Alfa Romeo Giulia 952
Valvoja: Moderators
- karila
- Viestit: 1194
- Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
- Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970 - Paikkakunta: Turku
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Nyt on liukkaalla päässyt vähän testaamaan Giulian ajonvakautusta. Pikku sivuluisut onnistuu kyllä, enemmän kuin odotin. Enpä taida race -nappulaa tarvita, nuorempien hommaa .
- Kari
- jonilaht
- Viestit: 81
- Liittynyt: 06 Syys 2015, 23:07
- Car(s): Giulia 2.2 180hp Super -17 AE
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Jos tilaan jonkun koodien lukulaitteen niin saako sillä kuitattua tuon "vaihda öljyt" ilmoituksen?
- matti_vuorio
- Viestit: 1547
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Saa sen kuitattua omatoimisesti pois, kun tuo sinun -17 vuosimallin auto taitaa olla niitä viimeisiä ilman suojauksia. Jonkun laitteen sijaan suosittelen kuitenkin tätä settiä, millä voi tehdä oikeastaan kaiken mitä tarvitsee.
https://www.ebay.com/itm/281389355658?h ... SwTuJYsvfU
https://www.multiecuscan.net/RegisterPD.aspx
https://www.ebay.com/itm/281389355658?h ... SwTuJYsvfU
https://www.multiecuscan.net/RegisterPD.aspx
- lerppu
- Viestit: 6195
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Giulia kysymys: Autoa käynnistäessä kulkine uskoo olevansa käynnissä startin painalluksen jälkeen. Vaan ei ole starttimoottoria pyöräyttänyt. Jää tähän tilaan jumiin. Ei ota virtanapista sähköjä pois tai käynnisty. Painamalla saa ilmoituksen key not present. Tästä pääsee miinusjohdon irroituksella. Alkaa takaisin kytkennän jälkeen taas toimia, tietty kaikki vikavalot taulussa. Kunnes pienen ajon ja uudelleenkäynnistyksen jälkeen katoavat. Takavetobensa, uusi akku. Missä vika?
- jonilaht
- Viestit: 81
- Liittynyt: 06 Syys 2015, 23:07
- Car(s): Giulia 2.2 180hp Super -17 AE
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Thanks. Täytyy itse tehdä kun merkkiliikkeessä ei osatamatti_vuorio kirjoitti: ↑05 Joulu 2021, 13:21Saa sen kuitattua omatoimisesti pois, kun tuo sinun -17 vuosimallin auto taitaa olla niitä viimeisiä ilman suojauksia. Jonkun laitteen sijaan suosittelen kuitenkin tätä settiä, millä voi tehdä oikeastaan kaiken mitä tarvitsee.
https://www.ebay.com/itm/281389355658?h ... SwTuJYsvfU
https://www.multiecuscan.net/RegisterPD.aspx
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Minä olen pärjännyt Alfa OBD app+OBD Link LX bluetooth palikka +sininen ja harmaa välikaapeli.Nämä aina autossa mukana,tähän asti kaikki vika koodit on näillä kuitattu pois.Proxy alignment onnistuu myös.
- lerppu
- Viestit: 6195
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Kiitos vastauksesta!
Joudun vielä lisäkyselemään:
1) olen ollut käsityksessä että avaimen virralla kerrotaan autolle että halutaan sisään. Mutta että auto virtojen kytkennän yhteydessä katsoo onko avain läsnä autossa. - Onko tietämykseni hapantunut vaiko onko Giulia poikkeus?
2) Akun varaus riitti kuitenkin virtapiirin katkaisemisen ja palauttamisen jälkeen aivan normaaliin käynnistykseen. Lienee syytä miettiä kohtaa
3) Startin rele - omat kokemukset startin releen hajoamisesta ovat muinaisen tekniikan autoista. Voisiko moderni rele jumittaa? Ehkäpä. Oma kokemus on juurikin niin päin että rele päästi virtaa läpi ja piti starttimoottoria koko ajan päällä. Hmm. Tässä voisi olla kohdistetun tutkinnan ainesta.
Olisiko tietäjillä vielä vinkkejä lisää?
- Cloverleaf
- Viestit: 1601
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Tesla Model 3
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^ Käsittääkseni virtaa ei saa päälle ilman, että avain on autossa. Avain varmaan lähettää jotain signaalia, kun siinä on paristo. Jos paristot loppu, niin avain pitää startissa laittaa sinne kyynärnojan lokeron sisälle, josta auto jollain sähkömagneettisella kentällä tunnistaa avaimen.
Tuskin paristo loppu, jos autoon pääsee sisään ja sähköt saa päälle.
Tuskin paristo loppu, jos autoon pääsee sisään ja sähköt saa päälle.
- lerppu
- Viestit: 6195
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^internet sanoo:
”Autonavain sisältää passiivisen transponder sirun (ajonestosiru), mihin on ohjelmoitu autokohtainen koodi. Virran kytkemisen yhteydessä auton lähetinantenni aktivoi ajonestosirun. Ajonestosirun on oltava virtalukon välittömässä läheisyydessä, jotta auto voi käynnistyä.”
Eli siis vaikka patteri kuolisi, kuskin ovesta pääsee avaimella sisään (yleensä dongelin sisältä sellaisen saa loihdittua esiin). Ja kun olet sisällä ja tökkäät/käännät virrat päälle, auto tunnistaa avaimen koodin. Jotta ajaminen ei olisi kiinni patterista.
Tähän se ”change my mind” -meemi.
Anyways, auttaisiko neuvojen saantiin, jos kertoo että tilanne on ns. Damsel in distress? Lupaan antaa crediitit oikeaan suuntaan enkä kerää glooriaa itselleni!
”Autonavain sisältää passiivisen transponder sirun (ajonestosiru), mihin on ohjelmoitu autokohtainen koodi. Virran kytkemisen yhteydessä auton lähetinantenni aktivoi ajonestosirun. Ajonestosirun on oltava virtalukon välittömässä läheisyydessä, jotta auto voi käynnistyä.”
Eli siis vaikka patteri kuolisi, kuskin ovesta pääsee avaimella sisään (yleensä dongelin sisältä sellaisen saa loihdittua esiin). Ja kun olet sisällä ja tökkäät/käännät virrat päälle, auto tunnistaa avaimen koodin. Jotta ajaminen ei olisi kiinni patterista.
Tähän se ”change my mind” -meemi.
Anyways, auttaisiko neuvojen saantiin, jos kertoo että tilanne on ns. Damsel in distress? Lupaan antaa crediitit oikeaan suuntaan enkä kerää glooriaa itselleni!
- Polforea
- Viestit: 11605
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Kyllä, mm. 156 toimii juurikin noin.
Giulia sen sijaan on vähän nykyaikaisempi laite, liekö siinä ollenkaan "virtalukkoa" eli paikkaa avaimelle sisällä? Käytännössä radiolähettimet imee pirusti sähköä lähetellessään radiosignaalia, joten sitä ei lähetellä turhaan. Avaimeton kulku toimii yleensä niin, että kun auto tunnistaa ovenkahvan käyttötarpeen (kosketustunnistus kahvassa tai Giulian tapaan nappulat), se huutelee ympäristöön että olisiko avainta lähellä. Jos avain huomaa tämän huutelun, se huutelee takaisin ja lukko aukeaa. Vaihtoehtoisesti voi painaa kaukosäätimestä nappia joak käskee autoa avaamaan lukot.
Sitten kun ollaan sisällä ja törkätään starttinappia, ei avain olekaan ihan virtalukon välittömässä läheisyydessä vaan ihan vaan jossain auton sisällä (taskussa, laukussa tms), joten auto huutaa sisällänsä että hei, olisko täällä avainta sisätiloissa. Avain kuulee tämän huudon ja vastaa hutoon, että täällä ollaan, anna palaa ja auto lähtee käyntiin.
Avain ei siis missään kohtaa käy "virtalukossa" tai sellaisen välittömässä läheisyydessä, joten passiivitransponderit ei toimi eikä kukaan lataa mahdollista akkua, joten ainoa virtalähde avaimen toimintaan on avaimen sisällä oleva paristo. Kaikkihan me tiedämme, että kun sellaista likikuollutta patteria hyväilee niin että antaa sen vähän levätä, sieltä löytyy vielä vähän voemoo ja taskulamppu välähtää tai ghettoblasteri önähtää, vähän. Vähintään teoriassa on mahdollista, että avain jaksaa vastata ekaan huuteluun, mutta tokan kohdalla ei enää potkua piisaakaan jos avaimen patteri on ihan kuolonkielissä.
That said, jos avain ei jaksa vastata starttinappihuuteluun, auto tuskin antaisi virtoja päälle laisinkaan. Joten jos se herää muuten normaalisti, mutta ei vaan pyöräytä starttia, sihtaisin paheksuvan katseeni ekana niihin kuuluisiin startin releisiin, jotka Giulian markkinataipaleella ovat aiheuttaneet monta käynnistymättömyyttä. Mutta jos se tosiaan herjaa että avainta ei löydy, vaihtaisin myös sen avaimen patterin.
Giulia sen sijaan on vähän nykyaikaisempi laite, liekö siinä ollenkaan "virtalukkoa" eli paikkaa avaimelle sisällä? Käytännössä radiolähettimet imee pirusti sähköä lähetellessään radiosignaalia, joten sitä ei lähetellä turhaan. Avaimeton kulku toimii yleensä niin, että kun auto tunnistaa ovenkahvan käyttötarpeen (kosketustunnistus kahvassa tai Giulian tapaan nappulat), se huutelee ympäristöön että olisiko avainta lähellä. Jos avain huomaa tämän huutelun, se huutelee takaisin ja lukko aukeaa. Vaihtoehtoisesti voi painaa kaukosäätimestä nappia joak käskee autoa avaamaan lukot.
Sitten kun ollaan sisällä ja törkätään starttinappia, ei avain olekaan ihan virtalukon välittömässä läheisyydessä vaan ihan vaan jossain auton sisällä (taskussa, laukussa tms), joten auto huutaa sisällänsä että hei, olisko täällä avainta sisätiloissa. Avain kuulee tämän huudon ja vastaa hutoon, että täällä ollaan, anna palaa ja auto lähtee käyntiin.
Avain ei siis missään kohtaa käy "virtalukossa" tai sellaisen välittömässä läheisyydessä, joten passiivitransponderit ei toimi eikä kukaan lataa mahdollista akkua, joten ainoa virtalähde avaimen toimintaan on avaimen sisällä oleva paristo. Kaikkihan me tiedämme, että kun sellaista likikuollutta patteria hyväilee niin että antaa sen vähän levätä, sieltä löytyy vielä vähän voemoo ja taskulamppu välähtää tai ghettoblasteri önähtää, vähän. Vähintään teoriassa on mahdollista, että avain jaksaa vastata ekaan huuteluun, mutta tokan kohdalla ei enää potkua piisaakaan jos avaimen patteri on ihan kuolonkielissä.
That said, jos avain ei jaksa vastata starttinappihuuteluun, auto tuskin antaisi virtoja päälle laisinkaan. Joten jos se herää muuten normaalisti, mutta ei vaan pyöräytä starttia, sihtaisin paheksuvan katseeni ekana niihin kuuluisiin startin releisiin, jotka Giulian markkinataipaleella ovat aiheuttaneet monta käynnistymättömyyttä. Mutta jos se tosiaan herjaa että avainta ei löydy, vaihtaisin myös sen avaimen patterin.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
- Cloverleaf
- Viestit: 1601
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Tesla Model 3
-
- Viestit: 1034
- Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
- Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts
Re: Alfa Romeo Giulia 952
+1. Kokenu molemmat. Jos paristot on loppu niin silloin ei anna kytkeä virtoja starttinappia painaessa, paitsi jos sen laittaa yllä mainittuun paikkaan. Jos releistä jompi kumpi tai molemmat on viallisia, niin silloin yrittää käynnistää muuten paitsi että startti ei pyöri. Tai sitten se pyörii n. 5-10 sek viiveellä painamisesta. Ja jo muutaman sekunnin kuluttua alkaa vikavalot painumaan näyttöjen pintoihin. Looppiin en kyllä koskaan joutunut. Se joko ei käynnistynyt ollenkaan tai käynnistyi viiveellä. Aina selvisi kuitenkin vähän renklaamalla starttinappia että sai virrat pois ja seuraavilla yrityksillä yleensä käynnistyiPolforea kirjoitti: ↑06 Joulu 2021, 01:00
That said, jos avain ei jaksa vastata starttinappihuuteluun, auto tuskin antaisi virtoja päälle laisinkaan. Joten jos se herää muuten normaalisti, mutta ei vaan pyöräytä starttia, sihtaisin paheksuvan katseeni ekana niihin kuuluisiin startin releisiin, jotka Giulian markkinataipaleella ovat aiheuttaneet monta käynnistymättömyyttä. Mutta jos se tosiaan herjaa että avainta ei löydy, vaihtaisin myös sen avaimen patterin.
Veikkaisin siis relettä. Vaihdon jälkeen ei ole ollut yhtään ongelmaa joten oisko uudemmat laadukkaampia.
- lerppu
- Viestit: 6195
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Kiitoksia kaikille vastauksista! Välitän tiedot edelleen, jotta ei lähde Giulia turhaan kiertoon. Summaten - Avaimen paristot ja startin releet vaihtoon. Kerron kuinka tässä käy.
(Ja offtopicina, otan patterin pois tuon F31:n avaimesta ja katson saanko auton käyntiin. Eiköhän tämä täällä nyt kattavasti tullut, mutta tyypittää pitää vielä!)
(Ja offtopicina, otan patterin pois tuon F31:n avaimesta ja katson saanko auton käyntiin. Eiköhän tämä täällä nyt kattavasti tullut, mutta tyypittää pitää vielä!)
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Ja avaimen kuoren sisällä on mekaaninen vara-avain jolla pääsee sisään ilman pattereita jotta voi laittaa sitten passiivisen transponderin oikeaan kohtaan.
Giulia-Stelvion systeemi toimii lisensoimattomalla 433 MHz UHF bandilla kuten pizzerian "hakulaitteet", autotallin avaimet tms. (Jenkkilässä 315 MHz vastaavassa käytössä.)
Giulia-Stelvion systeemi toimii lisensoimattomalla 433 MHz UHF bandilla kuten pizzerian "hakulaitteet", autotallin avaimet tms. (Jenkkilässä 315 MHz vastaavassa käytössä.)
Re: Alfa Romeo Giulia 952
BMW:ssä perinteisesti avaimen kuva ohjauspylväässä siinä kohtaa jossa olisi virtalukko ja passiivitransponder pitää asettaa sitä vasten kun käynnistää.
- lerppu
- Viestit: 6195
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^Bingo! Asia taputeltu.
- Sampza
- Viestit: 156
- Liittynyt: 18 Marras 2020, 09:44
- Car(s): Ford Puma ST-line -23
ex.Alfa Romeo Giulia 2.2D MT6 -17 - Paikkakunta: Järvenpää
Re: Alfa Romeo Giulia 952
3 vuotta ja nyt 3:s talvi menossa niin ensimmäinen härö/menkka saatu Giuliaan.
Eiliseen iltapäivään asti kaikki toiminut normaalisti kuten kuuluukin. Auto oli parkissa lämpöisessä parkkihallissa 6 tuntia ja sieltä ulos ajaessa hetken kuluttua sytytti moottoin vikavalon "check engine". Normaalisti auto aina ulkona mutta eilen oli poikkeuksellisesti lämpöisessä kun oltiin kyläilemässä.
Kaikki vaikuttaisi muuten toimivan normaalisti, vetää normaalisti mutta D.N.A valitsin ei toimi.
En kyllä keksi äkkiä mikä menkkavaiva hänelle yllättäen iski.
Kuitenkin auto liikkuu koko ajan ja kilsoja tulee päivittäin. Meil ei pahemmin lyhyttä ajoa ole.
Vaikka check engine valo palaa, ajoin silti normaalisti aamulla 45km eikä ollut käynnistymisessä tai muussakaan toiminnassa havaittavia ongelmia.
Eiliseen iltapäivään asti kaikki toiminut normaalisti kuten kuuluukin. Auto oli parkissa lämpöisessä parkkihallissa 6 tuntia ja sieltä ulos ajaessa hetken kuluttua sytytti moottoin vikavalon "check engine". Normaalisti auto aina ulkona mutta eilen oli poikkeuksellisesti lämpöisessä kun oltiin kyläilemässä.
Kaikki vaikuttaisi muuten toimivan normaalisti, vetää normaalisti mutta D.N.A valitsin ei toimi.
En kyllä keksi äkkiä mikä menkkavaiva hänelle yllättäen iski.
Kuitenkin auto liikkuu koko ajan ja kilsoja tulee päivittäin. Meil ei pahemmin lyhyttä ajoa ole.
Vaikka check engine valo palaa, ajoin silti normaalisti aamulla 45km eikä ollut käynnistymisessä tai muussakaan toiminnassa havaittavia ongelmia.
- Cloverleaf
- Viestit: 1601
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Tesla Model 3
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Koodit lukuun.Sampza kirjoitti: ↑07 Joulu 2021, 08:303 vuotta ja nyt 3:s talvi menossa niin ensimmäinen härö/menkka saatu Giuliaan.
Eiliseen iltapäivään asti kaikki toiminut normaalisti kuten kuuluukin. Auto oli parkissa lämpöisessä parkkihallissa 6 tuntia ja sieltä ulos ajaessa hetken kuluttua sytytti moottoin vikavalon "check engine". Normaalisti auto aina ulkona mutta eilen oli poikkeuksellisesti lämpöisessä kun oltiin kyläilemässä.
Kaikki vaikuttaisi muuten toimivan normaalisti, vetää normaalisti mutta D.N.A valitsin ei toimi.
En kyllä keksi äkkiä mikä menkkavaiva hänelle yllättäen iski.
Kuitenkin auto liikkuu koko ajan ja kilsoja tulee päivittäin. Meil ei pahemmin lyhyttä ajoa ole.
Vaikka check engine valo palaa, ajoin silti normaalisti aamulla 45km eikä ollut käynnistymisessä tai muussakaan toiminnassa havaittavia ongelmia.
Mulla toinen talvi menossa ja kun pakkasta alkaa olla 12-15 astetta (joulu-helmikuu), niin moottorin vikavalo syttyy ja koodina P1581 (Blow-by heater relay, short-circuit to ground). Välillä startin jälken ja välillä ajossa. Viime talvena tuli muutaman kerran, ja tätä yritettiin pari kertaa AutoMilanossa selvitellä viime talvena. Putsattiin liittimiä, tarkistettiin johdot ja putsattiin muitakin paikkoja, mutta ei vaikutusta. Viime viikolla iski taas ekan kerran tälle talvelle. Menee torstaina muutenkin AutoMilanoon, niin pitää taas kysellä jos ne keksisi mikä koodin aiheuttaa.
- Sampza
- Viestit: 156
- Liittynyt: 18 Marras 2020, 09:44
- Car(s): Ford Puma ST-line -23
ex.Alfa Romeo Giulia 2.2D MT6 -17 - Paikkakunta: Järvenpää
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Varmaan tänään tai huomenna ehtii kaveri lukasee koodit ni katson onko sama vikakoodi.. Hämärä homma tuo koodi jos mysteeristi vaan pölähtää jostain.Cloverleaf kirjoitti: ↑07 Joulu 2021, 11:09Koodit lukuun.Sampza kirjoitti: ↑07 Joulu 2021, 08:303 vuotta ja nyt 3:s talvi menossa niin ensimmäinen härö/menkka saatu Giuliaan.
Eiliseen iltapäivään asti kaikki toiminut normaalisti kuten kuuluukin. Auto oli parkissa lämpöisessä parkkihallissa 6 tuntia ja sieltä ulos ajaessa hetken kuluttua sytytti moottoin vikavalon "check engine". Normaalisti auto aina ulkona mutta eilen oli poikkeuksellisesti lämpöisessä kun oltiin kyläilemässä.
Kaikki vaikuttaisi muuten toimivan normaalisti, vetää normaalisti mutta D.N.A valitsin ei toimi.
En kyllä keksi äkkiä mikä menkkavaiva hänelle yllättäen iski.
Kuitenkin auto liikkuu koko ajan ja kilsoja tulee päivittäin. Meil ei pahemmin lyhyttä ajoa ole.
Vaikka check engine valo palaa, ajoin silti normaalisti aamulla 45km eikä ollut käynnistymisessä tai muussakaan toiminnassa havaittavia ongelmia.
Mulla toinen talvi menossa ja kun pakkasta alkaa olla 12-15 astetta (joulu-helmikuu), niin moottorin vikavalo syttyy ja koodina P1581 (Blow-by heater relay, short-circuit to ground). Välillä startin jälken ja välillä ajossa. Viime talvena tuli muutaman kerran, ja tätä yritettiin pari kertaa AutoMilanossa selvitellä viime talvena. Putsattiin liittimiä, tarkistettiin johdot ja putsattiin muitakin paikkoja, mutta ei vaikutusta. Viime viikolla iski taas ekan kerran tälle talvelle. Menee torstaina muutenkin AutoMilanoon, niin pitää taas kysellä jos ne keksisi mikä koodin aiheuttaa.
Tutkin tuota vikakoodia ja löysin että ongelma viittaa tämmöseen kapistukseen moottorissa. Jostain fiat-forumilta luin että ongelma on korjaantunut letkun vaihdolla.
https://m.littelfuse.com/~/media/automo ... asheet.pdf
Tuollainenkin löytyi
https://mhhauto.com/Thread-Citroen-Jump ... ault-P1581
- Cloverleaf
- Viestit: 1601
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Tesla Model 3
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Käsittääkseni tuo on siis huohottimen lämmitin. Siihen tuleva johdotus tarkastettiin ja liitin puhdistettiin. Samalla joku sammuttimen läppä puhdistettiin.Sampza kirjoitti: ↑07 Joulu 2021, 11:17Varmaan tänään tai huomenna ehtii kaveri lukasee koodit ni katson onko sama vikakoodi.. Hämärä homma tuo koodi jos mysteeristi vaan pölähtää jostain.Cloverleaf kirjoitti: ↑07 Joulu 2021, 11:09Koodit lukuun.Sampza kirjoitti: ↑07 Joulu 2021, 08:303 vuotta ja nyt 3:s talvi menossa niin ensimmäinen härö/menkka saatu Giuliaan.
Eiliseen iltapäivään asti kaikki toiminut normaalisti kuten kuuluukin. Auto oli parkissa lämpöisessä parkkihallissa 6 tuntia ja sieltä ulos ajaessa hetken kuluttua sytytti moottoin vikavalon "check engine". Normaalisti auto aina ulkona mutta eilen oli poikkeuksellisesti lämpöisessä kun oltiin kyläilemässä.
Kaikki vaikuttaisi muuten toimivan normaalisti, vetää normaalisti mutta D.N.A valitsin ei toimi.
En kyllä keksi äkkiä mikä menkkavaiva hänelle yllättäen iski.
Kuitenkin auto liikkuu koko ajan ja kilsoja tulee päivittäin. Meil ei pahemmin lyhyttä ajoa ole.
Vaikka check engine valo palaa, ajoin silti normaalisti aamulla 45km eikä ollut käynnistymisessä tai muussakaan toiminnassa havaittavia ongelmia.
Mulla toinen talvi menossa ja kun pakkasta alkaa olla 12-15 astetta (joulu-helmikuu), niin moottorin vikavalo syttyy ja koodina P1581 (Blow-by heater relay, short-circuit to ground). Välillä startin jälken ja välillä ajossa. Viime talvena tuli muutaman kerran, ja tätä yritettiin pari kertaa AutoMilanossa selvitellä viime talvena. Putsattiin liittimiä, tarkistettiin johdot ja putsattiin muitakin paikkoja, mutta ei vaikutusta. Viime viikolla iski taas ekan kerran tälle talvelle. Menee torstaina muutenkin AutoMilanoon, niin pitää taas kysellä jos ne keksisi mikä koodin aiheuttaa.
Tutkin tuota vikakoodia ja löysin että ongelma viittaa tämmöseen kapistukseen moottorissa. Jostain fiat-forumilta luin että ongelma on korjaantunut letkun vaihdolla.
https://m.littelfuse.com/~/media/automo ... asheet.pdf
Tuollainenkin löytyi
https://mhhauto.com/Thread-Citroen-Jump ... ault-P1581
Voihan olla, että mulla tuo osa on viallinen.
-
- Viestit: 12
- Liittynyt: 23 Loka 2021, 15:56
- Car(s): Giulia 2.2 2016
GTV 2.0 TS 1998
ex: Giulietta 1.4 T-jet 2013
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Giulietta palveli hyvin kolme vuotta ja vaihtui Giuliaan, joten alfavirus näyttää tarttuneen...
Onko maskisuoja / viimasuoja ollut tarpeen Giulia 2.2 Dieselissä pakkasella? Näitä ei näytä olevan valmiina, joten tarvitsisi väkästellä sopivat scudettoon ja puskurin ala-aukkoihin.
Onko maskisuoja / viimasuoja ollut tarpeen Giulia 2.2 Dieselissä pakkasella? Näitä ei näytä olevan valmiina, joten tarvitsisi väkästellä sopivat scudettoon ja puskurin ala-aukkoihin.
- Cloverleaf
- Viestit: 1601
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Tesla Model 3
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Minulla ainakin on ollut sisällä riittävän lämmin ilman suojia. Ainut ongelma on nyt ollut tuo edellä mainitsemani moottorin vikavalo kovemmilla pakkasilla. En tiedä auttaisiko viimasuoja mitään.Puro Cotone kirjoitti: ↑07 Joulu 2021, 16:11Giulietta palveli hyvin kolme vuotta ja vaihtui Giuliaan, joten alfavirus näyttää tarttuneen...
Onko maskisuoja / viimasuoja ollut tarpeen Giulia 2.2 Dieselissä pakkasella? Näitä ei näytä olevan valmiina, joten tarvitsisi väkästellä sopivat scudettoon ja puskurin ala-aukkoihin.
Muistaakseni jäsen matti_vuorio testaili viimasuojan vaikutusta (bensakoneiseen) ajelemalla ja mittaamalla MES avulla lämpötiloja. Taitaa löytyä projekti-osastolta hänen oma ketjunsa, jossa on dataa.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Kolme talvea Etelä-Suomessa Stelvio dieselillä eikä mitään tarpeita extra viimasuojille.Puro Cotone kirjoitti: ↑07 Joulu 2021, 16:11Giulietta palveli hyvin kolme vuotta ja vaihtui Giuliaan, joten alfavirus näyttää tarttuneen...
Onko maskisuoja / viimasuoja ollut tarpeen Giulia 2.2 Dieselissä pakkasella? Näitä ei näytä olevan valmiina, joten tarvitsisi väkästellä sopivat scudettoon ja puskurin ala-aukkoihin.
- Sampza
- Viestit: 156
- Liittynyt: 18 Marras 2020, 09:44
- Car(s): Ford Puma ST-line -23
ex.Alfa Romeo Giulia 2.2D MT6 -17 - Paikkakunta: Järvenpää
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Kaveri lukas vikakoodit ja kuittas vian pois. Säikähti vissiin pakkasta kun ongelma ei palannut enää vaikka lämpöisestä hallista ajoi eilen uudestaan ulos nollauksen jälkeen.Cloverleaf kirjoitti: ↑07 Joulu 2021, 12:38Käsittääkseni tuo on siis huohottimen lämmitin. Siihen tuleva johdotus tarkastettiin ja liitin puhdistettiin. Samalla joku sammuttimen läppä puhdistettiin.Sampza kirjoitti: ↑07 Joulu 2021, 11:17Varmaan tänään tai huomenna ehtii kaveri lukasee koodit ni katson onko sama vikakoodi.. Hämärä homma tuo koodi jos mysteeristi vaan pölähtää jostain.Cloverleaf kirjoitti: ↑07 Joulu 2021, 11:09
Koodit lukuun.
Mulla toinen talvi menossa ja kun pakkasta alkaa olla 12-15 astetta (joulu-helmikuu), niin moottorin vikavalo syttyy ja koodina P1581 (Blow-by heater relay, short-circuit to ground). Välillä startin jälken ja välillä ajossa. Viime talvena tuli muutaman kerran, ja tätä yritettiin pari kertaa AutoMilanossa selvitellä viime talvena. Putsattiin liittimiä, tarkistettiin johdot ja putsattiin muitakin paikkoja, mutta ei vaikutusta. Viime viikolla iski taas ekan kerran tälle talvelle. Menee torstaina muutenkin AutoMilanoon, niin pitää taas kysellä jos ne keksisi mikä koodin aiheuttaa.
Tutkin tuota vikakoodia ja löysin että ongelma viittaa tämmöseen kapistukseen moottorissa. Jostain fiat-forumilta luin että ongelma on korjaantunut letkun vaihdolla.
https://m.littelfuse.com/~/media/automo ... asheet.pdf
Tuollainenkin löytyi
https://mhhauto.com/Thread-Citroen-Jump ... ault-P1581
Voihan olla, että mulla tuo osa on viallinen.
Kysymys kuuluukin pitääkö tässä alkaa miettimään että onko tuossa järjestelmässä joku härö mikä aiheutti koodin ja pitääkö alkaa soittelemaan huoltoaikaa että tuo PVC järjestelmä täytyy puhdistaa ja tarkastaa?
Tuollainen siellä oli ( https://www.obd-codes.com/p053b )
-
- Viestit: 1295
- Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
- Car(s): .
ex Giulia Super 2.2 jtdm -16
ex 159 1.9 jtdm -10
ex 159sw 2.4 jtdm -07
ex 159 2.4 jtdm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Puuilosta yleismallin maskinsuojaa ja 3 jousikiinnikettä n.20€ + 5minuuttia saksien kanssa muotoilua. Vaikutus lienee mitätön varsinkin kun en ole sulkenut alempia reikiä mutta toisaalta tuo on aika huomaamaton ja suojaa syyläriä hiekoitusmurske suihkulta ja vähentää moottoritilaan tunkeutuvaa kuraa ja ..skaa.FinPat kirjoitti: ↑07 Joulu 2021, 21:08Kolme talvea Etelä-Suomessa Stelvio dieselillä eikä mitään tarpeita extra viimasuojille.Puro Cotone kirjoitti: ↑07 Joulu 2021, 16:11Giulietta palveli hyvin kolme vuotta ja vaihtui Giuliaan, joten alfavirus näyttää tarttuneen...
Onko maskisuoja / viimasuoja ollut tarpeen Giulia 2.2 Dieselissä pakkasella? Näitä ei näytä olevan valmiina, joten tarvitsisi väkästellä sopivat scudettoon ja puskurin ala-aukkoihin.
- Liitteet
-
- scudaa
- 20211209_115351.jpg (65.33 KiB) Katsottu 3534 kertaa
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-
-Mario Andretti-
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Hyvän näköinen toteutus.
-
- Viestit: 1034
- Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
- Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts
Re: Alfa Romeo Giulia 952
hyvän näköinen mut mä en jaksa innostuu noista maskisuojista. Olin 80 luvulla jo sitä mieltä että auton suunnittelussa on mennyt jotain pahasti pieleen jos tilanteen pystyy ratkomaan vaan tollasella pahvinpalasella.
- Aquatica
- Viestit: 15122
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Siisti ratkasu.
Ei tuo 159 myöskään *tarvitse* maskisuojaa, sen sijaan siitä on apua sen lämpenemisen suhteen. Joten siksi sellainen löytyy omasta, vielä pitää jaksaa pinkillä tehdä alaritilät
Ei tuo 159 myöskään *tarvitse* maskisuojaa, sen sijaan siitä on apua sen lämpenemisen suhteen. Joten siksi sellainen löytyy omasta, vielä pitää jaksaa pinkillä tehdä alaritilät
- Jiitee
- Viestit: 4512
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.
ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Kyllä, mutta näihin - 20-25 celsiusta- keleihin on harvat nykyautot suunniteltu, ennen sentään
rehdit ruotsi - Volvot kuten 140-240- sarjat pelittävät näissäkin lämpötiloissa ilman tuunaamista.
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- matti_vuorio
- Viestit: 1547
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Öljymäärän arvonta on edennyt arvoihin 75mm / 5,5l mikä on edelleenkin väärin jos osassa autoja 92mm tarkoittaa täyttä 5,2l täyttömäärää. Suunta on kuitenkin oikea. Aamusta tuo neppasi helikopterin tauluun ja koodi P250B-00 viittaa öljyntason anturiin. Eikö auto enää itsekään usko omia lukemiaan.
Viimasuojaa ei ehkä välttämättä tarvitse, mutta kun kelit on kuvan mukaisesti aika rapeat, niin pelataan varman päälle.
Viimasuojaa ei ehkä välttämättä tarvitse, mutta kun kelit on kuvan mukaisesti aika rapeat, niin pelataan varman päälle.
- mutt
- Viestit: 5678
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Lämpimän ja kylmän kauden tavoitteet moottoritilan lämmön suhteen on aika vastakkaiset. Termostaatti kyllä säätelee jäähdytysnesteen lämpötilaa, mutta suoraan moottorin kylkeen vaikuttavaa ajoviimaa ei saa hallittua, kuin kaihtimella tai vastaavalla ratkaisulla. Semmoisia ei taida olla kuin vanhoissa Lancioissa ja uudehkoissa bemareissa. Ja manuaalisesti käytettävänä UAZeissa.
Vanhoissa Volvoissa asia ratkaistiin niin, että polttamalla riittävästi bensaa saadaan moottoritila pidettyä lämpimänä.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- karila
- Viestit: 1194
- Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
- Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970 - Paikkakunta: Turku
Re: Alfa Romeo Giulia 952
BensaGiulioissa tuntuisi tuo viiimeinen myös pitävän paikkansa, riittävällä bensanpoltolla riittää myös lämpöä hyvin , ainakin -20 asteessa ajettuna
- Kari
-
- Viestit: 1591
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Minulla Stelviossa näyttää n.81mm/5,2l litraa ja tällöin palkit ovat täynnä ja myös suurinpiirtein tuon määrän kaadoin. Voiko Giuliassa olla erilainen öljypohja vai onko anturisi täysin sekaisin?matti_vuorio kirjoitti: ↑09 Joulu 2021, 23:37Öljymäärän arvonta on edennyt arvoihin 75mm / 5,5l mikä on edelleenkin väärin jos osassa autoja 92mm tarkoittaa täyttä 5,2l täyttömäärää. Suunta on kuitenkin oikea. Aamusta tuo neppasi helikopterin tauluun ja koodi P250B-00 viittaa öljyntason anturiin. Eikö auto enää itsekään usko omia lukemiaan.
Viimasuojaa ei ehkä välttämättä tarvitse, mutta kun kelit on kuvan mukaisesti aika rapeat, niin pelataan varman päälle.
miinus34.PNG
- matti_vuorio
- Viestit: 1547
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Öljypohjat ovat erilaisia, mutta en osaa sanoa missä suhteessa eri korkeus tarkoittaa eri öljynmäärää.
-
- Viestit: 1591
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Eli rwd/awd on eri öljypohja, mutta onko Stelvio/Giulia Awd:ssä sama öljypohja?
Mistään muuten löydät näitä hyviä kuvia?
Mistään muuten löydät näitä hyviä kuvia?
- karila
- Viestit: 1194
- Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
- Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970 - Paikkakunta: Turku
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Olen koko päivän ruikkinut pesunestettä tuulilasille ja aattelin täyttää säiliön, mutta se on täynnä !
Otin sihdinkin pois välistä, mutta edelleen on pinta näkyvissä täyttöaukossa. En tajuu ?
Otin sihdinkin pois välistä, mutta edelleen on pinta näkyvissä täyttöaukossa. En tajuu ?
- Kari
- matti_vuorio
- Viestit: 1547
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Stelviosta ei ole dokumenttia, mutta koska se on Velocea korkeampi, niin siitä voi järkeillä että tuo vetoakselin reikä tulisi olla alempana. Kuvia löytyy lähinnä jenkkifoorumilta. Joku luopio vuotaa sinne TechConnect dokumentteja ja näitä on tullut sitten latailtua talteen vaikkei sen dokkarin aihe olisi juuri omaa Giulia ongelmaa koskenutkaan. Paljon niitä on jo kertynyt, mutta paljon on vielä ns. pimeitä paikkoja autossa. Tänään Giulia oli jo viimein tyytyväinen öljyn määrään myös mittariston palkistossa. Nyt jännätään miten alas palkki lähipäivinä tippuu ja paljonko MES lopulta näyttää litramääräksi.
- karila
- Viestit: 1194
- Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
- Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970 - Paikkakunta: Turku
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Eilen aika pluikasta/sohjoista keliä, vakuuttavaa etenemistä Rosso Velocella.Välillä tuli vilkaistua infonäytöstä, miten pyörät vetää, kun ei sitä muuten huomaa. Yllättävän hyvin pitävää menoa takavedollakin.
Viimeksi muokannut karila, 12 Joulu 2021, 09:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Kari
- karila
- Viestit: 1194
- Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
- Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970 - Paikkakunta: Turku
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Öö, eilinen ruikittu urakalla lisää ja nyt sain menemään 3 litraa ! Vaimon kommentti : Oisko ollu joku jäätulppa joka esti täyttämisen, kun tais olla kesänesteet, jotka jäässä kovilla pakkasilla, olet sä aika amatööri
- Kari
- UusAlfisti
- Viestit: 76
- Liittynyt: 19 Helmi 2021, 20:55
- Car(s): Alfa Romeo Giulia 2.0 TB (exä)
Alfa Romeo 159 2.2 JTS (nykyinen)
Audi a4 b8 2.0 TDI exä (elämäni yks suurimpia virheitä)
Renault Clio sport 2.0 RS 172 (my first love)
Citroen C3 Picasso (Niin ruma että oli söpö)
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Ehkä offtopic, mut välttäkää toverit InCar herttoniemeä, Giulialla ajoin kolarin syyskuussa, nyt tasan 3kk auto seissy niitten onnettomalla tontilla. Eka selitettiin että 4 vko menee osien tilaamiseen, sit varattiin aika 17. Marraskuuks kun osat "TULI" ja sit yhtäkkiä 23. Marraskuuta huolto peruttiin ja sanottiin että vain osa tilauksista oli saapunut, ja Deltalta kuulema viestiä että loput tulee sitte joskus Italiasta. Deltan toimintakaan mun mielestä ei kovin normaalia oo, kaikki tuntuu karkaavan vastuuta. Onks tää nyt tämmöstä omistaa Alfa Anyways, kuhan pääsin avautuu.
JA EI OLLUT kummonen kolari, voitte kuvitella jos jopa The vakuutusyhtiö suostu korjauttamaan epäilemättä sekunttiakaan.
JA EI OLLUT kummonen kolari, voitte kuvitella jos jopa The vakuutusyhtiö suostu korjauttamaan epäilemättä sekunttiakaan.
Alfa Romeo, joka on tehnyt kuljettajista mekaanikkoja vuodesta 1910 lähtien.
- karila
- Viestit: 1194
- Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
- Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970 - Paikkakunta: Turku
Re: Alfa Romeo Giulia 952
No, itse asiassa se ei ole Incar tai Delta vika, vaan koko homma johtuu Bergeauto/Italmotor varaosasaannista.UusAlfisti kirjoitti: ↑16 Joulu 2021, 00:38Ehkä offtopic, mut välttäkää toverit InCar herttoniemeä, Giulialla ajoin kolarin syyskuussa, nyt tasan 3kk auto seissy niitten onnettomalla tontilla. Eka selitettiin että 4 vko menee osien tilaamiseen, sit varattiin aika 17. Marraskuuks kun osat "TULI" ja sit yhtäkkiä 23. Marraskuuta huolto peruttiin ja sanottiin että vain osa tilauksista oli saapunut, ja Deltalta kuulema viestiä että loput tulee sitte joskus Italiasta. Deltan toimintakaan mun mielestä ei kovin normaalia oo, kaikki tuntuu karkaavan vastuuta. Onks tää nyt tämmöstä omistaa Alfa Anyways, kuhan pääsin avautuu.
JA EI OLLUT kummonen kolari, voitte kuvitella jos jopa The vakuutusyhtiö suostu korjauttamaan epäilemättä sekunttiakaan.
Itse kävin saman keissin läpi Velocen takapuskurin kanssa, joka jouduttiin tilaamaan Italiasta. Eka kuormassa ei ollut vaikka piti, toka kuormaan tilattiin 2 puskuria, 1 tuli, joka sitten maalattiin ja asennettiin. Mulla meni tähän keissiin 3 kk 12 päivää .
Mutta Incar ja Delta Turku hoiti homman tyylikkäästi loppuun kun puskuri saatiin.
Ei mua oikeestaan harmittanut, Velocea on ihan kiva ajaa vaikka takapuskurissa on 20 cm murtuma
- Kari
-
- Viestit: 355
- Liittynyt: 08 Marras 2008, 09:33
- Car(s): Giulia 2,0 ja 10 ex Alfaa
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Kannatta muuten vaihtaa myös peräöljyt, oli meinaan aikamoista mustaa mönjää 100 tkm jälkeen. Eikä siellä ollu 1,1 l, pikemminkin 0,8 l. Tehdas vissiin säästää näissä öljyjen määrissäkin..
-
- Viestit: 1034
- Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
- Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Alfan varaosien saanti tänne on vähän tahmaista. 1-2 kk tuntuu menevän joka osaan. Ei haittaa mitään niin kauan kun saa pidettyä auton ajossa odotusajan.
- Alfissimo
- Viestit: 8718
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Kyllä se osien saamattomuus on varmasti ihan todellinen syy. Deltakaan ei voi mitään, kun tehdas/maahantuoja ei osia tee, varastoi ja toimita.
Ei ole InCarin tai minkään muunkaan koripajan intresseissä seisottaa asiakkaiden autoja huvikseen tilaa viemässä. Siitä on aikaa, kun viimeksi Herttoniemessä olen käynyt, mutta tuskin siellä on vuosien saatossa tyhjät neliöt pihassa ainakaan lisääntyneet.
Ei ole InCarin tai minkään muunkaan koripajan intresseissä seisottaa asiakkaiden autoja huvikseen tilaa viemässä. Siitä on aikaa, kun viimeksi Herttoniemessä olen käynyt, mutta tuskin siellä on vuosien saatossa tyhjät neliöt pihassa ainakaan lisääntyneet.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- alfa 156 v6
- Viestit: 5430
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: Ampera, X5, 500c, 159tbi, Giulia
harrasteet: Spider 2000, 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6 - Paikkakunta: Keuruu
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Juurikin näin, kyllä tuokin bisnes vaan sillä pyörii että autot kiertää läpi hallin ja pihan mahdollisimman nopeasti.. Nyt vielä tämä Covid tekee oman lisänsä hauskuuteen, ei ole pelkästään Alfa/Fiat ja Italian Luigin akseli mistä ei osia saavu vaan monen muunkin auton korjaaminen sakkaa kun ei ole osia. Toki korjaamista ei silloin edes aloiteta jos tiedetään ettei ole osat hetkeen tulossa, jos maahantuoja antaa "yltiöpositiivisen" arvion toimitusajasta niin tuolleen voi toki käydä.
Osiahan ei ole edes uusien autojen valmistukseen nyt ja toimitukset on niissäkin joissain mitä on.. Esimerkkinä vois mainita firmalle tilattujen useamman transitin toimitus joka menee maaliskuulle 22. Autothan on tilattu maaliskuussa 21....
Osiahan ei ole edes uusien autojen valmistukseen nyt ja toimitukset on niissäkin joissain mitä on.. Esimerkkinä vois mainita firmalle tilattujen useamman transitin toimitus joka menee maaliskuulle 22. Autothan on tilattu maaliskuussa 21....
- Cloverleaf
- Viestit: 1601
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Tesla Model 3
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Riippuu varmaan paljon osista, mutta olen Nokian Autotalosta tilaillut pienempiä varaosia (3 kertaa) Giuliaan ja kaikki tulleet alle viikossa heille ja ovat sitten postittaneet minulle.
- Jiitee
- Viestit: 4512
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.
ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Ne taitavat Nokialla tilata osat kuten monet meistäkin esim. ricambi alfistilta vrt. olemattoman ohuen maahantuoja-toimitusketjun kautta...Cloverleaf kirjoitti: ↑16 Joulu 2021, 09:58Riippuu varmaan paljon osista, mutta olen Nokian Autotalosta tilaillut pienempiä varaosia (3 kertaa) Giuliaan ja kaikki tulleet alle viikossa heille ja ovat sitten postittaneet minulle.
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- Cloverleaf
- Viestit: 1601
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Tesla Model 3
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Joo, ei mene maahantuojan kautta. Kaikki tulleet Ricambi Originali pusseissa, joten joko suoraan tehtaalta tai joltain eurooppalaiselta välikädeltä.Jiitee kirjoitti: ↑16 Joulu 2021, 10:50Ne taitavat Nokialla tilata osat kuten monet meistäkin esim. ricambi alfistilta vrt. olemattoman ohuen maahantuoja-toimitusketjun kautta...Cloverleaf kirjoitti: ↑16 Joulu 2021, 09:58Riippuu varmaan paljon osista, mutta olen Nokian Autotalosta tilaillut pienempiä varaosia (3 kertaa) Giuliaan ja kaikki tulleet alle viikossa heille ja ovat sitten postittaneet minulle.
- alamajy
- Viestit: 2051
- Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
- Car(s): Bertone GT1300 Junior -69, Giulia 2018 Diesel, Giulia 2017 Bensa, 916 GTV -95 V6, Giulia 2018 Bensa (324hp)
- Paikkakunta: Imatra
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Tänään testasin laittaa MESsillä Giulian Race modeen ja onhan se aika hiton kiva sellaisena! Pitkää sladia menee mukavasti ja vaimon käyttöä varten pystyi laittamaan parametrin, jolla 5 startin jälkeen on taas "normaalina". Hyvin rauhallinen perän irtoaminen - kitkarenkailla. Auto on manuaali.