Itsellä on yhden vähän pidemmän koeajon kokemus, mutta ei varsinaisesta käytöstä. Tuli kokeiltua model3, EQA, EV6, e-C4, Mach-E ja Ioniq5. Näistä finaalikierrokselle päätyivät Mach-E ja Ioniq5, joista päädyin korealaistuotteeseen. Osittain ratkaisi järki, osittain ihan puhtaat makuasiat. Onhan Mustang tietyllä tavalla jormakkaampi kulkupeli, ja enemmän tehoa vähemmän sijasta on yleensä itseisarvo omalla kohdalla. Sisustassa itseä nyppii eniten se päälleliimatun näköinen julmetun kokoinen telkkari kojelaudassa. Vaikka Ioniq5:nkin toimintoja pääosin käytetään näytön kautta, on ratkaisu kuitenkin mielestäni toteutettu tyylikkäämmin ja perinteisiä namiskuukkeleitakin on hieman jätetty perustoimintoja varten Hyundai myös ottaa virtaa sisäänsä nopeammin ja kulkee ainakin teoriassa pidemmälle, ja muotoilu on kasari-scifi -outoudessaan riittävän huomiota herättävä itselle. Mutta valinta näiden kahden välillä ei ollut itselle mitenkään selvä, ja vaikka yleensä autohankinnoissa päädyn tunneperäisiin ratkaisuihin, niin nyt piti ottaa poikkeuksellisesti vähän järkiperusteitakin mukaanGusse kirjoitti: ↑18 Maalis 2022, 10:42Täällä taitaa suurin osa ajella tesloilla ja ei taida kellään olla käytännön kokemusta mach e:stä?
Itsellä harkinnassa siirtyä takasin liisarikuskiksi sähköauton hankinnan myötä ja vahvimmillaan olisi nyt tuollainen mach e takavedolla ja pikkuakulla. Vähän ehkä pompottava, mutta muuten ok ajettava. Toisena harkinnassa polestar, mutta se olisi sitten ahtaampi ja etuveto. Audin q4 etron kanssa mietinnöissä, mutta siinä on julmetut toimitusajat.
Edit. Tuommoista graafia väsäilin silloin valintaa helpottamaan. Oli vielä viimevuotisilla bensan hinnoilla, sähkön hinta laskettu Lummesähkön julkisilla latauspisteillä. Hyvää / huonoa on subjektiivisia mielipiteitä, joista voi ja saa vapaasti olla itse kukin eri mieltä