Ei, DPF:n poltto ei näy moottorin lämpöanturilla, vaikka naftaa holvataan koneesta läpi ihan huolella ja pakoputki poltetaan järjettömiin lämpöihin. Kyllä, tää tosiaan poltti DPF:n puhtaaksi tuossa kohtaa ja ilmeisesti ihan tuurilla osui noihin nopeusmuutoksiin alku ja loppu.Polforea kirjoitti: ↑30 Maalis 2022, 12:17DPF:n poltto kävisi tosi hyvin järkeen noiden toimilaitteiden osalta, mutta sen pitäisi mielestäni näkyä myös mm. moottorin lämpötilassa, joka kuitenkin pysyy varsin tasaisena. DPF:n paineanturilla lukema kyllä nousee tuona aikana (ennen sitä pääosin 40-50mbar, efektin aikana 60-90mbar, tuon jälkeen taas 40-50mbar).
Ja siis tosiaan, tää on viime aikoina kiskonut motariajossa soppaa ihan liian innokkaasti ja siksi lähdin alunperinkin logittelemaan, osui vaan siihen hulluntuurilla tuo poltto just näyttävään kohtaan. Kävin tänään vetämässä uutta logia, mutta nyt ei ihmeellisiä kulutuksia aikaiseksi saanut - nelosella ajaen meni seiskaa, kun kierrokset huutelee kolmessa tonnissa, kutosella siellä kuuden nurkilla, ihan järjellisellä tasolla imo. Polttovälihän tällä on aika tiheä, kun aiemmin suutinvuodot tuuppasi liikaa ainetta koneeseen savuamaan, mutta ei minusta senkään pitäisi ihan niin paljoa kokonaisvientiä nostaa, että soppaa menee enempi kuin mitä meni mun turbobemarilla . Tömäytin tänään vielä yhden pakkopolton läpi, seurataan että järkeistyykö tilanne kokonaisuutena vai ruvetaanko operoimaan fyysisiä touhuja...