Autonvaihtoketju

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
TeroPee
Viestit: 1562
Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja TeroPee »

Jiitee kirjoitti:
14 Helmi 2022, 12:53
Kevättä ilmassa, kun jotenkin nyt lievää suuremmalla innolla tulee tutkittua noita 60-70-luvun alun ( ennen energiakriisiä ja turvapuskureita )
britti- avokkaita ja varsinkin 2- paikkaisena. Sairautta kuten saabismi? :-D
Triumphin avattava keula ja erillisrunko kiinnostavat. Katsotaan mihin tämä johtaa,
kun etätallissakin olisi vielä parille autolle paikka.
Mulla oli samanlainen kuume kesällä 2014 ja loppusuoralle päätyivät Spitfire ja MGB sekä Alfa Romeo Spider.

Päädyin ostamaan Lotus 7 -henkisen Westfieldin.

Avatar
Polforea
Viestit: 11521
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Jiitee kirjoitti:
14 Helmi 2022, 12:53
Katsotaan mihin tämä johtaa,
Joko autokauppoihin tai itsepetokseen :silly:
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
Jiitee
Viestit: 4466
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

TeroPee kirjoitti:
14 Helmi 2022, 13:11
Jiitee kirjoitti:
14 Helmi 2022, 12:53
Kevättä ilmassa, kun jotenkin nyt lievää suuremmalla innolla tulee tutkittua noita 60-70-luvun alun ( ennen energiakriisiä ja turvapuskureita )
britti- avokkaita ja varsinkin 2- paikkaisena. Sairautta kuten saabismi? :-D
Triumphin avattava keula ja erillisrunko kiinnostavat. Katsotaan mihin tämä johtaa,
kun etätallissakin olisi vielä parille autolle paikka.
Mulla oli samanlainen kuume kesällä 2014 ja loppusuoralle päätyivät Spitfire ja MGB sekä Alfa Romeo Spider.

Päädyin ostamaan Lotus 7 -henkisen Westfieldin.
Aika kova veto, peukkuja :)
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Jiitee
Viestit: 4466
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Polforea kirjoitti:
14 Helmi 2022, 13:44
Jiitee kirjoitti:
14 Helmi 2022, 12:53
Katsotaan mihin tämä johtaa,
Joko autokauppoihin tai itsepetokseen :silly:
Riippuu vähän, miten paljon tuota kapitaalia viitsii tulouttaa.
Voi mennä kyllä tuohon jälkimmäiseenkin, jos punaisen Ducatin käynnistämiseen asti mietin... :mrgreen:
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

FinPat
Viestit: 7943
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja FinPat »

TeroPee kirjoitti:
14 Helmi 2022, 13:11
Päädyin ostamaan Lotus 7 -henkisen Westfieldin.
7-hengen Westfield? Wow! Ring Taxi? Tai siis Ahvenisto Taxi? Matkustajille dizzy feeling suolenkillä?

:-D

Avatar
TeroPee
Viestit: 1562
Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja TeroPee »

Jiitee kirjoitti:
14 Helmi 2022, 13:56
TeroPee kirjoitti:
14 Helmi 2022, 13:11
Jiitee kirjoitti:
14 Helmi 2022, 12:53
Kevättä ilmassa, kun jotenkin nyt lievää suuremmalla innolla tulee tutkittua noita 60-70-luvun alun ( ennen energiakriisiä ja turvapuskureita )
britti- avokkaita ja varsinkin 2- paikkaisena. Sairautta kuten saabismi? :-D
Triumphin avattava keula ja erillisrunko kiinnostavat. Katsotaan mihin tämä johtaa,
kun etätallissakin olisi vielä parille autolle paikka.
Mulla oli samanlainen kuume kesällä 2014 ja loppusuoralle päätyivät Spitfire ja MGB sekä Alfa Romeo Spider.

Päädyin ostamaan Lotus 7 -henkisen Westfieldin.
Aika kova veto, peukkuja :)
Joo, yllätin itsenikin kun ostin sen. Meni 25 % yli suunnitellun budjetin ja kaupat lukittiin ehkä tunti - puolitoista sen jälkeen kun olin nähnyt koko auton ekan kerran. :) Paluumatkalla Ahvenistolta (jossa siis koeajoin auton) olin kohtalaisen pöllämystynyt ja vähän jopa kauhunsekaisten tunteiden vallassa että mitähän sitä tulikaan ostettua...
FinPat kirjoitti:
14 Helmi 2022, 14:40
TeroPee kirjoitti:
14 Helmi 2022, 13:11
Päädyin ostamaan Lotus 7 -henkisen Westfieldin.
7-hengen Westfield? Wow! Ring Taxi? Tai siis Ahvenisto Taxi? Matkustajille dizzy feeling suolenkillä?

:-D
Piti ihan tarkistaa että oliko yksi välilyönti jäänyt pois, mutta kyllä se siellä oli. :-D Ihan on kahden hengen versio tämä.

Avatar
Jiitee
Viestit: 4466
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Hakuehtona meikallä nettiautossa nyt avo, takaveto, bensa, manual ja korkeintaan vuosimalli -78 . Koska päästöjen kanssa ei tarvitse leimalla kikkailla... ja 60-luvun brittiavoissa on sitä jotakin... Swinging 60s . Nostalgia on paha tauti, tuli jo ostettua eturuokana Nashville Tennesee- lähtöisin oleva sähkörautalankakitara, jonka valmistus aloitettiin vuonna -61... :mrgreen:
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Tazio
Viestit: 3399
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Tazio »

TeroPee kirjoitti:
14 Helmi 2022, 13:11

Päädyin ostamaan Lotus 7 -henkisen Westfieldin.
Sir, I salute You!

-Tazio

Avatar
Turre
Viestit: 336
Liittynyt: 29 Kesä 2009, 23:37
Car(s): 156 2.0 JTS -03 (Oikkuli)
156 SW 2.0 JTS -02 (Villikko)
156 SW 1.8 TS -05 (Maanikko)
156 SW 2.5 V6 -03 (Vararikko)
Peugeot Boxer 290C 2.0HDi (Ludvig)
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Turre »

Parin kuukauden harkinta-ajan jälkeen lähti Kia Rio alias Keinonen vaihtoon uusimman 156 SW:n alta. Keinonen on ollut harmiton ja luotettava kulkine, mutta käteväksi kaupunkikassiksi ostettu vehje ei täällä maalla olekaan enää mielekäs. Alfan maasto-ominaisuudet on ihan selvästi paremmat :lol: Toinen ongelma on ollut että Rio ei tunnu sen vertaa kiinnostavan että määräaikaishuoltoon saisi aikaiseksi viedä, saati että itse sille jotain tekisi. Hassu yhtälö kuitenkin että auto jolla ei oikeastaan kukaan halua ajaa on meidän autoista on ihan ylivoimaisesti eniten vuositasolla ajettu.
Duct tape is like the force: It has a dark side and a light side and it holds the universe together.

Paikalla
Avatar
karila
Viestit: 1186
Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Paikkakunta: Turku

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja karila »

Turre kirjoitti:
27 Touko 2022, 13:03
Parin kuukauden harkinta-ajan jälkeen lähti Kia Rio alias Keinonen vaihtoon uusimman 156 SW:n alta. Keinonen on ollut harmiton ja luotettava kulkine, mutta käteväksi kaupunkikassiksi ostettu vehje ei täällä maalla olekaan enää mielekäs. Alfan maasto-ominaisuudet on ihan selvästi paremmat :lol: Toinen ongelma on ollut että Rio ei tunnu sen vertaa kiinnostavan että määräaikaishuoltoon saisi aikaiseksi viedä, saati että itse sille jotain tekisi. Hassu yhtälö kuitenkin että auto jolla ei oikeastaan kukaan halua ajaa on meidän autoista on ihan ylivoimaisesti eniten vuositasolla ajettu.
Ymmärrän tunteen. Sattumalta tänään oli Kia Rio päivän sijaisautona n 100 km ajelun verran.
Juu, ymmärrän kyllä että näitä myydään paljon. Toimii, eikä aiheuta suuria tunteita eikä naapurikateutta.
- Kari

heme
Viestit: 541
Liittynyt: 27 Marras 2006, 08:02
Car(s): Tonale Plug-in Hybrid -23, 147 GTA -03, Maserati Quattroporte -06,
Paikkakunta: Jämsä

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja heme »

Tänään vaihtui Range Rover pistokehybridiin. Tonalea ei jaksa odottaa, ja hintakin noussee korkeahkoksi. Rahalle vastinetta antaa 26 tkm ajettu Itävallasta tuotu, hyvillä (täysillä) varustettu DS7 hybrid. Nyt on siis talouden kaikki autot Stellantis-konsernia :)

Avatar
TeroPee
Viestit: 1562
Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja TeroPee »

heme kirjoitti:
17 Kesä 2022, 23:45
Tänään vaihtui Range Rover pistokehybridiin. Tonalea ei jaksa odottaa, ja hintakin noussee korkeahkoksi. Rahalle vastinetta antaa 26 tkm ajettu Itävallasta tuotu, hyvillä (täysillä) varustettu DS7 hybrid. Nyt on siis talouden kaikki autot Stellantis-konsernia :)
Meillä oli DS7 plugarina myös harkinnassa, mutta riittävän hyvin varustellun (adaptiivinen vakkari, ruutunahat yms.) version hinta karkasi turhan korkealle uutena ja sopivan esiomistetun löytäminen oli turhan vaivalloista. Käyttöliittymäkään infotainmentissa ei vakuuttanut, hidas ja sekava. Myös se premiumin tuntu jäi ohueksi. Tietysti myös jälleenmyyntiarvo mietitytti.

Mutta kiinnostava ja harvinainen tuote, toivottavasti kuullaan kokemuksia.

Avatar
lerppu
Viestit: 6138
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja lerppu »

heme kirjoitti:
17 Kesä 2022, 23:45
Tänään vaihtui Range Rover pistokehybridiin. Tonalea ei jaksa odottaa, ja hintakin noussee korkeahkoksi. Rahalle vastinetta antaa 26 tkm ajettu Itävallasta tuotu, hyvillä (täysillä) varustettu DS7 hybrid. Nyt on siis talouden kaikki autot Stellantis-konsernia :)
DS:lle peukku. Sen verran vastavirran laite etten ole edes kokeillut! - ja siis pirun kiinnostava jo tuon vuoksi. Onnittelut hankinnasta.

Avatar
Mandeprkl
Viestit: 1548
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
Car(s): Alfa GT 3.2 V6 -07, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EcoBoost -12
Paikkakunta: Espoo

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Mandeprkl »

JTS GT löysi vihdoin uuden kodin. Vaihdossa välirahan kera tuli aika siisti 940 Turbo farmari. :mrgreen: Mutta se taitaa mennä isälle talviautoksi.

Avatar
molsky
Viestit: 557
Liittynyt: 22 Loka 2015, 23:56
Car(s): Gulietta QV ´17

Mito QV
156 2.0 JTS

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja molsky »

Nyt iskenyt joku pakkomielle 159 Sportswagoniin (Q4, Q-tronic, JTS V6), onneksi tosin ei näytä olevan tarjolla nettiauton kautta yhtään kappaletta. :silent:

Kuinkahan pahoihin ongelmiin pääytyisi tällaisellä "päivityksellä" :drinking:

Avatar
Aquatica
Viestit: 15111
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Eikös just hetki sitten ollut yksi Q4 Q-Tronic myynnissä? :D Se ilmeisesti meni sitten jo.
Saattoi olla kyllä Berlina, en oo ihan varma.

Avatar
lerppu
Viestit: 6138
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Kakkosauto vaihtoon. Downgrade. Yllättävän hyvin sai 20kk vanhasta Bemarista. Nyt voi hiukan rauhallisemmin mielin odotella uutta sähkösopparia 100 neliön suorasähköllä lämpiävään, telttakankaan eristyksellä rakennettuun asuntoon.

Ja parin kuukauden kuluttua kyseiseen hörskään muuttaa Lapinkoiran pentu, joten takaloosterin korkeus sekä koiraverkko oli iso plussa.

Tänään siis Konalan Sakalta hain pois vuoden '19 BMW 225xe:n 33 tkm rullattuna ja jollain M-kilkkeillä koristeltuna. Tietenkin tummennetut lasit ja raikkaan hopeanharmaa väri. Tylsä pömpylä, mutta ei maksanut paljon. Ja sama tekniikka kuin vaihdossa menneessä (ehkä jopa snadisti ylihintaisessa) X1:ssä. Kyllä tällä 2-sarjalaisella voi 300 metriä Mustaanpekkaan ajella kauppareissua...

Laitan tähän mieluummin kuvan pennusta, se on toi ruskea.
aww-w.jpeg
aww-w.jpeg (57.71 KiB) Katsottu 5620 kertaa

Avatar
nipaka
Viestit: 2204
Liittynyt: 26 Syys 2018, 17:54
Car(s): Fiat Punto Dynamic 1.2
Joitain takapotku Fiateja
Ex:Italiaanoja ja joitain volkkareita.
Paikkakunta: Askola

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja nipaka »

Onnea Lapparista. 7 kk:n ikäisestä voin kertoa että kaikki liikkuva kiinnostaa. Perhosesta tukkirekkaan.
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.

Avatar
Garmund
Viestit: 2138
Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
Car(s): 508 RXH
Crosswagon Q4
Gtv 3.0 ja pari muuta

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Garmund »

^^ Ja kaikkea mahdollista todellista tai luultua (tai vaan vitutukseen) pitää haukkua kimeällä äänellä :D Näitä suomalaisten pystykorvien miinuksia, niistä moni on helkkarin äänekäs t: 16 vuotias porokoira perheessä. Plussia sittten, eivät ole "pilalle jalostettuja" ihan sama oliko ulkona -20 pakkasta tai tuleeko vettä vaakatasoon, se ei menoa haittaa . (hmm nuo vikat ei aina plussa tosin...)

Onnea koirasta ja suruvalittelut autosta.
Suoraan vaan suoraa

Avatar
nipaka
Viestit: 2204
Liittynyt: 26 Syys 2018, 17:54
Car(s): Fiat Punto Dynamic 1.2
Joitain takapotku Fiateja
Ex:Italiaanoja ja joitain volkkareita.
Paikkakunta: Askola

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja nipaka »

Ettei menisi aivan off-topiciksi, auto ei vaihdu vaan tulee yksi lisää. Lancia Kappa jonka ostin sitä näkemättä. 159 sai ruosteen takia katsastuksessa hylsyn. Ja kun dieselin tarve on päättynyt, alkaa Lancia-autoilu. 159 joutaa eteenpäin laittoon tai varaosiksi.

Koirista: Ei tuo meidän otus ole paha rähisemään. Vieraat koirat pitää aina haukkua. Kimakka ääni ja monesti yksittäinen haukahdus tulee täysin puskista säikyttäen kaikki kuulijat.
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.

Avatar
Tazio
Viestit: 3399
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Tazio »

Garmund kirjoitti:
30 Elo 2022, 15:24
Onnea koirasta ja suruvalittelut autosta.
Tämä. Toisaalta bemari kuin bemari ;)

-Tazio

Avatar
Mandeprkl
Viestit: 1548
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
Car(s): Alfa GT 3.2 V6 -07, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EcoBoost -12
Paikkakunta: Espoo

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Mandeprkl »

Vaihtoehtoja käyttöautoksi Focuksen tilalle? Mielellään 2012 uudempi, ei diesel, pitää pärjätä moottoritiellä. Hinta noin 7000€. :?

Itseä tuntuu vetävän puoleensa vaan eurooppalaiset epäluotettaviksi kehutut PSA THP-koneita sisältävät vehkeet, Alfat tietenkin, jopa Fiat 500L kun on niin syntisen ruma ja jotkut TSI-vehkeet.. vaihtoehdot ei siis parhaasta päästä.

Heittäkää muita vaihtoehtoja tai rohkaiskaa noihin. :mrgreen:

Avatar
Polforea
Viestit: 11521
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Polforea »

^Chattiautoon hakuehdot:
-Hinta 6500-7500€
-Vuosimalli 2012->
-Ei diesel

Ekan sivun puolivälissä autokuume on muisto vain ja helppo jatkaa vanhalla. Kieltämättä hyvä resepti! Kakkossivulle sentään säntään joukkoon yksi Giulietta.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
Mandeprkl
Viestit: 1548
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
Car(s): Alfa GT 3.2 V6 -07, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EcoBoost -12
Paikkakunta: Espoo

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Mandeprkl »

Polforea kirjoitti:
05 Joulu 2022, 13:07
^Chattiautoon hakuehdot:
-Hinta 6500-7500€
-Vuosimalli 2012->
-Ei diesel

Ekan sivun puolivälissä autokuume on muisto vain ja helppo jatkaa vanhalla. Kieltämättä hyvä resepti! Kakkossivulle sentään säntään joukkoon yksi Giulietta.
No tässä nyt punniskellaan korjaako Focuksen moottoriin ilmestyneet kalkatukset vai myisikö halvalla pois ja ostaisi jotain muuta.. Ei siis ole autokuumeesta nyt kyse. :mrgreen:

Avatar
Polforea
Viestit: 11521
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Ah, sitten kyllä lie syytä jaksaa yli puolen sivun selata.

No, sitä Giuliettaa (ja tätä lelua, joka ei oikein sovi käyttöautoksi) lukuun ottamatta oma huomioni kohdistuu lähinnä FFF-linjaan eli Ford - Fiesta tai Focus, mutta varsin ymmärrettävää on, jos kolinanhohtoinen maailma viettää ulospäin juuri tuosta linjasta.

Se THP:n jakopää saattaa kuulemma (korista riippuen?) olla ihan inhimillinen tehtävä, mutta lie se silti vähän kypsyttävää touhua vaihdella ketjua tiuhasti..
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
TeroPee
Viestit: 1562
Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja TeroPee »

Itse kans pelasin Manden speksillä nettiautoa hetken, mutta totesin että mitään mielekästä ei löydy. Ehkä itse etsisin Titanium -varusteisen Fiestan. Niinkö tällaisen: www.nettiauto.com/13281904
www.nettiauto.com/13289903

Ei noissakaan ole mitään ihmeellistä mutta ovat sentään värillisiä.

Avatar
Mandeprkl
Viestit: 1548
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
Car(s): Alfa GT 3.2 V6 -07, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EcoBoost -12
Paikkakunta: Espoo

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Mandeprkl »

Polforea kirjoitti:
05 Joulu 2022, 14:20
Ah, sitten kyllä lie syytä jaksaa yli puolen sivun selata.

No, sitä Giuliettaa (ja tätä lelua, joka ei oikein sovi käyttöautoksi) lukuun ottamatta oma huomioni kohdistuu lähinnä FFF-linjaan eli Ford - Fiesta tai Focus, mutta varsin ymmärrettävää on, jos kolinanhohtoinen maailma viettää ulospäin juuri tuosta linjasta.

Se THP:n jakopää saattaa kuulemma (korista riippuen?) olla ihan inhimillinen tehtävä, mutta lie se silti vähän kypsyttävää touhua vaihdella ketjua tiuhasti..
Ja kun se ketju ei ole siinä ainut ongelma vaan myös se karstoittuminen josta pelotellaan. Kahta THP:ta olen ajanut jotka tuntui hengettömiltä ja tuntui pientä nypytystä/nykimistä normaalissa ajossa. Liekö ketju vai karsta. Yhtä Miniä olen tuolla koneella ajanut joka tuntui oikein kivalta ja toimivalta.

On tuossa Focuksessa niin paljon hyviäkin puolia ja tärkeimpiä tuon merkin huoltoja juuri tehtynä että voi olla että otetaan vaan isosti pataan ja korjautetaan. Todennäköisimmin vika männän helmassa tai kiertokangen laakerissa..

Avatar
Dali
Viestit: 149
Liittynyt: 16 Syys 2021, 21:03
Car(s): 916 GTV 3.0 24v Phase 2
Megane Sport Tourer 1.4 "TCe 170"
Paikkakunta: Raisio

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Dali »

Mandeprkl kirjoitti:
05 Joulu 2022, 13:01
Vaihtoehtoja käyttöautoksi Focuksen tilalle? Mielellään 2012 uudempi, ei diesel, pitää pärjätä moottoritiellä. Hinta noin 7000€. :?

Itseä tuntuu vetävän puoleensa vaan eurooppalaiset epäluotettaviksi kehutut PSA THP-koneita sisältävät vehkeet, Alfat tietenkin, jopa Fiat 500L kun on niin syntisen ruma ja jotkut TSI-vehkeet.. vaihtoehdot ei siis parhaasta päästä.

Heittäkää muita vaihtoehtoja tai rohkaiskaa noihin. :mrgreen:
Megane III on itselle toiminut käyttöautona ja työajossa tuossa hintaluokassa. 1.4 TCe -koneesta saa softaamalla siedettävää suorituskykyäkin ulos. Ollut kolmen vuoden aikana 100% luotettava ja edullinen huoltaa. Erittäin mukava, joskin tunnoton ajettava. Farmarissa on ilahduttavan matala nostokorkeus perässä, eikä ärsyttävää kynnystä.

Huonoina puolina tässäkin ketjun venyminen (remppa 700€), yleinen muovisuus ja vakioäänentoiston surkeus.

Avatar
lerppu
Viestit: 6138
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Mandeprkl kirjoitti:
05 Joulu 2022, 13:14
Polforea kirjoitti:
05 Joulu 2022, 13:07
^Chattiautoon hakuehdot:
-Hinta 6500-7500€
-Vuosimalli 2012->
-Ei diesel

Ekan sivun puolivälissä autokuume on muisto vain ja helppo jatkaa vanhalla. Kieltämättä hyvä resepti! Kakkossivulle sentään säntään joukkoon yksi Giulietta.
No tässä nyt punniskellaan korjaako Focuksen moottoriin ilmestyneet kalkatukset vai myisikö halvalla pois ja ostaisi jotain muuta.. Ei siis ole autokuumeesta nyt kyse. :mrgreen:
Ei kai tässä mitään mietittävää ole. T-Jet Giulietta on ylivoimainen. Ei vaihteisto tai huohotinmurheita ja kaksi kannen yläpuolista akselia. Toimintavarmaa ja ihan jees meininkiä. Vain takaluukun sähköongelmat vaivaa. Voi lopettaa arpomisen ja hakea hyvän käyttis Giuliettan talteen.

Avatar
Mandeprkl
Viestit: 1548
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
Car(s): Alfa GT 3.2 V6 -07, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EcoBoost -12
Paikkakunta: Espoo

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Mandeprkl »

Päädyin kuitenkin pitämään Focuksen ja laittamaan kuntoon. Siihen on kuitenkin tehty jo tärkeitä remontteja ja vaihdettu paljon kuluvaa osaa joka voisi olla edessä toisessa autossa jos vaihtaisi. Näin yritän tätä itselleni selittää. Eihän tässä oikeasti mitään järkeä ole.. :mrgreen:

Ja klapinan syykin selvisi jo. Yhdestä männästä puuttui pari palaa helmasta. Toisessa männässä oli pientä kiinnileikkaamisen jälkeäkin.

Kone hoonataan ja laitetaan uudet männät, kiertokankien laakerit ja samalla uusitaan kytkin. Ihanan halpaa.

Avatar
JarHei
Viestit: 509
Liittynyt: 24 Marras 2019, 20:30
Car(s): Alfa GT 3.2,
BMW 330ia e90,
VW Golf Mk2 3dr 1.8,
ex: Fiat Coupe 1.8,
(Opel Kadett A Coupe)
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja JarHei »

Tulin jo joku aika sitten tulokseen, että kakkis Golffi ei ole enää kiva talviauto kun kaikki mahdollinen nitisee, natisee ja pärisee pakkasilla. Matka-ajossakin kaipaisi ehkä mukavampia penkkejä ja vakkaria. Reilu kk takaperin päätti kiusata vielä parina päivänä sytyttämällä öljynpainevalon ajaessa. Tosin varmaan anturivika kun ei löytynyt mitään aiheuttajaa valolle kun sammuikin uudelleen käynnistettäessä.

Tuli kateltua vähän kaikenlaista laidasta laitaan, mutta isän linkatessa yhden huutokauppa 9-3 Saabin kivan näköisellä specsillä heräsi kiinnostus noihin hävittäjien sukulaisiin. Summa summarum toissapäivänä lähti kotiin naapurikaupungista kohtalaisen matalilla kilometreillä siistikuntoinen, tosin karvalakkitasoinen, Saab 9-5 kombi 2.0t koneella ja 5v manuaalilla. Sedani oli kyllä hakusessa ja olin jotenkin asennoitunut jo ostamaan automaatinkin. Lähtöhinta ei sinällään ollut kovin paha, mutta rehellisesti ilmoitettu joskus sytyttävän vikavaloa (ei ole vielä tullut itellä) ja kolme kuittia viime vuosilta osoitti sytkäkasetin suuntaan, joka on noin 300€ (+tulpat) fiksaus jos ostaa uuden oem varaosan ja vaihto onnistuu hetkessä. Ulkosesti oikeastaan etulippa paskana ja kuskin helma kai maalattu joskus ilman pohjatöitä, joten maalit kulunu pois. Takakaarista ei löytynyt kuin hitusen pintaruostetta, mutta pelti kovaa. Sinäsä näppärä, että oli kesärenkailla, että pääsi ite ihmettelemään kaaria renkaita vaihtaessa. Lisävarusteita ei ole oikeastaan kuin sähkösäätöinen kuskin penkki. Vanteina kivasti talveksi split three spoke vanteet ja kesäksi double three spoke, jotka mielestäni ehkä parhaat tähän koriin.

IMG_20221212_203053.jpg
IMG_20221212_203053.jpg (46.29 KiB) Katsottu 4590 kertaa
IMG_20221212_203128.jpg
IMG_20221212_203128.jpg (41.65 KiB) Katsottu 4590 kertaa

Jo vähän himottaisi ostaa Hirschin takaspoileria, Aeron takapuskuria ja takapönttöä, ja vaihtaa purkuautosta nahkasisustaa. Mutta kunhan nyt vähän fiilistelee kesään asti ja laittaa korin pintaruosteet ensin kuntoon, ettei tule yllätyksiä. Stage 1 ja flexfuel tulee kuitenkin todnäk ohjelmoitua, kun esim. Saabcomilla 350€, siihen muutoskatastus n.60€ ja sitten Traficomin tuki 200€. Reilu parilla sadalla saisi siis tehot nostettua 222hp ja 342Nm Saabcomin mukaan.

Kieltämättä omituista omistaa ekaa kertaa mukava ja hiljainen auto. Moottoriääniä toki vähän kaipaisi itse.

Avatar
Polforea
Viestit: 11521
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Polforea »

JarHei kirjoitti:
13 Joulu 2022, 14:46
rehellisesti ilmoitettu joskus sytyttävän vikavaloa (ei ole vielä tullut itellä) ja kolme kuittia viime vuosilta osoitti sytkäkasetin suuntaan, joka on noin 300€ (+tulpat) fiksaus jos ostaa uuden oem varaosan
Voit ostaa joko alkuperäisen kasetin, tai ensin tarvikkeen ja sitten alkuperäisen. Itse jättäisin sen tarvikkeen kokeilemisen väliin, etenkin jos meinaat biopoweroida.

Tulpiksi NGK BCPR7ES-11, älä usko mitään vastaavuustaulukoita ja osta minkään muun merkin tulppia. Nuo ovat halpoja ja oikeasti toimivia, vaikka kannattaakin vaihtaa joka huollossa.
JarHei kirjoitti:
13 Joulu 2022, 14:46
Stage 1 ja flexfuel tulee kuitenkin todnäk ohjelmoitua, kun esim. Saabcomilla 350€, siihen muutoskatastus n.60€ ja sitten Traficomin tuki 200€. Reilu parilla sadalla saisi siis tehot nostettua 222hp ja 342Nm Saabcomin mukaan.
Tuosta hinnasta saa halutessaan leikattua vielä toista hunttia pois, kun vertailee softatarjontaa. En ota mitään kantaa (en oikeasti tiedä) Saabcomin softan laatuun, mutta tunnetusti varsin päteviä softia saa jo parilla huntilla.

Jos ei historiassa ole tietoa öljypohjan puhdistuksesta, niin sellainen temppu kannattaa tehdä ennen softausta (ehkä sen jälkeenkin) ja ennenkö öp-valo alkaa vilkkua tai öljyfiltteri viheltää.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
JarHei
Viestit: 509
Liittynyt: 24 Marras 2019, 20:30
Car(s): Alfa GT 3.2,
BMW 330ia e90,
VW Golf Mk2 3dr 1.8,
ex: Fiat Coupe 1.8,
(Opel Kadett A Coupe)
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja JarHei »

Polforea kirjoitti:
13 Joulu 2022, 15:01
Voit ostaa joko alkuperäisen kasetin, tai ensin tarvikkeen ja sitten alkuperäisen. Itse jättäisin sen tarvikkeen kokeilemisen väliin, etenkin jos meinaat biopoweroida.

Tulpiksi NGK BCPR7ES-11, älä usko mitään vastaavuustaulukoita ja osta minkään muun merkin tulppia. Nuo ovat halpoja ja oikeasti toimivia, vaikka kannattaakin vaihtaa joka huollossa.
Kasetissa tottakai turvaudun oem osaan, koska ei kiinnosta vaihtaa parin vuoden välein. Ei se 319€ motonetin tiskiltä ole ihan sietämätön.

Tulppia olen aina ennenkin vaihtanut alkuperäisiä suosituksia, ja myös tietoinen että viinalle omat suositukset. Samoten tulppia kannattaa vaihdella vähän tiuhemminkin, jotta säästää sytkäkasettia.
Polforea kirjoitti:
13 Joulu 2022, 15:01
Tuosta hinnasta saa halutessaan leikattua vielä toista hunttia pois, kun vertailee softatarjontaa. En ota mitään kantaa (en oikeasti tiedä) Saabcomin softan laatuun, mutta tunnetusti varsin päteviä softia saa jo parilla huntilla.

Jos ei historiassa ole tietoa öljypohjan puhdistuksesta, niin sellainen temppu kannattaa tehdä ennen softausta (ehkä sen jälkeenkin) ja ennenkö öp-valo alkaa vilkkua tai öljyfiltteri viheltää.
Joo siis en ole vielä edes muita sivuja vertaillut kun Saabcom oli vain ensimmäinen hakutulos.

Tämä on jo 2004 vuosimallia, jossa päivitetty huohotin, ja huoltohistoria on kunnossa, joten en nyt ihan yöunia ole menettämässä öljypohjan karstan suhteen. Varmaan tulee kesämmällä kurkattua kuitenkin.

Avatar
Keltsi
Viestit: 1869
Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, 1666 3.0, B5 Qt
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Keltsi »

Kannattaa hommata kasetti suoraan marmorilta, on ainakin Hämeenlinnan Länsiautossa huomattavasti motista halvempi :wink: Muutenkin marmoritiski on ollut useassa kohdassa enemmän kuin kilpailukykyinen hinnoittelun suhteen :shock:

Öljypohjan irrotus on yllättävän simppeli homma, kannattaa kurkata sihdin kunto viimeistään kesällä!
"No smoke => no power => no hope"

Avatar
JarHei
Viestit: 509
Liittynyt: 24 Marras 2019, 20:30
Car(s): Alfa GT 3.2,
BMW 330ia e90,
VW Golf Mk2 3dr 1.8,
ex: Fiat Coupe 1.8,
(Opel Kadett A Coupe)
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja JarHei »

Keltsi kirjoitti:
14 Joulu 2022, 14:44
Kannattaa hommata kasetti suoraan marmorilta, on ainakin Hämeenlinnan Länsiautossa huomattavasti motista halvempi :wink: Muutenkin marmoritiski on ollut useassa kohdassa enemmän kuin kilpailukykyinen hinnoittelun suhteen :shock:

Öljypohjan irrotus on yllättävän simppeli homma, kannattaa kurkata sihdin kunto viimeistään kesällä!
Tänään tilasin tänä vuonna ostetun liki ajamattoman oem kasetin parilla sadalla. Öljypohjan irrotusta tuli vilkastua jo ennen hankintaa ja näytti ihan itse suoritettavissa olevalta tapaukselta.

Coltti
Viestit: 222
Liittynyt: 28 Helmi 2012, 12:14
Car(s): Alfa Romeo Spider 2.0ts -96
Alfa Romeo GT 3.2 -04
Alfa Romeo MiTo Qv -10
Tesla Model Y -23
Toyota GR Yaris -21
Subaru Impreza STi -07
Chevrolet Corvette -00
+ Liuta Saabeja :)

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Meiltä saa JC Performancen biopower softan 250€:llä.
Osaavaa Alfa Romeo huoltoa/korjausta Tampereella
Www.ET-AutoTech.fi
O4O7481428

Avatar
Ossiv
Viestit: 371
Liittynyt: 25 Elo 2017, 20:51
Car(s): Optima PHEV SW
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Ossiv »

Tuli romanian mersulle vaihtoaika, kun etuvedolla kärryn kanssa sohelsi.. :oops:
Nyt on sitte olympiarengas vaggi nelikko 3.0tdi!
Eli siis kertaheitolla syvään päähän.
Italialaisen osto jatkaa odotteluaan :roll:

Avatar
TeroPee
Viestit: 1562
Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja TeroPee »

Ossiv kirjoitti:
21 Joulu 2022, 20:18
Tuli romanian mersulle vaihtoaika, kun etuvedolla kärryn kanssa sohelsi.. :oops:
Nyt on sitte olympiarengas vaggi nelikko 3.0tdi!
Eli siis kertaheitolla syvään päähän.
Italialaisen osto jatkaa odotteluaan :roll:
Se on kyllä tavallaan syvä pääty, mutta sen verran yleinen että tietotaitoa löytyy ja vcds osaa hyvin kertoa mikä autoa aina välillä harmittaa. Missä kotelossa tuo A4:n moottori on? (mulle aina kanssaharrastaja vinoilee että "en yhtään ymmärrä miksi noin isoon autoon kuin Q7 on, laitetaan A4:n moottori".

Avatar
Ossiv
Viestit: 371
Liittynyt: 25 Elo 2017, 20:51
Car(s): Optima PHEV SW
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Ossiv »

:eggface:
TeroPee kirjoitti:
21 Joulu 2022, 21:27
Ossiv kirjoitti:
21 Joulu 2022, 20:18
Tuli romanian mersulle vaihtoaika, kun etuvedolla kärryn kanssa sohelsi.. :oops:
Nyt on sitte olympiarengas vaggi nelikko 3.0tdi!
Eli siis kertaheitolla syvään päähän.
Italialaisen osto jatkaa odotteluaan :roll:
Se on kyllä tavallaan syvä pääty, mutta sen verran yleinen että tietotaitoa löytyy ja vcds osaa hyvin kertoa mikä autoa aina välillä harmittaa. Missä kotelossa tuo A4:n moottori on? (mulle aina kanssaharrastaja vinoilee että "en yhtään ymmärrä miksi noin isoon autoon kuin Q7 on, laitetaan A4:n moottori".
No tuohan on ekakoppainen Q7 aj. 220tkm😁 vcds on tullut tutuksi edellisen jetan kanssa, mutta kaikki uusi jännittää. Ohjainlaitetta on fiksattu ja kaukalot korjattu jottei uudestaan kastuisi.. lappujen mukaan egr on otettu veks ja tehoa lisätty, mutta ei ole penkkilappuja niin en uskalla todeksi väittää

Avatar
TeroPee
Viestit: 1562
Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja TeroPee »

Mulla on just samanmoinen vuodelta 2006, joskin kilsaa on nyt 399.7xx km. :-D Iki-ihana Aisinin salkku ja ilmajouset antaa pehmeän kyydin. Mulla on erikoismuroja kans syötettynä ja dpf on päässyt autuaammille ajoreiteille. Ei mullakaan lappuja siitä ole mutta joku 290hv/650Nm noista pelkällä softalla saa. Vähintään riittävästi noille massoille. :lol:

Avatar
Ossiv
Viestit: 371
Liittynyt: 25 Elo 2017, 20:51
Car(s): Optima PHEV SW
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Ossiv »

TeroPee kirjoitti:
21 Joulu 2022, 22:41
Mulla on just samanmoinen vuodelta 2006, joskin kilsaa on nyt 399.7xx km. :-D Iki-ihana Aisinin salkku ja ilmajouset antaa pehmeän kyydin. Mulla on erikoismuroja kans syötettynä ja dpf on päässyt autuaammille ajoreiteille. Ei mullakaan lappuja siitä ole mutta joku 290hv/650Nm noista pelkällä softalla saa. Vähintään riittävästi noille massoille. :lol:
joo, minä jätin ilmajouset kauppaan ja otin mallia perinteiset ja kivastihan tuollainen malmikasa liikahtaa.. oisko papereissa 280/600 tms? Pitää vaan muistaa että fysiikanlait on olemassa sitte jarruttaessa😁 ei toistaiseksi ole pahaa sanottavaa kyllä.

Avatar
_rico
Viestit: 1355
Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
Car(s): ModelY
Ex Giulietta ja 3x 156
Paikkakunta: Espoo

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja _rico »

Vihdoinkin tänään soittelivat korjaamolta ja taitaa ProCeed päätyä Copartiin myyntiin. Koko kuskin puolen etukulma 30cm sisällä vannetta myöden. Sähköjä ei vielä oltu päästy tutkimaan sen tarkemmin, mutta mittaristo on kuin joulukuusi ja palaneen hajua tunkee sisälle eli jotain sieltäkin on mennyt. On kuulemma siinä ja siinä kannattaako lähteä korjaamaan, mutta toki IF tekee loppupeleissä päätöksen. Ei se tänä päivänä paljoa tarvitse että 30k auto menee lunastukseen.

Seuraava ongelma onkin sitten, että mitä tilalle jos lunastukseen päädytään? Model 3 olisi helppo valinta ja SR 2021-> hinnat alkavat jo 40 tonnista.
Mini Countryman hybrid kiinnostelisi, kuten myös Jeep Compass hybrid, mutta kun kotona ei ole töpseli mahdollisuutta niin työpaikan laturissa joka päivä lataaminen ei olisi kovin taloudellista ja molemmat kuluttaa bensakoneella enemmän kuin Giulia Veloce.. Mazda MX-30 menisi budjettiin, mutta sen akulla ei kehä kolmosen ulkopuolelle ole asiaa. Täyssähköön kallistuminen olisi järkiveto käyttöautoksi, mutta alle 45k budjetilla vaihtoehdot rajoittuvat vain model kolmoseen. Konaa tai ID3:sta ei edes harkita. :mrgreen:

Muuttohaukka
Viestit: 220
Liittynyt: 23 Elo 2011, 23:58
Car(s): Ranskalainen sähköauto
ex: Alfa Romeo 159 2.4JTD, Alfa Romeo 156 SW
Paikkakunta: Oulu

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Muuttohaukka »

_rico kirjoitti:
09 Tammi 2023, 19:28
Vihdoinkin tänään soittelivat korjaamolta ja taitaa ProCeed päätyä Copartiin myyntiin. Koko kuskin puolen etukulma 30cm sisällä vannetta myöden. Sähköjä ei vielä oltu päästy tutkimaan sen tarkemmin, mutta mittaristo on kuin joulukuusi ja palaneen hajua tunkee sisälle eli jotain sieltäkin on mennyt. On kuulemma siinä ja siinä kannattaako lähteä korjaamaan, mutta toki IF tekee loppupeleissä päätöksen. Ei se tänä päivänä paljoa tarvitse että 30k auto menee lunastukseen.

Seuraava ongelma onkin sitten, että mitä tilalle jos lunastukseen päädytään? Model 3 olisi helppo valinta ja SR 2021-> hinnat alkavat jo 40 tonnista.
Mini Countryman hybrid kiinnostelisi, kuten myös Jeep Compass hybrid, mutta kun kotona ei ole töpseli mahdollisuutta niin työpaikan laturissa joka päivä lataaminen ei olisi kovin taloudellista ja molemmat kuluttaa bensakoneella enemmän kuin Giulia Veloce.. Mazda MX-30 menisi budjettiin, mutta sen akulla ei kehä kolmosen ulkopuolelle ole asiaa. Täyssähköön kallistuminen olisi järkiveto käyttöautoksi, mutta alle 45k budjetilla vaihtoehdot rajoittuvat vain model kolmoseen. Konaa tai ID3:sta ei edes harkita. :mrgreen:
DS3 sähköllä tai Citroenilta e-C4x tai e-C4 sähköllä menisi tuohon budjettiin :wink:

Avatar
Cotzy
Viestit: 910
Liittynyt: 07 Maalis 2019, 22:33
Car(s): Stelvio MultiAir Turbo Q4 280 First Edition -17, 166 3.0 V6 man. Distinctive -01, Brera 3.2 JTS V6 man. Q4 -06, & DS3 Crossback E-Tense -21, Carado A464 -11
Paikkakunta: Turku

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Cotzy »

^DS3 Crossback E-tense ollut kohta vuoden alla. Viaton, mukavuuspainotteinen, omintakeinen ja hyvin koottu ranskalainen.
Suosittelen kokeilemaan, sillä vaikka nyt kohtuu tilava pikkuSUViksi onkin, takapenkki on se mistä suunnasta narinat ensin kuuluu :-D .
Talvella mennyt 160-190 km rangella, kesällä 220-270 km.

Näyttää olevan noi 2019-2021 -vuosimallit käytettyinä 29-35 keur haarukkaan. Facelift ja akku-upgrade tulossa DS3:een tänä keväänä, joten hinnat ja range pomppaa ylöspäin.
Mutta noissa ennen 1.4.22 rekisteröidyissä on alkuperäinen 7 vuoden tehdastakuu voimassa.
Jos mitään sähköautoa 7 vuotta pidetään, kun minusta niiden huolenpito näyttää keskittyvän lähinnä akun kuntoon ja softapäivityksiin. Ja ongelmien siirtämiseen eteenpäin omistusketjussa. Kori saa lahota vapaasti, se on varmaan helppo vaihtaa akun ympärille :roll: .

Hyvin sama tekniikka löytyy Mokka-e:stä ehkä hippusen paremmilla tiloilla ja halvemmalla. Ja toi e-C4 on mukavan omaperäinen myös.
Jos Alfalla kädenojentajalihakset joskus joutuisivatkin koville jatkuvista moikkauksista, DS:llä ei paikat säry. Sen verran epäilyttävää tavaraa on ranskalainen premium.

Cotzy

FinPat
Viestit: 7943
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja FinPat »

_rico kirjoitti:
09 Tammi 2023, 19:28
Model 3 olisi helppo valinta ja SR 2021-> hinnat alkavat jo 40 tonnista.
Hinnat alkavat jo 33 k€ jos ostaa Suomen ulkopuolelta mutta EU:n sisältä. Toki 1000€ - 2000€ pitää varata hakemiseen ja rekisteröintiin mutta kyllä tuollakin tuntipalkoille pääsee. Facelift on oikea valinta, 2020 / 10 tai uudemissa LFP akut, lämpöpumppu ja ratin lämmitys. Loistava kesäauto, best in class range ja talvella kaupungissa hyvä ja maantiellä rasittava.

https://www.autoscout24.com/offers/tesl ... ch-results

Avatar
_rico
Viestit: 1355
Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
Car(s): ModelY
Ex Giulietta ja 3x 156
Paikkakunta: Espoo

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja _rico »

FinPat kirjoitti:
10 Tammi 2023, 09:54
_rico kirjoitti:
09 Tammi 2023, 19:28
Model 3 olisi helppo valinta ja SR 2021-> hinnat alkavat jo 40 tonnista.
Hinnat alkavat jo 33 k€ jos ostaa Suomen ulkopuolelta mutta EU:n sisältä. Toki 1000€ - 2000€ pitää varata hakemiseen ja rekisteröintiin mutta kyllä tuollakin tuntipalkoille pääsee. Facelift on oikea valinta, 2020 / 10 tai uudemissa LFP akut, lämpöpumppu ja ratin lämmitys. Loistava kesäauto, best in class range ja talvella kaupungissa hyvä ja maantiellä rasittava.

https://www.autoscout24.com/offers/tesl ... ch-results
Tuossa oli kylki saanut "hieman" osumaa. Ehjien hinnat näyttivät alkavan noin 37k. Siihen vielä kierros talvirenkaita päälle.

Avatar
_rico
Viestit: 1355
Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
Car(s): ModelY
Ex Giulietta ja 3x 156
Paikkakunta: Espoo

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja _rico »

Cotzy kirjoitti:
09 Tammi 2023, 21:16
^DS3 Crossback E-tense ollut kohta vuoden alla. Viaton, mukavuuspainotteinen, omintakeinen ja hyvin koottu ranskalainen.
Suosittelen kokeilemaan, sillä vaikka nyt kohtuu tilava pikkuSUViksi onkin, takapenkki on se mistä suunnasta narinat ensin kuuluu :-D .
Talvella mennyt 160-190 km rangella, kesällä 220-270 km.

Näyttää olevan noi 2019-2021 -vuosimallit käytettyinä 29-35 keur haarukkaan. Facelift ja akku-upgrade tulossa DS3:een tänä keväänä, joten hinnat ja range pomppaa ylöspäin.
Mutta noissa ennen 1.4.22 rekisteröidyissä on alkuperäinen 7 vuoden tehdastakuu voimassa.
Jos mitään sähköautoa 7 vuotta pidetään, kun minusta niiden huolenpito näyttää keskittyvän lähinnä akun kuntoon ja softapäivityksiin. Ja ongelmien siirtämiseen eteenpäin omistusketjussa. Kori saa lahota vapaasti, se on varmaan helppo vaihtaa akun ympärille :roll: .

Hyvin sama tekniikka löytyy Mokka-e:stä ehkä hippusen paremmilla tiloilla ja halvemmalla. Ja toi e-C4 on mukavan omaperäinen myös.
Jos Alfalla kädenojentajalihakset joskus joutuisivatkin koville jatkuvista moikkauksista, DS:llä ei paikat säry. Sen verran epäilyttävää tavaraa on ranskalainen premium.

Cotzy
DS kelpaisi ehdottomasti, mutta lähinnä DS7. Tuo kolmonen on vaan auttamatta liian pieni meidän käyttöön.

Avatar
jargon
Viestit: 616
Liittynyt: 28 Elo 2011, 21:42
Car(s): 33 -84 (1,7 16v)

Subaru Outback -15
(ex 33 1,7 -92, 164 super 3,0 -96, 156sw 2,5 -03, 159sw 2,2 -06, 159 2,2 -06)
Paikkakunta: Varkaus

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja jargon »

Pitkästä aikaa puskee autokuumetta, ja tällä kertaa saattaisi jopa olla taloudellisesti mahdollista.
Nettiauton halvimpia Giulioita on tullut kuolattua, mutta se takapenkki on arkikäytössä kuitenkin hankala lastenistuinten kanssa.
Eräällä huoltomiehellä oli tässä pari kuukautta sitten Jaguar XF, se herätti mielenkiinnon ja takapenkki hieman tilavampi kuin Giuliassa, ainakin kuvien ja brittiforumien perusteella.
Eli hakusessa noin 20k€ luokassa jotain erilaista, 3 lasta pitää saada takapenkille kasvot menosuuntaan lastenistuimissa/korokkeissa. Vetokykyä 1500kg. Ajomäärä noin 150tkm max. Ja jotain mielenkiintoista pitää olla, emmää mitään skodaa ole etsimässä. Täältä löytynee jotain ehdotusta, tai kannatusta.

Järkeähän tässä ei ole yhtään, nykyinen tila-auto toimii hyvin ja hoitaa hommansa mainiosti. Mutta veikkaanpa että aika moni forumilaisista ei käytä järkevyyttä autonvaihdon perusteena, ainakaan aina :wink:

FinPat
Viestit: 7943
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja FinPat »

jargon kirjoitti:
17 Tammi 2023, 20:32
Täältä löytynee jotain ehdotusta, tai kannatusta.
Tila-auto kaunis:
https://www.nettiauto.com/jaguar/xf/13350684

Tila-auto ruma:
https://www.nettiauto.com/bmw/530-gran-turismo/13363707

Tila-auto hyrbidi:
https://www.nettiauto.com/volvo/v60/13316096

It is a Jeep thing, you wouldn't understand it:
https://www.nettiauto.com/jeep/cherokee/12958506

Pseudo-italialainen pankkirosvon (tilava) pakoauto:
https://www.nettiauto.com/lancia/thema/12112807

Gusse
Viestit: 938
Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
Car(s): Model 3sr -21 & F-Pace -16 & Miata -90 ex: Niro -18, Proceed Gt -19, Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
Paikkakunta: Espoo

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Gusse »

Katselin tuota samaa XF:ää äsken kun mainituilla kriteereillä hain jotain mielenkiintoista :-D .

Vastaa Viestiin