palkus kirjoitti: ↑11 Elo 2021, 21:12
^sää et näköjään 159 quunelosen yli pääse.
Whatsapin puolella jo heitin hyvän näihin, mut jatketaan listaa
1. 156 oli surkea 156 (plus mätä), mutta hyvä kokemus - '99 2.0TS --- Voimalinjan kanssa ongelmia (ILMI, siihen aikaan ei oma tietoisuus pitkälle riittänyt vielä)
1.5 156 oli megasurkea aivan läpimätä roska, mut tätä ei lasketa kun auto palautettiin ennen kuin myyjä kerkes rekisteröimään kauppoja x)
2. 156 oli ihan OK 156 (plus epämätä), mutta tylsä - '02 1.8TS --- Voimalinjan kanssa ongelmia (vetari hajalla ostettaessa, myyjä korjas)
3. 156 oli ihan OK 156 (plus epämätä), mutta tykkäsin kuin hullu puurosta ' 01 2.4JTD 10v --- Voimalinjan kanssa ongelmia (vauhtipyörän pultit läpipultteja ja ruuvilukite puuttui -> pitkällä ajolla öljy nousi hiljalleen kytkimelle ja se alko luistaa)
*TOIM.HUOM: EPÄMÄTÄ tarkoittaa sellaista, että auto ei ollut läpimätä, mutta vähän kuitenkin
1. MiTo T-Jet 150 oli suht surkea, enkä ees tykännyt (liika vähä ovia) --- Voimalinjan kanssa ongelmia (onkohan tää trendi...? Tässä oli M32-vaihteisto ja se oli sökö. Myyjäliikkeen piikkiin)
1. 159 oli surkea 159... ja aika mätä --- voimalinjan kanssa ei varsinaisesti ongelmia, mutta lievä epäilys koneen puolesta. Saattoi kyllä olla laturikin
2. 159 oli OK 159, mutta surkea Q4 --- voimalinjan kanssa ongelmia (kardaani, ristikot, kardaanin laakerit) Tässähän on ihan selkee kaava!
1. Giulietta oli suht surkea, mutta ei sentään toivoton (huomaatteko: hyvästä huonoon ja taas ylös!) - eikä ees mätä! '11 MA170 --- tässä ei *muistaakseni* ollut voimalinjan kanssa mitään ongelmaa?! Hurray! Eka Alfa, missä ei siinä puolessa roplemoita!
2. Giulietta (nykyinen) on varsin hyvä, vaikka ei vieläkään täydellinen - eikä ees mätä! '11 MA170 TCT --- voimalinjan kanssa ongelmia (TCT, todettu maaviaksi ja vika ei ilmene lisämaalla tai ohitetulla akun tasotunnistimella)
Mä toivon, että 3. 159 olisi samanlainen kokemus, mitä 3. 156 oli. Yhtenäistä molemmissa on 2.4-litrainen diesel-commonrail ja Alfa Romeo
Jos kaupat ei jää tulematta, niin tää on sitten toinen farkku-159-Q4, mikä mulla on ollut. Jokainen on ollut 2.4JTDm-koneella (myös ekana ollut Berlina). Jokaisessa on ollut ~lukuisia muita vikoja, mutta *kopkop* moottorin kanssa ei pahempia ongelmia.
Sori OT ja näin, mut aika selkee kaava nois Alfoissa tuntuu mulla olevan
9:stä Alfasta vain yhdessä ei mun aikana ole ollut voimalinjavaivoja