Giulietta 940
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 546
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo - Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
^^ Onneksi olkoon hyvästä hankinnasta! Ei mitään erikoista huomioonotettavaa. Jotain pikkuvikoja esiintyy joissain yksilöissö, ei mitään pahempaa. Kannattaa lukea iltalukemisena tämän foorumin kokemuksista. Huollot kannattaa tehdä kerran vuodessa. Tulppia en ole vaihdattanut kuin joka toinen vuosi-ajankin hyvin vähän. Onko sinulla TCT-vaihteisto?
Nämä tuoreemmat yksilöt ovat paljon parempia kuin vanhemmat. Hämmästyin oikein kuinka ajo-ominaisuudet ovat parantuneet(v-11>v-17) ja varsinkin TCT-vaihteinen on oikein sivistynyt laite. Uskon että olet tyytyväinen hankintaasi. Yleensähän viimeinen mallin vuosikerta on paras, niin Giuliettassakin...
Nämä tuoreemmat yksilöt ovat paljon parempia kuin vanhemmat. Hämmästyin oikein kuinka ajo-ominaisuudet ovat parantuneet(v-11>v-17) ja varsinkin TCT-vaihteinen on oikein sivistynyt laite. Uskon että olet tyytyväinen hankintaasi. Yleensähän viimeinen mallin vuosikerta on paras, niin Giuliettassakin...
-
- Viestit: 546
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo - Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Katsastus tänään meni laakista läpi. Ei tullut huomautusta ledeistä. Kahden vuoden päästä taas katsastus, saa ajella kunnon valoilla ainakin siihen saakka. Eiköhän valosäännöksetkin muutu siihen mennessä. Toivottavasti...
- Romeo y Julieta
- Viestit: 549
- Liittynyt: 08 Syys 2020, 21:31
- Car(s): Giulietta MA 170 '13
Ex:
Giulietta MA 170 '11 - Paikkakunta: Heinola
Re: Giulietta 940
^ Onhan ne sikäli muuttunut että toisessa EU-maassa eli Saksassa hyväksyttyjä malleja jo löytyy, kuten juuri Giulietta. Suomessa ei ole tuohon otettu mitään kantaa
Re: Giulietta 940
Mistä lähteä etsimään umpiota. Varaosaliikkeessä maksaa 1700€ Xenonit ja vissiin kääntyvät, oikealle pitäisi saada.
Oireena on valojen tippuminen pois päältä. 1 ledi, joka on rikki, kuulemma aiheuttaa aiheuttaa ongelman. Ecun pitäisi olla kunnossa.
Vikakoodit: B100B, B100A, B1009, B1039, B1090
Oireena on valojen tippuminen pois päältä. 1 ledi, joka on rikki, kuulemma aiheuttaa aiheuttaa ongelman. Ecun pitäisi olla kunnossa.
Vikakoodit: B100B, B100A, B1009, B1039, B1090
- Romeo y Julieta
- Viestit: 549
- Liittynyt: 08 Syys 2020, 21:31
- Car(s): Giulietta MA 170 '13
Ex:
Giulietta MA 170 '11 - Paikkakunta: Heinola
Re: Giulietta 940
^ Vaikkapa täältä yli puolet edullisemmin: https://ricambi.alfisti.net/Spare-Parts ... 11981.html
-
- Viestit: 546
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo - Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Juuri tuota kannan ottamista odotan. Mieluummin positiivisen kannan. Hyvin tuntuvat ledit toimivan, kun katsarikaan ei keksi huomauttamista...Romeo y Julieta kirjoitti: ↑27 Syys 2021, 16:33^ Onhan ne sikäli muuttunut että toisessa EU-maassa eli Saksassa hyväksyttyjä malleja jo löytyy, kuten juuri Giulietta. Suomessa ei ole tuohon otettu mitään kantaa
Re: Giulietta 940
https://www.shop4parts.co.uk/?name=stor ... rodID=8545
https://www.shop4parts.co.uk/?name=stor ... odID=25811
Kumpiko sopii karvalakki Giuliettaan? Oma veikkaus että tuo ensimmäinen, mutta koska mulla ei ole hajuakaan mitä tuo with DAB tarkoittaa toisessa niin ajattelin varmistaa viisaammilta
https://www.shop4parts.co.uk/?name=stor ... odID=25811
Kumpiko sopii karvalakki Giuliettaan? Oma veikkaus että tuo ensimmäinen, mutta koska mulla ei ole hajuakaan mitä tuo with DAB tarkoittaa toisessa niin ajattelin varmistaa viisaammilta
-
- Viestit: 249
- Liittynyt: 22 Tammi 2020, 13:16
- Car(s): Alfa Romeo 145 1.4 boxer vm. 1995
Alfa Romeo 145 2.0 TS QV vm. 1998
Re: Giulietta 940
DAB tarkottaa "Digital Audio Broadcasting". Ei ole suomessa käytössä. Briteissä taitaa olla yleisesti käytössä. Muista euromaista en osaa sanoa, ei käsittääkseni kuitenkaan kauhean yleinen tekniikka. Vaihtoehto FM-lähetyksille siis.
Re: Giulietta 940
Juurikin tämä. Kiitoksia ja voisi tulpat ensi vuonna vaihtaa. Giulietta QV:ta (2015 ja uudemmat) ei taida saada muulla kuin TCT-vaihteistolla. Hyvä kuulla ettei DAB:lla ole käyttöä. Jotenkin ajatellut että täällä pohjoisessakin siirryttäisiin digitaaliseen radioon, mutta taitaa vielä analoginen olla aina siihen asti kun muut teknologiat korvaa tuon täysin (internet + Android/Apple Car viritelmält).Romeo y Julieta kirjoitti: ↑25 Syys 2021, 18:37Onko musta Ruotsista tuotu yksilö pikkukilvillä? Oli nettiautossa vähän aikaa sitten myynnissä
Onhan tuo TCT oikein toimiva, toki ei pahemmin kokemusta autoomateista muuten kuin 2010 vuosimallin C-mersun osalta. Vieläkin hauskempi ajettava ja vaatisi jo jotain autobahn ratkaisua, että pääsisi kunnolla testailemaan. Bosen audiojärjestelmäkin ihan kiva, bassoa löytyy oletuksena jo sen verran, että joutuu EQ/audio asetuksissa hieman pistämään tasoa alhaisemmaksi. Tosin radio varmaan tulee tässäkin olemaan usein mutella, mutta ihan kiva pisempiä reissuja varten, että löytyy vähän nykyaikaisemmat ja paremmat viihdejärjestelmäratkaisut.
Oli muuten Kamuxilla tällä viikolla tullut ilmoitus vastaavanlaisesta Giuliettasta isommila kilsoilla, sekin jo näköjään keretty myymään kun ilmoitus kadonnut ja kuvia ei edes kerennyt näkemään.
- Romeo y Julieta
- Viestit: 549
- Liittynyt: 08 Syys 2020, 21:31
- Car(s): Giulietta MA 170 '13
Ex:
Giulietta MA 170 '11 - Paikkakunta: Heinola
Re: Giulietta 940
^ Arvasinkin tuntomerkeistä että tuo yksilö oli kyseessä. Meidän autoilla on siis ollut samat omistajat. Ostin häneltä vuosi sitten syyskuussa oman Giuliettani, kun se oli jäänyt tarpeettomaksi kun myyjän taloon oli aiemmin keväällä tullut juuri tuo sinulla nyt oleva QV. Tänä kesänä se oli hänellä jo nettiautossa myynnissä ja liikkeelle siis päätyi. En tiedä mikä auto tuli tilalle, jotenkin kuitenkin veikkaisin Giuliaa
-
- Viestit: 45
- Liittynyt: 11 Syys 2012, 21:27
- Car(s): Giulietta 1.4 MA -12, Ex-GT JTS -05
- Paikkakunta: Raisio
Re: Giulietta 940
Millaisia eroja Mitoon ? Tietenkin koko.
Ja Hyvinkäällä olisi manuaalinen..
Ja Hyvinkäällä olisi manuaalinen..
-
- Viestit: 203
- Liittynyt: 25 Helmi 2020, 15:53
- Car(s): 164TS -93 ja Giulietta JTDm2.0 -11
Sprint projekti
GSX-R 1200 urbo - Paikkakunta: Miehikkälä
Re: Giulietta 940
Onkos kukaan korjannut noita Gear position Sensoria?
Ilmeisesti johdot niistä vaan hajoaa??
Ilmeisesti johdot niistä vaan hajoaa??
On vain kaksi tapaa tehdä asiat: kunnolla tai ei ollenkaan
Re: Giulietta 940
Giuliettan öljykorkki on ollut jo pitkään rikki ja kertaallen jo liimalla korjattu.
Hommasin nyt vihdoin ja viimein uuden.
Vinkkinä jos jollekin muulle käy samalla tavalla, ja paikkakunnalla ei satu olemaan sitä maan kattavaa myynti-huolto- ja varaosaverkostoa, niin kannattaa kääntyä paikallisen Ford liikkeen puoleen, jos siellä vaikka olisi.
Ainakin -08 Diesel Mondeossa on sama korkki.
Pääsin tekemään vertauksen ihan konkreettisesti kun systeri sattui poikkeamaan just kun uutta korkkia olin asentelemassa.
Hommasin nyt vihdoin ja viimein uuden.
Vinkkinä jos jollekin muulle käy samalla tavalla, ja paikkakunnalla ei satu olemaan sitä maan kattavaa myynti-huolto- ja varaosaverkostoa, niin kannattaa kääntyä paikallisen Ford liikkeen puoleen, jos siellä vaikka olisi.
Ainakin -08 Diesel Mondeossa on sama korkki.
Pääsin tekemään vertauksen ihan konkreettisesti kun systeri sattui poikkeamaan just kun uutta korkkia olin asentelemassa.
- Liitteet
-
- DSC_4220.jpg (87.56 KiB) Katsottu 4518 kertaa
-
- DSC_4223.jpg (57.67 KiB) Katsottu 4518 kertaa
-
- DSC_4222.jpg (55.12 KiB) Katsottu 4518 kertaa
Re: Giulietta 940
Mitkä asiat erityisesti kiinnostaisi?
Merkittävin ero nyt ajettavuuden osalta että jousitus on dynamic asetuksellakin yllättävän mukava ja sivistynyt. Ehkä hieman parempi äänieristys (rengasmelu, yms.).
- Aquatica
- Viestit: 15055
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Giulietta 940
Eihän Giulietassa ole sähköalustaa edes? Mikä on kyllä mielestäni plussaa
- tritonus
- Viestit: 231
- Liittynyt: 14 Huhti 2011, 14:50
- Car(s): ex-Giulietta -10 (170hv jtdm2)
Giulietta -11 (170hv multiair)
Fiat 127 1.2 16v
Re: Giulietta 940
Tarkoitatko, että korjannut vanhan anturin? En ole.
Vaihtanut uuteen olen.
Tuota vaihtoa kun tein, niin vanhaa oli joku ihan itte fiksaillu. En tiedä oliko käpistelyn syy ollut anturin korjaaminen vai start-stopin kytkeminen pois päältä. Sillä vanhalla anturilla meinaan s-s ei toiminut vaikka muuten kaikki pelas. Sinällään oli kenties täydellisin gear position sensor ikinä.
Mitään yleisellä teknisellä pälyilyllä näkyvää vikaa en anturissa havainnut.
Eihän se vaihtotyö ole mikään kummoinen homma, vallankin jos sen pääsee nosturilla tekemään. Mutta ei se uusikaan anturi niin paljoa maksa, että viitsisin vanhaa elvyttää.
-
- Viestit: 203
- Liittynyt: 25 Helmi 2020, 15:53
- Car(s): 164TS -93 ja Giulietta JTDm2.0 -11
Sprint projekti
GSX-R 1200 urbo - Paikkakunta: Miehikkälä
Re: Giulietta 940
Kyllähän se 80€+postikulut(äkkiiä googletettuna) on rahaa sekin, jos kyse on vain johtojen tinaamisesta..
Onkos rikkinäistä kellään jäänyt talteen?
3 alfaa kun on ajossa ja neljäs melkein niin välillä pitää vähän pihistellä että mihin niistä ja mitä sijoittaa
Onkos rikkinäistä kellään jäänyt talteen?
3 alfaa kun on ajossa ja neljäs melkein niin välillä pitää vähän pihistellä että mihin niistä ja mitä sijoittaa
On vain kaksi tapaa tehdä asiat: kunnolla tai ei ollenkaan
- tritonus
- Viestit: 231
- Liittynyt: 14 Huhti 2011, 14:50
- Car(s): ex-Giulietta -10 (170hv jtdm2)
Giulietta -11 (170hv multiair)
Fiat 127 1.2 16v
Re: Giulietta 940
Rahaa se on minullekin, en sillä.FastSnake kirjoitti: ↑04 Loka 2021, 10:07Kyllähän se 80€+postikulut(äkkiiä googletettuna) on rahaa sekin, jos kyse on vain johtojen tinaamisesta..
Onkos rikkinäistä kellään jäänyt talteen?
3 alfaa kun on ajossa ja neljäs melkein niin välillä pitää vähän pihistellä että mihin niistä ja mitä sijoittaa
Mulla mahdollisesti on se risa vielä tallessa. Sillä tosin muuten toimiessaan ei siis toiminut se start-stop. Vaihdoin sen syystä, että se sytytti vikavalon ja DNA lakkas pelaamasta.
-
- Viestit: 912
- Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
- Car(s): Model 3sr -21 & F-Pace -16 & Miata -90 ex: Niro -18, Proceed Gt -19, Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
- Paikkakunta: Espoo
-
- Viestit: 546
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo - Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Terve!
Koska täällä on TCT- vaihteilla varustetun Giuliettan omistajia niin olisin kysellyt onko kellään ilmennyt takertelevaa vaihteiden valintaa?
Parkista liikkeelle lähdettäessä kun laittaa peruutuksen silmään, niin ei mene kerralla sujuvasti, takertelee kovin. Laitan usein D-vaihteen kautta lähtiessä R-vaihteen päälle, mutta takertelee taaskin. Aiemmin on vaihdevipu kulkenut sujuvasti , mutta nyt ei.
Onkohan aika vaihtaa vaihteisto-ölpät, vai mikä auttaisi? Muutoinkin tuntuu, että vaihteet takertelevat lähtiessä liikkeelle, sen jälkeen ei.
Koska täällä on TCT- vaihteilla varustetun Giuliettan omistajia niin olisin kysellyt onko kellään ilmennyt takertelevaa vaihteiden valintaa?
Parkista liikkeelle lähdettäessä kun laittaa peruutuksen silmään, niin ei mene kerralla sujuvasti, takertelee kovin. Laitan usein D-vaihteen kautta lähtiessä R-vaihteen päälle, mutta takertelee taaskin. Aiemmin on vaihdevipu kulkenut sujuvasti , mutta nyt ei.
Onkohan aika vaihtaa vaihteisto-ölpät, vai mikä auttaisi? Muutoinkin tuntuu, että vaihteet takertelevat lähtiessä liikkeelle, sen jälkeen ei.
-
- Viestit: 546
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo - Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Edellämainittu ei varmaan johdu tänään havaitusta viasta.
Moottorin optimointi ei onnistunut johtuen viallisesta 2.pytyn puolan kiinnityksestä. Puolan kiinnityspultin ilmeisesti liiallinen kiristys on aiheuttanut kierteiden vahingoittumisen ja pultti ei kiristä puolaa, se heiluu irrallaan. Tämä vika on aiheuttanut sytytysongelmia tulpan kautta. Olinkin ihmetellyt, että mistä johtuu 1-2 vaihteen takkuinen toiminta ja tuohan on ollut siihen syynä. Perjantaina vika korjataan ja sen jälkeen jo 3. kerran yritetään moottorin optimointia.
Onneksi aivan vahingossa tänään löytyi tuo puolan kiinnitysvika, tietysti aikaa meni hukkaan reilut 4 tuntia, eikä moottorin optimointia voitu suorittaa tuon sytytysongelman vuoksi. Miksi minulle aina käy näin, voisi kysyä?
Moottorin optimointi ei onnistunut johtuen viallisesta 2.pytyn puolan kiinnityksestä. Puolan kiinnityspultin ilmeisesti liiallinen kiristys on aiheuttanut kierteiden vahingoittumisen ja pultti ei kiristä puolaa, se heiluu irrallaan. Tämä vika on aiheuttanut sytytysongelmia tulpan kautta. Olinkin ihmetellyt, että mistä johtuu 1-2 vaihteen takkuinen toiminta ja tuohan on ollut siihen syynä. Perjantaina vika korjataan ja sen jälkeen jo 3. kerran yritetään moottorin optimointia.
Onneksi aivan vahingossa tänään löytyi tuo puolan kiinnitysvika, tietysti aikaa meni hukkaan reilut 4 tuntia, eikä moottorin optimointia voitu suorittaa tuon sytytysongelman vuoksi. Miksi minulle aina käy näin, voisi kysyä?
- ArttuNaattor
- Viestit: 68
- Liittynyt: 23 Huhti 2021, 15:10
- Car(s): 2012 Giulietta T-Jet
Re: Giulietta 940
Täysin eri alustoja ja eri kokoluokka autoissa. Mito on Yariksen kokoinen, Giulietta Corollan, erot ajettavuudessa, varustelussa, sisätilojen käytettävyydessä ovat aikalailla samoja, kuin kaikilla muillakin merkeillä noiden samojen kokoluokkien tekeleiden välillä. Suurimpana erona dynaamisesti alustoissa on se, että Mito on kiinteällä patarautaisella taka-akselilla/yhdystukiakselistolla varustettu, Giulietassa on huomattavasti parempi ja kalliimpi toteutus: monivarsituettu erillinen takajousitus, missä tukivarret ovat alumiinia ja taka-apurunko magnesiumia. Giuliettaa ei ole myöskään tietääkseni koskaan saanut adaptiivisella jousituksella, Mitoa on. Itse tykkään Giuliettan alustasta todella paljon enemmän Mitoon verrattuna ainakin päivittäisessä ajossa. Tiet tuntuvat olevan niin surkeassa kunnossa joka paikassa, että sitä osaa arvostaa ettei auto iskeydy töyssyihin. Miton alustan sivistyneisyys (tai sen puute) muistuttaa liikaa 500:sta tai muuta pientä kaupunkikinneriä, siinä missä Giuieitta tuntuu selvästi kokoluokkaansa kehittyneemmältä ja isommalta autolta, millä taittaa matkaa myös moottori ja maanteillä erittäin mielellään.
-
- Viestit: 546
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo - Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Mitosta minulla ei ole kokemusta, mutta tuohon Giuliettan alustaan yleensä olen ollut tyytyväinen, siis nykyiseen 2017 mallin.
Edellisen 2011 mallin kiulu oli huomattavasti huonompi, en pitänyt-kaarreajossa se oli kamalan jäykkä ohjastettava. Nykyinen taittuu kurveihin huomattavasti paremmin.
Kaikkein ikävin piirre G:ssa on hankala autoon laskeutuminen. Vaikka kuskin ovi olisi äärimmilleen auki, niin jalkojen autoon pujotus on aikamoista voimistelua. Enkä ole kuin keskimittainen mies. Mittasuhteet autossa vain ovat sellaiset. Kun autoon on päässyt niin sitten on kaikki Ok, vaikka ripaus tuota vanhaa apinoille suunnittelua on vielä olemassa.
Edellisen 2011 mallin kiulu oli huomattavasti huonompi, en pitänyt-kaarreajossa se oli kamalan jäykkä ohjastettava. Nykyinen taittuu kurveihin huomattavasti paremmin.
Kaikkein ikävin piirre G:ssa on hankala autoon laskeutuminen. Vaikka kuskin ovi olisi äärimmilleen auki, niin jalkojen autoon pujotus on aikamoista voimistelua. Enkä ole kuin keskimittainen mies. Mittasuhteet autossa vain ovat sellaiset. Kun autoon on päässyt niin sitten on kaikki Ok, vaikka ripaus tuota vanhaa apinoille suunnittelua on vielä olemassa.
-
- Viestit: 546
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo - Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
2.pytyn puolaan laitettu pitempi ruuvi, nyt puola ei heilu, ei huoju. Ei takkuamista tunnu enää ajossa. Jos saisi viimein tuon moottorin optimoinnin!aaiitee kirjoitti: ↑06 Loka 2021, 16:37Edellämainittu ei varmaan johdu tänään havaitusta viasta.
Moottorin optimointi ei onnistunut johtuen viallisesta 2.pytyn puolan kiinnityksestä. Puolan kiinnityspultin ilmeisesti liiallinen kiristys on aiheuttanut kierteiden vahingoittumisen ja pultti ei kiristä puolaa, se heiluu irrallaan. Tämä vika on aiheuttanut sytytysongelmia tulpan kautta. Olinkin ihmetellyt, että mistä johtuu 1-2 vaihteen takkuinen toiminta ja tuohan on ollut siihen syynä. Perjantaina vika korjataan ja sen jälkeen jo 3. kerran yritetään moottorin optimointia.
Onneksi aivan vahingossa tänään löytyi tuo puolan kiinnitysvika, tietysti aikaa meni hukkaan reilut 4 tuntia, eikä moottorin optimointia voitu suorittaa tuon sytytysongelman vuoksi. Miksi minulle aina käy näin, voisi kysyä?
Näin huollossa olleen v.2004 punaisen Spiderin...
Oli todellakin upea ilmestys, kuvat eivät kerro totuutta, vierestä nähtynä herätti kyllä omistushalua. Auto oli vain 29tkm ajettu ja aivan uuden näköinen-omistaja on rakastanut autoaan kaikesta päätellen. Liekö tällä foorumilla tuon auton omistaja?
Re: Giulietta 940
Tulipas päivitettyä firmware tuohon Uconnect 5:n, näköjään oli vielä todella vanha versio käytössä (6.XXX -> 13.00.74.00). Tunti meni kun piti välissä asentaa 13 päähaarasta hieman vanhempi versio alle.
https://www.alfaowner.com/threads/uconn ... t-17538129
Tuli tutkittua mitä vaihtoehtoja olisi jos lähtisi tuota koko yksikköä joskus vaihtamaan. Alpinella näyttäisi olevan suht selkeät vaihtoehdot ja selvästi kerrottu, että myös nuo Uconnectin kautta löytyvät auton asetukset saa käyttöön: https://finland.alpine-europe.com/p/Pro ... it-7ar-940
Pioneerin osalta taas jäi hieman epäselväksi, saako noita tiettyjä Uconnect yksikön taakse piilotettuja asetuksia enää käyttöön. Esimerkiksi:
https://www.pioneer-car.eu/de/en/produc ... 0Receivers
Meneekö nuo valo yms. asetukset sitten tuon Pioneerin ratti adapterin kautta perille?
https://www.alfaowner.com/threads/uconn ... t-17538129
Tuli tutkittua mitä vaihtoehtoja olisi jos lähtisi tuota koko yksikköä joskus vaihtamaan. Alpinella näyttäisi olevan suht selkeät vaihtoehdot ja selvästi kerrottu, että myös nuo Uconnectin kautta löytyvät auton asetukset saa käyttöön: https://finland.alpine-europe.com/p/Pro ... it-7ar-940
Pioneerin osalta taas jäi hieman epäselväksi, saako noita tiettyjä Uconnect yksikön taakse piilotettuja asetuksia enää käyttöön. Esimerkiksi:
https://www.pioneer-car.eu/de/en/produc ... 0Receivers
Meneekö nuo valo yms. asetukset sitten tuon Pioneerin ratti adapterin kautta perille?
- Romeo y Julieta
- Viestit: 549
- Liittynyt: 08 Syys 2020, 21:31
- Car(s): Giulietta MA 170 '13
Ex:
Giulietta MA 170 '11 - Paikkakunta: Heinola
Re: Giulietta 940
Onko faceliftissä tosiaan tullut merkittäviä ajettavuutta parantavia muutoksia alustaan ja ohjaukseen, vai voisiko ero liittyä puhtaasti ajokilometreihin? Vähemmän ajettu tuntuu luonnollisesti paremmalta. Työpaikan muuten identtiset ja samanikäiset autot (ei Alfoja toki nähneetkään), toinen 110 tkm ja toinen 260 tkm ajettu, ovat melkein kuin yö ja päivä mitä tulee ajettavuuteen.aaiitee kirjoitti: ↑06 Loka 2021, 19:41Mitosta minulla ei ole kokemusta, mutta tuohon Giuliettan alustaan yleensä olen ollut tyytyväinen, siis nykyiseen 2017 mallin.
Edellisen 2011 mallin kiulu oli huomattavasti huonompi, en pitänyt-kaarreajossa se oli kamalan jäykkä ohjastettava. Nykyinen taittuu kurveihin huomattavasti paremmin.
Kaikkein ikävin piirre G:ssa on hankala autoon laskeutuminen. Vaikka kuskin ovi olisi äärimmilleen auki, niin jalkojen autoon pujotus on aikamoista voimistelua. Enkä ole kuin keskimittainen mies. Mittasuhteet autossa vain ovat sellaiset. Kun autoon on päässyt niin sitten on kaikki Ok, vaikka ripaus tuota vanhaa apinoille suunnittelua on vielä olemassa.
-
- Viestit: 546
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo - Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Tässä facelift-mallissa oli ostaessa 7500km enemmän mittarissa joten ajokilometrit eivät selitä asiaa. Kyllä uudemmassa on aivan selvästi paremmat ajo-ominaisuudet, minkä ilolla panin merkille. Vain nettikuvien/tietojen perusteella ostin auton, joten oli iloinen yllätys tuo.
Kaverikin joka ajoi autoani kehui kovasti ajo-ominaisuuksia ja tosiaan koetteli niitä.
Tuossa 2011-mallissa petyin kyllä hieman ajo-ominaisuuksiin, kun vertasin edelliseen Fiat Bravoon. Muuten tykkäsin kyllä Giuliettasta, enhän muuten olisi vaihtanut siihen.
Tuosta TCT facelift mallista oli Moottorilehden autotoimittajan testiajokin, jossa oltiin kovasti tyytyväisiä autoon, automaattiin ja ajo-ominaisuuksiin. Siksi osaltaa päädyin tuohon 2017 malliin ja metsästin sitä muutaman kuukauden, kunnes tärppäsi.
https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/alf ... i-riittaa/
Tätä en kyllä allekirjoita:"Mitä sitten, jos sporttialusta ja -renkaat nypyttävät, tai kova istuin painaa takamusta".
Auto on yllättävän hiljainen ja rengastuntuma tiehen aika mukava. Äänentoistokin oivallinen.
Oletkohan vaihtamassa?! . Jos niin, voisin antaa koeajaa omaani...
Kaverikin joka ajoi autoani kehui kovasti ajo-ominaisuuksia ja tosiaan koetteli niitä.
Tuossa 2011-mallissa petyin kyllä hieman ajo-ominaisuuksiin, kun vertasin edelliseen Fiat Bravoon. Muuten tykkäsin kyllä Giuliettasta, enhän muuten olisi vaihtanut siihen.
Tuosta TCT facelift mallista oli Moottorilehden autotoimittajan testiajokin, jossa oltiin kovasti tyytyväisiä autoon, automaattiin ja ajo-ominaisuuksiin. Siksi osaltaa päädyin tuohon 2017 malliin ja metsästin sitä muutaman kuukauden, kunnes tärppäsi.
https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/alf ... i-riittaa/
Tätä en kyllä allekirjoita:"Mitä sitten, jos sporttialusta ja -renkaat nypyttävät, tai kova istuin painaa takamusta".
Auto on yllättävän hiljainen ja rengastuntuma tiehen aika mukava. Äänentoistokin oivallinen.
Oletkohan vaihtamassa?! . Jos niin, voisin antaa koeajaa omaani...
- matti_vuorio
- Viestit: 1529
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Giulietta 940
Alusta sama, ohjaustehostimen softat eri. Ehkä se ero vuosimallien välisessä ajettavuudessa tulee tästä. Mutta on kyllä ihmeellistä nostaa Bravon ajettavuutta alkupään Giulietan edelle. Bravo oli kyllä ihan jäätävää paskaa ohjauksensa osalta, eikä siitä koskaan hyvää saatu säätämälläkään. Ohjaustehostimen tuntuma on sellainen kantikas, joten sitä on lähes mahdoton saada kulkemaan suoraan. Asiaa ei myöskään auta se peräkärryn taka-akseli, missä renkaat lepattaa mihin sattuu tienpinnan vaihtelun mukaisesti.
- Romeo y Julieta
- Viestit: 549
- Liittynyt: 08 Syys 2020, 21:31
- Car(s): Giulietta MA 170 '13
Ex:
Giulietta MA 170 '11 - Paikkakunta: Heinola
Re: Giulietta 940
^ Hmm, suuresti ihmettelen mikä tuossa 2011 mallissa tökki niin pahasti. Itse olen nuoresta iästäni huolimatta ajanut aika paljon erilaisilla autoilla (no, japanilaisista ei minkäänlaista omakohtaista ajokokemusta ja italialaisista vain Alfasta), ja silti tahtoisin nostaa Giuliettan kokonaisuutena kärkeen. Ei ole missään nimessä mukavin tai nopein ajamistani autoista, mutta samanlaista fiilistä ei ole mikään muu tarjonnut vielä. Mutkateillä ajaessa ei voi olla myhäilemättä. Vaihto ei ole ajankohtainen: auto on ollut mulla vasta hieman yli vuoden ja suunnitelmissa on pitää Giuliettaa niin kauan kun siltä tuntuu ja hommata rinnalle toinen, ei niin käytännöllinen Alfa, todennäköisesti 156 V6.
- Polforea
- Viestit: 11267
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Giulietta 940
Keskusteluun pari huomiota autoyksilöiden vertailusta, sisältäen sekä kokemusta että teoriaa.
-Kilometrejä ei voi suoraan verrata, koska niitä on erilaisia. On ihan eri asia, ajaako sen kilometrin mukulakivellä, monttuisella hiekkatiellä vai sileällä asfaltilla. On myös ihan eri asia, ajaako sen jollain noista pinnoista ryömien, kävelyvauhtia vai täyyyysiä. Alusta koostuu monista kuluvista osista (jouset, iskunvaimentimet, puslat, nivelet), joihin nämä vaikuttavat.
-Kun yllämainitut osat kuluvat, niitä yleisimmin vaihdetaan naapuri-Fiksuksesta löytyvään (sinänsä ihan asialliseen) tarvikeosaan miettimättä, että miten se eroaa suhteessa alkuperäiseen. Toinen, hieman harvinaisempi vaihtoehto on vaihtaa osia tieten tahtoen erilaiseen, yleensä urheilullisempaan suuntaan laittamalla esim. jäykemmät iskunvaimentimet. Eli jo ensimmäinenkin osakierros kuluu eri autoissa eri tahtia (ja eri järjestyksessä), toinen puolestaan voi olla jo lähtöjään erilainen ja jopa samassa autossa epäsymmetrinen.
-Kun alustan osat kuluvat ja niitä vaihdellaan ja autolla mahdollisesti törmäillään kanttareihin yms, elävät pyöränkulmat ajan saatossa. Näitä olisi hyvä joskus tarkistaa ja säätääkin ja mikäli pyöränkulmia ei ole vertailtavista autoista mitattu, voi jo niilläkin tehdä merkittävää eroa ajettavuuteen.
-Renkailla on tyypillisesti erittäin suuri vaikutus auton ajettavuuteen ja ajotuntumaan. Erilaisella rengastuksella saa kaksi identtistä uuttakin autoa eroamaan toisistaan hämmästyttävän paljon, kuten myös rengastuksen vaihto samaan autoon. Renkaita yleensä vaihdellaan vähän tiheämmin kuin yllämainittuja alustan osia ja yleensä ihmislle on rengastuksessa pari merkittävää seikkaa: vannekoko, vanteen ulkonäkö, renkaan leveys, talvella kitkat vai nastat ja tietenkin hinta. Harva kuluttaja miettii renkaan muita ominaisuuksia ja moni sitten itkee suomi24:ssa, että "leveet renkaat vetelee" yms perusmantroja.
-Moottori -lehden testissä puhutaan sporttialustasta ja -rengastuksesta. Onko aaiiteen hiljaisessa ja mukavassa autossa sportti- vai vakioalusta? Ei sillä, en tiedä että oliko edes Moottorin testaamassa autossa mitään erikoista tai lisävarusteista sporttialustaa vai onko se vaan sporttialusta, koska kyseessä on luonnostaan vähän normaaleja autoja urheilullisempi Alfa. Alusta siis voi olla teknisesti sama tai sitten ei.
Tärkeintähän on, että omistaja on autoonsa tyytyväinen, kuten aaiiteen tapauksessa selvästi on. Pidä miellyttävästä Giulietasta hyvää huolta, niin siinä on pitkäksi aikaa miellyttävä, uskollinen ja kaunis matkakumppani
-Kilometrejä ei voi suoraan verrata, koska niitä on erilaisia. On ihan eri asia, ajaako sen kilometrin mukulakivellä, monttuisella hiekkatiellä vai sileällä asfaltilla. On myös ihan eri asia, ajaako sen jollain noista pinnoista ryömien, kävelyvauhtia vai täyyyysiä. Alusta koostuu monista kuluvista osista (jouset, iskunvaimentimet, puslat, nivelet), joihin nämä vaikuttavat.
-Kun yllämainitut osat kuluvat, niitä yleisimmin vaihdetaan naapuri-Fiksuksesta löytyvään (sinänsä ihan asialliseen) tarvikeosaan miettimättä, että miten se eroaa suhteessa alkuperäiseen. Toinen, hieman harvinaisempi vaihtoehto on vaihtaa osia tieten tahtoen erilaiseen, yleensä urheilullisempaan suuntaan laittamalla esim. jäykemmät iskunvaimentimet. Eli jo ensimmäinenkin osakierros kuluu eri autoissa eri tahtia (ja eri järjestyksessä), toinen puolestaan voi olla jo lähtöjään erilainen ja jopa samassa autossa epäsymmetrinen.
-Kun alustan osat kuluvat ja niitä vaihdellaan ja autolla mahdollisesti törmäillään kanttareihin yms, elävät pyöränkulmat ajan saatossa. Näitä olisi hyvä joskus tarkistaa ja säätääkin ja mikäli pyöränkulmia ei ole vertailtavista autoista mitattu, voi jo niilläkin tehdä merkittävää eroa ajettavuuteen.
-Renkailla on tyypillisesti erittäin suuri vaikutus auton ajettavuuteen ja ajotuntumaan. Erilaisella rengastuksella saa kaksi identtistä uuttakin autoa eroamaan toisistaan hämmästyttävän paljon, kuten myös rengastuksen vaihto samaan autoon. Renkaita yleensä vaihdellaan vähän tiheämmin kuin yllämainittuja alustan osia ja yleensä ihmislle on rengastuksessa pari merkittävää seikkaa: vannekoko, vanteen ulkonäkö, renkaan leveys, talvella kitkat vai nastat ja tietenkin hinta. Harva kuluttaja miettii renkaan muita ominaisuuksia ja moni sitten itkee suomi24:ssa, että "leveet renkaat vetelee" yms perusmantroja.
-Moottori -lehden testissä puhutaan sporttialustasta ja -rengastuksesta. Onko aaiiteen hiljaisessa ja mukavassa autossa sportti- vai vakioalusta? Ei sillä, en tiedä että oliko edes Moottorin testaamassa autossa mitään erikoista tai lisävarusteista sporttialustaa vai onko se vaan sporttialusta, koska kyseessä on luonnostaan vähän normaaleja autoja urheilullisempi Alfa. Alusta siis voi olla teknisesti sama tai sitten ei.
Tärkeintähän on, että omistaja on autoonsa tyytyväinen, kuten aaiiteen tapauksessa selvästi on. Pidä miellyttävästä Giulietasta hyvää huolta, niin siinä on pitkäksi aikaa miellyttävä, uskollinen ja kaunis matkakumppani
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
-
- Viestit: 125
- Liittynyt: 21 Elo 2017, 21:33
- Car(s): Giulietta MA M6 '17
Spider TS '03
Lancia k Busso '99 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Otanpa kantaa tähän ajettavuus- mukavuusasiaan minäkin. Olin ostamassa 2017 uutta Giuliettaa ja esittelyautojen vähyydestä johtuen "jouduin" koeajolle '16 -mallisella, pre-facelift -yksilöllä.
Tykkäsin kovasti, mutta kiinnitin huomiota seuraaviin, itseä häirinneisiin yksityiskohtiin;
- sisämelu kesäkeleissä(kin) takapyörien koteloiden suunnalta oli häiritsevää
- etuistuimen (vakio) istuinosa oli itselleni (188 cm) hieman lyhyt
- etuovien "kyynärnojien" muovilevy, jossa on mm. ikkunainnostimet, näytti tosi halvalta muuhun autoon nähden.
Koeajoauto oli 16" vanteilla.
Tilasin auton Super-varusteisena, jolloin samalla vanteet päivittyivät 17-tuumaisiksi. Ajettavuus oli kyllä yhtä hyvä ennen ja jälkeen faceliftin, joka oli käsittääkseni molemmilla kerroilla kosmeettinen, ei tyyliin 159, jossa auton alustaa oikeasti päivitettiin painonhallinnan nimissä.
Meluhäirinnästä hankkiuduin eroon ruostesuojauksella ja takapään lisä-äänieristyksellä. Etuistuimet menivät noin tunnin duunimatkan lyhyydestä johtuen ok, pidemmillä reissuilla orastavaa puuttumista oli havaittavissa. Etuovien muovilevyt näyttivät omaan silmään auton mennessä vaihtoon kahden vuoden ja 50 tkm:n jälkeen yhtä halvoilta kuin uusinakin.
Kokonaisuutena tosi kiva auto, jollaista Alfalta ei nyt tohon hintaluokkaan saa.
Tykkäsin kovasti, mutta kiinnitin huomiota seuraaviin, itseä häirinneisiin yksityiskohtiin;
- sisämelu kesäkeleissä(kin) takapyörien koteloiden suunnalta oli häiritsevää
- etuistuimen (vakio) istuinosa oli itselleni (188 cm) hieman lyhyt
- etuovien "kyynärnojien" muovilevy, jossa on mm. ikkunainnostimet, näytti tosi halvalta muuhun autoon nähden.
Koeajoauto oli 16" vanteilla.
Tilasin auton Super-varusteisena, jolloin samalla vanteet päivittyivät 17-tuumaisiksi. Ajettavuus oli kyllä yhtä hyvä ennen ja jälkeen faceliftin, joka oli käsittääkseni molemmilla kerroilla kosmeettinen, ei tyyliin 159, jossa auton alustaa oikeasti päivitettiin painonhallinnan nimissä.
Meluhäirinnästä hankkiuduin eroon ruostesuojauksella ja takapään lisä-äänieristyksellä. Etuistuimet menivät noin tunnin duunimatkan lyhyydestä johtuen ok, pidemmillä reissuilla orastavaa puuttumista oli havaittavissa. Etuovien muovilevyt näyttivät omaan silmään auton mennessä vaihtoon kahden vuoden ja 50 tkm:n jälkeen yhtä halvoilta kuin uusinakin.
Kokonaisuutena tosi kiva auto, jollaista Alfalta ei nyt tohon hintaluokkaan saa.
-
- Viestit: 546
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo - Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Aika jännä kun samasta autosta voi olla niin monenlaisia kokemuksia!
Minä vaihdatin tuohon 2011 malliseen giuliettaan säädettävät jouset ja iskaritkin, kun vasen etujousi meni poikki. Ei tuo vastaanhangoitteleva ohjaus muuttunut kovinkaan paljoa paremmaksi-jos ollenkaan. Tosin auto tontitettiin samalla 2cm alemmaksi, ehkä se vaikutti osaltaan. Onhan näissä autoissa varmaan yksilöllisiä eroja, jotka selittävät ajokokemusien erilaisuutta.
Mutta yllättävän paljon.
Nykyisessä autossani on erikoisen merkkiset renkaat( 17"), muistaakseni Radical. Saattaa olla, että sopivat minun autooni erityisesti. Hyvä jos niin on! En tiedä miten tuo vuosimallinkin laita on-oma autoni on rekisteröity aivan loppuvuodesta 2016, olisiko sitten tuota pre-faceliftiä?
Olen ymmärtänyt, että tuosta keulan uudistuneesta paneelista(mehiläiskenno-) tietää vuosimallin. Auto myytiin kyllä minulle 2017 mallisena.
Minä vaihdatin tuohon 2011 malliseen giuliettaan säädettävät jouset ja iskaritkin, kun vasen etujousi meni poikki. Ei tuo vastaanhangoitteleva ohjaus muuttunut kovinkaan paljoa paremmaksi-jos ollenkaan. Tosin auto tontitettiin samalla 2cm alemmaksi, ehkä se vaikutti osaltaan. Onhan näissä autoissa varmaan yksilöllisiä eroja, jotka selittävät ajokokemusien erilaisuutta.
Mutta yllättävän paljon.
Nykyisessä autossani on erikoisen merkkiset renkaat( 17"), muistaakseni Radical. Saattaa olla, että sopivat minun autooni erityisesti. Hyvä jos niin on! En tiedä miten tuo vuosimallinkin laita on-oma autoni on rekisteröity aivan loppuvuodesta 2016, olisiko sitten tuota pre-faceliftiä?
Olen ymmärtänyt, että tuosta keulan uudistuneesta paneelista(mehiläiskenno-) tietää vuosimallin. Auto myytiin kyllä minulle 2017 mallisena.
Paikalla
- Pujazuba
- Viestit: 2334
- Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
- Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS
Re: Giulietta 940
Yllä olevissa pitää huomioida se että puhutaan eri ihmisten yksilöllisistä kokemuksista eikä tulkinnan yhtenäistämistä ole välttämättä ollenkaan.
Hyvä pointti tosiaan on tuo alusta ja sen kuluvat osat. Vaikka olisikin kunnossa, 10v ja 180 tkm ajettu alusta saattaa olla hiukan erituntuinen kuin lähes uusi vastaava. Renkaat toinen megatekijä. Itse vaihdoin juuri kitkat alle ja pääsin eroon kolme vuotta käytössä olleista loppuun kuluneista Rotalla kesäkumeista enkä sellaisia suosittele muille.
Hyvä pointti tosiaan on tuo alusta ja sen kuluvat osat. Vaikka olisikin kunnossa, 10v ja 180 tkm ajettu alusta saattaa olla hiukan erituntuinen kuin lähes uusi vastaava. Renkaat toinen megatekijä. Itse vaihdoin juuri kitkat alle ja pääsin eroon kolme vuotta käytössä olleista loppuun kuluneista Rotalla kesäkumeista enkä sellaisia suosittele muille.
-
- Viestit: 7
- Liittynyt: 03 Helmi 2021, 17:35
- Car(s): Alfa Romeo GTV 2.0 TS
Re: Giulietta 940
Jotta veden kerääntyminen takaluukun kannen sisälle loppui, piti näemmä poistaa molempien puolien kumitulpat alareunasta. En toki tiedä, kuinka hyvä asia on, että siellä ylipäätään lilluu jatkuvasti vettä ja kokonaisuudessaan tuo takaluukun kansi vaikuttaisi olevan koko auton keskeisin ongelmakohta.
Olen vaihtamassa akkua uuteen kun toisen navan ympäriltä on alkanut tihkua nesteitä ulos ja varaus ei riitä enää start&stopin pyörittämiseen muutoin kuin kesähelteillä. Onko tästä aiheutuvista error codeista ja niiden nollaamisesta käytännön kokemuksia? Brittifoorumeilla esiintyy vähän ristiriitaista tietoa aiheesta.
Takaluukun ongelmista huolimatta auto on kyllä ylittänyt odotukset ja sillä on tullut tämän vuoden helmikuusta tähän päivään ajettua peräti 12k, vaikka arkiajoa ei ole käytännössä ollenkaan. Lähinnä tällä hetkellä mietitityttää, että mistä saisi hyväkuntoisen neliapilan seuraavaksi…
Olen vaihtamassa akkua uuteen kun toisen navan ympäriltä on alkanut tihkua nesteitä ulos ja varaus ei riitä enää start&stopin pyörittämiseen muutoin kuin kesähelteillä. Onko tästä aiheutuvista error codeista ja niiden nollaamisesta käytännön kokemuksia? Brittifoorumeilla esiintyy vähän ristiriitaista tietoa aiheesta.
Takaluukun ongelmista huolimatta auto on kyllä ylittänyt odotukset ja sillä on tullut tämän vuoden helmikuusta tähän päivään ajettua peräti 12k, vaikka arkiajoa ei ole käytännössä ollenkaan. Lähinnä tällä hetkellä mietitityttää, että mistä saisi hyväkuntoisen neliapilan seuraavaksi…
- Aquatica
- Viestit: 15055
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Giulietta 940
Giuliettaa ei kiinnosta tuon taivaallista, jos vaihdat akun. Monesti alkuperäinen soitin jopa muistaa asetukset sen aikaa, ettei tarvitse niitä korjailla (tosin toisinaan se nollaa itsensä suoraan :lol)Oscar-Papa kirjoitti: ↑16 Loka 2021, 14:05Olen vaihtamassa akkua uuteen kun toisen navan ympäriltä on alkanut tihkua nesteitä ulos ja varaus ei riitä enää start&stopin pyörittämiseen muutoin kuin kesähelteillä.
Ei muuta kuin vanha irti ja uus takas kiinni. Trippi nollautuu, mut siinäpä se sit onkin.
Ainiin, ja VDC ei tykkää. Eli ekalla startilla vetäsee pari kertaa vasen-oikea-vasen-oikea ratilla (laidasta laitaan), jotta saa ratin asennon kalibroitua.
- matti_vuorio
- Viestit: 1529
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Giulietta 940
^^Ikkunoiden kalibrointi pitää tehdä akun vaihdon jälkeen. Ajat lasin alas kyseisen oven nappulasta ja pidät nappia alhaalla kunnes kuuluu pieni naksaus. Sitten ajat lasin kokonaan ylös ja pidät kunnes taas kuuluu pieni naksaus. Lasit toki toimii ilman tätäkin, mutta tietyt ominaisuudet jäävät puuttumaan.
Re: Giulietta 940
Täällä sai Giuliettan hapettuneet talvivanteet puhallusta ja pulverimaalia. Taas on kuin uudet.. Ellei jopa paremmat.
Pitää vielä ennen rengaskaupoille menoa pyyhkäistä joku kova pinnoite päälle nyt kun ovat puhtaat ja kiiltävät.
Pitää vielä ennen rengaskaupoille menoa pyyhkäistä joku kova pinnoite päälle nyt kun ovat puhtaat ja kiiltävät.
- Liitteet
-
- DSC_4281.jpg (80.07 KiB) Katsottu 3354 kertaa
-
- DSC_4282.jpg (88.44 KiB) Katsottu 3354 kertaa
Re: Giulietta 940
Onko vinkkejä missä kannattaisi vanteet restauroida? Spiderin teledialit ovat suorat ja tasapainossa mutta maali on aika kulunut. Väriäkin voisi tuunata GTV Cup vanteiden suuntaan.
Re: Giulietta 940
Eipä ole aiempaa kokemusta vanteiden maalautuksesta pulverilla, mutta nämä hoiti www.pulverfix.fi
Vanteissa oli aika pahoja hapettumia, mutta nyt ovat kyllä siloiset ja kiiltävät.
Voin kyllä oman ensikokemuksen perusteella suositella palvelua.
Reissussa olivat viikonpäivät.
-
- Viestit: 546
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo - Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Jos nyt joku on seurannut asian etenemistä, niin nyt tänään sain moottorin optimoinnin TCT-Giuliettaani.
Vakiona teho oli vain 160Hp ja nyt 182Hp-ei kovin kovat lukemat. Vääntö vakiona vain 245Nm ja nyt 274-ei kovin kovat lukemat nekään.
Syynä automaatin sähköisesti rajoitetut ominaisuudet, jotka on tehtaalla asetettu. Manuaalissa olivat 191Hp ja 315Nm. Aika ero!
Täytyy kai opetella rattiläpysköiden käyttöä, kannattaisi nopeissa kiihdytyksissä lähdössä ennakoida automaatin viiveitä(vaihdettava -läpyskällä ), koska laatikko arpoo vaihteita ja aiheuttaa viiveitä.
N-asentoa käyttäessä kuulemma väännön muutos on parhaimmillaan todettavissa.
Jos nyt joku aikoo optimoittaa, niin tässä faktat...
edit: kaikkiaan ilmeisesti kannatti, mutta en ole testannut itse vielä ollenkaan.
edit2:tänään kävin kaupassa ja ajokokemus oli kyllä parempi kuin ennen optimointia. Läpyskää kiihdytyksessä yritin, mutta ei ainakaan heti onnistunut. Muutenkin lähdöt sujuvat rivakammin kuin ennen. Tuntuu, että optimointi kannatti...
Vakiona teho oli vain 160Hp ja nyt 182Hp-ei kovin kovat lukemat. Vääntö vakiona vain 245Nm ja nyt 274-ei kovin kovat lukemat nekään.
Syynä automaatin sähköisesti rajoitetut ominaisuudet, jotka on tehtaalla asetettu. Manuaalissa olivat 191Hp ja 315Nm. Aika ero!
Täytyy kai opetella rattiläpysköiden käyttöä, kannattaisi nopeissa kiihdytyksissä lähdössä ennakoida automaatin viiveitä(vaihdettava -läpyskällä ), koska laatikko arpoo vaihteita ja aiheuttaa viiveitä.
N-asentoa käyttäessä kuulemma väännön muutos on parhaimmillaan todettavissa.
Jos nyt joku aikoo optimoittaa, niin tässä faktat...
edit: kaikkiaan ilmeisesti kannatti, mutta en ole testannut itse vielä ollenkaan.
edit2:tänään kävin kaupassa ja ajokokemus oli kyllä parempi kuin ennen optimointia. Läpyskää kiihdytyksessä yritin, mutta ei ainakaan heti onnistunut. Muutenkin lähdöt sujuvat rivakammin kuin ennen. Tuntuu, että optimointi kannatti...
-
- Viestit: 546
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo - Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Minulle sanottiin Automilanossa, että akussa pitäisi olla s&s merkintä, muutoin ei kannata pitää päällä autossa tuota s&s:ää. Syö kuulemma akkua ja talvella on ongelmia. Tuota en ole kuullutkaan, mitäs muut täällä foorumilla ajattelevat tuosta? Olen huomannut, että kun s&s on kytkettynä, niin polttoaineen kulutus on selvästi pienempää. Olen kuitenkin kytkenyt tuon s&s:n pois päältä tuon varoituksen jälkeen(akussani ei ole tuota merkintää).
Kuten tarkkaavaisimmat ovat lukeneetkin, niin minulla on ollut koko ajan kytkettynä tuo D-ajoasento. Sekin kai kuluttaa sitten enemmän polttoainetta?
Pitäisikö nyt ostaa uusi akku? Kun talvi on tulossa, niin yleensä autoissa tuo s&s jää automaattisesti pois käytöstä pakkasilla viimeistään.
Kuten tarkkaavaisimmat ovat lukeneetkin, niin minulla on ollut koko ajan kytkettynä tuo D-ajoasento. Sekin kai kuluttaa sitten enemmän polttoainetta?
Pitäisikö nyt ostaa uusi akku? Kun talvi on tulossa, niin yleensä autoissa tuo s&s jää automaattisesti pois käytöstä pakkasilla viimeistään.
- Aquatica
- Viestit: 15055
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Giulietta 940
Tuo nyt ei koskaan ole huono ajatus, jos akun kunnosta tai iästä ei ole varmuutta.
Sen sijaan en ole mielestäni kertaakaan ikinä nähnyt yhtäkään S&S-merkittyä akkua. EFB ja AGM jos on akkuna, niin kovaa ajoa vaan. Tietysti akun valmistajan speksit kertonee tarkalleen, mihin käyttöön k.o härveli on ajateltu. Ihan perinteiset lyijyakut ei tykkää, kuulemma, S&S:stä.
- Cloverleaf
- Viestit: 1573
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Tesla Model 3
-
- Viestit: 546
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo - Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Siis akku oli juuri tuon kokoinen? Tuohan on hyvän hintainen! Täytyykin kysellä tuolta Roihuvuoren teoll. alueen Motomat asennuspaikasta. Saahan sinnekin jätettyä vanhan akun?Cloverleaf kirjoitti: ↑03 Marras 2021, 22:21Ainakin Exiden akussa on erikseen S&S mainittu. Ostin tämän aikanaan Giuliettaan. Kesti vuoden ennen kuin laturi hajosi ja tappoi tämän.
- Cloverleaf
- Viestit: 1573
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Tesla Model 3
Re: Giulietta 940
^ Kirjanpitoni on puutteellinen. Siitä puuttuu mallinimi ja Ah-lukema. Kuitenkin Motonetista Exiden S&S-akku. Maksoi 115 € vuonna 2018.
-
- Viestit: 546
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo - Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Kiitoksia avusta, täytyykin ottaa yhteyttä Motomaattiin, että saisi asennetuksi uuden akun!
-
- Viestit: 546
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo - Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Motomaatissa ei vaihdeta akkua. Tilasin sitten vaihdon Automilanosta. Hinta 170€ töineen ja vanhan akun talteenotosta.
Suositteli EFP-akkua, joten se sitten laitetaan.
-
- Viestit: 546
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo - Paikkakunta: Helsinki