turbohuoltosuosituksia
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 1781
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 159 2,4 JTDm yleiskulkineena
2,0 Spider kesähupina (hallituksen niin salliessa)
useita 156 matkalla lusikoiksi - Paikkakunta: Orimattila
turbohuoltosuosituksia
Potilaan turbo paljastui väljäksi ja tarvis viedä tohtorille. Lahdesta Riikonen on lopettanut, mihis nyt sitten kannattaa 2,0V6 Turbo laittaa kunnostettavaksi?
Paikalla
- TeroPee
- Viestit: 1527
- Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
- Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: turbohuoltosuosituksia
Fin-turbo on hyvä. https://fin-turbo.fi/
- jyrkip
- Viestit: 823
- Liittynyt: 03 Helmi 2014, 20:51
- Car(s): Ex. Alfat: Giulia super 1300
156 Sportwagon 2,0 JTS 16v -03
156 Sportwagon 2,4 JTDm 20v -05
166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04 - Paikkakunta: Nummela
Re: turbohuoltosuosituksia
KH Motors Vihdin Nummelassa osaa myös pitkällä kokemuksella.
Ex. 166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04
Ex. 156 2,4 JTDm 20V Sportwagon -05
Ex. Giulia 1300 -72
Ex. 156 2,4 JTDm 20V Sportwagon -05
Ex. Giulia 1300 -72
Re: turbohuoltosuosituksia
Itselle jäi hyvät kokemukset Turbo-tohtorista. Tasapainottivat siellä mun itse kasaaman keskiosan ja sain siitä vielä tasapainotusraportin mukaan. Myöhemmin antoivat puhelimella ja sähköpostilla tukeakin kun tarve yllätti. Olisivat hoitaneet toki myös koko kunnostuksenkin, mutta nuukana tilasin itse osia ebaysta ja laittelin niillä kasaan kun ei kiire ollut.
https://turbotohtori.fi/
https://turbotohtori.fi/
Tein itse - säästin
- TonninAlfa
- Viestit: 477
- Liittynyt: 11 Heinä 2017, 18:54
- Car(s): -04 156 FL V6 (kesä)
-04 156 SW FL JTS (käyttis)
-03 156 JTS (rata)
sekä 1-n projektia - Paikkakunta: Akaa/Viiala
Re: turbohuoltosuosituksia
Turbotohtorille täältäkin lämpimät suositukset.
Money well spent? Well, money spent...
-
- Viestit: 1781
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 159 2,4 JTDm yleiskulkineena
2,0 Spider kesähupina (hallituksen niin salliessa)
useita 156 matkalla lusikoiksi - Paikkakunta: Orimattila
Pakosarjaihmettelyä, (oli turbohuoltosuosituksia)
Potilas palasi vihdoin huollosta. Piti olla valmis viikossa, ehkä kahdessa. 12.1. vietiin ja 27.2 valmistu... Eihän siinä mitään, osien saamisessa voi mennä aikaa mutta aika monesti luvattiin että ihan kohta on valmista. Menas välillä jo usko loppua
No eteenpäin. Into pinkeenä rupesin pakosarjaa sovittelemaan paikalleen, mutta eihän se mahtunut. Vähän semmonen wtf-fiilis, samoista pinnapulteista kuitenkin irrotettu ja nyt ei sitten mee takas.Poisottaessa joutui kyllä käyttämään vähän voimaa ja meisseliä. Alfissimon kanssa sitä tähtäisltiin ja ihmeteltiin, lopulta otin reunimmaisen pakoaukon pultit pois ja tadaa, sehän mennä livahti paikalleen. Mutta pois otetut pultit ei vaan suostuneet menemään kierteelle Pultinreiästä vakoilemalla puolikas kierteestä näkyi. Jostain tuli ajatus että jos koittaisi lämmittää pakosarjaa. Toholla läpmpöä mutkiin, ja kas ihmettä sehän mahtui paikalleen. Into pikeenä sitten varovasti muttereita kireämmälle, ja viimeistä kiristäessä pinnapultti meni poikki, niin että pultin pää oli muutaman millin syvyydessä. Erinäisten kokeilujen jälkeen päädyttiin purkamaan ilmastoinnin kompura tieltä pois, ja löytyi reitti jämän poraamista varten. Hämmästystä vain aiheutti kun terä ei menannut purra pultinjämään. Käytössä oli Wurthin pultinpoistosarja, johon kuuluu poraohjuri. Kaivelin laatikoista uusia teriä, ja sain 3mm reiän aikaiseksi. Sen sitten suurensin 3,2mm ja siihen sai lyötyä uloskiertotapin. Varovaista kiertoa, ja muutaman uusintayrityksen jälkeen jämä tuli kannesta pois Siinä sitten tutkin katkennutta pultinpätkää, ja huomasin päässä jotain merkintöjä: A2 70 Selvisi samalla miksi terät ei meinannut purra, rosteria (vai hapokasta) olikin pinnapultti. Muita pakosarjan pinnapultteja vakoillessa totesin että kolme oli A2, kolme oli ilman merkintää. Toisen puolen pultteja ei päässyt tutkimaan, yhden pää näkyi ja siinäkin oli tuo A2 70 merkintä. Onkos nuo jo tehtaalla Luigi laittanut, vai onko Rane jossain välissä jo käynyt vaihtamssa? Oli miten oli, pitää Liukkoselta hakea uudet oikean mittaiset pultit, kun vaa tietäis ostaako mustaa vai rosteria
Ja sitten se suurin mysteeri. Kannesta kun mittasin reunimmaisten pulttien etäisyyden ja samalla lailla pakosarjasta sain tuloksen että kannessa pultit on 5-6 mm kauempana kuin mitä reiät pakosarjassa Pitääkö pakosarjaa lämmittää asennusvaiheessa, ja siten kiristää mutterit ennen kuin pakosarja jäähtyy? Jos noin, niin mikä lämpötila tähtäimessä, vai ihan vaan fiiliksellä.
Tai jos ei, niin mikä tommosen ilmiön aiheuttaa?? Pakosarjassa ei näkynyt mitään merkkejä aiemmasta pajoiteksesta tai hitsauksesta
No eteenpäin. Into pinkeenä rupesin pakosarjaa sovittelemaan paikalleen, mutta eihän se mahtunut. Vähän semmonen wtf-fiilis, samoista pinnapulteista kuitenkin irrotettu ja nyt ei sitten mee takas.Poisottaessa joutui kyllä käyttämään vähän voimaa ja meisseliä. Alfissimon kanssa sitä tähtäisltiin ja ihmeteltiin, lopulta otin reunimmaisen pakoaukon pultit pois ja tadaa, sehän mennä livahti paikalleen. Mutta pois otetut pultit ei vaan suostuneet menemään kierteelle Pultinreiästä vakoilemalla puolikas kierteestä näkyi. Jostain tuli ajatus että jos koittaisi lämmittää pakosarjaa. Toholla läpmpöä mutkiin, ja kas ihmettä sehän mahtui paikalleen. Into pikeenä sitten varovasti muttereita kireämmälle, ja viimeistä kiristäessä pinnapultti meni poikki, niin että pultin pää oli muutaman millin syvyydessä. Erinäisten kokeilujen jälkeen päädyttiin purkamaan ilmastoinnin kompura tieltä pois, ja löytyi reitti jämän poraamista varten. Hämmästystä vain aiheutti kun terä ei menannut purra pultinjämään. Käytössä oli Wurthin pultinpoistosarja, johon kuuluu poraohjuri. Kaivelin laatikoista uusia teriä, ja sain 3mm reiän aikaiseksi. Sen sitten suurensin 3,2mm ja siihen sai lyötyä uloskiertotapin. Varovaista kiertoa, ja muutaman uusintayrityksen jälkeen jämä tuli kannesta pois Siinä sitten tutkin katkennutta pultinpätkää, ja huomasin päässä jotain merkintöjä: A2 70 Selvisi samalla miksi terät ei meinannut purra, rosteria (vai hapokasta) olikin pinnapultti. Muita pakosarjan pinnapultteja vakoillessa totesin että kolme oli A2, kolme oli ilman merkintää. Toisen puolen pultteja ei päässyt tutkimaan, yhden pää näkyi ja siinäkin oli tuo A2 70 merkintä. Onkos nuo jo tehtaalla Luigi laittanut, vai onko Rane jossain välissä jo käynyt vaihtamssa? Oli miten oli, pitää Liukkoselta hakea uudet oikean mittaiset pultit, kun vaa tietäis ostaako mustaa vai rosteria
Ja sitten se suurin mysteeri. Kannesta kun mittasin reunimmaisten pulttien etäisyyden ja samalla lailla pakosarjasta sain tuloksen että kannessa pultit on 5-6 mm kauempana kuin mitä reiät pakosarjassa Pitääkö pakosarjaa lämmittää asennusvaiheessa, ja siten kiristää mutterit ennen kuin pakosarja jäähtyy? Jos noin, niin mikä lämpötila tähtäimessä, vai ihan vaan fiiliksellä.
Tai jos ei, niin mikä tommosen ilmiön aiheuttaa?? Pakosarjassa ei näkynyt mitään merkkejä aiemmasta pajoiteksesta tai hitsauksesta