Piti mennä avaamaan ajoituksenmuunnin kun samalla on menossa isompi huolto.
Kaksi prikkaa kupin pohjalla näyttäisi olevan kupit vastakkain muodostaen jousiprikan mitä vasten koko paketti puristuu lukkorenkaan pitämänä.
En keksi muuta syytä ajoituksenmuuntimen vikaantumiselle kuin kierrejousen kuoleentumisen? Kaikki näytti sisällä hyvältä ja laite toimii kasauksen jälkeen samalla tavalla kuin ennen kasausta. Testasin paineilmalla. Onko jollain parempaa selitystä miksi koko laite pitäisi uusia? Auto 100tkm ajettu.
156,166 2.0TS imunokan ajoituksenmuuntimen huolto
Valvoja: Moderators
Re: 156,166 2.0TS imunokan ajoituksenmuuntimen huolto
Löytyi aiempia ketjuja aiheesta. Laitetaan linkkejä talteen:
viewtopic.php?f=1&t=7339
viewtopic.php?f=1&t=9419
viewtopic.php?f=1&t=7339
viewtopic.php?f=1&t=9419
Re: 156,166 2.0TS imunokan ajoituksenmuuntimen huolto
Tuohonhan sai aikoinaan heikalta korjaus-sarjan jossa oli uusi jousi ja se muovinen iso prikka.
Mulla aikakin toimi sen 10 vuotta mitä tessu meillä oli.
Nuo kuperat prikat pitää laittaa posket vastakkain että paketti pysyy tiiviinä, eikä jää löysäksi.
Muistelen että aina ne meinasi kierähtää väärin ja paketti puristui helpolla kasaan ja tuo iso prikka oli helppo laittaa paikoilleen.
Vasta kun laittoi vaseliinillä ne yhteen niin onnistui.
Mulla aikakin toimi sen 10 vuotta mitä tessu meillä oli.
Nuo kuperat prikat pitää laittaa posket vastakkain että paketti pysyy tiiviinä, eikä jää löysäksi.
Muistelen että aina ne meinasi kierähtää väärin ja paketti puristui helpolla kasaan ja tuo iso prikka oli helppo laittaa paikoilleen.
Vasta kun laittoi vaseliinillä ne yhteen niin onnistui.
Re: 156,166 2.0TS imunokan ajoituksenmuuntimen huolto
Joo juuri posket vastakkain, kuten toiseksi ylimmässä kuvassa.