940
Toveri, lerppu!
Teillä on jo ollut Giuliettaa eri muodoissaan ihan riittävästi. On aika siirtyä Giuliaan. Rouvakin tulee tyytyväiseksi.
Takavetoinen ja nykyaikainen kun vertaa E92 tai Giuliettaan. Edes VM motorsin tupaöljykikkula ei ole mikään maailmanlopun laite.
Teillä on jo ollut Giuliettaa eri muodoissaan ihan riittävästi. On aika siirtyä Giuliaan. Rouvakin tulee tyytyväiseksi.
Takavetoinen ja nykyaikainen kun vertaa E92 tai Giuliettaan. Edes VM motorsin tupaöljykikkula ei ole mikään maailmanlopun laite.
Re: Giulietta 940
JaRoDD kirjoitti:Pitäisi tilata lasikattoon "aerial base" elikkäs antennin jalka. Taitaa olla sama, on katto peltiä tai lasia? Mistähän tuon saisi? Autolusso pisti ovet lukkoon koska Boris Johnson, Alfa workshop saldo näyttää nollaa ja toimitusaikaan + viikko tahi viisi (varmasti enemmän koska Italia). Mahtaako tuo pistoke olla jotain universaalia tyyppiä jotta voisi tilailla jonkun vastaavan tarvikkeen?
Myös B&M jysähti jumiin. Rattinapit ei tee mitään. Jos aux-lisäosan laittaa kiinni, B&M yhdistää siihen loppumattomalla loopilla. Onko jonkinlainen resetti mahdollista, vai tilataanko uusi "ecu" suorilta?
https://www.shop4parts.co.uk/?name=stor ... odID=24103
Tuo on navi versiolle. Ihan luotettava putiikki, itse tilaillu kaikkee. Toimitus noin viikossa.
Makaroonia jo vuodesta -98
-
- Viestit: 1474
- Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
- Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet, Giulietta MA+TCT
Nykyisellään liikutaan Zafira Tourerilla ja X Typellä. - Paikkakunta: 16900 ja syvällä.
Re: Giulietta 940
Jäätävät postikulut. Ja väärä malli, mulla telakkanaviversio. Enivei, halvemmaksi tuli tilata Mega-Autosta.puuha kirjoitti:JaRoDD kirjoitti:Pitäisi tilata lasikattoon "aerial base" elikkäs antennin jalka. Taitaa olla sama, on katto peltiä tai lasia? Mistähän tuon saisi? Autolusso pisti ovet lukkoon koska Boris Johnson, Alfa workshop saldo näyttää nollaa ja toimitusaikaan + viikko tahi viisi (varmasti enemmän koska Italia). Mahtaako tuo pistoke olla jotain universaalia tyyppiä jotta voisi tilailla jonkun vastaavan tarvikkeen?
Myös B&M jysähti jumiin. Rattinapit ei tee mitään. Jos aux-lisäosan laittaa kiinni, B&M yhdistää siihen loppumattomalla loopilla. Onko jonkinlainen resetti mahdollista, vai tilataanko uusi "ecu" suorilta?
https://www.shop4parts.co.uk/?name=stor ... odID=24103
Tuo on navi versiolle. Ihan luotettava putiikki, itse tilaillu kaikkee. Toimitus noin viikossa.
B&M ei herännyt akun irroituksella. Mutta 7,4 miljoonaa tilt & erroria tuli kyllä.
- matti_vuorio
- Viestit: 1539
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Giulietta 940
^Testaa vielä että purat sen BM tietokoneen kokonaan irti. Joskus harvoin voi olla ihan vaan johto irti.
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?p=530412#p530412
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?p=530412#p530412
- lerppu
- Viestit: 6138
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Giulietta 940
Ex-expatriaatti vastaa Suomipatriaatille - taidatte olla oikeassa. Giulietta on nähty. Giulia pitää saada. Hiukan kallis, katsotaan nyt...FinPat kirjoitti:Toveri, lerppu!
Teillä on jo ollut Giuliettaa eri muodoissaan ihan riittävästi. On aika siirtyä Giuliaan. Rouvakin tulee tyytyväiseksi.
Takavetoinen ja nykyaikainen kun vertaa E92 tai Giuliettaan. Edes VM motorsin tupaöljykikkula ei ole mikään maailmanlopun laite.
Re: Giulietta 940
Jos ymmärsin oikein niin haikailit Giulietta QV:n perään hetki sitten?lerppu kirjoitti:Giulietta on nähty. Giulia pitää saada. Hiukan kallis, katsotaan nyt...
De facto 2017 Giulia bensakoneella on saman hintainen kuin saman ikäinen ja saman verran ajettu Giulietta QV ja diesel Giulia on halvempi.
Kun korona alkaa iskemään autokauppaankin jossakin niin mene tekemään kunnon low ball tarjous siitä Velocen sisustalla olevasta Kamuxin Giuliasta. Siinä olisi takalasitkin jo tarpeeksi tummat...
Kiinassa autokauppa hyytyi helmikuussa 2020 79% verrattuna 2019 helmikuuhun. https://www.wsj.com/articles/coronaviru ... 1583996034
- Cloverleaf
- Viestit: 1599
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Tesla Model 3
Re: Giulietta 940
Ei löytynyt vikakoodeja moottorista Alfa OBD:llä. Ilmeisesti tuo Multiair-vikaantuminen ei aina anna vikakoodeja... No ajellaan ja ihmetellään, jos tulee enemmän oireita.puuha kirjoitti:Tökkääs Alfa OBD (android) kiinni. Sillä pääsee vähän normia syvemmälle. Toi vanha kunnon MES käy myös.
Varmentui ainakin nyt syy, miksi tankin luukku ei aukea. Pitää laittaa tuo muovi/jousi -härpäke tilaukseen jostain. Suolaisia postikuluja tarjolla nettikaupoissa muutaman euron osalle. Laitoin Aritalle kyselyä, jos heiltä saisi kohtuu hintaisen varaosan. Vaihto-ohje löytyy täältä.
- lerppu
- Viestit: 6138
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Giulietta 940
Vain se Lahden QV on 32keur... Siksi innostuin kun oli 25 pyynnillä tct QV. Tuohon rahaan saisi toki diesel Giulian, mutta ongelmana on että Aritan myyjä pilasi Giulian iäksi rahoitusyhtiölleni kun meni puhumaan hänelle aikoinaan kovasti alentuvaan sävyyn... Siitä joutuu ikuisesti kärsimään tämä auto, asia on nyt käynyt selväksi.FinPat kirjoitti:Jos ymmärsin oikein niin haikailit Giulietta QV:n perään hetki sitten?lerppu kirjoitti:Giulietta on nähty. Giulia pitää saada. Hiukan kallis, katsotaan nyt...
De facto 2017 Giulia bensakoneella on saman hintainen kuin saman ikäinen ja saman verran ajettu Giulietta QV ja diesel Giulia on halvempi.
Kun korona alkaa iskemään autokauppaankin jossakin niin mene tekemään kunnon low ball tarjous siitä Velocen sisustalla olevasta Kamuxin Giuliasta. Siinä olisi takalasitkin jo tarpeeksi tummat...
Kiinassa autokauppa hyytyi helmikuussa 2020 79% verrattuna 2019 helmikuuhun. https://www.wsj.com/articles/coronaviru ... 1583996034
Joudun nyt kohtaamaan todellisuuden joka syntyi kun jäsen Polforea rohkaisi minua kauniilla sanoilla siitä että pitääkö molempien autojen olla perhekäyttöön tarkoitettuja. Se resonoi syvään ja rohkeasti ostin E92 kysymättä vaimolta mitään.
Se oli virhe.
- JiiPee
- Viestit: 2494
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
. Nöyrä mies oppii ja muuttaa käyttäytymistään ylläpitääkseen turvallisuuden tunteen . Ostin 1989 ensimmäisen moottoripyörän. En kertonut avokille - jäin kiinni, tottakai. Minulle saneltiin vaihtoehdot: joko hän tai pyörä. Seuraavalla viikolla ostin uuden kypärän. Lerppu, nauti E92:stalerppu kirjoitti:ostin E92 kysymättä vaimolta mitään. ...Se oli virhe.
- lerppu
- Viestit: 6138
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Giulietta 940
^Inspiroivia sanoja!
- Jiitee
- Viestit: 4466
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.
ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Giulietta 940
Jep, Lerppu , komppaan edellisiä. Kyllä Giulia saa kestohymyn huulille.lerppu kirjoitti:^Inspiroivia sanoja!
Ja rahoitustahan saa monista muistakin paikoista
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too
-
- Viestit: 9
- Liittynyt: 04 Loka 2019, 07:34
- Car(s): AlfaRomeo Giulietta 1.4 125kw -11
Ex. Abarth PuntoEvo -13
Ex. Fiat 500 twinair 105 -15
Ex. Fiat Brava 1.6 -99
Plus muut merkit.
Re: Giulietta 940
Osaisiko joku kertoa kummalla puolella takaluukun johtosarjoista (suojakumien sisällä) kulkee takalasin lämmittimen sekä pyyhkijän virtapiuhat?
Sitten jos joutuisi tuommoisen valmiin korjaussarja johtonipun tilaamaan esim. varaosat24 sivulta niin pitääkö sisältä purkaa katto että pääsee tarpeeksi johtoihin käsiksi vai tulevatko vetämällä ulos riittävästi?
Sitten jos joutuisi tuommoisen valmiin korjaussarja johtonipun tilaamaan esim. varaosat24 sivulta niin pitääkö sisältä purkaa katto että pääsee tarpeeksi johtoihin käsiksi vai tulevatko vetämällä ulos riittävästi?
- _rico
- Viestit: 1355
- Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
- Car(s): ModelY
Ex Giulietta ja 3x 156 - Paikkakunta: Espoo
Re: Giulietta 940
Meccca kirjoitti:Osaisiko joku kertoa kummalla puolella takaluukun johtosarjoista (suojakumien sisällä) kulkee takalasin lämmittimen sekä pyyhkijän virtapiuhat?
Sitten jos joutuisi tuommoisen valmiin korjaussarja johtonipun tilaamaan esim. varaosat24 sivulta niin pitääkö sisältä purkaa katto että pääsee tarpeeksi johtoihin käsiksi vai tulevatko vetämällä ulos riittävästi?
Takaa päin katsottaessa vasemman puoleisessa. Korjaussarjasta en osaa sanoa, mutta valohoitoa pystyy ainakin antamaan suurempia purkamatta.
-
- Viestit: 9
- Liittynyt: 04 Loka 2019, 07:34
- Car(s): AlfaRomeo Giulietta 1.4 125kw -11
Ex. Abarth PuntoEvo -13
Ex. Fiat 500 twinair 105 -15
Ex. Fiat Brava 1.6 -99
Plus muut merkit.
Re: Giulietta 940
Kiitos paljon!_rico kirjoitti:Meccca kirjoitti:Osaisiko joku kertoa kummalla puolella takaluukun johtosarjoista (suojakumien sisällä) kulkee takalasin lämmittimen sekä pyyhkijän virtapiuhat?
Sitten jos joutuisi tuommoisen valmiin korjaussarja johtonipun tilaamaan esim. varaosat24 sivulta niin pitääkö sisältä purkaa katto että pääsee tarpeeksi johtoihin käsiksi vai tulevatko vetämällä ulos riittävästi?
Takaa päin katsottaessa vasemman puoleisessa. Korjaussarjasta en osaa sanoa, mutta valohoitoa pystyy ainakin antamaan suurempia purkamatta.
Re: Giulietta 940
Mielestäni ainakin pyyhkijän johdot kulkee oikealla puolella, tuli pari vuotta sitten ihmeteltyä sen toimintalogiikkaa. Kattoverhousta kannattaa myös raottaa takapäästä, jotta saa tehtyä liitokset liikkumattomalle alueelle, ohuilla silikoonijohdoilla mielummin. Verhoilumuovit ovat sitten oma lukunsa
-
- Viestit: 22
- Liittynyt: 08 Heinä 2016, 13:50
- Car(s): Giulietta MA -13, Giulietta QV -15
Re: Giulietta 940
Giulietta QV:ssa moottorin vikavalo syttyy aina välillä muutamaksi päiväksi ja häipyy taas. Vikakoodi P0597 Thermostat heater. Pitääkö tässä ruveta vaihtamaan termostaattia vai mikä neuvoksi?
-
- Viestit: 1474
- Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
- Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet, Giulietta MA+TCT
Nykyisellään liikutaan Zafira Tourerilla ja X Typellä. - Paikkakunta: 16900 ja syvällä.
Re: Giulietta 940
Pitääkö pikku G:lle tehdä jonkinlainen resetti tjsp. akun vaihdon jälkeen?
Start & Stop toimi parin käynnistysvälin kuten pitääkin ja hävisi taas.
Start & Stop toimi parin käynnistysvälin kuten pitääkin ja hävisi taas.
- Cloverleaf
- Viestit: 1599
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Tesla Model 3
Re: Giulietta 940
Tuli taas Trafilta jokavuotinen verolappu. Ihmettelen suuresti, kuinka Giulietta 1.4 MA TCT verot on pienenneet vuosi vuodelta. Onko uusien autojen uudella kulutus/päästö laskentatavalla jotain vaikutusta?
2018-2019: 185,42 €
2019-2020: 177,04 €
2020-2021: 153,30 €
2018-2019: 185,42 €
2019-2020: 177,04 €
2020-2021: 153,30 €
- _rico
- Viestit: 1355
- Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
- Car(s): ModelY
Ex Giulietta ja 3x 156 - Paikkakunta: Espoo
Re: Giulietta 940
Perk**e! Taas check engine valo tauluun ja vikakoodi P1063.
Juodaan nyt tänään vähän kaljaa ja tutkitaan mikä piru siellä nyt on.
Todennäköisesti kannetaan Hernepellontielle taas reilu tonni.
Pitäisköhän ostaa KIA..
Juodaan nyt tänään vähän kaljaa ja tutkitaan mikä piru siellä nyt on.
Todennäköisesti kannetaan Hernepellontielle taas reilu tonni.
Pitäisköhän ostaa KIA..
- matti_vuorio
- Viestit: 1539
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Giulietta 940
No mutta tonnihan riittää Multiair remppaan
Elä nyt sorru Kiaan. Mitä hauskaa siinä on jos auto aina toimii ja vie perille.
Elä nyt sorru Kiaan. Mitä hauskaa siinä on jos auto aina toimii ja vie perille.