Kuudes Alfa.
Foorumikin muuttunut tässä välissä

Valvoja: Moderators
https://foorumi.hifiharrastajat.org/ind ... io.162531/JarHei kirjoitti: ↑02 Huhti 2021, 15:58Ite oon nyt jonkin aikaa harkinnut sankakuulokkeiden hankkimista. Aluksi kattellut noita Sonyn WH-1000XM3 kun hinta on laskeutunut ihan mukavasti, mutta sitten alkoi sataa noita Valcon mainoksia. Kiinnostaisi tietää miten Valco pärjää Sonylle. Aikaisemmin koitin vähän etsiä vertailuja, muttei löytynyt. Vähän ainankin FB puolella Valcon saamat kommentit vaikuttavat liian positiivisilta.
Itselle eka vähän tehokkaampi pyörä oli kanssa tonninen, tosin vähän päälle kaksikymppisenä.jyrkip kirjoitti: ↑06 Huhti 2021, 21:44Kolmisenkymmentä vuotta onnistunut pääsemään juhannukseen asti jolloin pyöräkuume on hellittänyt, pari skootteria on ollut. Nyt lipsahti ja talliin ilmestyi helmen valkoinen Kawasaki GTR 1000 vuodelta 1988, museoajoneuvoksi rekattuna. Epätyypillinen hankinta minulle, erittäin siisti alkuperäinen, eikä mitään vikoja. Nyt pitänee opetella vielä ajamaan, viimeksi isopyöräisellä vaihteellisella muistaakseni joskus 80-luvun puolessavälissä. Tonninen reilu satahummainen lie just oikea ensipyörä 59 vuotiaalle pojalle
.
Oisha se hiton nätti kun vähän laskis. Valitettavasti Lappeenrannassa välillä meinaa keula raapia vakionakin missä ite ajelen
Tästä huomauttikin joskus jo eräs kaverini. Ehkä se meinaakin vain sekunteja, eli reilu 11 minuuttia?
Viimeisin moottoripyöräni oli myös kasari-GTR. Leppoisa keppivetoinen matkapyörä, josta kyllä pidin. Ei ehkä istunut omaan käyttötarpeeseen, mutta tuli ostettua kun sopivasti tarjolle tupsahti.jyrkip kirjoitti: ↑06 Huhti 2021, 21:44Kolmisenkymmentä vuotta onnistunut pääsemään juhannukseen asti jolloin pyöräkuume on hellittänyt, pari skootteria on ollut. Nyt lipsahti ja talliin ilmestyi helmen valkoinen Kawasaki GTR 1000 vuodelta 1988, museoajoneuvoksi rekattuna. Epätyypillinen hankinta minulle, erittäin siisti alkuperäinen, eikä mitään vikoja. Nyt pitänee opetella vielä ajamaan, viimeksi isopyöräisellä vaihteellisella muistaakseni joskus 80-luvun puolessavälissä. Tonninen reilu satahummainen lie just oikea ensipyörä 59 vuotiaalle pojalle
.
Jos siellä on jotkut keltaiset Bilsteinit Eibachien kaverina, niin kovuus on enemmän niissä iskareissa ja jousien vaihto ei pal auta. Just vaihdoin omaan 147:aan vakioiskarit joko paskana olleiden tai muuten vaan paskojen Bilsteinien tilalle. Korkeus säilyi, mutta selkään sattuva kovuus hävisi ja paskaiskareiden aiheuttama tasatien nylpytyspompotus tiessään.
Aiemminhan kannatti käyttää pankin kurssia kun PayPal vetää siivun välistä. Ilmeisesti 2,5 %. Joku käyttäjäehtojen muutos tuli nyt kuun alusta S-pankissa ja tämä on näemmä ollut sitten siellä koska viime kuussakin tein muutaman ostoksen ja tällaista ei tullut.S-Pankin Asiakaspalvelu
Hei!
Alta löydät tiedot tekemästäsi maksusta ja siihen liittyvistä valuutanmuuntokuluista.
Lähetämme valuutanmuuntokuluja koskevat tiedot ehtojemme mukaisesti maksuista, jotka teet Euroopan talousalueella muussa valuutassa kuin euroissa. Ilmoitamme kulut suhteessa Euroopan keskuspankin viitekurssiin.
Maksun tiedot
Päivämäärä: 08.04.2021
Veloittaja: PAYPAL
Loppusumma: 38,08 €
Valuutanmuuntokulut: 3,95 % loppusummasta
Ystävällisin terveisin
S-Pankki
Mitäs helkkaria. Miksi tästä ei ole tullut mitään tiedotetta?Gasket kirjoitti: ↑09 Huhti 2021, 14:37Viimeisin hankinta vähän yllätti. Ei itse hankinnan muodossa, mutta pankin:
Aiemminhan kannatti käyttää pankin kurssia kun PayPal vetää siivun välistä. Ilmeisesti 2,5 %. Joku käyttäjäehtojen muutos tuli nyt kuun alusta S-pankissa ja tämä on näemmä ollut sitten siellä koska viime kuussakin tein muutaman ostoksen ja tällaista ei tullut.S-Pankin Asiakaspalvelu
Hei!
Alta löydät tiedot tekemästäsi maksusta ja siihen liittyvistä valuutanmuuntokuluista.
Lähetämme valuutanmuuntokuluja koskevat tiedot ehtojemme mukaisesti maksuista, jotka teet Euroopan talousalueella muussa valuutassa kuin euroissa. Ilmoitamme kulut suhteessa Euroopan keskuspankin viitekurssiin.
Maksun tiedot
Päivämäärä: 08.04.2021
Veloittaja: PAYPAL
Loppusumma: 38,08 €
Valuutanmuuntokulut: 3,95 % loppusummasta
Ystävällisin terveisin
S-Pankki
S-pankin asiakkuus taas johtuu siitä kun vuonna 2014 yhdistyi Tapiolan kanssa jossa silloin olin asiakkaana. Jo silloin tympi tuo ja nyt päivä päivältä enempi.
Miks ei! Kolmatta kesää itellä vasta mopo alla ja muutama reissu kesään tullut heiteltyä plus satunnaisajot, mutta muutoin eioo tullut tapahtumissa / vastaavaa koluttua.
2008 oli itselläkin loppusuoralla, mutta ei sitten kuitenkaan uskallus riittänyt täyssähköön (saati toiseen ranskalaiseen heti perään). Mutta oli kyllä koeajolla yllättävän hauska laite ja tuo GT-varustelu kruunaa paketin.
Laitapa pystyyn! Mietin sillä välin, puhutaanko nyt viikoista vai kuukausista.
Kaverilla on juuri vastaava auto ja en allekirjoita vaivatonta suorituskykyä ellei autosi ole softattu. Ei se mennyt oikein mihinkään millään asetuksella. Erikoismurojen syöttämisen jälkeen teholukemat lienee noin +250hv joten sitten saattaa se vaivattomuuden tunne löytyä.lerppu kirjoitti: ↑15 Huhti 2021, 12:24Nythän tässä kävi vallan hassusti. Aikaisemmin tänä vuonna oli kova yritys saada vaihdettua perheen ykköskulkine Stelvioon. Tammikuussa kotiin muutti X1 phev. Eli pieleen meni. Nyt oli kovaa vääntöä perheen kakkoskulkineen kohtalosta. Koeajossa kävi Giulietta QV tct, joka olisi jopa saanut hyväksynnän, jos yksilö olisi ollut ehjä! Giuliaa ei kuitenkaan hyväksytty. Harmikseni joudun myöntämään sen liian kalliiksi - käytettynäkin - kilpailijoihinsa nähden. Onhan se oikeasti myös parempi kuin ne kilpailjat - tosi monella mittarilla! Mutta itselleni osa Alfa Romeon viehätystä, varsinkin kotimaisella markkinalla, on ollut sen täysin ylivertainen bang for buck. Nyt se on "vain" parempi ja kauniimpi kuin muut - mutta myös kalliimpi. Noh, selittely sikeen ja tosiasioita silmiin katsomaan.
Eilen kotiin tuli vuosimallin '18 F31 LCI 320i xDrive suht kattavilla varusteilla 41tkm rullattuna.
Miksikö? No, tämä on yksi niistä Giulian kilpailijoista, joka on aidosti ihan hyvä. Ja sattui vielä sopuisat varusteet ja arkunkuljettajan malli. Myös isojen vanteiden sekä erilaiset M-kirjainten krooninen puute teki autosta haluttavan. Koska monet BMW:t ikääntyvät hieman tyylittömästi. Tai ainakin houkuttavat ostajakuntaa johon samaistuminen on haastavaa.
Mutta hienoutta on moottori pitkittäin, ZF8, aidohko neliveto ja vaivaton suorituskyky. Hämmentävää miten vanhalta koululta tämä auto tuntuu kun vertaa sitä X1:seen!F31 LCI.jpg
Ette päässeet Timon kanssa yhteisymmärrykseen hinnasta? Minäkin, tai vaimo oikeammin, haaveili tuota meille nelipaikkaiseksi avoksi mutta on tuo vaan takapenkkitiloiltaan niin ahdas ettei kahta turvaistuinta olisi saanut millään mahtumaan.
Meillä taas Rouva totesi että 911 on Coupe. Boxter Spyder oli kuulema sopiva avopossu.
Tiedän että tiedät.
Tarkkanäköisyyttäsi on turha kiistää, taisit tapahtuman ennustaa vuosi takaperin. Merkittävin asia on BMW:n taipumus ”rullata” kaasun noston jälkeen. Tähän rouva oli kovin tottunut ja mieltynyt. X1 kun kerää energiaa talteen, kaasupoljinta pitää annostella aivan toisin. Se lienee tässä ollut aika ratkaisevaa. Minä jäin nyt tämän kultaisen häkin vangiksi, kun Alfa Romeota en saanut perusteltua perheeseen. Noh, kompromisseja...