Alfa Romeo Giulia 952

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin

Aiotko hankkia Giulian?

Ennakkotilaan asap
4
1%
Heti kun se tulee myyntiin, ei tarvitse edes koeajaa
6
1%
Käyn testaamassa ja ostan, mikäli on hyvä ja hinta on ok
46
10%
Odottelen myytäviä esittelyautoja
5
1%
Ostan vuoden/kaksi ajetun sitten joskus
75
17%
Ostan sitten joskus
259
57%
Tuskin
45
10%
En ikinä
13
3%
 
Ääniä yhteensä: 453

JanV
Viestit: 1028
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JanV »

kauniainen ja työtön. hmm...

Aina voi venyttää ja niistä syntyy näitä tonnin alfoja tulevaisuuteenkin.

harde
Viestit: 355
Liittynyt: 08 Marras 2008, 09:33
Car(s): Giulia 2,0 ja 10 ex Alfaa
Paikkakunta: Kuopio

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja harde »

Tuskin kannattaa öljynvaihtoväliä kasvattaa, omistamaani vaihdatan 10 tkm välein

harde
Viestit: 355
Liittynyt: 08 Marras 2008, 09:33
Car(s): Giulia 2,0 ja 10 ex Alfaa
Paikkakunta: Kuopio

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja harde »

Jos on bensa siinä on se multiairyksikkö, joka ei tykkää huonoista öljyistä. Ei vissiin kovin halpa osa..

Avatar
Jiitee
Viestit: 4485
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

harde kirjoitti:
04 Kesä 2021, 18:59
Jos on bensa siinä on se multiairyksikkö, joka ei tykkää huonoista öljyistä. Ei vissiin kovin halpa osa..
Jep. Pätkäajo kylmänä myrkkyä öljyn laadulle ( Multiair 2:lle) ja vaihtovälisuositus
kannattaa puolittaa.
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
h_lauri
Viestit: 6715
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

JanV kirjoitti:
04 Kesä 2021, 17:18
kauniainen ja työtön. hmm...

Aina voi venyttää ja niistä syntyy näitä tonnin alfoja tulevaisuuteenkin.
Mikä tuossa oli yllätys

Onko tullut seurattua liikaa maikkarin viihdettä tai jotain.

:eggface:

Avatar
jonilaht
Viestit: 81
Liittynyt: 06 Syys 2015, 23:07
Car(s): Giulia 2.2 180hp Super -17 AE
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja jonilaht »

Jahas, vesiasiaan ei tullut vielä selvyyttä.

Mutta saa käydä Deltassa huomenna kuitenkin. Sanoivat, että kun ajaa 100km niin tietokone tajuaa, että öljyt vaihdettu ja lopettaa valittamisen, ei kuulemma voi erikseen tuota nollata.

Noh, viikonlopussa tuli varmaan 1500km ja vieläkin valittaa, että vaihda öljyt.

Team F40 kun vaihtoi öljyt niin ei valitellut ollenkaan sen jälkeen.

Ja ei, ei toimi se "virrat päälle, kolme kertaa kaasupoljinta, virrat pois".

FinPat
Viestit: 8001
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Stelviossa huolto kuittaa öljynvaihdon työkalulla.

Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1599
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

Se öljynvaihto pitää kuitata MES tai muun työkalun avulla. Ei se auto sitä itse tiedä. Ja se on eri paikassa kuin huoltomuistuttimen nollaus.

Auto pitää kirjaa montako kertaa siihen on vaihdettu öljyt ja millä kilometreillä viimeisin vaihto. Ja sitten se urputtaa (ainakin diesel) 30 tkm välein, että vaihda öljyt. Ellei auto ole jostain muusta syystä sitä mieltä, että öljyt pitää vaihtaa.

Juuri kävi omalle kohdalle, että viime paja ei ollut osannut kertoa öljynvaihdosta autolle ja kun edellisestä kuittauksesta tuli 30 tkm, niin tuli tuo öljynvaihtovaroitus. Piuha kiinni, MES auki, ilmoita öljynvaihdosta, odota että softa tekee työnsä, odota 5 min ilman sähköjä, ja laita sähköt päälle ja auto ilmoittaa että uudet öljyt on vaihdettu.

Avatar
mutt
Viestit: 5652
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja mutt »

On se kyllä helppoa ja vaivatonta tämä nykyautojen kanssa oleminen. Ennenvanhaan joutui avaamaan konepellin ja tarkistamaan tikusta, paljonko koneessa on öljyä. :mrgreen:
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

harde
Viestit: 355
Liittynyt: 08 Marras 2008, 09:33
Car(s): Giulia 2,0 ja 10 ex Alfaa
Paikkakunta: Kuopio

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja harde »

Joo erikseen piti kuitata öljynvaihto

jmi
Viestit: 1584
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja jmi »

mutt kirjoitti:
08 Kesä 2021, 09:01
On se kyllä helppoa ja vaivatonta tämä nykyautojen kanssa oleminen. Ennenvanhaan joutui avaamaan konepellin ja tarkistamaan tikusta, paljonko koneessa on öljyä. :mrgreen:
Lisäksi Stelvion/Giulian öljymittari ei päivity sen mukaan miten siellä on öljyä, saksalaisia sähkövikoja. Ja sitten haukutaan italialaisten autojen sähkövikoja :roll:

JiiTeeÄssä
Viestit: 1295
Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
Car(s): .
ex Giulia Super 2.2 jtdm -16
ex 159 1.9 jtdm -10
ex 159sw 2.4 jtdm -07
ex 159 2.4 jtdm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JiiTeeÄssä »

Tavallaan hyvä vuosikerta tämä -16 diesel, öljytikku löytyy eikä ole adblue järjestelmää.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-

Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1599
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

Auto kävi Lohjan PP-Autolla softien päivityksessä. Käyttivät WI TECH 2.0 työkalua, jonka mukaan auton softiin ei ole mitään päivityksiä. Ottivat kuitenkin täyden veloituksen, niin tuli tehtyä n. 200 € Lohjan reissu tyhjän takia.

Ihmettelen, että autoon ei ollut päivityksiä. Infotainmentin versio kuitenkin oli ikivanha ennen kuin sen itse päivitin. Ilmeisesti se infotainment on sitten jossain edellisten omistajien huolloissa jäänyt päivittämättä.

Myöskään penkinlämmitin ei mene täydelle yhdestä napautuksesta, joten olin kuvitellut että autossa on vanhat softat. Tämäkään huhu ei sitten ilmeisesti pidä paikkaansa.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15113
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Tai sitten eivät jaksaneet pitää töpselissä 5h aikaa sitä härveliä, että saisi Italiasta jotain dataa se kone.

En usko, että WITECH toimii yhtään sen paremmin kuin Examiner aikanaan :lol:

Unique
Viestit: 331
Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
Car(s): Polestar 2
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97

ex Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Unique »

Cloverleaf kirjoitti:
08 Kesä 2021, 16:09
Auto kävi Lohjan PP-Autolla softien päivityksessä. Käyttivät WI TECH 2.0 työkalua, jonka mukaan auton softiin ei ole mitään päivityksiä. Ottivat kuitenkin täyden veloituksen, niin tuli tehtyä n. 200 € Lohjan reissu tyhjän takia.

Ihmettelen, että autoon ei ollut päivityksiä. Infotainmentin versio kuitenkin oli ikivanha ennen kuin sen itse päivitin. Ilmeisesti se infotainment on sitten jossain edellisten omistajien huolloissa jäänyt päivittämättä.

Myöskään penkinlämmitin ei mene täydelle yhdestä napautuksesta, joten olin kuvitellut että autossa on vanhat softat. Tämäkään huhu ei sitten ilmeisesti pidä paikkaansa.
Pitää paikkansa. Jos penkinlämmitin ei mene ensimmäisellä painalluksella täysille, on autossa aivan iänkaikkisen vanhat softat. Tuo toiminto päivittyi muistaakseni joskus alkuvuoden 2017 ohjelmistoversiossa.

Jättivät sitten päivittämättä ne muinaiset softaversiot.

Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1599
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

Unique kirjoitti:
08 Kesä 2021, 17:49
Cloverleaf kirjoitti:
08 Kesä 2021, 16:09
Auto kävi Lohjan PP-Autolla softien päivityksessä. Käyttivät WI TECH 2.0 työkalua, jonka mukaan auton softiin ei ole mitään päivityksiä. Ottivat kuitenkin täyden veloituksen, niin tuli tehtyä n. 200 € Lohjan reissu tyhjän takia.

Ihmettelen, että autoon ei ollut päivityksiä. Infotainmentin versio kuitenkin oli ikivanha ennen kuin sen itse päivitin. Ilmeisesti se infotainment on sitten jossain edellisten omistajien huolloissa jäänyt päivittämättä.

Myöskään penkinlämmitin ei mene täydelle yhdestä napautuksesta, joten olin kuvitellut että autossa on vanhat softat. Tämäkään huhu ei sitten ilmeisesti pidä paikkaansa.
Pitää paikkansa. Jos penkinlämmitin ei mene ensimmäisellä painalluksella täysille, on autossa aivan iänkaikkisen vanhat softat. Tuo toiminto päivittyi muistaakseni joskus alkuvuoden 2017 ohjelmistoversiossa.

Jättivät sitten päivittämättä ne muinaiset softaversiot.
Ootko varma, ettei kyseessä ole vain joku vuosimallikohtainen asia toiminnassa? Että 2016 mallissakin softapäivityksellä tuo toiminto muuttuu?

Milläs minä sen heille todistan, että päivityksiä on saatavilla? Deltasta tulee sitten toinen samanmoinen lasku, jos vien sinne ja hekin sattuvat toteamaan ettei siihen ole päivityksiä.

harde
Viestit: 355
Liittynyt: 08 Marras 2008, 09:33
Car(s): Giulia 2,0 ja 10 ex Alfaa
Paikkakunta: Kuopio

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja harde »

Onhan suolanen hinta, jos ei oo mitään päivitetty..

Avatar
Jiitee
Viestit: 4485
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Aquatica kirjoitti:
08 Kesä 2021, 17:19
^
Tai sitten eivät jaksaneet pitää töpselissä 5h aikaa sitä härveliä, että saisi Italiasta jotain dataa se kone.

En usko, että WITECH toimii yhtään sen paremmin kuin Examiner aikanaan :lol:
Jop. ESS:llä sanottiin, että varaa reilusti aikaa softapäivitykseen , koska
Alfalla vedetään koko hoito uusiksi eli ei voi sektoreittain / osittain päivittää.
4-5 tuntia menee … En nyt heti varannut, ja viimeinen päivitys tuli takuuseen
kesäkuussa -19.
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1599
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

harde kirjoitti:
08 Kesä 2021, 20:04
Onhan suolanen hinta, jos ei oo mitään päivitetty..
150 € oli softapäivityksestä sovittu kiinteä hinta. Sijaisautosta tuli 30 €. Oli sieltä sentään vikakoodit luettu ja tulostettu sekä akkua ladattu. Aika huono maku jäi kyllä suuhun, kun ihan tyhjä reissu.

Ehkä pitää testata Delta...

Unique
Viestit: 331
Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
Car(s): Polestar 2
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97

ex Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Unique »

Cloverleaf kirjoitti:
08 Kesä 2021, 18:28
Ootko varma, ettei kyseessä ole vain joku vuosimallikohtainen asia toiminnassa? Että 2016 mallissakin softapäivityksellä tuo toiminto muuttuu?

Milläs minä sen heille todistan, että päivityksiä on saatavilla? Deltasta tulee sitten toinen samanmoinen lasku, jos vien sinne ja hekin sattuvat toteamaan ettei siihen ole päivityksiä.
Olen varma. Softa sitä kontrolloi. Muutos on näköjään tehty heinäkuun 2017 softapäivityksessä:

NUMBER: 2400217 REV. A
GROUP: 24 Heating and Air Conditioning
DATE: July 14, 2017

THIS BULLETIN SUPERSEDES SERVICE BULLETIN 2400217,
DATED APRIL 13, 2017,
WHICH SHOULD BE REMOVED FROM YOUR FILES. ALL REVISIONS ARE HIGHLIGHTED
WITH **ASTERISKS** AND INCLUDE CONVERTING THE BULLETIN TO AN RRT, INCLUDING ADDITIONAL STEP, FAILURE CODE STATEMENT AND INSPECTION LOP.
**THIS SERVICE BULLETIN IS ALSO BEING RELEASED AS RAPID RESPONSE
TRANSMITTAL (RRT) 17058.
ALL APPLICABLE SOLD AND UNSOLD
RRT VIN’s HAVE BEEN LOADED. TO VERIFY THAT THIS RRT SERVICE ACTION IS APPLICABLE TO THE VEHICLE,
USE VIP OR PERFORM A VIN SEARCH IN TECHCONNECT. ALL REPAIRS ARE
REIMBURSABLE WITHIN THE PROVISIONS OF WARRANTY.**

SUBJECT: Flash: HVAC Diagnostic and System Improvements

OVERVIEW: This bulletin involves reprogramming the Heating Ventilation Air Conditioning (HVAC) Module with new software.
MODELS: 2017 (GA) Alfa Romeo Giulia

NOTE: This bulletin applies to vehicles within the following markets/countries: NAFTA and LATAM.

NOTE: This bulletin applies to vehicles built on or before March 21, 2017 (MDH 0321XX).

SYMPTOM/CONDITION:

Some customers may notice the following issues with the HVAC/Comfort system performance:

• Rear defrost is deactivated during a Stop/Start operation.
• Heated seat function first command sets to the minimum level and the button needs to be pressed three times to reach the maximum level.

Software enhancements include:

• Heated seat function first command will now set to the maximum level.
• Stop/Start operation is disabled when the rear defrost system is on.
• HVAC fan speed will increase during a Stop/Start operation.

Mitä tulee PP-auton laskuun, niin vaatisin rahat takaisin.

JiiTeeÄssä
Viestit: 1295
Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
Car(s): .
ex Giulia Super 2.2 jtdm -16
ex 159 1.9 jtdm -10
ex 159sw 2.4 jtdm -07
ex 159 2.4 jtdm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JiiTeeÄssä »

^Tuossa lukee että bulletin ei koske euro aluetta:
"NOTE: This bulletin applies to vehicles within the following markets/countries: NAFTA and LATAM."
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-

Unique
Viestit: 331
Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
Car(s): Polestar 2
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97

ex Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Unique »

JiiTeeÄssä kirjoitti:
09 Kesä 2021, 13:25
^Tuossa lukee että bulletin ei koske euro aluetta:
"NOTE: This bulletin applies to vehicles within the following markets/countries: NAFTA and LATAM."
Ei koske, koska bulletin on peräisin Alfa Romeo USA:lta. Euroopassa on kuitenkin julkaistu täysin vastaava bulletin täysin vastaavalla sisällöllä. Softat ovat kaikilla alueilla jokseenkin identtiset. Suurimmat erot liittynevät ECU:n softan yksityiskohtiin, sillä autojen täytyy täyttää aluekohtaiset päästönormit.
Viimeksi muokannut Unique, 09 Kesä 2021, 16:52. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

harde
Viestit: 355
Liittynyt: 08 Marras 2008, 09:33
Car(s): Giulia 2,0 ja 10 ex Alfaa
Paikkakunta: Kuopio

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja harde »

Minun autossa tarvitsi pelkästään näyttö päivittää, veloittivat ESS:llä puoli tuntia..

Unique
Viestit: 331
Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
Car(s): Polestar 2
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97

ex Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Unique »

harde kirjoitti:
09 Kesä 2021, 16:19
Minun autossa tarvitsi pelkästään näyttö päivittää, veloittivat ESS:llä puoli tuntia..
Näyttö?

Tarkoittanet Infotainmentin päivitystä. Kokonaisuutena sen päivittämiseen menee työaikaa suunnilleen puolisen tuntia. Mutta jos tarvitsee päivittää pelkästään se, niin päivitys kannattaa tehdä itse.

Ja pitää muistaa, että joissakin tapauksissa Infotainmentin päivittäminen vaatii myös monen muun modulin päivittämisen samalla. Giulia (kuten kaikki nykyautot) on oikea yhteen kytkettyjen tietokoneiden viidakko.

Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1599
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

Minulla on siis itse päivitetty infotainment uusimpaan mahdolliseen, mutta muut softat todennäköisesti alkuperäiset. Voiko tämä aiheuttaa jotain ristiriitoja vai näkeekö WITECH infotainmentin versiota mistään? Vai voiko Alfa tehdä niin, että se lopettaa 2016-vuotisiin päivitysten tarjoamisen?

Yritin reklamoida PP-Autolle ja perustella penkinlämmittäjän toiminnalla, että autossa on vanhat softat. Vastaukseksi tuli tyly tiedote, että testerin mukaan päivityksiä ei ole autooni saatavilla....

Onko joku saanut Deltassa noita Giulian softia päivitettyä? Lohjan PP-autoa en suosittelisi.

Unique
Viestit: 331
Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
Car(s): Polestar 2
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97

ex Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Unique »

Cloverleaf kirjoitti:
09 Kesä 2021, 20:21
Minulla on siis itse päivitetty infotainment uusimpaan mahdolliseen, mutta muut softat todennäköisesti alkuperäiset. Voiko tämä aiheuttaa jotain ristiriitoja vai näkeekö WITECH infotainmentin versiota mistään? Vai voiko Alfa tehdä niin, että se lopettaa 2016-vuotisiin päivitysten tarjoamisen?
2016-malli on täsmälleen samanlainen kuin 2017-malli. Ja 2018-mallissa on eroa lähinnä ETM:n uusi versio (mikä aiheutti softapäivitystarpeita moneen muuhun moduliin). Ei Alfa lopeta 2016-mallin päivitysten tarjoamista.
Cloverleaf kirjoitti:
09 Kesä 2021, 20:21
Yritin reklamoida PP-Autolle ja perustella penkinlämmittäjän toiminnalla, että autossa on vanhat softat. Vastaukseksi tuli tyly tiedote, että testerin mukaan päivityksiä ei ole autooni saatavilla....
Kyllä he osasivat käyttää Witechiä ainakin vuonna 2017, jolloin varmistivat oman autoni softien ajantasaisuuden tehdastoimituksen jälkeen. Mutta tässä ovat nyt väärässä.

JanV
Viestit: 1028
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JanV »

Osa päivityksistä mitä witech tarjoaa on kyllä rautaliitännäisiä. Mutta ne on esim DTCM < 2018 rautaan ei voi päivittää 2017 uudempaa versiota. Tai siis voi mutta ohjelma ei sitä tarjoa.
Mutta tässä casessa ihmettelen etteikö onnistuisi. Kyllä 2016 malliin olisi pitänyt löytyä vaikka kuinka monta peruspäivitystä kuten mainittu penkinlämmitys. 2016 ja 2017 on aika identtisiä raudan osalta. Toki voi olla jotain esiversioita jotka aika pikaisesti vaihdettu vielä 2016 puolella, mutta miksi niitä olisi valunut suomeen kun täällä kaikki laahaa vuoden jäljessä. 2018 tuli muutoksia, 2019 tuli muutoksia jne.
Mutta sinänsä sun on mahdoton riidellä heidän kanssaan asiasta ennekuin saat toisen lausunnon esim deltasta. Jos deltalle se tarjoaa päivitykset niin silloin olet oikeutettu saamaan rahat takaisin edellisestä paikasta.
rauta vaikuttaa mitä tarjoaa, maa-asetukset vaikuttaa ja varmaan moni muukin asia, mutta katsoisin ton delta kortin vaikka se maksaisikin niin sen jälkeen olet viisaampi.

Unique
Viestit: 331
Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
Car(s): Polestar 2
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97

ex Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Unique »

JanV kirjoitti:
10 Kesä 2021, 10:46
Mutta tässä casessa ihmettelen etteikö onnistuisi. Kyllä 2016 malliin olisi pitänyt löytyä vaikka kuinka monta peruspäivitystä kuten mainittu penkinlämmitys. 2016 ja 2017 on aika identtisiä raudan osalta. Toki voi olla jotain esiversioita jotka aika pikaisesti vaihdettu vielä 2016 puolella, mutta miksi niitä olisi valunut suomeen kun täällä kaikki laahaa vuoden jäljessä. 2018 tuli muutoksia, 2019 tuli muutoksia jne.
Mutta sinänsä sun on mahdoton riidellä heidän kanssaan asiasta ennekuin saat toisen lausunnon esim deltasta. Jos deltalle se tarjoaa päivitykset niin silloin olet oikeutettu saamaan rahat takaisin edellisestä paikasta.
rauta vaikuttaa mitä tarjoaa, maa-asetukset vaikuttaa ja varmaan moni muukin asia, mutta katsoisin ton delta kortin vaikka se maksaisikin niin sen jälkeen olet viisaampi.
Ja vikahan voi olla Alfa Romeonkin päässä. Päivitettävät softat haetaan Witechillä Alfalta VIN-koodilla. Jos Alfalla on virheellisesti määritelty ettei kyseiselle VIN-koodille ole päivityksiä, niin ei se Witech sitä tietoa voi itsestään korjata. Tällöin pitäisi ottaa yhteyttä maahantuojaan ja selvittää mitä voi tehdä.

Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1599
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

Kai se on vielä Deltalla käytävä. En kyllä jaksa tehdä toista turhaa reissua, joten yhdistän normihuoltoon. Tekevät maksutta päivitykset huollon yhteydessä. Vähän ehkä aikaistan huoltoväliä tämän johdosta.

Paskempi homma, jos Alfan päässä on vikaa. Luotto maahantuojan apuihin on kuulemieni kokemusten perusteella melko lailla nolla.

jmi
Viestit: 1584
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja jmi »

Cloverleaf kirjoitti:
10 Kesä 2021, 21:53
Kai se on vielä Deltalla käytävä. En kyllä jaksa tehdä toista turhaa reissua, joten yhdistän normihuoltoon. Tekevät maksutta päivitykset huollon yhteydessä. Vähän ehkä aikaistan huoltoväliä tämän johdosta.

Paskempi homma, jos Alfan päässä on vikaa. Luotto maahantuojan apuihin on kuulemieni kokemusten perusteella melko lailla nolla.
Tuntuu että maahantuoja/merkkihuollot ovat aina melko pihalla ja ei niitä taida kauheasti kiinnostaakaan. Onneksi on olemassa tällainen palsta, josta parhaat vinkit saa.

Unique
Viestit: 331
Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
Car(s): Polestar 2
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97

ex Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Unique »

JanV kirjoitti:
10 Kesä 2021, 10:46
Osa päivityksistä mitä witech tarjoaa on kyllä rautaliitännäisiä. Mutta ne on esim DTCM < 2018 rautaan ei voi päivittää 2017 uudempaa versiota. Tai siis voi mutta ohjelma ei sitä tarjoa.
Kyseessä ei välttämättä ole DTCM-softaan liittyvä rajoite vaan esimerkiksi se, että uudempi Gen 2/2.5/3 Infotainmentti on vaatinut muutoksia (myös) DTCM-modulin softaan. Ja nämä muutokset eivät ole relevantteja Gen 1 Infotainmentin kanssa tai eivät edes toimi sen kanssa.

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1540
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Cloverleaf kirjoitti:
10 Kesä 2021, 21:53
Kai se on vielä Deltalla käytävä. En kyllä jaksa tehdä toista turhaa reissua, joten yhdistän normihuoltoon. Tekevät maksutta päivitykset huollon yhteydessä. Vähän ehkä aikaistan huoltoväliä tämän johdosta.

Paskempi homma, jos Alfan päässä on vikaa. Luotto maahantuojan apuihin on kuulemieni kokemusten perusteella melko lailla nolla.
Vilkuttaako kaistanvaihtovilkku 5 vai 3 kertaa? Koeajetuissa Giulioissa oli tämä toiminto vähän sekä että, mikä voisi viitata tämänkin olevan jotain mikä on myöhemmissä ohjelmistoissa korjattu. Päivityspolitiikka on vissiin tämä:

04-001-17 Vehicle Quick Reference only. Defines the difference between a "Customer Concern"(CC) and a "Required Flash" (RF).

If the customer concern matches a symptom in any bulletin, the dealer must log the VIN and all pertinent info related to the car. A re-flash will only occur if the CC matches a known service bulletin. Cars that are flashed without the CC and requisite failure codes will result in dealer charge-backs. In other words, if it is not broke, don't ask for the flash.

RRT (rapid response transmittal) are essential flashes and must be confirmed by VIN.

Joten tämä tarkoittaa, että sinun pitää tehdä taustatyöt kunnolla ja kaivaa jostain esiin mitä vikoja on eri ohjelmistoissa päivitetty. Sitten pitää keksiä (CC) tarina, missä riittävästi värikynää mukana ja vasta sitten ehkä sieltä tulee uudempaa softaa. Valehtele, kuseta ja liioittele.

Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1599
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

^ Pitää nyt katsoa, mitä Deltalla saavat aikaan kun sinne asti auto selviäisi.

Mulla taitaa olla Suomen sähkövikaisin Giulia. Tänään meinasin lähteä töihin, löin pakin päälle ja lähdin peruuttamaan, niin pamahti ihan kaikki mahdolliset vikavalot tauluun airbag, käsijarru, vaihteisto, moottori yms. ja sitten auto sammui. Lähti vielä käyntiin, oli kyllä joku limp-mode päällä hetken kun ei oikein kulkenut. Ajoin parkkiin ja luin koodit. Akussa oli 80 % IBS-lukemaa, joten ei pitäisi olla akusta johtuvaa. Edeltävänä päivänä ajettu yli 100 km maantietä.

Vikakoodeja oli runsaasti vähän joka modulissa MES mukaan. Tämmöiset oli punaisella ja joko päällä tai vikavalon sytyttäjänä, loput oli intermittent:

P0544-00 Temperature signal above catalyzer, Present, Light on
U1713-2F Engine control (NCM), Signal/message erratic, Present

Vaihteiston puolelta erikoisemmat:
P1D94-00 Control unit faulty, Intermittent, Light on
U0100-00 No communication with engine control unit (ECU), Intermittent, Light on

Mistään en mitään tiedä, mutta vaikuttaa siltä että joku lämpötilasensorin lukema oli/on virheellinen, tämä aiheutti ketjureaktion ja lisää vikakoodeja ja lopulta eri modulien välillä katkesi yhteydet.

Jätin koodit kuittaamatta huoltoa varten. Uusi startti, moottorin vikavalo jäi palamaan keltaisena, kaikki vaikuttaa toimivan. Auto Milanoon ei enää iltapäivällä päässyt ihmettelemään. Maanantaina aamulla sinne siis. Tänään toimi 60 km. Katsellaan miten viikonlopusta selviää vai pitääkö ajaa paaliin.

JanV
Viestit: 1028
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JanV »

Yleensä se on se 5 viatonta starttia ennen kuin valot häviää. Arita tosiaan päivitti kaiken vaikka ei mitään vikoja ollutkaan (oi niitä aikoja). Deltasta ei tästä kokemuksia. Asiakaspalvelusta kyllä ja se ei ole positiivista.

Avatar
JT Newman
Viestit: 370
Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
Car(s): Kiitos 2018-2021 Giulia 1&2
Karvalakkitesla
Belvedere -58 290hp
Paikkakunta: It's a long way to Leppärary

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JT Newman »

Noh, PP-Auto ei ole saanut 4 eri käynnillä radiomoduulia vaihdettua. Kaiken maailman paskapuhetta Italmotorin edustajaa myöten, että heillä ei ole softia käytössä ja sitten kuitenkin se wiTECH vilahtaa puheissa. Pohjos-Amerikan ohjeet huoltoihin eivät kuulemma päde.
Vaihtoyrityksissä on kuulemma ollut etäyhteydet milloin minnekin, mutta kun on tullut virhe, ovat vaan nostaneet kädet pystyyn.
Jokin Jeep on siellä odottanut jo vuoden avaimen koodausta.
Huolto-organisaatioiden ollessa tällaista, en uskalla enää kenellekään suositella mitään ex-FCA-konsernin tuotetta.
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Unique
Viestit: 331
Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
Car(s): Polestar 2
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97

ex Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Unique »

Cloverleaf kirjoitti:
11 Kesä 2021, 20:05
^ Pitää nyt katsoa, mitä Deltalla saavat aikaan kun sinne asti auto selviäisi.

Mulla taitaa olla Suomen sähkövikaisin Giulia. Tänään meinasin lähteä töihin, löin pakin päälle ja lähdin peruuttamaan, niin pamahti ihan kaikki mahdolliset vikavalot tauluun airbag, käsijarru, vaihteisto, moottori yms. ja sitten auto sammui. Lähti vielä käyntiin, oli kyllä joku limp-mode päällä hetken kun ei oikein kulkenut. Ajoin parkkiin ja luin koodit. Akussa oli 80 % IBS-lukemaa, joten ei pitäisi olla akusta johtuvaa. Edeltävänä päivänä ajettu yli 100 km maantietä..
Akku (jos on alkuperäinen) alkaa olla käyttöikänsä päässä. Kunnon AGM-akku tilalle ja elämä hymyilee. Nykyaikaisessa autossa voi hiipuva akku aiheuttaa käsittämättömiä asioita. Omassa 159:ssä tämä näkyi mm. siten, että ajaessa ajovakausjärjestelmä teki satunnaisesti pieniä mikrojarrutuksia ihan väärään aikaan.

Unique
Viestit: 331
Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
Car(s): Polestar 2
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97

ex Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Unique »

JT Newman kirjoitti:
12 Kesä 2021, 17:04
Noh, PP-Auto ei ole saanut 4 eri käynnillä radiomoduulia vaihdettua. Kaiken maailman paskapuhetta Italmotorin edustajaa myöten, että heillä ei ole softia käytössä ja sitten kuitenkin se wiTECH vilahtaa puheissa. Pohjos-Amerikan ohjeet huoltoihin eivät kuulemma päde.
Aivan varmasti pätevät. Kyseessä on aivan sama auto lähes identtisillä softilla.

JiiTeeÄssä
Viestit: 1295
Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
Car(s): .
ex Giulia Super 2.2 jtdm -16
ex 159 1.9 jtdm -10
ex 159sw 2.4 jtdm -07
ex 159 2.4 jtdm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JiiTeeÄssä »

Onkos täällä diesel kuskeilla ollut tiedossa että huohotin laskee öljyä moottorin ilmansuodattimelle asti:
https://www.alfaowner.com/threads/oil-i ... e.1186707/
Itsellä oli kuvassa näkyvän näköinen filtteri vaikka kuva onkin tuolta alfaowner ketjusta. Kyseessähän ei ole varsinainen autossa oleva vika, mutta jotain huonoa suunnittelua kuitenkin, imuputkihan on huohottimen reiästä katsoen aika vaakasuora filtterille, eihän se voi oikein olla sinne leviämättäkään.
Kuristaa pikkuhiljaa toimivaa filtteri pinta-alaa, suodatin tukkiutuu ainakin nopeammin.

Ajattelin tuon rakentaa itselle kuntoon niin että öljyä ei mene enää ollenkaan huohottimelle, asentamalla öljynkerääjän huohottimen väliin.
Osat on jo tilattu. Keräys joko erilliseen purkkiin tai paluu öljytikun reiästä.
Vaihdan myös samalla em. ketjussa mainitun sentrifugi -suodattimen jos vaikkapa unohdettu remminvaihdon yhteydessä liikkeessä vaihtaa. Tämähän ei normaalia huohotusta kuitenkaan lopeta, joten teen tuon vähän radikaalimman öljynkeräys muutoksen.
Liitteet
IMG_20191019_095226.jpg
IMG_20191019_095226.jpg (61.11 KiB) Katsottu 5796 kertaa
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-

Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1599
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

Unique kirjoitti:
14 Kesä 2021, 09:21
Cloverleaf kirjoitti:
11 Kesä 2021, 20:05
^ Pitää nyt katsoa, mitä Deltalla saavat aikaan kun sinne asti auto selviäisi.

Mulla taitaa olla Suomen sähkövikaisin Giulia. Tänään meinasin lähteä töihin, löin pakin päälle ja lähdin peruuttamaan, niin pamahti ihan kaikki mahdolliset vikavalot tauluun airbag, käsijarru, vaihteisto, moottori yms. ja sitten auto sammui. Lähti vielä käyntiin, oli kyllä joku limp-mode päällä hetken kun ei oikein kulkenut. Ajoin parkkiin ja luin koodit. Akussa oli 80 % IBS-lukemaa, joten ei pitäisi olla akusta johtuvaa. Edeltävänä päivänä ajettu yli 100 km maantietä..
Akku (jos on alkuperäinen) alkaa olla käyttöikänsä päässä. Kunnon AGM-akku tilalle ja elämä hymyilee. Nykyaikaisessa autossa voi hiipuva akku aiheuttaa käsittämättömiä asioita. Omassa 159:ssä tämä näkyi mm. siten, että ajaessa ajovakausjärjestelmä teki satunnaisesti pieniä mikrojarrutuksia ihan väärään aikaan.
Tähän laitettiin joulukuussa vajaakokoinen (80 Ah) Vartan EFB-akku.

Perjantaina päivän ekassa startissa tuli tosiaan kaikki valot tauluun, lauantaina päivän ekassa startissa kaikki paitsi vaihteisto. Sunnuntaina ei mitään, ja tänään aamun startissa pelkästään airbag, abs, ja käsijarru. Lisäksi alkoi huutamaan, että turvavyö ei ole kiinni. Valot sammuvat minuutin sisään kun ajaa. Auto Milanossa luettiin koodit ja siellä oli ihan kaikki mahdollinen, turbon lämpötila-anturi aiheutti sen moottorivalon. Nollattiin koodit ja huomenna aamulla uudelleen lukemaan, jos olisi lyhyempi lista. Koodien luvun jälkeen starttasin ja tuli tauluun taas abs, airbag ja handbrake. Luettiin koodit ja taas oli vaikka mitä roskaa. Taas kuitattiin koodit. Noin kilsan päässä pysähdyin valoihin, S&S sammutti, valot vaihtui ja auto käynnistyi. Sitten iskikin moottorin vikavalo.

Startteihin tuntuu liittyvän, eli kyykkääköhän akku hetkellisesti ja valo-show alkaa.

Unique
Viestit: 331
Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
Car(s): Polestar 2
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97

ex Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Unique »

Cloverleaf kirjoitti:
14 Kesä 2021, 20:49
Tähän laitettiin joulukuussa vajaakokoinen (80 Ah) Vartan EFB-akku.

Startteihin tuntuu liittyvän, eli kyykkääköhän akku hetkellisesti ja valo-show alkaa.
Uusi akku kuulostaa vialliselta. Ja tuosta start/stopista kannattaa hankkiutua eroon. Siitä ei ole kuin haittaa.

https://shop.stuff4car.com/en/index.php ... duct_id=52

Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1599
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

Tänään liittyi vikakoodit EGR-asioihin. Eli ihan arpoo, mitä koodeja tulee. Akku, tietokone, tai joku johdotus varmaan vialla. Auto Milanon ehdotuksesta koitetaan nyt vaihtaa isompi akku tilalle. Tänään nollauksen jälkeen ei oo koodeja tullut.

JiiTeeÄssä
Viestit: 1295
Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
Car(s): .
ex Giulia Super 2.2 jtdm -16
ex 159 1.9 jtdm -10
ex 159sw 2.4 jtdm -07
ex 159 2.4 jtdm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JiiTeeÄssä »

JiiTeeÄssä kirjoitti:
14 Kesä 2021, 12:57
Onkos täällä diesel kuskeilla ollut tiedossa että huohotin laskee öljyä moottorin ilmansuodattimelle asti:
https://www.alfaowner.com/threads/oil-i ... e.1186707/
-snip-

Ajattelin tuon rakentaa itselle kuntoon niin että öljyä ei mene enää ollenkaan huohottimelle, asentamalla öljynkerääjän huohottimen väliin.
-snip-
Nyt on imusarjan liityntä huohottimelle tulpattu ja Pro vent 200 öljynerotin asennettu. Paikka löytyi vasemmalta siirtämällä yhtä sähkörasiaa pari cm vasemmalle.
Liitteet
20210620_125523.jpg
20210620_125523.jpg (114.35 KiB) Katsottu 5353 kertaa
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-

Naamaesa
Viestit: 4
Liittynyt: 01 Kesä 2021, 22:41
Car(s): Alfa Romeo Giulia 2.0T Super
Paikkakunta: Espoo

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Naamaesa »

Minkälainen tuntuma on porukalla varaosien toimitusajoista Giuliaan? Kesäkuun ensimmäisestä viikosta lähtien odotettu uutta sivupeilin kiinnikettä ja ajovalopesurin kantta. Aika pitkäksi tuntuu venyvän.

JiiTeeÄssä
Viestit: 1295
Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
Car(s): .
ex Giulia Super 2.2 jtdm -16
ex 159 1.9 jtdm -10
ex 159sw 2.4 jtdm -07
ex 159 2.4 jtdm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JiiTeeÄssä »

^ onhan tuo aika höpöä että yhtä suodatinta + tiivisteitä pitää odottaa 2viikkoa kun tulevat suoraan italiasta. Jos tulevat. Toissa viikolla tilasin sen sentrifugi öljyn suodattimen mikä lieneekään siellä apulaitehihnan kiristimen takana.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-

Avatar
palkus
Viestit: 5529
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja palkus »

^Toivottasti tulee ennen Luigin lomakautta, muuten venähtää toimitusaika "hieman".
"puhun niin totta kuin osaan"

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1540
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Onko tuolla tankinluukun lukitustapin haitarikumilla joku varaosanumero? Osittain poikki ja tuo lorottaa sadeveden sinne lukkopesään.

Kuva

Avatar
JT Newman
Viestit: 370
Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
Car(s): Kiitos 2018-2021 Giulia 1&2
Karvalakkitesla
Belvedere -58 290hp
Paikkakunta: It's a long way to Leppärary

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JT Newman »

Multiair-rempan "rohkaisemana" aloin pienentämään öljynvaihtoväliä. Tarkoitus oli pitää 7,5k välinä, lipsahti siihen 10k kohdalle. No, silti parempi kuin viralliset.
4v/80tkm huolto olisi sitten edessä 3kk päästä. Deltalla 510€, öljyt, suodattimet ja jarruneste. Onhan tuossa hintaa..
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1599
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

JT Newman kirjoitti:
30 Kesä 2021, 21:25
Multiair-rempan "rohkaisemana" aloin pienentämään öljynvaihtoväliä. Tarkoitus oli pitää 7,5k välinä, lipsahti siihen 10k kohdalle. No, silti parempi kuin viralliset.
4v/80tkm huolto olisi sitten edessä 3kk päästä. Deltalla 510€, öljyt, suodattimet ja jarruneste. Onhan tuossa hintaa..
100 tkm huolto dieselille 790 € Deltasta:
- moottoriöljyt ja suodatin
- moottoriöljyn keskipakoissuodatin
- moottorin ilmansuodatin
- polttoainesuodatin
- jarrunesteet
- raitisilmasuodatin

Onneksi Carfin jäsenkortilla saa 10% pois.

Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1599
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

Päivityksiä omaan Giuliaan liittyen, kattavammin tulee omaan ketjuun.

Softapäivitykset:
Lohjan PP-auto sanoi kuukausi sitten, että autoon ei ole päivityksiä saatavilla. Tänään Konalan Deltassa sama homma. Penkinlämmitin menee yhdestä napsusta pienimmälle asetukselle, joten yleinen mielipide on että tässä on vanhat softat. Sain Deltasta tällaisen lapun. Tietääkö joku näistä softaversioista enemmänkin, tai onko jollain 2016 mallisen dieselin omistajalla vastaavaa paperia niin näkisi onko softat ajan tasalla... Lupasivat kysyä vielä maahantuojalta asiasta, mutta Deltallakin uskoivat että maahantuoja ei vastaa mitään järkevää.

Kuva

Vikakoodit ja -valot:
Deltalla oltiin sitä mieltä, että kaikki viittaa akkuun. Lisäksi heidän mielestään 80 Ah on ehdottoman alimitoitettu tähän autoon. Heidän tarjous 95 Ah akunvaihdolle oli n. 400 €. Mitäs akkuja muut näihin ovat laittaneet ja mihin hintaan? Muistelen, että joku laittoi Boschin AGM-akun?

JiiTeeÄssä
Viestit: 1295
Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
Car(s): .
ex Giulia Super 2.2 jtdm -16
ex 159 1.9 jtdm -10
ex 159sw 2.4 jtdm -07
ex 159 2.4 jtdm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JiiTeeÄssä »

Mulla on absista witech lappu Oulun Rintajoupilta jossa lukee "ecu sw version number 8401".
Muuta tarkempaa versiotietoa ei ole kuin että autoon on tehty kampanjat 6116 ja 6092 joihin taisi kuulua jotain softapäivityksiä.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-

Vastaa Viestiin