Joo, pistä yhteystietoja jos löydät YV:na. Kaveri joutuu nyt ajamaan kännykkä nopeus-ja matkamittarina pelkästään ...dnapekko kirjoitti:Kiitoksia, on ainakin persoonallisen näköinen...Jiitee kirjoitti: Nätti Futura. Oliko sulla mittaristossa häikkää ? Naapurilla Caponord, jossa ollut paljon sähköhäikkää ... yksi kesä ei käynnistynyt ( ECU- herätekarva lisäkytkimellä vasta auttoi), nyt mittaristo ihan mykkä ... onko sulla tiedossa vaihtomittaria...
Nakkilan Mopo kuulemma myy tehdasuutta mittaristoa hintaan 1200 eur
Futurassa ja Capossa kuulemma sama mittaristo.
Saas nähdä tuleeko minullakin vielä ikävä 800 VFR:ää
Ainahan Futun mittareissa häikkää on Itsellä tosin vain löysässä olleet neulat. Yleensä mykän mittariston saa korjattua vaihtamalla yhden kondensaattorin, asiasta on paljon juttua apriliaforumilla. Yksi Hollantilainen firma korjaa noita myös. Ja ehkä yksi Britti kans, voin etsiä yhteystietoja. Periaatteessa korjaus on aika yksinkertainen, jos se on vain kondensaattorin vaihto.
Ja Nakkilasta kannatta pysyä kaukana, bensansuodattimen hankintaprosessi kesti nelisen kuukautta.
Italialaiset moottoripyörät
Valvoja: Moderators
- Jiitee
- Viestit: 4486
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.
ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Italialaiset moottoripyörät
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too
Re: Italialaiset moottoripyörät
Minäkin ostin syksyllä punaisen futuran matkajuhdaksi. Ajoin 7km koeajoa ja toin pakulla talliin. Kelit oli jo kylmiä.
Nyt talven aikana käyty kaikki mahdolliset vikakohteen ennakoivasti läpi mitä näiltä foorumeilta löytyy:
https://www.apriliaforum.com/forums/forum.PHP
http://www.apriliafutura.co.uk/
Jos sillä nyt hetken pääsisi huolettomasti. Onhan se sentään Italian Honda, mutta se ei välttämättä ole paljon se.
Toki ainahan voi verrata tallissa olevaan Benelliin....
Nyt talven aikana käyty kaikki mahdolliset vikakohteen ennakoivasti läpi mitä näiltä foorumeilta löytyy:
https://www.apriliaforum.com/forums/forum.PHP
http://www.apriliafutura.co.uk/
Jos sillä nyt hetken pääsisi huolettomasti. Onhan se sentään Italian Honda, mutta se ei välttämättä ole paljon se.
Toki ainahan voi verrata tallissa olevaan Benelliin....
- dnapekko
- Viestit: 614
- Liittynyt: 10 Helmi 2017, 15:02
- Car(s): GT 2,0 JTS -04; Thesis 3,2 -03; ex 156 SW JTS 2,0 -06, ex Brera 3,2 -06, ex 147 2,0 TS -07
Re: Italialaiset moottoripyörät
Meillähän on ollut samat puuhat, mistäs ostit bensan paluuletkun pikaliittimen ? Mosfet-jännitteensäädin pitäis vielä tilata ennen ajokauden alkua...savijo-r kirjoitti:Minäkin ostin syksyllä punaisen futuran matkajuhdaksi. Ajoin 7km koeajoa ja toin pakulla talliin. Kelit oli jo kylmiä.
Nyt talven aikana käyty kaikki mahdolliset vikakohteen ennakoivasti läpi mitä näiltä foorumeilta löytyy:
https://www.apriliaforum.com/forums/forum.PHP
http://www.apriliafutura.co.uk/
Jos sillä nyt hetken pääsisi huolettomasti. Onhan se sentään Italian Honda, mutta se ei välttämättä ole paljon se.
Toki ainahan voi verrata tallissa olevaan Benelliin....
Minulla on vertailuna kaksi 80-luvun V4-Hondaa, on ne asentajaystävällisempiä vehkeitä, jos ei tarvi kaasareita irroitella/laitta takaisin paikoilleen.
Pekka Kajaanista
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Honda VF1000F2
Aprilia RST Futura 2001
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Honda VF1000F2
Aprilia RST Futura 2001
Re: Italialaiset moottoripyörät
Se mun pyörään olikin jo vaihdettu, mutta tuosta vaikka eka ebay linkki mikä tuli: https://www.ebay.com/itm/Aprilia-Futura ... 3513271370dnapekko kirjoitti:Meillähän on ollut samat puuhat, mistäs ostit bensan paluuletkun pikaliittimen ? Mosfet-jännitteensäädin pitäis vielä tilata ennen ajokauden alkua...savijo-r kirjoitti:Minäkin ostin syksyllä punaisen futuran matkajuhdaksi. Ajoin 7km koeajoa ja toin pakulla talliin. Kelit oli jo kylmiä.
Nyt talven aikana käyty kaikki mahdolliset vikakohteen ennakoivasti läpi mitä näiltä foorumeilta löytyy:
https://www.apriliaforum.com/forums/forum.PHP
http://www.apriliafutura.co.uk/
Jos sillä nyt hetken pääsisi huolettomasti. Onhan se sentään Italian Honda, mutta se ei välttämättä ole paljon se.
Toki ainahan voi verrata tallissa olevaan Benelliin....
Minulla on vertailuna kaksi 80-luvun V4-Hondaa, on ne asentajaystävällisempiä vehkeitä, jos ei tarvi kaasareita irroitella/laitta takaisin paikoilleen.
Onhan tässä vähän työtä että saa huoltokohteet esiin. Sivu ja alakatteet on 48 ruuvilla kiinni. Ja yläkate ja tuulilasi siis vielä paikallaan.
Mä laitoin muistaakseni jonkun Yamahan Mosfetin.
- Jiitee
- Viestit: 4486
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.
ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Italialaiset moottoripyörät
No niinh, nyt sitten Ducakin on kotitallissa Guzzin ja Juulian kanssa.
Olipa kiva päästellä eka kesän pitempi lenkki Etelä-Savosta Etelä- Pohjanmaalle.
Sain n. 400 km:n siirtymällä kilometrejä kasattua vajaa 500 St4:lla
Piti pari mutkatiepätkää lisätä reittiin...
Olipa kiva päästellä eka kesän pitempi lenkki Etelä-Savosta Etelä- Pohjanmaalle.
Sain n. 400 km:n siirtymällä kilometrejä kasattua vajaa 500 St4:lla
Piti pari mutkatiepätkää lisätä reittiin...
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too
-
- Viestit: 1431
- Liittynyt: 16 Kesä 2013, 20:52
- Car(s): Lancia Delta -09
Fiat Tempra 1,6 SX -96
Fiat 128 Panorama -77
Fiat Bravo "HeviGeeTee" -97
Beta 390 RR -18 - Paikkakunta: Mäntyharju
Re: Italialaiset moottoripyörät
Hieman tullut harrasteltua ja käyty välillä vähän Betaa lennättämässäkin:
Ensi viikonloppuna sitten MM-tason kuskin oppiin
Ensi viikonloppuna sitten MM-tason kuskin oppiin
Pizza, pasta, mafia!
Flappy paddles - löysät polkimet.
Flappy paddles - löysät polkimet.
- JarHei
- Viestit: 509
- Liittynyt: 24 Marras 2019, 20:30
- Car(s): Alfa GT 3.2,
BMW 330ia e90,
VW Golf Mk2 3dr 1.8,
ex: Fiat Coupe 1.8,
(Opel Kadett A Coupe) - Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Italialaiset moottoripyörät
Jos joku haluaisi luopua, niin isän kanssa ollaan yritetty nyt tässä tovi metsästää sopivaa Monsteria. Hakusessa ollut 2-venttiilinen ilmajäähy ruiskulla eli käytännössä 2002->, ja vanhaa mallia eli kaiketi ->2008. S2R 800 olisi ihanteellinen, mutta 620, 695 yms kiinnostavia.
Kauppa käy noista nyt niin kiivaasti, että aina myöhässä noiden kanssa. Yhdestä oli kaupat sovittu, mutta myyjä teki oharit. Sen lisäksi varmaan nyt 5 pyörästä on otetty yhteyttä, mutta joko ilmoitus unohdettu poistaa tai yksinkertaisesti kerennyt mennä juuri. Tällä hetkellä nettimotossa ainoastaan kaasarivehkeitä ja S4, mutta tuo onkin 4-venttiili vesijäähy. Listoilla on vielä keltainen S2R, mutta joku maksanut jo varausmaksun lauantaiksi.
Kauppa käy noista nyt niin kiivaasti, että aina myöhässä noiden kanssa. Yhdestä oli kaupat sovittu, mutta myyjä teki oharit. Sen lisäksi varmaan nyt 5 pyörästä on otetty yhteyttä, mutta joko ilmoitus unohdettu poistaa tai yksinkertaisesti kerennyt mennä juuri. Tällä hetkellä nettimotossa ainoastaan kaasarivehkeitä ja S4, mutta tuo onkin 4-venttiili vesijäähy. Listoilla on vielä keltainen S2R, mutta joku maksanut jo varausmaksun lauantaiksi.
- TeroPee
- Viestit: 1567
- Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
- Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Italialaiset moottoripyörät
Niinkuin tämmöinen mutta keltainen? https://www.blocket.se/annons/alvsborg/ ... 0/89469657JarHei kirjoitti:Jos joku haluaisi luopua, niin isän kanssa ollaan yritetty nyt tässä tovi metsästää sopivaa Monsteria. Hakusessa ollut 2-venttiilinen ilmajäähy ruiskulla eli käytännössä 2002->, ja vanhaa mallia eli kaiketi ->2008. S2R 800 olisi ihanteellinen, mutta 620, 695 yms kiinnostavia.
Kauppa käy noista nyt niin kiivaasti, että aina myöhässä noiden kanssa. Yhdestä oli kaupat sovittu, mutta myyjä teki oharit. Sen lisäksi varmaan nyt 5 pyörästä on otetty yhteyttä, mutta joko ilmoitus unohdettu poistaa tai yksinkertaisesti kerennyt mennä juuri. Tällä hetkellä nettimotossa ainoastaan kaasarivehkeitä ja S4, mutta tuo onkin 4-venttiili vesijäähy. Listoilla on vielä keltainen S2R, mutta joku maksanut jo varausmaksun lauantaiksi.
- JarHei
- Viestit: 509
- Liittynyt: 24 Marras 2019, 20:30
- Car(s): Alfa GT 3.2,
BMW 330ia e90,
VW Golf Mk2 3dr 1.8,
ex: Fiat Coupe 1.8,
(Opel Kadett A Coupe) - Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Italialaiset moottoripyörät
Juurikin tuollaisesta keltamustasta soitin tänään, mutta oli jo käytännössä myyty. Tarkoitin siis että nettimotossa yksi keltainen. Oli vähän tyyris ja väärän värinen, mutta kuitenkin Termignonin kokoputkisto, ohjelmoitu ja parempi etupää. Viikko sitten soitin samanlaisesta punaisesta, mutta kerkesi sekin mokoma mennä. Värillä ei ole niinkään väliä, punainen on tietysti upea, mutta jos ei väri miellytä silmää niin todennäköisesti tulee värkättyä ite joku tricolore tyyli.TeroPee kirjoitti:Niinkuin tämmöinen mutta keltainen? https://www.blocket.se/annons/alvsborg/ ... 0/89469657
Tuontia tuskin tulee ajateltua ainankaan vielä, koska suomesta näyttäisi saavan myös S2R samalla hintaa, välillä halvemmallakin. Tuotuna pitää lyödä vielä verot päälle. Näitä nyt näyttää kuitenkin kohtuu usein tulevan myyntiin toistaiseksi.
- Jiitee
- Viestit: 4486
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.
ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Italialaiset moottoripyörät
https://www.nettimoto.com/ducati/monster/2550067
Siitä kunnon mosalla... olisi omaan makuun sopiva hirviö
Siitä kunnon mosalla... olisi omaan makuun sopiva hirviö
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- JarHei
- Viestit: 509
- Liittynyt: 24 Marras 2019, 20:30
- Car(s): Alfa GT 3.2,
BMW 330ia e90,
VW Golf Mk2 3dr 1.8,
ex: Fiat Coupe 1.8,
(Opel Kadett A Coupe) - Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Italialaiset moottoripyörät
Joo huomasinkin kun tuo tuli aamulla myyntiin. Olisi tykki ja Termignonit valmiina. Isää ei vaan oikein nappaa tuo 4-venttiilikone ja toki itekkin samaa mieltä. Yhteiseen käyttöön puorä kuitenkin tulisi.
- Jiitee
- Viestit: 4486
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.
ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Italialaiset moottoripyörät
Desmoquattroko ei nappaa ? Mikäs siinä pelotttaa ?JarHei kirjoitti:Joo huomasinkin kun tuo tuli aamulla myyntiin. Olisi tykki ja Termignonit valmiina. Isää ei vaan oikein nappaa tuo 4-venttiilikone ja toki itekkin samaa mieltä. Yhteiseen käyttöön puorä kuitenkin tulisi.
Ainakin omassa ST 4:ssa oleva 916-pohjainen mosa on
kiva värkki. Puhuu mukavia ja väkevästi kierroslukualueella 4-8 t kierrosta minuutissa.
Nokkahihnoja saa vaihtaa samalla tavalla parin vuoden välein kuin kaksiventtiilisessäkin.
Ja tehoero ainakin ST- sarjassa huomattava, desmoduo noin 70-80 hp, quattro 105 hp.
Tuon 1000-Monsterin kone lienee 996-pohjainen eli varmaan 110-120 hp-hehtaareilla..
ja massa vain 180 kg ....
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- JarHei
- Viestit: 509
- Liittynyt: 24 Marras 2019, 20:30
- Car(s): Alfa GT 3.2,
BMW 330ia e90,
VW Golf Mk2 3dr 1.8,
ex: Fiat Coupe 1.8,
(Opel Kadett A Coupe) - Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Italialaiset moottoripyörät
Juu S4R specsit sanoo 113hp, kyllähän toi kulkis oikein kivasti. S2R taisi olla 800 78hp ja 1000 95. Tonnikkaita ei ole tosin näkynyt. Ainoa, minkä takia ollaan Desmoduon puolella on ulkonäkö. Noh, saa nähdä mihin tää kehittyy ajan kanssa.Jiitee kirjoitti:Desmoquattroko ei nappaa ? Mikäs siinä pelotttaa ?
Ainakin omassa ST 4:ssa oleva 916-pohjainen mosa on
kiva värkki. Puhuu mukavia ja väkevästi kierroslukualueella 4-8 t kierrosta minuutissa.
Nokkahihnoja saa vaihtaa samalla tavalla parin vuoden välein kuin kaksiventtiilisessäkin.
Ja tehoero ainakin ST- sarjassa huomattava, desmoduo noin 70-80 hp, quattro 105 hp.
Tuon 1000-Monsterin kone lienee 996-pohjainen eli varmaan 110-120 hp-hehtaareilla..
ja massa vain 180 kg ....
- Liitteet
-
- Pm2xYYc.png (149.13 KiB) Katsottu 6058 kertaa
-
- LYlCcxR.png (300.47 KiB) Katsottu 6058 kertaa
Italialaiset moottoripyörät
Itse tullut katseltua tässä lähiviikkoina F4:sia, 749 ja 999. Saa nähdä tuleeko tälle kesälle jotain hankittua, mutta nettimotossa on agentit päällä.
Edellisestä pyörästä, Brutale 910, onkin jo vierähtänyt 12 vuotta.
Hieman on polte päällä, mutta ensin pitäisi löytää talo asuttavaksi. Pitää hieman järjestystä priorisoida.
Edellisestä pyörästä, Brutale 910, onkin jo vierähtänyt 12 vuotta.
Hieman on polte päällä, mutta ensin pitäisi löytää talo asuttavaksi. Pitää hieman järjestystä priorisoida.
- niki
- Viestit: 1652
- Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
- Car(s): 159 2.0 JTDm -11, 156 2.5 V6 -03, 145 1.6 TS -00, Fiat 600e -24
- Paikkakunta: Aura
Re: Italialaiset moottoripyörät
Omasta tallista löytyy muutaman muunkin hetki sitten mainitsema Aprilia Futura, maanantaina talli täyttyy vielä Moto Guzzi Norgella. Huvivälinekauppiaat ovat kovasti jutelleet viime aikoina kaupan käyneen ripeästi. Tavarasta alkaa olemaan pulaa eikä hinnoista tarvitse isosti tinkiä. Sama meno veneiden ja vesijettien myynnissä.
Pari tuhatta km on jo tänä keväänä Futuralla takana. Tulpat pitäisi Apriliaan vaihtaa, mutta savijo-r:n mainitsemat 48 ruuvia on toistaiseksi pitäneet intoa repiä katteita auki maltillisena. Tyyppivikainen jännitteensäädin meni vaihtoon viime vuonna kun akku ei enää latautunut. Halpa kiinalainen tarvike ebaysta tilalle, joka on toiminut hyvin.
Pari tuhatta km on jo tänä keväänä Futuralla takana. Tulpat pitäisi Apriliaan vaihtaa, mutta savijo-r:n mainitsemat 48 ruuvia on toistaiseksi pitäneet intoa repiä katteita auki maltillisena. Tyyppivikainen jännitteensäädin meni vaihtoon viime vuonna kun akku ei enää latautunut. Halpa kiinalainen tarvike ebaysta tilalle, joka on toiminut hyvin.
Ammattina autokauppa
- JarHei
- Viestit: 509
- Liittynyt: 24 Marras 2019, 20:30
- Car(s): Alfa GT 3.2,
BMW 330ia e90,
VW Golf Mk2 3dr 1.8,
ex: Fiat Coupe 1.8,
(Opel Kadett A Coupe) - Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Italialaiset moottoripyörät
Tänään lähti S2R 1000 omaan talliin. Kerkesi se ehkä huimat puoli tuntia olla myynnissä, kunnes bongasin nettimotosta ja isäukko sopi kaupat. Oli kuulemma tullut reilusti soittoja ja tarjottu yli pyyntihinnankin, onneksi tällä kertaa oli rehellinen myyjä. Aivan huima pyörä ja niin perkuleeen nätti. Ja kyllä kerkiää vaikkei olekkaan desmoquattro Itse suoritin koeajon ja ajoin 250 kilsaa kotia. Ajoasennosta tykkään, ei käy lainkaan selkään tai käsiin, mutta sopivan sporttinen. Ainoastaan kaasukäden sormet tuppaa puutumaan, johtuukohan jotenkin omasta otteesta vai hanskoista koska sama vika jokikisellä pyörällä. Kotona vasta isäukko kävi testilenkillä ja ensimmäinen kommentti "kyl on brutaali vehje"
Mistäs porukka on tilaillut näihin varaosia? Alkais jakohihnojen vaihto olemaan ajankohtainen. Kilometrejä vähän, mutta kaksi vuotta vaihdosta ja kyllä nuo voisi vaihtaa ihan mielen rauhan vuoksi.
Oli tänään kyllä kiva keli käydä hakemassa pyörä, Alfojakin näkyi kiitettävästi tien päällä, useampi Giulietta, Stelvio, 159 ja 147.
Mistäs porukka on tilaillut näihin varaosia? Alkais jakohihnojen vaihto olemaan ajankohtainen. Kilometrejä vähän, mutta kaksi vuotta vaihdosta ja kyllä nuo voisi vaihtaa ihan mielen rauhan vuoksi.
Oli tänään kyllä kiva keli käydä hakemassa pyörä, Alfojakin näkyi kiitettävästi tien päällä, useampi Giulietta, Stelvio, 159 ja 147.
- Liitteet
-
- Snapchat-1320917218.jpg (283.44 KiB) Katsottu 5901 kertaa
Re: Italialaiset moottoripyörät
Eihän tulppien vaihtoon tarvitse kuin tankki nostaa, tosin varaudu samalla vaihtamaan kaikki alipaineletkut ja tarkistamaan mistä bensanpaineen säätimen alipaine on otettu. Airboksista vai imukurkusta mikä on oikea vaihtoehto. Italianpojilla on tässäkin ollut kahta eri tapaa... Niin ja se bensalinjan pikaliitin sekä tulpata tankin alla olevat tyhjät nipukat. Tankin sisällä niiden välillä on vain kieppi bensaletkua joka sekin hapertuu ajan saatossa ja alkaa vuotamaan mukavasti suoraan pakoputkelle.niki kirjoitti:Omasta tallista löytyy muutaman muunkin hetki sitten mainitsema Aprilia Futura, maanantaina talli täyttyy vielä Moto Guzzi Norgella. Huvivälinekauppiaat ovat kovasti jutelleet viime aikoina kaupan käyneen ripeästi. Tavarasta alkaa olemaan pulaa eikä hinnoista tarvitse isosti tinkiä. Sama meno veneiden ja vesijettien myynnissä.
Pari tuhatta km on jo tänä keväänä Futuralla takana. Tulpat pitäisi Apriliaan vaihtaa, mutta savijo-r:n mainitsemat 48 ruuvia on toistaiseksi pitäneet intoa repiä katteita auki maltillisena. Tyyppivikainen jännitteensäädin meni vaihtoon viime vuonna kun akku ei enää latautunut. Halpa kiinalainen tarvike ebaysta tilalle, joka on toiminut hyvin.
Norgeja muuten itsekkin katselen säännöllisesti
- JarHei
- Viestit: 509
- Liittynyt: 24 Marras 2019, 20:30
- Car(s): Alfa GT 3.2,
BMW 330ia e90,
VW Golf Mk2 3dr 1.8,
ex: Fiat Coupe 1.8,
(Opel Kadett A Coupe) - Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Italialaiset moottoripyörät
Tuli vähän selailtua kovalevyltä vanhoja valokuvia ja löytyi kuvia isän ex-Laverda 750 SFC replicasta yli kymmenen vuoden takaa.
- Liitteet
-
- IMG_0739.JPG (453.15 KiB) Katsottu 5632 kertaa
-
- IMG_0727.JPG (462.82 KiB) Katsottu 5632 kertaa
- JPeltola
- Viestit: 1189
- Liittynyt: 11 Tammi 2011, 19:59
- Car(s): Alfetta GTV 3.0 24v
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Italialaiset moottoripyörät
Ehtihän se olemaan jo 15 vuotta väliaikaissäilytyksessä. Haettiin tänään kotitalliin. Serie 1 Ducati 450 Scrambler siis kyseessä.
- Liitteet
-
- A1D06752-A1D1-4434-9801-2F83A9015B0E.jpeg (129.09 KiB) Katsottu 5013 kertaa
Viimeksi muokannut JPeltola, 13 Marras 2020, 11:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Farina
- Viestit: 1498
- Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
- Car(s): Japanilainen sähköinen mukamaasturi
- Paikkakunta: Pirkkala
Re: Italialaiset moottoripyörät
^Hyvin on säilytetty, kun näyttää siltä että vaatii vaan kunnon polkaisun ja baanalle
- Raikkoo
- Viestit: 298
- Liittynyt: 27 Loka 2013, 15:13
- Car(s): Giulia Super, -18
156 2.5 V6 Berlina, -99
Re: Italialaiset moottoripyörät
Avataanpa suuta tässäkin topicissa. Itsellä ollut alla vapusta 2018 Aprilia RSV4 Factory 2010, pääasiassa rata-ajossa kieputettu, mutta muutama tuhan kilometriä tulee tielläkin pörpöteltyä. Myös 2018 tehty alppi-turnee ajettu, sisälsi Italian, Ranskan, Sveitsin ja Itävallan alppeja. Näiden lisäksi Saksaa muna-asennossa ja piipahdus Tsekkejä.
La Bonette 2802 m
Ratakatteissa, edellisestä pyörästä tuli kaadettua alkuperäiset katteet.
La Bonette 2802 m
Ratakatteissa, edellisestä pyörästä tuli kaadettua alkuperäiset katteet.
Re: Italialaiset moottoripyörät
Tämähän olikin painunut melko syvälle, aikakin nostaa lähemmäs pintaa. Muistelin täällä olleen höpinää Monstereista ja olin näemmä jopa oikeassa. Jos joku osaisi hiukan valottaa noiden kuussatasten kestävyyttä, niin kuulisin mielelläni miten pitkälle noilla voi odottaa pääsevänsä perushuolloilla ja onko ruiskun kanssa odotettavissa murheita? Pari 620 -mallia on tsättimotossa kolmen tonnin pintaan ja se onkin koko lailla maksimisumma minkä suostun epäenglantilaisesta, tai ainakaan tällä haavaa ylitsepäänsä mistään, pärrästä maksamaan. Niin että iskeekö kätensä takuulla sontaan, jos erehtyy 60 tonnia ajettuun, jolla olisi sitten tarkoitus surrata mahdollisesti työmatkaa ja heittää muutama pienimuotoinen reissu kesän aikana.
Operating at the speed of dark
-
- Viestit: 130
- Liittynyt: 24 Touko 2016, 05:44
- Car(s): Giulietta 2.0 JTDm TCT -12
147 1.9 JTDm -08 - Paikkakunta: Lieksa
Re: Italialaiset moottoripyörät
Itsellä oli 600 kaasari monsteri ja reilu 60tkm mittarissa, eikä mitään oireita.Teddy kirjoitti: ↑25 Maalis 2022, 17:40Tämähän olikin painunut melko syvälle, aikakin nostaa lähemmäs pintaa. Muistelin täällä olleen höpinää Monstereista ja olin näemmä jopa oikeassa. Jos joku osaisi hiukan valottaa noiden kuussatasten kestävyyttä, niin kuulisin mielelläni miten pitkälle noilla voi odottaa pääsevänsä perushuolloilla ja onko ruiskun kanssa odotettavissa murheita? Pari 620 -mallia on tsättimotossa kolmen tonnin pintaan ja se onkin koko lailla maksimisumma minkä suostun epäenglantilaisesta, tai ainakaan tällä haavaa ylitsepäänsä mistään, pärrästä maksamaan. Niin että iskeekö kätensä takuulla sontaan, jos erehtyy 60 tonnia ajettuun, jolla olisi sitten tarkoitus surrata mahdollisesti työmatkaa ja heittää muutama pienimuotoinen reissu kesän aikana.
Kaverilla reilu 100tkm ajettu 620 ruisku ja ei siinäkään ole ollut korjaamisen tarvetta, säännöllisesti huollettu.
Uskaltaa ostaa 60tkm ajetun monsterin, jos se on vaan säännölleen huollettu!
Re: Italialaiset moottoripyörät
No kiitos nyt kuitenkin, vaikka varovasti toivoinkin jonkun puhuvan meikäläisen irti koko ideasta. Ihan lupaavaltahan tuo vaikuttaa, täytyis hiukan vielä opiskella miten desmon venttiilien säätö tapahtuu ja jakoremmiä noihin saa tietysti joskus vaihdella. Tuossa olis itse asiassa sopivasti pilattu 620 Dark A2 rekisteröitynä 40 tuhatta mittarissa. Vaihtoehtona ehkä jokin 80 -luvun japsi tai Ducati -sukuinen Condor A350, jonka kanssa kyllä saisi enemmät työväliajot unohtaa. Onhan tuossa italossa fiilistä enemmän riisiraketteihin verrattuna, vaikka tämän vuosituhannen laitteisiin sekaantumisesta voisi kyllä koitua imagotappioita.
Operating at the speed of dark
-
- Viestit: 130
- Liittynyt: 24 Touko 2016, 05:44
- Car(s): Giulietta 2.0 JTDm TCT -12
147 1.9 JTDm -08 - Paikkakunta: Lieksa
Re: Italialaiset moottoripyörät
Jakoremmin vaihto on simppeli toimenpide ainakin 2 venttiili koneisiin, kuten tuo 620 ja parikin kaveria tiedän, mitkä ajaa 4v / 25tkm samoilla hihnoilla (tehtaan suositus muistaakseni 2v /12tkm).Teddy kirjoitti: ↑28 Maalis 2022, 13:38No kiitos nyt kuitenkin, vaikka varovasti toivoinkin jonkun puhuvan meikäläisen irti koko ideasta. Ihan lupaavaltahan tuo vaikuttaa, täytyis hiukan vielä opiskella miten desmon venttiilien säätö tapahtuu ja jakoremmiä noihin saa tietysti joskus vaihdella. Tuossa olis itse asiassa sopivasti pilattu 620 Dark A2 rekisteröitynä 40 tuhatta mittarissa. Vaihtoehtona ehkä jokin 80 -luvun japsi tai Ducati -sukuinen Condor A350, jonka kanssa kyllä saisi enemmät työväliajot unohtaa. Onhan tuossa italossa fiilistä enemmän riisiraketteihin verrattuna, vaikka tämän vuosituhannen laitteisiin sekaantumisesta voisi kyllä koitua imagotappioita.
Omassa 1200 monsterissa hihnanvaihto on 5v / 30tkm.
Venttiilin säätökin onnistuu, jos vaan työkalut pysyy käsissä ja tekee kaikessa rauhassa.
Tällä hetkellä meiltä löytyy 3kpl monstereita, 50tkm ajettu 696 -10, 80tkm ajettu 750 -97 ja 45tkm ajettu 1200S -14.
Re: Italialaiset moottoripyörät
Löysin netistä Ducatin opetusvideon venttiilien säätöön. Lähtee tosta 14:27. Ei ihan simppeli toimenpide, mutta ei myöskään mahdoton. Aikoinaan omassa Hyperissä oli välykset pielessä vaikka oli ns. "huollettu", eli kannattaa tarkistaa. Linkki:https://www.youtube.com/watch?v=P1v6ajAbMUo
Era di vitale importanza non scendere mai a compromessi nella progettazione di un'Alfa Romeo
Re: Italialaiset moottoripyörät
Joo, tuubasta näytti löytyvän videoita, enkä siis hetkeäkään epäile ettäkö tekemättä jäisi. Tuumailin vaan onko se tehty hyvin ruuvisäädöillä, vai huonosti palasäädöillä ja paloillahan tuo näyttää olevan. Vaikuttaa suoraan hintanäkemyksiin hypoteettisen kaupanteon yhteydessä.
Operating at the speed of dark
Re: Italialaiset moottoripyörät
Jaa niin noissa vehkeissähän on ajonestot, siruavaimet ja kaikki. Se siitä kiinnostuksesta, mutta kiitokset neuvoista kuitenkin ja pahoitteluni häiriöstä.
Operating at the speed of dark
- dnapekko
- Viestit: 614
- Liittynyt: 10 Helmi 2017, 15:02
- Car(s): GT 2,0 JTS -04; Thesis 3,2 -03; ex 156 SW JTS 2,0 -06, ex Brera 3,2 -06, ex 147 2,0 TS -07
Re: Italialaiset moottoripyörät
Jos tosissaan 80-luvin japsi kiinnostaa, nuo allekirjoituksen Hondat ovat myytävänä, noista Sabre on ruma mutta räyhäkkä . Pitää pikkuhiljaa vähentää kalustoa.
Pekka Kajaanista
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Honda VF1000F2
Aprilia RST Futura 2001
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Honda VF1000F2
Aprilia RST Futura 2001
Re: Italialaiset moottoripyörät
Juu, kyllä tuohon täytyy sanoa kiitos, mutta ei kiitos. Melkein jollain lailla caferaaseroitu yksilö täytyis silmäsyövän välttämiseksi olla, tai sitten tyydyttävä johonkin GPZ 500S/GS 500E -tyyppiseen säästöpossuun, jos ankeudensietokyky riittää. Miksei joku enskakin voisi välttää. Toki aina on vaihtoehtona pitää tuohet taskussa.
Operating at the speed of dark
Re: Italialaiset moottoripyörät
Kelpais varmaan meikäläiselle Elefantin rinnalle