Ja isompi kiitos kun muisti jättää yhteystietonsa kolhimisensa jälkeen.
Helvetti että ottaa aivoon tämmöset, hyvä alkaa korjauttaa jo myytyä autoa kiireellä.
Kiitos tästäkin

Valvoja: Moderators
Piti oikein käydä tallissa penkomassa, TRW:n leima oli 159:n orkkisylätukivarressa. Tai siis yläpallon suojakumissa, mutta kai se varsi samaa tekoa on.palkus kirjoitti: ↑26 Loka 2022, 20:37^Kun vaihdoin nuo ylätukivarret, niin hiukan jäi karvastelemaan, koska laitoin lemförderit. En tiedä, että mikä valmista tekee orggigset, tietääkö joku? 156 oli helppo, valmistaja oli trw. Nykyjään valitettavasti lemförderi ja trw ovat samassa omistuksessa ja trw on asemoitu halvemmaksi merkiksi. Laitoin joskus pikkujötsiin lemförderin koiranluut ja kesti ne vuoden. Noh, on noi ylätukivarret sentään vielä kestäneet.
Pitääkin tulostaa autoon muutama Mikki-kuva:
Onkohan Virta yms. palveluiden tuottajalla sopimusta ParkkiPaten kanssa? Ja 0800 numeroa johon soittaa väärin pysäköidyistä?
Talvisessa Suomessa lasi/talvi lienee normaali tahti jos vain moottoritiekilometrejä kertyy. Useimmiten se lienee kuitenkin talvirenkaista lentänyt kivi eikä nasta joka siihen napsahtaa.
Oma saldoni 2015 jälkeen:Polforea kirjoitti: ↑13 Joulu 2022, 14:10^En komppaa. Mulla on haljennut vaihtokuntoon kaksi (2) tuulilasia autoiluhistorian aikana. Yhtään osumaa ei ole erikseen porattu tai korjattu. Kehtaan kuitenkin väittää, että jokusen kilometrin olen moottoritietäkin Etelä-Suomessa suhannut, vaikka jo kolmisen vuotta onkin vuosikilometrit jääneet alle 50k luokkaan.
Tuntuu että tästä on juteltu ennenkin… Mutta joo - mun turvaväli on luokkaa ”yletyn halutessani nuolemaan edessä ajavan korvaa”. Niin ajaessa ei ole napsunut lasiin. Nytkin kaista oli tyhjä! Viereisellä toki liikennettä. Taitaa olla kaupunkiliikenteen kipuilua tuo usein osuminen. En silti kiistä etteikö etäisyyden pitäminen kanssaihmisiin olisi viisasta!
Oyster Award winner!
Virran vähyys tiputtaa apukuskin airbagin pois. Akku päässyt tyhjäksi.Romeo y Julieta kirjoitti: ↑19 Joulu 2022, 20:31^ Unohtui lisäksi mainita että takaluukku oli jäänyt raolleen autoa hakiessa, matkustajan airbag oli jostain syystä mennyt pois päältä ja merkkivalo paloi mittaristossa sekä rekkari ei ollut kunnolla kiinnitetty pohjalevyyn (vaan yläosasta kiinni, alaosa irti). Pikkujuttuja, mutta silti... Ovissa, helmoissa ja takaluukussa vieläkin likaa ja hiekkaa "pesun" jälkeen, ei ihme että naarmua tullut jos tossa kunnossa alettu harjaamaan, oli sitten koneella tai käsin. Tää homma harmittaa 10x enemmän kuin se pieni peräänajo mistä kaikki sai alkunsa![]()
Carunalla sähkönkulutuksessa enemmän desimaaleja käytössä kuin laskulle kirjoitettu? Tai sitten pyöristävät jossain välivaiheessa jotain ylöspäin.Polforea kirjoitti: ↑10 Tammi 2023, 22:41Ihan kuin sähkön energialaskukuritus ei riittäisi, nyt verkkoyhtiökin pyöristelee summia omaan taskuunsa miten sattuu.
Kuukausimaksu on 34,17€ eli 3417 snt, päiväsiirto maksaa 4,01snt, yösiirto maksaa 2,45snt ja sähkövero maksaa 2,79372snt. Marraskuussa meni 820,16kWh päiväsähköä, 490,08kWh yösähköä eli yhteensä 1310,24kWh (veron peruste). Joulukuussa meni 1220,60kWh päiväsähköä ja 673,35kWh yösähköä eli yhteensä 1893,95kWh (veron peruste).
(2*3417+820,16*4,01+490,08*2,45+1310,24*2,79372+1220,60*4,01+673,35*2,45+1893,95*2,79372)/100=268,194607868€, joka minun tuntemani laskuopin mukaan pyöristyy siis lukemaan 268,19€. Jotenkin verkkoyhtiö kuitenkin saa laskuun kirjoitettua 268,21€.
Those are my 2 cents! Perkele! No, eihän tuo heitto todellisuudessa iso ole, mutta ärsyttää silti kun laskun lukema ei täsmää oman budjettitaulukon kanssa, joten laitoin aspaan kysymyksen, että miten he nämä oikein laskevat, kun ei matematiikka täsmää.
Oletko varma että kyseessä on nasta? Enemmänhän sitä soraa on ilmassa kuin nastoja. Kitkarenkaatkin kyllä napsivat mielellään nastoja lamellien väliin ja sitten paiskovat niitä. Jopa etuvetoiset.Vittorio Jano kirjoitti: ↑27 Tammi 2023, 13:49Mersusta lensi nasta ja nyt on lasissa halkeama.
Takavedot ja nastat kiellettävä! Tai kai jossain omalla pikkutiellä saa noilla ajella, mutta ei pitäisi päästää normaalien ihmisten sekaan.
Siirtyminen kumipyöriltä ilmatyynyihin lopettaisi nastojen lentelyn lisäksi teiden urautumisen ja renkaista irtoavan mikrokumin leviämisen.Vittorio Jano kirjoitti: ↑27 Tammi 2023, 13:49Takavedot ja nastat kiellettävä! Tai kai jossain omalla pikkutiellä saa noilla ajella, mutta ei pitäisi päästää normaalien ihmisten sekaan.
Eihän tuo ole hallitusohjelman mukaista. Tarkoitushan on että kaikki hyvät ihmiset asuvat ratikan reitin varrella.Polforea kirjoitti: ↑27 Tammi 2023, 14:47Siirtyminen kumipyöriltä ilmatyynyihin lopettaisi nastojen lentelyn lisäksi teiden urautumisen ja renkaista irtoavan mikrokumin leviämisen.Vittorio Jano kirjoitti: ↑27 Tammi 2023, 13:49Takavedot ja nastat kiellettävä! Tai kai jossain omalla pikkutiellä saa noilla ajella, mutta ei pitäisi päästää normaalien ihmisten sekaan.
Kyllähän vuonna 2000 piti siirtyä lentäviin autoihin.