
Edit: sivu vaihtui taas lainaamatta tekstiä. Pahoittelen moukkamaisuuttani.
Valvoja: Moderators
Noin kuukauden kokemuksella totean ihan saman kuin jäsen lerppu. Matkalaturin kanssa pelautuminen on syöpää ja vaikka suko teoriassa antaisikin 16A, niin nuo matkalaturit on rajattu tyypillisesti 8A tasoon. Se käytännössä tuplaa latausajan ja tunnissa saa luokkaa 1,8kWh virtaa joka on lataushybridillä vajaan 10km matka.Cloverleaf kirjoitti: ↑09 Elo 2021, 14:29^ Kiitos.
Yksi vaihtoehto on eTolppa eli hommataan 16 A kestävä lämmitystolppa, jossa on mahdollista käyttää myös suko-laturia. Euron kuukausimaksulla per paikka saa etäohjauksen, mittaroinnin sekä kuormanohjauksen. Toinen asia on sitten kuinka hanurista suko-laturin käyttö on päivittäisessä käytössä. Saahan niillekin telineitä, että ne on sopivasti puolikiinteästi odottamassa käyttöä.
On todella järkyttävän nopea, ja ominaisuuksiin nähden edullinen jopa Suomessa.Vittorio Jano kirjoitti: ↑18 Elo 2021, 16:14Plaid ihan kulkee. Ajassa 32:00 painetaan ekan kerran "kaasua".
Ai niin. Jätän kyllä ostamatta.Vittorio Jano kirjoitti: ↑18 Elo 2021, 20:21Mutta pääseekö viisi kertaa viikossa Leville ja takaisin ilman kusitaukoja asuntovaunu perässä viidenkymmenen asteen pakkasella?
Pääsee, kunhan valitsee lähtöpisteen oikein.Vittorio Jano kirjoitti: ↑18 Elo 2021, 20:21Mutta pääseekö viisi kertaa viikossa Leville ja takaisin ilman kusitaukoja asuntovaunu perässä viidenkymmenen asteen pakkasella?
Käyttikseksi tuo hyper-tesla on ihan liian tehokas, odotan kiinalaisten vastaavia noin 150 -180 kw:ia ja noin 500 km:n rangella.glideslope kirjoitti: ↑18 Elo 2021, 20:02On todella järkyttävän nopea, ja ominaisuuksiin nähden edullinen jopa Suomessa.Vittorio Jano kirjoitti: ↑18 Elo 2021, 16:14Plaid ihan kulkee. Ajassa 32:00 painetaan ekan kerran "kaasua".
Toki n.150 Keur on paljon rahaa, mutta mikään muu valmistaja ei tarjoa vastaavaa. Jonottaisin tätä heti, jos pinkka olisi kunnossa.
Rimac Nevera oli juuri TM:n "ajettua"-jutussa. Sekin on omassa sektorissa ylivoimainen peli, mutta maksaa yli 10 x enemmän kuin Tesla.
Suorituskyky 0 - 150 km/h on kuitenkin miltei sama, -toki Rimac vetää tämän jälkeen 2000 hevoisvoiman turvin kaulaa.
https://www.youtube.com/watch?v=tJKLJltnPQA&t=3s
Edit:
Ja kuin tilauksesta tänään olikin julkaistu näiden painiottelu:
https://www.youtube.com/watch?v=GUB1z5wr5p8
Kuskin jalkatilan oikeassa reunassa on semmoinen jalalla käytettävä poljin, jolla tuota voi helposti säätää. Alle voi tunkea vaikka palan vaahtomuovipatjaa, niin ei vahingossa säädä liian isolle, mutta jos joskus ihan pakosti tarviaa kuitenkin niitä tehoja, niin kovasti polkemalla niitä myös saa.
Insinöörilogiikalla Suomeen soveltuisi ideaalisti kombinaatio sähkövispilä + Ducati. Tällä yhdistelmällä saisi varmaankin katettua miellyttävästi sen ajoajan mitä tällaisella jo 50v täyttäneellä on jäljellä.
Minkäs teet, jos korporaatio ottaa kilometrikorvausvihamielisen asenteen
Alkavat olla jo vaarallisen vikkeliä.
Melkein 3 viikkoa odotellut kontaktia verkkosivujen kautta tehdyn tarjouskyselyni pohjalta. Ei jatkoon.TeroPee kirjoitti:
Palveluntarjoajia on paljonkin, mutta ainakin tämä hoiti meidän asuma-alueelle järjestelmän erittäin hyvin. https://plugit.fi/kenelle/taloyhtiot/
Siksi pyöräpuolella ajokorttiluokat on tehoporrastettu. Ehkä autoille pitäisi miettiä samaa, ei joku Zoe mitenkään ihmeesti ammu, vaikka pakoputken paino puuttuukin.Vittorio Jano kirjoitti: ↑27 Elo 2021, 17:24Tuollainen toisesta maailmasta oleva kiihtyvyys on normiliikenteessä osaamattomissa käsissä iso riskitekijä.
Tämmöseen saisi lukon ja ihan siistin näköinen. Harkitaan näitä taloyhtiöön samalla kun laitetaan latauksen kestävät lämmitystolpat.Vittorio Jano kirjoitti: ↑04 Syys 2021, 16:00Katoksessa roikkuvalle latausjohdolle & muuntajalle jotain passelia varkaudenestojärjestelmää, jos ei huvita investoida tonnia seinäboksiin?
Huvittaisi aina pakata mukaankaan.
Taas yksi askel ostamisen verottamisesta omistamisen verottamiseen.Täyssähköautot vapautetaan autoverosta ja sitä vastaavasti täyssähköautojen ajoneuvoveron perusveroa korotetaan. Ajoneuvoveron korotus ei koske aiemmin käyttöön otettuja täyssähköautoja.
Toimittaja lienee käyttänyt artistin vapautta. Renkaiden kokovalintaan ja varsinkin paineisiin vaikuttavat paitsi kantavuus vaatimus ja vierintävastus. Korkea korimalli johtuu taas yleismaailmallisesta tienpidon kunnosta. Kun omassa ajossa on sekä Stelvio ja Spider niin tänäänkin tuli avolla ajettua sinne minne tiesi pääsevänsä ilman että pohja ottaa kiinni mutta yksi junnu piti hakea treeneistä möhköllä kun koska teiden kunto.Vittorio Jano kirjoitti: ↑09 Syys 2021, 20:15"Suuret ja raskaat vanteet, näyttävä rengaskoko ja kaupunkimaasturin korkea korimalli ovat uusien sähköautojen paradoksi, mutta tätä asiakkaat haluavat. Molemmat optimoimalla päästäisiin paljon pidemmälle."
Näin on ollut ammoisista ajoista saakka. Ja oikeasti vapaa on ihminen joka aidosti pystyy olemaan välittämättä muiden tuputtamasta "ainoasta oikeasta tavasta elää".
Mää kyllä rohkenen väittää, että kyllä se on joka päivä vähän lähempänä. Vähän niinkuin kuolemakin.
Tämä on muuten aika huikea muutos. Paljonkos se Teslan hinta tipahtaakaan, jos otetaan autovero pois?
Tämä johtaa myös siihen, että pienemmällä ajoneuvoverolla olevia täyssähköjä koitetaan pitää liikenteessä niin pitkään kuin mahdollista (ja kustannuksista välittämättä). Sillä suomalainen maksaa mielellään satasen ettei verottaja (tai naapuri) saa viisikymppistä.
Hö, heti joku huomas. Ei kerrota rosvoille.