Liikenteestä
Valvoja: Moderators
- palkus
- Viestit: 5475
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
- Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Liikenteestä
^Paitsi talvella 2 vetoset virvilät, eikä kaikki dualmotoritkaan aina paennu
"puhun niin totta kuin osaan"
- Alfissimo
- Viestit: 8686
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Liikenteestä
Töpselitankattavilla monesti havaittu yhdistävä tekijä on, että vaikka valoista lähdetään ripeästi, niin sitä sähköä aletaan heti sen kiihdytyksen jälkeen säästämään ja jäädään nutaamaan siihen eteen alle rajoituksen.
Edit: yleisimmin yllä oleva malli havaittu Nissan Leafin ja jonkun Renu pikkutötterön, olikohan Zoe tjsp, toimesta.
Edit: yleisimmin yllä oleva malli havaittu Nissan Leafin ja jonkun Renu pikkutötterön, olikohan Zoe tjsp, toimesta.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Turre
- Viestit: 332
- Liittynyt: 29 Kesä 2009, 23:37
- Car(s): 156 2.0 JTS -03 (Oikkuli)
156 SW 2.0 JTS -02 (Villikko)
156 SW 1.8 TS -05 (Maanikko)
156 SW 2.5 V6 -03 (Vararikko)
Peugeot Boxer 290C 2.0HDi (Ludvig) - Paikkakunta: Kangasniemi
Re: Liikenteestä
Itselle sattui vähän toisenlainen poliisielämys viime kesänä kun maija ajeli motarilla hyvin vaihtelevaa vauhtia. Muutamaan kertaan piti nopeusmittari tarkistaa kun sitä lähti ohittamaan... ja vähän sen jälkeen nostivat nopeutta, ohittivat, siirtyivät takas oikealle kaistalle muun letkan sekaan, ja hetken päästä taas hidastivat. Siinä oli hyvin lähellä syntyä ihan kunnon ketjukolari kun ohituskaistalla ollut possujuna huomasi mitä olivat ohittamasa, vaikka ihan laillista vauhtia siinä ajoivatkin. Itsellä oli sen verran hajurakoa tilanteeseen että tilanteen kummallisuutta taivastella.
Duct tape is like the force: It has a dark side and a light side and it holds the universe together.
- Garmund
- Viestit: 2137
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
- Car(s): 508 RXH
Crosswagon Q4
Gtv 3.0 ja pari muuta
Re: Liikenteestä
Itekin siinä välillä gtv:n kanssa jonon keulille siirtynyt sitä päättyvää kaistaa käyttäen. Tosin yleensä sitä voi siltä päättyvältä kaistalta lähteä ihan rauhaksiin, kun siinä jatkavalla kaistalla moni polkee sen mitä esim. yariksestaan lähtee. Jää hyvä väli liittyä sen ekan taakke .glideslope kirjoitti: ↑03 Touko 2022, 23:56Itäkeskus ja Kehä I:n alku siinä Prisman valoissa. Kolme kaistaa, joista oikeanpuoleisimmalle asettuvat yleensä aina jostain syystä BMW, Audi tai MB -kuskit.
Tämä kaista on tarkoitettu busseille, mutta sitä saa käyttää muukin liikenne, ja se loppuu parin sadan metrin päästä risteyksestä.
Skodan sähköauto ei ole mikään raketti, mutta akut täynnä 80x lähtee ainakin kuuteenkymppiin todella vikkelästi.
Oikealla ollut uudehkon ässä-mersun kuljettaja harmistui selvästi siitä, että ei päässytkään oikealta ohi, vaan joutui vaihtamaan kaistaa eunukin perään. Tästä suivaantuneena teki sitten voimaohituksen - ja sen jälkeen räps-filmaten liikenneturvallisuuskameraan.
Okei - lapsetti, mutta nautin hytkyen.
Suoraan vaan suoraa
Re: Liikenteestä
Näin perjantaina ihmeen.
Tavallisesta Skoda Octaviasta tuli hetkessä hälytysajoneuvo, taksi ja bussi sekä työmaa-ajoneuvo.
Osta sinäkin. Skoda Octavia. Saat kaiken tämän kun teet kaupan nyt. Kaupan päälle puutarhalapio setti ilman vettä. Eikä siinä vielä kaikki. Kun teet kaupan tänään lähimmällä Skoda Octavia myyjälläsi, saat kaupan päälle Kengät. Eikä siinäkään vielä kaikki. Kun teet kaupan tunnin sisällä lähimmällä Skoda Octavia jälleenmyyjälläsi - tarjoamme sinulle lyömättömän edun. Osallistumalla arvontaan, voit voittaa kupin kahvia.
Tavallisesta Skoda Octaviasta tuli hetkessä hälytysajoneuvo, taksi ja bussi sekä työmaa-ajoneuvo.
Osta sinäkin. Skoda Octavia. Saat kaiken tämän kun teet kaupan nyt. Kaupan päälle puutarhalapio setti ilman vettä. Eikä siinä vielä kaikki. Kun teet kaupan tänään lähimmällä Skoda Octavia myyjälläsi, saat kaupan päälle Kengät. Eikä siinäkään vielä kaikki. Kun teet kaupan tunnin sisällä lähimmällä Skoda Octavia jälleenmyyjälläsi - tarjoamme sinulle lyömättömän edun. Osallistumalla arvontaan, voit voittaa kupin kahvia.
- lerppu
- Viestit: 5952
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Liikenteestä
Äitienpäiväbrunssilta palatessa bongasin säälittävän kulkueen julki-idiootteja. Kaupungilla tuli vastaan ehkä kuusi (6!) autoa, joilla oli Venäjän lippuja sekä Suomen lippuja sekaisin. Rouvan kanssa keskisormella heitä tervehdin.
Jos kulkueeseen enemmän desantteja, hyödyllisiä idiootteja tai vain kusipäisiä trolleja kuului, heitä en nähnyt.
Jos kulkueeseen enemmän desantteja, hyödyllisiä idiootteja tai vain kusipäisiä trolleja kuului, heitä en nähnyt.
Re: Liikenteestä
Pitäisi kyllä ottaa tavaksi aina vaihtaa vasemmalle kaistalle jos näkee yhdenkin auton yrittävän liittyä päätielle (jos siis useampi kaista samaan suuntaan). Yllättävän vaikeaa saada siitä moottorista tehoja irti että liittyminen näin kesäkeleillä tapahtuisi nopeasti. Tällä kertaa sentään se jonon vetäjä onnistui liittymään, mutta sitten tähän päälle kun mennään possujunassa niin toisena olleelta Kia kuskilta alkoi loppumaan tila kun tuo Toyota kuski taisi vielä hieman alle 80 km/h vauhdilla tulla päätielle ja itse vakkarilla 87 km/h vauhdissa. Taas sai hieman jännätä mitä tapahtuu, Kia kuski sentään hiljensi vauhtia ja tuli taakse jossa reilusti tilaa. Vasemmalla kaistalla jo siinä kohtaa taas liikennettä, että eipä enää väistetä.
Tuossakaan olisi ollut mitään ongelmaa jos Toyota kuski olisi hieman reippaammin painanut kaasua ja liittynyt aiemmin päätielle kun tilaa oli, toki sitten pitää tuotakin kummastella kun ajetaan toisten perässä kiinni kiihdytyskaistalla ilman mitään pelivaraa jos nyt se edellä oleva ei osaakaan liittyä kovin nopeasti tielle.
Tuossakaan olisi ollut mitään ongelmaa jos Toyota kuski olisi hieman reippaammin painanut kaasua ja liittynyt aiemmin päätielle kun tilaa oli, toki sitten pitää tuotakin kummastella kun ajetaan toisten perässä kiinni kiihdytyskaistalla ilman mitään pelivaraa jos nyt se edellä oleva ei osaakaan liittyä kovin nopeasti tielle.
- nipaka
- Viestit: 2131
- Liittynyt: 26 Syys 2018, 17:54
- Car(s): Fiat Punto Dynamic 1.2
Joitain takapotku Fiateja
Ex:Italiaanoja ja joitain volkkareita. - Paikkakunta: Askola
Re: Liikenteestä
Väistän vasemmalle ainoastaan raskasta kalustoa. Jos ei pysty liittymästä tulemaan liikenteen sekaan, on tulossa väärään paikkaan.
Kaikkein pahimmat ovat "kohteliaat" jotka pyrkivät päästämään liittymästä tulijan edelleen. "Kohtelias" alentaa nopeuttaan että tulija pääsee liittymään liikenteen mukaan. Tulijalla on väistämisvelvollisuus jota yrittää noudattaa.
Päätiellä tasainen rajoituksenmukainen nopeus on ennakoinnin kannalta parasta.
Kaikkein pahimmat ovat "kohteliaat" jotka pyrkivät päästämään liittymästä tulijan edelleen. "Kohtelias" alentaa nopeuttaan että tulija pääsee liittymään liikenteen mukaan. Tulijalla on väistämisvelvollisuus jota yrittää noudattaa.
Päätiellä tasainen rajoituksenmukainen nopeus on ennakoinnin kannalta parasta.
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Re: Liikenteestä
Jokunen viikko sitten ajoin motarilla tuolla "liittyvä kiihdyttäköön tai jääköön perään" mentaliteetilla. Honda päättää tulla sillä tavalla että sen perä olisi osunut meikäläisen keulaan. Oli pakko koukata vasemalle, eikä siinä ehtinyt paljoa katsella onko siellä ketään. Onneksi ei ollut, joten tällä kertaa vahingoilta säästyttiin mutta huonostihan tuossa olisi jollekin saattanut käydä.
Kumpikin ajettiin Prismalle mutta eipä uskaltanut tulla mitään sanomaan vaan ajoi niin kauas taakse kuin pystyi.
Kumpikin ajettiin Prismalle mutta eipä uskaltanut tulla mitään sanomaan vaan ajoi niin kauas taakse kuin pystyi.
- Polforea
- Viestit: 11268
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Liikenteestä
Kohtuullisella todennäköisyydellä rampilla on sen verran mittaa, että Kia-kuskikin olisi voinut ennakoida ja varmistaa kiihdytystilan edessään siinä rampin alussa. Ei käy meikäläisen järkeen että sitä hidasta kuskia pitää seurata tappituntumalla ja syödä omat ennakointimahdollisuudet pois.molsky kirjoitti: ↑08 Touko 2022, 15:50Tuossakaan olisi ollut mitään ongelmaa jos Toyota kuski olisi hieman reippaammin painanut kaasua ja liittynyt aiemmin päätielle kun tilaa oli, toki sitten pitää tuotakin kummastella kun ajetaan toisten perässä kiinni kiihdytyskaistalla ilman mitään pelivaraa jos nyt se edellä oleva ei osaakaan liittyä kovin nopeasti tielle.
Just tänään taas yritti joku mersukuski pysyä takakulmalla ns. kuolleen kulman osumasektorissa, aatteli varmaan että oon menossa edelle. Tuossa kohtaa oli vielä ~450m kiihdytyskaistaa jäljellä, joten olisin toki päässyt jos olisin halunnut. mutta ei tee enää mieli rajoitusnopeudesta polkaista reilua kiihdytystä, vaan liityn mieluummin sen lähimmän auton taakse. Kun nostin tarpeeksi kaasua että pääsin liittymään mersun taakse, niin kilsan päästä oli molemmilla marssivauhdit mittarissa ja etäisyys kasvoi vähitellen, mersun kadotessa lopulta horisonttiin. Olisi vaan jatkanut sitä omaa vauhtiaan, niin mun olisi ollut helppo liittyä suoraan taakse ilman ylimääräistä hidastamista.
Just näin. Suora linja tasaisella nopeudella ilman ihmeellistä härväystä on helpoin ennakoida, selkein ja se ihan oikeasti oikea tapa.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
- Aquatica
- Viestit: 15055
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Liikenteestä
Noita hitaita liittyjiä näkee valitettavan usein.
Viimeksi eilen, kun tuli C5:lla lähdettyä pakosta taas reissuun. Eikös siinä sitten tuo äärettömän laiska 1.8 C5 ollutkin ihan liian tehokas, kun motarirampille liityin tojotan perässä. Tojota oli saanut rampin alkuun mennessä n. 80kmh vauhtia, kun mulla oli 100m perässä jo se sallittu 120.
Jouduin siis jarruttamaan, että pääsin tojotasta ohi moottoritielle liittyen ja siitä sitten kiihdyttämään. 15min myöhemmin samanen tojota ajoi musta ohi n. 150kmh lasissa.
Viimeksi eilen, kun tuli C5:lla lähdettyä pakosta taas reissuun. Eikös siinä sitten tuo äärettömän laiska 1.8 C5 ollutkin ihan liian tehokas, kun motarirampille liityin tojotan perässä. Tojota oli saanut rampin alkuun mennessä n. 80kmh vauhtia, kun mulla oli 100m perässä jo se sallittu 120.
Jouduin siis jarruttamaan, että pääsin tojotasta ohi moottoritielle liittyen ja siitä sitten kiihdyttämään. 15min myöhemmin samanen tojota ajoi musta ohi n. 150kmh lasissa.
- h_lauri
- Viestit: 6687
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Liikenteestä
Olin kauppaan menossa lauantaina. Ullanmäentiellä joku nissanisti oli kääntymässä Tuomarilan rampille vastapalloon, muttei mennnytkään. Tuli näet auto vastaan.
Kääntyi sitten oikeasta kohdasta ja sai ehkä 60 km/h kelattua. Huokaisin ohitse. Joku 80+ papparainen näytti olleen.
Kääntyi sitten oikeasta kohdasta ja sai ehkä 60 km/h kelattua. Huokaisin ohitse. Joku 80+ papparainen näytti olleen.
Re: Liikenteestä
Ah. Klassikko. Pakko kirjottaa nää on hauskoja seurata.
Bussi lähtee pysäkiltä, tilaa on paljon. Kunnes Nissan Nasdaggi kuski päättää, että tilaa ei olekaan. Kaasu pohjaan. SIinä vaiheessa bussi onkin kätevästi jo saavuttanut jonon 30kmh nopeuden ja ottanut sen kaista tilan. Nasdagggi kuski painaa ja painaa joutuu vasemmalle kaistalle, jossa onkin yllättäen (näkyy 1km) kaista kiinni kyltti. Joten Nasdagggi kuski sitten päättää, että "OKEI... hän on nyt ohittanut joten voi kääntää oikealle". Muuten meni Nassukka kuskilla hienosti, mutta kun bussi oli siinä vieressä eikä siinä hässäkässä ja vauhdissa enää taito ja äly riittänyt katsoa oikeaan peiliin, pakko puskea kun...... Sen verran hänellä kyllä oli korvaa jäljellä, että tajusi kääntää pois päin torvi alkoi soida. Melkeen osu siihen kaista kiinni kylttiin matkalla. Säälistä sai tilaa sen verran, että Nissani mahtui siihen.
Tämän jälkeen sitten oikealle kaistalle. Pois bussin edestä.
Eli siis...pakko oli ehtiä bussin eteen hinnalla millä hyvänsä, että voi bussin edessä vaihtaa kaistaa oikealle, pois bussin edestä. Right. Joku 50:nen ukko, umpi saapas. Varmasti ************een hyvä ajamaan. Ja vähän parempikin vielä kun ******e. Nää oikeen tuo sen tyhmyyden ja idiotismin tarjottimella sulle nenän eteen. Hänen ei ois tarttenu ku nostaa kaasua tai antaa vaan auton rullata, ei mitään onglemaa. Bussin takaa pysäkin jälkeen oikeelle kaistalle. Ilman mitään 1000 taalan kolari suma syöksyä. Mutta oli se sen arvoinen. Minä jäin punasiin, hän pääsi valoista läpi. Hyvinhnän meni.
Mutta niinhän se menee.......bussi tuli eteen. Bussin syy.......
Bussi lähtee pysäkiltä, tilaa on paljon. Kunnes Nissan Nasdaggi kuski päättää, että tilaa ei olekaan. Kaasu pohjaan. SIinä vaiheessa bussi onkin kätevästi jo saavuttanut jonon 30kmh nopeuden ja ottanut sen kaista tilan. Nasdagggi kuski painaa ja painaa joutuu vasemmalle kaistalle, jossa onkin yllättäen (näkyy 1km) kaista kiinni kyltti. Joten Nasdagggi kuski sitten päättää, että "OKEI... hän on nyt ohittanut joten voi kääntää oikealle". Muuten meni Nassukka kuskilla hienosti, mutta kun bussi oli siinä vieressä eikä siinä hässäkässä ja vauhdissa enää taito ja äly riittänyt katsoa oikeaan peiliin, pakko puskea kun...... Sen verran hänellä kyllä oli korvaa jäljellä, että tajusi kääntää pois päin torvi alkoi soida. Melkeen osu siihen kaista kiinni kylttiin matkalla. Säälistä sai tilaa sen verran, että Nissani mahtui siihen.
Tämän jälkeen sitten oikealle kaistalle. Pois bussin edestä.
Eli siis...pakko oli ehtiä bussin eteen hinnalla millä hyvänsä, että voi bussin edessä vaihtaa kaistaa oikealle, pois bussin edestä. Right. Joku 50:nen ukko, umpi saapas. Varmasti ************een hyvä ajamaan. Ja vähän parempikin vielä kun ******e. Nää oikeen tuo sen tyhmyyden ja idiotismin tarjottimella sulle nenän eteen. Hänen ei ois tarttenu ku nostaa kaasua tai antaa vaan auton rullata, ei mitään onglemaa. Bussin takaa pysäkin jälkeen oikeelle kaistalle. Ilman mitään 1000 taalan kolari suma syöksyä. Mutta oli se sen arvoinen. Minä jäin punasiin, hän pääsi valoista läpi. Hyvinhnän meni.
Mutta niinhän se menee.......bussi tuli eteen. Bussin syy.......
-
- Viestit: 2642
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): pikaladattava hybridi
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Liikenteestä
^ Datsun kasvain on elävä varoitusmerkki liikenteessä siinä missä pienet lapsetkin. Vähintään 30 m hajurako on syytä pitää yllättävien (no, näiden kanssa ei toisaalta mikään yllätä) tempausten varalta.
^^^ Liittymiskaistoilla nutaajat löytävät kaasupolkimensa hyvinkin äkkiä, kun heistä pyyhkäisee oikealta ohi (siis liittymiskaistaa pitkin.. nutaajahan yleensä heittäytyy mahdollisimman pikaisesti valtaväylälle maksimoidakseen haitan suoraan ajaville).
Nämä nutaajat muuten ovat kovia vahtimaan taustapeiliä. Jos ovat aikeissa ajaa erkanemiskaistalle, niin nopeus lasketaan hyvissä ajoin rajoitus -20, mutta matka jatkuu silti pääväylää. Näin saadaan tulpattua sekä pääväylän liikennettä että estettyä nutaajan ohitus vasemmalta. Toistaalta jos siirryn itse erkanemiskaistalle heti sen alussa, niin ei nutaajasta pääse oikealtakaan ohi - taustapeilin kyttääjä vaihtaa keulan eteen just kun olen tulossa kohdalle.
Sama tyyli myös noissa liittymisissä eli AINA valtavälää ajavan eteen ja lisäpisteet, jos turvaväli kaistanvaihdon jälkeen alle 1 m. Ihan riippumatta siitä, onko tarkoitus kaistanvaihdon jälkeen kiihdyttää 130 lukemiin vai jäädä kihnuttamaan 80 mittarissa. Se kiihdytyskin aloitetaan vasta sitten, kun takaatulija lähtee ohittamaan.
^^^ Liittymiskaistoilla nutaajat löytävät kaasupolkimensa hyvinkin äkkiä, kun heistä pyyhkäisee oikealta ohi (siis liittymiskaistaa pitkin.. nutaajahan yleensä heittäytyy mahdollisimman pikaisesti valtaväylälle maksimoidakseen haitan suoraan ajaville).
Nämä nutaajat muuten ovat kovia vahtimaan taustapeiliä. Jos ovat aikeissa ajaa erkanemiskaistalle, niin nopeus lasketaan hyvissä ajoin rajoitus -20, mutta matka jatkuu silti pääväylää. Näin saadaan tulpattua sekä pääväylän liikennettä että estettyä nutaajan ohitus vasemmalta. Toistaalta jos siirryn itse erkanemiskaistalle heti sen alussa, niin ei nutaajasta pääse oikealtakaan ohi - taustapeilin kyttääjä vaihtaa keulan eteen just kun olen tulossa kohdalle.
Sama tyyli myös noissa liittymisissä eli AINA valtavälää ajavan eteen ja lisäpisteet, jos turvaväli kaistanvaihdon jälkeen alle 1 m. Ihan riippumatta siitä, onko tarkoitus kaistanvaihdon jälkeen kiihdyttää 130 lukemiin vai jäädä kihnuttamaan 80 mittarissa. Se kiihdytyskin aloitetaan vasta sitten, kun takaatulija lähtee ohittamaan.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
-
- Viestit: 2528
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Re: Liikenteestä
Tänään aamutuimaan painelin lähitietäni joka on Lahden Kärkkäisen lähellä pienehkö asfalttitie. Yhtäkkiä havahdun että ison näköinen eläin näkyy vasemmalla lähellä autoa.
Miten vaikuttikin reaktiot pelaavan harvinaisen hyvin; jarrutin voimakkaasti ja samalla käänsin voimakkaasti vasemmalle. Ison näköinen peura suhahti aivan XJ:n oikeaa etunurkkaa hipoen ojan puolelle. Minä olen muuten hommissa Peura Transsilla..
Kyllähän tuo pisti miettimään että on se kummaa miten kirjaimellisesti yhden sekunnin aikatauluero voi johtaa hyvinkin suureen muutokseen.
Toisekseen, jos olisi pamahtanut niin pohdin että mahtaisi olla aika säätö vakuutuskorvauksen kanssa tuolla laitteella.
Otin muuten ensimmäistä kertaa juuri puoli vuotta sitten vuosikausiin osakaskon, eli mm. hirvieläin vakuutuksen.
Pelkästään se että alla sattui olemaan aika optimaalinen rengastus kuivalle alfaltille, 245/40-19 Conti Sportcontact 6:t vakio 225/60-16 rengastuksen sijaan, saattoi hyvin tehdä sen ettei tullut osumaa etunurkkaan.
Täytyy harrastaa parempaa peuravahtia vastaisuudessa.
Miten vaikuttikin reaktiot pelaavan harvinaisen hyvin; jarrutin voimakkaasti ja samalla käänsin voimakkaasti vasemmalle. Ison näköinen peura suhahti aivan XJ:n oikeaa etunurkkaa hipoen ojan puolelle. Minä olen muuten hommissa Peura Transsilla..
Kyllähän tuo pisti miettimään että on se kummaa miten kirjaimellisesti yhden sekunnin aikatauluero voi johtaa hyvinkin suureen muutokseen.
Toisekseen, jos olisi pamahtanut niin pohdin että mahtaisi olla aika säätö vakuutuskorvauksen kanssa tuolla laitteella.
Otin muuten ensimmäistä kertaa juuri puoli vuotta sitten vuosikausiin osakaskon, eli mm. hirvieläin vakuutuksen.
Pelkästään se että alla sattui olemaan aika optimaalinen rengastus kuivalle alfaltille, 245/40-19 Conti Sportcontact 6:t vakio 225/60-16 rengastuksen sijaan, saattoi hyvin tehdä sen ettei tullut osumaa etunurkkaan.
Täytyy harrastaa parempaa peuravahtia vastaisuudessa.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER
Re: Liikenteestä
Olen edelleen sitä mieltä että sinulla ei ole kanssa kaikki kyllä kotona. Myöskin suosittelen sitä ammatinvaihtoa edelleen, kyllä tuntuu olevan sen verran hankalaa. Kysyn myös, miksi helvetissä teillä ei voi olla yleistä sovittua käytäntöä vaikka yhtiön kautta seuraavasti: Kun ollaan pysäkillä, vilkku koko ajan oikealle, kun ollaan aikeissa lähteä liikkeelle pysäkiltä vilkku vasemmalle ENNEN kuin auto liikkuu ja vilkutetaan niin kauan kun ollaan kaistalla? Ei tarvisi leikkiä jotain ajatuksenlukijaa joka kerta eri tavalla kuskista riippuen. Tilaa kyllä saa jos sitä jostain tietäisi tarvittavan. Osa ei näytä vilkkua minnekään, osa toimii kuten ehdotin, osa on lähtenyt jo liikkeelle ja sen jälkeen puoli vilkautusta, osa ei näytä mitään kunnes olet takakulma bussin nokan kohdalla ja yrittää ajaa päälle, ja milloin mitäkin.Bussi lähtee pysäkiltä, tilaa on paljon. Kunnes Nissan Nasdaggi kuski päättää, että tilaa ei olekaan. Kaasu pohjaan. SIinä vaiheessa bussi onkin kätevästi jo saavuttanut jonon 30kmh nopeuden ja ottanut sen kaista tilan. Nasdagggi kuski painaa ja painaa joutuu vasemmalle kaistalle, jossa onkin yllättäen (näkyy 1km) kaista kiinni kyltti. Joten Nasdagggi kuski sitten päättää, että "OKEI... hän on nyt ohittanut joten voi kääntää oikealle". Muuten meni Nassukka kuskilla hienosti, mutta kun bussi oli siinä vieressä eikä siinä hässäkässä ja vauhdissa enää taito ja äly riittänyt katsoa oikeaan peiliin, pakko puskea kun...... Sen verran hänellä kyllä oli korvaa jäljellä, että tajusi kääntää pois päin torvi alkoi soida. Melkeen osu siihen kaista kiinni kylttiin matkalla. Säälistä sai tilaa sen verran, että Nissani mahtui siihen.
Tämän jälkeen sitten oikealle kaistalle. Pois bussin edestä.
Eli siis...pakko oli ehtiä bussin eteen hinnalla millä hyvänsä, että voi bussin edessä vaihtaa kaistaa oikealle, pois bussin edestä. Right. Joku 50:nen ukko, umpi saapas. Varmasti ************een hyvä ajamaan. Ja vähän parempikin vielä kun ******e. Nää oikeen tuo sen tyhmyyden ja idiotismin tarjottimella sulle nenän eteen. Hänen ei ois tarttenu ku nostaa kaasua tai antaa vaan auton rullata, ei mitään onglemaa. Bussin takaa pysäkin jälkeen oikeelle kaistalle. Ilman mitään 1000 taalan kolari suma syöksyä. Mutta oli se sen arvoinen. Minä jäin punasiin, hän pääsi valoista läpi. Hyvinhnän meni.
Mutta niinhän se menee.......bussi tuli eteen. Bussin syy...
Kerros nyt myös millä Alfalla ajat tai omistat bussin lisäksi? Vai miten tämä jatkuva bussirenkutus liittyy Alfa-foorumin aiheisiin?
Re: Liikenteestä
Törmäsin tälläseen uutiseen:
https://www.msn.com/fi-fi/uutiset/other ... ca33cac6b8
Pitää kyllä sanoa ihan näin että tossa on 2 viivaakin. Ja ohi vaan. Onneksi joskus karma korjaa näitä "minulla on oikeus, muilla ei" ihmisiä. Oppivat sitten miettimään kannattaako 20s takia ottaa kortti hyllylle.
Itse kun ajan 30stä Eirassa nykyään nivelbusseilla, niitäkin ohitetaan ihan samalla tavalla. Pysäkkialueella ei ole koskaan turvallista. Ihmiset juoksee bussiin-sporaan mistä lie sattuu autojen väleistä ja takaa ja vaikka mistä. Parhaimmillaan on vedetty ohi noin 60-70kmh. Kyllä tälläset ihmiset on, jotka kokee oikeudekseen ajaa näin - niitä voi kutsua ihan yhdellä sanalla, joka alkaa K kirjaimella ja päättyy Ä:hän. Ei voi kun toivoa tälläsille ihmisille karma korjaa tilannetta....
Ootteko muuten muut huomanneet, mikä on liikenteen uusin sika ryhmä?
Uudet tai uudehkot Land Roverit. Varsin usein liikennekäytös on aika ala-arvoista näiltä. EHkä se on sitten niin hienoa auto, että on kaiken yläpuolella.
https://www.msn.com/fi-fi/uutiset/other ... ca33cac6b8
Pitää kyllä sanoa ihan näin että tossa on 2 viivaakin. Ja ohi vaan. Onneksi joskus karma korjaa näitä "minulla on oikeus, muilla ei" ihmisiä. Oppivat sitten miettimään kannattaako 20s takia ottaa kortti hyllylle.
Itse kun ajan 30stä Eirassa nykyään nivelbusseilla, niitäkin ohitetaan ihan samalla tavalla. Pysäkkialueella ei ole koskaan turvallista. Ihmiset juoksee bussiin-sporaan mistä lie sattuu autojen väleistä ja takaa ja vaikka mistä. Parhaimmillaan on vedetty ohi noin 60-70kmh. Kyllä tälläset ihmiset on, jotka kokee oikeudekseen ajaa näin - niitä voi kutsua ihan yhdellä sanalla, joka alkaa K kirjaimella ja päättyy Ä:hän. Ei voi kun toivoa tälläsille ihmisille karma korjaa tilannetta....
Ootteko muuten muut huomanneet, mikä on liikenteen uusin sika ryhmä?
Uudet tai uudehkot Land Roverit. Varsin usein liikennekäytös on aika ala-arvoista näiltä. EHkä se on sitten niin hienoa auto, että on kaiken yläpuolella.
Re: Liikenteestä
Kai mulla kaikki kotona on. En itseasiassa tiedä. V12 soi usein päässä, se on varmaa parempi kuin moni muu asia.Tuomon kirjoitti: ↑22 Touko 2022, 20:43Olen edelleen sitä mieltä että sinulla ei ole kanssa kaikki kyllä kotona. Myöskin suosittelen sitä ammatinvaihtoa edelleen, kyllä tuntuu olevan sen verran hankalaa. Kysyn myös, miksi helvetissä teillä ei voi olla yleistä sovittua käytäntöä vaikka yhtiön kautta seuraavasti: Kun ollaan pysäkillä, vilkku koko ajan oikealle, kun ollaan aikeissa lähteä liikkeelle pysäkiltä vilkku vasemmalle ENNEN kuin auto liikkuu ja vilkutetaan niin kauan kun ollaan kaistalla? Ei tarvisi leikkiä jotain ajatuksenlukijaa joka kerta eri tavalla kuskista riippuen. Tilaa kyllä saa jos sitä jostain tietäisi tarvittavan. Osa ei näytä vilkkua minnekään, osa toimii kuten ehdotin, osa on lähtenyt jo liikkeelle ja sen jälkeen puoli vilkautusta, osa ei näytä mitään kunnes olet takakulma bussin nokan kohdalla ja yrittää ajaa päälle, ja milloin mitäkin.Bussi lähtee pysäkiltä, tilaa on paljon. Kunnes Nissan Nasdaggi kuski päättää, että tilaa ei olekaan. Kaasu pohjaan. SIinä vaiheessa bussi onkin kätevästi jo saavuttanut jonon 30kmh nopeuden ja ottanut sen kaista tilan. Nasdagggi kuski painaa ja painaa joutuu vasemmalle kaistalle, jossa onkin yllättäen (näkyy 1km) kaista kiinni kyltti. Joten Nasdagggi kuski sitten päättää, että "OKEI... hän on nyt ohittanut joten voi kääntää oikealle". Muuten meni Nassukka kuskilla hienosti, mutta kun bussi oli siinä vieressä eikä siinä hässäkässä ja vauhdissa enää taito ja äly riittänyt katsoa oikeaan peiliin, pakko puskea kun...... Sen verran hänellä kyllä oli korvaa jäljellä, että tajusi kääntää pois päin torvi alkoi soida. Melkeen osu siihen kaista kiinni kylttiin matkalla. Säälistä sai tilaa sen verran, että Nissani mahtui siihen.
Tämän jälkeen sitten oikealle kaistalle. Pois bussin edestä.
Eli siis...pakko oli ehtiä bussin eteen hinnalla millä hyvänsä, että voi bussin edessä vaihtaa kaistaa oikealle, pois bussin edestä. Right. Joku 50:nen ukko, umpi saapas. Varmasti ************een hyvä ajamaan. Ja vähän parempikin vielä kun ******e. Nää oikeen tuo sen tyhmyyden ja idiotismin tarjottimella sulle nenän eteen. Hänen ei ois tarttenu ku nostaa kaasua tai antaa vaan auton rullata, ei mitään onglemaa. Bussin takaa pysäkin jälkeen oikeelle kaistalle. Ilman mitään 1000 taalan kolari suma syöksyä. Mutta oli se sen arvoinen. Minä jäin punasiin, hän pääsi valoista läpi. Hyvinhnän meni.
Mutta niinhän se menee.......bussi tuli eteen. Bussin syy...
Kerros nyt myös millä Alfalla ajat tai omistat bussin lisäksi? Vai miten tämä jatkuva bussirenkutus liittyy Alfa-foorumin aiheisiin?
Ammatista:
Kerrohan ammatti sitten, mistä saa saman verran tai vähän enemmän palkkaa ilman taloudelista riskiä näinä aikoina? Paremmilla työajoilla ja samalla takuut siitä, että lainat ja kaikki hoituu, elämä ei muutu liikaa ja työpaikka on vakkari samantien ja ei ole pelkoa huomista. Saa kertoa heti sellasen alan, mielellään vielä tonni lisää kuussa ilman pitkiä koulutuksia vailla taloudellista epävarmuutta mistään asiasta missään kohtaa ja tosiaan varma työpaikka 5 päivää viikossa noin 40h ja viikendit ja pyhät vapaat. Kerro ihmeessä sellanen ala niin katotaan sitten.
No voihan sitä kaikkea mennä sopimaan, sopii yrittää firman sisäinen käytöntö 500 kuljettajan kanssa miten pysäkiltä lähdetään kaikkien kielimuurien läpi sovittavissa oleva asia. Kyyyyyyyyyyyyyyyylllä se varmaan onnistuu.
Pysäkiltä lähdöstä:
Ah...näitä neuvoja on kuultu paljon.
Niinhän minä teen. Ovet menee kiinni. Vilkku vasemmalle. 4-6 kertaa ehtii se tikittää siinä ennen kun ovijarru irrottaa. Siinä vaiheessa sammuu vielä jarruvalotkin. Sitten kaistalle. Vilkku päällä niin kauan kun olen kokonaan kaistalla ja vähän päällekin. Tää on tätä, neuvotaan miten se tehdään ja itse et ole ajanut ilmeisesti metriäkään linja-autoa HSL alueella työksesi? Voi kun kaikki näkisivät eteensä, voi kun kaikki ennakoisivat. Voi kun kaikki eivät olisi kpäitä. VOi kun kaikki ajattelisivat aivoillaan tuola. EI näitä tilanteita tulisi. Että olet jo kaistalla ja ängetään viereen vastaan tulevaa autoa vastaan ajaen. Teet kaiken täysin oikein, (kuten minua aina neuvotaan ties missä), teet kaiken miten laki sanoo. Teet kaiken oikein, lain vaatimalla tavalla. Antaen ajoissa kaikki mahdolliset viestit taakse, että lähdet pysäkiltä. Silti ne tilanteet tulee ihmiseille kuin kuu taivaalta eteen. Sinä et yksinkertasesti voi sille mitään, että tekemällä kaiken oikein kuten tuossa sanoit - ennen kun auto liikkuu - aina.....AINA löytyy se idiootti jostain, joka lyö kaasun pohjaan. Sille et voi mitään. Toinen vaihtoehto on odottaa koko jono ja lähteä sitten pysäkiltä, mutta sitten voit unohtaa kaiken muunkin sen jälkeen.
Meitä on moneen tuola kuten on myös takseja ja rekan kuljettajia..... Mutta edelleen sanon.... vaikka teet kaiken. Niin oikein niin lain mukaan kuin vaan voit ikinä tehdä. Se takana oleva auto, oli se sitten missä tahansa, hänen päätös se on kunnioittaako hän lakia ja käytöstapoja vai ei. MInut on ohitettu sillä tavalla, että katsoin peiliin maastoauto joku mikä lie amerikan hirmu se oli, tulossa 200m päässä 60 rajotus alueella. Lähdin pysäkiltä, sain 50-60 tauluun, olin pysäkistä reilu 150-200m ajanut, kun tämä sama maastoauto ajoi minusta ohi. Ajaen kokoajan vastenta vastaantulevaa kaistaa. Otti sen kaistan siinä vaiheessa kun lähdin pysäkiltä ja ajoi sitä kaistaa niin kauan, että sai minut kiinni ja ohitettua. Tein kaiken oikein. Mutta sain läjän pskaa niskaan. Mitä sinä siinä teet?
Mitä minä tein tuossa sitten väärin, että hänellä oli oikeus aiheuttaa ihan suoraan sanoen ihan iso vaaratilanne? MIten olisi pitänty sitten MIELESTÄSI tässä toimia? KUn tiedät paremmin ehkä sitten asioita kun minä?
Bussi penkalle parkkiin ja odottaa, että tämä ajaa ohi vai mitä minun olisi pitänyt tuossa tehdä toisin? Kerro nyt sitten kun tiedät paremmin tämän pysäkiltä lähdönkin kun minä.
Taannoin tuli eräs Volvo kuski valoissa huutamaan, kun "lähdin hänen eteensä 40 alueella". Että minulla oli ollut vilkku päällä vasemmalle, muttei auto liikkunut, että miksi lähdin hänen eteensä. Minä en rehellisesti sanoen tiennyt mitä olisi pitänyt sanoa siinä. VIlkku vilkutti sen 4-6 kertaa, Volvo hiljensi ja kun lähdin kiilasi siinä sitten ihan kiitettävästi. Valoissa tuli sitten huutamaan. Teet kaiken oikein, mutta jos vastapuoli on ämpäri, minkä sinä sille mahdat?
Näitä on silti kiva tänne kirjotella, miten idiootteja ihmisiä voi olla. Miettii aina, että mistä nää saa työpaikkansa jos ÄOY on tota tasoa mitä tällä S40 kuljettajalla oli. Seurasin hänen ajamistaan sitten kohti Myyrmäkeä, 2 kertaa vilkku jäi käyttämättä + 20kmh ylinopeus 30 alueella. Se siitä hyvyydestä.
Jos sulla ei ole tätä kokemusta 1,2 miljoonaa kilometriä täällä HSL alueella näistä tilanteista linja-auton ratin takana kelissä kuin kelissä, niin pliis älä jaksa neuvoa enää. AInakaan mua. Neuvo jotain toista. Älä mua. Jos olet ajanut tuon verran raskasta kalustoa niin keskutellaan sitten ehkä. B kortilla en jaksa keskustella tämä enempää oli kilsoja takana miten paljon tahansa. MInä teen työni kuten pitää, monista muista en tiedä. Syytön minä siihen olen, etten voi vaikuttaa toisten ihmisten ajatuksiin. Tekemällä kaiken oikein olet väärässä. KEskisormen arvoisesti tai todella vaarantamalla vastaantulijat, bussissa olevat ihmiset ja itsensä. ja sivulliset jalkakäytävillä. Vain sen takia, että millään ei ole mitään väliä, ohi on päästävä kävi miten kävi.
Noniin nyt päästiin tähän taas, mitä minä omistan. Sillä mitataan ihmisen arvo ilmeisesti taas kerran.
En omisat linja-autoa. Ajan niitä kyllä työkseni, ihan 12 metriestä kaksi akselisesta aina 19m kolmiakseliseen nivel linja-autoon asti HSL alueella. Omistan 2018 vuosimallin punaisen Toyota Aygon. Sekä varmasti Suomen hienoimman McLaren F1 pienoismalli kokoelman. Harrasteautoa minulla ei ole ja jos pystään realisimissa edes vähän. Jos minulla olisi se olisi varmasti 90-99 Honda NSX alkuperäisenä. Toinen auto tallissa olisi varmasti Opel Speedster tai Elise Cup 250. Kolmas auto saattaisi olla Clio V6. Alfa foorumilla olen intohimosta Italialaisiin vanhempiin superautoihin kuten Lamborghineihin ja vanhan liiton Ferrareihin tai Bugatteihin. Niistä kun täällä on joskus hienojakin kuvia ja joskus saa jopa tietoa, jota etsii itseleen tietyistä autoista. Jos tässä taas mitataan, että kuka on harrastaja ja kuka ei ja miten kova jätkä olet sillä mitä omistat, niin tunkin voi pitää taas tässä tapauksessa mun puolesta.
Jatkuva bussirenkutus on liikenne-topikki aiheita. Käsittääkseni en ole näitä muualle tunkenut. Enkä ees muista lukea tätä topikkia kuin kerran kaksi kahessa kuukaudessa jos silloinkaan. Eli jatkuvasti päivittäin minä näistä tällä kirjotan. Tarkoituksena on ollut huumorilla kirjoittaa sitä, mitä tien päällä on todellisuus kun vastassa on kpää. Tervetuloa kattomaan ihan mikä tahansa päivä tätä touhua. Parasta olisi kun ajaisit itse. Kun joudut itse siihen tilanteeseen, että sinut ajetaan väkisin onnettomuus asteelle asti sen takia, että joku ei vaan välitä mistään mitään. Esim. vaikka se talvinen ohitus ennen mäen nyppyä 80 alueella on niitä kivoja pieniä tilanteita, kun et ole tehnyt mitään väärää sillä linja-autolla, ajat melkeen rajotusten mukaan jäisellä polanteisella tiellä, mutta joillekaan sekään ei riitä. On päästävä ohi missä tahansa miten tahansa millon tahansa. Kuten tämä Seat Cupra kuljettaja teki talvella jäisessä polanteisessa Luukin mäessä aamu yöllä. Se on kivaa joutua toisten takia ongelmiin sen takia, että ajat linja-autoa tai muuta raskasta ajoneuvoa, joka on toisille kuin punainen liina tien päällä, jonka jälkeen unohtuu kaikki. Etenkin kun et ole siihen mitenkään syyllinen.
Tervetuloa katsomaan todellisuutta. Ihan koska vaan.
- jkk
- Viestit: 6034
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): Tesla Model 3 Performance -22
ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Liikenteestä
Ei tähän muuta.
- Liitteet
-
- 099CE57B-4872-4765-A44D-A968D937826C.jpeg (78.23 KiB) Katsottu 3009 kertaa
- nipaka
- Viestit: 2131
- Liittynyt: 26 Syys 2018, 17:54
- Car(s): Fiat Punto Dynamic 1.2
Joitain takapotku Fiateja
Ex:Italiaanoja ja joitain volkkareita. - Paikkakunta: Askola
Re: Liikenteestä
Olen nähnyt linja-auton lähtevän vilkutta pysäkiltä. Nämä ovat harvinaisuuksia.
Se siitä kohdaltani.
Sateisessa töhnäkelissä ajettuani ihmettelin joitain "päiväajovaloja". Jos alle 100m:n päästä ei erota vastaantulevalla olevan minkäänlaista kiilua, miten ihmeessä saaneet tyyppihyväksynnän.
Se siitä kohdaltani.
Sateisessa töhnäkelissä ajettuani ihmettelin joitain "päiväajovaloja". Jos alle 100m:n päästä ei erota vastaantulevalla olevan minkäänlaista kiilua, miten ihmeessä saaneet tyyppihyväksynnän.
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Re: Liikenteestä
JOo ei munkaan puolelta enää muuta. Otti ton kuka tahansa miten tahansa ni piste.
-
- Viestit: 2642
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): pikaladattava hybridi
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Liikenteestä
^ päiväajovalot en tehty näkymään eli erottuvat kaukaa sateessakim. Siellä on taas puupäät ajelleet pelkillä parkeilla. Ne eivät päiväavalossa kauas erotu.
Tosin päiväajovalot sateella tarkoittaa monen auton kohdalla, ettei takana pala mitään. Kiva ohitella tekkoja moottoritiellä, kun siinä rekan rinnalla voi olla muutaman sekunnin näkyvyys aika nollissa ja silloin on kiva jännätä, onko siinä valonton rinnanpysäköijä.
Tosin päiväajovalot sateella tarkoittaa monen auton kohdalla, ettei takana pala mitään. Kiva ohitella tekkoja moottoritiellä, kun siinä rekan rinnalla voi olla muutaman sekunnin näkyvyys aika nollissa ja silloin on kiva jännätä, onko siinä valonton rinnanpysäköijä.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 11268
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Paikkakunta: 13100
Re: Liikenteestä
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- Polforea
- Viestit: 11268
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Liikenteestä
^Vid related: https://v.ylilauta.org/54/cf/54cf7a181dfb2685.mp4
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 11268
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Paikkakunta: 13100
Re: Liikenteestä
"Mä en oo tällä hetkellä virassa"
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- nipaka
- Viestit: 2131
- Liittynyt: 26 Syys 2018, 17:54
- Car(s): Fiat Punto Dynamic 1.2
Joitain takapotku Fiateja
Ex:Italiaanoja ja joitain volkkareita. - Paikkakunta: Askola
Re: Liikenteestä
Saattaa mersumiehellä olla selittämistä:
-Virkavallan anastus
-Ryöstö
-Vapauden riisto
-Ylinopeus (sillan alta matka pysätymiseen ja aika siihen)
Saattaa olla että Honkatalo ei katso hyvällä
-Virkavallan anastus
-Ryöstö
-Vapauden riisto
-Ylinopeus (sillan alta matka pysätymiseen ja aika siihen)
Saattaa olla että Honkatalo ei katso hyvällä
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
- mutt
- Viestit: 5474
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60
Re: Liikenteestä
Hauska erikoiskilpi poliisimersussa.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- Mandeprkl
- Viestit: 1541
- Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
- Car(s): Alfa GT 3.2 V6 -07, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EcoBoost -12
- Paikkakunta: Espoo
Re: Liikenteestä
Eilen töistä lähtiessäni kiihdytin törkeästi AMG:llä kaasu pohjassa kehä ykköselle liittymästä jonkun Evo Lancerin eteen. Seuraavissa valoissa ajoi vierelle ja näytti että ikkuna auki. Ajattelin että saan kuulla kunniani, mutta noin nelikymppinen mieshenkilö natiivilla englanninkielellä kehui että upea auto ja on pitkään ollut hänen bucket listillä. Hetken valoissa ehdittiin höpistä. Tuli kyllä hyvä fiilis kun törmää tuollaisiinkin ihmisiin välillä.
- lerppu
- Viestit: 5952
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Liikenteestä
Stelviota ulkoilutettu maakunnissa! Satakunnasta Kanta-Hämeen kautta Päijät-Hämeelle. Järvimaisemia, saunontaa ja grillin kanssa eri asteisia onnistumisia. Hiukan Vierumäellä golfmailojakin näytetty bägin ulkopuolella. Alfan ratissa viihtyy.
Mutta liikenteessä ei!
Olin jotenkin toivonut että se kummallinen nyhvästely, joka kaupungin liikenteeseen on pesiytynyt, olisi paikallinen ongelma. Ei ole.
- Mikä ihme ihmisiä vaivaa?!
Miksi aidosti suuri enemmistö ajaa ihan hemmetin hitaasti? Ei millään ennakoivalla rauhallisella tilannenopeudella - vaan marssivauhti on ihan konttaamista!
Ei tunnu silti tarkoittavan lisääntynyttä ennakointia tai muiden huomioimista. Vaan itseisarvoista matelua!
What up?
Mutta liikenteessä ei!
Olin jotenkin toivonut että se kummallinen nyhvästely, joka kaupungin liikenteeseen on pesiytynyt, olisi paikallinen ongelma. Ei ole.
- Mikä ihme ihmisiä vaivaa?!
Miksi aidosti suuri enemmistö ajaa ihan hemmetin hitaasti? Ei millään ennakoivalla rauhallisella tilannenopeudella - vaan marssivauhti on ihan konttaamista!
Ei tunnu silti tarkoittavan lisääntynyttä ennakointia tai muiden huomioimista. Vaan itseisarvoista matelua!
What up?
- Cotzy
- Viestit: 841
- Liittynyt: 07 Maalis 2019, 22:33
- Car(s): Stelvio MultiAir Turbo Q4 280 First Edition -17, 166 3.0 V6 man. Distinctive -01, Brera 3.2 JTS V6 man. Q4 -06, & DS3 Crossback E-Tense -21, Carado A464 -11
- Paikkakunta: Turku
Re: Liikenteestä
Rekat ainakin ovat pudottaneet nopeuttaan maantiellä 5-10 km/h, eivätkä aja aina rajoitinta vasten.
Camperilla saisi ohitella rekkoja nyt jatkuvasti, jos pitää vakkarin 85-88 km/h GPS-nopeudessa. Vuosi sitten ois jäänyt raskaan liikenteen jalkoihin.
Tämänhetkisellä dieselin hinnalla pitäisi tosin jo tulla Saarikolta joulukortti raskaan liikenteen yrittäjille
Cotzy
Camperilla saisi ohitella rekkoja nyt jatkuvasti, jos pitää vakkarin 85-88 km/h GPS-nopeudessa. Vuosi sitten ois jäänyt raskaan liikenteen jalkoihin.
Tämänhetkisellä dieselin hinnalla pitäisi tosin jo tulla Saarikolta joulukortti raskaan liikenteen yrittäjille
Cotzy
-
- Viestit: 2528
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Re: Liikenteestä
Ulkomaalaiset raskaat yhditelmät on yleensä painelleet valtateillä lähelle yhdeksääkymppiä, nykyään niiden vauhti taitaa olla luokkaa noin 85.
Suomalaisten raskaiden yhdistelmien nopeudet ei tosiaan juurikaan päälle 80 ole nykyään valtateillä.
Sellainen juttu muuten mitä monet normikuskit ei teillä tajua on että raskaat yhdistelmät jotka vetää taloudellisesti ottaa usein kaasun pois jo hyvissä ajoin ennen suuremman alamäen alkua, jolloin nopeus ei nouse isossa alamäessä niin isoksi että tarvii jarrutella.
Raskaalla kuormalla nopeus nousee helposti päälle 90:kin alamäessä.
Valtaosa ihmisistä kuvittelee käytännössä että nopeuden tiputtaminen on aikalailla ainoa todellinen keino laskea kulutusta.
Todellisuudessa mm. se että ajaa mutkat joutuisasti ettei tarvitse mutkan jälkeen kiihdyttää ylimääräistä on yksi hyvä keino. Tämä ei kuluta merkittävästi enempää renkaita. Ja lisäksi säästyy jarruja, moottoria ja voimansiirtoa kun niiden rasitus vähenee.
Ja toinen se että ajelee ajourien vieressä, joka säästää myös paljon tietä kun tarpeeksi moni niin tekee.
Suomalaisten raskaiden yhdistelmien nopeudet ei tosiaan juurikaan päälle 80 ole nykyään valtateillä.
Sellainen juttu muuten mitä monet normikuskit ei teillä tajua on että raskaat yhdistelmät jotka vetää taloudellisesti ottaa usein kaasun pois jo hyvissä ajoin ennen suuremman alamäen alkua, jolloin nopeus ei nouse isossa alamäessä niin isoksi että tarvii jarrutella.
Raskaalla kuormalla nopeus nousee helposti päälle 90:kin alamäessä.
Valtaosa ihmisistä kuvittelee käytännössä että nopeuden tiputtaminen on aikalailla ainoa todellinen keino laskea kulutusta.
Todellisuudessa mm. se että ajaa mutkat joutuisasti ettei tarvitse mutkan jälkeen kiihdyttää ylimääräistä on yksi hyvä keino. Tämä ei kuluta merkittävästi enempää renkaita. Ja lisäksi säästyy jarruja, moottoria ja voimansiirtoa kun niiden rasitus vähenee.
Ja toinen se että ajelee ajourien vieressä, joka säästää myös paljon tietä kun tarpeeksi moni niin tekee.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER
- karila
- Viestit: 1173
- Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
- Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Renault Megane E-tech Techno 2023 - Paikkakunta: Turku
Re: Liikenteestä
Göteborgin satamassa puhallutettiin kaikki laivasta tulleet autoilijat. Negatiivisen puhallustestin palkinnoksi sain pyytämättä paikalliselta poliisilta muistoksi oman pillin . Ruotsalaista roskien kierrätystä.
- Kari
- dnapekko
- Viestit: 571
- Liittynyt: 10 Helmi 2017, 15:02
- Car(s): GT 2,0 JTS -04; 147 2,0 TS -07; Thesis 3,2 -03; ex 156 SW JTS 2,0 -06, ex Brera 3,2 -06
Re: Liikenteestä
Tulin eilen Aprilialla Keuruulta kotiin, ja nelostieosuus oli aika syvältä, autot menevät 80-90, ja varsinkin alussa niitä oli niin paljon, ettei kaikkia voinut ohitella, että pieni porukkamme pysyi kasassa. Menomatka oli yhtä juhlaa kun mentiin Iisalmi-Pielavesi-Keitele-Vesanto-Konnevesi-Uurainen-Multia reittiä: mutkaista kohtuukuntoista tietä ja ei juuri ketään haitolla : )lerppu kirjoitti: ↑12 Kesä 2022, 20:48Stelviota ulkoilutettu maakunnissa! Satakunnasta Kanta-Hämeen kautta Päijät-Hämeelle. Järvimaisemia, saunontaa ja grillin kanssa eri asteisia onnistumisia. Hiukan Vierumäellä golfmailojakin näytetty bägin ulkopuolella. Alfan ratissa viihtyy.
Mutta liikenteessä ei!
Olin jotenkin toivonut että se kummallinen nyhvästely, joka kaupungin liikenteeseen on pesiytynyt, olisi paikallinen ongelma. Ei ole.
- Mikä ihme ihmisiä vaivaa?!
Miksi aidosti suuri enemmistö ajaa ihan hemmetin hitaasti? Ei millään ennakoivalla rauhallisella tilannenopeudella - vaan marssivauhti on ihan konttaamista!
Ei tunnu silti tarkoittavan lisääntynyttä ennakointia tai muiden huomioimista. Vaan itseisarvoista matelua!
What up?
Pekka Kajaanista
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Hondat VF1000F2 + V65 Sabre-85
Aprilia RST Futura 2001
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Hondat VF1000F2 + V65 Sabre-85
Aprilia RST Futura 2001
- jargon
- Viestit: 603
- Liittynyt: 28 Elo 2011, 21:42
- Car(s): 33 -84 (1,7 16v)
Subaru Outback -15
(ex 33 1,7 -92, 164 super 3,0 -96, 156sw 2,5 -03, 159sw 2,2 -06, 159 2,2 -06) - Paikkakunta: Varkaus
Re: Liikenteestä
5 tiellä traktori veti letkaa, yllättäen hitaasti. Poistui edestä ja ajattelin että edellä olleet autot saa nyt vauhtia, ja polkaisin arjenharmaaseen daciaan vauhtia. No ei ne edellämenneet niin kovia olleet kiihdyttämään, joten jouduin hieman liian lähelle edellä mennyttä autoa, tosin ei nyt mitään tilannetta päässyt syntymään. Ilmeisesti häiritsi kuitenkin sen verran että ikkunasta heilahti iloinen keskari.
Muutama kilometri eteenpäin alkaa motari, josta ensimmäisestä liittymästä edellämenijä poistui, rinnalle ajaessani vilkaisin hieman sinnepäin, ja taas näytettin keskaria
Ymmärtäisin jotenkin tuon jos olisin jotenkin provosoinut, mutta eipä tuosta jaksanut edes valoja vilkutella, ja turvavälikin oli ok kun saivat vehkeensä matkavauhtiin
Muutama kilometri eteenpäin alkaa motari, josta ensimmäisestä liittymästä edellämenijä poistui, rinnalle ajaessani vilkaisin hieman sinnepäin, ja taas näytettin keskaria
Ymmärtäisin jotenkin tuon jos olisin jotenkin provosoinut, mutta eipä tuosta jaksanut edes valoja vilkutella, ja turvavälikin oli ok kun saivat vehkeensä matkavauhtiin
- lerppu
- Viestit: 5952
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Liikenteestä
^Tuntuu olevan aika reippaasti ns pahaa mieltä tienpäällä.
Olen keväisen Stelvio-hankinnan jälkeen intoutunut liikuskelemaan itselleni poikkeuksellisen paljon ihan omaksi iloksi. Alfan mittari onkin rullannut 12tkm -> 17tkm muutamassa kuukaudessa - täysin poikkeuksellista minulle! Ja arkisiirtymät kunnan sisällä ja vähän naapuripitäjän puolellekin mennään kumminkin patterivoimin.
Ja kyllä! Aivan normaaleissa liikennetilanteissa tulee omituisia hermostumisia, samaan tyyliin kun yllä kuvattu. Ihme estelyä, täyttä nukkumista ja ympäristön totaalista huomiotta jättämistä. Pelästymisiä ja hätäisiä reaktioita. Epäilyttävää liikehdintää ja vaaratilanteita. - Sitten on vielä ne muut tienkäyttäjät!!!
Siis oikeasti tarkoitan että moinen on lisääntynyt ihan todella paljon pre pandemia vs uusi normaali. Henkilöautoilu on tilastollisestikin lisääntynyt paljon (noh, viralliset luvut vain 7%, perstuntuma sanoo että näillä nurkilla 25%). Lienee kuskeja joiden ajotaidot yhtä ruostuneet kuin oma golf swing… Ja ikääntyneitä on paljon. Hekin yhtä hyväkuntoisia rattiin kuin minä olisin edelleen pelaamaan uloimman linjapuolustajan paikkaa ruohokenttien shakissa…
Olen keväisen Stelvio-hankinnan jälkeen intoutunut liikuskelemaan itselleni poikkeuksellisen paljon ihan omaksi iloksi. Alfan mittari onkin rullannut 12tkm -> 17tkm muutamassa kuukaudessa - täysin poikkeuksellista minulle! Ja arkisiirtymät kunnan sisällä ja vähän naapuripitäjän puolellekin mennään kumminkin patterivoimin.
Ja kyllä! Aivan normaaleissa liikennetilanteissa tulee omituisia hermostumisia, samaan tyyliin kun yllä kuvattu. Ihme estelyä, täyttä nukkumista ja ympäristön totaalista huomiotta jättämistä. Pelästymisiä ja hätäisiä reaktioita. Epäilyttävää liikehdintää ja vaaratilanteita. - Sitten on vielä ne muut tienkäyttäjät!!!
Siis oikeasti tarkoitan että moinen on lisääntynyt ihan todella paljon pre pandemia vs uusi normaali. Henkilöautoilu on tilastollisestikin lisääntynyt paljon (noh, viralliset luvut vain 7%, perstuntuma sanoo että näillä nurkilla 25%). Lienee kuskeja joiden ajotaidot yhtä ruostuneet kuin oma golf swing… Ja ikääntyneitä on paljon. Hekin yhtä hyväkuntoisia rattiin kuin minä olisin edelleen pelaamaan uloimman linjapuolustajan paikkaa ruohokenttien shakissa…
Re: Liikenteestä
DE urat ovat pääsääntöisesti lyhyitä. Kun irresistible force meets immovable object niin sidekudoksiin jää jälkiä. Ja joskus jopa harmaaseen massaan.
Onneksi kuitenkin maanteiden ikähenkilösankarit harvemmin kohtaavat liikkumattomia kohteita.
Re: Liikenteestä
En tiedä kuvittelenko vain mutta kokemusperäisesti tuntuu siltä että kaksi valitettavaa ilmiötä on yleistynyt huomattavasti viimeisen muutaman vuoden aikana.
- "Vanhoihin vihreisiin" ajaminen. Tätä näkee nykyään todella paljon ja mielestäni ennen oli melko harvinaista.
- Kännykkä kädessä autoilu. 99.999% tapauksissa kun esim. moottoriteillä pitkään suoraan kulkenut auto alkaa yht'äkkiä kiemurrella niin ohittaessa huomaa älyttömän puhe-elimen kädessä.
Ryhtiliike näiden osalta olisi paikallaan.
- "Vanhoihin vihreisiin" ajaminen. Tätä näkee nykyään todella paljon ja mielestäni ennen oli melko harvinaista.
- Kännykkä kädessä autoilu. 99.999% tapauksissa kun esim. moottoriteillä pitkään suoraan kulkenut auto alkaa yht'äkkiä kiemurrella niin ohittaessa huomaa älyttömän puhe-elimen kädessä.
Ryhtiliike näiden osalta olisi paikallaan.
- lerppu
- Viestit: 5952
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Liikenteestä
Lyhyt oli ura. Ei akuutin loukkaantumisen vuoksi. Ei vaan jaksanut - kun puolustus joskus sai stopin ja hyökkäys tuli kentälle niin rajoitetun materiaalin vuoksi defensive endistä tuli aika usein half back… Montaa kautta ei molempiin suuntiin pelaa edes nuori mies!
Mutta hauskaa oli. Aikuisena hauskaa on ajaa Stelviolla. Ostinkin juuri halvennuksesta kolmen setin pesukoodeja, josko lähtisi liikenteen sekaan ja pesukoneen suuntaan!
- Polforea
- Viestit: 11268
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Liikenteestä
Vielä oot eellä, mutta meen pian ohi. Ferrariin on kertynyt tässä taloudessa karvan vajaa 2tkm, eikä niitä kuukausia ole vielä muutamaa
Tämä lisääntymähän keskittyy sinne teille, missä julkiset ovat osalle olleet oikea vaihtoehto. Ei täällä näytä autoilu yhtään lisääntyneen, mutta täällähän kaikki kulkikin jo valmiiksi autolla.
Ryhtiliike tarkoittaisi liikenteenvalvontaa. Tuo termi on virheellisesti nykyään turhan helposti synonyymi automaattikameratoteutteiselle nopeusvalvonnalle, mutta liikenteessä on paljon muutakin kuin se nopeus - totta puhuen nopeusrajoitus -osa on varsin pieni osa tieliikennelakia.
Mutta jotain kehitystä! ELY-keskus antoi tänään tiedon, että meidän risteykseen tulee päätielle kummallekin ajosuunnalle sivutien liittymästä varoittavat merkit A22.1 sekä kärkikolmiot sekä meidän baanalle että presiis vastapuolelle. Meidän tiehän on niin pieni, että se on vielä helppo lukea vähäpätöiseksi, mutta tuo vastapäinen on reippaasti isompi ja siitä on tultu 80-rajoitusalueelle rennosti ilman kolmiota. Nopeasti jauhavat byrokratian rattaat - ei edes vuotta mennyt! Laitoin nimittäin aiheesta ehdotuksen 16.6.2021.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
Re: Liikenteestä
"Versatile" olisi kai oikea sana. Yleensähän DE:n kokoinen kaveri olisi Full Back eikä Half Back. Sikäli kun nyt kukaan enää FB:tä käyttää pelikirjassaan.
Stelviot pestään käsin, aloittaen vaahtopesusta ja sitten kahdella ämpärillä ja pehmeällä kintaalla!!!
- Cotzy
- Viestit: 841
- Liittynyt: 07 Maalis 2019, 22:33
- Car(s): Stelvio MultiAir Turbo Q4 280 First Edition -17, 166 3.0 V6 man. Distinctive -01, Brera 3.2 JTS V6 man. Q4 -06, & DS3 Crossback E-Tense -21, Carado A464 -11
- Paikkakunta: Turku
Re: Liikenteestä
^ Näin on . Kinnas on hyvä, saa pestyä keulan muodokkuuden hyvin kuntoon. Mutta varrellisen pehmeän harjan tarttee katon pesemiseen keskelläkin alle 180 cm immeiset. Joskus talvella vien harjattomaan.
Cotzy
Cotzy
- Polforea
- Viestit: 11268
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
- lerppu
- Viestit: 5952
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Liikenteestä
Meillä oli neljännes vuosisata sitten siihenkin maailmanaikaan suhteutettuna vanhan koulun valmentaja. Kirjaimellisesti vanha koulun valmentaja, Suomeen naimakaupalla uitettu amerikkalainen koulun jumppamaikka!
Ominaisuuksia tärkeämpää oli edes jonkinlainen sopivuus kentälle. Meillä oli loistelias juoksijaryhmä. Aina vikkeläjalkaisempi ei vaan ehtinyt paikalle, jota sitten sai paikata. Linjan läpi runnomiseen oli erinomainen ase, joka en ollut minä. Safetyä taas en voinut pelata, olin kyllä nopsahko - mutten vikkelä. Palloa en saanut kiinni, joten siinä ressu tai corneri (joihin en muutenkaan riittävän ulottuva tai kevyt). Oma talentti oli sama kuin kamppailulajeissa. Syvä urheilullinen lahjattomuus yhdistettynä iskunkestävyyteen! Ja tykkäsin punttia nostella. Siinäpä sitä pelipaikkaa sitten sai täytellä. Ei niistä sloteista tarvinnut juuri kisata…
Anyways. Stelvio saa harjaa. Kesät talvet. Sitten kun mulla on 105 sarjan Alfa se saa kamelin esinahasta valmistettuja pesuvälineitä pelkästään aina ennen liikenteeseen uittamista. Käyttöauto pidetään puhtaana maalin kustannuksella. Olen laiska.
- karila
- Viestit: 1173
- Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
- Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Renault Megane E-tech Techno 2023 - Paikkakunta: Turku
Re: Liikenteestä
Juu, Rosso Veloce saa myöskin harjakonetta. Laitatin nanopinnoitteen maalin päälle. Kaikki mun käyttöautot on aina saaneet harjakonetta.
- Kari
- lerppu
- Viestit: 5952
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Liikenteestä
Tähän vielä vahva respect. Ferrari liikenteessä - kuten ketjun aihekin vaatii - on juuri sitä mitä ”a TRUE scotsman” -harrastajalta voi odottaa; NAY - pitää vaatia!
Kudos.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 11268
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Paikkakunta: 13100
Re: Liikenteestä
Juntteilun EM -kisat jo alkaneet?
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- karila
- Viestit: 1173
- Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
- Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Renault Megane E-tech Techno 2023 - Paikkakunta: Turku
- mutt
- Viestit: 5474
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60
Re: Liikenteestä
Invapaikat oli jo varattu.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- nipaka
- Viestit: 2131
- Liittynyt: 26 Syys 2018, 17:54
- Car(s): Fiat Punto Dynamic 1.2
Joitain takapotku Fiateja
Ex:Italiaanoja ja joitain volkkareita. - Paikkakunta: Askola
Re: Liikenteestä
Tietää mitä merkkejä kannattaa välttää jos ei halua tulla leimatuksi.
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.