Alfa Romeo Giulia 952
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 971
- Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
- Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts
Re: Alfa Romeo Giulia 952
jaha. Alusta lähtien varsinkin kylmillä ilmoilla on satunnaisesti heti käynnistyksen jälkeen tullut vikavaloja "airbag" ja "parking brake". Näin on aiemmin käynyt vain n. kerran talvessa. Delta kuittasi ongelman aiemmin akun jännitteellä joka sinänsä olisi voinut olla sekin syy.
Nyt ongelma on yleistynyt. Se pamahtaa tauluun vain n. 30 sec ajaksi. Nyt on vilahtanut myös samalla kertaa (kesken ajon) ettei kuljettajan turvavyö olisi kytketty. Tämä johtanee sylttytehtaalle.
Luin airbagin vikakoodit ja vika näyttää olevan juuri siinä eli turvavyön lukituksessa joka tietenkin liittyy myös airbagiin koska siinähän on pretensioner räjähdyspanos.
Koodi joka on muistissa on B0050-13 - Driver's seat belt switch - Open circuit
Katson nyt eka liittimet mutta jos ne ok niin se on sitten takuukeikka taas, eli yksikkö viallinen.
Nyt ongelma on yleistynyt. Se pamahtaa tauluun vain n. 30 sec ajaksi. Nyt on vilahtanut myös samalla kertaa (kesken ajon) ettei kuljettajan turvavyö olisi kytketty. Tämä johtanee sylttytehtaalle.
Luin airbagin vikakoodit ja vika näyttää olevan juuri siinä eli turvavyön lukituksessa joka tietenkin liittyy myös airbagiin koska siinähän on pretensioner räjähdyspanos.
Koodi joka on muistissa on B0050-13 - Driver's seat belt switch - Open circuit
Katson nyt eka liittimet mutta jos ne ok niin se on sitten takuukeikka taas, eli yksikkö viallinen.
-
- Viestit: 971
- Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
- Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Liittimet oli ok. Näyttäisi että alfassa on euro/japani tyyliin pretensioner itse rullassa eikä jenkkityyliin siinä mihin vyö kytketään. Koska siihen vyön kytkentään menee ainoastaan 2 piuhaa ja ne valvoo vaan että vyö on kytketty.
Menee hankalaksi siis. Selkeesti toi vyön kytkentä on yhteydessä airbägi yksikköönkin koska vika tuli sinne, joten se voi silti olla syy.
löytykin heti yks vastaava case jossa just toi on vaihdettu
https://www.giuliaforums.com/threads/mu ... use.47605/
Menee hankalaksi siis. Selkeesti toi vyön kytkentä on yhteydessä airbägi yksikköönkin koska vika tuli sinne, joten se voi silti olla syy.
löytykin heti yks vastaava case jossa just toi on vaihdettu
https://www.giuliaforums.com/threads/mu ... use.47605/
- Cloverleaf
- Viestit: 1573
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Tesla Model 3
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Mulla herjasi se kuolemassa ollut 80 Ah akku välillä myös tuota turvavyötä. Tietysti klassiset airbag ja hand-brake tulivat tällöin startissa tauluun, ja katosivat kun vähän ajoi.
- Cloverleaf
- Viestit: 1573
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Tesla Model 3
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Saako ajovalonpesurin pysymään ulkona esim. MES avulla? Pitäisi sen suojamuovi vaihtaa ehjempään ja mietin tässä miten sen saisi vaihdettua.
-
- Viestit: 326
- Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
- Car(s): Polestar 2
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97
ex Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Alkuperäinen akku? Vaihtoon.JanV kirjoitti: ↑14 Marras 2021, 12:13jaha. Alusta lähtien varsinkin kylmillä ilmoilla on satunnaisesti heti käynnistyksen jälkeen tullut vikavaloja "airbag" ja "parking brake". Näin on aiemmin käynyt vain n. kerran talvessa. Delta kuittasi ongelman aiemmin akun jännitteellä joka sinänsä olisi voinut olla sekin syy.
Nyt ongelma on yleistynyt. Se pamahtaa tauluun vain n. 30 sec ajaksi. Nyt on vilahtanut myös samalla kertaa (kesken ajon) ettei kuljettajan turvavyö olisi kytketty. Tämä johtanee sylttytehtaalle.
Luin airbagin vikakoodit ja vika näyttää olevan juuri siinä eli turvavyön lukituksessa joka tietenkin liittyy myös airbagiin koska siinähän on pretensioner räjähdyspanos.
Koodi joka on muistissa on B0050-13 - Driver's seat belt switch - Open circuit
Katson nyt eka liittimet mutta jos ne ok niin se on sitten takuukeikka taas, eli yksikkö viallinen.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Aukeavat pesunestepumpun tuottamalla nesteen paineella joten jos ei halua jatkuvaa nestesuihkua niin ei saa pysymään auki. Tarvii vaan ns. "väkisin" vetää ylös ja pitää varresta kiinni kun vaihtaa läpykän.Cloverleaf kirjoitti: ↑14 Marras 2021, 22:10Saako ajovalonpesurin pysymään ulkona esim. MES avulla? Pitäisi sen suojamuovi vaihtaa ehjempään ja mietin tässä miten sen saisi vaihdettua.
"...the driver comments about understeer at low, medium, and high speed corners."
-
- Viestit: 971
- Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
- Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts
Re: Alfa Romeo Giulia 952
alkuperäinen joo mutta vika on tullut parin tunnin latauksenkin jälkeen hetken päästä. 3.12 on huolto niin katotaan mitä delta sanoo.Unique kirjoitti: ↑14 Marras 2021, 22:57Alkuperäinen akku? Vaihtoon.JanV kirjoitti: ↑14 Marras 2021, 12:13jaha. Alusta lähtien varsinkin kylmillä ilmoilla on satunnaisesti heti käynnistyksen jälkeen tullut vikavaloja "airbag" ja "parking brake". Näin on aiemmin käynyt vain n. kerran talvessa. Delta kuittasi ongelman aiemmin akun jännitteellä joka sinänsä olisi voinut olla sekin syy.
Nyt ongelma on yleistynyt. Se pamahtaa tauluun vain n. 30 sec ajaksi. Nyt on vilahtanut myös samalla kertaa (kesken ajon) ettei kuljettajan turvavyö olisi kytketty. Tämä johtanee sylttytehtaalle.
Luin airbagin vikakoodit ja vika näyttää olevan juuri siinä eli turvavyön lukituksessa joka tietenkin liittyy myös airbagiin koska siinähän on pretensioner räjähdyspanos.
Koodi joka on muistissa on B0050-13 - Driver's seat belt switch - Open circuit
Katson nyt eka liittimet mutta jos ne ok niin se on sitten takuukeikka taas, eli yksikkö viallinen.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Sub-optimaalinen akku voi kiukutella nykyaikaisessa autossa heti latauksenkin jälkeen. Minulla aikanaan Stelviossa ensimmäiset muutama kuukausi meni auton ryppyillessä mahdollisilla ja mahdottomilla tavoilla vaikka jännitteet kohdallaan ja lataus toimi mutta ilmeisesti virtaa ei irronnut kaikissa tilanteissa tarpeeksi tai tarpeeksi nopeasti. Kun akun vaihtoi ja sai uudet softat sisään niin elämä oli ongelmatonta.
-
- Viestit: 36
- Liittynyt: 07 Huhti 2021, 19:23
- Car(s): Alfa Romeo Giulia 2018
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Mulla alko toissapäivänä taas giulia yskimään ajossa jos vähänkin paino enemmän kaasua, teki pari viikkoa sitten samaa. Huollossa vaihdettiin uusi puola ja taas alko sen jälkeen toimimaan normaalisti, liekö taas joku uusi puola sanonu sopimuksensa irti. Onko muilla ollut samaa?
-
- Viestit: 326
- Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
- Car(s): Polestar 2
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97
ex Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Aikoinaan 159:ssä viallinen akku aiheutti mm. ajaessa täysin käsittämättömiä ajovakausjärjestelmän virhejarrutuksia vaikkapa moottoritiellä ajaessa. Nykyautoissa pitäisi aina vaihtaa akku aina, kun autossa on täysin järjettömiä oireita siellä-täällä.FinPat kirjoitti: ↑15 Marras 2021, 15:17Sub-optimaalinen akku voi kiukutella nykyaikaisessa autossa heti latauksenkin jälkeen. Minulla aikanaan Stelviossa ensimmäiset muutama kuukausi meni auton ryppyillessä mahdollisilla ja mahdottomilla tavoilla vaikka jännitteet kohdallaan ja lataus toimi mutta ilmeisesti virtaa ei irronnut kaikissa tilanteissa tarpeeksi tai tarpeeksi nopeasti. Kun akun vaihtoi ja sai uudet softat sisään niin elämä oli ongelmatonta.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Hei !
Itse arvon juuri tässä liitynkö alfajengiin.. paita jo ostettu:) mietin tietty tuota 200hv ja samantien esim.ecuhelsinkiin.. Ongelma on vain ehkä se että auto tulisi rouvalle kauppakassiksi ja tietty itsekin sitä silloin tällöin ajellaan.. Eli onkohan esim. tuo 280 hv huono juttu kun takatuuppari ja suomen talvi sekä rouvan ratin takana..?
Itse arvon juuri tässä liitynkö alfajengiin.. paita jo ostettu:) mietin tietty tuota 200hv ja samantien esim.ecuhelsinkiin.. Ongelma on vain ehkä se että auto tulisi rouvalle kauppakassiksi ja tietty itsekin sitä silloin tällöin ajellaan.. Eli onkohan esim. tuo 280 hv huono juttu kun takatuuppari ja suomen talvi sekä rouvan ratin takana..?
- karila
- Viestit: 1173
- Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
- Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Renault Megane E-tech Techno 2023 - Paikkakunta: Turku
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Aikanaan koeajoin takatuupparin 200 hv ja naama oli virneessä koko ajan. Nyt alla Veloce 280 hv ja naama edelleen virneessä, mutta...Selanne kirjoitti: ↑20 Marras 2021, 19:49Hei !
Itse arvon juuri tässä liitynkö alfajengiin.. paita jo ostettu:) mietin tietty tuota 200hv ja samantien esim.ecuhelsinkiin.. Ongelma on vain ehkä se että auto tulisi rouvalle kauppakassiksi ja tietty itsekin sitä silloin tällöin ajellaan.. Eli onkohan esim. tuo 280 hv huono juttu kun takatuuppari ja suomen talvi sekä rouvan ratin takana..?
Jos ihan rehellisiä ollaan niin se 200 hv riittää ihan hyvin, sillä ne on Alfa heppoja eli voimalinja toimii loistavasti zf:n automaatin ja moottorin yhdistelmänä.
Ajovakaus kyllä kaitsee ajoa ja vaimon kannattaa pitää se dna kytkin n asennossa, näin meilläkin toimitaan
- Kari
- matti_vuorio
- Viestit: 1529
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Giulian ESC kyllä tappaa kaikki liurut jo heti alkuun, eli ei huolta tehojen suhteen. Ihan pienen luisun se sallii jäisellä tiellä. Fysiikan lakeja se ei kuitenkaan voi kumota, eli järki päähän tilannenopeuden suhteen tehosta riippumatta. Eläkä mieti liikaa, vaan osta.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
- Sampza
- Viestit: 156
- Liittynyt: 18 Marras 2020, 09:44
- Car(s): Ford Puma ST-line -23
ex.Alfa Romeo Giulia 2.2D MT6 -17 - Paikkakunta: Järvenpää
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Vääntävän dieselin kanssa on vaimo kyllä pärjännyt. Vähän liiankin hyvin mutta ei ole kuitenkaan sakkoja vielä saanut.karila kirjoitti: ↑20 Marras 2021, 21:13Aikanaan koeajoin takatuupparin 200 hv ja naama oli virneessä koko ajan. Nyt alla Veloce 280 hv ja naama edelleen virneessä, mutta...Selanne kirjoitti: ↑20 Marras 2021, 19:49Hei !
Itse arvon juuri tässä liitynkö alfajengiin.. paita jo ostettu:) mietin tietty tuota 200hv ja samantien esim.ecuhelsinkiin.. Ongelma on vain ehkä se että auto tulisi rouvalle kauppakassiksi ja tietty itsekin sitä silloin tällöin ajellaan.. Eli onkohan esim. tuo 280 hv huono juttu kun takatuuppari ja suomen talvi sekä rouvan ratin takana..?
Jos ihan rehellisiä ollaan niin se 200 hv riittää ihan hyvin, sillä ne on Alfa heppoja eli voimalinja toimii loistavasti zf:n automaatin ja moottorin yhdistelmänä.
Ajovakaus kyllä kaitsee ajoa ja vaimon kannattaa pitää se dna kytkin n asennossa, näin meilläkin toimitaan
En tiedä mikä pakottava tarve volvo/audi/bemari rintamassa on haastaa naista Giulian ratissa. Ei ole monesti toiseksi jäänyt valoista
Mutta joo, Giulian ajonvakautus on todella ärhäkkä eikä anna luistoa ollenkaan sivuttais suunnassa.
Meillä toki harvinainen manuaali. Ei saa poikittain edes kiusaamalla, yritetty on
- Raikkoo
- Viestit: 287
- Liittynyt: 27 Loka 2013, 15:13
- Car(s): Giulia Super, -18
156 2.5 V6 Berlina, -99
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Mikäs nykypäivänä on se kovin huoltamo suomessa näiden Giulujen kanssa?
Täytyy varmaan alkaa vaatimaan että Giulu vietäisiin paikkaan jossa adaptiivinen cruise saataisiin toimimaan --> Tai siis tutka saataisiin kalibroitua että se cruise taas toimisi.
Täytyy varmaan alkaa vaatimaan että Giulu vietäisiin paikkaan jossa adaptiivinen cruise saataisiin toimimaan --> Tai siis tutka saataisiin kalibroitua että se cruise taas toimisi.
- 155156
- Viestit: 2099
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Tällä viikolla Asennettu Giuliaan DEFA-merkkiset:
- Moottorinlämmitin
- Sisätilanlämmitin
- Ylläpitolaturi
Ylläpitolaturi piti huoltomyyjän mukaan kytkeä suoraan akkuun - eli pitkät kaapelit auton läpi - mutta kyllä johdot oli kytketty konepelin alle.
Kysymys: voiko yleismittarilla akun navoista mittaamalla todeta, että ylläpitolaturi lataa?
- Moottorinlämmitin
- Sisätilanlämmitin
- Ylläpitolaturi
Ylläpitolaturi piti huoltomyyjän mukaan kytkeä suoraan akkuun - eli pitkät kaapelit auton läpi - mutta kyllä johdot oli kytketty konepelin alle.
Kysymys: voiko yleismittarilla akun navoista mittaamalla todeta, että ylläpitolaturi lataa?
-
- Viestit: 971
- Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
- Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Mulla on samat rojut. Vedin kyl ne konehuoneen napoihin, koska en näe syytä miksi ne pitäisi viedä taakse.
- karila
- Viestit: 1173
- Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
- Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Renault Megane E-tech Techno 2023 - Paikkakunta: Turku
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Yksinkertaisella logiikalla konehuoneen kautta lataaminen onnistuu, koska itse olen käyttänyt ctek laturia siinä kiinni ja lähtee lataamaan ja ilmoittaa kun akku ladattu.
- Kari
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Ainakin CTEK:in ylläpitolaturin pukatessa virtaa akkuun napajännite on luokkaa 13.8V - 14.4V ja kun irroittaa laturin niin akun tyhjäkäyntijännite on jossakin 12V-13V välissä.
- Cloverleaf
- Viestit: 1573
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Tesla Model 3
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Mullakin Defan setti ja akkua ladataan konehuoneen navoista.
Onko noissa TPMS-antureissa jokin akku ja kauankohan ne kestää? Mulla 2016-mallin auto, niin mietin että joutuuko ne uusimaan piakkoin. Vielä ainakin toimii.
Onko noissa TPMS-antureissa jokin akku ja kauankohan ne kestää? Mulla 2016-mallin auto, niin mietin että joutuuko ne uusimaan piakkoin. Vielä ainakin toimii.
- karila
- Viestit: 1173
- Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
- Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Renault Megane E-tech Techno 2023 - Paikkakunta: Turku
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Aika laaja ikähaitari kuuklen mukaan 6-12 v.Cloverleaf kirjoitti: ↑25 Marras 2021, 20:04Mullakin Defan setti ja akkua ladataan konehuoneen navoista.
Onko noissa TPMS-antureissa jokin akku ja kauankohan ne kestää? Mulla 2016-mallin auto, niin mietin että joutuuko ne uusimaan piakkoin. Vielä ainakin toimii.
Antureihin on akku valettuna eli jos virta loppuu niin koko anturi vaihtoon.
F10 bemussa koodautin pyörintänopeuden mukaan toimivaksi, maksoi 80 euroa ja tehtiin muutakin samoilla näppäimillä, niin vältin noi anturit. Saakohan Giuliaan sen saman tehtyä?
- Kari
- Cloverleaf
- Viestit: 1573
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Tesla Model 3
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^ Taitaa Giulian järjestelmä perustua siihen, että jokaiselta pyörältä pitäisi saada ihan absoluuttinen painelukema. Ei kai sitä mitenkään pyörimisnopeudesta voi saada? Eikös tällöin autolle kerrota, että mikä on normaali rengaspaine ja se sitten siitä osaa laskea ja varoittaa, kun paine on laskenut XX %?
Taitaa muuten olla semmoinen varuste, jonka pitää katsastuksessa toimia.
Taitaa muuten olla semmoinen varuste, jonka pitää katsastuksessa toimia.
- Aquatica
- Viestit: 15055
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Eikös tuo TPMS todettu, että sen ei ole toimittava? Siitähän tuli kränää jossain vaiheessa järjestelmän tultua tarjolle vähän useammalla merkillä. Eli varoitusvalo siitä ei ole hylkyperuste? Samalla tavoinhan monella merkillä sen käyttöönotosta poisto jättää varoitusvalon fiksusti palamaan.
Vai oliko tuossa nyt sellainen rajoitus, että sen pitää olla käytössä ja toimia TAI se pitää olla pois käytöstä (vaikka vikavalo siitä syttyisikin)?
Vai oliko tuossa nyt sellainen rajoitus, että sen pitää olla käytössä ja toimia TAI se pitää olla pois käytöstä (vaikka vikavalo siitä syttyisikin)?
- alfa 156 v6
- Viestit: 5375
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6 - Paikkakunta: Keuruu
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Juuri noin, painelukemaa ei mutta paineen muuttumisen saa, paine kun laskee renkaassa niin säde pienenee ja sitä kautta pyörimisnopeus kasvaa. Aika monen auton järjestelmä perustuu tuohonCloverleaf kirjoitti: ↑27 Marras 2021, 13:19^ Taitaa Giulian järjestelmä perustua siihen, että jokaiselta pyörältä pitäisi saada ihan absoluuttinen painelukema. Ei kai sitä mitenkään pyörimisnopeudesta voi saada? Eikös tällöin autolle kerrota, että mikä on normaali rengaspaine ja se sitten siitä osaa laskea ja varoittaa, kun paine on laskenut XX %?
Taitaa muuten olla semmoinen varuste, jonka pitää katsastuksessa toimia.
-
- Viestit: 249
- Liittynyt: 22 Tammi 2020, 13:16
- Car(s): Alfa Romeo 145 1.4 boxer vm. 1995
Alfa Romeo 145 2.0 TS QV vm. 1998
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Suomessa ei tpms valo haittaa katsastusta mitenkään. Siihen on haettu kansallinen poikkeus.
- Cloverleaf
- Viestit: 1573
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Tesla Model 3
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Deltaan olen lähetellyt nyt huoltopäälliköllekin meiliä, mutta eipä sieltä kukaan vastaa. Pitäköön tunkkinsa.Cloverleaf kirjoitti: ↑03 Marras 2021, 12:04Autolla ajettu 113 tkm, joten haluaisin käydä ZF:n automaattilaatikon öljyt vaihtamassa jossain. Täällä aiemminkin kysellyt, ja ilmeisesti on kahta koulukuntaa siitä että kannattaako huuhdella vai ei. Olisin kiitollinen, jos joku osaisi suositella missä työn saisi tehtyä Uudellamaalla joko huuhtelulla tai ilman.
- Konalan Deltasta kyselin vaihteiston öljynvaihdosta ja en saanut koskaan vastausta.
- Espoon Länsiautosta ilman huutelua + öljypohjanvaihtoa n. 500 €. Öljypohjanvaihdolla n. 1500 €. Melko kallis öljypohja, kun Saksasta saa tilattua 200 € hintaan.
AutoMilanoon pitäisi vielä soitella, mutta tuskin sielläkään huuhtelemalla onnistuu.
Auto-Milano lupasi tehdä laatikkoon öljypohjanvaihdon + öljyt noin 400 rahaa. Varasin ensi viikolle ajan.
- karila
- Viestit: 1173
- Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
- Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Renault Megane E-tech Techno 2023 - Paikkakunta: Turku
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Rosso Velocen bensatankin luukku ei irvistä vielä .
Giulia lämpiää sisältä nopeammin kuin G30 diesel bemu.
Päiväkodin lapset vilkuttaa Rosso Velocen ajaessa ohi
Giulia lämpiää sisältä nopeammin kuin G30 diesel bemu.
Päiväkodin lapset vilkuttaa Rosso Velocen ajaessa ohi
- Kari
-
- Viestit: 349
- Liittynyt: 08 Marras 2008, 09:33
- Car(s): Giulia 2,0 ja 10 ex Alfaa
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Check brake pads. Tommonen viesti tuli näyttöön, eikö tämä osaa kertoa onko kyseessä etu- vai takajarrut. Pitäneekö vaihtaa myös levyt...taakse taitaa olla vain alkuperäisiä saatavana
- Tiige
- Viestit: 2857
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Vaihtelin juuri vaimon stelvioon kaikki levyt ja palat. 100tkm mittarissa ja olivat jokseenkin loppuun kuluneet niin edessä kuin takana. Jokaisessa nurkassa siellä anturit on mutta ei taida erikseen kertoa mitkä palat on loppu. Vanteen välistä voi kurkkia ja katsella miltä levyt näyttää. Onko paljon pykälää jne.
Saa sinne tarvikkeena ainakin bremboa. Itse tilailin kaikki tuolta: https://shop.alfisti.net/Tuning-Styling ... 0_583.html
Jos alkaa itse väkertämään niin hyvät ohjeet löytyy:
https://www.alfaworkshop.co.uk/Alfa_Giu ... ment.shtml
Ja
https://www.alfaworkshop.co.uk/alfa_Giu ... ment.shtml
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Lujaa Lada -laatua, huollossakin.Cloverleaf kirjoitti: ↑29 Marras 2021, 21:59Deltaan olen lähetellyt nyt huoltopäälliköllekin meiliä, mutta eipä sieltä kukaan vastaa. Pitäköön tunkkinsa.
- h_lauri
- Viestit: 6685
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Omassa olivat takahidastimet finaalissa jo noin 74 tonnissa. Ruåttalainen ajotyyli kai.Tiige kirjoitti: ↑30 Marras 2021, 11:57Vaihtelin juuri vaimon stelvioon kaikki levyt ja palat. 100tkm mittarissa ja olivat jokseenkin loppuun kuluneet niin edessä kuin takana. Jokaisessa nurkassa siellä anturit on mutta ei taida erikseen kertoa mitkä palat on loppu. Vanteen välistä voi kurkkia ja katsella miltä levyt näyttää. Onko paljon pykälää jne.
Saa sinne tarvikkeena ainakin bremboa. Itse tilailin kaikki tuolta: https://shop.alfisti.net/Tuning-Styling ... 0_583.html
Jos alkaa itse väkertämään niin hyvät ohjeet löytyy:
https://www.alfaworkshop.co.uk/Alfa_Giu ... ment.shtml
Ja
https://www.alfaworkshop.co.uk/alfa_Giu ... ment.shtml
- Raikkoo
- Viestit: 287
- Liittynyt: 27 Loka 2013, 15:13
- Car(s): Giulia Super, -18
156 2.5 V6 Berlina, -99
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Mulla oli takapalat loppu 50 tonnissa, uskotellut itselleni että adaptiivinen cruise syö niitä enemmän. Tai sitten ei.h_lauri kirjoitti: ↑30 Marras 2021, 12:29Omassa olivat takahidastimet finaalissa jo noin 74 tonnissa. Ruåttalainen ajotyyli kai.Tiige kirjoitti: ↑30 Marras 2021, 11:57Vaihtelin juuri vaimon stelvioon kaikki levyt ja palat. 100tkm mittarissa ja olivat jokseenkin loppuun kuluneet niin edessä kuin takana. Jokaisessa nurkassa siellä anturit on mutta ei taida erikseen kertoa mitkä palat on loppu. Vanteen välistä voi kurkkia ja katsella miltä levyt näyttää. Onko paljon pykälää jne.
Saa sinne tarvikkeena ainakin bremboa. Itse tilailin kaikki tuolta: https://shop.alfisti.net/Tuning-Styling ... 0_583.html
Jos alkaa itse väkertämään niin hyvät ohjeet löytyy:
https://www.alfaworkshop.co.uk/Alfa_Giu ... ment.shtml
Ja
https://www.alfaworkshop.co.uk/alfa_Giu ... ment.shtml
- Sampza
- Viestit: 156
- Liittynyt: 18 Marras 2020, 09:44
- Car(s): Ford Puma ST-line -23
ex.Alfa Romeo Giulia 2.2D MT6 -17 - Paikkakunta: Järvenpää
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Tarvikkeena saa Giuliaan erittäin hyvälaatuista EBC jarruosaa myös(Uskoisin että Stelvioon myös). Koko kierroksen hinta levyille ja paloille alle 400€.Tiige kirjoitti: ↑30 Marras 2021, 11:57Vaihtelin juuri vaimon stelvioon kaikki levyt ja palat. 100tkm mittarissa ja olivat jokseenkin loppuun kuluneet niin edessä kuin takana. Jokaisessa nurkassa siellä anturit on mutta ei taida erikseen kertoa mitkä palat on loppu. Vanteen välistä voi kurkkia ja katsella miltä levyt näyttää. Onko paljon pykälää jne.
Saa sinne tarvikkeena ainakin bremboa. Itse tilailin kaikki tuolta: https://shop.alfisti.net/Tuning-Styling ... 0_583.html
Jos alkaa itse väkertämään niin hyvät ohjeet löytyy:
https://www.alfaworkshop.co.uk/Alfa_Giu ... ment.shtml
Ja
https://www.alfaworkshop.co.uk/alfa_Giu ... ment.shtml
Itse tilasin Race.fi osat ja tulivat n. parissa viikossa tehtaalta.
-
- Viestit: 349
- Liittynyt: 08 Marras 2008, 09:33
- Car(s): Giulia 2,0 ja 10 ex Alfaa
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Tarviikohan noita asennuspaketteja vai irtooko entiset suosiolla?(Mounting kit)
- Tiige
- Viestit: 2857
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Ainakin stelvion 330mm etujarrujen tapit lähti hyvin helposti irti. Lisäksi palojen mukana tuli uudet tapit ja jousilevyt.
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
-
- Viestit: 971
- Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
- Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Auto oli deltalla ja totesivat että turvavöiden vastinkappaleet ovat vialliset joka juuri aiheuttaa airbag yksikköön mainitut viat kesken ajon. Ne tilattu italiasta ja oletettavasti ongelmat häviävät sen jälkeen. Vaihtavat molempiin penkkeihin vaikka vain toinen antaa herjaa.JanV kirjoitti: ↑14 Marras 2021, 12:13jaha. Alusta lähtien varsinkin kylmillä ilmoilla on satunnaisesti heti käynnistyksen jälkeen tullut vikavaloja "airbag" ja "parking brake". Näin on aiemmin käynyt vain n. kerran talvessa. Delta kuittasi ongelman aiemmin akun jännitteellä joka sinänsä olisi voinut olla sekin syy.
Nyt ongelma on yleistynyt. Se pamahtaa tauluun vain n. 30 sec ajaksi. Nyt on vilahtanut myös samalla kertaa (kesken ajon) ettei kuljettajan turvavyö olisi kytketty. Tämä johtanee sylttytehtaalle.
Luin airbagin vikakoodit ja vika näyttää olevan juuri siinä eli turvavyön lukituksessa joka tietenkin liittyy myös airbagiin koska siinähän on pretensioner räjähdyspanos.
Koodi joka on muistissa on B0050-13 - Driver's seat belt switch - Open circuit
Katson nyt eka liittimet mutta jos ne ok niin se on sitten takuukeikka taas, eli yksikkö viallinen.
Liittimet oli ok. Näyttäisi että alfassa on euro/japani tyyliin pretensioner itse rullassa eikä jenkkityyliin siinä mihin vyö kytketään. Koska siihen vyön kytkentään menee ainoastaan 2 piuhaa ja ne valvoo vaan että vyö on kytketty.
Menee hankalaksi siis. Selkeesti toi vyön kytkentä on yhteydessä airbägi yksikköönkin koska vika tuli sinne, joten se voi silti olla syy.
löytykin heti yks vastaava case jossa just toi on vaihdettu
https://www.giuliaforums.com/threads/mu ... use.47605/
-
- Viestit: 349
- Liittynyt: 08 Marras 2008, 09:33
- Car(s): Giulia 2,0 ja 10 ex Alfaa
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Mikähän on vialla kun herjaa takakumin paineista vaikka painetta 2,2-2,3 bar?
-
- Viestit: 971
- Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
- Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts
Re: Alfa Romeo Giulia 952
paine ero. paljon muut näyttää.
-
- Viestit: 349
- Liittynyt: 08 Marras 2008, 09:33
- Car(s): Giulia 2,0 ja 10 ex Alfaa
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Alfa Romeo Giulia 952
2.1-2,3. Pitänee lisätä paineita ylipäätänsä, lämpimällä kelillä laitettu liian vähän..
- karila
- Viestit: 1173
- Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
- Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Renault Megane E-tech Techno 2023 - Paikkakunta: Turku
-
- Viestit: 349
- Liittynyt: 08 Marras 2008, 09:33
- Car(s): Giulia 2,0 ja 10 ex Alfaa
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Tuo öljytason mittarin logiikka ihmetyttää. Näytti ölynvaihdon jälkeen enimmillään yhtä pykälää vajaata (4/5). Nyt 7 tkm jälkeen näyttää 3/5 moottorin ollessa tyhjäkäynnillä. Eilen sammutin noin 5 min tyhjäkäynnin jälkeen ja jonkun ajan kuluttua laitoin virrat päälle ilman käynnistämistä, öljytaso 1/5! Laitoin pari desiä lisää kaiken varalta...
-
- Viestit: 349
- Liittynyt: 08 Marras 2008, 09:33
- Car(s): Giulia 2,0 ja 10 ex Alfaa
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Tuo öljytason mittarin logiikka ihmetyttää. Näytti ölynvaihdon jälkeen enimmillään yhtä pykälää vajaata (4/5). Nyt 7 tkm jälkeen näyttää 3/5 moottorin ollessa tyhjäkäynnillä. Eilen sammutin noin 5 min tyhjäkäynnin jälkeen ja jonkun ajan kuluttua laitoin virrat päälle ilman käynnistämistä, öljytaso 1/5! Laitoin pari desiä lisää kaiken varalta...
- Cloverleaf
- Viestit: 1573
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Tesla Model 3
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Dieselissä on onneksi tikku, mutta tuo diginäyttö ei ole samaa mieltä sen kanssa. Mulla diginäyttö on ihan tapissa vaikka tikussa on lukema MIN-MAX puolivälissä.harde kirjoitti: ↑04 Joulu 2021, 08:27Tuo öljytason mittarin logiikka ihmetyttää. Näytti ölynvaihdon jälkeen enimmillään yhtä pykälää vajaata (4/5). Nyt 7 tkm jälkeen näyttää 3/5 moottorin ollessa tyhjäkäynnillä. Eilen sammutin noin 5 min tyhjäkäynnin jälkeen ja jonkun ajan kuluttua laitoin virrat päälle ilman käynnistämistä, öljytaso 1/5! Laitoin pari desiä lisää kaiken varalta...
- matti_vuorio
- Viestit: 1529
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Saman aiheen äärellä itsekin pyörinyt, että saisi mittarin täsmäämään öljymäärän kanssa. Läppärillä tarkasteltuna öljyn pinnan taso näyttää muuttuvan reaaliaikaisesti, mutta se mittarin palkki päivittyy vain jos kuun ja tähtien asento on oikein. Eli siis ajetaan turbo mansikkana öljyt yli 80, mutta alle 90 asteen lukemaan, ajosuoritteen ollessa kuitenkin kestoltaan yli 5min. Ajetaan auto vaakasuoralle alustalle ja sammutetaan se siihen ja pidetään sammuksissa yli 3min. Käynnistetään ja pidetään auto tyhjäkäynnillä 5min ajan. Toivotaan, että öljyn lämpötila on edelleen siinä rangessa mitä meille ei kerrota -> lukema ehkä päivittyy tai sitten ei.
The ECM enables oil level and temperature measurement if and only if the following conditions are satisfied:
this document, the sensor measurement strategy had already been developed but the threshold
values were still subject to possible changes.
The ECM enables oil level and temperature measurement if and only if the following conditions are satisfied:
- Engine idling
- Engine oil temperature when the engine is switched off in the range 80°C-90°C.
- Engine running in the previous cycle for no less than 5 minutes*
- Time for which the engine remained off not less than 3 minutes*
- Current temperature (meaning the oil temperature at the KEY ON time. The useable range is
very wide.)
- Longitudinal and lateral accelerations below certain thresholds (any slopes on which the car is
parked are interpreted by the control unit as lateral or longitudinal accelerations)
this document, the sensor measurement strategy had already been developed but the threshold
values were still subject to possible changes.
- matti_vuorio
- Viestit: 1529
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Ei se mitään päivitä, vaikka sekuntikellon kanssa ajaa koko rituaalin pari kertaa läpi. Pitäkööt tunkkinsa.
Tähän näyttää saavan eräänlaisen mittatikun, mutta ei tuota pultin paikkaa ainakaan minun autossa näe ylhäältä katsottuna.
Tähän näyttää saavan eräänlaisen mittatikun, mutta ei tuota pultin paikkaa ainakaan minun autossa näe ylhäältä katsottuna.
-
- Viestit: 1507
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Mulla meni vuosi sitten Stelvion kanssa kaksi kuukautta ennen kuin auton mittaristo näytti täyttä öljyntasoa.
Öljynvaihdon yhteydessä MES jo näytti lukemat 5,163l ja 87,1mm eli palkit olisi pitänyt olla täynnä.
Toinen selvä vika on ulkolämpömittari, MES näyttää ihan eri lukemaa kuin mittaristo. Mikä tässä on näin vaikeaa? Mistä ihmeestä mittaristo ottaa lukeman, jos MES/ECU näyttävät oikean?
Öljynvaihdon yhteydessä MES jo näytti lukemat 5,163l ja 87,1mm eli palkit olisi pitänyt olla täynnä.
Toinen selvä vika on ulkolämpömittari, MES näyttää ihan eri lukemaa kuin mittaristo. Mikä tässä on näin vaikeaa? Mistä ihmeestä mittaristo ottaa lukeman, jos MES/ECU näyttävät oikean?