Alfa Romeo Giulia 952

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin

Aiotko hankkia Giulian?

Ennakkotilaan asap
4
1%
Heti kun se tulee myyntiin, ei tarvitse edes koeajaa
6
1%
Käyn testaamassa ja ostan, mikäli on hyvä ja hinta on ok
46
10%
Odottelen myytäviä esittelyautoja
5
1%
Ostan vuoden/kaksi ajetun sitten joskus
75
17%
Ostan sitten joskus
259
57%
Tuskin
45
10%
En ikinä
13
3%
 
Ääniä yhteensä: 453

Unique
Viestit: 331
Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
Car(s): Polestar 2
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97

ex Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Unique »

Josef Matula kirjoitti:
14 Loka 2021, 17:19
Onko tämä tuttu Giulia kenellekään?

Xenonit puuttuu mutta muuten siedettävät varusteet. Ollut jo jonkin aikaa Rintajoupilla myynnissä, nyt siirretty Saloon ja siksi näkyy uutena

https://www.rinta-jouppi.com/vaihtoauto ... ia/326891/
Miksi ostaisit tuollaisen karvalakkimallin, kun tästä saat pienellä lisähinnalla:
- Veloce-penkit
- 35W Xenonit
- QV:n ratin
- Kunnolliset 19" Veloce-vanteet
- Alfan 18" originaalivanteet talvivanteiksi noiden tarvikevanteiden tilalle
- Remuksen putkiston tuplaulostulolla ja Veloce-diffuusorilla
- 320+ hevosta
- Kiihtyvyyden alle 5 s 0-100 km/s

https://www.nettiauto.com/alfa-romeo/giulia/12426885

Avatar
Josef Matula
Viestit: 149
Liittynyt: 05 Syys 2010, 01:16
Paikkakunta: Tampere

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Josef Matula »

Joo varmasti enemmän rahalle vastinetta tuossa mutta tässä on vaihtokauppaa viritteillä niin hankalampaa yksityiseltä osto.

Avatar
155156
Viestit: 2160
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Lauantaina kuului ensimmäistä kertaa Veloce Q4 etupäästä "TUMPS, TUMPS", kun teki U-käännöksen eli tiukka käännös ja pieni nopeus. Sama toistui parkista peruuttaessa eli tiukka kulma ja pieni nopeus. Se verran uusi ääni säikäytti, että piti testata kuuluuko molempiin suuntiin ratti ääriasennosssa ajaessa. Kuului.

Tähänkin aiheeseen löytyi internetskusta monenlaista kirjoittelua ja usein oli maininta, että esiintyy herkemmin viileällä kelillä. Lauantaina oli +1 C ja viilein sää, jossa olen Giulialla kesärenkaat alla ajanut. Ilmesesti johtuu pyöränkulmista ohjauksen ääriasennoissa ja sopivasta kitkasta renkaiden ja alustan välillä.

JiiTeeÄssä
Viestit: 1295
Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
Car(s): .
ex Giulia Super 2.2 jtdm -16
ex 159 1.9 jtdm -10
ex 159sw 2.4 jtdm -07
ex 159 2.4 jtdm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JiiTeeÄssä »

En tiedä miten 4x4 kuuluisi mennä mutta ainakaan takaveto ei suostu liikkumaan jouhevasti ratti ääriasennossa, hyppii. Toki nelikko on ihan eri asia mutta olisi kiva kuulla onko tuo takavedossakaan normaalia, vai voiko asialle jotain esim. rengastuksen kautta.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-

Avatar
Stilo
Viestit: 408
Liittynyt: 18 Huhti 2004, 03:27
Car(s): i20 N
Paikkakunta: Lahti

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Stilo »

Etupään ackerman geometria on Giuliassa tehty niin, että eturenkaat sortaa keskenään aika reilusti sielä renkaat tapissa asennossa. Kylmä keli ja jäykkä / taikka loppuun kulunut rengas tekee sen, että kumi ei jousta niin herkästi vaan muljahtelee ja hypähtelee terävämmin.
"...the driver comments about understeer at low, medium, and high speed corners."

JanV
Viestit: 1034
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JanV »

Just näin. P zero corsa hyppii ihan julmetusti. Pehmeämpi kitkarengas ei juurikaan.

Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1601
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

Hinauskoukun suoja näytti repsottavan autopesun jälkeen, joten otin sen irti ja huomasin, että siitä on alareunan kynnet irti eli ei se siinä nätisti pysy. Onko joku hommannut uuden jostain?

Osanumerolla hakemalla en löytänyt kuin eBaysta usean kymmenen euron hintaan, mikä on vähän liikaa maalaamattomasta muovinpalasta. Tietysti voisi ranettaa tuon nykyisen paikoilleen, mutta kun se on edellisen omistajan jo kerran vaihtama, värisävy sinne päin, ja aivan täynnä kiveniskemää verrattuna muuhun puskuriin. Eli uusi houkuttelisi.

Avatar
karila
Viestit: 1194
Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Paikkakunta: Turku

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja karila »

Kääntyvät peilit: pakkasia ajatellen kokeilin laittaa ovet lukkoon kuskin oven sisäpuolen lukituksella, ettei peilit käänny. Sisävalo ja ulkokahvavalot jäävät päälle ?? Ei ne ainakaan 2 minuutissa sammu. Sammuvat kun kaukkarista painaa lukitusnappulaa, mutta silloin peilit kääntyy. Mikä neuvoksi?
- Kari

Avatar
155156
Viestit: 2160
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja 155156 »

karila kirjoitti:
19 Loka 2021, 08:22
Kääntyvät peilit: pakkasia ajatellen kokeilin laittaa ovet lukkoon kuskin oven sisäpuolen lukituksella, ettei peilit käänny. Sisävalo ja ulkokahvavalot jäävät päälle ?? Ei ne ainakaan 2 minuutissa sammu. Sammuvat kun kaukkarista painaa lukitusnappulaa, mutta silloin peilit kääntyy. Mikä neuvoksi?
Tuota hulluutta en ole omassa 2018 kinnerissä havainnut; vain käsijarrun vivun pieni valkoinen merkkivalo jää ylimääräisenä palamaan (ja punaiset harvakseltaan vilkahtavat "ovet lukossa" ledit etuovissa).

Se älytön automaattinen penkin siirto pitäisi jotenkin saada talveksi pois. Ei saa valikon kautta disabloitua, kuten ilmeisesti uudemmissa saa.

Avatar
karila
Viestit: 1194
Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Paikkakunta: Turku

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja karila »

karila kirjoitti:
19 Loka 2021, 08:22
Kääntyvät peilit: pakkasia ajatellen kokeilin laittaa ovet lukkoon kuskin oven sisäpuolen lukituksella, ettei peilit käänny. Sisävalo ja ulkokahvavalot jäävät päälle ?? Ei ne ainakaan 2 minuutissa sammu. Sammuvat kun kaukkarista painaa lukitusnappulaa, mutta silloin peilit kääntyy. Mikä neuvoksi?
Testattu lisää:
Automaattinen sisävalo, joka syttyy kun sammuttaa auton, pitää laittaa off asentoon etupenkkien kattovalokatkaisijasta, samaten courtesy lights infosta ( siis ulkokahvavalot) off . Tämän jälkeen ei jää mikään valo päälle, kun lukitsee kuskin oven sisänappulasta, ettei peilit käänny sisään. Etuovissa olevat punaiset valot palavat 2 min ja sitten alkavat harvakseltaan vilkkua ( hälytinkö ?)

Olisiko tässä syy oman auton akun tyhjenemiseen kesällä, koska harjoittelin tätä peilien kääntymättä jättämistä oven nappulasta useampana päivänä. Valoisana kesäpäivänä en tajunnut ettei sisävalo tai ovivalo sammu olleenkaan ja oli varmaan päällä yön yli. Ehkä.
- Kari

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1547
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Havaintoja pimeydestä:

-Aja vakkarilla 90km/h, kiihdytä yli 100km/h ja nosta kaasu. Jarruvalo vilahtaa vauhdin pudotessa nopeudessa 95km/h.
-ja sama esim 100km/h ->120km/h -> 105km/h.
-Aja vakkarilla 110km/h -> tiputa vakkarin nupista kympin hyppäyksellä nopeudeksi 100km/h -> jarruvalo vilahtaa.

JanV
Viestit: 1034
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JanV »

Mä oon tota miettinykki et miten valmistajat indikoi adaptiivisella vakkarilla ajettaessa hidastuvuutta koska jarruvaloa on jossain kohti takana olevalle näytettävä mutta en ole muissa autoilijoissa kuitenkaan havainnut että ne räpsyisivät jatkuvalla syötöllä. Omia kun ei yleensä kovin helposti näe.

Avatar
155156
Viestit: 2160
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Vakkari jarruttaa myös alamäessä, jos vauhti meinaa nousta. Tuntuu turhalta energian ja jarrujen haaskaukselta. Ajotila (DNA) ei vaikuta tähän eli tekee samaa myös "vihreässä" asennossa.

JanV
Viestit: 1034
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JanV »

kaikki autot tekee tota koska muuten nopeus voisi nousta vaikka ylinopeudeksi. Adaptiivinen ( ja normaali vakkari) ei ole ekologinen vaan mukavuusvaruste, kuten penkinlämmittimet jne, kaikki ne vaan hukkaa energiaa.

JiiTeeÄssä
Viestit: 1295
Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
Car(s): .
ex Giulia Super 2.2 jtdm -16
ex 159 1.9 jtdm -10
ex 159sw 2.4 jtdm -07
ex 159 2.4 jtdm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JiiTeeÄssä »

JanV kirjoitti:
20 Loka 2021, 08:20
Mä oon tota miettinykki et miten valmistajat indikoi adaptiivisella vakkarilla ajettaessa hidastuvuutta koska jarruvaloa on jossain kohti takana olevalle näytettävä mutta en ole muissa autoilijoissa kuitenkaan havainnut että ne räpsyisivät jatkuvalla syötöllä. Omia kun ei yleensä kovin helposti näe.
Ei sen automatiikan tarvi mitään räpsytellä, kuten ei kaasuakaan vedä selälleen kun lisätään vauhtia. Ensin varmaan otetaan kaasu pois ja jos se ei riitä niin annetaan hillitysti jarrupainetta. Ihan niinkuin kuski itse tekisi. Yllättävän moni saattaa ajaa adaptiivisella tuolla liikenteessä vaikka se siltä ei näytäkään. Systeemihän pystyy hallitsemaan jarruvoimaa täydellisesti, kun vakkari jarruttaa auton tarvittaessa nätisti kokonaan seis edellä menevän taakse ilman jalkaa polkimella.
Mutta onhan tuota tullut mietittyä moottoritien ralleissa että olisi kiva tietää itse milloin mennään vakkarin moottorijarrulla ja milloin takana palaa punaiset.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-

JanV
Viestit: 1034
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JanV »

just sitä että paljon tai kuinka nopeasti vakkarin on hidastettava vauhtia että auton on aiheellista näyttää takana tuleville jarruvaloa (oli se sitten moottorijarrun tai mekaanisen aiheuttama). Vai onko logiikka niinkin yksinkertainen että kun auto joutuu käyttämään mekaanista jarrua niin silloin jarruvalot myös syttyvät. Tästä seuraava pohdinta on hybridien sähkömoottorin jarrutus sekä jarruenergian talteenotolla luotava hidastuvuus. Onko se jarruvalojen syttymisen aihe vai ei. Se on kuitenkin erittäin voimakas varsinkin kun ajatellaan sitten esim volvon one pedal systemiä joka hidastaa vaikka nollaan ilman mekaanista jarrua.
Tavallisessa vakkarissa jarruvalot tietenkin syttyvät aina kun hidastetaan.

JiiTeeÄssä
Viestit: 1295
Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
Car(s): .
ex Giulia Super 2.2 jtdm -16
ex 159 1.9 jtdm -10
ex 159sw 2.4 jtdm -07
ex 159 2.4 jtdm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JiiTeeÄssä »

karila kirjoitti:
19 Loka 2021, 16:27
karila kirjoitti:
19 Loka 2021, 08:22
Ei ne ainakaan 2 minuutissa sammu. Sammuvat kun kaukkarista painaa lukitusnappulaa, mutta silloin peilit kääntyy. Mikä neuvoksi?
Valoisana kesäpäivänä en tajunnut ettei sisävalo tai ovivalo sammu olleenkaan ja oli varmaan päällä yön yli. Ehkä.
Kokeileppa odottaa 4min ihan katkaisijat normaaliasennossa. Tässäkin voi olla jokin mystinen aika vaihtelu johtuen tekijöistä X ja Y, eilen tuntui että valot sammuivat nopeasti mutta äsken meni varmasti yli tuon 2min, 3 tai 4, kun portailla laskin sekunteja. Mutta sammuivat kuitenkin.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-

Avatar
h_lauri
Viestit: 6719
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Mulla meni koko kesä ettei sisävalot syttyny lainkaan. Sit joku tartti takana valoa ja painelin nappeja, sen jälkeen toiminu normaalisti. Onko niissä jokin italialainen logiikka.

Avatar
karila
Viestit: 1194
Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Paikkakunta: Turku

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja karila »

Screenshot_20211021_100820.jpg
Screenshot_20211021_100820.jpg (56.03 KiB) Katsottu 5056 kertaa
- Kari

Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1601
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

Cloverleaf kirjoitti:
18 Loka 2021, 19:33
Hinauskoukun suoja näytti repsottavan autopesun jälkeen, joten otin sen irti ja huomasin, että siitä on alareunan kynnet irti eli ei se siinä nätisti pysy. Onko joku hommannut uuden jostain?

Osanumerolla hakemalla en löytänyt kuin eBaysta usean kymmenen euron hintaan, mikä on vähän liikaa maalaamattomasta muovinpalasta. Tietysti voisi ranettaa tuon nykyisen paikoilleen, mutta kun se on edellisen omistajan jo kerran vaihtama, värisävy sinne päin, ja aivan täynnä kiveniskemää verrattuna muuhun puskuriin. Eli uusi houkuttelisi.
Itse itselleni vastaten, Nokian Autotalosta 29 € ja luvattiin ensi viikolle. Maalaamaton. Eli kun maalaushommiin joutuu, niin tilasin samalla oikean ajovalon pesimen suojamuovin 25 €. Tuokin on edellisen omistajan vaihdattama ja värisävy oli sinne päin ja sekin täynnä kiveniskemää.

Jos nyt veisi ihan automaalarille osat, niin voisi saada hyvää jälkeä. Edellinen omistaja varmaan kilikalilla vetänyt "valkoiseksi".

Avatar
karila
Viestit: 1194
Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Paikkakunta: Turku

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja karila »

JiiTeeÄssä kirjoitti:
20 Loka 2021, 20:16
karila kirjoitti:
19 Loka 2021, 16:27
karila kirjoitti:
19 Loka 2021, 08:22
Ei ne ainakaan 2 minuutissa sammu. Sammuvat kun kaukkarista painaa lukitusnappulaa, mutta silloin peilit kääntyy. Mikä neuvoksi?
Valoisana kesäpäivänä en tajunnut ettei sisävalo tai ovivalo sammu olleenkaan ja oli varmaan päällä yön yli. Ehkä.
Kokeileppa odottaa 4min ihan katkaisijat normaaliasennossa. Tässäkin voi olla jokin mystinen aika vaihtelu johtuen tekijöistä X ja Y, eilen tuntui että valot sammuivat nopeasti mutta äsken meni varmasti yli tuon 2min, 3 tai 4, kun portailla laskin sekunteja. Mutta sammuivat kuitenkin.

Uusi kokeilu, nyt sammui sisävalo alle minuutin, liittyyköhän avain-mötikän etäisyyteen autosta ?
- Kari

Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1601
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

Autolla ajettu 113 tkm, joten haluaisin käydä ZF:n automaattilaatikon öljyt vaihtamassa jossain. Täällä aiemminkin kysellyt, ja ilmeisesti on kahta koulukuntaa siitä että kannattaako huuhdella vai ei. Olisin kiitollinen, jos joku osaisi suositella missä työn saisi tehtyä Uudellamaalla joko huuhtelulla tai ilman.

- Konalan Deltasta kyselin vaihteiston öljynvaihdosta ja en saanut koskaan vastausta.
- Espoon Länsiautosta ilman huutelua + öljypohjanvaihtoa n. 500 €. Öljypohjanvaihdolla n. 1500 €. Melko kallis öljypohja, kun Saksasta saa tilattua 200 € hintaan.

AutoMilanoon pitäisi vielä soitella, mutta tuskin sielläkään huuhtelemalla onnistuu.

Avatar
karila
Viestit: 1194
Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Paikkakunta: Turku

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja karila »

Mites Autokeskus ? Siellä pitäis olla osaamista zf laatikon öljynvaihdosta.
- Kari

harde
Viestit: 355
Liittynyt: 08 Marras 2008, 09:33
Car(s): Giulia 2,0 ja 10 ex Alfaa
Paikkakunta: Kuopio

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja harde »

Squadra Sportiva zf50 öljypohja 149 €. On teltta pistäny vähä katetta..

FinPat
Viestit: 8100
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja FinPat »

karila kirjoitti:
03 Marras 2021, 12:18
Mites Autokeskus ? Siellä pitäis olla osaamista zf laatikon öljynvaihdosta.
Autokeskuksessa öljynsuodattimella oli muistaakseni jotain 600€ - 700€ hintaluokassa. Kuitteja ei ole enää tallella mutta jossakin tuossa se pyöri.

EDIT: En löytänyt Autokeskuksen hinnastojakaan pika-Googlauksella mutta esim. tällainen paja tekee ZF HP8 öljynvaihtoja.
https://ma-autohuolto.fi/automaattivaih ... jynvaihto/
Viimeksi muokannut FinPat, 03 Marras 2021, 12:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

FinPat
Viestit: 8100
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Cloverleaf kirjoitti:
03 Marras 2021, 12:04
Melko kallis öljypohja, kun Saksasta saa tilattua 200 € hintaan.
Motonetista saanee hyllystäkin. Ladakaupan katteet kohdallaan.
https://www.motonet.fi/fi/tuote/190369/ ... BMW-ZF-8HP

Avatar
Sampza
Viestit: 156
Liittynyt: 18 Marras 2020, 09:44
Car(s): Ford Puma ST-line -23
ex.Alfa Romeo Giulia 2.2D MT6 -17
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Sampza »

FinPat kirjoitti:
03 Marras 2021, 12:39
Cloverleaf kirjoitti:
03 Marras 2021, 12:04
Melko kallis öljypohja, kun Saksasta saa tilattua 200 € hintaan.
Motonetista saanee hyllystäkin. Ladakaupan katteet kohdallaan.
https://www.motonet.fi/fi/tuote/190369/ ... BMW-ZF-8HP
Huomasitko että ladakaupan öljypohja sisältää myös öljyt. Ymmärsin aiemmasta että saksasta pelkkä öljypohja 200€

harde
Viestit: 355
Liittynyt: 08 Marras 2008, 09:33
Car(s): Giulia 2,0 ja 10 ex Alfaa
Paikkakunta: Kuopio

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja harde »

Pelkkä öljypohja siis 149€ Saksasta..

harde
Viestit: 355
Liittynyt: 08 Marras 2008, 09:33
Car(s): Giulia 2,0 ja 10 ex Alfaa
Paikkakunta: Kuopio

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja harde »

Pelkkä öljypohja siis 149€ Saksasta..
Motonetin paketti öljyineen ei paha..

Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1601
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

Motonetin paketissa 7 litraa öljyä, ja Giulian ohjekirjassa sanotaan 9.2 litraa.

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1547
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Ovenkahvojen lukitusnapit vaikuttavat jumivan hiljalleen enemmän ja enemmän. Näiden korjaamisesta ei oikein löydy mitään kuvia tai ohjeita. Ainoa vihje löytyi jostain, että ovenpielessä olevan kumitulpan alta paljastuu ruuvi ja sen kautta koko kahva purkautuu irti. Lisäksi väitettiin, ettei ovipahvia tarvitse tässä operaatiossa irroittaa. Onko joku purkanut nuo kahvat irti ja korjannut nuo jumittuvat napit itse?

Edit: Stelviosta löytyy video, miten kahvan saa autosta irti: https://www.youtube.com/watch?v=QJeEqETuW4U

JanV
Viestit: 1034
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JanV »

En oo ite korjannu mutta mullahan noi korjattiin eikä ongema enää palannut. Käsittääkseni irroittivat vaan kahvat ja viilasivat lisää välystä nappulaan. Ainoa haittapuoli mitä kävi, toi lukkopesän suojamuovi ei enää pysy paikoillaan niin hyvin kuin aikaisemmin. Jäätä kun menee väliin niin ovea avatessa se irtoaa. Sehän on vaan klipseillä kiinni.

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1547
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Purin ja tuunasin tuossa aamulla molemmat kahvat. Pistän omaan ketjuun siitä ne kuvat. Lukkopesän muovista pistin tuon saman asian merkille, että ne klipsit harittavat sen verran paljon, että eivät juurikaan ota lukkopesän kynsiin kiinni. Ilmeisesti luigin muovi ja lukkopesän rasvat eivät tule keskenään toimeen. Varsinainen ongelma kahvassa näyttää olevan vain huono suunnittelu ja kiire testaamisessa. Olisi laitettu pari kymppiä eri kohtaan se nappi, niin jumitusta ei tapahtuisi.

Avatar
karila
Viestit: 1194
Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Paikkakunta: Turku

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja karila »

No nii, Rosso Veloce on helmojen maalauksessa, vihdoinkin. Tämänhän Delta lupasi kun motkotin alle vuoden vanhan auton kiveniskemistä. Samalla menee takapuskuri vaihtoon, kun onnistuin peruuttamaan naapurin autoon, parkkitutkasta ja kamerasta huolimatta, mallisuoritus siis 😆.
Homma venahti, kun pari kk yritettiin saada uutta puskuria Italiasta Suomeen saakka. Samalla opin Auto Bergen organisaatiosta oikean kontaktin varaosien saatiin/seurantaan. Meikäläinen alkaa olla varsin tuttu Auto Berge/Italmotor/Delta organisaatioissa, heh.
Maalauksen jälkeen ajattelin asennuttaa läpinäkyvät helmateipit autoon, kunhan maalipinta kuivuu riittävästi . Min 2-3 viikkoa suositeltiin odottamaan ennenkuin teipataan. Täytyy välttää sorateitä siihen saakka.
- Kari

Avatar
karila
Viestit: 1194
Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Paikkakunta: Turku

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja karila »

karila kirjoitti:
11 Marras 2021, 05:51
No nii, Rosso Veloce on helmojen maalauksessa, vihdoinkin. Tämänhän Delta lupasi kun motkotin alle vuoden vanhan auton kiveniskemistä. Samalla menee takapuskuri vaihtoon, kun onnistuin peruuttamaan naapurin autoon, parkkitutkasta ja kamerasta huolimatta, mallisuoritus siis 😆. 15 cm vekkimurtuma, siis vaihtoon.
Homma venahti, kun pari kk yritettiin saada uutta puskuria Italiasta Suomeen saakka. Samalla opin Auto Bergen organisaatiosta oikean kontaktin varaosien saatiin/seurantaan. Meikäläinen alkaa olla varsin tuttu Auto Berge/Italmotor/Delta organisaatioissa, heh.
Maalauksen jälkeen ajattelin asennuttaa läpinäkyvät helmateipit autoon, kunhan maalipinta kuivuu riittävästi . Min 2-3 viikkoa suositeltiin odottamaan ennenkuin teipataan. Täytyy välttää sorateitä siihen saakka.
- Kari

Avatar
karila
Viestit: 1194
Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Paikkakunta: Turku

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja karila »

....
- Kari

TurboArtturi
Viestit: 70
Liittynyt: 11 Elo 2004, 19:06
Car(s): Alfa Romeo 75 1.8 Turbo 1986.
Paikkakunta: Vantaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja TurboArtturi »

Jaatteko saman käsityksen uuden Giulian hankinnasta: Uutta -21 mallia ei voi enää tilata ja -22 mallille ei ole hintaa :crazyeyes: ?

Avatar
karila
Viestit: 1194
Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Paikkakunta: Turku

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja karila »

TurboArtturi kirjoitti:
11 Marras 2021, 08:53
Jaatteko saman käsityksen uuden Giulian hankinnasta: Uutta -21 mallia ei voi enää tilata ja -22 mallille ei ole hintaa :crazyeyes: ?
Delta Turku: tehdastilauksen voi tehdä ja kaupat tehdään nykyisen hinnaston mukaan.
- Kari

TurboArtturi
Viestit: 70
Liittynyt: 11 Elo 2004, 19:06
Car(s): Alfa Romeo 75 1.8 Turbo 1986.
Paikkakunta: Vantaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja TurboArtturi »

Ok. Uutta hinnastoa v.2022 malleista odottelen, myyjä kai sitten tarkoitti maassa olevia sopivia malleja. Alfan perinteinen ote miellyttää, mutta toisaalta mietityttää tässä hybridien maailmassa mihin ei hybridien hinnat karkaavat.

Avatar
karila
Viestit: 1194
Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Paikkakunta: Turku

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja karila »

TurboArtturi kirjoitti:
12 Marras 2021, 09:14
Ok. Uutta hinnastoa v.2022 malleista odottelen, myyjä kai sitten tarkoitti maassa olevia sopivia malleja. Alfan perinteinen ote miellyttää, mutta toisaalta mietityttää tässä hybridien maailmassa mihin ei hybridien hinnat karkaavat.
Myyjä tarkoitti, että voi tehdä tehdastilauksen ja käytetään nykyistä hintalistaa.
- Kari

UusiAlfisti
Viestit: 36
Liittynyt: 07 Huhti 2021, 19:23
Car(s): Alfa Romeo Giulia 2018

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja UusiAlfisti »

Millaisia tehon optimointeja olette tehneet takaveto bensa giuliaan? Itse ajattelin viedä ecuhelsinkiin ja ottaa tuon perus tylsän 200hv sijasta 280hv ainakin irti mutta en tiedä ottaisko ton maksimin 330hv? Kuulostaa mun mielestä toi 330hv vähän turhan paljolta 2 litrasesta moottorista.

Avatar
Raikkoo
Viestit: 301
Liittynyt: 27 Loka 2013, 15:13
Car(s): Giulia Super, -18
156 2.5 V6 Berlina, -99

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Raikkoo »

Hei,

Giulia on ollut nyt puolitoista viikkoa etututkan kalibroinnissa, joka siis lopetti toimintansa otettuuan supikoiran kanssa yhteen.

SItä on nyt yrittänyt kalibroida merkkiliike ja jokin muu osaaja, ei tunnu onnistuvan. Alkaa hiipiä tunne että pitääkö tämäkin tehdä itse. Mitä Multiecuscanilla on tehtävissä tähän? Proxyn ajoon kelvollista mulikkaa ei taida itsellä olla joten se täytynee tilata.

FinPat
Viestit: 8100
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja FinPat »

UusiAlfisti kirjoitti:
12 Marras 2021, 11:06
Millaisia tehon optimointeja olette tehneet takaveto bensa giuliaan? Itse ajattelin viedä ecuhelsinkiin ja ottaa tuon perus tylsän 200hv sijasta 280hv ainakin irti mutta en tiedä ottaisko ton maksimin 330hv? Kuulostaa mun mielestä toi 330hv vähän turhan paljolta 2 litrasesta moottorista.
En pysty sanomaan mikä on "liikaa" tehoa Giulian 2-litraiselle mutta kyllähän nykyään näistä pari litraisista suorasuihku-tietokoneohjattuventtiili-koneista revitään ihan tehtaaltakin tehoja.

AMG A45S - 415hp
Volvo S60 Polestart - 362hp
Civic Type R - 316hp
718 Possu - 300hp

Pyydä 320hp niin ei mene ihan tappiin saakka? :-D

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja V6 »

eikös niissä alkupään autoissa ollut täysin sama kone kuin siinä 280 versiossa? jos siitä laskee vähän ylöspäin niin joku 300 varmaan ihan ok.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

JanV
Viestit: 1034
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JanV »

toi 320-330 on ihan ok. Mullahan on kyseisestä firmasta otettu optimointi ja se laitettiin kun autossa oli 30 km mittarissa. zero issues. Enemmänkin voisi ottaa mutta giulian ahdin ei riitä, mutta tuolla todistetusti pääsee hyvällä pidolla (eli vain kesälämpimillä) 4.9s kiihtyvyysarvoon, mikä on mun mielestä jo ihan ok arvo tällaiselle peruskinderille.

UusiAlfisti
Viestit: 36
Liittynyt: 07 Huhti 2021, 19:23
Car(s): Alfa Romeo Giulia 2018

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja UusiAlfisti »

JanV kirjoitti:
12 Marras 2021, 14:59
toi 320-330 on ihan ok. Mullahan on kyseisestä firmasta otettu optimointi ja se laitettiin kun autossa oli 30 km mittarissa. zero issues. Enemmänkin voisi ottaa mutta giulian ahdin ei riitä, mutta tuolla todistetusti pääsee hyvällä pidolla (eli vain kesälämpimillä) 4.9s kiihtyvyysarvoon, mikä on mun mielestä jo ihan ok arvo tällaiselle peruskinderille.
Sulla myös takaveto? Oliko kallis operaatio? Pitikö vaihdelaatikkoa tms ohjelmoida uudestaan tuon jälkeen?

JanV
Viestit: 1034
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JanV »

Takaveto joo. Vaihdelaatikkoa ei tarvitse ohjelmoida erikseen, se oppii uudet vääntöarvot jne, mutta siihen nykyään löytyy lisähintaan kyllä erillinen, ihan vaihdelaatikkoon ajettava softa jos haluaa. Tullut ihan vastikään niin pitäis melkein testata se tuoko se mitään lisää. Ainakin vaihdekohtaisia vääntörajoittimia pystyy nostamaan sillä ja vaikuttamaan vaihtonopeuteen jossa nyt itsessään ei kyllä ole huomauttamista vakionakaan.
Ja jos meet niin pyydä myös start & stop muisti. Tekevät sen samaan hintaan.

UusiAlfisti
Viestit: 36
Liittynyt: 07 Huhti 2021, 19:23
Car(s): Alfa Romeo Giulia 2018

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja UusiAlfisti »

JanV kirjoitti:
12 Marras 2021, 20:15
Takaveto joo. Vaihdelaatikkoa ei tarvitse ohjelmoida erikseen, se oppii uudet vääntöarvot jne, mutta siihen nykyään löytyy lisähintaan kyllä erillinen, ihan vaihdelaatikkoon ajettava softa jos haluaa. Tullut ihan vastikään niin pitäis melkein testata se tuoko se mitään lisää. Ainakin vaihdekohtaisia vääntörajoittimia pystyy nostamaan sillä ja vaikuttamaan vaihtonopeuteen jossa nyt itsessään ei kyllä ole huomauttamista vakionakaan.
Ja jos meet niin pyydä myös start & stop muisti. Tekevät sen samaan hintaan.
Paljon se hinta oli sulla? Herjaa jatkuvasti tota start stoppia meinaatko sitä että ne sais sen vikavalon pois sieltä pysyvästi ja auto sammuis aina esim liikennevaloissa kun nyt ei tee sitä vaikka pitäs kun se vikavalo syttyy ilmeisesti heti jos akku ei oo 100%. Vetari vissii heiveröisempi tossa takavedos ku nelivedos mut toivottavast seki kestää tehon lisän, muita riskei tos ei varmaan olekkaan.

Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1601
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

UusiAlfisti kirjoitti:
13 Marras 2021, 01:08
JanV kirjoitti:
12 Marras 2021, 20:15
Takaveto joo. Vaihdelaatikkoa ei tarvitse ohjelmoida erikseen, se oppii uudet vääntöarvot jne, mutta siihen nykyään löytyy lisähintaan kyllä erillinen, ihan vaihdelaatikkoon ajettava softa jos haluaa. Tullut ihan vastikään niin pitäis melkein testata se tuoko se mitään lisää. Ainakin vaihdekohtaisia vääntörajoittimia pystyy nostamaan sillä ja vaikuttamaan vaihtonopeuteen jossa nyt itsessään ei kyllä ole huomauttamista vakionakaan.
Ja jos meet niin pyydä myös start & stop muisti. Tekevät sen samaan hintaan.
Paljon se hinta oli sulla? Herjaa jatkuvasti tota start stoppia meinaatko sitä että ne sais sen vikavalon pois sieltä pysyvästi ja auto sammuis aina esim liikennevaloissa kun nyt ei tee sitä vaikka pitäs kun se vikavalo syttyy ilmeisesti heti jos akku ei oo 100%. Vetari vissii heiveröisempi tossa takavedos ku nelivedos mut toivottavast seki kestää tehon lisän, muita riskei tos ei varmaan olekkaan.
JanV varmaan tarkoitti, että auton saa muistamaan sen haluatko pitää S&S päällä vai et. Useimmat eivät halua pitää koko toimintoa päällä, koska se rasittaa autoa. Oletuksenahan jos otat sen pois päältä, niin seuraavalla käyttökerralla se on taas päällä. Minä olen asentanut autooni yhden härvelin S&S napin taakse, joka automaattisesti ottaa startin jälkeen toiminnon pois päältä.

Minä olen ajanut Giuliaa vähävarauksellisilla ja viallisillakin akuilla eikä tuota "S&S Unavailable" vikavaloa ole tullut koskaan yksittäin vastaan. Se tuli vain aina muutaman muun vikavalon kanssa, kun alimitoitettu akku oli ihan finaalissa. Lisäksi mun S&S oli kerran toimimatta 6 kk ilman mitään syytä tai vikavaloa. Yritin loggailla autoa ajon aikana, mutta mitään järkevää syytä toimimattomuuteen auto ei kertonut. Syynä varmaan silloin tuo alimitoitettu akkuni.

JanV
Viestit: 1034
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JanV »

juu, tuota tarkoitin juuri. Rasittava se start&stop
650 € on hinta.

Vastaa Viestiin