CARF talviajoharjoittelu
- Alfissimo
- Viestit: 8686
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: CARF talviajoharjoittelu
Muistaakseni kalenterissa luki varaus, mutta ei vielä varmuutta paikasta.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Re: CARF talviajoharjoittelu
Nyt on varmistunut talviajoharjoittelun ajankohta sekä ohjelma. Liukastelemme viime vuotiseen tapaan Hämeenlinnan Harvialan IceRange jääradalla lauantaina 12.2. klo 10-16 (Pukinpellontie 120, 13330 Harviala; http://www.icerange.fi/). Tapahtuma järjestetään yhdessä Suomen Urheiluautoilijoiden kanssa ja molempien kerhojen jäsenet ovat tervetulleita tapahtumaan.
Ratamaksu on 20 €/kuljettaja ja maksu suoritetaan ilmoittautumisen yhteydessä käteisellä.
Tarkoituksena on harjoitella auton käyttäytymistä ja hallitsemista liukkaalla aina ääritilanteita myöten. Tapahtumassa ajetaan omalla autokalustolla ja omalla vastuulla. Käytettävissä on neljä erilaista harjoittelurataa - kaksi mutkarataa, yksi suora rata sekä kitkaympyrä. Ajo on sallittu vain tieliikenteeseen hyväksytyillä talvirenkailla (kitkat tai nastat), ei ralli-/piikkirenkailla.
Vallitsevassa pandemiatilanteessa: Tulethan tapahtumaan vain täysin terveenä, käytäthän autosi ulkopuolella maskia ja pidäthän tapahtumassa riittävän etäisyyden kanssaharrastajiin. Emme vaadi tapahtumaan ennakkoilmoittautumisia.
Seuraa mahdollisia tiedotteita myös www.carf.fi Ohjelma-osiossa tai kerhomme Facebook-sivuilla.
Terveisin,
CARFin hallitus /
Auli Paananen
p. nolla-neljä-nolla 573 0381
P.S. Helmikuussa liukastellaan oikein urakalla, sillä CARFin jäsenet on kutsuttu myös Heinolan jäärrratapäiville la 5.2. ja LCF Lumipalloralliin la 19.2..
Ratamaksu on 20 €/kuljettaja ja maksu suoritetaan ilmoittautumisen yhteydessä käteisellä.
Tarkoituksena on harjoitella auton käyttäytymistä ja hallitsemista liukkaalla aina ääritilanteita myöten. Tapahtumassa ajetaan omalla autokalustolla ja omalla vastuulla. Käytettävissä on neljä erilaista harjoittelurataa - kaksi mutkarataa, yksi suora rata sekä kitkaympyrä. Ajo on sallittu vain tieliikenteeseen hyväksytyillä talvirenkailla (kitkat tai nastat), ei ralli-/piikkirenkailla.
Vallitsevassa pandemiatilanteessa: Tulethan tapahtumaan vain täysin terveenä, käytäthän autosi ulkopuolella maskia ja pidäthän tapahtumassa riittävän etäisyyden kanssaharrastajiin. Emme vaadi tapahtumaan ennakkoilmoittautumisia.
Seuraa mahdollisia tiedotteita myös www.carf.fi Ohjelma-osiossa tai kerhomme Facebook-sivuilla.
Terveisin,
CARFin hallitus /
Auli Paananen
p. nolla-neljä-nolla 573 0381
P.S. Helmikuussa liukastellaan oikein urakalla, sillä CARFin jäsenet on kutsuttu myös Heinolan jäärrratapäiville la 5.2. ja LCF Lumipalloralliin la 19.2..
Club Alfa Romeo Finland
- giils
- Viestit: 290
- Liittynyt: 17 Syys 2017, 10:58
- Car(s): Alfasud 1.2 -87
156 2.5 V6 -01
159 2.4 JTDm -06
159 2.4 JTDm Q4 -09
Fiat Barchetta 1.8 -96
Saab 90 2.0 -87
Mazda MX-5 1.6 -98
Giulia 2.2 -16 - Paikkakunta: Janakkala
Re: CARF talviajoharjoittelu
Muistuttelua huomisesta talviajoharjoittelusta! Kaikki vaan mukaan pitämään hauskaa ja harjoittelemaan auton käsittelyä ja rajoja
You put this kid behind the wheel, there's nothing she can't do.
Re: CARF talviajoharjoittelu
Tulossa oon tänäkin vuonna. Sääkin näyttäs suosivan. Penkat on varmaan umpi jäässä, joten ei tartte sekunnin kymmenyksistä taistella varmaan kenenkään.......... mutta pidetään hauskaa!
- Polforea
- Viestit: 11267
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: CARF talviajoharjoittelu
Mainittakoon, että kävin viikko sitten lauantaina scouttaamassa radat läpi Jaguar-kerhon talvipäivänä ja ainakin vielä tuolloin radat oli varsin kelvossa kunnossa.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
- Tiige
- Viestit: 2857
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Re: CARF talviajoharjoittelu
Vaimo lupas lainata Stelvioo joten sillä tulossa. Messillä dyno-mode päälle ja menee sekin kahvassa.
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
Re: CARF talviajoharjoittelu
75 laiteltu talvi moodiin (etuspoileri irroitettu) joten tulossa ollaan.
Alfa Romeo 75: it may look like a brick, but drives like a ballerina.
Re: CARF talviajoharjoittelu
Hieno tapahtuma, hyvät radat ja täydellinen keli. Harmi että tulin väärän merkkisellä autolla (Ford) ja se päätti neljän kitkaympyräkierroksen jälkeen sammuttaa nelivedon eikä sitten huvittanut puskea etuvedolla muita ratoja kuin hetken Ensi kerralla pitää koittaa saada joku oikea auto alle Kiitokset tapahtuman järjestäjille!
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 11246
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: CARF talviajoharjoittelu
Kiitokset täältäkin järjestäjille ja pahoittelut keilaradan tukkimisesta!
Puolivalmiste pääsi melkein ehjänä kotiin asti, mitä nyt kertaalleen boottasi itsensä motarilla. Ei puolivuotiaalla Volkkarilla näköjään uskalla kioskia kauemmas lähteä ilman 35-vuotiasta italialaista saattoautoa.
Puolivalmiste pääsi melkein ehjänä kotiin asti, mitä nyt kertaalleen boottasi itsensä motarilla. Ei puolivuotiaalla Volkkarilla näköjään uskalla kioskia kauemmas lähteä ilman 35-vuotiasta italialaista saattoautoa.
- Epäkelpokeräilijä -
- Garmund
- Viestit: 2137
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
- Car(s): 508 RXH
Crosswagon Q4
Gtv 3.0 ja pari muuta
Re: CARF talviajoharjoittelu
Rasvis kirjoitti: ↑12 Helmi 2022, 16:35Kiitokset täältäkin järjestäjille ja pahoittelut keilaradan tukkimisesta!
Puolivalmiste pääsi melkein ehjänä kotiin asti, mitä nyt kertaalleen boottasi itsensä motarilla. Ei puolivuotiaalla Volkkarilla näköjään uskalla kioskia kauemmas lähteä ilman 35-vuotiasta italialaista saattoautoa.
Jaa se olit sie kenen auto sai rimakauhun jääradasta
Meinasin että eipä sille oikein mitään ole tehtävissä ilman (merkki)testeriä, niin ei tullut edes käytyä vieressä huonoja neuvoja jakamassa.
Hyvä että kumminkin auto suostui yhteistyöhön lopulta.
Tokeniko itsekseen, vai kokeilitko käyttää 12 v akkua hetkensi irti?
Suoraan vaan suoraa
- Tiige
- Viestit: 2857
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Re: CARF talviajoharjoittelu
Kiitokset järjestäjille! Oli oikein hieno päivä!
Ei oikein ollut tuntumaa kuinka stelviota kannattaisi viedä niin homma meni paikoin roiskimiseksi. Äärettömän kivaa oli silti.
Ei oikein ollut tuntumaa kuinka stelviota kannattaisi viedä niin homma meni paikoin roiskimiseksi. Äärettömän kivaa oli silti.
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 11246
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: CARF talviajoharjoittelu
En kokeillut. Lavettia odotellessa kaivoin intternettreistä millä koko auton saisi resetoitua, ja ainakin joku oli sitä mieltä että 12V-syötön katkaisu ei riitä, pitäisi myös katkaista 12V:n ja paksusähkön yhteys.
Kärrystä ei luistonestoa saa pois päältä kuin sulakkeen irrotuksella, ja se näytti nyt aiheuttavan jotain komplikaatioita. Hankea halatessa vasen takajarru jäsähti kiinni eikä suostunut irrottamaan ennen kuin poistuin autosta 15 minuutiksi. Sitten kaikki yllättäen pelasikin taas normaalisti. Yritin myöhemmin lähteä uudelle rundille mutta sama jarru iski taas kiinni heti lähdössä, joten haaveeksi jäi. Sulake takaisin, ja taas vartin päästä kaikki pelasi.
Omituista tuossa on se, että olen useamman kerran ennenkin käynyt vessalla luisuttelemassa ilman mitään jarruongelmia. Ja sähköt eivät näköjään katkea ohjainlaitteilta kuin ajan kanssa, eli autosta ulos ja lukkoon, lukot auki ja takaisin sisään ei vielä resetoi ainakaan kaikkea.
On tää helppoa nykyään Ollapa ehjä Seiskaviis…
- Epäkelpokeräilijä -
Re: CARF talviajoharjoittelu
Kiitos järjestäjille ja kaikille. Oli jäätävän hieno päivä! Tuli innostuttua Leon kanssa ihan tosissaan puhaltamaan sielä ja lopulta se sitten kostaantu raktrori hommilla. Mutta oli kivaa, todella makeeta, nyt tajuan miks rallikuljattajat vispaa rattia, pikkuinen Myy näytti myös kyntensä, loogista käytöstä molemmilla jääradoilla ja vakaata luistoa kitkaympyrässä todella pitkin vedoin, tästä kun sai vielä kaikki ESPeet pois päältä, good old Times!................. Mahtavaa.
Hienoo kuulla, että se Volkkari viimein sitte suostu toimimaan. Minkäs noille voi. Meillä sähköbussit samanlaisia, yhtäkkiä vaan K-A-P-U-T teksti ja sitten menee X aikaa ja kas kummaa, yhtäkkiä taas toimii.
Otin kuvia, en tiedä mitä niistä tuli. Ilmestyy kun ehdin!
Hienoo kuulla, että se Volkkari viimein sitte suostu toimimaan. Minkäs noille voi. Meillä sähköbussit samanlaisia, yhtäkkiä vaan K-A-P-U-T teksti ja sitten menee X aikaa ja kas kummaa, yhtäkkiä taas toimii.
Otin kuvia, en tiedä mitä niistä tuli. Ilmestyy kun ehdin!
Re: CARF talviajoharjoittelu
Hauskaa oli ja rälläily katkaisi mukavasti 75:n ja omistajankin talviunen. On tuo hauska peli viedä lumella ikivanhoilla nastarenkaillakin.
Kiitoksia kaimalle Jagge-kyydistä (huikean hieno ja pystyvä auto) ja järjestäjille tapahtuman organisoinnista.
Kiitoksia kaimalle Jagge-kyydistä (huikean hieno ja pystyvä auto) ja järjestäjille tapahtuman organisoinnista.
Alfa Romeo 75: it may look like a brick, but drives like a ballerina.
- Polforea
- Viestit: 11267
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: CARF talviajoharjoittelu
Kiitoksia! Luistelu tuppaa tosiaan olemaan aina hauskaa ja tänä talvena on ollut shokeeraava yllätys, kuinka pirun hauska brittiläinen pikkudiesel osaa jääpinnalla olla. Tuossa autossa on tehty paljon asioita oikein myös ajamisen hauskuuden osalta.
Sanoin ääneen, mutta toistan täälläkin: ainakin meikäläisen harmitus on kokonaan sun puolella (vaikka mustalla huumorilla heitinkin, että pitäsi hakea raktoriin rukkipiikit niin saisi volkkarin pois radalta). Tyyppi vihdoin pääsee pitkästä aikaa mukaan meininkiin ja menoa riittää puoli suoraa.
Mutta sullahan on jo puolet! Enää tarvii tehdä seiskaviitosesta ehjä
Katteltiinkin kaverin kanssa, että aika raikkaan näköisesti toiski rinkulaa kiersi ja melko leveää luistoa salli, ihmekös tuo jos kerran ajonestot saa pois päältä.S_A kirjoitti: ↑12 Helmi 2022, 20:02Mutta oli kivaa, todella makeeta, nyt tajuan miks rallikuljattajat vispaa rattia, pikkuinen Myy näytti myös kyntensä, loogista käytöstä molemmilla jääradoilla ja vakaata luistoa kitkaympyrässä todella pitkin vedoin, tästä kun sai vielä kaikki ESPeet pois päältä, good old Times!................. Mahtavaa.
Ollos hyvä! Kivahan se on esitellä, miten muka osaa ajaa kun auto on noin helppo vietävä - sen kun painaa kaasua ja vähän näyttää ratilla että "tonnepäin".
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 11246
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: CARF talviajoharjoittelu
Kiitos ja eipä täsä, se on sitä motorsporttia. Jos vielä tulevinakin vuosina jaksatte näitä järjestää niin yritän mobilisoida jotain patterikuplaa soveltuvampaa kalustoa.Polforea kirjoitti: ↑13 Helmi 2022, 00:10Sanoin ääneen, mutta toistan täälläkin: ainakin meikäläisen harmitus on kokonaan sun puolella (vaikka mustalla huumorilla heitinkin, että pitäsi hakea raktoriin rukkipiikit niin saisi volkkarin pois radalta). Tyyppi vihdoin pääsee pitkästä aikaa mukaan meininkiin ja menoa riittää puoli suoraa.
Jep, ja vastahan tässä puolimatkan krouvissa on istuttu vähän toistakymmentä vuotta. Mutta vielä minä nousen tuhkasta, laitan romut kasaan ja ajan lumipenk... auringonlaskuun!
- Epäkelpokeräilijä -
Re: CARF talviajoharjoittelu
Nonii tässä muutama lonkalta vedetty räpsy talvipäivältä.
https://samiaal.kuvat.fi/kuvat/AUTOTAPA ... 4IV%C3%84/
https://samiaal.kuvat.fi/kuvat/AUTOTAPA ... 4IV%C3%84/
- Polforea
- Viestit: 11267
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: CARF talviajoharjoittelu
^
"Nyt on aika hyvä luisto, katoppa"
"Oota ihan kohta, mullon peli kesken!"
Hyviä kuvia! Ja hauska päivä oli kyllä
"Nyt on aika hyvä luisto, katoppa"
"Oota ihan kohta, mullon peli kesken!"
Hyviä kuvia! Ja hauska päivä oli kyllä
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
- Keltsi
- Viestit: 1842
- Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
- Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, 1666 3.0, B5 Qt
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: CARF talviajoharjoittelu
Oli kyllä oikein mukava päivä ja tänä vuonna oooodi pysyi nipussa koko päivän, vaikka melko tiiviisti sillä eriradoilla pyörittiin. Loppu päivästä radat olivat kiilloittuneet sen verran liukkaiksi, että homma meni täysin sutimiseksi eikä vauhtia juurikaan saanut kerättyä, mutta hauskaa oli kuitenkin!
Hyviä kuvia Samilla!
Hyviä kuvia Samilla!
"No smoke => no power => no hope"
- AuliJ
- Viestit: 468
- Liittynyt: 15 Kesä 2005, 23:47
- Car(s): Giulietta 2.0 JTDm -12
156 2.5 V6 -98
MB CLK 500 - 03
ex 33 16V -90
ex BMW 518i -85 - Paikkakunta: Vantaa
Re: CARF talviajoharjoittelu
Kiitos kaikille myös omasta puolestani mukavasta talviajopäivästä. Ja kiitos Samille hienoista kuvista!
Ekaa kertaa pääsin testaamaan omaa Giuliettaani jääradalla ja pakko todeta, että kyllä siinä on ihan liian tehokkaat apulaitteet tuohon hommaan. Autoa ei meinannut saada millään luistoon ja kun se hetkellisesti onnistui, vauhti kuoli hyvin pian ja auto oli taas tyytyväinen onnistuneeseen suoritukseensa. Kivahan tuo on tietysti normi liikenteessä, mutta kyllä mä aika pian aloin kyselemään varikolla, ettei kenelläkään olisi autoa, jonka saisi kulkemaan sivuttain
Siispä iso kiitos Polforealle ja Keltsille hienoista luistokokemuksista. Ja kiitos myös TonninAlfalle 156:n testimahdollisuudesta. Oli jännää päästä toteamaan, miten iso ero oli aikanaan ajaa jäällä omalla ex-156:lla verrattuna nyt uudempaan vuosimalliin, jossa on jo erinäiset apulaitteet "häiritsemässä" harrastamista.
Ekaa kertaa pääsin testaamaan omaa Giuliettaani jääradalla ja pakko todeta, että kyllä siinä on ihan liian tehokkaat apulaitteet tuohon hommaan. Autoa ei meinannut saada millään luistoon ja kun se hetkellisesti onnistui, vauhti kuoli hyvin pian ja auto oli taas tyytyväinen onnistuneeseen suoritukseensa. Kivahan tuo on tietysti normi liikenteessä, mutta kyllä mä aika pian aloin kyselemään varikolla, ettei kenelläkään olisi autoa, jonka saisi kulkemaan sivuttain
Siispä iso kiitos Polforealle ja Keltsille hienoista luistokokemuksista. Ja kiitos myös TonninAlfalle 156:n testimahdollisuudesta. Oli jännää päästä toteamaan, miten iso ero oli aikanaan ajaa jäällä omalla ex-156:lla verrattuna nyt uudempaan vuosimalliin, jossa on jo erinäiset apulaitteet "häiritsemässä" harrastamista.