Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Valvoja: Moderators
- Maunu
- Viestit: 3490
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006, Peugeot E-2008 2024
- Paikkakunta: Pori
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Omasta 2,4jtdm:stä oli kaasuläpän piirilevyltä muutama tinaus auennut ja se aiheutti nykimistä, criusen toimimattomuutta ja lopuksi kone ei enää suostunut kiertämään kuin alle 2000 kierrosta. Meni limb modeen ja sytytti vikavalon.
Uudelleen tinaus auttoi ainakin toistaiseksi. Tilasin kyllä jo rrr.lt/fi sivustolta toisen käytetyn kaasuläppämoottorin, kun kerran halvalla sai (posteineen 32€)
Uudelleen tinaus auttoi ainakin toistaiseksi. Tilasin kyllä jo rrr.lt/fi sivustolta toisen käytetyn kaasuläppämoottorin, kun kerran halvalla sai (posteineen 32€)
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Hei! tämä nuljahdus tuli kyllä jossain vaiheessa mutta tuon syvemmälle ei tahdo mennä enään.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Tilattu rekkarrilla autodocista en muista mikä merkki nyt oli muttei kuitenkaan se halvin.seppo kirjoitti: ↑20 Joulu 2021, 10:34Kannattaa mitata vanhasta akselista boorien ja laakerikohdan paksuus ja verrata vanhaan, jos akseli on tilattu jostain muualta kuin merkkiorganisaatiosta. Akseleissa on näköjään jonkun verran numeromuutoksia, jotka tulee osien eroista! VIN-numero ePeriin ja katsoo oikean akselin varaosanumeron, onko ostettu akseli edes tähän autoosi tarkoitettu?
Tietysti on muitakin mahdollisuuksia, esim molemmat akselit on irroitettu, jolloin tasauspyörästö on pyörähtänyt, mutta ei kai tämä
Silmämääräisesti oli samanlainen kuin edellinen, toki tanko oli hiukan ohkaisempi mutta sillä ei pitäisi olla merkitystä käsittääkseni.
Molemmat aksilat irroitettu yhtäaikaa. Eli jos tämä tasauspyörästö on pyörähtänyt niin mitäs sitten pitäisi tehdä? Ainakaan netistä ei pikaisella googlauksella löytynyt DIY opasta. Hain ehkä väärillä hakusanoilla.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Aaaivan joo autossahan siis oli entisen omistajan puolesta teholastu jonka otin pois mutta ilmeisesti se jättää sitten ecuun jonkilaisen jäljen?
Saakohan sen jotenkin nollattua normihuollossa?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Joo pitää varmaankin itsekin tilailla jos eivät huomenna saa huollossa tuota korjattua ecun kauttaMaunu kirjoitti: ↑21 Joulu 2021, 14:12Omasta 2,4jtdm:stä oli kaasuläpän piirilevyltä muutama tinaus auennut ja se aiheutti nykimistä, criusen toimimattomuutta ja lopuksi kone ei enää suostunut kiertämään kuin alle 2000 kierrosta. Meni limb modeen ja sytytti vikavalon.
Uudelleen tinaus auttoi ainakin toistaiseksi. Tilasin kyllä jo rrr.lt/fi sivustolta toisen käytetyn kaasuläppämoottorin, kun kerran halvalla sai (posteineen 32€)
- Polforea
- Viestit: 11268
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Siis semmonen erillinen purkki jonka piti olla kokoaika kiinni että toimii? Missä liittimissä se oli kiinni?
Sopiva merkkiliike pystyy ajamaan vakiosoftan sisään, kuten jotkut viripajatkin. Vakiosoftalla voi sitten morjestaa jonninmoinen vikavalobingo, etenkin kun dpf ja egr on taltutettu.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Sovita sitä vasemman puolen lyhyttä akselia paikoilleen, jos se menee paikoilleen niin planeettapyörät on kohillaan. Nyt en muista oliko tässä M32 laatikossa lukitusrengas (jousi) akselin päässä, mutta sen varmaan olet noteeranut kun purit sen. Kuvassa sitä ei näy. Sateliittirattaat lukitaan akselilla , mutta muistaakseni planeettapyörät pääsee kääntymään kotelossa jos toinen ei ole lukittu esim. ko akselilla. En kyllä ole aivan vakuuttunut kun kuvasta katsoo?
Viimeksi muokannut seppo, 22 Joulu 2021, 07:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Joo racechipin. Mapiin meni toinen ja toinen common railille.Polforea kirjoitti: ↑21 Joulu 2021, 20:39Siis semmonen erillinen purkki jonka piti olla kokoaika kiinni että toimii? Missä liittimissä se oli kiinni?
Sopiva merkkiliike pystyy ajamaan vakiosoftan sisään, kuten jotkut viripajatkin. Vakiosoftalla voi sitten morjestaa jonninmoinen vikavalobingo, etenkin kun dpf ja egr on taltutettu.
Joo palailen huomenna miten kävi huollossa
- Polforea
- Viestit: 11268
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Tuollasesta voi jotkut adaptaatioarvot heittää häränpyllyä kotvan aikaa, mutta moinen ei poista DPF-polttoja, EGR:n ohjausta/monitorointia eikä lamauta vikakoodeja/vikavaloa, joten todennäköisesti tuon lisäksi ECU on softattu.
Muistaakseni viisysi rääkäsee helikopterikuvan myös mittaristotieturin ruudulle ja sinne alakulmaan, joten pelkän valonkaan eliminointi ei tuollasta efektiä tee, vaan ne vikakoodit ja -valot pitää eliminoida softasta asti.
Muistaakseni viisysi rääkäsee helikopterikuvan myös mittaristotieturin ruudulle ja sinne alakulmaan, joten pelkän valonkaan eliminointi ei tuollasta efektiä tee, vaan ne vikakoodit ja -valot pitää eliminoida softasta asti.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Jees eli huollossa vikakoodeja ei eikä ongelmaan siis saatu ratkaisua.Mikee kirjoitti: ↑21 Joulu 2021, 12:01Olisin taas mielipiteitä vailla autoni suhteen
Kyseessä siis 159 2.4 jtdm malli joka viime kesänä alkoi nykiä matalilla kierroksilla sekä tyhjäkäynti oli melko epävakaa. Ei vikakoodeja. Ahtopuolelle savutustesto ettei vuoda mistään->ei vuotoja. Noh MAF vaihto josta ei apua. Lopulta huomattiin että 4 suuttimen korjausarvot päin peetä ja uusittiin lopulta kaikki 5 suutinta. Noh ongelma korjaantui kunnes syksyn mittaan alkanut pientä nypytystä matalilla kierroksilla ja viime aikoina kiihdyttäessä jumittaa 2k kierroksille kiihdyttäessä kunnes lopulta lähtee kiihtymään. Ei vikakoodeja
Noh epäilykset heräsi kaasuläppäkoteloon että se siellä jumittaa eikä aukea/sulkeennu niinkuk pitäsi. Eilen kaasuläppäkotelo pois ja putsaus ( oli siis yllätys yllätys täynnä karstaa ja paskaa. Takaisin kiinni ja kaasu herkistyi huomattavasti kunnes auto menee limb modeen noin minuutin käynnissä olon jälkeen. Ei vikakoodeja.
Miinusnapa pois ja toivo että ecu nollaantus yms mutta ei toivottua parannusta. Auton kun käynnistää uudelleen niin toimii normisti sen minuutin kunnes limb mode. Itsellä myös ollu pitkään jo epäily ton ecun suhteen että onko enää ihan entisensä. Otin maf anturin irti auton ollessa käynnissä jolloin auton pitäisi kaiken järjen mukaan sytyttää moottorin varoitusvalo mutta näin ei kuitenkaan tee.
Käyn nyt pajalla vielä lukemassa noi vikakoodit (itsellä siis ihan yleismallin lukija) ja että löytääkö ne sieltä minkäänlaista ongelmaa.
Tuleekl kenellekään mieleen että missä vika voisi olla? Egr osoittain tulpattu (putsattu vasta) ja dpf poistettu joten noista ei vika varmastikaan johdu
Päädyn nyt siis siihen että tilailen uuden kaasuläpänkotelon, ecun ja kloonaan sen optimoinnissa. Tuli myös nyt mieleen se että kun autossa on 2-din jälkiasennus soitin jossa jonkinsortin adapteri puuttuu joka aiheuttaa can-väylään ongelman että matkamittarin valo vilkkuu. Näin siis tehnyt jo viimeset 50tkm. Aiheuttaako can-väylä ongelma jotain ecun vikakoodien lukemiseen
Viimeksi muokannut Mikee, 05 Tammi 2022, 22:07. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
- Polforea
- Viestit: 11268
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
No ainakin se canniongelma kannattaa taklata pois. Voi sillä radiolla olla huono adapteri tms, mutta tähän päivään mennessä en ole nähnyt että jälkiasennussoitin vlikututtaisi viisysin mittaristoa.
MES kouraan ja vilkaseen cannilistaa että miksi se sitä mittaria vilkuttelee ja mitä se auto muuten tuntuu tekevän. Tuolta voi katsella potentiaalisia avustajia vian selvittelyyn: viewtopic.php?f=13&t=21374
MES kouraan ja vilkaseen cannilistaa että miksi se sitä mittaria vilkuttelee ja mitä se auto muuten tuntuu tekevän. Tuolta voi katsella potentiaalisia avustajia vian selvittelyyn: viewtopic.php?f=13&t=21374
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
-
- Viestit: 50
- Liittynyt: 14 Loka 2006, 08:00
- Car(s): 159 2.4 jtdm
166 2.5 V6
156 2.0 stw
Alfetta GT - Paikkakunta: Sauvo
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Vaimon 159 2,4 jtdm alkoi pakkasilla savuttamaan sinistä savua ja syö nyt öljyä. Moottorilla on ajettu vajaa 320 tkm. Voisiko olla Venttiilinohjurien kumit vaihtokunnossa? Onko hankala vaihdettava? Minkälaisissa hinnoissa, jos jollain on vaihdettu.
T: Janne
T: Janne
- pahakeisari
- Viestit: 107
- Liittynyt: 19 Elo 2008, 21:24
- Car(s): Alfa Romeo 159jtdm q4 2010
Fiat Croma 2.2at 2008
Ex Alfa Romeo Giulietta 2.0jtdm tct - Paikkakunta: Askola
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Vaikuttaa siltä että huohotin jäätynyt. Aikoinaan isellä ollut 159 teki samaa ja eräänä kylmänä ampu öljyt tikunkautta ulos.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
No se mittariston vilkustus alkoi samantien kun soittimen asensi niin syy-seuraussuhde on melko vahva. Mutta joo selvitelläänPolforea kirjoitti: ↑22 Joulu 2021, 16:16No ainakin se canniongelma kannattaa taklata pois. Voi sillä radiolla olla huono adapteri tms, mutta tähän päivään mennessä en ole nähnyt että jälkiasennussoitin vlikututtaisi viisysin mittaristoa.
MES kouraan ja vilkaseen cannilistaa että miksi se sitä mittaria vilkuttelee ja mitä se auto muuten tuntuu tekevän. Tuolta voi katsella potentiaalisia avustajia vian selvittelyyn: viewtopic.php?f=13&t=21374
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Mittariston vilkutus (km-lukema vai mikä?) johtuu hitaan väylän viasta, jokin ohjain on pelistä pois. Jos radion vaihdon jälkeen se alkoi, se todennäköisesti on syyllinen. Testerillä saa varmuuden, jos se ei ole yhteensovitettu väylään tai se on viallinen. Samalla sen voi yhteensovittaa väylään, "Information on CAN network - broxi alignment procedure-configuration" toiminnoilla.
- AmericanItalian
- Viestit: 87
- Liittynyt: 29 Huhti 2017, 21:33
- Car(s): Alfa: 156 2.5 V6 -03
Muut omat:MB SLK r170 230 kompressor-98
MB ML400cdi w163 -02
Perheessä lisäksi: Volvo S60 D3 -12
Entiset alfat: 159 2.4jtdm -07, 156 v6 -99 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Moi. Tässä nyt kuulostaa täysin samoilta oireilta kun mulla. Kaikkea kokeiltiin ja vaihdeltiin mutta syy oli egrssä. Vakiosofta palautettiin, egr ja dpf poistettiin ja ajettiin vitisofta. Tuo huono veto vasta 2k jälkeen johtui egrstä.Mikee kirjoitti: ↑22 Joulu 2021, 15:29Jees eli huollossa vikakoodeja ei eikä ongelmaan siis saatu ratkaisua.Mikee kirjoitti: ↑21 Joulu 2021, 12:01Olisin taas mielipiteitä vailla autoni suhteen
Kyseessä siis 159 2.4 jtdm malli joka viime kesänä alkoi nykiä matalilla kierroksilla sekä tyhjäkäynti oli melko epävakaa. Ei vikakoodeja. Ahtopuolelle savutustesto ettei vuoda mistään->ei vuotoja. Noh MAF vaihto josta ei apua. Lopulta huomattiin että 4 suuttimen korjausarvot päin peetä ja uusittiin lopulta kaikki 5 suutinta. Noh ongelma korjaantui kunnes syksyn mittaan alkanut pientä nypytystä matalilla kierroksilla ja viime aikoina kiihdyttäessä jumittaa 2k kierroksille kiihdyttäessä kunnes lopulta lähtee kiihtymään. Ei vikakoodeja
Noh epäilykset heräsi kaasuläppäkoteloon että se siellä jumittaa eikä aukea/sulkeennu niinkuk pitäsi. Eilen kaasuläppäkotelo pois ja putsaus ( oli siis yllätys yllätys täynnä karstaa ja paskaa. Takaisin kiinni ja kaasu herkistyi huomattavasti kunnes auto menee limb modeen noin minuutin käynnissä olon jälkeen. Ei vikakoodeja.
Miinusnapa pois ja toivo että ecu nollaantus yms mutta ei toivottua parannusta. Auton kun käynnistää uudelleen niin toimii normisti sen minuutin kunnes limb mode. Itsellä myös ollu pitkään jo epäily ton ecun suhteen että onko enää ihan entisensä. Otin maf anturin irti auton ollessa käynnissä jolloin auton pitäisi kaiken järjen mukaan sytyttää moottorin varoitusvalo mutta näin ei kuitenkaan tee.
Käyn nyt pajalla vielä lukemassa noi vikakoodit (itsellä siis ihan yleismallin lukija) ja että löytääkö ne sieltä minkäänlaista ongelmaa.
Tuleekl kenellekään mieleen että missä vika voisi olla? Egr osoittain tulpattu (putsattu vasta) ja dpf poistettu joten noista ei vika varmastikaan johdu
Päädyn nyt siis siihen että tilailen uuden kaasuläpänkotelon, ecun ja kloonaan sen optimoinnissa. Tuli myös nyt mieleen se että kun autossa on 2-din jälkiasennus soitin jossa jonkinsortin adapteri puuttuu joka aiheuttaa can-väylään ongelman että matkamittarin valo vilkkuu. Näin siis tehnyt jo viimeset 50tkm. Aiheuttaako can-väylä ongelma jotain ecun vikakoodien lukemiseen
- AmericanItalian
- Viestit: 87
- Liittynyt: 29 Huhti 2017, 21:33
- Car(s): Alfa: 156 2.5 V6 -03
Muut omat:MB SLK r170 230 kompressor-98
MB ML400cdi w163 -02
Perheessä lisäksi: Volvo S60 D3 -12
Entiset alfat: 159 2.4jtdm -07, 156 v6 -99 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Tuli muuten pari vkoa sitten vaihdettua termari ja hehkurele. Enää ei vuoda ja lähtee nätisti käyntiin.
Ainoa mikä on outoa on kovilla pakkasilla kun auto herjaa sekunnin ajan:”excessive radiator fluid temperature” mikä tarkoittaisi liian korkeaa lämpötilaa. Laitoin -36 kestävät litkut termarin vaihdon yhteydessä. Myös lämpötila anturin vaihdoin. Voiko uudelleen softaus ja egr poisto aiheuttaa tuon? Autohan käy egr poitston myötä muutenkin hieman viileämpänä/lämpenee huonosti? Ei siis tee kuin aivan kylmänä -12 ulkona ja sekunnin käy teksti ruudussa kun auto ei ole edes päällä/startin yhteydessä.
Ainoa mikä on outoa on kovilla pakkasilla kun auto herjaa sekunnin ajan:”excessive radiator fluid temperature” mikä tarkoittaisi liian korkeaa lämpötilaa. Laitoin -36 kestävät litkut termarin vaihdon yhteydessä. Myös lämpötila anturin vaihdoin. Voiko uudelleen softaus ja egr poisto aiheuttaa tuon? Autohan käy egr poitston myötä muutenkin hieman viileämpänä/lämpenee huonosti? Ei siis tee kuin aivan kylmänä -12 ulkona ja sekunnin käy teksti ruudussa kun auto ei ole edes päällä/startin yhteydessä.
- Maunu
- Viestit: 3490
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006, Peugeot E-2008 2024
- Paikkakunta: Pori
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Onko kellään jotain hyvää patenttia opetuspolkimen asentamisesta 159:siin?
Vaijerin haluaisin menevän keskikonsolin takaa ja poljin täytyy nykysäädösten mukaan olla kiinnitettynä runkoon eli rautalevy jalkatilassa ei riitä.
Vaijerin haluaisin menevän keskikonsolin takaa ja poljin täytyy nykysäädösten mukaan olla kiinnitettynä runkoon eli rautalevy jalkatilassa ei riitä.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4881
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
No mulla kyllä hyväksytty levy(vaneri) kunhan on vaikka kunnolla penkin pultteihin kiinni. Auton runkoon kiinnitys kuulostaa aika rajulta. Tai toki se tuolloinkin rungossa ja liikkumaton mutta jos tarkoitat jotain rintapeltiä tai suoraan pohjapeltiin.....
Omassa vedin vaijerin ihan vaan kojelaudan edestä. Epäilen että on todella vaikea saada keskikonsolin taakse. Vaijeri on todella jämäkkä, jäykkä, paksuhko ja pyrkii suoristumaan kun polkee voimalla, saattaa jumitella jos on ahtaassa paikassa.
Omassa vedin vaijerin ihan vaan kojelaudan edestä. Epäilen että on todella vaikea saada keskikonsolin taakse. Vaijeri on todella jämäkkä, jäykkä, paksuhko ja pyrkii suoristumaan kun polkee voimalla, saattaa jumitella jos on ahtaassa paikassa.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
-
- Viestit: 249
- Liittynyt: 22 Tammi 2020, 13:16
- Car(s): Alfa Romeo 145 1.4 boxer vm. 1995
Alfa Romeo 145 2.0 TS QV vm. 1998
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Runkoon kiinnittämiseksi riittää esim lattarauta aluslevyn ja penkin kiinnityspaikan välille. Säännös sanoo ettei saa liikkua kolaritilanteessa.
- palkus
- Viestit: 5475
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
- Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
^^^tuttu laitto vääränmerkkiseen semmosta lenkkari tyyppistä tarranauhaa vanerilevyn pohjan täyteen, mikä otti verhoilumattoon ihan kerpeleesti kiine. Poljinhäsäkkä vastaa rintapeltiin, joten tykkky on. Jos tuohon vielä näön vuoksi laittais raudan penkinkiinnityksestä? Meinas kans pujotella konsolin takaa, mutta se vaijeri menee siittä konsolin päältä kumminkin ihan nätisti ja toimii.
"puhun niin totta kuin osaan"
- Maunu
- Viestit: 3490
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006, Peugeot E-2008 2024
- Paikkakunta: Pori
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Aikoinaan tuo samainen poljin oli siskoni ja minun opetuksessa jo mukana yhdeksänkymmentäluvan alussa. Silloin ajoneuvona oli Volvo 240 ja siihen sen tosiaan sai hyvin kiinni kun porattiin rintapeltiin pari reikää. 159:siin ei taida uskaltaa samaa tehdä, mutta toisaalta eipä siinä kohtaa mitään takana taida edes olla. Tuo penkin kiinnitykseen pulttaaminen taitaa olla järkevin ratkaisu, mutta katsotaan miten käy, kun suunnitelmaa aloitetaan toteuttamaan.
Jos nyt ensin auto kävisi sisä- ja ulkopesussa, niin viitsii edes koskea jalkatilaan.
Jos nyt ensin auto kävisi sisä- ja ulkopesussa, niin viitsii edes koskea jalkatilaan.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
-
- Viestit: 594
- Liittynyt: 25 Loka 2009, 05:12
- Car(s): Mito QV -10
Fiat 500 Abarth -18 - Paikkakunta: Seinäjoki/Jyväskylä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
147:ään tekaisin Motonetin polkimelle lattaraudasta telineen joka oli kiinni penkin kiinnityksessä. Keskikonsoli oli niin umpinainen, ettei vaijeria sinne aivan pikkuvaivalla saanut joten se jäi näkyville.
Puntossa sen sijaa oli vaijerillekin tilaa, siihen tein koko polkimen itse. Vaijeriksi käy VW Caddyn käsijarruvaijeri (vinkkinä muihinkin polkimiin, jos on katkaistu liian lyhyeksi).
Punton poljinta katsastusmies kehui parhaaksi näkemäkseen ja otti kuvia
147
Punto
- Maunu
- Viestit: 3490
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006, Peugeot E-2008 2024
- Paikkakunta: Pori
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Hienoja ovat asennukset.
Tässä vaan muistelin, että 159:sin penkki on edestä kiinni kiilalla hahlossa eikä siinä ole pultteja.
No täytyy jossain vaiheessa katsoa miten tuohon voisi kiinnityksen rakentaa.
Tässä vaan muistelin, että 159:sin penkki on edestä kiinni kiilalla hahlossa eikä siinä ole pultteja.
No täytyy jossain vaiheessa katsoa miten tuohon voisi kiinnityksen rakentaa.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4881
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Meillä se vaneri niin jämpti menee paikoilleen vain penkin ollessa ihan takana. Patentti nauhat siitä penkin kiskojen väliin. Inssihän saattaa kokeille että poljin on asiallisesti kiinni eikä heilu tai ole vaaraksi kolarissa. Ei ainakaan meillä ole alkanut sitä sinänsä tutkimaan. Muistelen että 159 pystyy lisätukemaan edestä tuulettimen moottoriin. Meillä ollut niin monessa autossa. Plus se että aloitukset ajomaailmaan automaateilla josta sitten inssiin manuaalilla, saman lauseen voi myös lukea että se yli asiallinen kiinnitys valmistuu sitten inssiin. Tosin vanhimman lapsen ajo-opetus vaati polkimen katsastuksen, silloin oli eritilanne ja oli vain yhdessä autossa=manuaali.. Nyt on E39 automaatissa poljin. Autoissa valmiina jo vaijerin sokat niin vaihtaminen oikeasti nopeaa.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
-
- Viestit: 594
- Liittynyt: 25 Loka 2009, 05:12
- Car(s): Mito QV -10
Fiat 500 Abarth -18 - Paikkakunta: Seinäjoki/Jyväskylä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Totta! Kiskossa on muistaakseni reikä kiinnityksen etupuolella, siihen voisi saada kiinnityksen?
Lattiamaton alla oleva eriste on kuitenkin aika paksu 159:ssä, joten hankala siitäkään on läpi laittaa kiinnitystä tukevasti.
Mulla ei noissa 147 ja Punton polkimissa ollut mitään etupään kiinnitystä, tiukka sovitus vaan niin oli kyllä tukeva.
- UusAlfisti
- Viestit: 75
- Liittynyt: 19 Helmi 2021, 20:55
- Car(s): Alfa Romeo Giulia 2.0 TB (exä)
Alfa Romeo 159 2.2 JTS (nykyinen)
Audi a4 b8 2.0 TDI exä (elämäni yks suurimpia virheitä)
Renault Clio sport 2.0 RS 172 (my first love)
Citroen C3 Picasso (Niin ruma että oli söpö)
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Onko kellään ollu ongelmia ohjaustehostimen nesteen kanssa? Oon nyt huomannu parkista kun ajaa pois niin alla on pieni ja pieni läikkä punasta nestettä aina välillä. Aluks epäilin jäähdytinnestettä kun muutekin oli minimi tasolla, no luonnollisesti kävin lisäämässä sitä lisää ja ei sitä oo valunu milliäkään. Tarkistin ohjaustehostimen tasoo nii on minimumin puolella. Ostin kyseisen kaunottaren 3 vko sitten, niin en oikee "tunne" koko autoa. Kyseessä 2.2 JTS
Alfa Romeo, joka on tehnyt kuljettajista mekaanikkoja vuodesta 1910 lähtien.
- nipaka
- Viestit: 2131
- Liittynyt: 26 Syys 2018, 17:54
- Car(s): Fiat Punto Dynamic 1.2
Joitain takapotku Fiateja
Ex:Italiaanoja ja joitain volkkareita. - Paikkakunta: Askola
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Tyyppivika. Putki rikki. Kannattaa vaihtaa pikimmiten. Valuttaa nesteet laturin päälle.
Tämän takia autossani on suhteellisen tuore laturi. Sen vaihtaminen kotipajalla (ainakin dieseliin) on hankalaa.
Tämän takia autossani on suhteellisen tuore laturi. Sen vaihtaminen kotipajalla (ainakin dieseliin) on hankalaa.
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
-
- Viestit: 594
- Liittynyt: 25 Loka 2009, 05:12
- Car(s): Mito QV -10
Fiat 500 Abarth -18 - Paikkakunta: Seinäjoki/Jyväskylä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Voi olla myös hammastangolta se vuoto, sekin on tyyppivika.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Oon muutamaan autoon laittanu polkimen jalkatilan muotoon leikatun vanerilevyyn kiinni ja vanerilevyn verhoilumattoon kiinni parilla kymmenellä ruuvilla. Tulee ihan tarpeeksi jämäkkä. Suottapa sitä vaijeria lähtee piilottamaan kovin kummosesta kunhan se ei hallintalaitteiden edessä ole.
-
- Viestit: 249
- Liittynyt: 22 Tammi 2020, 13:16
- Car(s): Alfa Romeo 145 1.4 boxer vm. 1995
Alfa Romeo 145 2.0 TS QV vm. 1998
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Riippuu siitä haluaako katsastusmies tarkistaa asian mutta lattiamatto ei ole auton rungossa kiinni. Kun opetin vaimoa ajamaan niin aluslevy oli juurikin lattiamatossa kiinni eikä siitä tullut sanomista. Parivuotta sitten hain siskolle ajo-opetuslupaa ja tilastoista puuttui hylkyjä niin katsuri tarkasti kiinnityksen ja totesi että runkoon pitää kiinnittää. Eli helpommalla pääsee kun lyö sen johonkin penkin kiinnityskohtaan kiinni lattaraudalla tai muulla tavoin.Warrior kirjoitti: ↑03 Tammi 2022, 03:42Oon muutamaan autoon laittanu polkimen jalkatilan muotoon leikatun vanerilevyyn kiinni ja vanerilevyn verhoilumattoon kiinni parilla kymmenellä ruuvilla. Tulee ihan tarpeeksi jämäkkä. Suottapa sitä vaijeria lähtee piilottamaan kovin kummosesta kunhan se ei hallintalaitteiden edessä ole.
- Tiige
- Viestit: 2857
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Eihän niitä polkimia nykyään tarvitse erikseen katsastaa. Ajokokeeseen lähtiessä tutkinnon vastaanottaja kokeilee polkimen toiminnan. Jos teho ei riitä tai kiinnitys notkuu liikaa. Kokeeseen ei lähdetä.Typpi kirjoitti: ↑03 Tammi 2022, 08:27Riippuu siitä haluaako katsastusmies tarkistaa asian mutta lattiamatto ei ole auton rungossa kiinni. Kun opetin vaimoa ajamaan niin aluslevy oli juurikin lattiamatossa kiinni eikä siitä tullut sanomista. Parivuotta sitten hain siskolle ajo-opetuslupaa ja tilastoista puuttui hylkyjä niin katsuri tarkasti kiinnityksen ja totesi että runkoon pitää kiinnittää. Eli helpommalla pääsee kun lyö sen johonkin penkin kiinnityskohtaan kiinni lattaraudalla tai muulla tavoin.Warrior kirjoitti: ↑03 Tammi 2022, 03:42Oon muutamaan autoon laittanu polkimen jalkatilan muotoon leikatun vanerilevyyn kiinni ja vanerilevyn verhoilumattoon kiinni parilla kymmenellä ruuvilla. Tulee ihan tarpeeksi jämäkkä. Suottapa sitä vaijeria lähtee piilottamaan kovin kummosesta kunhan se ei hallintalaitteiden edessä ole.
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
-
- Viestit: 249
- Liittynyt: 22 Tammi 2020, 13:16
- Car(s): Alfa Romeo 145 1.4 boxer vm. 1995
Alfa Romeo 145 2.0 TS QV vm. 1998
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Ei tarvi ei. Mutta mikäli opetuspoljin on asennettuna määräaikaiskatsastuksen aikana, sekin kuuluu katsastaa.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Katsastaja tarkisti yhden asentamistani katsastuksen yhteydessä ja sano että hyvin on kiinni. Tuohan se on katsastusasemilla ongelma että tilastoissa tarvii olla tarpeeksi paljo hylkyjä.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Mikee kirjoitti: ↑22 Joulu 2021, 15:29Jees eli huollossa vikakoodeja ei eikä ongelmaan siis saatu ratkaisua.Mikee kirjoitti: ↑21 Joulu 2021, 12:01Olisin taas mielipiteitä vailla autoni suhteen
Kyseessä siis 159 2.4 jtdm malli joka viime kesänä alkoi nykiä matalilla kierroksilla sekä tyhjäkäynti oli melko epävakaa. Ei vikakoodeja. Ahtopuolelle savutustesto ettei vuoda mistään->ei vuotoja. Noh MAF vaihto josta ei apua. Lopulta huomattiin että 4 suuttimen korjausarvot päin peetä ja uusittiin lopulta kaikki 5 suutinta. Noh ongelma korjaantui kunnes syksyn mittaan alkanut pientä nypytystä matalilla kierroksilla ja viime aikoina kiihdyttäessä jumittaa 2k kierroksille kiihdyttäessä kunnes lopulta lähtee kiihtymään. Ei vikakoodeja
Noh epäilykset heräsi kaasuläppäkoteloon että se siellä jumittaa eikä aukea/sulkeennu niinkuk pitäsi. Eilen kaasuläppäkotelo pois ja putsaus ( oli siis yllätys yllätys täynnä karstaa ja paskaa. Takaisin kiinni ja kaasu herkistyi huomattavasti kunnes auto menee limb modeen noin minuutin käynnissä olon jälkeen. Ei vikakoodeja.
Miinusnapa pois ja toivo että ecu nollaantus yms mutta ei toivottua parannusta. Auton kun käynnistää uudelleen niin toimii normisti sen minuutin kunnes limb mode. Itsellä myös ollu pitkään jo epäily ton ecun suhteen että onko enää ihan entisensä. Otin maf anturin irti auton ollessa käynnissä jolloin auton pitäisi kaiken järjen mukaan sytyttää moottorin varoitusvalo mutta näin ei kuitenkaan tee.
Käyn nyt pajalla vielä lukemassa noi vikakoodit (itsellä siis ihan yleismallin lukija) ja että löytääkö ne sieltä minkäänlaista ongelmaa.
Tuleekl kenellekään mieleen että missä vika voisi olla? Egr osoittain tulpattu (putsattu vasta) ja dpf poistettu joten noista ei vika varmastikaan johdu
Päädyn nyt siis siihen että tilailen uuden kaasuläpänkotelon, ecun ja kloonaan sen optimoinnissa. Tuli myös nyt mieleen se että kun autossa on 2-din jälkiasennus soitin jossa jonkinsortin adapteri puuttuu joka aiheuttaa can-väylään ongelman että matkamittarin valo vilkkuu. Näin siis tehnyt jo viimeset 50tkm. Aiheuttaako can-väylä ongelma jotain ecun vikakoodien lukemiseen
Noniin päivitystä ongelmiin. Uusi kaasuläpän kotelo vaihdettu jolla ei valitettavasti apua ongelmaan. Noh uusi ecucin nyt kloonattu koneeseen ja ei edelleenkään korjaannu. Auto siis menee limb modeen ilman varoitusvaloja ja ilman vikakoodeja
Eli vika taitaa olla korkeamman voiman aiheuttama tai en tiedä mitä tässä tekis
-
- Viestit: 612
- Liittynyt: 14 Marras 2008, 22:17
- Car(s): Alfa romeo 159 2.0 jtdm -10. Alfa romeo 164 2.0 -93, + Audi 100 2.2 turbo Quattro, Audi A8 3.7 d3 -03, vw trasporter 1.9 -06.
- Paikkakunta: Joutseno
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Mites saa kuitattua change engine oil tekstin vilkuttamasta..lukijalla vai onnistuuko muuten?
- Aquatica
- Viestit: 15055
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Lukija.
Mittaristosta ja erikseen huoltomuistutin, ainakin dieselit.
Mittaristosta ja erikseen huoltomuistutin, ainakin dieselit.
-
- Viestit: 612
- Liittynyt: 14 Marras 2008, 22:17
- Car(s): Alfa romeo 159 2.0 jtdm -10. Alfa romeo 164 2.0 -93, + Audi 100 2.2 turbo Quattro, Audi A8 3.7 d3 -03, vw trasporter 1.9 -06.
- Paikkakunta: Joutseno
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Onkos siellä mittaristossa joku nappulakin vai nappien kautta..joo 2.0 jtdm kyseessä.
- Aquatica
- Viestit: 15055
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Ei, vaan mittariston ohjainlaitetta tarkoitin
Öljynvaihtotieto on kahdessa paikassa viisysissä.
Öljynvaihtotieto on kahdessa paikassa viisysissä.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Joo päivitystä edelleen. Ecussa on siis ollut virisofta joka on niinkin hienosti tehty että ecu ei anna vikakoodeja. Noh vakiosofta ajettu sisään ja johan alko lyyti kirjoittamaan . Tulee vihdoin vikakoodi joka on viallinen maf anturi. Halvalla siis selvittiin kuitenkinMikee kirjoitti: ↑05 Tammi 2022, 22:07Mikee kirjoitti: ↑22 Joulu 2021, 15:29Jees eli huollossa vikakoodeja ei eikä ongelmaan siis saatu ratkaisua.Mikee kirjoitti: ↑21 Joulu 2021, 12:01Olisin taas mielipiteitä vailla autoni suhteen
Kyseessä siis 159 2.4 jtdm malli joka viime kesänä alkoi nykiä matalilla kierroksilla sekä tyhjäkäynti oli melko epävakaa. Ei vikakoodeja. Ahtopuolelle savutustesto ettei vuoda mistään->ei vuotoja. Noh MAF vaihto josta ei apua. Lopulta huomattiin että 4 suuttimen korjausarvot päin peetä ja uusittiin lopulta kaikki 5 suutinta. Noh ongelma korjaantui kunnes syksyn mittaan alkanut pientä nypytystä matalilla kierroksilla ja viime aikoina kiihdyttäessä jumittaa 2k kierroksille kiihdyttäessä kunnes lopulta lähtee kiihtymään. Ei vikakoodeja
Noh epäilykset heräsi kaasuläppäkoteloon että se siellä jumittaa eikä aukea/sulkeennu niinkuk pitäsi. Eilen kaasuläppäkotelo pois ja putsaus ( oli siis yllätys yllätys täynnä karstaa ja paskaa. Takaisin kiinni ja kaasu herkistyi huomattavasti kunnes auto menee limb modeen noin minuutin käynnissä olon jälkeen. Ei vikakoodeja.
Miinusnapa pois ja toivo että ecu nollaantus yms mutta ei toivottua parannusta. Auton kun käynnistää uudelleen niin toimii normisti sen minuutin kunnes limb mode. Itsellä myös ollu pitkään jo epäily ton ecun suhteen että onko enää ihan entisensä. Otin maf anturin irti auton ollessa käynnissä jolloin auton pitäisi kaiken järjen mukaan sytyttää moottorin varoitusvalo mutta näin ei kuitenkaan tee.
Käyn nyt pajalla vielä lukemassa noi vikakoodit (itsellä siis ihan yleismallin lukija) ja että löytääkö ne sieltä minkäänlaista ongelmaa.
Tuleekl kenellekään mieleen että missä vika voisi olla? Egr osoittain tulpattu (putsattu vasta) ja dpf poistettu joten noista ei vika varmastikaan johdu
Päädyn nyt siis siihen että tilailen uuden kaasuläpänkotelon, ecun ja kloonaan sen optimoinnissa. Tuli myös nyt mieleen se että kun autossa on 2-din jälkiasennus soitin jossa jonkinsortin adapteri puuttuu joka aiheuttaa can-väylään ongelman että matkamittarin valo vilkkuu. Näin siis tehnyt jo viimeset 50tkm. Aiheuttaako can-väylä ongelma jotain ecun vikakoodien lukemiseen
Noniin päivitystä ongelmiin. Uusi kaasuläpän kotelo vaihdettu jolla ei valitettavasti apua ongelmaan. Noh uusi ecucin nyt kloonattu koneeseen ja ei edelleenkään korjaannu. Auto siis menee limb modeen ilman varoitusvaloja ja ilman vikakoodeja
Eli vika taitaa olla korkeamman voiman aiheuttama tai en tiedä mitä tässä tekis
- TeroPee
- Viestit: 1526
- Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
- Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Celtikin softa? Koska siltä se ainakin kuulostaa.Mikee kirjoitti: ↑07 Tammi 2022, 19:48
Joo päivitystä edelleen. Ecussa on siis ollut virisofta joka on niinkin hienosti tehty että ecu ei anna vikakoodeja. Noh vakiosofta ajettu sisään ja johan alko lyyti kirjoittamaan . Tulee vihdoin vikakoodi joka on viallinen maf anturi. Halvalla siis selvittiin kuitenkin
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Alfa liikkuu nätisti. Järkyttävä rohinnan jälkeen selvisi että jarru kilpi oli taipunut ja se rohisi vannetta vasten. Kiva ura jäi vanteen sisäpuolelle...
Nyt ongelma on että tiputtaa satunnaisesti vaihteistoöljyä maahan. Tuli jälkeen päin mieleen voiko olla stefa. Toiseksi vaihtoehdoksi mietin että kun on juuri täytetty että tiputtaisi ylimääräistä raosta. Noh maanantaina käyn nelipyörä suuntaamassa ja katsastamassa samalla.
Ainiin onko jossain järkevän hintaisia pohjapanssareita? Perus autodockit jne tarjoaa kappaletta joka maksaa satasia muovin palasesta... Toki voi ton vanhankin laittaa takaisin kiinni, se vaan on niin riekaleinen ja osumaa ottanut.
Lokasuojakin on haljennut kahtia pystypäin kun vahingossa moukarilla osu siihen raidetangon päätä irrottaessa.
Ihan saletisti tuo alfa vaihtuu farkusta sedaniin keväällä. Oltiin puolison kanssa raflassa syömässä ja näki siitä ikkunasta parkissa sedanin niin totesi vaan että on tuo hienmpi. Ei siinä voinut kun kompata. Saa tekosyyn vaihtaa sit 2.2 samalla
Edit: Niin unohtu mainita että ujellus vaihdelaatikostakin on kadonnut. Taisi tosiaan olla vain ne vetoakselit (fingers cross).
Nyt ongelma on että tiputtaa satunnaisesti vaihteistoöljyä maahan. Tuli jälkeen päin mieleen voiko olla stefa. Toiseksi vaihtoehdoksi mietin että kun on juuri täytetty että tiputtaisi ylimääräistä raosta. Noh maanantaina käyn nelipyörä suuntaamassa ja katsastamassa samalla.
Ainiin onko jossain järkevän hintaisia pohjapanssareita? Perus autodockit jne tarjoaa kappaletta joka maksaa satasia muovin palasesta... Toki voi ton vanhankin laittaa takaisin kiinni, se vaan on niin riekaleinen ja osumaa ottanut.
Lokasuojakin on haljennut kahtia pystypäin kun vahingossa moukarilla osu siihen raidetangon päätä irrottaessa.
Ihan saletisti tuo alfa vaihtuu farkusta sedaniin keväällä. Oltiin puolison kanssa raflassa syömässä ja näki siitä ikkunasta parkissa sedanin niin totesi vaan että on tuo hienmpi. Ei siinä voinut kun kompata. Saa tekosyyn vaihtaa sit 2.2 samalla
Edit: Niin unohtu mainita että ujellus vaihdelaatikostakin on kadonnut. Taisi tosiaan olla vain ne vetoakselit (fingers cross).
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Vaikea sanoa kun edellisen toimesta tuo tehty. Mieleeni nyt tuli tuo MAF anturin vaihto kun kyseinen anturihan on vaihdettu heinäkuussa viimeksi huoltamon toimesta ja nyt sökönä. Bosch näyttäsi nykyisenä merkkinä olevan ja kun itse katsoin netistä niin kyseinen anturi kävisi ad 2008 malleihin ja itsellä siis 2009vm. Ecu sanoo siis että anturin ilmanlämpötilamittarissa on vikaa maffissa mutta käsittääkseni tuossa maf anturissa ei ole integroituna sitä. Tuo maf anturi selittäisi kyllä muutenkin ongelman koska nykiminen on riippunut todella paljon ilmanlämpötilasta. Lämpimästä tallista kun on lähtenyt ajamaan niin nykii paljon ja kylmällä ilmalla auto toimii normaalisti. Tämä siis ennen tätä limb mode episodia.TeroPee kirjoitti: ↑07 Tammi 2022, 21:13Celtikin softa? Koska siltä se ainakin kuulostaa.Mikee kirjoitti: ↑07 Tammi 2022, 19:48
Joo päivitystä edelleen. Ecussa on siis ollut virisofta joka on niinkin hienosti tehty että ecu ei anna vikakoodeja. Noh vakiosofta ajettu sisään ja johan alko lyyti kirjoittamaan . Tulee vihdoin vikakoodi joka on viallinen maf anturi. Halvalla siis selvittiin kuitenkin
Onko kellään kokemusta noiden MAF antureiden eroavaisuuksista että minkä sitä nyt saisi lykättyä tähän että saisi varmasti oikean. Mister autokin esimerkiksi antaa kaikki mahdolliset merkit vaikka osassa lukee että sopii ad 2008 malliin. Vai pitääkö marmoritiskiltä metsästää orginelli
- h_lauri
- Viestit: 6687
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Alvadi.ee:stä taisin omaani pohjamuovin tilata, en muista, milloin. Sopivuus oli vähän sinnepäin, mutta hinta ei päätä tainnut huimata.Bonezii kirjoitti: ↑08 Tammi 2022, 11:55Alfa liikkuu nätisti. Järkyttävä rohinnan jälkeen selvisi että jarru kilpi oli taipunut ja se rohisi vannetta vasten. Kiva ura jäi vanteen sisäpuolelle...
Nyt ongelma on että tiputtaa satunnaisesti vaihteistoöljyä maahan. Tuli jälkeen päin mieleen voiko olla stefa. Toiseksi vaihtoehdoksi mietin että kun on juuri täytetty että tiputtaisi ylimääräistä raosta. Noh maanantaina käyn nelipyörä suuntaamassa ja katsastamassa samalla.
Ainiin onko jossain järkevän hintaisia pohjapanssareita? Perus autodockit jne tarjoaa kappaletta joka maksaa satasia muovin palasesta... Toki voi ton vanhankin laittaa takaisin kiinni, se vaan on niin riekaleinen ja osumaa ottanut.
Lokasuojakin on haljennut kahtia pystypäin kun vahingossa moukarilla osu siihen raidetangon päätä irrottaessa.
Ihan saletisti tuo alfa vaihtuu farkusta sedaniin keväällä. Oltiin puolison kanssa raflassa syömässä ja näki siitä ikkunasta parkissa sedanin niin totesi vaan että on tuo hienmpi. Ei siinä voinut kun kompata. Saa tekosyyn vaihtaa sit 2.2 samalla
Edit: Niin unohtu mainita että ujellus vaihdelaatikostakin on kadonnut. Taisi tosiaan olla vain ne vetoakselit (fingers cross).
- Xehpuk
- Viestit: 793
- Liittynyt: 09 Loka 2009, 19:05
- Car(s): ex Pitkäkattoinen 159 2.0JTDm 2011
ex AR 156 V6 1998 - Paikkakunta: Valkeakoski
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Onko joku kokeillut täältä tilata pohja"muovia": https://www.skidplate.eu/skid-plate-for-alfa-romeo-159 ?
Varmaan jokaiseen Alfaan löytyisi joku Virallinen poliisimallin suojus myös.
Varmaan jokaiseen Alfaan löytyisi joku Virallinen poliisimallin suojus myös.
- kovan onnen soturi
- Viestit: 406
- Liittynyt: 20 Heinä 2014, 11:19
- Car(s): Alfa Romeo 159 1.9 JTS -06
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Voi olla että veturin Stefan laatikosta on menny rikki kun oon työntäny vetarin paikalleen.Bonezii kirjoitti: ↑08 Tammi 2022, 11:55Alfa liikkuu nätisti. Järkyttävä rohinnan jälkeen selvisi että jarru kilpi oli taipunut ja se rohisi vannetta vasten. Kiva ura jäi vanteen sisäpuolelle...
Nyt ongelma on että tiputtaa satunnaisesti vaihteistoöljyä maahan. Tuli jälkeen päin mieleen voiko olla stefa. Toiseksi vaihtoehdoksi mietin että kun on juuri täytetty että tiputtaisi ylimääräistä raosta. Noh maanantaina käyn nelipyörä suuntaamassa ja katsastamassa samalla.
Lapsena minua kuljetettiin tarhaan takamoottori skodalla, sen jälkeen ei oo VAG:laiset sytyttäny.
- UusAlfisti
- Viestit: 75
- Liittynyt: 19 Helmi 2021, 20:55
- Car(s): Alfa Romeo Giulia 2.0 TB (exä)
Alfa Romeo 159 2.2 JTS (nykyinen)
Audi a4 b8 2.0 TDI exä (elämäni yks suurimpia virheitä)
Renault Clio sport 2.0 RS 172 (my first love)
Citroen C3 Picasso (Niin ruma että oli söpö)
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Huvikseen kyselen
Onko porukoilla kui paljon ajettu 2.2 koneella? Itellä jo 297k alla nii ois kiwa tietää onko kukaan ajanu yli 300k
Onko porukoilla kui paljon ajettu 2.2 koneella? Itellä jo 297k alla nii ois kiwa tietää onko kukaan ajanu yli 300k
Alfa Romeo, joka on tehnyt kuljettajista mekaanikkoja vuodesta 1910 lähtien.
- alfa 156 v6
- Viestit: 5375
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6 - Paikkakunta: Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Onko kyseessä 159:n 2.2 JTS vai profiilisi Giulian 2.2 JTD? Melko merkittäviä eroavaisuuksia noissa kahdessa ihan jo käyttövoimassaUusAlfisti kirjoitti: ↑18 Tammi 2022, 17:37Huvikseen kyselen
Onko porukoilla kui paljon ajettu 2.2 koneella? Itellä jo 297k alla nii ois kiwa tietää onko kukaan ajanu yli 300k
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Eiköhän kyse ole 2.2 JTS moottorista kun on 159 palstalla niin voin vastata että km lukemissa 337 oli vielä aivan iskussa kunnes meni lunastukseen.
Kyseesähän on GM- pohjainen ( opel ) moottori johon on tehty pienä parannuksia tehojen suhteen esim. muuttuvat nokka-akselien ajoitukset .
Kestänee yhtä pikälle kuin Opelitkin .
Kyseesähän on GM- pohjainen ( opel ) moottori johon on tehty pienä parannuksia tehojen suhteen esim. muuttuvat nokka-akselien ajoitukset .
Kestänee yhtä pikälle kuin Opelitkin .
- UusAlfisti
- Viestit: 75
- Liittynyt: 19 Helmi 2021, 20:55
- Car(s): Alfa Romeo Giulia 2.0 TB (exä)
Alfa Romeo 159 2.2 JTS (nykyinen)
Audi a4 b8 2.0 TDI exä (elämäni yks suurimpia virheitä)
Renault Clio sport 2.0 RS 172 (my first love)
Citroen C3 Picasso (Niin ruma että oli söpö)
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Joo siis ihan 2.2 JTS Giulia ollu InCarin pajalla jo kohta 5kk ku ei millään tahdo osat tulla spagettilandiastaalfa 156 v6 kirjoitti: ↑18 Tammi 2022, 17:51Onko kyseessä 159:n 2.2 JTS vai profiilisi Giulian 2.2 JTD? Melko merkittäviä eroavaisuuksia noissa kahdessa ihan jo käyttövoimassaUusAlfisti kirjoitti: ↑18 Tammi 2022, 17:37Huvikseen kyselen
Onko porukoilla kui paljon ajettu 2.2 koneella? Itellä jo 297k alla nii ois kiwa tietää onko kukaan ajanu yli 300k
Hankin kyseisen sataviisysin about kuukaus sitte, vaik ite en tykkää etuvetosista mut tää kyllä yllätti, ja se design aaaaahhhhhhhh...
Alfa Romeo, joka on tehnyt kuljettajista mekaanikkoja vuodesta 1910 lähtien.