Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Valvoja: Moderators
- Aquatica
- Viestit: 15055
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Vilkaseppas ihan huviksesi: pelkääjän jalkatilan vasen paneeli irti ja siellä on kaksi isoa liitintä, missä samanväriset kappaleet.
Katso, että ne on molemmat kytketty.
Jos on, kytke ne ristiin. Kuuluuko takakaiuttimista ääntä? Jos kuuluu, niin hyvä. Jos ei, vika on muualla.
Tossa menee se ohjaus jotenkin oudosti, että virta mm. subbarille tulee toisen liittimen kautta, sitten kaiutinlähdöt toisen kautta. Mutta ristiinkytkemällä vain edessä olevat toimii.
Jaa, että mistäkö tiedän
Katso, että ne on molemmat kytketty.
Jos on, kytke ne ristiin. Kuuluuko takakaiuttimista ääntä? Jos kuuluu, niin hyvä. Jos ei, vika on muualla.
Tossa menee se ohjaus jotenkin oudosti, että virta mm. subbarille tulee toisen liittimen kautta, sitten kaiutinlähdöt toisen kautta. Mutta ristiinkytkemällä vain edessä olevat toimii.
Jaa, että mistäkö tiedän
- AmericanItalian
- Viestit: 87
- Liittynyt: 29 Huhti 2017, 21:33
- Car(s): Alfa: 156 2.5 V6 -03
Muut omat:MB SLK r170 230 kompressor-98
MB ML400cdi w163 -02
Perheessä lisäksi: Volvo S60 D3 -12
Entiset alfat: 159 2.4jtdm -07, 156 v6 -99 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Sama kuin vesamaanilla. Eteen uudet tukivarret puslineen vaihdoin keväällä ja 1000km mentiin ilman ääniä kunnes alkoi taas narina. Narinan saa pois mobil tms rasvaa laittamalla puslien väliin kuten polforea ohjeisti. Nyt noista kuuluu enää kolahdus liikkeelle lähdettäessä. En aio enää vaivautua ellei katsuri niistä keuli.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
https://i.postimg.cc/htRWY5QM/20220703-192315.jpgAquatica kirjoitti: ↑01 Heinä 2022, 19:05Vilkaseppas ihan huviksesi: pelkääjän jalkatilan vasen paneeli irti ja siellä on kaksi isoa liitintä, missä samanväriset kappaleet.
Katso, että ne on molemmat kytketty.
Jos on, kytke ne ristiin. Kuuluuko takakaiuttimista ääntä? Jos kuuluu, niin hyvä. Jos ei, vika on muualla.
Tossa menee se ohjaus jotenkin oudosti, että virta mm. subbarille tulee toisen liittimen kautta, sitten kaiutinlähdöt toisen kautta. Mutta ristiinkytkemällä vain edessä olevat toimii.
Jaa, että mistäkö tiedän
Ollaanko oikeilla jäljillä? Vai ihan tuota vasenta mattoaki tuosta ottamaa irti?
- Aquatica
- Viestit: 15055
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Keskikonsolin oikean puoleinen alamuovi. Liittimet on joko konsolin rungossa tai maton reunan alla.Bonezii kirjoitti: ↑03 Heinä 2022, 19:37https://i.postimg.cc/htRWY5QM/20220703-192315.jpgAquatica kirjoitti: ↑01 Heinä 2022, 19:05Vilkaseppas ihan huviksesi: pelkääjän jalkatilan vasen paneeli irti ja siellä on kaksi isoa liitintä, missä samanväriset kappaleet.
Katso, että ne on molemmat kytketty.
Jos on, kytke ne ristiin. Kuuluuko takakaiuttimista ääntä? Jos kuuluu, niin hyvä. Jos ei, vika on muualla.
Tossa menee se ohjaus jotenkin oudosti, että virta mm. subbarille tulee toisen liittimen kautta, sitten kaiutinlähdöt toisen kautta. Mutta ristiinkytkemällä vain edessä olevat toimii.
Jaa, että mistäkö tiedän
Ollaanko oikeilla jäljillä? Vai ihan tuota vasenta mattoaki tuosta ottamaa irti?
About tässä kohtaa on liittimet:
Tässä vielä kuva, kun kaivoin liittimet ex-Q4:stä esille:
Tuolla näkyy toinen sini/musta-kombo, joka on identtinen liitin. Molemmat liittimet radioon kuuluvia.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
https://i.postimg.cc/g09b6kWY/20220703-200145.jpgAquatica kirjoitti: ↑03 Heinä 2022, 19:44Keskikonsolin oikean puoleinen alamuovi. Liittimet on joko konsolin rungossa tai maton reunan alla.Bonezii kirjoitti: ↑03 Heinä 2022, 19:37https://i.postimg.cc/htRWY5QM/20220703-192315.jpgAquatica kirjoitti: ↑01 Heinä 2022, 19:05Vilkaseppas ihan huviksesi: pelkääjän jalkatilan vasen paneeli irti ja siellä on kaksi isoa liitintä, missä samanväriset kappaleet.
Katso, että ne on molemmat kytketty.
Jos on, kytke ne ristiin. Kuuluuko takakaiuttimista ääntä? Jos kuuluu, niin hyvä. Jos ei, vika on muualla.
Tossa menee se ohjaus jotenkin oudosti, että virta mm. subbarille tulee toisen liittimen kautta, sitten kaiutinlähdöt toisen kautta. Mutta ristiinkytkemällä vain edessä olevat toimii.
Jaa, että mistäkö tiedän
Ollaanko oikeilla jäljillä? Vai ihan tuota vasenta mattoaki tuosta ottamaa irti?
About tässä kohtaa on liittimet:
Tässä vielä kuva, kun kaivoin liittimet ex-Q4:stä esille:
Tuolla näkyy toinen sini/musta-kombo, joka on identtinen liitin. Molemmat liittimet radioon kuuluvia.
Jahas, tulikin jo edittiä . Kiitoksia. kokeillaas vaihtaa noita palikoita.
- Aquatica
- Viestit: 15055
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Itseasiassa tuo pienempi liitin mikä mullakin on, oli joku muu soittimeen liittyvä. Nyt kun oikeasti miettii, niin mullahan oli se toinen liitin selvästi syvemmällä, maton alla.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Juu noi on ihan erikokoisia. Perkele ku edellinen omistaja ruuvannut jotain mattoon kiinni nii ne ruuvin päät raapivat ihoa auki... ihme ettei ole raapinut johtoja. Vois teipata nuo päät.
- Aquatica
- Viestit: 15055
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
viewtopic.php?p=639336#p639336
Tosiaan taitaa olla kolme samanväristä liitintä tuolla? Mä bongasin just mun irtonaisesta Bosen johtosarjasta 2 erikokoista liitintä. Eli toinen menee Boselle, toinen "suoraan" auton kaiuttimille. Ja tuossa vanhassa nelikossa piti ihan oikeasti kaivaa tuo toinen liitin maton alta ja syvältä, se oli melkein keskivaiheella lattiamattoa irtonaisena.
Nyt kun miettii, niin mielestäni samat piuhat olivat yhdessä non-Bose-laitteessa, mutta en mene takuuseen. Omia johtoja ei löytynyt Bosen tai auton omista kaavioista likimainkaan oikeassa värijärjestyksessä, kuin mitä ne oli, joten en tiedä onko näissäkin sitten kasa eri versioita.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Revin irti tuota mattoa noin puolet vasemmasta yläkulmasta katsottuna (penkin kiskot olis alakulma). Ei tullut vastaan mitään. Seurailin johtonippua toiselle puolelle missä nousee ylöspäin. en nähnyt nouseeko oveen vai meneekö lattiaa pitkin taakse.Aquatica kirjoitti: ↑03 Heinä 2022, 20:23viewtopic.php?p=639336#p639336
Tosiaan taitaa olla kolme samanväristä liitintä tuolla? Mä bongasin just mun irtonaisesta Bosen johtosarjasta 2 erikokoista liitintä. Eli toinen menee Boselle, toinen "suoraan" auton kaiuttimille. Ja tuossa vanhassa nelikossa piti ihan oikeasti kaivaa tuo toinen liitin maton alta ja syvältä, se oli melkein keskivaiheella lattiamattoa irtonaisena.
Nyt kun miettii, niin mielestäni samat piuhat olivat yhdessä non-Bose-laitteessa, mutta en mene takuuseen. Omia johtoja ei löytynyt Bosen tai auton omista kaavioista likimainkaan oikeassa värijärjestyksessä, kuin mitä ne oli, joten en tiedä onko näissäkin sitten kasa eri versioita.
edit: kävin kiskomassa mattoa enemmän irti. Johtonippu jakautuu kahtia joista puolet menee hansikaslokeroa kohti ja oveen. Toinen sitten jatkaa matkaansa taakse.
- Polforea
- Viestit: 11267
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Kerrataan sen verran, että nuo etsityt liittimet siis ovat Bosen kytkentäliittimet. Eli siellä:
-Johto 1 tulee soittimelta
-Johto 2 menee Bosen vahvistimelle
-Johto 3 tulee Bosen vahvistimelta
-Johto 4 menee kaiuttimille
Sitten jos autossa on Bose-sterkat, niin johto 1 liitetään johtoon 2 ja johto 3 liitetään johtoon 4, jolloin kaiutinsignaali kiertää Bosen vahvistimen kautta. Jos autossa ei ole Bose-sterkkoja, niin johto 1 liitetään suoraan kiinni johtoon 4, niin sillä kätevästi ohittuu tuo Bosen johtosarja. Ymmärtääkseni, jos soitin on ns. Bose-moodissa ja kytkentä on 1->4, niin soi vain etukaiuttimet ja tämä oli se Aquaticalla ollut kytkentä.
Bose-logot kaiutinritilöissä on varmaan melko varma merkki Bose-sterkoista, mutta toisinpäin homma toimii korkeintaan jostain tietystä vuosimallista eteenpäin. Esmes meillä on 2006 ja 2008 autot, joissa on tehtaalta Bose-sterkat mutta ei niitä Bose-logoja kaiutinritilöissä, pl. Berlinan hattuhyllylle pultattu midbasso (markkinamiehen mielstä subwoofer). Sen orggis"subbarin" löytäminen taitaapi olla varmin merkki Bose-varustelusta.
-Johto 1 tulee soittimelta
-Johto 2 menee Bosen vahvistimelle
-Johto 3 tulee Bosen vahvistimelta
-Johto 4 menee kaiuttimille
Sitten jos autossa on Bose-sterkat, niin johto 1 liitetään johtoon 2 ja johto 3 liitetään johtoon 4, jolloin kaiutinsignaali kiertää Bosen vahvistimen kautta. Jos autossa ei ole Bose-sterkkoja, niin johto 1 liitetään suoraan kiinni johtoon 4, niin sillä kätevästi ohittuu tuo Bosen johtosarja. Ymmärtääkseni, jos soitin on ns. Bose-moodissa ja kytkentä on 1->4, niin soi vain etukaiuttimet ja tämä oli se Aquaticalla ollut kytkentä.
Bose-logot kaiutinritilöissä on varmaan melko varma merkki Bose-sterkoista, mutta toisinpäin homma toimii korkeintaan jostain tietystä vuosimallista eteenpäin. Esmes meillä on 2006 ja 2008 autot, joissa on tehtaalta Bose-sterkat mutta ei niitä Bose-logoja kaiutinritilöissä, pl. Berlinan hattuhyllylle pultattu midbasso (markkinamiehen mielstä subwoofer). Sen orggis"subbarin" löytäminen taitaapi olla varmin merkki Bose-varustelusta.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
-06 SW kyseessä. Ei näy ritilöissä bosea. Takana ovissa on isompi kaiutin sekä pieni diskantti. Perätilassa en löytänyt äänentoistoja. Nyt tosiaan ihmetyttää miksi koko soitin meni mykäksi. Ihan kun ei maadottaisi kunnolla vaikka on antenninjohto kiinni. Oletan että siitä maadoittaa kun en löytänyt erikseen maadoitusjohtoa.Polforea kirjoitti: ↑04 Heinä 2022, 00:10Kerrataan sen verran, että nuo etsityt liittimet siis ovat Bosen kytkentäliittimet. Eli siellä:
-Johto 1 tulee soittimelta
-Johto 2 menee Bosen vahvistimelle
-Johto 3 tulee Bosen vahvistimelta
-Johto 4 menee kaiuttimille
Sitten jos autossa on Bose-sterkat, niin johto 1 liitetään johtoon 2 ja johto 3 liitetään johtoon 4, jolloin kaiutinsignaali kiertää Bosen vahvistimen kautta. Jos autossa ei ole Bose-sterkkoja, niin johto 1 liitetään suoraan kiinni johtoon 4, niin sillä kätevästi ohittuu tuo Bosen johtosarja. Ymmärtääkseni, jos soitin on ns. Bose-moodissa ja kytkentä on 1->4, niin soi vain etukaiuttimet ja tämä oli se Aquaticalla ollut kytkentä.
Bose-logot kaiutinritilöissä on varmaan melko varma merkki Bose-sterkoista, mutta toisinpäin homma toimii korkeintaan jostain tietystä vuosimallista eteenpäin. Esmes meillä on 2006 ja 2008 autot, joissa on tehtaalta Bose-sterkat mutta ei niitä Bose-logoja kaiutinritilöissä, pl. Berlinan hattuhyllylle pultattu midbasso (markkinamiehen mielstä subwoofer). Sen orggis"subbarin" löytäminen taitaapi olla varmin merkki Bose-varustelusta.
- palkus
- Viestit: 5475
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
- Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
^tottakai soittimelle kuuluu mennä maa ihan siitä johtosarjan liittimeltä
"puhun niin totta kuin osaan"
- Polforea
- Viestit: 11267
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Joo, tuon ikäisessä ei vielä ole Bose-lätkiä tietääkseni pahemmin näkyvillä. SW:ssä subbari on muistaakseni takaluukun vasemman sivuverhoilun takana piilossa.
Soittimen maa tosiaan tulee kyllä johtosarjaa pitkin. Jos rammari on nyt tyystin pimeä, niin enstennä tarkistaisin sähkönsaannin ja sen aloittaisin sulakkeesta. Jos soitin kuitenkin herää normaalisti (näyttöön tulee juttuja) mutta mitään ei vaan kuulu, sihtaisin silmäni niihin liittimiin mitä jo löytyi, jos niitä vahingossa tuli tönittyä irti.
Soittimen maa tosiaan tulee kyllä johtosarjaa pitkin. Jos rammari on nyt tyystin pimeä, niin enstennä tarkistaisin sähkönsaannin ja sen aloittaisin sulakkeesta. Jos soitin kuitenkin herää normaalisti (näyttöön tulee juttuja) mutta mitään ei vaan kuulu, sihtaisin silmäni niihin liittimiin mitä jo löytyi, jos niitä vahingossa tuli tönittyä irti.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
-
- Viestit: 61
- Liittynyt: 23 Kesä 2022, 21:12
- Car(s): Alfa Romeo 159 3.2JTS Q4 -07
Maserati Biturbo 2.24v -90
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Semmoinenkin feature on että tossa Q4:n perämurikassa on melkoisesti klappia. Ehkä joku 10 astetta kun käsin niitä akseleita kääntää. Toi tietty aiheuttaa kolinaa.
Voikos tuota säätää jotenkin? En ole löytänyt tosta perämurikasta paljoakaan infoa tai räjäytyskuvia, onko siellä jotain shimmejä tms mitkä voisi vaihtaa?
Voikos tuota säätää jotenkin? En ole löytänyt tosta perämurikasta paljoakaan infoa tai räjäytyskuvia, onko siellä jotain shimmejä tms mitkä voisi vaihtaa?
- palkus
- Viestit: 5475
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
- Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Siis onko kyseessä röykyissä ilmenevää kolinaa vai vaihteen vaihdon yhteydessä joskus ilmenevä pehmeä voimansiirto kolahdus? Pystytkö vaihtamaan rauhallisella kytkimenkäytöllä niin, ettei "kolahda"? Tohon mun isojötsiin on vaihdettu heti pian uutena takuuna kartaani. Konelan isompi herra oli sitten ollut hyvinhyvin vihainen, koska eihän tehdas korvaa turhaan vaihdettuja osiaHessuS kirjoitti: ↑05 Heinä 2022, 00:48Semmoinenkin feature on että tossa Q4:n perämurikassa on melkoisesti klappia. Ehkä joku 10 astetta kun käsin niitä akseleita kääntää. Toi tietty aiheuttaa kolinaa.
Voikos tuota säätää jotenkin? En ole löytänyt tosta perämurikasta paljoakaan infoa tai räjäytyskuvia, onko siellä jotain shimmejä tms mitkä voisi vaihtaa?
"puhun niin totta kuin osaan"
-
- Viestit: 61
- Liittynyt: 23 Kesä 2022, 21:12
- Car(s): Alfa Romeo 159 3.2JTS Q4 -07
Maserati Biturbo 2.24v -90
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Voi vaihtaa ilman kolinaa kun rauhallisesti ajaa. Kysyin tätä myös kansainvälisessä forumissa, on kuulemma "feature".
Kardaani itse on hyvä, ei välyksiä. Välys on nimenomaan perämurikassa.
Mutta noin insinöörinä en hyväksy noin vaan että "feature", yleensä kaikissa murikoissa ton saa säädettyä shimmeillä tms. Pitäisi vaan löytää kuvat ja speksit... tää ei toki ole kiire remppa, ehkä ens kesänä.
Kardaani itse on hyvä, ei välyksiä. Välys on nimenomaan perämurikassa.
Mutta noin insinöörinä en hyväksy noin vaan että "feature", yleensä kaikissa murikoissa ton saa säädettyä shimmeillä tms. Pitäisi vaan löytää kuvat ja speksit... tää ei toki ole kiire remppa, ehkä ens kesänä.
- palkus
- Viestit: 5475
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
- Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
^joo, se on ominaisuus, mutta fixaa paremmaksi, eihän sitä hyväksyä tartte. Itellä aiheutti pientä ihmetystä radion kiinni ollessa ja sileällä tiellä kuuluva vieno vinkuna. Haarukoin sen enempi lisäaineistetulla vaihteistoöljyllä laatikkoon. Kun sai tietää, ettei tule perästä tai jakolaatikosta, niin ei siihen sitten enää kiinnittänyt huomiota. Öljy piti tietysti vaihtaa heti takaisin oikeaksi, jotta vaihtaminen normalisoitui.
"puhun niin totta kuin osaan"
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Perään ei tehdas toimita varaosina kuin stefat (ja koko perän)! Tietysti se välys tuntuu huimalta kun pyörän akseleista pyörittää, koska silloin on mukana tasauspyörästö vetopyöräparin hammasvälyksen lisäksi. Eiköhän siellä pitäisi olla se 0,10mm hammasvälyksenä. Jos haluat kuvan siitä, niin pistä s-postisi tulemaan, rakenne ei juuri poikkea perinteisistä peristä, kokoonpainuva holkki laakereiden välissä ja esikireys poskilaakereille. Tietysti hammaskosketus on äänen kannalta se ratkaiseva. Ongelma on rakenne ja työkalujen monimutkaisuus, joka oli varmaan yksi syy ettei se ole tehty korjattavaksi? Samaan asiaan kiinnitin huomion jo 2005, kun ensimmäiset autot tuli maahan, oudon äänekäs!
Viimeksi muokannut seppo, 07 Heinä 2022, 07:48. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Laite lähti toimimaan kun antennin väänsin ylöspäin niin ei lipsahda heti pois kun työntää radion takasin kiskoja pitkin.Polforea kirjoitti: ↑04 Heinä 2022, 11:52Joo, tuon ikäisessä ei vielä ole Bose-lätkiä tietääkseni pahemmin näkyvillä. SW:ssä subbari on muistaakseni takaluukun vasemman sivuverhoilun takana piilossa.
Soittimen maa tosiaan tulee kyllä johtosarjaa pitkin. Jos rammari on nyt tyystin pimeä, niin enstennä tarkistaisin sähkönsaannin ja sen aloittaisin sulakkeesta. Jos soitin kuitenkin herää normaalisti (näyttöön tulee juttuja) mutta mitään ei vaan kuulu, sihtaisin silmäni niihin liittimiin mitä jo löytyi, jos niitä vahingossa tuli tönittyä irti.
Vielä en löytänyt ratkaisua takakaiuttimiin.
Edit: kattelen huomenna sitä subbaria
- Rölli ja metsänhenki
- Viestit: 409
- Liittynyt: 31 Heinä 2003, 17:35
- Paikkakunta: Hyvinkää
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Dieselin suuttimistä kysymys. Onko joku onnistunut lisenssiMES;llä koodaamaan suuttimet vaihdon jälkeen?
Kautta likaisten varpaitteni!
- Polforea
- Viestit: 11267
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
On, oma esimerkki 2.4JTDm '09. Tässä oli joku juttu, että tarttee KKL:n, ei onnaa ELM:llä jostain syystä.
Adaptaatioiden nollaus onkin sitten jäänyt monessa autossa tekemättä, koska se ei joillain auton softaversioilla onnistu.
Adaptaatioiden nollaus onkin sitten jäänyt monessa autossa tekemättä, koska se ei joillain auton softaversioilla onnistu.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
- Rölli ja metsänhenki
- Viestit: 409
- Liittynyt: 31 Heinä 2003, 17:35
- Paikkakunta: Hyvinkää
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Oon koittanut molemmilla ja ei onnistu. Herjaa vaan interfacee. Lieko KKl jotenki "vajaa"
Kautta likaisten varpaitteni!
- Rölli ja metsänhenki
- Viestit: 409
- Liittynyt: 31 Heinä 2003, 17:35
- Paikkakunta: Hyvinkää
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Ja koodausongelma ohi. Kiitos Polforea
Kautta likaisten varpaitteni!
-
- Viestit: 632
- Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
- Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry ja MiTo TCT - Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Pystytkö vinkkaamaan tänne että millä selkisi, vähän rumaa jättää porukka roikkumaan tuon suhteen jospa vaikka jollakulla jatkossa on samaa murhetta.
932 937 955 955
- Polforea
- Viestit: 11267
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Emme tulleet hirveän tarkasti vertailleeksi tietokoneiden eroja, mutta tuolla meikäläisen MESsillä ja dip-KKL:llä onnistui. Vähän meinasi takuta kun yksi koodi oli epäselvä, mutta kun se saatiin tulkattua oikein niin putkeen meni.
MES on muistaakseni kolmisen vuotta vanha versio (voin tarkistaa, nyt ei ole MES-kone käsillä) ja tuo KKL on 7 euron piuha eBaysta, olikohan toinen vai kolmas yksilö mulla (ja siis eka toimiva), eli tuuripelillä osuu hyviä.
MES on muistaakseni kolmisen vuotta vanha versio (voin tarkistaa, nyt ei ole MES-kone käsillä) ja tuo KKL on 7 euron piuha eBaysta, olikohan toinen vai kolmas yksilö mulla (ja siis eka toimiva), eli tuuripelillä osuu hyviä.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
-
- Viestit: 61
- Liittynyt: 23 Kesä 2022, 21:12
- Car(s): Alfa Romeo 159 3.2JTS Q4 -07
Maserati Biturbo 2.24v -90
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Lisää näitä pikkuissueita: jäähdytinnestettä tippuu jostain pieniä määriä, vissiin koneen akunpuoleiselta puolelta. Ei tule paljoa, ehkä pari millilitraa päivässä, mutta päivässä tulee pikku lätäkkö auton alle.
Onko tuossa jotain tyypillistä kohtaa mikä rupeaa vuotamaan?
Onko tuossa jotain tyypillistä kohtaa mikä rupeaa vuotamaan?
- Polforea
- Viestit: 11267
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Paisarin paluuletkun liitäntä on ainakin helposti murtuva kaveri, toinen potentiaalinen on se paisarin poikkisauma. Molemmat korjaantuu paisarin vaihdolla, osanumero on 50516508.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
-
- Viestit: 219
- Liittynyt: 23 Elo 2011, 23:58
- Car(s): Ranskalainen sähköauto
ex: Alfa Romeo 159 2.4JTD, Alfa Romeo 156 SW - Paikkakunta: Oulu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Takasivulasi ei pysy kiinni 159:ssä. Liukuu auki 2-3cm itsestään. Oiskohan jokin stoppari mennyt rikki. Aiemmin korjattu tiivisteet ovipahvin takaisesta pellistä ja vihdoin vesitiivis niin ei houkuta avata ihan pienestä syystä Ikkunan moottori toimii jopa ääntelemättä. Onko minkälainen operaatio korjata tuollainen stoppari/lukitus vai pitäisikö vain liimata ikkuna kiinni asentoon?
- Aquatica
- Viestit: 15055
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Mitä käytetty tiivisteenä? EPDM-solukumi huippu, kun voi rauhassa avata uudestaan ja jää tiiviiksi.
Tuossa ei ole mitään muuta lukkoa, kuin moottori - jos mekanismi on kunnossa, syyllinen löytynee moottorin päästä - joko se saa ajoittain käskyä laskea lasia (huono kontakti, rikkinäinen nappi tms) tai sitten vois olla samaa ongelmaa kuin mulla oli, eli auto sammuksissa laski laseja ja viaksi epäilty kuskin oven lukkomoduulin mikrokytkin. Sen toki pitäisi kaiketi aina availla kaikkia laseja hajotessaan?
Anyway, sähköjohtoja etenkin ovien läpivienneissä ollut sökönä. Taisi kaikki nostimet olla sulakkeen/sulakkeiden takana, joten sopivan sulakkeen irrotuksells vois varmistua - jos ilman sähköä ei laske, sieltä tutkimaan
Tuossa ei ole mitään muuta lukkoa, kuin moottori - jos mekanismi on kunnossa, syyllinen löytynee moottorin päästä - joko se saa ajoittain käskyä laskea lasia (huono kontakti, rikkinäinen nappi tms) tai sitten vois olla samaa ongelmaa kuin mulla oli, eli auto sammuksissa laski laseja ja viaksi epäilty kuskin oven lukkomoduulin mikrokytkin. Sen toki pitäisi kaiketi aina availla kaikkia laseja hajotessaan?
Anyway, sähköjohtoja etenkin ovien läpivienneissä ollut sökönä. Taisi kaikki nostimet olla sulakkeen/sulakkeiden takana, joten sopivan sulakkeen irrotuksells vois varmistua - jos ilman sähköä ei laske, sieltä tutkimaan
- Isola
- Viestit: 1982
- Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
- Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Saattaapi se koko mekanismi kuivuuttaan takellella ja lopulta rikkoa joko ikkunaa kannattelevan kalikan tai spiraalin, jolle vaijeri kiertyy.
Järkiautoilija. H4, I5 ja V8. Etu-, taka- ja neliveto. Puuttuu W2 ja yliveto.
- Polforea
- Viestit: 11267
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
MES-versioni on 4.4, sillä siis tuntuu onnistuvan 210hp viispytyn suutinkoodaus.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
- Rölli ja metsänhenki
- Viestit: 409
- Liittynyt: 31 Heinä 2003, 17:35
- Paikkakunta: Hyvinkää
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
"Polforea wrote: ↑
11 Jul 2022, 16:29
MES on muistaakseni kolmisen vuotta vanha versio (voin tarkistaa, nyt ei ole MES-kone käsillä) ja tuo KKL on 7 euron piuha eBaysta, olikohan toinen vai kolmas yksilö mulla (ja siis eka toimiva), eli tuuripelillä osuu hyviä.
MES-versioni on 4.4, sillä siis tuntuu onnistuvan 210hp viispytyn suutinkoodaus."
Mun MES on 4.7R1. Ja todennäköinen syy ettei koodaaminen onnistunut oli käyttäjän kämmäys. KKL:n ikää en tiedä kun on käytettynä laitettu jo noin vuonna -17
hannu
11 Jul 2022, 16:29
MES on muistaakseni kolmisen vuotta vanha versio (voin tarkistaa, nyt ei ole MES-kone käsillä) ja tuo KKL on 7 euron piuha eBaysta, olikohan toinen vai kolmas yksilö mulla (ja siis eka toimiva), eli tuuripelillä osuu hyviä.
MES-versioni on 4.4, sillä siis tuntuu onnistuvan 210hp viispytyn suutinkoodaus."
Mun MES on 4.7R1. Ja todennäköinen syy ettei koodaaminen onnistunut oli käyttäjän kämmäys. KKL:n ikää en tiedä kun on käytettynä laitettu jo noin vuonna -17
hannu
Kautta likaisten varpaitteni!
-
- Viestit: 61
- Liittynyt: 23 Kesä 2022, 21:12
- Car(s): Alfa Romeo 159 3.2JTS Q4 -07
Maserati Biturbo 2.24v -90
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Semmoinenkin tuli tuossa huomattua että toi sadetunnistin toimii ihan puolivillaisesti. Se on kuulemma "ominaisuus", mutta onko keinoa downgradettaa toi normitihkuun? Eli jos ottaisi sadetunnistimen piuhan irti, toimisiko perinteisellä tavalla?
- Aquatica
- Viestit: 15055
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Sadetunnistimen yleisin ongelma on siinä, että lasi on likainen siitä kohtaa. Myös jos tuulilasi on vaihdettu ja vanha tunnistin jätetty, liima voi olla sotkemassa.
Mulla toimii sadetunnistin hyvin 95% ajasta - loput 5% se viuhtoo vähän liikaa.
Mulla toimii sadetunnistin hyvin 95% ajasta - loput 5% se viuhtoo vähän liikaa.
- AmericanItalian
- Viestit: 87
- Liittynyt: 29 Huhti 2017, 21:33
- Car(s): Alfa: 156 2.5 V6 -03
Muut omat:MB SLK r170 230 kompressor-98
MB ML400cdi w163 -02
Perheessä lisäksi: Volvo S60 D3 -12
Entiset alfat: 159 2.4jtdm -07, 156 v6 -99 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Itsellä termari vuoti juurikin tuosta pikkuhiljaa. Termarin ja muutaman pienen letkun vaihdolla loppui.HessuS kirjoitti: ↑12 Heinä 2022, 15:38Lisää näitä pikkuissueita: jäähdytinnestettä tippuu jostain pieniä määriä, vissiin koneen akunpuoleiselta puolelta. Ei tule paljoa, ehkä pari millilitraa päivässä, mutta päivässä tulee pikku lätäkkö auton alle.
Onko tuossa jotain tyypillistä kohtaa mikä rupeaa vuotamaan?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
2.4 JTD.ssä erikoinen ominaisuus: tasakaasulla kiihdytettäessä noin 2000 rpm kohdalla ahdot "notkahtaa" hetkellisesti. Onko vastaavia havaintoja toisilla 939:llä ajavilla?
Alfa Romeo 75: it may look like a brick, but drives like a ballerina.
-
- Viestit: 594
- Liittynyt: 25 Loka 2009, 05:12
- Car(s): Mito QV -10
Fiat 500 Abarth -18 - Paikkakunta: Seinäjoki/Jyväskylä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Jonkinlainen nytkähdys siinä tienoilla on. Varmastikin imusarjan läpät vaihtaisivat tässä kohtaa asentoa, omassani ne olivat jumitettu jo edellisen omistajan toimesta enkä saanut niitä enää liikkumaan. Olisin halunnut kyllä.
Tämä on juuri se herkkukohta jossa 5:n päällä vakkarissa 80+ km/h. Ylämäkeen saavuttaessa vauhti hidastuu kun ahtopaine ei nouse halutusti. Sitten ahtopaine nouseekin ja vakkari kiihdyttää rajusti. Enhän huomannutkaan tätä etelä-pohjanmaan tasaisilla, sitten vasta kun työmatkoja ajelin keski-suomen mäkisillä teillä.
-
- Viestit: 219
- Liittynyt: 23 Elo 2011, 23:58
- Car(s): Ranskalainen sähköauto
ex: Alfa Romeo 159 2.4JTD, Alfa Romeo 156 SW - Paikkakunta: Oulu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Samanlainen nytkähdys itselläkin noilla kierrosalueilla. Varsinkin 5. vaihteella. Ei ole koskaan haitannut vaan olen ajatellut sen olevan ominaisuus.
- Aquatica
- Viestit: 15055
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Pyörreläpät taitaa tehdä juuri tuossa kohtaa juttuja.
Mulla ei ole nykäisyä ja ahdot mielestäni pysyy hyvin tasaisena, mutta mulla onkin koko alapään vääntö kadoksissa tällä hetkellä muuten vaan.
Mulla ei ole nykäisyä ja ahdot mielestäni pysyy hyvin tasaisena, mutta mulla onkin koko alapään vääntö kadoksissa tällä hetkellä muuten vaan.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Kiitos vastauksista. Oman auton pyörreläpät ovat lentäneet roskiin edellisen omistajan toimesta.
Alfa Romeo 75: it may look like a brick, but drives like a ballerina.
-
- Viestit: 25
- Liittynyt: 18 Marras 2020, 09:03
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.4
- Paikkakunta: Turku ja Salo
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Osaisikohan joku nyt avittaa 2.4jtdm vaihdoin moottorin autosta toiseen ja 350km ajonjälkeen pullautti kampiaksen stefan (jakopäänpuoleisen) ulos. Noh uusi tilalle ja kamat paikoilleen. Ensimmäiseen 400km mitkä olivat todella rauhallista ajoa, ei mitään ongelmaa. Sitten 100km matkalla 2 täyskaasu ohitusta ja öljyä taas samastapaikkaa ulos tihuttamalla. Mikä aiheuttaa stefan ”pullahtamisen”? Liiansuuri öljynpaine? Öljyä ei ollut tippaakaan yli maksien ja tämän tarkistin manuaalisesti 100km välein.
- matti_vuorio
- Viestit: 1529
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Luultavasti huohottimen putket ovat menneet väärin ja kampikammion paine ei pääse pois, joten se karkaa sieltä mikä paikka ensiksi antaa periksi. Ota öljykorkki pois ja kaasuttele paikoillaan, että onko siellä alipaine vaiko ylipaine.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Ai saatana, nyt löyty ratkaisu miksi ei kaiuttimet takana toimineet. Kun puhelinta liittää bluetoothilla radioon kiinni, siellä on piiloasetukset yhteyttä ensikertaa yhdistäessä. Sieltä löytyy asetus VIIMEISELTÄ sivulta millä tavalla audiota toistetaan. Vaihtoehdot olivat etu tai kaikki kaiuttimet, ja tietenkin oletuksena oli pelkät etukaiuttimet. Tämä löyty ku puoliso osti viime viikolla puhelimen ja nyt viime viikonloppuna yhdistettiin sillä ensikertaa radioon. Vahingossa kosketin yhdistäessä väärää kohtaa ja sieltä tuli esiin nämä asetukset. Noh sepä selkes vihdoinkin.
-
- Viestit: 25
- Liittynyt: 18 Marras 2020, 09:03
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.4
- Paikkakunta: Turku ja Salo
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Osaisitjo neuvoa tyhmää että missä nämä huohottimen letkut menevät? En tiedä muutakun jäähdyttimen huohotinletkun paikanmatti_vuorio kirjoitti: ↑02 Elo 2022, 08:23Luultavasti huohottimen putket ovat menneet väärin ja kampikammion paine ei pääse pois, joten se karkaa sieltä mikä paikka ensiksi antaa periksi. Ota öljykorkki pois ja kaasuttele paikoillaan, että onko siellä alipaine vaiko ylipaine.
- matti_vuorio
- Viestit: 1529
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Minä ymmärrän tuosta moottorista yhtä paljon kuin sika tuulimyllystä, joten ehkä joku muu osaa auttaa komponentin paikantamisessa. Oirepohjaisesti tuo vain vaikuttaa siltä, että ahtojen kanssa se sylinterin ohivuotoilma ei pääse kampikammiosta minnekään ja siksi se pullauttaa stefan irti. Tuolla öljykorkilla se on kuitenkin helppo todentaa, eli siellä moottorissa pitäisi olla kaikissa tilanteissa alipaine.
-
- Viestit: 219
- Liittynyt: 23 Elo 2011, 23:58
- Car(s): Ranskalainen sähköauto
ex: Alfa Romeo 159 2.4JTD, Alfa Romeo 156 SW - Paikkakunta: Oulu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Auton tuuletin alkoi puhaltamaan ilmaa sisään valtoimenaan vaikka olisi puhallin pienimmällä asetuksella tai automaatilla. Välillä puhaltaa ilmaa reilusti ja välillä vähemmän, mutta ilman logiikkaa. Menee kyllä kiinni, mutta muilla asetuksilla ei ole väliä. Ilmastoinnin asetuksillakaan ei ole merkitystä. Onkohan jokin rele tai mistä osaisi katsoa vikaa?
-
- Viestit: 594
- Liittynyt: 25 Loka 2009, 05:12
- Car(s): Mito QV -10
Fiat 500 Abarth -18 - Paikkakunta: Seinäjoki/Jyväskylä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Tuossa kuvia. Ylemmässä kuvassa imuputkelta lähtevä osa nro 6 on oikeasti pidempi metalliputki kumiletkuin, menee moottorin yli (alin kuva).Kiisselilinko kirjoitti: ↑02 Elo 2022, 16:15Osaisitjo neuvoa tyhmää että missä nämä huohottimen letkut menevät? En tiedä muutakun jäähdyttimen huohotinletkun paikanmatti_vuorio kirjoitti: ↑02 Elo 2022, 08:23Luultavasti huohottimen putket ovat menneet väärin ja kampikammion paine ei pääse pois, joten se karkaa sieltä mikä paikka ensiksi antaa periksi. Ota öljykorkki pois ja kaasuttele paikoillaan, että onko siellä alipaine vaiko ylipaine.
Alemman kuvan osa 1 on huohotussäiliö, joka voi myös olla viallinen.
https://www.pekidi.com/navi?SGRP_COD=23 ... _NUM=3%7C0
https://www.pekidi.com/navi?SGRP_COD=1& ... _NUM=4%7C0
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Aiheena 159 2.4 Q4 kardaanin tukilaakerit, ainakin VIN-in perusteella on nn. uusittu malli, koodilla 55211757. Onko noiden vaihtaminen DIY homma vai onko ihan mahdoton? Tiedän että ainakin "vanhanmallisen" kardaanin purkaminen ei onnistu.
- Kamala
- Viestit: 41
- Liittynyt: 25 Heinä 2022, 22:36
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm SW 2006
- Paikkakunta: Nokia
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Pihasta löytyy nyt ensimmäinen Alfa, 159 sportwagon 2.4 JTDm 2006. Ja hymy ei ole hyytynyt vaikka tänä aamuna käytin nosturilla
JGP-329 on yksilö, mikäli joku tuntee. Takalasista löytyy tarra sanoilla Alfa Romeo-entusiasti finlandesi
Kuten arvaatte niin kysymyksiä löytyy listaksi asti:
1. Hammastanko vuotaa aika reippaasti öljyä ainakin paikallaan pyöriä kääntäessä. Olisiko tämän korjaamiseen (säästö)vinkkejä? Erittäin kattavan (Kiitokset aiemmille omistajille) huoltomapin mukaan se on jo kertaalleen vaihdettu 164tkm kohdalla.
EDIT: Näyttäisi siltä että kyseessä on (onneksi) hammastangon päällä oleva paineletku, jossa alumiininen pinta. Tietäisikö kukaan tämän osanumeroa?
EDIT2: Se oli pumpulta ohjausvaihteeseen vievä paineletku. Hydrauliikkaliikkeessä katkaisevat ja asentavat uuden pätkän parilla kympillä. Delta-Auto tarjosi mulle uutta osaa @352e..
2. Autoon on asennettu 4v ja n. 20tkm sitten Eibach Pro-Kit 30-35mm madalluksella. Omaan ajoon tämä ei oikein ole sopiva joten olisikohan aivan mahdoton työmaa vaihtaa nuo orkkiksiin itse, ilman nosturia? Kitin vaihtarit sopii myös, jos jollakulla on tarvetta ja hyväkuntoinen orkkisalusta
Hyväkuntoisen näköiset kesärenkaat olivat muuten aivan loppu kahden sentin kaistaleelta sisäreunalta. Siis aivan loppu. Olisiko kenellään asiansa osaavaa suuntaus-pajaa tiedossa Pirkanmaalta?
3. Jakopääremontti on tänä syksynä tulossa. Onko siinä mitään 159:lle ominaista erityistä huomioitavaa?
4. Ja tuo repsikan puoleinen helmahan on paljain sormin purettavissa. Tietäisikö kukaan mistä löytyisi uusi orkkis (ei TI) helmapala halvalla?
Tämä auto on kyllä tunnokas. Tarkoitus on pitää siitä huolta ja ajaa vielä vuosikaudet
JGP-329 on yksilö, mikäli joku tuntee. Takalasista löytyy tarra sanoilla Alfa Romeo-entusiasti finlandesi
Kuten arvaatte niin kysymyksiä löytyy listaksi asti:
1. Hammastanko vuotaa aika reippaasti öljyä ainakin paikallaan pyöriä kääntäessä. Olisiko tämän korjaamiseen (säästö)vinkkejä? Erittäin kattavan (Kiitokset aiemmille omistajille) huoltomapin mukaan se on jo kertaalleen vaihdettu 164tkm kohdalla.
EDIT: Näyttäisi siltä että kyseessä on (onneksi) hammastangon päällä oleva paineletku, jossa alumiininen pinta. Tietäisikö kukaan tämän osanumeroa?
EDIT2: Se oli pumpulta ohjausvaihteeseen vievä paineletku. Hydrauliikkaliikkeessä katkaisevat ja asentavat uuden pätkän parilla kympillä. Delta-Auto tarjosi mulle uutta osaa @352e..
2. Autoon on asennettu 4v ja n. 20tkm sitten Eibach Pro-Kit 30-35mm madalluksella. Omaan ajoon tämä ei oikein ole sopiva joten olisikohan aivan mahdoton työmaa vaihtaa nuo orkkiksiin itse, ilman nosturia? Kitin vaihtarit sopii myös, jos jollakulla on tarvetta ja hyväkuntoinen orkkisalusta
Hyväkuntoisen näköiset kesärenkaat olivat muuten aivan loppu kahden sentin kaistaleelta sisäreunalta. Siis aivan loppu. Olisiko kenellään asiansa osaavaa suuntaus-pajaa tiedossa Pirkanmaalta?
3. Jakopääremontti on tänä syksynä tulossa. Onko siinä mitään 159:lle ominaista erityistä huomioitavaa?
4. Ja tuo repsikan puoleinen helmahan on paljain sormin purettavissa. Tietäisikö kukaan mistä löytyisi uusi orkkis (ei TI) helmapala halvalla?
Tämä auto on kyllä tunnokas. Tarkoitus on pitää siitä huolta ja ajaa vielä vuosikaudet
Paikalla
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4880
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
2. Omassa loppui sisäreunan syönti kun vaihdoin ylä+ala tukivarret ja suuntaus. Ei tosin ole madallettu.
3. Ainakin että valitsee hyväksi todetun venyvän apulaitehihnan ja asentaa sen asiallisesti.
3. Ainakin että valitsee hyväksi todetun venyvän apulaitehihnan ja asentaa sen asiallisesti.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)