Hys nyt! En halua, että John Elkan kuuleeVittorio Jano kirjoitti: ↑05 Helmi 2022, 16:14Tyylikästä.
Onko musta Punto ihan aito, vai Vetten pohjalle rakennettu replica?
-Tazuo
Valvoja: Moderators
Hys nyt! En halua, että John Elkan kuuleeVittorio Jano kirjoitti: ↑05 Helmi 2022, 16:14Tyylikästä.
Onko musta Punto ihan aito, vai Vetten pohjalle rakennettu replica?
Olin Focuksella kiinni Herttoniemessä kun auto oli ollut yön parkissa Valtterin aikaan.. Yritin lapioida lumiharjan jääskraba-päällä ja näytin varmaan sen verran säälittävältä että Petteri Summanen vaimonsa kanssa tuli pelastamaan ja saatiin auto liikkeelle. Ei se pieni lumilapio enää kuulosta yhtään huonolta vaihtoehdolta. Myös nelivetoa tuli ikävä. Mutta vaikea löytää jotain joka täyttäisi kaikki kriteerit. Pieni kulutus niinkuin Focuksessa, ei diesel, edes jotenkin mielenkiintoinen/persoonallinen tai edes mukava ajella pitkääkin matkaa(sulkee pois Pandat, johon budjetti venyisi... )
Fiat 500x bensa neliveto.Mandeprkl kirjoitti: ↑06 Helmi 2022, 03:08Olin Focuksella kiinni Herttoniemessä kun auto oli ollut yön parkissa Valtterin aikaan.. Yritin lapioida lumiharjan jääskraba-päällä ja näytin varmaan sen verran säälittävältä että Petteri Summanen vaimonsa kanssa tuli pelastamaan ja saatiin auto liikkeelle. Ei se pieni lumilapio enää kuulosta yhtään huonolta vaihtoehdolta. Myös nelivetoa tuli ikävä. Mutta vaikea löytää jotain joka täyttäisi kaikki kriteerit. Pieni kulutus niinkuin Focuksessa, ei diesel, edes jotenkin mielenkiintoinen/persoonallinen tai edes mukava ajella pitkääkin matkaa(sulkee pois Pandat, johon budjetti venyisi... )
Tuommonen sinne auton kyytiin:
Tuo on siitäkin hyvä, että kun se puna-armeija ihanjustpian hyökkää, niin on oma potero käytännössä jo valmiina.
No sehän olisi kyllä muuten mutta ei veny talvikäyttis-budjetti ihan tuohon asti. Kymppitonni liikaa.karila kirjoitti: ↑06 Helmi 2022, 09:02Fiat 500x bensa neliveto.Mandeprkl kirjoitti: ↑06 Helmi 2022, 03:08Olin Focuksella kiinni Herttoniemessä kun auto oli ollut yön parkissa Valtterin aikaan.. Yritin lapioida lumiharjan jääskraba-päällä ja näytin varmaan sen verran säälittävältä että Petteri Summanen vaimonsa kanssa tuli pelastamaan ja saatiin auto liikkeelle. Ei se pieni lumilapio enää kuulosta yhtään huonolta vaihtoehdolta. Myös nelivetoa tuli ikävä. Mutta vaikea löytää jotain joka täyttäisi kaikki kriteerit. Pieni kulutus niinkuin Focuksessa, ei diesel, edes jotenkin mielenkiintoinen/persoonallinen tai edes mukava ajella pitkääkin matkaa(sulkee pois Pandat, johon budjetti venyisi... )
Millaisen kanssa selkä kestää kontata? Auton paikalleen jumittavan lumen kanssa pitää yleensä kaivaa auton alta ja renkaiden edestä, eikä sinne konttaamatta ja kykkimättä pääse oikein millään. Sen sijaan pieni lapio puolustaa paikkaansa siinä, että niitä lapiollisia voi viskoo kymmeniä väsymättä.insinörtti kirjoitti: ↑06 Helmi 2022, 10:16Ei jatkoon. Maan kaivamiseen tuo olisi OK, jos olisi metri lisää pituutta varressa. Ei selkä kestä tuollaisen kanssa kontata.
Mutta se puuterilumen lapiointi on käytännössä aika turhaa, kun kyse on siitä että auto ei liiku. Ainakaan minä en ole kohdannut sellaista puuterilunta, joka estäisi autoa liikkumasta. Sen sijaan se raskaampi, jäisempi ja vittumaisempi kama estää ja se kaipaa sopivia työkaluja. Siinä kohtaa sellanen muovikuuppa, jolla on oikeasti hyvä lapioida puuterilunta, on ihan yhtä tyhjän kanssa, varren pituudesta riippumatta.insinörtti kirjoitti: ↑06 Helmi 2022, 10:16Puuterilumen lapiointiin suunnilleen yhtä tehokas kuin kakkulapio.
Puolitoistametrinen lumilapio on muutenkin lunta näkemättömän sankarin aivopieru. Varsi ehdottomasti max.90cm, mieluummin 80, jolloin sillä pystyy ihan oikeasti lunta lapioimaankin, kun ei ole semmosta hervotonta vääntövartta sille kuupassa olevalle kilokasalle. Sen meinaan huomaa aika nopeasti kasaa siirtäessä, että kummalla lapiolla jaksaa lapiodia sen kasan loppuun asti; sopivalla vai ylipitkällä.insinörtti kirjoitti: ↑06 Helmi 2022, 10:16Ihme touhua, että löytyy vain kunnollisia lumilapioita 1,5 m varrella = ei mahdu mitenkään päin takakonttiin. Ja vaihtoehto B on aina tällainen kakkulapio 30 cm varrella. Saisi sitä vartta metrin verran olla ja mallia teleskooppi tai irrotettava, jotta härpäkkeen saisi sopimaan takakonttiin.
Mandeprkl kirjoitti: ↑06 Helmi 2022, 03:08
Olin Focuksella kiinni Herttoniemessä kun auto oli ollut yön parkissa Valtterin aikaan.. Yritin lapioida lumiharjan jääskraba-päällä ja näytin varmaan sen verran säälittävältä että Petteri Summanen vaimonsa kanssa tuli pelastamaan ja saatiin auto liikkeelle. Ei se pieni lumilapio enää kuulosta yhtään huonolta vaihtoehdolta. Myös nelivetoa tuli ikävä. Mutta vaikea löytää jotain joka täyttäisi kaikki kriteerit. Pieni kulutus niinkuin Focuksessa, ei diesel, edes jotenkin mielenkiintoinen/persoonallinen tai edes mukava ajella pitkääkin matkaa(sulkee pois Pandat, johon budjetti venyisi... )
156 GTA SW on kova. Ja Ferrarikeskustelut vielä käynissä.Vittorio Jano kirjoitti: ↑12 Helmi 2022, 10:06156 GTA SW on kyllä kova!
@FinPat piilottelee vielä Ferrariaan?
No hyvä etten lähtenyt auraushommin, eihän mulla olis ollut pätevyyttä. Suurin syy lähtemättömyyteen oli tietty aamu-unisuus.Polforea kirjoitti: ↑22 Joulu 2021, 16:51Tieturva1 -pätevyys. Huomasin että moisen voi suorittaa intternetissä maksutta (https://e-tieturva.fi/ jos jotakuta kiinnostaa) ja naputtelin läpi. Periaatteessa tän ymmärtääkseni pitäisi olla hanskassa jopa yksityistietä auraillessa, niin nytpähän on.
Eikös thesiskessä ole kyynärnojassa suksipussi, vai oliko se lisävaruste?
Suksiluukku on, muttei pussia. Mukana on ollut yleensä neljät-viidet pertsan sukset, laitan mieluummin pussissa katolle
Vaihda/testaa se kontissa oleva pikkuakku, muuta vikaa ei noissa ei ole. V6 Bensalla unelma auto.
Ei ole kontissa pikkuakkua, vaan auton ainoa akku. Jostain vuosimallista päivittyivät yksiakkuisiksi.legza kirjoitti: ↑19 Helmi 2022, 01:35Vaihda/testaa se kontissa oleva pikkuakku, muuta vikaa ei noissa ei ole. V6 Bensalla unelma auto.
Ajattelin hieman tuota samaa. Kuivaa koivuhalkoa on myös muutama motti tallessa. Ja 3000L dieseliä furfuraanilla värjättynä.Cotzy kirjoitti: ↑24 Helmi 2022, 16:05Kipaisin tyhjänä olleet polttoainereservit täyteen autotalliin.
20 litraa 98-okt, 20 litraa dieseliä ja kaksi 11 kg kaasupulloa, jotta säilyy ruohonleikkuu-, grillaus- ja harrastekyky koko tulevan kesän.
60 litraa bensaa ja 200 litraa dieseliä saapi ihan luvan kanssa autotallissa säilöä täysien ajoneuvojen polttoainetankkien lisäksi. Ja 25 kg nestekaasua.
Isoisä oli mukana neljässä eri kahinassa naapurin kanssa koko aikuisikänsä ja viidennestä myöhästyi.
Vaikka yksi sukupolvi välissä saikin olla rauhassa, ei varautumista kannata täysin unohtaa .
Cotzy
Kyllä ne finskin koneet vielä Aasian yli lentää, voi vähän kestää, mutta ootellaan rauhallisesti.
Kauanko kesti saada auto työn alle soitosta? Viimeksi kun soittelin, niin oli yli kuukauden jono.h_lauri kirjoitti: ↑03 Maalis 2022, 07:07Toimiva radio. Kuulemma oli puolillaan ETM-vikakoodeja eikä ne nollaamalla lähtenyt poppi blauhaamaan. Piti kuulemma irrottaa sulakkeet.
Joo, Giulian keskitöllö oli pimeänä jouluaatosta saakka. Radion lisäksi myös pakkikamera ja ilmavirranosoittimet toimivat. Koko roska 148,10 euroa Konalan teltassa. Hyvin ystävällinen palvelu oli.
Edellisen kerran taisin Stiloa siellä käyttää, olisko ollut 2004..