
Työkaluketju
Valvoja: Moderators
- Vainio
- Viestit: 707
- Liittynyt: 16 Syys 2010, 17:50
- Car(s): ex. 159 2.4JTDM
Kehonsiirrin Tojota - Paikkakunta: Lahti
Re: Työkaluketju
^No jos ohi ajelet siitä mistä Kempin kävit hakemassa eikä lähempää löydy 

- Polforea
- Viestit: 11763
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Työkaluketju
^Tällähän ne reiät syntyi suitsait-sukkelaan, nyt on talonnumerokyltti portinpielessä kiinni. Kiitokset näin julkisestikin 

Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
Paikalla
Re: Työkaluketju
Onko Bilteman McPherson jousipuristimissa kate kohdallaan vai enkö huomaa jotain?
199€
https://www.maceakauppa.fi/tuote/jousip ... -jousille/
162€
https://www.vidaxl.fi/e/macpherson-jous ... rsQAvD_BwE
179€
https://www.tuontitukku.fi/koneja-autot ... 032151519/

Ja Biltemassa: 299€
https://www.biltema.fi/autoilu---mp/aut ... _oQAvD_BwE

Ei Biltemassa sattuisi olemaan "jos löydät saman tuotteen muualta halvemmalla..." -kampanjaa?
199€
https://www.maceakauppa.fi/tuote/jousip ... -jousille/
162€
https://www.vidaxl.fi/e/macpherson-jous ... rsQAvD_BwE
179€
https://www.tuontitukku.fi/koneja-autot ... 032151519/

Ja Biltemassa: 299€
https://www.biltema.fi/autoilu---mp/aut ... _oQAvD_BwE

Ei Biltemassa sattuisi olemaan "jos löydät saman tuotteen muualta halvemmalla..." -kampanjaa?

- Tiige
- Viestit: 2980
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2 - Paikkakunta: Turenki
Re: Työkaluketju
Itse ostin vastaavan ebaystä joskus muutama vuosi sitten. Maksoi muistaakseni n. 80e. Harrastekäytössä pelannut hienosti. Kannattaa sieltäkin kurkata.
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
- TeroV.
- Viestit: 548
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:47
- Car(s): Giulietta T-JET 2012
156 SW 2.4 JTDm 20V 2005
GT 1.9 JTDm 16V 2007
Lancia Delta 2.0 Multijet 2008
Aprilia RST 1000 Futura 2004 - Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Työkaluketju
Nostanpa itse tekemäni kysymyksen uudelleen esille, kun ei tähän tainnut v. 2014 kukaan kommenttia laittaa... Onko tuollaisista auton kellistämissysteemeistä kenelläkään kokemuksia? Tipjackista laitoin aikanaan hintatiedustelun sähköpostitse pariinkin kertaan, mutta siihen ei koskaan vastausta tullut ja nyt näyttää sivut olevan enää pelkästään saksaksi - ei taida enää olla ko. laitteen osalta vientiponnistelut käynnissä.TeroV. kirjoitti: ↑21 Loka 2014, 23:02Onko kukaan nähnyt tai kokeillut tällaista värkkiä käytännössä?
http://www.tipjack.at/english/index.htm
Voisi olla kätevä laite, jos auton pohjaa tarvitsee hitsailla. Hintaa ei näy nettisivuilla olevan, joten täytyy varmaan mielenkiinnosta kysäistä sähköpostilla, mitä tuollainen maksaisi.
Muitakin vastaavia kyllä on markkinoilla, esim. UK:ssa näkyy olevan tällaista Car Rolleria tarjolla, porakonekäyttöisellä ruuvitunkilla tai ilman. Sama systeemi löytyy myös AutoVip -nimellä netistä. Suomesta ei ole em. laitteiden tai minkään muun vastaavan systeemin myyjiä löytänyt, tai sitten en ole osannut hakea oikealla nimellä. Kärkkäisellä on autoa pitkittäin kallistelevaa keinulautaa myynnissä, mutta sellainen ei kiinnosta - kyljelleen pitäisi kärry saada. Lähinnä mielessä olisi pohjan huolto: hitsaushommat ja pesu & ruostesuojaus, joita olisi monissa tapauksissa mukavampi tehdä sivusta auton ollessa liki kyljellään kuin suoraan alla ollen. Ja tuollaisen systeemin voisi koota hyvin myös pihalle, niin painepesurin käyttö tai hiekkapuhallus ei sotkisi sisätiloja.
Paikalla
- mutt
- Viestit: 5785
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60
Re: Työkaluketju
Itsekin näitä katsellut, mutta pahasti vaikuttaa siltä, että vaihtoehdot on joko tilata brexitin takaa tai tehdä itse. Tuo Kärkkäisen lelu on aivan ylihintainen, ja muutenkin alustahommiin kehnosti sopiva. Ennemmin vaikka tämä:
https://www.biltema.fi/autoilu---mp/kor ... 2000042204
https://www.biltema.fi/autoilu---mp/kor ... 2000042204
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
-
- Viestit: 1863
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta, C5 sitikka, 740 penari, 508GT pösö
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: Työkaluketju
Esim
https://www.autosali.fi/korjaamokoneet.html
Korigrilli, korinkääntölaite, autogrilli...
Mulla o ns. omavalmiste.
https://www.autosali.fi/korjaamokoneet.html
Korigrilli, korinkääntölaite, autogrilli...
Mulla o ns. omavalmiste.
- TeroV.
- Viestit: 548
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:47
- Car(s): Giulietta T-JET 2012
156 SW 2.4 JTDm 20V 2005
GT 1.9 JTDm 16V 2007
Lancia Delta 2.0 Multijet 2008
Aprilia RST 1000 Futura 2004 - Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Työkaluketju
Korigrilli on hiukan toisenlainen vekotin, kuin se jota etsin. Ei kai korigrilliin ole tarkoitus ripustaa autoa, jossa on tekniikka paikallaan? Ja purkamista korigrilliin kiinnittäminen vaatii aika paljon enemmän kuin kippausvehkeissä, joissa ymmärtääkseni riittää, kun akun ottaa irti (ja ehkä polttoainetankki olisi viisasta tyhjentää).jalittam kirjoitti: ↑01 Syys 2021, 17:55Esim
https://www.autosali.fi/korjaamokoneet.html
Korigrilli, korinkääntölaite, autogrilli...
Mulla o ns. omavalmiste.
-
- Viestit: 1863
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta, C5 sitikka, 740 penari, 508GT pösö
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: Työkaluketju
No varmaan riippuu grillistä, painosta, kiinnityspisteistä...
- Polforea
- Viestit: 11763
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Työkaluketju
Polforea tutkii: saako halvasta paskasta hyvää hieman huoltamalla?
Jossain vaiheessa Puuilossa pyöriessä välähti mieleen, että tarttisi yhden rullamitan lisää. Siitähän työkaluhyllystä irtosi kätevästi vähillä euroilla 5-metrinen Tomber automaattijarrulla ja magneettikärjellä. Magneettikärjelle on harvoin käyttöä, mutta silloin kun on, se on kyllä hyvä, siitä pisteet. Se automaattijarru sitten taas olikin jo uutena vähän sellainen mainoslause. Tai no, kyllähän se välillä pysähtyy, yleensä ei.
No, oltuaan aikansa käytössä kävi sitten niin, että lyhin mittaamisen arvoinen matka alkoi olla puolisen metriä, sitä lyhemmäksi mittai ei kelautunut edes työntämällä. Tänään tuo sitten alkoi vähän jo vituttamaan ja totesin että on tarpeeksi joutilasta aikaa, joten mitta ja ruuvari pöydälle:

Tuote puhuu vallan suomea, mainittuna rullamitta, magneetti ja itselukittuva - ja kuten kuvasta näkyy, nauha ulkona, mutta ei jarrun ansiosta. Pyöräytys ympäri ja vyöklipsi lähtee irti yhdellä ruuvilla. Itse mitta on kasassa kolmella ruuvilla, näin Alfaan tottuneena ei yhtään yllätä, että kaikki ruuvit ovat keskenään erilaisia
. Kuva on kasausvaiheesta, siksi nauha on jo sisällä:

Ruuvien irroittaminen ei varsinaisesti herättänyt mittaa aukeamaan, mutta kun löysi kuoresta sopivan kohdan kammeta hieman (tuolta rannelenkin juuresta), niin johan aukesi. Samalla sai kerättyä nauhan sisään asti. Sisältä löytyy valkoisena itse nauharulla, jonka sisällä on piilossa myös palautusjousi sekä punaisena jarrumekanismi. Huomattavaa on myös yläkulmassa, nauhan ulostuloa melko tarkkaan vastapäätä oleva kuhmu nauharullassa. Ei näytä terveelliseltä, eikä ihme. Sieltähän löytyi vähän yli kuutiomillimetrin kokoinen kivi ihan sisäreunasta. Niin sisällä, että ei ole tullut ulos vaikka mitan on kelannut ulos asti, Ainakin löytyi selkeä syypää sille, ettei nauha ole kelautunut kokonaan sisään; rullattu nauha alkoi jäkittää ulkokuorta vasten.
No, yksi ongelma ratkaistu, joten toisen ongelman pariin, siihen jarrumekanismiin Jarrumekanismissa on yläpuoliset kitkarullat, joita nauhaa vasten painaa jousi, joka näkyy tässä kuvassa metallisena punaisen jarrumekanismin ja mustan ulkokuoren välissä:

Nyppäsin jousen irti, taitttelin sen vähän jyrkemmälle ja jäykemmälle profiilille ja käytin vielä kaasuliekillä punahehkussa opettaakseni uuden perusasennon. Kyllä se hieman jäykistyi, muttei jarru silti toiminut kunnolla. Seuraavaksi silmäys kitkarulliin, joita jarrumekanismi nauhaa vasten painaa:

Nehän oli likaset ku perkele. joten putsailin ne vanupuikolla. Melkonen kasa sieltä shittiä lähtikin ja jarru alkoi toimimaan selvästi paremmin. Tuossa kuvassa muuten näkyy myös mittanauhan kärjen magneetit, joilla se tarraa kiinni rautapintaan tarvittaessa; ihan näppärä ominaisuus silloin harvoin, kun sopivassa kohtaa on ferriittistä metallia tarjolla. Lisäksi kuvassa näkyy jarrun toinenkin vapautuspainike mitan "pohjapuolella" metallisen mittanauhaohjurin ja jarrumekanismin takana, mittanauhan selkäpuolella. Jarru siis, silloin kun satttuu toimaan, on vapautettavissa peukalolla tai etusormella.
No, ei muuta kuin kotelo takaisin kiinni ja kovaa ajoo. Kyllä se selvästi parani, mutta ei se jarru vieläkään hyvä ole. Jos meinaa tehdä jotain sillai ettei tartte miettiä miten työkalu toimii, tarttuu koura kyllä ennemmin Komelon automaattijarrumittaan, joka ihan oikeasti toimii kuten pitäisi. Tombereita tosin saa Komelon hinnalla muistaakseni neljä, joten jos se jarru ei ole ihan niin justiinsa, niin on Tomberissakin ihan ok vastine rahalle. Komelon laatu on selvästi korkeammalla portaalla, mutta niin on tosiaan hintakin.
No, saiko halvasta paskasta hyvän hieman huoltamalla?
Ei, mutta alkuperäistä paremman ja hintansa arvoisen työkalun kyllä. Lisäksi korjautui vika, joka ei varsinaisesti mitasta itsestään johtunut (kai se kivi pääsisi Komelonkin mittaan sisälle, en minä siitä voi työkalua haukkua). Selväksi plussaksi pitää kyllä laskea ruuvikiinnitteinen kotelointi, jonka ansiosta huolto/puhdistus on ylipäätään mahdollista järkevällä tavalla, kun tuote on purettavissa ja vielä kasattavissakin. Plussaksi lasketaan myös se, että kaikkiin ruuveihin sopii sama meisseli, ei tartte kaivaa kauheeta kasaa työkaluja vaan yks riittää.
Tuote on siis tämä: https://www.puuilo.fi/tomber-rullamitta ... tikarjella
Jossain vaiheessa Puuilossa pyöriessä välähti mieleen, että tarttisi yhden rullamitan lisää. Siitähän työkaluhyllystä irtosi kätevästi vähillä euroilla 5-metrinen Tomber automaattijarrulla ja magneettikärjellä. Magneettikärjelle on harvoin käyttöä, mutta silloin kun on, se on kyllä hyvä, siitä pisteet. Se automaattijarru sitten taas olikin jo uutena vähän sellainen mainoslause. Tai no, kyllähän se välillä pysähtyy, yleensä ei.
No, oltuaan aikansa käytössä kävi sitten niin, että lyhin mittaamisen arvoinen matka alkoi olla puolisen metriä, sitä lyhemmäksi mittai ei kelautunut edes työntämällä. Tänään tuo sitten alkoi vähän jo vituttamaan ja totesin että on tarpeeksi joutilasta aikaa, joten mitta ja ruuvari pöydälle:
Tuote puhuu vallan suomea, mainittuna rullamitta, magneetti ja itselukittuva - ja kuten kuvasta näkyy, nauha ulkona, mutta ei jarrun ansiosta. Pyöräytys ympäri ja vyöklipsi lähtee irti yhdellä ruuvilla. Itse mitta on kasassa kolmella ruuvilla, näin Alfaan tottuneena ei yhtään yllätä, että kaikki ruuvit ovat keskenään erilaisia

Ruuvien irroittaminen ei varsinaisesti herättänyt mittaa aukeamaan, mutta kun löysi kuoresta sopivan kohdan kammeta hieman (tuolta rannelenkin juuresta), niin johan aukesi. Samalla sai kerättyä nauhan sisään asti. Sisältä löytyy valkoisena itse nauharulla, jonka sisällä on piilossa myös palautusjousi sekä punaisena jarrumekanismi. Huomattavaa on myös yläkulmassa, nauhan ulostuloa melko tarkkaan vastapäätä oleva kuhmu nauharullassa. Ei näytä terveelliseltä, eikä ihme. Sieltähän löytyi vähän yli kuutiomillimetrin kokoinen kivi ihan sisäreunasta. Niin sisällä, että ei ole tullut ulos vaikka mitan on kelannut ulos asti, Ainakin löytyi selkeä syypää sille, ettei nauha ole kelautunut kokonaan sisään; rullattu nauha alkoi jäkittää ulkokuorta vasten.
No, yksi ongelma ratkaistu, joten toisen ongelman pariin, siihen jarrumekanismiin Jarrumekanismissa on yläpuoliset kitkarullat, joita nauhaa vasten painaa jousi, joka näkyy tässä kuvassa metallisena punaisen jarrumekanismin ja mustan ulkokuoren välissä:
Nyppäsin jousen irti, taitttelin sen vähän jyrkemmälle ja jäykemmälle profiilille ja käytin vielä kaasuliekillä punahehkussa opettaakseni uuden perusasennon. Kyllä se hieman jäykistyi, muttei jarru silti toiminut kunnolla. Seuraavaksi silmäys kitkarulliin, joita jarrumekanismi nauhaa vasten painaa:
Nehän oli likaset ku perkele. joten putsailin ne vanupuikolla. Melkonen kasa sieltä shittiä lähtikin ja jarru alkoi toimimaan selvästi paremmin. Tuossa kuvassa muuten näkyy myös mittanauhan kärjen magneetit, joilla se tarraa kiinni rautapintaan tarvittaessa; ihan näppärä ominaisuus silloin harvoin, kun sopivassa kohtaa on ferriittistä metallia tarjolla. Lisäksi kuvassa näkyy jarrun toinenkin vapautuspainike mitan "pohjapuolella" metallisen mittanauhaohjurin ja jarrumekanismin takana, mittanauhan selkäpuolella. Jarru siis, silloin kun satttuu toimaan, on vapautettavissa peukalolla tai etusormella.
No, ei muuta kuin kotelo takaisin kiinni ja kovaa ajoo. Kyllä se selvästi parani, mutta ei se jarru vieläkään hyvä ole. Jos meinaa tehdä jotain sillai ettei tartte miettiä miten työkalu toimii, tarttuu koura kyllä ennemmin Komelon automaattijarrumittaan, joka ihan oikeasti toimii kuten pitäisi. Tombereita tosin saa Komelon hinnalla muistaakseni neljä, joten jos se jarru ei ole ihan niin justiinsa, niin on Tomberissakin ihan ok vastine rahalle. Komelon laatu on selvästi korkeammalla portaalla, mutta niin on tosiaan hintakin.
No, saiko halvasta paskasta hyvän hieman huoltamalla?
Ei, mutta alkuperäistä paremman ja hintansa arvoisen työkalun kyllä. Lisäksi korjautui vika, joka ei varsinaisesti mitasta itsestään johtunut (kai se kivi pääsisi Komelonkin mittaan sisälle, en minä siitä voi työkalua haukkua). Selväksi plussaksi pitää kyllä laskea ruuvikiinnitteinen kotelointi, jonka ansiosta huolto/puhdistus on ylipäätään mahdollista järkevällä tavalla, kun tuote on purettavissa ja vielä kasattavissakin. Plussaksi lasketaan myös se, että kaikkiin ruuveihin sopii sama meisseli, ei tartte kaivaa kauheeta kasaa työkaluja vaan yks riittää.
Tuote on siis tämä: https://www.puuilo.fi/tomber-rullamitta ... tikarjella
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
Paikalla
Re: Työkaluketju
Kehuttakoon täälläkin öljynsuodatin pihtien monikäyttöisyyttä eli alla kuvatulla työkalulla saa paitsi öljynsuodattimesta otteen jopa etuveto-Bussoissa niin niillä voi myös puristaa ei-kierrettävät jarrumännät takaisin näppärästi. Leuan oteleveys juuri sopiva ainakin Alfa 156 V6, DS3 ja Citroen 3 vekottimien yksimäntäisiin jarruihin ja tasaisella puristuksella mäntä palautuu sisään kauniisti.
https://www.motonet.fi/fi/tuote/803061/ ... atinpihdit

https://www.motonet.fi/fi/tuote/803061/ ... atinpihdit

- TeroV.
- Viestit: 548
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:47
- Car(s): Giulietta T-JET 2012
156 SW 2.4 JTDm 20V 2005
GT 1.9 JTDm 16V 2007
Lancia Delta 2.0 Multijet 2008
Aprilia RST 1000 Futura 2004 - Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Työkaluketju
Minkälaisia dieselsuuttimien ulosvetolaitteita raatilaisilla on käytössä? Millainen on todettu hinta-laatusuhteeltaan hyväksi? Tarkoitus olisi vetää suuttimia irti Alfan JTD-koneista, potilaina sekä 16V että 20V moottorit. Liukuvasara löytyy kyllä, jos ulosvetolaite sellaista kaipaa kaveriksi.
Paikalla
Re: Työkaluketju
Näppärän oloinen räikkäväännin. Aika usein tulee vastaan ahtaita välejä joissa tulee kiroiltua normaaleja 60/72/120 hampaisia räikköjä.
https://www.youtube.com/shorts/9nw5B74oPPA
https://www.youtube.com/shorts/9nw5B74oPPA
Paikalla
Re: Työkaluketju
Tällainen palvelu olisi näppärä jos löytyisi EU:n alueelta.
https://sendcutsend.com
En ole mikään guru 3D CAD:in kanssa mutta AutoCad kuitenkin taipuu kätösissä paremmin kuin metalli. Aina vähän väliä tulee pieni juttuja joita olisi kiva saada tehdyksi siististi sen oman pakotusvasara/ruuvipenkki/rälläkkä/kali-kali -räpellyksen sijaan.
https://sendcutsend.com
En ole mikään guru 3D CAD:in kanssa mutta AutoCad kuitenkin taipuu kätösissä paremmin kuin metalli. Aina vähän väliä tulee pieni juttuja joita olisi kiva saada tehdyksi siististi sen oman pakotusvasara/ruuvipenkki/rälläkkä/kali-kali -räpellyksen sijaan.
Re: Työkaluketju
https://fractory.com/fi/metallin-laserleikkaus/FinPat kirjoitti: ↑31 Touko 2023, 14:26Tällainen palvelu olisi näppärä jos löytyisi EU:n alueelta.
https://sendcutsend.com
En ole mikään guru 3D CAD:in kanssa mutta AutoCad kuitenkin taipuu kätösissä paremmin kuin metalli. Aina vähän väliä tulee pieni juttuja joita olisi kiva saada tehdyksi siististi sen oman pakotusvasara/ruuvipenkki/rälläkkä/kali-kali -räpellyksen sijaan.
Paikalla
Re: Työkaluketju
No, kappas! Pitääkin testata kesälomalla parilla pikku kappaleella.
Paikalla
Re: Työkaluketju
Ja muistutetaanpa tästäkin. Jousessa on voimaa.


- Garmund
- Viestit: 2145
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
- Car(s): 508 RXH
Crosswagon Q4
Gtv 3.0 ja pari muuta
Re: Työkaluketju
https://www.metropolia.fi/fi/asiakastyo ... uspalvelutFinPat kirjoitti: ↑31 Touko 2023, 14:26Tällainen palvelu olisi näppärä jos löytyisi EU:n alueelta.
https://sendcutsend.com
En ole mikään guru 3D CAD:in kanssa mutta AutoCad kuitenkin taipuu kätösissä paremmin kuin metalli. Aina vähän väliä tulee pieni juttuja joita olisi kiva saada tehdyksi siististi sen oman pakotusvasara/ruuvipenkki/rälläkkä/kali-kali -räpellyksen sijaan.
Tai jos esim custon sähköajoneuvo kiinnostaa

https://www.metropolia.fi/fi/asiakastyo ... yspalvelut
(https://www.metropolia.fi/fi/asiakastyot-ja-palvelut )
Suoraan vaan suoraa
- dnapekko
- Viestit: 635
- Liittynyt: 10 Helmi 2017, 15:02
- Car(s): GT 2,0 JTS -04; Thesis 3,2 -03; ex 156 SW JTS 2,0 -06, ex Brera 3,2 -06, ex 147 2,0 TS -07
Re: Työkaluketju
Kerran nuoruudessa väkerrettiin kaverin 504-Pösöön jotain jousiremppaa, ja kun se jousi siitä kiristimestä lähti, vei silmälasit päästäni mennessään. Eivät edes särkyneet, mutta olihan varsinainen läheltä piti-tilanne...
Pekka Kajaanista
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Honda VF1000F2
Aprilia RST Futura 2001
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Honda VF1000F2
Aprilia RST Futura 2001
- Turre
- Viestit: 338
- Liittynyt: 29 Kesä 2009, 23:37
- Car(s): 156 2.0 JTS -03 (Oikkuli)
156 SW 2.0 JTS -02 (Villikko)
156 SW 1.8 TS -05 (Maanikko)
156 SW 2.5 V6 -03 (Vararikko)
Mitsubishi Outlander mk1 2.4 -05 (Ronsu II) - Paikkakunta: Kangasniemi
Re: Työkaluketju
En tiedä mitä partikkeleja jännitetty jousi säteilee ympäristöönsä mutta sen räjähdysvaaran tosiaan ihan fyysisesti tuntee nahoissaan.
Duct tape is like the force: It has a dark side and a light side and it holds the universe together.
- _rico
- Viestit: 1364
- Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
- Car(s): ModelY
Ex Giulietta ja 3x 156 - Paikkakunta: Espoo
Re: Työkaluketju
Niin tekee. Faija sai joskus parikymmentä vuotta sitten puristimesta karanneen jousen näpeilleen ja muistaakseni yhdeksän murtumaa löytyi röntgenissä.
- Polforea
- Viestit: 11763
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Työkaluketju
Minä joskus kokeilin - tietenkin itse sopivasti suojautuen ja ysitonnisen perssonin toisen pään tukien - vapauttaa puristimen jousesta, joka oli hivenen kasaanpainettuna. Siis ei lähellekään sitä pistettä, että esmes perssonin yläpään olisi saanut paikoilleen (mihin asti pitää kirrata että saa tolpan kasattua), vaan siitä ja täysmitasta ehkä about puolivälin nurkilla, eli kohtuullisen löysällä jousella verrattuna siihen, mitä on kourassa kun tolppaa kasaa.
Se jousipuristimen vastapala lensi n. 30 metriä, jousi ei tainnut loikata ihan kymmentäkään. Kummastakaan en olisi halunnut yrittää ottaa koppia.
Se jousipuristimen vastapala lensi n. 30 metriä, jousi ei tainnut loikata ihan kymmentäkään. Kummastakaan en olisi halunnut yrittää ottaa koppia.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
- nipaka
- Viestit: 2280
- Liittynyt: 26 Syys 2018, 17:54
- Car(s): Fiat Punto Dynamic 1.2
Joitain takapotku Fiateja
Ex:Italiaanoja ja joitain volkkareita. - Paikkakunta: Askola
Re: Työkaluketju
Kannattaa aina olla jousen sivulla. Energia purkautuu päädyista. Suojalasit ja tukevat hansikkaat eivät ole ylipukeutumista.
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.