Valvoja: Moderators
Muistelisin että olivat m5 kokoa. Ei siinä ihan kauheasti sitä tavaraa ole mihin kierre tehdä, mutta riittävästi. Liiman laitoin kyllä varmuudeksi.Giovinazzi kirjoitti: ↑30 Tammi 2021, 10:49Hei mutta tuossahan on ideaaPele kirjoitti: ↑28 Tammi 2021, 20:33Viimeinen modaus ennen auton myyntiä olikin sitten tämän näköinen.![]()
https://deltateam.kuvat.fi/kuvat/ALFA+R ... 160708.JPG
Muistakko, että oliko noi m5 vai m6 kierteellisiä?
Ilmeisesti 45-asteisia nuo, tuleekohan suora huonoon asentoon...
Saiko helposti tehtyä kierteen tuohon, ilmeisesti materiaalia tarpeeksi noissa TRW:ssä tuossa kohtaa?
Jos ruuvilukitteella vielä varmistaisi, niin varmasti pystyis![]()
Déjà-vu 7-vuoden takaaPele kirjoitti: ↑30 Tammi 2021, 17:46Tästä on ollut ennenkin epäilyjä..viewtopic.php?f=3&t=24534&start=1950 Ja edelleen ne ovat aiheettomia.
![]()
No niin. Huoleni on siis edelleen turha.Pele kirjoitti: ↑30 Tammi 2021, 17:46Tästä on ollut ennenkin epäilyjä..viewtopic.php?f=3&t=24534&start=1950 Ja edelleen ne ovat aiheettomia.
![]()
Jo vain!Tiige kirjoitti: ↑30 Tammi 2021, 18:31No niin. Huoleni on siis edelleen turha.Pele kirjoitti: ↑30 Tammi 2021, 17:46Tästä on ollut ennenkin epäilyjä..viewtopic.php?f=3&t=24534&start=1950 Ja edelleen ne ovat aiheettomia.
![]()
![]()
Nonni, nyt on molemmat ylätukivarret vaihdettu ja väljiähän ne pallonivelet todellakin oli. TRW merkkiset laitettiin ja Sparetolta tuli ne päivässä!Alfissimo kirjoitti: ↑28 Tammi 2021, 15:08Halvemmatkin on toimineet, kunhan ennen asennusta laittaa pusliin ja palloon rasvaa. ”Kallis” merkki ei ole takuu, että siellä rasvaa olisi ja kuivua on olleet niin TRW kuin Lemförderkin, kun avannut. Joku halpismerkki taas oli niin täys rasvaa, ettei tarvinnu pohtia lisäämistä edes varuiksi.
Itse olen vaihtanut vain huono kerrallaan ja kulmien säätöä toki suositellaan kaiken rempan jälkeen, joten eipä se samalla useammankaan vaihto huono ajatus ole.
Yksi yksilö tappoi, onneksi jo valmiiksi kehnot, renkaat tuhannen kilsan matkalla alatukivarsien vaihdon jälkeen![]()
Tää on kasivenainen 115hv. Toki tehot parani, kun huomasin ottaa maton pois kaasupolkimen alta.
Tuossa just palaverin lomassa katselin toiselta näytöltä ePeristä kuvia. Taitaa ainakin näissä CF3 -malleissa olla kaks kappaletta katteja? Toinen heti turbon perässä ja toinen "keskipöntön" paikalla?
Joo ei tuo mullakaan savuta yhtään.Aquatica kirjoitti: ↑10 Touko 2021, 22:35Ehjä JTD ei savuta.
Mulla oli 103kW 2.4JTD 10v 156:ssa, eli sama kone mutta yksi pytty enempi. Sillekun toisinaan tarjoili kunnolla kenkää, se ihan iloisesti lopetti savutuksen. Toki siinä oli aina jotain, mikä ei helpottanut asiaa
Suuttimien korjausarvo olis ehkä ihan hyvä vilkasta, jos on raakoja heittoja niin voipi olla suutinhuollon paikka. Lisäksi uus ilmanputsari, ihan varuiksi vaan.
Tänks, löysin netin syövereistä itsekin.
Vähän myöhäinen vastaus kun harvemmin tulee foorumia nykyään luettua.Lankyra kirjoitti: ↑07 Kesä 2021, 20:49Hmm no toihan se varmaan on. Mitäs se solenoidi sit touhuaa? Kytkee varmaan jotain mut miten? Pitäskö sekin vaihtaa samalla?
Rallatteluhan taitaa olla tyyppivika näissä?
Mitenhän tuolta uk:sta tulee pakettia? Tai voiskait tuota yrittää etsiä EU:n alueeltakin. Nyt kun tietää osan![]()
Välyksen huomaa mulla ku ajelee nimismiehenkiharaa tai sit ku on nosturilla etupää vapaana ja heiluttelee.
Onko varma, että on hammastanko? Näissähän kunnon kolina tulee mm. kallistuksenvakaajan runkopuslista. Ensikorjauksena moni porannu kumiin vähän ruuvia, mutta nosturilla saa kyllä vaihdettua ihan tyystin suht järkevällä duunilla.Giovinazzi kirjoitti: ↑28 Marras 2021, 17:08Välyksen huomaa mulla ku ajelee nimismiehenkiharaa tai sit ku on nosturilla etupää vapaana ja heiluttelee.
Ei mitään vuotoja, mutta ärsyttävä kolikoli...
Juu, voi siinä väljää olla. Mutta etenkin, jos nimismiehen kiharassa kolkottaa niin lähtisin tuohon Aquatican mainitsemaan suuntaan. On meinaan runkopuslat juurikin sellaiset, että ei nosturilla välystä niin huomaa vaan pitää siltanosturillla katsoa. Ja oliko siis suojakumi irti, että näki onko välys hammastangossa vai aksiaalinivelessä?Giovinazzi kirjoitti: ↑28 Marras 2021, 20:05No sillee mun luottokorjaaja kerto, että hammastangossa on väljää ja näytti välykset auto ylhäällä ku sitä edes takas siinä nylkytti.
Sillä kertaa vaihdettiin ylätukivarret ja aiemmin vaihdettu myös ala ja mun aikana myös iskarit ja koiranluut.
Nyt kohta vuosi menty tuosta kolikolinalla, joka pysynyt vakiona.
Näissä etenkin tuntuu vakaajatankojen puslat väljistyvän kohtuu nopsaan, Jos ei ole hiljattain vaihdetut, ne on vaihtokunnossa. Takana myös. Uudet puslat kompensoi pienen kuluman itse tangossa.seppo kirjoitti: ↑05 Joulu 2021, 07:25Hammastangon vasemman puolen "välyksen" aiheuttaa säädettävä hammastangon vaste, jolla säädetään hammasvälys. Jos välys on kovin suuri, ja kolina johtuu tuosta hammasvälyksestä se voidaan säätää hiukan tiukemmalle. Raidetangon välys on asia, joka useimmin on syyllinen hammastangon välyksiin. Vakaajatanko on asia erikseen, sekin kuluu käytössä!
Oli siltanosturilla ilmassa ja ei kuitenkaan suojakumia irrotettu, luotin korjaajan sanaan ja kolinaan ku demonstroi.legza kirjoitti: ↑04 Joulu 2021, 00:49Juu, voi siinä väljää olla. Mutta etenkin, jos nimismiehen kiharassa kolkottaa niin lähtisin tuohon Aquatican mainitsemaan suuntaan. On meinaan runkopuslat juurikin sellaiset, että ei nosturilla välystä niin huomaa vaan pitää siltanosturillla katsoa. Ja oliko siis suojakumi irti, että näki onko välys hammastangossa vai aksiaalinivelessä?Giovinazzi kirjoitti: ↑28 Marras 2021, 20:05No sillee mun luottokorjaaja kerto, että hammastangossa on väljää ja näytti välykset auto ylhäällä ku sitä edes takas siinä nylkytti.
Sillä kertaa vaihdettiin ylätukivarret ja aiemmin vaihdettu myös ala ja mun aikana myös iskarit ja koiranluut.
Nyt kohta vuosi menty tuosta kolikolinalla, joka pysynyt vakiona.
En lähtisi tuon takia vaihtamaan hammastankoa ensimmäisenä, ellei vuoda.
Kuinkas helposti tuonne mutterille pääsee?
Jospa tänä kesänä sitten ehkä...Giovinazzi kirjoitti: ↑04 Maalis 2019, 09:18Oisko jollain vinkata sataneljäseiskaan kuraläppiä?
Ärsyttää kun monessa yksilössä maalipintaa lähtenyt etupyörien takaa, omassakin jonkin verran.
Jos maalipinnan kesän aikana fiksailis kuntoon, niin vois kuraläpät pistää, nii ei ainaka heti uusiutus...
https://shop.alfisti.net/Tuning-Styling ... anguage=endnapekko kirjoitti: ↑11 Elo 2022, 11:56Joo, sataneliseiska 2,0 TS tuli sitten ostettua, ja kuraläpät kiinnostaa täälläkin, sekä kuskin oven rajoitin ) . Toinen juttu on todella epämääräinen vaihteensiirto, ei keskitä kunnolla kolmos-neloslinjalle, ja muutenkin sellainen lusikka kiisselissä koko vaihdekeppi. Oliko tähän jotain korjaussarjaa olemassa? Paljon on keskustelu täälläkin vaihteensiirrosta, mutta ihan absoluuttista totuutta ei löytynyt.
Olisiko tässä ratkaisu: https://ricambi.alfisti.net/en/Spare-Pa ... 12181.htmldnapekko kirjoitti: ↑11 Elo 2022, 11:56Joo, sataneliseiska 2,0 TS tuli sitten ostettua, ja kuraläpät kiinnostaa täälläkin, sekä kuskin oven rajoitin ) . Toinen juttu on todella epämääräinen vaihteensiirto, ei keskitä kunnolla kolmos-neloslinjalle, ja muutenkin sellainen lusikka kiisselissä koko vaihdekeppi. Oliko tähän jotain korjaussarjaa olemassa? Paljon on keskustelu täälläkin vaihteensiirrosta, mutta ihan absoluuttista totuutta ei löytynyt.