Onkohan sama ilmajousilla varustettu joka oli aikansa myynnissä chattiautossa, hopea taisi olla väriltään?Eero kirjoitti:Pyytämättä ja yllättäen tarjolle tupsahti Biturbo 2500 Si (222?) vm. 88. Järki käskee pysyä erossa, mutta silti yksilö kiinnostaa ja meinaan käydä katsomassa autoa. Maseratin kyseessä ollen arvostan alkuperäisyyttä, mutta ko.yksilöä on viritelty ja tällä hetkellä kone on käsittääkseni avaamisen tarpeessa.
Mihin kaikkeen tulisi kiinnittää huomiota perusjuttujen lisäksi? Mistä tykkäävät ruostua?
Maserati-Perheellisen valinta
Valvoja: Moderators
- 90
- Viestit: 8053
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): 90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
Re: Maserati-Perheellisen valinta
-
- Viestit: 1039
- Liittynyt: 08 Loka 2003, 18:31
- Car(s): Stelvio Veloce Tbi
159 JTS
QP V8 Evo
75 2.0 TC
ex.159 Tbi & 159 2.0 JTD, 2x156 TS, GTV V6, 166 JTDm, Stelvio JTD - Paikkakunta: Billnäs
Re: Maserati-Perheellisen valinta
Anna palaa vaan, viime viikonloppuna kun käytiin siellä Ylläksellä niin kuvanottohetken lämpötila oli +4.pitkämies kirjoitti: Ensi viikon Lapin sää vaikuttaa puolikehnolta.....Kovasti tekis mieli.....
Re: Maserati-Perheellisen valinta
ˆ ˆ Sama laite. Jako ilmeisesti hypännyt --> venttiili osunut mäntään --> ym.
Alfa Romeo 75: it may look like a brick, but drives like a ballerina.
- Peki
- Viestit: 137
- Liittynyt: 13 Syys 2017, 10:33
- Car(s): ALFA Giulia
Ex: 2000, 1750, Sprint - Paikkakunta: Ascona
Re: Maserati-Perheellisen valinta
Mukavaa kun nämäkin pikkuhiljaa lisääntyvät Pohjolan perukoillakin.
- Liitteet
-
- qp.jpg (66.26 KiB) Katsottu 14970 kertaa
- il_dottore
- Viestit: 119
- Liittynyt: 03 Loka 2005, 22:49
- Car(s): Maserati GranTurismo 4.2 ('07)
Alfa-Romeo 159 SW 1.9 JTS ('06)
ex-156 SW ('04) - Paikkakunta: Jyväskylä, Espoo (ex)
Re: Maserati-Perheellisen valinta
Kävimme vaimon kanssa omistajakierroksella 10.7. Modenan tehtaalla, ja vahvistan, että GranTurismon ja GranCabrion valmistus jatkuu edelleen, oppaan mukaan jonnekin syys-lokakuulle. Muutama Alfa 4C oli myös linjalla työn alla.niki kirjoitti:Kyllä GranCabriota ja GranTurismoa ainakin vielä Modenan kokoonpanotehtaalla valmistuu. Kävin paikan päällä henkilökohtaisesti viime viikolla.
Uutta GT:n seuraajaa on luvassa Geneven ensi kevään näyttelyssä!
Niin, ja kirsikkana kakun päällä: saimme pysäköidä ShowRoomin eteen, samaan muodostelmaan uusien tuotantoautojen (GTS, Ghibli, QP) kanssa

- Ciancarlo
- Viestit: 1969
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
- Car(s): La macchina: senza macchina...
La moto: Duca 1199S Panigale - Paikkakunta: Hki
Re: Maserati-Perheellisen valinta
^kerrassaan hienoa!
Jos tohtorilla on joskus aikaa kirjoitella, niin olisi mukava lukea käyttökokemuksiasi tuosta upeasta autostasi.

Jos tohtorilla on joskus aikaa kirjoitella, niin olisi mukava lukea käyttökokemuksiasi tuosta upeasta autostasi.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!
Re: Maserati-Perheellisen valinta
https://www.coys.co.uk/cars/1983-masera ... oporte-iii
Englannissa tulee myyntiin yksilö, josta ainakin väitetään, ettei se ole ollut Fred Scuttlen, vaan tunnetun merkkiliikkeen käsittelyssä.
Englannissa tulee myyntiin yksilö, josta ainakin väitetään, ettei se ole ollut Fred Scuttlen, vaan tunnetun merkkiliikkeen käsittelyssä.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 11487
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Paikkakunta: 13100
Re: Maserati-Perheellisen valinta
”Asuntokaupan Cheek” Andrei Koivumäki kyllästyi Maseratiin - haluaa nyt tilalle Bentleyn tai Mersun
Asuntokaupan Cheekiksi kutsuttu Andrei Koivumäki, 31, ajaa noin sadantonnin Maseratilla. Se on hänen neljäs autonsa.
– Minullahan ei ole ollut kuin kolme Mersua ja nyt tämä Maserati, mies kertoo tänään AlfaTV:ltä tulevassa Kaasujalka-ohjelmassa.
Tarkalleen ottaen menopeli on Maserati Ghibli.
– Valkoinen, V6-koneella, 3,5-moottorilla ja dieseli, Andrei luettelee yksityiskohta.
Auto on Andrein työkalu ja sillä on siksikin väliä.
– Autolla on iso merkitys hyvän fiiliksen ja oman voinnin kannalta. Ajan päivässä helposti sata kilometriä, joten on kiva ajaa kivalla autolla, johon on kiva hypätä ja jossa on kiva istua.
Maserati on kuitenkin menossa vaihtoon. Vaikka se on visuaalisesti hieno, haikailee Andrei mielestään teknisesti paremman Mersun perään. Varsinainen talviautokaan Maserati ei ole, minkä Andreikin on joutunut huomaamaan. Tulevana talvena Andreilla onkin jo jotain muuta allaan.
– Joku päivä hankin G-Mersun. Voisin hankkia jopa nyt. Mutta se on liian pelottava auto. Sellaisella kun pamahtaa Nöykkiöön 350 000 euron perhekodin eteen mustat lasit päässä, niin siinä saattaa tulla pelottava fiilis. Se assosioituu hyvin vahvasti mafiaan.
Mersun lisäksi Andreilla on muitakin vaihtoehtoja.
– Bentley Continental voisi ihan hyvin tulla pihaan. En usko, että asiakastakaan harmittaisi.
---
Pure class.
Asuntokaupan Cheekiksi kutsuttu Andrei Koivumäki, 31, ajaa noin sadantonnin Maseratilla. Se on hänen neljäs autonsa.
– Minullahan ei ole ollut kuin kolme Mersua ja nyt tämä Maserati, mies kertoo tänään AlfaTV:ltä tulevassa Kaasujalka-ohjelmassa.
Tarkalleen ottaen menopeli on Maserati Ghibli.
– Valkoinen, V6-koneella, 3,5-moottorilla ja dieseli, Andrei luettelee yksityiskohta.
Auto on Andrein työkalu ja sillä on siksikin väliä.
– Autolla on iso merkitys hyvän fiiliksen ja oman voinnin kannalta. Ajan päivässä helposti sata kilometriä, joten on kiva ajaa kivalla autolla, johon on kiva hypätä ja jossa on kiva istua.
Maserati on kuitenkin menossa vaihtoon. Vaikka se on visuaalisesti hieno, haikailee Andrei mielestään teknisesti paremman Mersun perään. Varsinainen talviautokaan Maserati ei ole, minkä Andreikin on joutunut huomaamaan. Tulevana talvena Andreilla onkin jo jotain muuta allaan.
– Joku päivä hankin G-Mersun. Voisin hankkia jopa nyt. Mutta se on liian pelottava auto. Sellaisella kun pamahtaa Nöykkiöön 350 000 euron perhekodin eteen mustat lasit päässä, niin siinä saattaa tulla pelottava fiilis. Se assosioituu hyvin vahvasti mafiaan.
Mersun lisäksi Andreilla on muitakin vaihtoehtoja.
– Bentley Continental voisi ihan hyvin tulla pihaan. En usko, että asiakastakaan harmittaisi.
---
Pure class.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
Re: Maserati-Perheellisen valinta
Toi välittäjän Mase on Jethro Rostedtin EX ja myös mun EX.Vittorio Jano kirjoitti:”Asuntokaupan Cheek” Andrei Koivumäki kyllästyi Maseratiin - haluaa nyt tilalle Bentleyn tai Mersun
Asuntokaupan Cheekiksi kutsuttu Andrei Koivumäki, 31, ajaa noin sadantonnin Maseratilla. Se on hänen neljäs autonsa.
– Minullahan ei ole ollut kuin kolme Mersua ja nyt tämä Maserati, mies kertoo tänään AlfaTV:ltä tulevassa Kaasujalka-ohjelmassa.
Tarkalleen ottaen menopeli on Maserati Ghibli.
– Valkoinen, V6-koneella, 3,5-moottorilla ja dieseli, Andrei luettelee yksityiskohta.
Auto on Andrein työkalu ja sillä on siksikin väliä.
– Autolla on iso merkitys hyvän fiiliksen ja oman voinnin kannalta. Ajan päivässä helposti sata kilometriä, joten on kiva ajaa kivalla autolla, johon on kiva hypätä ja jossa on kiva istua.
Maserati on kuitenkin menossa vaihtoon. Vaikka se on visuaalisesti hieno, haikailee Andrei mielestään teknisesti paremman Mersun perään. Varsinainen talviautokaan Maserati ei ole, minkä Andreikin on joutunut huomaamaan. Tulevana talvena Andreilla onkin jo jotain muuta allaan.
– Joku päivä hankin G-Mersun. Voisin hankkia jopa nyt. Mutta se on liian pelottava auto. Sellaisella kun pamahtaa Nöykkiöön 350 000 euron perhekodin eteen mustat lasit päässä, niin siinä saattaa tulla pelottava fiilis. Se assosioituu hyvin vahvasti mafiaan.
Mersun lisäksi Andreilla on muitakin vaihtoehtoja.
– Bentley Continental voisi ihan hyvin tulla pihaan. En usko, että asiakastakaan harmittaisi.
---
Pure class.
Autokaupan ammattilainen
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 11487
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Paikkakunta: 13100
Re: Maserati-Perheellisen valinta
Aika hyvän hinnan sait kun noin 100 tonnia maksoi!HANU kirjoitti:
Toi välittäjän Mase on Jethro Rostedtin EX ja myös mun EX.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
Re: Maserati-Perheellisen valinta
Jotenkin sitä toivoo, että tällaiset henkilöt eivät päätyisi Maseratiin, vaan ostaisivat suoraan jonkun hienomman ja kalliimman Roisi-Rollen tai Johtotähden. Tv-haastattelussa oli erityisen tärkeää pitää näytillä myös toista menestyssymbolia eli Rolexia, ei varmaan ollut ns Ranta-Rolex. Tässä maassa on joukko varakkaita rahapesulabisneksen pyörittäjiä ja heidän avustajiaan, osa on tullut tänne idästä ja ostanut itselleen Suomen kansalaisuuden. Yksi kiinteistö-Kaisa taisi vast'ikään tehdä konkurssinkin, ja velat varmaankin lankeavat - kuten aina - tavallisten suomalaisten palkansaajien maksettaviksi. Kukahan siellä Turun saariston Airiston Helmen bisneksissä oli häärännyt rahanpes... siis välittäjänä? Voi olla, että parin vuoden päästä, jos verottaja sattuu tekemään täsmäiskun, ei ole enempää Rolexia kuin Rollsiakaan. Hänen tilalleen on tullut idästä joku Fefe-Feodor.
Re: Maserati-Perheellisen valinta
sVittorio Jano kirjoitti:Aika hyvän hinnan sait kun noin 100 tonnia maksoi!HANU kirjoitti:
Toi välittäjän Mase on Jethro Rostedtin EX ja myös mun EX.
Taisi olla vuosi 2016 kun myin ton Masen ja silloin se oli vajaan satkun pirssi, nyt enää 45-50:n.
Autokaupan ammattilainen
- palkus
- Viestit: 5549
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
- Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Maserati-Perheellisen valinta
Andrein Maseratissa kiinnitti huomion tuo tupaöljy 

"puhun niin totta kuin osaan"
Re: Maserati-Perheellisen valinta
Se Diisselinä ihan jees peli, varsinkin sen jälkeen kun asensin Race Chipin siihen. Se on Maserati millä voi ajaa taloudellisesti ja kulku on ripeetä.palkus kirjoitti:Andrein Maseratissa kiinnitti huomion tuo tupaöljy
Autokaupan ammattilainen
Re: Maserati-Perheellisen valinta
joku on hommannut täälläpäin mustan Gran Turismon 2 kertaa jo osunut silmiin, erottuu kyllä hyvin massan seasta
Re: Maserati-Perheellisen valinta
https://areena.yle.fi/1-50474492
Tuolta löytyy viime torstaina esitetty Maserati-ohjelma. Valmistetun QP:n ohessa siinä näytettiin tuokio myös vanhempaa mallia, joka täälläkin on ollut Projektiosastolla. Työntekijöiden keski-iän kerrottiin olevan n 50v, joukossa huomattavan paljon naisia. Ehkä on havaittu, että tällaiset henkilöt omistautuvat työlleen paremmin kuin ne mm. Alfan 70-luvulla poliittisista syistä palkkaamat sisilialaiset osin luku- ja kirjoitustaidottomat mafiosojen juoksupojat, joiden työmoraali oli täysin olematon ja joka sitten näkyi valmistuneiden autojen laadussa.
Tuolta löytyy viime torstaina esitetty Maserati-ohjelma. Valmistetun QP:n ohessa siinä näytettiin tuokio myös vanhempaa mallia, joka täälläkin on ollut Projektiosastolla. Työntekijöiden keski-iän kerrottiin olevan n 50v, joukossa huomattavan paljon naisia. Ehkä on havaittu, että tällaiset henkilöt omistautuvat työlleen paremmin kuin ne mm. Alfan 70-luvulla poliittisista syistä palkkaamat sisilialaiset osin luku- ja kirjoitustaidottomat mafiosojen juoksupojat, joiden työmoraali oli täysin olematon ja joka sitten näkyi valmistuneiden autojen laadussa.
Uno per tutti, tutti per uno
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 11487
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Paikkakunta: 13100
Re: Maserati-Perheellisen valinta
^
Vaikutti kiinnostavalta, kiitos vinkistä.
Otetaan katseluun, kunhan saan U-612:n toisen tuotantokauden viimeisen jakson alta pois.
Vaikutti kiinnostavalta, kiitos vinkistä.
Otetaan katseluun, kunhan saan U-612:n toisen tuotantokauden viimeisen jakson alta pois.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
Re: Maserati-Perheellisen valinta
Olipa kiva katsoa tuo dokumentti, kun itselläni on tuollainen QP Gransport. Tosin itselläni on pihistelymalli diisselillä.
Autokaupan ammattilainen
Re: Maserati-Perheellisen valinta
Biturbosta kuoli nopeusnäyttö tänään lopullisesti. On temppuillut useana kesänä kuoppaan ajaessa ja olen putsaillut anturin liittimiä laatikon kyljessä kuvitellen sen auttavan.
Tänään tunnistin sähköviaksi, kun valojen sammuttaminen ja kytkeminen herätti välillä nopeusmittarin henkiin. Sitten ei enää mikään vippaskonsti auttanut, mutta matkamittari jatkaa kuitenkin hommiaan, eli vika lienee itse mittarissa.
Tämä taitaa olla osaavan mitarikorjaamon hommia enenmmän kuin ti-henkilön, vai olisiko jollain ajatusta korjaukseen?
Tänään tunnistin sähköviaksi, kun valojen sammuttaminen ja kytkeminen herätti välillä nopeusmittarin henkiin. Sitten ei enää mikään vippaskonsti auttanut, mutta matkamittari jatkaa kuitenkin hommiaan, eli vika lienee itse mittarissa.
Tämä taitaa olla osaavan mitarikorjaamon hommia enenmmän kuin ti-henkilön, vai olisiko jollain ajatusta korjaukseen?
- mutt
- Viestit: 5739
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60
Re: Maserati-Perheellisen valinta
Mittariston puolella lie kosketushäikkää. Murtunutta juotosta tms. Jokusen bemarin mittariston olen korjannut noilla oireilla, 80-luvulta nekin.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
-
- Viestit: 955
- Liittynyt: 15 Kesä 2004, 19:22
- Car(s): AM333E, Type 79 S2, XJ27Arden, AR115 Spider 2500
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Maserati-Perheellisen valinta
Se kuuluisa sulakerasia?KL kirjoitti:Biturbosta kuoli nopeusnäyttö tänään lopullisesti. On temppuillut useana kesänä kuoppaan ajaessa ja olen putsaillut anturin liittimiä laatikon kyljessä kuvitellen sen auttavan.
Tänään tunnistin sähköviaksi, kun valojen sammuttaminen ja kytkeminen herätti välillä nopeusmittarin henkiin. Sitten ei enää mikään vippaskonsti auttanut, mutta matkamittari jatkaa kuitenkin hommiaan, eli vika lienee itse mittarissa.
Tämä taitaa olla osaavan mitarikorjaamon hommia enenmmän kuin ti-henkilön, vai olisiko jollain ajatusta korjaukseen?
-J
Re: Maserati-Perheellisen valinta
Kyllä vika mittaristoon jäi. Porilainen sähkövikojen asiantuntija löysi paikan, johon tarvittaessa kopsauttamalla herää taas henkiin. 

Re: Maserati-Perheellisen valinta
^ Vian syy löytyy noissa vanhoissa yleensä juuri sähköjohtojen liitoksista, ei sulakkeista. Paikantamiseen sähköexpertti on kullanarvoinen apu, kun on aavistus mistä häiriö voisi löytyä.
Kutosella pitkään pyörinyt "Valmistuksen salat"-sarja alkoi yllättäen pyörittää näkymiä autotehtaista. Tulee varmaan pian uusinnan uusintana. Jokin aika sitten oli vuorossa QP. Kun toisella kanavalla aiemmin esitetty oli QP V:sta, tämä olikin QP VI. Toisaalla äskettäin ihmeteltiin QP V:n kulutusta, ohjelman mukaan QP VI kuluttaa 12 litraa satasella - jonkun normin mukaan. Hämmästelin tuolla, ettei III:n ja V:n välisenä aikana olisi saatu aikaan mitään parannusta, kun kaikenlaista suihkutusta ja elektroniikkaa on tullut mukaan. Unohdin täysin, ettei I:n ja III:n välisenä aikana - sentään 30 vuotta - ainakaan tapahtunut yhtään mitään.
Kutosella pitkään pyörinyt "Valmistuksen salat"-sarja alkoi yllättäen pyörittää näkymiä autotehtaista. Tulee varmaan pian uusinnan uusintana. Jokin aika sitten oli vuorossa QP. Kun toisella kanavalla aiemmin esitetty oli QP V:sta, tämä olikin QP VI. Toisaalla äskettäin ihmeteltiin QP V:n kulutusta, ohjelman mukaan QP VI kuluttaa 12 litraa satasella - jonkun normin mukaan. Hämmästelin tuolla, ettei III:n ja V:n välisenä aikana olisi saatu aikaan mitään parannusta, kun kaikenlaista suihkutusta ja elektroniikkaa on tullut mukaan. Unohdin täysin, ettei I:n ja III:n välisenä aikana - sentään 30 vuotta - ainakaan tapahtunut yhtään mitään.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 11487
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Paikkakunta: 13100
Re: Maserati-Perheellisen valinta
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- Satakuusnelonen
- Viestit: 1824
- Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
- Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 164 TS FL, 164 QV
- Paikkakunta: Pirkkala
Re: Maserati-Perheellisen valinta

an amateur practices until he gets it right. a professional practices until he can't get it wrong
-
- Viestit: 1611
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004
Re: Maserati-Perheellisen valinta
Välillä tulee mieleen että kesäautona voisi toimia myös Maserati, mutta ylläpito yms. hieman mietityttää.
1. QP5/4200GT miellyttäisi silmää ja kukkaroa, mutta melkein kaikissa on duo select-vaihteisto, onko se jo syy miksi seisovat vuodesta toiseen myytävänä? Kytkimen uusinta käsittääkseni maksaa jo lähes 5000€ ja robotiikan kanssakin voi olla ongelmia eli onko järkevämpää maksaa hieman enemmän ja ostaa ZF-automaatti?
2.Voiko näitä enää itse huoltaa eli romahtaako mahdollinen jälleenmyyntihinta ellei ole huoltoliikkeen leimoja? Kuitenkin öljyt,suodattimet,nivelet yms. on kuitenkin käsittääkseni suht samanlaisia kuin muissakin autoissa.
3. OBD:n kautta ei pysty lukemaan kuin vikakoodeja eli MES:n kaltaista monipuolista ohjelmaa ei Maseratiin taida saada järkevällä hinnalla?
4. Kulutuksella ei suurempaa merkitystä vähäisellä ajolla, mutta mitä tuollainen GP5 4.2 vie esim. rauhallisessa kaupunkiajossa, ollaanko lähempänä 20 kuin 15 litraa?
5. Moottorissa ei taida muuta yleistä ongelmaa olla kuin variaattorit, jotka ääntelehtivät kuin Alfan twin sparkissa, mitä tällaisten vaihto Suomessa voi maksaa tai onko itse vaihdettavissa?
6. Missä näitä voi huoltaa, onko pääkaupunkiseutu ainoa ja siellä Vaunula?
7. Saako Suomesta mistään osia tai mitkä ovat ulkomailla hyviä ostopaikkoja?
Koeajamassa en ole vielä käynyt, kun epäilen sen nopeuttavan hankintaa....
1. QP5/4200GT miellyttäisi silmää ja kukkaroa, mutta melkein kaikissa on duo select-vaihteisto, onko se jo syy miksi seisovat vuodesta toiseen myytävänä? Kytkimen uusinta käsittääkseni maksaa jo lähes 5000€ ja robotiikan kanssakin voi olla ongelmia eli onko järkevämpää maksaa hieman enemmän ja ostaa ZF-automaatti?
2.Voiko näitä enää itse huoltaa eli romahtaako mahdollinen jälleenmyyntihinta ellei ole huoltoliikkeen leimoja? Kuitenkin öljyt,suodattimet,nivelet yms. on kuitenkin käsittääkseni suht samanlaisia kuin muissakin autoissa.
3. OBD:n kautta ei pysty lukemaan kuin vikakoodeja eli MES:n kaltaista monipuolista ohjelmaa ei Maseratiin taida saada järkevällä hinnalla?
4. Kulutuksella ei suurempaa merkitystä vähäisellä ajolla, mutta mitä tuollainen GP5 4.2 vie esim. rauhallisessa kaupunkiajossa, ollaanko lähempänä 20 kuin 15 litraa?
5. Moottorissa ei taida muuta yleistä ongelmaa olla kuin variaattorit, jotka ääntelehtivät kuin Alfan twin sparkissa, mitä tällaisten vaihto Suomessa voi maksaa tai onko itse vaihdettavissa?
6. Missä näitä voi huoltaa, onko pääkaupunkiseutu ainoa ja siellä Vaunula?
7. Saako Suomesta mistään osia tai mitkä ovat ulkomailla hyviä ostopaikkoja?
Koeajamassa en ole vielä käynyt, kun epäilen sen nopeuttavan hankintaa....

- alfa 156 v6
- Viestit: 5460
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: Ampera, X5, 500c, 159tbi, Giulia
harrasteet: Spider 2000, 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6 - Paikkakunta: Keuruu
Re: Maserati-Perheellisen valinta
Moi, omiin kokemuksiin/havaintoihin pohjautuen voisi ao kommentit heittää..jmi kirjoitti: ↑02 Kesä 2021, 08:58Välillä tulee mieleen että kesäautona voisi toimia myös Maserati, mutta ylläpito yms. hieman mietityttää.
1. QP5/4200GT miellyttäisi silmää ja kukkaroa, mutta melkein kaikissa on duo select-vaihteisto, onko se jo syy miksi seisovat vuodesta toiseen myytävänä? Kytkimen uusinta käsittääkseni maksaa jo lähes 5000€ ja robotiikan kanssakin voi olla ongelmia eli onko järkevämpää maksaa hieman enemmän ja ostaa ZF-automaatti?
2.Voiko näitä enää itse huoltaa eli romahtaako mahdollinen jälleenmyyntihinta ellei ole huoltoliikkeen leimoja? Kuitenkin öljyt,suodattimet,nivelet yms. on kuitenkin käsittääkseni suht samanlaisia kuin muissakin autoissa.
3. OBD:n kautta ei pysty lukemaan kuin vikakoodeja eli MES:n kaltaista monipuolista ohjelmaa ei Maseratiin taida saada järkevällä hinnalla?
4. Kulutuksella ei suurempaa merkitystä vähäisellä ajolla, mutta mitä tuollainen GP5 4.2 vie esim. rauhallisessa kaupunkiajossa, ollaanko lähempänä 20 kuin 15 litraa?
5. Moottorissa ei taida muuta yleistä ongelmaa olla kuin variaattorit, jotka ääntelehtivät kuin Alfan twin sparkissa, mitä tällaisten vaihto Suomessa voi maksaa tai onko itse vaihdettavissa?
6. Missä näitä voi huoltaa, onko pääkaupunkiseutu ainoa ja siellä Vaunula?
7. Saako Suomesta mistään osia tai mitkä ovat ulkomailla hyviä ostopaikkoja?
Koeajamassa en ole vielä käynyt, kun epäilen sen nopeuttavan hankintaa....![]()
1. Duo selectin kanssa juuri kuten yllä kirjoitat, on kuten selespeed ja normikäytössä hieman hankala... esim taskuparkkeeraus ylämäkeen pakittaen on melko lailla mielenkiintoinen.. Lisäksi juuri tuo kytkinremppa kallis (osat). Itse päädyin ZF tomaattiin joka samaa perua kuin monessa tehokkaammassa BMW:ssä.
2. Riippuu varmaan siitä ostajasta? ja mahdollisesti henkilöstä joka itse huoltanut

3. Launchin testerillä pääsee aika moneen moduliin, mutta se onkin ainoa vastaantullut. Boschit/Texat/Autocomit ei mene kuin moottorinohjaukseen ja sinnekin juuri ainoastaan niihin kohteisiin mihin "general obd" pakottaa pääsemään
4. Tätä ei varmaan usko kukaan mutta sama tuo mulle

5. Moottorin tukikumit, venttiilikopan tiivisteet, vuotava vesipumppu (öljytilaan), variattorit, tuossa kai ne suurimmat probleemat. Variaattorit voi toki vaihtaa itsekin, ei ne maksa kuin vajaa 300e/kpl. Toki työtä on ja moottorin jakopään ajoitus on heittokellotouhua.
6. Vaunula, Team F40, Luxury Car Center, joku paja pk-seudulla oli myös erioistunut erikoisempaan italoon. Onhan näitä
7. Saa, luxury car center ja Vaunula ainakin. Eurospares ja scuderiacarparts on toiminut hyvin briteistä
QP V on kyllä kaikinpuolin kiva peli

-
- Viestit: 1611
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004
Re: Maserati-Perheellisen valinta
Kiitos hyvistä kommenteista!alfa 156 v6 kirjoitti: ↑02 Kesä 2021, 16:14Moi, omiin kokemuksiin/havaintoihin pohjautuen voisi ao kommentit heittää..jmi kirjoitti: ↑02 Kesä 2021, 08:58Välillä tulee mieleen että kesäautona voisi toimia myös Maserati, mutta ylläpito yms. hieman mietityttää.
1. QP5/4200GT miellyttäisi silmää ja kukkaroa, mutta melkein kaikissa on duo select-vaihteisto, onko se jo syy miksi seisovat vuodesta toiseen myytävänä? Kytkimen uusinta käsittääkseni maksaa jo lähes 5000€ ja robotiikan kanssakin voi olla ongelmia eli onko järkevämpää maksaa hieman enemmän ja ostaa ZF-automaatti?
2.Voiko näitä enää itse huoltaa eli romahtaako mahdollinen jälleenmyyntihinta ellei ole huoltoliikkeen leimoja? Kuitenkin öljyt,suodattimet,nivelet yms. on kuitenkin käsittääkseni suht samanlaisia kuin muissakin autoissa.
3. OBD:n kautta ei pysty lukemaan kuin vikakoodeja eli MES:n kaltaista monipuolista ohjelmaa ei Maseratiin taida saada järkevällä hinnalla?
4. Kulutuksella ei suurempaa merkitystä vähäisellä ajolla, mutta mitä tuollainen GP5 4.2 vie esim. rauhallisessa kaupunkiajossa, ollaanko lähempänä 20 kuin 15 litraa?
5. Moottorissa ei taida muuta yleistä ongelmaa olla kuin variaattorit, jotka ääntelehtivät kuin Alfan twin sparkissa, mitä tällaisten vaihto Suomessa voi maksaa tai onko itse vaihdettavissa?
6. Missä näitä voi huoltaa, onko pääkaupunkiseutu ainoa ja siellä Vaunula?
7. Saako Suomesta mistään osia tai mitkä ovat ulkomailla hyviä ostopaikkoja?
Koeajamassa en ole vielä käynyt, kun epäilen sen nopeuttavan hankintaa....![]()
1. Duo selectin kanssa juuri kuten yllä kirjoitat, on kuten selespeed ja normikäytössä hieman hankala... esim taskuparkkeeraus ylämäkeen pakittaen on melko lailla mielenkiintoinen.. Lisäksi juuri tuo kytkinremppa kallis (osat). Itse päädyin ZF tomaattiin joka samaa perua kuin monessa tehokkaammassa BMW:ssä.
2. Riippuu varmaan siitä ostajasta? ja mahdollisesti henkilöstä joka itse huoltanutItse teen kaiken omin kätösin, tietää ainakin varmasti mitä autoon on vaihdettu ja miten. Varmasti löytyy ihmisiä jotka arvostavat sitä "merkkiliikkeen huoltokirjaa" mutta senverran kyseisen taiteenlajin kanssa työelämässä puuhaillut että itse en osaa tuota arvostaa juuri, toki silti enemmän kuin vaikka rengasliikkeen leimoja täynnä olevaa huoltokirjaa. Hinnathan on jo romahtaneet QP V:n kanssa varmasti liki sen mitä on romahtaakseen, eri asia saako sitä koskaan myytyä Suomessa millään hinnalla. Huolto-osia on tarvikeliikkeistä turha metsästää, tarvikkeita ei ole. Kaikki alkuperäisenä hankittava.
3. Launchin testerillä pääsee aika moneen moduliin, mutta se onkin ainoa vastaantullut. Boschit/Texat/Autocomit ei mene kuin moottorinohjaukseen ja sinnekin juuri ainoastaan niihin kohteisiin mihin "general obd" pakottaa pääsemään
4. Tätä ei varmaan usko kukaan mutta sama tuo mulleItsellä koko omistusajan keskikulutus (myös talviajoa mukana) on 12,3l/100km. Pelkkää matkaa olen pitkää siivua päässyt lukemaan 8,7 ja kokonaisen tankillisen lukemaan 10,2l/100km. Eli vähemmällä kuin vaikka 159 3.2 mitä sellaisiakin on pari ollut. Auto siis facelift QP V 4.7. Toki SAA sitä ainetta menemään ihan just niin paljon kuin haluaa...
5. Moottorin tukikumit, venttiilikopan tiivisteet, vuotava vesipumppu (öljytilaan), variattorit, tuossa kai ne suurimmat probleemat. Variaattorit voi toki vaihtaa itsekin, ei ne maksa kuin vajaa 300e/kpl. Toki työtä on ja moottorin jakopään ajoitus on heittokellotouhua.
6. Vaunula, Team F40, Luxury Car Center, joku paja pk-seudulla oli myös erioistunut erikoisempaan italoon. Onhan näitä
7. Saa, luxury car center ja Vaunula ainakin. Eurospares ja scuderiacarparts on toiminut hyvin briteistä
QP V on kyllä kaikinpuolin kiva peli![]()
1. Mikä Launch-testeri sinulla on käytössä, mistä ostit/hinta? Launch-testereitä tuntuu olevan useita.
2. Onko GP talviajossa täysin käyttökelpoinen eli ei niin sanotusti pelkää pakkasta? Onko käytössäsi moottorilämmitin tai saako niitä edes?
3. Vakuutushintoja ei netistä saa, missä hinnoissa pyöritään? Muistelisin että jollain olisi harrasteautovakuutus, jolloin hinta ihan kohtuullinen.
4. Onko muita yleisiä tyyppivikoja, joita katsoa ostovaiheessa?
5. Eikö viallisten variaattorien vaihdossa vaihdeta vaan se variaattorin päällä oleva "öljynkierto-osa" eli itse variaattorissa ei vikaa olisi?
6. Suomessa ei taida olla mitään aktiivista Maseratin foorumia?
- alfa 156 v6
- Viestit: 5460
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: Ampera, X5, 500c, 159tbi, Giulia
harrasteet: Spider 2000, 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6 - Paikkakunta: Keuruu
Re: Maserati-Perheellisen valinta
1. Olisko ollu Launch 433X? En muista mutta voin sen tsekata kun olen laitteen lähellä, ihan kiinan kampe aliexpressistä, launchin useammallakin mallilla Maseratiin pääsee kiinnijmi kirjoitti: ↑03 Kesä 2021, 07:20Kiitos hyvistä kommenteista!
1. Mikä Launch-testeri sinulla on käytössä, mistä ostit/hinta? Launch-testereitä tuntuu olevan useita.
2. Onko GP talviajossa täysin käyttökelpoinen eli ei niin sanotusti pelkää pakkasta? Onko käytössäsi moottorilämmitin tai saako niitä edes?
3. Vakuutushintoja ei netistä saa, missä hinnoissa pyöritään? Muistelisin että jollain olisi harrasteautovakuutus, jolloin hinta ihan kohtuullinen.
4. Onko muita yleisiä tyyppivikoja, joita katsoa ostovaiheessa?
5. Eikö viallisten variaattorien vaihdossa vaihdeta vaan se variaattorin päällä oleva "öljynkierto-osa" eli itse variaattorissa ei vikaa olisi?
6. Suomessa ei taida olla mitään aktiivista Maseratin foorumia?
2. Erittäin käyttökelpoisen oloinen (tosin jokapäivä ei ole ollut ajossa, pahimmat "loskapaskakelit" olen ajellut muilla. Ei ole lämmitystä mutta lämmin talli, muutama pakkas startti oli tehtävä talvella ja mukisematta tuo lähtee kyllä murisemaan ja lämpenee nopeasti.
3. Ihan normiauton vakuutushinnat, ei mitään "maserati lisää" ole QP:ssa ainakaan IF:llä. 3200 GTA taas on ihan toista jostain syystä...
4. Apurunkojen ruostevauriot, alustan nivelet, jarrut, sähköinen käsijarru nyt varmasti oleellisimmat. Eli ihan peruskamaa mitä muissakin autoissa
5. Solenoideissakin ilmeisesti on ollut vikaa joissain yksilöissä mutta itse variaattoreitakin on mennyt, Maseratilta on viimeisiin tullut korjauksena erilaiset ajoituksenmuuntimet ja vanhempiinkin malleihin "retrofit" nokka-akselipukit joissa on takaiskuventtiilit. uudemmilla muuntimilla ongelmaa ei pitäisi esiintyä ja noilla takaiskuilla saa startin jälkeistä kalkatusta ainakin vähemmäksi ellei kokonaan pois.
6. Ei....
- Jiitee
- Viestit: 4581
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe. Jonossa 116-Giulietta 2.0 TC ( 2. sarja )
ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Maserati-Perheellisen valinta
^ ja ^^
Mulla oli jonkin aikaa harrasteautovaihtoehtona kasarin Ferrarin hinnat-alkaen malli Mondial, tuo 2007 -->Maserati QP Zf:n laatikolla
tai tuore bensa-Giulia. Kun en juuri tee itse nykyään autoille muuta kuin tankkaan
niin Alfa oli helppo valinta. Kaikki olivat noin 30 000 eur haarukassa.
Masessa on kyllä tyyliä...
Jos olisin nyt 30 v nuorempi, ehkä...
Mulla oli jonkin aikaa harrasteautovaihtoehtona kasarin Ferrarin hinnat-alkaen malli Mondial, tuo 2007 -->Maserati QP Zf:n laatikolla
tai tuore bensa-Giulia. Kun en juuri tee itse nykyään autoille muuta kuin tankkaan

niin Alfa oli helppo valinta. Kaikki olivat noin 30 000 eur haarukassa.
Masessa on kyllä tyyliä...


Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too
-
- Viestit: 1611
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004
Re: Maserati-Perheellisen valinta
Todella huono tarjonta vaan QP:sta automaattina Suomessa, 3kpl. Halvin 23500€(viime vuonna tuotu ulkomailta),36900€ ja kallein 49900€ eli aikamoinen hintahaarukka.
- mutt
- Viestit: 5739
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60
Re: Maserati-Perheellisen valinta
Hetken aikaa olisi vielä yksi tyrkyllä:
https://www.konkurssihuutokauppa.fi/kon ... te-vm-2005
https://www.konkurssihuutokauppa.fi/kon ... te-vm-2005
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- _rico
- Viestit: 1361
- Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
- Car(s): ModelY
Ex Giulietta ja 3x 156 - Paikkakunta: Espoo
Re: Maserati-Perheellisen valinta
Huudot kun jäivät tuolle tasolle niin taitaa tulla kohta uudestaan myyntiin.mutt kirjoitti: ↑12 Kesä 2021, 23:04Hetken aikaa olisi vielä yksi tyrkyllä:
https://www.konkurssihuutokauppa.fi/kon ... te-vm-2005
Tämä nauratti: "ja mitä muuta yllätystä yli 15 vuotta vanha italialainen erikoisauto nyt voi vaatia".
Re: Maserati-Perheellisen valinta
Sääliksi käy ulkona seisovaa Quattroportea. Koukusta päätellen ei ole omin voimin tähän päätynyt.
- atti
- Viestit: 761
- Liittynyt: 05 Huhti 2005, 20:36
- Car(s): Brera 2.4 JTD, QP 4.2 Sport GT S, ex-156 1.9 JTD, 03, ex-156 2.5 V6
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Maserati-Perheellisen valinta
Pitkäaikainen haaveilu realisoitui odotettua pikaisemmin, kun haaveiden kohteena oleva QP tuli myyntiin budjettiini sopivalla hinnalla. Olen ihminen jonka mielestä "Monalisalle kuuluu viikset", joten ymmärrettävästi fanitan pre-facelift version muotokieltä.
Nyt realisoituneena haaveena on Maseratin QP Sport GT S, pre-facelift korilla (ZF-laatikolla, ilman Skyhook alustaa). Noita on tehty kokonaisuudessaan 667 ja Traficomin avoimen datan perusteella suomessa on ainoastaan tämä yksilö. Harvinaisuus aiheuttaa harmaita hiuksia. Kyseisessä mallissa on 380mm etujarrulevyt, jotka ovat ostetussa yksilössä kohta vaihtokunnossa. Pieni googlettelu ei auttanut löytämään edes osanumeroa
Tällä on hyvä aloittaa.
Nyt realisoituneena haaveena on Maseratin QP Sport GT S, pre-facelift korilla (ZF-laatikolla, ilman Skyhook alustaa). Noita on tehty kokonaisuudessaan 667 ja Traficomin avoimen datan perusteella suomessa on ainoastaan tämä yksilö. Harvinaisuus aiheuttaa harmaita hiuksia. Kyseisessä mallissa on 380mm etujarrulevyt, jotka ovat ostetussa yksilössä kohta vaihtokunnossa. Pieni googlettelu ei auttanut löytämään edes osanumeroa

- alfa 156 v6
- Viestit: 5460
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: Ampera, X5, 500c, 159tbi, Giulia
harrasteet: Spider 2000, 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6 - Paikkakunta: Keuruu
Re: Maserati-Perheellisen valinta
Onnittelut, hieno Auto!atti kirjoitti: ↑27 Huhti 2022, 15:39Pitkäaikainen haaveilu realisoitui odotettua pikaisemmin, kun haaveiden kohteena oleva QP tuli myyntiin budjettiini sopivalla hinnalla. Olen ihminen jonka mielestä "Monalisalle kuuluu viikset", joten ymmärrettävästi fanitan pre-facelift version muotokieltä.
Nyt realisoituneena haaveena on Maseratin QP Sport GT S, pre-facelift korilla (ZF-laatikolla, ilman Skyhook alustaa). Noita on tehty kokonaisuudessaan 667 ja Traficomin avoimen datan perusteella suomessa on ainoastaan tämä yksilö. Harvinaisuus aiheuttaa harmaita hiuksia. Kyseisessä mallissa on 380mm etujarrulevyt, jotka ovat ostetussa yksilössä kohta vaihtokunnossa. Pieni googlettelu ei auttanut löytämään edes osanumeroaTällä on hyvä aloittaa.
380mm levyt? nuo on sitten eri kuin omassa S:ssä, luulin että olisi samat S ja GTS... S:ssä kuitenkin "vaan" 360mm
- atti
- Viestit: 761
- Liittynyt: 05 Huhti 2005, 20:36
- Car(s): Brera 2.4 JTD, QP 4.2 Sport GT S, ex-156 1.9 JTD, 03, ex-156 2.5 V6
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Maserati-Perheellisen valinta
Kiitokset. Voi olla että olen sotkenut mitat. Toivottavasti. Tuo helpottaisi asiaa.alfa 156 v6 kirjoitti: ↑27 Huhti 2022, 18:54Onnittelut, hieno Auto!atti kirjoitti: ↑27 Huhti 2022, 15:39Pitkäaikainen haaveilu realisoitui odotettua pikaisemmin, kun haaveiden kohteena oleva QP tuli myyntiin budjettiini sopivalla hinnalla. Olen ihminen jonka mielestä "Monalisalle kuuluu viikset", joten ymmärrettävästi fanitan pre-facelift version muotokieltä.
Nyt realisoituneena haaveena on Maseratin QP Sport GT S, pre-facelift korilla (ZF-laatikolla, ilman Skyhook alustaa). Noita on tehty kokonaisuudessaan 667 ja Traficomin avoimen datan perusteella suomessa on ainoastaan tämä yksilö. Harvinaisuus aiheuttaa harmaita hiuksia. Kyseisessä mallissa on 380mm etujarrulevyt, jotka ovat ostetussa yksilössä kohta vaihtokunnossa. Pieni googlettelu ei auttanut löytämään edes osanumeroaTällä on hyvä aloittaa.
380mm levyt? nuo on sitten eri kuin omassa S:ssä, luulin että olisi samat S ja GTS... S:ssä kuitenkin "vaan" 360mm
- Epezi
- Viestit: 7531
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Re: Maserati-Perheellisen valinta
Tuossa oli yllä huoltoasioista keskustelua.
Vaunula ei enään huolla Maseratia eikä Ferraria, toiminta päättyi jo vuosi sitten.
Lähin virallinen huolto on tällähetkellä (todennäköisesti ei enään pitkään) Tallinnassa, seuraava lähin sitten Ruotsissa.
Virallinen Ferrari-huolto Luxury Collection Automobiles Lempäälässä (jossa olen itse töissä) huoltaa myös Maseratia, varaosakanavatkin löytyy ja jotain perus huolto-osaa löytyy hyllystä. Diagnostiikkaan löytyy SD3 (QP V, 4200, Gran Turismo) sekä Autel (Levante, Ghibli, QP VI).
Vaunula ei enään huolla Maseratia eikä Ferraria, toiminta päättyi jo vuosi sitten.
Lähin virallinen huolto on tällähetkellä (todennäköisesti ei enään pitkään) Tallinnassa, seuraava lähin sitten Ruotsissa.
Virallinen Ferrari-huolto Luxury Collection Automobiles Lempäälässä (jossa olen itse töissä) huoltaa myös Maseratia, varaosakanavatkin löytyy ja jotain perus huolto-osaa löytyy hyllystä. Diagnostiikkaan löytyy SD3 (QP V, 4200, Gran Turismo) sekä Autel (Levante, Ghibli, QP VI).
- atti
- Viestit: 761
- Liittynyt: 05 Huhti 2005, 20:36
- Car(s): Brera 2.4 JTD, QP 4.2 Sport GT S, ex-156 1.9 JTD, 03, ex-156 2.5 V6
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Maserati-Perheellisen valinta
alfa 156 v6 oli oikeassa. Tuohon autoon sopii 4.7 GTS:n levyt ja palat, niin eteen kuin taaksekin. Selvittelyä vaikeutti, kun VIN koodilla tuli väärien osien numerot. Jarrulevytoimittajan kanssa aiheesta kirjoitellessa tuli esiin että tuota ongelmaa on esiintynyt myös muiden Maserati mallien kanssa.
Lyhyt Maserati harrastaminen on luonut fiiliksen että osien etsimiseen ja odotteluun on hyvä varata aikaa. Olen jopa ruvennut harkitsemaan tiettyjen osien tilaamista jo etukäteen, jos vain tulee tarjolle.
Lyhyt Maserati harrastaminen on luonut fiiliksen että osien etsimiseen ja odotteluun on hyvä varata aikaa. Olen jopa ruvennut harkitsemaan tiettyjen osien tilaamista jo etukäteen, jos vain tulee tarjolle.
- Tommi
- Viestit: 671
- Liittynyt: 17 Loka 2003, 16:44
- Car(s): Stelvio QF, (barchetta)
- Paikkakunta: Espoo
Re: Maserati-Perheellisen valinta
Sähköisen Granturismon ensiesittely lähennee.
Maserati on Instagramissa tuota jo hieman aina välillä vilautellutkin.
https://www.arenaev.com/electric_masera ... ws-598.php
Mielestäni aika onnistuneen näköinen.
Maserati on Instagramissa tuota jo hieman aina välillä vilautellutkin.
https://www.arenaev.com/electric_masera ... ws-598.php
Mielestäni aika onnistuneen näköinen.
Stelvio QF (+barchetta); Ex: 156 SW Super, GTV TB, 159 SW 3.2, MiTo QV, Giulia 2.0
Re: Maserati-Perheellisen valinta
Huutikaupassa mahdollisesti mahdollisuus, eli projekti
Maserati Quattroporte, 1985
4.9 l, Bensiini, 280 Hv, Automaatti, 107500 km
- mutt
- Viestit: 5739
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60
Re: Maserati-Perheellisen valinta
^Huutokauppa aloitettu näköjään reteästi viidenkympin tarjouksella.
Liikuttava yksityiskohta on mittaristosta löytyvä taloudelliseen ajoon kannustava alipainemittari.

Liikuttava yksityiskohta on mittaristosta löytyvä taloudelliseen ajoon kannustava alipainemittari.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- Polforea
- Viestit: 11681
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Maserati-Perheellisen valinta
^Näyttää tosiaan siltä, että joku ymmärtää pitää tyylinsä sähköistymisestä huolimatta. Ei kaiken tarvi olla rumaa tai ylimöhköä.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
- Isola
- Viestit: 2077
- Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
- Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Maserati-Perheellisen valinta
Älä huoli, se näyttää (ehjänä) punaista vaikka moottori olisi sammuksissa.
Järkiautoilija. H4, I5 ja V8. Etu-, taka- ja neliveto. Puuttuu W2 ja yliveto.
- Gattamelata
- Viestit: 17
- Liittynyt: 04 Touko 2022, 11:15
- Car(s): 1750 Berlina -69
Re: Maserati-Perheellisen valinta
^
Jos joku sattuisi jo omistamaan tuommoisen, eikä tuo kannattaisi ostaa varaosa-autoksi?
Jos joku sattuisi jo omistamaan tuommoisen, eikä tuo kannattaisi ostaa varaosa-autoksi?
Un'Alfa Romeo non si possiede mai completamente, semplicemente si custodisce e si tramanda
- Isola
- Viestit: 2077
- Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
- Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Maserati-Perheellisen valinta
Se vähän riippuu. Ehkä hyvinkin. Hinta on vielä alle pelkän perusmoottorin käyvän hinnan. Pelkkä kaasaripaketti lienee parin tonnin ja jarrutehostin 1000-3000 e arvoinen.
Muuten varaosiksi hyödyntämisen ongelma on se perinteinen, eli kaikista yksilöistä tahtovat hajota samat osat.
Kori näyttää kuvissa hämmästyttävän mädältä. Ikävä näin, koska mieluummin näkisin tuon palaavan ajoon kuin päätyvän osiksi. Kunnostamisen mielekkyys on ihan kiinni omasta kyvystä tehdä peltitöitä. Tekniikan osiahan näihin saa ihan kohtalaisesti, joten mikään muu tuskin tulee ongelmaksi.
Muuten varaosiksi hyödyntämisen ongelma on se perinteinen, eli kaikista yksilöistä tahtovat hajota samat osat.
Kori näyttää kuvissa hämmästyttävän mädältä. Ikävä näin, koska mieluummin näkisin tuon palaavan ajoon kuin päätyvän osiksi. Kunnostamisen mielekkyys on ihan kiinni omasta kyvystä tehdä peltitöitä. Tekniikan osiahan näihin saa ihan kohtalaisesti, joten mikään muu tuskin tulee ongelmaksi.
Järkiautoilija. H4, I5 ja V8. Etu-, taka- ja neliveto. Puuttuu W2 ja yliveto.