Giulietta 940
Valvoja: Moderators
- Aquatica
- Viestit: 15111
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Giulietta 940
Yhteys vaan pajalle missä tehty ja varmistaa, että on kanssa kaikki asialliset kamat vaihdettu.
Jotkut säästää vesipumpun parin kympin hinnan, kun "kyllähän ne nyt kestää". No, kestää ne. Joskus
Jotkut säästää vesipumpun parin kympin hinnan, kun "kyllähän ne nyt kestää". No, kestää ne. Joskus
Re: Giulietta 940
"Korjasivat" myös tuon takalasinpyyhkijän johtosarjan. No joo, toimii se tosi paljon paremmin kuin aiemmin mutta pysähtyy silti välillä väärään kohtaan
- Pujazuba
- Viestit: 2359
- Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
- Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS
Re: Giulietta 940
^ Onko akkua irrotettu näiden sähkötöiden aikana tai jälkeen?
Korjasin takaluukun johtosarjoja ja irrotin/kiinnitin pyyhkijämoottoria ilman akkujohdon irrotusta ja siitä lähtien takapyyhkijä jäi hassuihin asentoihin. Eilen irrotin akun muiden töiden takia ja sen jälkeen takapyyhkijä on ollut kiltisti.
Korjasin takaluukun johtosarjoja ja irrotin/kiinnitin pyyhkijämoottoria ilman akkujohdon irrotusta ja siitä lähtien takapyyhkijä jäi hassuihin asentoihin. Eilen irrotin akun muiden töiden takia ja sen jälkeen takapyyhkijä on ollut kiltisti.
Re: Giulietta 940
Kannattaa myös lukasta viestiketju "Giulietta 940 sähköt" edelliseltä sivulta, siellä on painavaa asiaa lasinpyyhkimien ongelmista! Siihen liittyy paljon muutakin kuin katkenneet takaluukun johtimet.
- Romeo y Julieta
- Viestit: 573
- Liittynyt: 08 Syys 2020, 21:31
- Car(s): 156 2.5 V6 '02
Giulietta MA 170 '13
Ex:
Giulietta MA 170 '11 - Paikkakunta: Heinola
Re: Giulietta 940
Jaahas, "check reverse lights" pamahti tänään tauluun kun laitoin peruutusvaihteen päälle. Vasemmanpuoleinen peruutusvalo ei toimi, polttimovian mahdollisuuden suljin jo pois vaihtamalla polttimot päikseen, eikä vasemmalla puolella pala edelleenkään. Joko taas takaluukun johtosarjavikaa... Viime vuoden helmikuussa korjattiin vasemmanpuoleinen johtosarja kun koko valoumpio meni yllättäen pimeäksi ja tähän päivään saakka kaikki toiminut normaalisti autossa.
-
- Viestit: 546
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo - Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Luultavasti. Edellisessä G:ssa minulla tehtiin 2 kertaa johtojen korjausta, tosin väliä taisi olla 4v.
Saas nähdä miten nykyisessä 2017 mallissa kestävät piuhat, kuulemma uusittu parempiin mallimuutoksen yhteydessä.
Saas nähdä miten nykyisessä 2017 mallissa kestävät piuhat, kuulemma uusittu parempiin mallimuutoksen yhteydessä.
- Romeo y Julieta
- Viestit: 573
- Liittynyt: 08 Syys 2020, 21:31
- Car(s): 156 2.5 V6 '02
Giulietta MA 170 '13
Ex:
Giulietta MA 170 '11 - Paikkakunta: Heinola
Re: Giulietta 940
^ Ennen kun vien johonkin korjattavaksi niin tekisi mieli sulkea pois palaneen sulakkeen mahdollisuus, mutta en löytänyt sulekekaaviosta peruutusvalojen sulaketta. Ajo- ja sumuvaloille ainakin on vasemmalle ja oikealle puolelle omat sulakkeensa, mutta peruutusvaloista ei ollut kaaviossa mitään tietoa
- Pujazuba
- Viestit: 2359
- Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
- Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS
Re: Giulietta 940
Ohjekirjassa on monta sulaketta joiden takana on 'Various devices'. Voi olla että haluamasi piiri on näiden takana.Romeo y Julieta kirjoitti: ↑15 Helmi 2022, 21:12^ Ennen kun vien johonkin korjattavaksi niin tekisi mieli sulkea pois palaneen sulakkeen mahdollisuus, mutta en löytänyt sulekekaaviosta peruutusvalojen sulaketta. Ajo- ja sumuvaloille ainakin on vasemmalle ja oikealle puolelle omat sulakkeensa, mutta peruutusvaloista ei ollut kaaviossa mitään tietoa
Various devices F31
Various devices F37
Various devices F49
Various devices F50
Various devices F51
- Romeo y Julieta
- Viestit: 573
- Liittynyt: 08 Syys 2020, 21:31
- Car(s): 156 2.5 V6 '02
Giulietta MA 170 '13
Ex:
Giulietta MA 170 '11 - Paikkakunta: Heinola
Re: Giulietta 940
^ Kävinpä nuokin irrottelemassa ja kaikki oli ehjiä. Eli mitä ilmeisimmin sieltä johtosarjasta on nyt pakkivalon piuha poikki...
- Pujazuba
- Viestit: 2359
- Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
- Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS
Re: Giulietta 940
On kyllä liian aikaisin vialle jos vuosi sitten johtosarja on korjattu. Mutta mahtoivatkohan vaihtaa tätä korjaussarjalla vai korjasivatko vanhoja johtoja vaan?Romeo y Julieta kirjoitti: ↑15 Helmi 2022, 22:20^ Kävinpä nuokin irrottelemassa ja kaikki oli ehjiä. Eli mitä ilmeisimmin sieltä johtosarjasta on nyt pakkivalon piuha poikki...
https://www.alfaworkshop.co.uk/alfa_Giu ... ment.shtml
- Romeo y Julieta
- Viestit: 573
- Liittynyt: 08 Syys 2020, 21:31
- Car(s): 156 2.5 V6 '02
Giulietta MA 170 '13
Ex:
Giulietta MA 170 '11 - Paikkakunta: Heinola
Re: Giulietta 940
^ Ilmeisesti vaan rikkinäiset johdot korjattiin, korjaaja kertoi kuitenkin tarkastaneensa myös muut johdot siltä varalta että ovat pian menossa rikki.
- Pujazuba
- Viestit: 2359
- Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
- Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS
Re: Giulietta 940
^ Tuo korjaussarja oli n. 50 € luokkaa ja muutama tuntia touhua maallikolle. Sen kestävyys on erittäin hyvä eli luultavasti ei tarvitse toisen kerran tehdä jos se on hyvin hoidettu.
Nyt kuitenkin näyttää siltä että niiden hinnat on 50-100 € puolesta riippuen.
Nyt kuitenkin näyttää siltä että niiden hinnat on 50-100 € puolesta riippuen.
- pahakeisari
- Viestit: 109
- Liittynyt: 19 Elo 2008, 21:24
- Car(s): Alfa Romeo 159jtdm q4 2010
Fiat Croma 2.2at 2008
Ex Alfa Romeo Giulietta 2.0jtdm tct - Paikkakunta: Askola
Re: Giulietta 940
Shop.alfisti.net
Niin löydät kummatkin samaan hintaan. 53.99e
Niin löydät kummatkin samaan hintaan. 53.99e
Pujazuba kirjoitti: ↑15 Helmi 2022, 23:15^ Tuo korjaussarja oli n. 50 € luokkaa ja muutama tuntia touhua maallikolle. Sen kestävyys on erittäin hyvä eli luultavasti ei tarvitse toisen kerran tehdä jos se on hyvin hoidettu.
Nyt kuitenkin näyttää siltä että niiden hinnat on 50-100 € puolesta riippuen.
Re: Giulietta 940
Korimoduuli selittäisi miksi osa nopeusmittarista on pimeänä.
- Liitteet
-
- 20220216_072452.jpg (20.43 KiB) Katsottu 6359 kertaa
- Romeo y Julieta
- Viestit: 573
- Liittynyt: 08 Syys 2020, 21:31
- Car(s): 156 2.5 V6 '02
Giulietta MA 170 '13
Ex:
Giulietta MA 170 '11 - Paikkakunta: Heinola
Re: Giulietta 940
Ja tänään sitten molemmat peruutusvalot toimi normaalisti eikä ajotietokonekaan herjannut rikkinäisestä polttimosta. Merkillinen itsensä korjaava auto, nämä on nyt vissiin näitä italialaisten ominaisuuksia
Tosin johtosarjasta tässä saattaa edelleen olla kyse, jos on vaikka luukkua sulkiessa rikkinäinen piuha vaihtanut asentoaan sen verran että virta pääsee taas kulkemaan. Noh, täytyy tarkailla miten tilanne kehittyy, muita oireita ei ole vielä ilmennyt.
Tosin johtosarjasta tässä saattaa edelleen olla kyse, jos on vaikka luukkua sulkiessa rikkinäinen piuha vaihtanut asentoaan sen verran että virta pääsee taas kulkemaan. Noh, täytyy tarkailla miten tilanne kehittyy, muita oireita ei ole vielä ilmennyt.
- Romeo y Julieta
- Viestit: 573
- Liittynyt: 08 Syys 2020, 21:31
- Car(s): 156 2.5 V6 '02
Giulietta MA 170 '13
Ex:
Giulietta MA 170 '11 - Paikkakunta: Heinola
Re: Giulietta 940
Kävinpä vähän kokeilemassa miten takaluukun aukaiseminen vaikuttaa valojen toimintaan ja johtosarjavikaan viittaavaa käyttäytymistähän sieltä paljastui. Luukku kiinni peruutusvalo toimii normaalisti, jos luukkua avaa vähänkin niin valo sammuu tai alkaa välkkyä.
- Pujazuba
- Viestit: 2359
- Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
- Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS
Re: Giulietta 940
^ Jep. Nyt voit sulkea ns italialaisen ominaisuuden pois ja tiedät mistä pitää aloittaa.
-
- Viestit: 27
- Liittynyt: 31 Tammi 2018, 10:35
- Car(s): 2012 Giulietta MA170
- Paikkakunta: Uuleopori
Re: Giulietta 940
Täällä kans vasta "korjattu" rekisterikilven polttimo. Vaihdoin uudet tilalle molempiin, kun oikeanpuoleinen oli palanut. Tätä ennen näytti check number plate light -varoitusta. No, polttimot palavat nyt, mutta näyttää yhä varoitusta
Mitähän tälle nyt sitten tekisi, vai lienevätkö syypäät virheviestiin tilalle laittamani led-polttimot ("canbus-compatible", Osram)
Mitähän tälle nyt sitten tekisi, vai lienevätkö syypäät virheviestiin tilalle laittamani led-polttimot ("canbus-compatible", Osram)
- tritonus
- Viestit: 240
- Liittynyt: 14 Huhti 2011, 14:50
- Car(s): ex-Giulietta -10 (170hv jtdm2)
Giulietta -11 (170hv multiair)
Fiat 127 1.2 16v
Re: Giulietta 940
Mulla sama. Nyt ledit, mutta kokeillut myös toisilla perinteisillä polttimoilla. Putsaillu liittimet ja tehny muut perushuoltotoimet, mutta aina vaan jaksaa ilmoittaa viasta.Greymaniac kirjoitti: ↑21 Helmi 2022, 09:15Täällä kans vasta "korjattu" rekisterikilven polttimo. Vaihdoin uudet tilalle molempiin, kun oikeanpuoleinen oli palanut. Tätä ennen näytti check number plate light -varoitusta. No, polttimot palavat nyt, mutta näyttää yhä varoitusta
Mitähän tälle nyt sitten tekisi, vai lienevätkö syypäät virheviestiin tilalle laittamani led-polttimot ("canbus-compatible", Osram)
Toisaalta, sitä on tottunut näiden omien kulkineiden kanssa siihen, että vikojen määrä on vakio. Pitää vain valita ne viat joiden kanssa elää. Tää on sikäli sangen harmiton.
-
- Viestit: 27
- Liittynyt: 31 Tammi 2018, 10:35
- Car(s): 2012 Giulietta MA170
- Paikkakunta: Uuleopori
Re: Giulietta 940
Hah, hauska tietää, ettei vika välttämättä lähde edes normi hehkuilla. Pitänee koittaa nollata vikakoodit, jos tuo sattuisi sillä lähtemään.tritonus kirjoitti: ↑21 Helmi 2022, 09:21Mulla sama. Nyt ledit, mutta kokeillut myös toisilla perinteisillä polttimoilla. Putsaillu liittimet ja tehny muut perushuoltotoimet, mutta aina vaan jaksaa ilmoittaa viasta.Greymaniac kirjoitti: ↑21 Helmi 2022, 09:15Täällä kans vasta "korjattu" rekisterikilven polttimo. Vaihdoin uudet tilalle molempiin, kun oikeanpuoleinen oli palanut. Tätä ennen näytti check number plate light -varoitusta. No, polttimot palavat nyt, mutta näyttää yhä varoitusta
Mitähän tälle nyt sitten tekisi, vai lienevätkö syypäät virheviestiin tilalle laittamani led-polttimot ("canbus-compatible", Osram)
Toisaalta, sitä on tottunut näiden omien kulkineiden kanssa siihen, että vikojen määrä on vakio. Pitää vain valita ne viat joiden kanssa elää. Tää on sikäli sangen harmiton.
- Romeo y Julieta
- Viestit: 573
- Liittynyt: 08 Syys 2020, 21:31
- Car(s): 156 2.5 V6 '02
Giulietta MA 170 '13
Ex:
Giulietta MA 170 '11 - Paikkakunta: Heinola
Re: Giulietta 940
^ Mulla canbus-yhteensopivat ledit kilvenvaloissa, ei vikailmoituksia. Toisaalta vikailmoitusta ei tullut polttimoita vaihtaessakaan kun toisella puolella oli ledi paikoillaan ja laitoin virrat päälle kokeillakseni miten ledi pelittää. Toisella puolella ei tällöin ollut lamppua ollenkaan ja auto oli tilanteeseen ihan tyytyväinen
- tritonus
- Viestit: 240
- Liittynyt: 14 Huhti 2011, 14:50
- Car(s): ex-Giulietta -10 (170hv jtdm2)
Giulietta -11 (170hv multiair)
Fiat 127 1.2 16v
Re: Giulietta 940
Joo, ei se heti tulekaan. Mä oon noita korjaillessani ehtinyt peruutella auton tallista pihalle ja ajella hyvän matkaa kotiappäi ennenkun vika syttyy ruutuun.Romeo y Julieta kirjoitti: ↑21 Helmi 2022, 14:14^ Mulla canbus-yhteensopivat ledit kilvenvaloissa, ei vikailmoituksia. Toisaalta vikailmoitusta ei tullut polttimoita vaihtaessakaan kun toisella puolella oli ledi paikoillaan ja laitoin virrat päälle kokeillakseni miten ledi pelittää. Toisella puolella ei tällöin ollut lamppua ollenkaan ja auto oli tilanteeseen ihan tyytyväinen
Re: Giulietta 940
Mitäs etupään iskarien ja jousien vaihto maksaa osineen ja töineen suurinpiirtein? Katsastuksesta ne meni läpi muutama kuukausi takaperin, mutta iästä ei tietoa ja nyt nyt tuli huollon päätteeksi huomattua autoa alas tunkatessa että toisesta jousesta tippui pala pois, oletettavasti oli ylhäällä jumissa jossain.
- Pujazuba
- Viestit: 2359
- Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
- Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS
Re: Giulietta 940
Autojerry.fi tai vastaavasta palvelusta saa parhaan hintahaarukan selville ja samalla lukuisia tarjouksia.Sntn kirjoitti: ↑26 Helmi 2022, 16:45Mitäs etupään iskarien ja jousien vaihto maksaa osineen ja töineen suurinpiirtein? Katsastuksesta ne meni läpi muutama kuukausi takaperin, mutta iästä ei tietoa ja nyt nyt tuli huollon päätteeksi huomattua autoa alas tunkatessa että toisesta jousesta tippui pala pois, oletettavasti oli ylhäällä jumissa jossain.
- Aquatica
- Viestit: 15111
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Giulietta 940
Jouset ei oo ihan ilmasia sporttijousitukselle.
HUOM HUOM HUOM
Jos on Sportpack-alusta, Fixukset yms. listaa väärät jouset. Listaa vakiojouset. Been there, done that.
Anyway iskareita ei omasta tarvinnut vaihtaa, mut jousien + alapallojen vaihtotyö oli 400€ sisältäen yläpään kääntölaakerit. Alapallot oli kallis keikka, kun ei oltu koskaan vaihdettu -> alkuperäiset oli niiteillä ja piti porata.
HUOM HUOM HUOM
Jos on Sportpack-alusta, Fixukset yms. listaa väärät jouset. Listaa vakiojouset. Been there, done that.
Anyway iskareita ei omasta tarvinnut vaihtaa, mut jousien + alapallojen vaihtotyö oli 400€ sisältäen yläpään kääntölaakerit. Alapallot oli kallis keikka, kun ei oltu koskaan vaihdettu -> alkuperäiset oli niiteillä ja piti porata.
Re: Giulietta 940
Alapallot oli kallis keikka, kun ei oltu koskaan vaihdettu -> alkuperäiset oli niiteillä ja piti porata.
Tuohan on pelkkää scheissea, niittien poraaminen vie suunnilleen saman verran aikaa kuin mutterin avaaminen. Kannatta ehkä miettiä jotain muuta korjaamoa...
Tuohan on pelkkää scheissea, niittien poraaminen vie suunnilleen saman verran aikaa kuin mutterin avaaminen. Kannatta ehkä miettiä jotain muuta korjaamoa...
Re: Giulietta 940
Autojerryssä on tällä hetkellä yksi tulos ja hinta sen verran alhainen että ei tietoa sisältääkö se työt ja/tai osat ja kuinka monelle puolelle. Toiselle puolelle on naksuva kääntölaakeri vaihdettu "ennen kuin jousi menee poikki" muun huollon aikana joten sinänsä karkea työn määrä on tiedossa, ongelmana vain että työn hoiti alfoihin erikoistunut luottokorjaamo ja nyt auto jäi paikkaan josta en sitä rikkinäisenä kotiin mielellään ajaisi. Kiinnostus on lähinnä että kuinka monta satalappusta foorumin väki on maksanut vastaavasta hommasta, tietää sitten että mihin asti auton viitsii ajaa/hinauttaa nykyisestä olinpaikasta kun omallakin ajalla on joku hinta ja lähistöllä olisi yksi korjaamo minkä toimitaan luotan edes jonkun verran.Pujazuba kirjoitti: ↑26 Helmi 2022, 20:57Autojerry.fi tai vastaavasta palvelusta saa parhaan hintahaarukan selville ja samalla lukuisia tarjouksia.Sntn kirjoitti: ↑26 Helmi 2022, 16:45Mitäs etupään iskarien ja jousien vaihto maksaa osineen ja töineen suurinpiirtein? Katsastuksesta ne meni läpi muutama kuukausi takaperin, mutta iästä ei tietoa ja nyt nyt tuli huollon päätteeksi huomattua autoa alas tunkatessa että toisesta jousesta tippui pala pois, oletettavasti oli ylhäällä jumissa jossain.
- Aquatica
- Viestit: 15111
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Giulietta 940
Juu, kuulemma on kiva tehdä paikallansa. Giuliettan rakenne on ihan ja sanonko että mistä - tämän takia ulkoistin sen korjaamolle x)Werneri kirjoitti: ↑26 Helmi 2022, 23:29Alapallot oli kallis keikka, kun ei oltu koskaan vaihdettu -> alkuperäiset oli niiteillä ja piti porata.
Tuohan on pelkkää scheissea, niittien poraaminen vie suunnilleen saman verran aikaa kuin mutterin avaaminen. Kannatta ehkä miettiä jotain muuta korjaamoa...
Tuosta voi toki laskea joku noheva, että jousien vaihto vanhoihin tolppiin yhdistettynä yläpäiden vaihdolla on ehkä 250-300 töineen joten loppuosa työstä (100-150) on alapalloja. Työvaihekohtaisesti äkkiseltään laskettuna väitän, että kallein osuus oli se. Voi toki olla et oikeesti jouset oli kallista, hitostako noita tietää. Ei mikään korjaamo erottele työvaihekohtaisesti laskutusta
- matti_vuorio
- Viestit: 1539
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Giulietta 940
En näe ainakaan itse mitään pointtia vaihdattaa ulkopuolisen tekemänä tuota pelkkää alapalloa. 40€ lisää, niin vaihtuu myös puslat. Alapalloa ei ollut erikseen saatavilla vielä takavuosina, mutta nyt sen saa.
- Aquatica
- Viestit: 15111
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Giulietta 940
Itse totesin, ettei mulla ole työkaluja jolla saan edes tukivarret irti purkamatta puolta keulaa
Etummaiset pultit typerässä kolossa puskurin alla piilossa.
Pöydällä ollessaanhan nuo olisikin ihan triviaalinen homma vaihtaa itse.
Etummaiset pultit typerässä kolossa puskurin alla piilossa.
Pöydällä ollessaanhan nuo olisikin ihan triviaalinen homma vaihtaa itse.
-
- Viestit: 3
- Liittynyt: 03 Elo 2018, 20:02
- Car(s): Giulietta T-jet, -11
156 1.8 TS SW, -05
Re: Giulietta 940
Pakko nyt vielä tähän palata , pajalle vein katsottavaksi ja Gatesin hihnahan se siellä. Mitään ongelmaakaan eivät löytäneet niin ehkä on sitten vaan ominaisuus .ArttuNaattor kirjoitti: ↑10 Helmi 2022, 19:01Onko viime jakopäärempassa käytetty kenties Gatesin hihnasarjaa ja vesipumppua? Mites tyhjäkäynti, kuuluuko sellainen muljuva ulina-ääni siitä vesipumpun alueelta myös? Toi ihan videon alku kuulostaa ainakin vähän siltä, ennenkuin alat nostaa kierroksia. Gatesin logon pitäisi erottaa jakohihnasta, mutta en ole varma saako sitä luntattua helposti päältäpäin. Altapäin konetta katsoessa se hihna on ihan hyvin näkyvissä. Omassa Giuliettassa on Daycon sarja ja hiljainen kone. Aikaisempi auto oli Fiat Bravo T-Jet, mikä alkoi pitämään tuollaista samanlaista ääntä jakopäärempan jälkeen kun oli käytetty Gatesin sarjaa. Auto ei vaan ehtinyt olla minulla niin pitkään, että olisi tullut uusi hihnanvaihto vastaan ja olisin saanut varmistettua oisko kone hiljentynyt jos olisi käyttänyt erimerkkistä hihnasarjaa ja vesipumppua. Autostetoskoopilla kun kuuntelin niin vesipumpusta tuo identtinen ääni ainakin lähti, toimi kyllä hyvin seuraavat 3-vuotta mitä omistin mutta ääni ärsytti.
- ArttuNaattor
- Viestit: 70
- Liittynyt: 23 Huhti 2021, 15:10
- Car(s): 2012 Giulietta T-Jet
Re: Giulietta 940
Hyvä tietää ja pääasia että kone kukkuu normaalisti. Minulle jäi erittäin vahva käsitys, että se on tosiaan se Gatesin vesipumppu ainakin näihin FIRE pohjaisiin 1.4 koneisiin vaan ominaisuudeltaan äänekäs. Kun tulee parin vuoden päästä aika teetättää jakopää oman Giuliettaan niin täytyy kyllä pyytää korjaamoa laittamaan jotain muuta merkkiä, kuin sitä.
Re: Giulietta 940
Mikähän on? Kesken ajon tauluun tuli ensiksi akun kuva. Hetken kuluttua tästä alkoi tippumaan yksitellen lisälaitteet pelistä tekstin kera. Ajalin kotiin asti ja pihassa sammutin ja koitin käynnistää uudelleen. Napsuttaa vain.
- pahakeisari
- Viestit: 109
- Liittynyt: 19 Elo 2008, 21:24
- Car(s): Alfa Romeo 159jtdm q4 2010
Fiat Croma 2.2at 2008
Ex Alfa Romeo Giulietta 2.0jtdm tct - Paikkakunta: Askola
Re: Giulietta 940
Eiköhän laturi sanonut sopimuksensa irti.
- Romeo y Julieta
- Viestit: 573
- Liittynyt: 08 Syys 2020, 21:31
- Car(s): 156 2.5 V6 '02
Giulietta MA 170 '13
Ex:
Giulietta MA 170 '11 - Paikkakunta: Heinola
Re: Giulietta 940
Jarrulevyistä ja niiden koosta olisi pari kysymystä, en hakutoiminnolla nyt tähän hätään löytänyt täältä aiempaa vastausta. Eli siis auto on varustettu sportpack ykkösellä, mutta levyt on näissä ilmeisesti täysin samat kuin perusmallissa? Bremboja tässä ei ainakaan ole. Hämmentävää kuitenkin on että Autodocista löytyy esim. taakse kahden kokoisia levyjä (264/278 mm) ja pienempien kohdalla osassa lukee "ei autoille sport-paketilla".
- Cloverleaf
- Viestit: 1599
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Tesla Model 3
Re: Giulietta 940
Shop.alfisti.net kertoo seuraavaa. Eli jos sulla on 2011 mallinen, jossa ei ole Bremboja edessä, niin tuo 264 olisi oikea valinta.Romeo y Julieta kirjoitti: ↑06 Maalis 2022, 19:50Jarrulevyistä ja niiden koosta olisi pari kysymystä, en hakutoiminnolla nyt tähän hätään löytänyt täältä aiempaa vastausta. Eli siis auto on varustettu sportpack ykkösellä, mutta levyt on näissä ilmeisesti täysin samat kuin perusmallissa? Bremboja tässä ei ainakaan ole. Hämmentävää kuitenkin on että Autodocista löytyy esim. taakse kahden kokoisia levyjä (264/278 mm) ja pienempien kohdalla osassa lukee "ei autoille sport-paketilla".
- Romeo y Julieta
- Viestit: 573
- Liittynyt: 08 Syys 2020, 21:31
- Car(s): 156 2.5 V6 '02
Giulietta MA 170 '13
Ex:
Giulietta MA 170 '11 - Paikkakunta: Heinola
Re: Giulietta 940
^ Selvä juttu, kiitos tiedosta
- Satakuusnelonen
- Viestit: 1821
- Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
- Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 164 TS FL, 164 QV
- Paikkakunta: Pirkkala
Re: Giulietta 940
Eteen on kolme eri vaihtoehtoa ja taakse kaksi. 2011 Multiar sopi 305mm eteen ja 264mm taakse.Romeo y Julieta kirjoitti: ↑06 Maalis 2022, 19:50Jarrulevyistä ja niiden koosta olisi pari kysymystä, en hakutoiminnolla nyt tähän hätään löytänyt täältä aiempaa vastausta. Eli siis auto on varustettu sportpack ykkösellä, mutta levyt on näissä ilmeisesti täysin samat kuin perusmallissa? Bremboja tässä ei ainakaan ole. Hämmentävää kuitenkin on että Autodocista löytyy esim. taakse kahden kokoisia levyjä (264/278 mm) ja pienempien kohdalla osassa lukee "ei autoille sport-paketilla".
an amateur practices until he gets it right. a professional practices until he can't get it wrong
- Romeo y Julieta
- Viestit: 573
- Liittynyt: 08 Syys 2020, 21:31
- Car(s): 156 2.5 V6 '02
Giulietta MA 170 '13
Ex:
Giulietta MA 170 '11 - Paikkakunta: Heinola
Re: Giulietta 940
^ Joo, tuollainen setti + palat tulikin laitettua tilaukseen. Takana levyjen paksuus minimimitassa ja edessäkin melkein, uusin kaikki samalla kertaa. Autodoc yritti joidenkin 305 mm etulevyjen kohdalla väittää, etteivät kuuluisi sport-paketilla varustettuun autoon. Varmistin vielä koon ottamalla toisen etupyörän irti ja mittaamalla levyn halkaisijan, 305 mm siellä tosiaan oli
- Cloverleaf
- Viestit: 1599
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Tesla Model 3
Re: Giulietta 940
Onkohan Autodocin järjestelmässä nuo Brembot nimellä "Sport-paketti"? Nimittäin tuo sopisi myös siihen, mitä kirjoitit noista takajarrujen mitoista ja sport-paketista. Ja tällä Autodocin termillä ei varmaankaan ole mitään tekemistä Alfan oman varustepaketin nimen kanssa.Romeo y Julieta kirjoitti: ↑08 Maalis 2022, 20:34^ Joo, tuollainen setti + palat tulikin laitettua tilaukseen. Takana levyjen paksuus minimimitassa ja edessäkin melkein, uusin kaikki samalla kertaa. Autodoc yritti joidenkin 305 mm etulevyjen kohdalla väittää, etteivät kuuluisi sport-paketilla varustettuun autoon. Varmistin vielä koon ottamalla toisen etupyörän irti ja mittaamalla levyn halkaisijan, 305 mm siellä tosiaan oli
- Romeo y Julieta
- Viestit: 573
- Liittynyt: 08 Syys 2020, 21:31
- Car(s): 156 2.5 V6 '02
Giulietta MA 170 '13
Ex:
Giulietta MA 170 '11 - Paikkakunta: Heinola
Re: Giulietta 940
^ Paljon mahdollista
- Polforea
- Viestit: 11521
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Giulietta 940
Varman tuloksen saa kun nappaa pyörän irti ja mitan kanssa tarkastaa, mitä siellä alla oikeasti on.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
-
- Viestit: 2648
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): pikaladattava hybridi
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Giulietta 940
Silmä käteen riittää? Taisi nuo Brembon jarrut tulla kaupan päälle, kun optialistalta valitsi "punaiset jarrusatulat".
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
Re: Giulietta 940
Siellähän näköjään muovinen pohjapanssari ottanut itseensä jossain urassa tai en tiiä ja revennyt yhden kiinnitysniitin kohdalta. Onneksi ei pahemmin repsota.
Kyllähän tossa Arabiassa Hämeentiellä vähän rusahtelua onkin kuulunut.
Kyllähän tossa Arabiassa Hämeentiellä vähän rusahtelua onkin kuulunut.
- ArttuNaattor
- Viestit: 70
- Liittynyt: 23 Huhti 2021, 15:10
- Car(s): 2012 Giulietta T-Jet
Re: Giulietta 940
Jarruosien kanssa olen itse suosinut VINin mukaan toimivia Epereitä, mistä pääsee ihan räjäytyskuvista katsomaan mikä on se oman VIN:in mukainen alkuperäinen osanumero levyjen, palojen ym. kilkkeiden osalta ja lyönyt sen OEM numeron autodocin hakuun. Tuo tosiaan sekoittaa pakkaa oikean osan etsinnän kanssa jonkun verran, jos kaikissa sport-packeissa ei olekkaan tullut Bremboja 330 millisillä levyillä, koska myös Brembon omilla sivuilla oleva katalogi luulee näin.
Re: Giulietta 940
Sama juttu täälläkin! Varsin noloa etenkin liikennevaloissa, kun pyyhin pysähtyy puoli tiehen!
Re: Giulietta 940
Onko kellään tietoa missä onnistuu Giulietta 1.4 multiair tct:n voiteluöljyn vaihto ja hydrauliikkaöljyn lisäys? Siis automaattilaatikkoon.
Pitäisi teettää 100000 km huolto.
Delta auto on nostanut kädet pystyyn! Kyselly niiltä eri kaupungeista.... eivät viitsi edes ottaa yhteyttä ja myöntää. Postia tulee kyllä, että huollamme autonne. Heh!
Tampereen Delta auto on vitsi! Kävin paikan päällä kysymässä tct:n voiteluöljyn vaihtoa Giuliettaan. Vastaus oli: "Mikä auto se on?" Noh! Loppu selvitys oli ettei ole tietoa/ohjetta. Ei osata!
Pitäisi teettää 100000 km huolto.
Delta auto on nostanut kädet pystyyn! Kyselly niiltä eri kaupungeista.... eivät viitsi edes ottaa yhteyttä ja myöntää. Postia tulee kyllä, että huollamme autonne. Heh!
Tampereen Delta auto on vitsi! Kävin paikan päällä kysymässä tct:n voiteluöljyn vaihtoa Giuliettaan. Vastaus oli: "Mikä auto se on?" Noh! Loppu selvitys oli ettei ole tietoa/ohjetta. Ei osata!
- Pujazuba
- Viestit: 2359
- Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
- Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS
Re: Giulietta 940
Onpa toivotonta tuon ns virallisen jälleenmyyjän palvelut.Negroni kirjoitti: ↑17 Maalis 2022, 13:00Onko kellään tietoa missä onnistuu Giulietta 1.4 multiair tct:n voiteluöljyn vaihto ja hydrauliikkaöljyn lisäys? Siis automaattilaatikkoon.
Pitäisi teettää 100000 km huolto.
Delta auto on nostanut kädet pystyyn! Kyselly niiltä eri kaupungeista.... eivät viitsi edes ottaa yhteyttä ja myöntää. Postia tulee kyllä, että huollamme autonne. Heh!
Tampereen Delta auto on vitsi! Kävin paikan päällä kysymässä tct:n voiteluöljyn vaihtoa Giuliettaan. Vastaus oli: "Mikä auto se on?" Noh! Loppu selvitys oli ettei ole tietoa/ohjetta. Ei osata!
Öljypiste mainostaa kaikenlaisia öljynvaihtoja muttei ole AR talo. Auto Milano on AR spesialisti josta olen kuullut. Esim Hyvinkäällä Vähämaan autopalvelu on myös spesialisti.
Ottaisin itse ainakin tarkasti selville oikean öljyn tyypin ja varmistaisin ettei mikään paja laita järjestelmään jotakin joka ei täytä kaikki oikeat valmistajan vaatimukset (viskositeetti + luokitus).
TCT tapauksessa taitaa olla kahta eri öljyä laatikon eri kohdissa käytössä?
Re: Giulietta 940
On vaikeaa! AutoJerry ei tuottanut mitään eikä DeltaAuton chattipalvelu.... Noh! Ehkä tämä tästä.
Mutta tuo kyseinen TCT. Siinä on hydrauliikka öljyä pienoinen määrä ja sen tarkoitus on hoitaa vaihteensiirron "jouhevuutta". Jotenkin näin sen olen ymmärtänyt. Eli, jos vaihteensiirto takeltelee tai jumittaa, syy löytyy ensisijaisesti siitä sen vähyydestä.
Nyt soittelin ET-Autotech korjaamoon asiasta..... Lupasivat selvittää asiaa ja ottaa vielä tänään yhteyttä.
Mutta tuo kyseinen TCT. Siinä on hydrauliikka öljyä pienoinen määrä ja sen tarkoitus on hoitaa vaihteensiirron "jouhevuutta". Jotenkin näin sen olen ymmärtänyt. Eli, jos vaihteensiirto takeltelee tai jumittaa, syy löytyy ensisijaisesti siitä sen vähyydestä.
Nyt soittelin ET-Autotech korjaamoon asiasta..... Lupasivat selvittää asiaa ja ottaa vielä tänään yhteyttä.
- pahakeisari
- Viestit: 109
- Liittynyt: 19 Elo 2008, 21:24
- Car(s): Alfa Romeo 159jtdm q4 2010
Fiat Croma 2.2at 2008
Ex Alfa Romeo Giulietta 2.0jtdm tct - Paikkakunta: Askola
Re: Giulietta 940
En tiedä missä päin vaikutat. Mutta Mäntsälän Car pojat osaavat homman. Ja tutelaa tuli laatikkoon sekä hydralikkaan.
Negroni kirjoitti: ↑17 Maalis 2022, 13:00Onko kellään tietoa missä onnistuu Giulietta 1.4 multiair tct:n voiteluöljyn vaihto ja hydrauliikkaöljyn lisäys? Siis automaattilaatikkoon.
Pitäisi teettää 100000 km huolto.
Delta auto on nostanut kädet pystyyn! Kyselly niiltä eri kaupungeista.... eivät viitsi edes ottaa yhteyttä ja myöntää. Postia tulee kyllä, että huollamme autonne. Heh!
Tampereen Delta auto on vitsi! Kävin paikan päällä kysymässä tct:n voiteluöljyn vaihtoa Giuliettaan. Vastaus oli: "Mikä auto se on?" Noh! Loppu selvitys oli ettei ole tietoa/ohjetta. Ei osata!