Liikenteestä
Valvoja: Moderators
Re: Liikenteestä
Heh. About 8v muksu tulee suojatien lähelle fillarilla horjuvalla epävarmalla ajolla, jotennni sitte kuitenkin huonosta tasapainosta johtuen saa horjuen sen pysähtymään. Siitä ehtii mennä 2 autoa kun tää lapsi lähestyy suojatietä. Viimeisin niin että lapsi on jo kiinni suojatiessä. Näillä ei ees jarruvalot välähtäneet. Kolmas auto joka oli Helbin vaihtoauto pysähty jo kaukaa.
Aika jäätävää seurata tällästä kun et voi mitään, toivot vaan että et nää mitään mitä et unohda. Aika jäätävän tyhmä pitää olla ettei ees valmistaudu jarruttamaan. Aika jäätävän hullu pitää kyllä olla. Kertoo ihan kaiken siitä mitä tällainen kuljettaja oikeesti ymmärtää liikenteestä. Hyvyys kuljettajana loppuu just tossa kohtaa. Havannoinnista ja riskien tunnistamisesta.... ei ole sellasta. Jos ei tällästä tilannetta tunnista.....
Tälläset jutut pitäs olla ihan selviä. Voitko luottaa pyöräilevään alle 10v lapseen liikenteessä??? Että se ymmärtää ja tietää säännöt?!
Mitäs jos ajat yli..... Mitäs sitten tehdään? Selitetään joku merimies tarina syyksi?! Ja sanotaan, että ei se olisi saanut ajaa sieltä alle.....? Niikö?
Jos multa kysytään. Näiltä kahdelta ois lähteny kortti samantien. Pitkäksi aikaa.
Muutenkin tällä viikolla ihmisten huolet näkyivät hienosti hienona käytöksenä. Kaiken maailman juttuja ja jopa ihan autosta ulos löymään sivuikkunaa typerän asian takia, jossa ei ollut mitään syytä ottaa kipinää. Kyllä ihmisillä on paha olla tänä päivänä, rahahuolet painaa sen näkee miten tuo käytös tuola on.
Aika jäätävää seurata tällästä kun et voi mitään, toivot vaan että et nää mitään mitä et unohda. Aika jäätävän tyhmä pitää olla ettei ees valmistaudu jarruttamaan. Aika jäätävän hullu pitää kyllä olla. Kertoo ihan kaiken siitä mitä tällainen kuljettaja oikeesti ymmärtää liikenteestä. Hyvyys kuljettajana loppuu just tossa kohtaa. Havannoinnista ja riskien tunnistamisesta.... ei ole sellasta. Jos ei tällästä tilannetta tunnista.....
Tälläset jutut pitäs olla ihan selviä. Voitko luottaa pyöräilevään alle 10v lapseen liikenteessä??? Että se ymmärtää ja tietää säännöt?!
Mitäs jos ajat yli..... Mitäs sitten tehdään? Selitetään joku merimies tarina syyksi?! Ja sanotaan, että ei se olisi saanut ajaa sieltä alle.....? Niikö?
Jos multa kysytään. Näiltä kahdelta ois lähteny kortti samantien. Pitkäksi aikaa.
Muutenkin tällä viikolla ihmisten huolet näkyivät hienosti hienona käytöksenä. Kaiken maailman juttuja ja jopa ihan autosta ulos löymään sivuikkunaa typerän asian takia, jossa ei ollut mitään syytä ottaa kipinää. Kyllä ihmisillä on paha olla tänä päivänä, rahahuolet painaa sen näkee miten tuo käytös tuola on.
- lerppu
- Viestit: 5950
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Liikenteestä
^Joutuu komppaamaan.
Mitä hemmettiä on tekeillä?
Taajaman ulkopuolella ajetaan aivan liian hitaasti!
Taajamassa aivan liian lujaa!
- Autoa ei osata käsitellä.
- Kaistamerkinnöillä ei ole merkitystä.
- Yksisuuntaisia vastapalloon.
- Ennakointi, mitä se on?
- Reagointi, mitä se on?
- Muut tienkäyttäjät, mitä ne on?
Ei tää näin paha ollut vielä about 3 vuotta sitten! Joo, tiedän että vanhuksia on paljon. Mutta ei nää kaikki oo vanhuksia. Joo, tiedän että kaupunkiin tuli hitosti Covidin mukana uusia kuskeja - mutta kai sen ajamisen joskus oppii?
En ymmärrä, liikenne tuntuu väistelyltä ja selviytymiseltä… No, karkuun vaan aina kun pääsee.
Mitä hemmettiä on tekeillä?
Taajaman ulkopuolella ajetaan aivan liian hitaasti!
Taajamassa aivan liian lujaa!
- Autoa ei osata käsitellä.
- Kaistamerkinnöillä ei ole merkitystä.
- Yksisuuntaisia vastapalloon.
- Ennakointi, mitä se on?
- Reagointi, mitä se on?
- Muut tienkäyttäjät, mitä ne on?
Ei tää näin paha ollut vielä about 3 vuotta sitten! Joo, tiedän että vanhuksia on paljon. Mutta ei nää kaikki oo vanhuksia. Joo, tiedän että kaupunkiin tuli hitosti Covidin mukana uusia kuskeja - mutta kai sen ajamisen joskus oppii?
En ymmärrä, liikenne tuntuu väistelyltä ja selviytymiseltä… No, karkuun vaan aina kun pääsee.
- Alfissimo
- Viestit: 8686
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Liikenteestä
Moneen kaupunkialueella pyörivään mysteeriautoilijaan on selityksen Wolt ja jossain kravin kääntöpiirin tienoilla opittu ajokulttuuri.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- nipaka
- Viestit: 2130
- Liittynyt: 26 Syys 2018, 17:54
- Car(s): Fiat Punto Dynamic 1.2
Joitain takapotku Fiateja
Ex:Italiaanoja ja joitain volkkareita. - Paikkakunta: Askola
Re: Liikenteestä
Ryhmittäytyminen. Jos ollaan kääntymässä vasemmalle, se pitää tehdä oikean puolelta. Ja toiseen suuntaan kääntyessä pitää hakea loivuutta toisen kaistan kautta.
Vilkun käytöstä en jaksa edes mainita. Yleensä jarruvalo syttyy ennen vilkkua.
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
- Aquatica
- Viestit: 15055
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Liikenteestä
Ja aika usein se ei ole sellainen kevyt "hidastetaan nyt hieman", vaan "NYT JUMALAUTA JARRU POHJAAN!"-tyylinen jarrutus
Mä olen todella vahvasti sitä mieltä, että nykyään ajokulttuurissa on kaksi asentoa: ON ja OFF.
Kaikki kiihdytykset tehdään kelistä riippumatta KAASU POHJASSA, koska elektroniikka korjaa. Paitsi silloin, kun se ei sitä tee ja sit kitistään paskaa tietä, paskaa autoa, paskaa rengasta ja mitä kaikkea.
Kaikki jarrutukset tehdään kelistä riippumatta JARRU POHJASSA, koska elektroniikka korjaa. Paitsi silloin, kun se ei sitä tee ja sit kitistään paskaa tietä, paskaa autoa, paskaa rengasta ja mitä kaikkea.
- VMTD
- Viestit: 3339
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Liikenteestä
Eihän sitä aina muista vilkkua laittaa päälle ja 166:ssa se jää päälle, joka saattaa aiheuttaa taas vaaratilanteita matkan edetessä.
- nipaka
- Viestit: 2130
- Liittynyt: 26 Syys 2018, 17:54
- Car(s): Fiat Punto Dynamic 1.2
Joitain takapotku Fiateja
Ex:Italiaanoja ja joitain volkkareita. - Paikkakunta: Askola
Re: Liikenteestä
Oltiin puoliskon Puntolla liikenteessä. Tyhjälle parkkialueelle rouva paikan autolleen valitsi. Läheisriippuvuutta on vielä. Volvokuskille pitää pahoitella Punton sijoittumista parkkiruutuun.
- Liitteet
-
- Parkki.jpg (106.84 KiB) Katsottu 2707 kertaa
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
- Gattamelata
- Viestit: 10
- Liittynyt: 04 Touko 2022, 11:15
- Car(s): 1750 Berlina -69
Re: Liikenteestä
Olen funtsinut tätä maaseututaajamien huvittavaa tapaa usein ja ajatellut sen ehkä johtuvan siitä, että kun parkkirivissä on yksi auto, siihen saa melkoisella todennäköisyydellä pysäköidä. Tyhjistä riveistä ei voi olla varma, rivin päässä jossain horisontissa voisikin olla kieltomerkki. Helsingissähän tätä ei esiinny ainakaan keskustassa, jossa jokainen tyhjä parkkiruutu täyttyy muutamassa sekunnissa.
Un'Alfa Romeo non si possiede mai completamente, semplicemente si custodisce e si tramanda
Re: Liikenteestä
Yksi iso syy on kännykät. Siitä kun ei vaan voi olla erossa, ei ees ajamisen aikana. Ikäväkyllä.lerppu kirjoitti: ↑07 Loka 2022, 18:14^Joutuu komppaamaan.
Mitä hemmettiä on tekeillä?
Taajaman ulkopuolella ajetaan aivan liian hitaasti!
Taajamassa aivan liian lujaa!
- Autoa ei osata käsitellä.
- Kaistamerkinnöillä ei ole merkitystä.
- Yksisuuntaisia vastapalloon.
- Ennakointi, mitä se on?
- Reagointi, mitä se on?
- Muut tienkäyttäjät, mitä ne on?
Ei tää näin paha ollut vielä about 3 vuotta sitten! Joo, tiedän että vanhuksia on paljon. Mutta ei nää kaikki oo vanhuksia. Joo, tiedän että kaupunkiin tuli hitosti Covidin mukana uusia kuskeja - mutta kai sen ajamisen joskus oppii?
En ymmärrä, liikenne tuntuu väistelyltä ja selviytymiseltä… No, karkuun vaan aina kun pääsee.
Joku perheen isä Jossain Helsingissä perusti oikeen nettisivun valvomaan bussien ylinopeuksia.
SUurempi riski on kännykkä naaman eessä ajavat autoilijat, kuin 6kmh ylinopeus hetkellisesti ennen seuraavaa pysäkkiä. Se, että kuljettaja ajaa 40kmh 40kmh alueella kännykkä oikeessa kädessä katse kojelaudassa on sama kuin ajaisit silmät kiinni. Kokeilkaas....jos ette usko.
Tän perheen isän tarkotusperät on varmaan ihan hyviä (siitä oli ihan iso uutinen), mutta todellinen ongelma on asenteelliset urpot, jotka räplää sekuntti tolkulla yhtä soittoa ajamisen aikana kännykkää. Se on todellinen riski. Ja sitä kun tehdään Kehä 1:sellä ja 30 alueilla, ihan sama missä ajat. Osa näistä luulee, ettei sitä nää. Linja-auton ohjamosta näkee suoraan mitä edessä olevassa autossa kuljettaja tekee.....
Re: Liikenteestä
Osa on vaan...............................
Tänään koin taas pienen kaupunkiauton traumat. Minun takana oli Kolmostiellä ennen Kannelmäen liittymää (Kehä 1) 400m väliä. Mutta 530iE bemari veti ohi ja vilkku päälle ja suoraan eteen. Mun ja XC60:sen Volvon väliin. Sitten se ajo sen Volvon perässä metrin päässä liittymään asti. Llittymästä Kehä 1:selle ajo oli aika kulmikasta ja kaikkea muuta kuin sulavaa. Myöhemmin ennen Vihdintietä tuli sellasia äkkinäisä kaistan vaihtoja...
EN käsitä joitain ihmisiä kyllä. Onko niiku ihan pakko ajaa ku dorka tuola? Mikä näitä oikeesti vaivaa, onko niinku pakko aiheuttaa vitutusta ihmisille tuola ihan vaan tahallisesti ja näyttämällä, että mulla on kalliimpi osari ku sulla? Oikeesti?
No siinähän näyttävät, opettelis myöskin käyttämään vilkkuja sitten ja ajamaan niihin mutkiin oikein......... Jos halutaan oikeen pätemällä päteä..........
#haaveissa300hvToyotaAygoulkoisestivakiotasauspyörästönlukollapäivitetyllälootallajarruillaalustalla.....
- Dali
- Viestit: 127
- Liittynyt: 16 Syys 2021, 21:03
- Car(s): 916 GTV 3.0 24v Phase 2
Megane Sport Tourer 1.4 "TCe 170" - Paikkakunta: Raisio
Re: Liikenteestä
Paljon on narkkeja nykyään liikenteessä ja siihen suuntaan viittaisi tuollainenkin ajotyyli. Itse koitan aina pitää hajurakoa vähänkin epäilyttävästi ajaviin, kun koskaan ei tiedä mitä siellä on vastassa.S_A kirjoitti: ↑09 Loka 2022, 18:19Osa on vaan...............................
Tänään koin taas pienen kaupunkiauton traumat. Minun takana oli Kolmostiellä ennen Kannelmäen liittymää (Kehä 1) 400m väliä. Mutta 530iE bemari veti ohi ja vilkku päälle ja suoraan eteen. Mun ja XC60:sen Volvon väliin. Sitten se ajo sen Volvon perässä metrin päässä liittymään asti. Llittymästä Kehä 1:selle ajo oli aika kulmikasta ja kaikkea muuta kuin sulavaa. Myöhemmin ennen Vihdintietä tuli sellasia äkkinäisä kaistan vaihtoja...
EN käsitä joitain ihmisiä kyllä. Onko niiku ihan pakko ajaa ku dorka tuola? Mikä näitä oikeesti vaivaa, onko niinku pakko aiheuttaa vitutusta ihmisille tuola ihan vaan tahallisesti ja näyttämällä, että mulla on kalliimpi osari ku sulla? Oikeesti?
No siinähän näyttävät, opettelis myöskin käyttämään vilkkuja sitten ja ajamaan niihin mutkiin oikein......... Jos halutaan oikeen pätemällä päteä..........
#haaveissa300hvToyotaAygoulkoisestivakiotasauspyörästönlukollapäivitetyllälootallajarruillaalustalla.....
Re: Liikenteestä
Näytti vähän että ois ollu ulkosuomalainen kuljettaja. Ne on tyypillisesti melkosen persoonallisia ja maskuliinisia liikenteessä. Pienistä asioista ottavat kamalat kilarit toisinaan. Mutta vastineena siitä tekevät usein kaiken päin persettä ennen sitä. Ja yleensä näillä ulkosuomi kuskeilla on oltava Audi Bemari Volvo tai joku iso kallis hieno laite, johon ei ole oikeen varaa perusduunarilla koskaan. (Tosin en minä sellasta ostais vaikka oiskin varaa). Just joku tällänen uuden karhee 5-satanen hybrid bemari tai joku vastaava. Auto on osalle näistä iso status-symboli ja määrittelee jollain määrin jotain elämän luokka kertoimia, ainakin näin jossain lehdessä luki. Ajotyyli on sitten myös vähän sen mukainen, kunginas every time................Dali kirjoitti: ↑09 Loka 2022, 20:11Paljon on narkkeja nykyään liikenteessä ja siihen suuntaan viittaisi tuollainenkin ajotyyli. Itse koitan aina pitää hajurakoa vähänkin epäilyttävästi ajaviin, kun koskaan ei tiedä mitä siellä on vastassa.S_A kirjoitti: ↑09 Loka 2022, 18:19Osa on vaan...............................
Tänään koin taas pienen kaupunkiauton traumat. Minun takana oli Kolmostiellä ennen Kannelmäen liittymää (Kehä 1) 400m väliä. Mutta 530iE bemari veti ohi ja vilkku päälle ja suoraan eteen. Mun ja XC60:sen Volvon väliin. Sitten se ajo sen Volvon perässä metrin päässä liittymään asti. Llittymästä Kehä 1:selle ajo oli aika kulmikasta ja kaikkea muuta kuin sulavaa. Myöhemmin ennen Vihdintietä tuli sellasia äkkinäisä kaistan vaihtoja...
EN käsitä joitain ihmisiä kyllä. Onko niiku ihan pakko ajaa ku dorka tuola? Mikä näitä oikeesti vaivaa, onko niinku pakko aiheuttaa vitutusta ihmisille tuola ihan vaan tahallisesti ja näyttämällä, että mulla on kalliimpi osari ku sulla? Oikeesti?
No siinähän näyttävät, opettelis myöskin käyttämään vilkkuja sitten ja ajamaan niihin mutkiin oikein......... Jos halutaan oikeen pätemällä päteä..........
#haaveissa300hvToyotaAygoulkoisestivakiotasauspyörästönlukollapäivitetyllälootallajarruillaalustalla.....
-
- Viestit: 2528
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Re: Liikenteestä
Ajelin eilen vähän matkaa nelostietä Lahden kohdalla sadekelillä.
Muutaman kilsan sisään kolme autoa ohitti kääntyen aika nopeasti ohituksen jälkeen eteen. (Heittää siis pitkälti turhan takia pieniä kiviä ja likaa ohitetun auton päälle, mikä kuluttaa auton etuosaa/ maksaa rahaa)
Oli lähellä etten ohittanut tälläistä valopäätä samalla tavalla takaisin. Mutta jos tuolle linjalle lähtisi niin joutuisi olemaan koko ajan ohittelemassa eteen ohittajia.
Tajusin sellaisen pointin että tämä kuvastaa hyvin ihmisten käytöstä yleisestikin.
Kun ollaan naamatusten niin ollaan olevinaan niin mukavia, mutta kun vähänkin tulee etäisyyttä niin ääliöitä/ aivan välinpitämättömiä muita ihmisiä kohtaan jotka ei itselle ole tärkeitä.
Muutaman kilsan sisään kolme autoa ohitti kääntyen aika nopeasti ohituksen jälkeen eteen. (Heittää siis pitkälti turhan takia pieniä kiviä ja likaa ohitetun auton päälle, mikä kuluttaa auton etuosaa/ maksaa rahaa)
Oli lähellä etten ohittanut tälläistä valopäätä samalla tavalla takaisin. Mutta jos tuolle linjalle lähtisi niin joutuisi olemaan koko ajan ohittelemassa eteen ohittajia.
Tajusin sellaisen pointin että tämä kuvastaa hyvin ihmisten käytöstä yleisestikin.
Kun ollaan naamatusten niin ollaan olevinaan niin mukavia, mutta kun vähänkin tulee etäisyyttä niin ääliöitä/ aivan välinpitämättömiä muita ihmisiä kohtaan jotka ei itselle ole tärkeitä.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER
- lerppu
- Viestit: 5950
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Liikenteestä
Bongattu kotipihalta paikallinen Maverick taivaalta liikkumassa. Suht matalalla lenteli, I guess it was time to buzz the tower! Great balls of fire! Jester’s dead. - Tai kai siis joku meidän oma sotajermu lähti Ogelin kirkossa viimeiselle lennolle…
Re: Liikenteestä
Ajoin tossa jonkun CDI E Mersun takana Rajatorpantiellä. Jotkut ihmiset on vaan läpeensä täysin ämpärikusipäitä. Sen piti ohittaa mut valoissa ennen Nestettä jotta pääsi jonon eteen. Sen jälkeen ajetaan 15-20 ylinopeutta 40 alueella. Sitten ohitetaan seuraava auto Lastutien valoissa ja sitten bussi vielä Raappavuoren tiellä. Aina kun aukes kaista niin hanaa ohi ja eteen. Ennen bussin ohitusta se ei voittanut siinä yhtään mitään. Mutta aina piti päästä ohi. Jotkut vaan osaa ajaa silleen, että ois kiva jutella tollasen kanssa henkeviä ja vähän kysellä aivotoiminnan tasomääriä. Varallisuutta kun tuntuu olevan niin jotain aivotoimintaahan sielä pitäs olla? AIkasi ku kattelet tollasta köyhän Mersu kuskin pätemisteä ja kiihdyttelyä ja kiilailua ja etuilua, kyllä siinä alkaa aika montaa muutakin vituttaaman.
Kävispä joskus niin, että joku DX Corolla pieksee tollasen pieni munasen idiootti kuljettajan kuusnolla jokaisessa valoissa. Sen verran hienosti että aasi ei enää ymmärrä ees jarruttaa ku tulee mutka.............
Ärsyttäviä ihmisiä. MIllasiakohan ihmisiä nää on ilman sitä CDI E Mersuaan sitten.... esim. Kauppajonossa tai miten kohtelevat läheisiään jos ajaminen on yhtä Kpäisyyden perikuvaa autolla, joka ei oikeasti ole yhtään mitään eikä todellakaan edes nopea......................................
ARRGHG!
Ja kyllähän perus Bemaristikin osasi tänään KEhä III:lla. Ekaksi vetäsi tietyöalueella Askistossa ihan riittävästi ylinopeutta. Sitten kun rajotus muuttu 100:seen, ei enää auto kulkenutkaan. Itse ajoin todellista jotain 110 kun ennen Oittaan liittymää sama Bemari otti mut kiinni ja lähti ohi. Yli 25 ylinopeutta ei riittänyt sille kun kokeilin että miten kovaa pitää ajaa että riittää...25 yli ei riittänyt. Piti ja pakko päästä ohi siitä pienestä punasesta autosta joka hetkellisesti näköjään ei pippelin koon pieneksi...
(Tartten remmiahtimen, GRY vaihdelaatikon ja jarrut ja alustan ja lukon eteen, kuka sponsaa? )
On ihmisillä kyllä pakkomielteitä....... pakko päästä ohi. Ois joskus kiva kokeilla, että mikä nopeus alkaa riittämään tälläsille autoilijoille, ihmisille, joiden on vaan pakko päästä ohi loppuenlopuksi pienen kaupunkiauton ohitus syö niin miestä kun alla on 1-sarjan Bemari.....
ARGGGH osa II.
Olen avautunut. Menen tekemään ruokaa.
Kävispä joskus niin, että joku DX Corolla pieksee tollasen pieni munasen idiootti kuljettajan kuusnolla jokaisessa valoissa. Sen verran hienosti että aasi ei enää ymmärrä ees jarruttaa ku tulee mutka.............
Ärsyttäviä ihmisiä. MIllasiakohan ihmisiä nää on ilman sitä CDI E Mersuaan sitten.... esim. Kauppajonossa tai miten kohtelevat läheisiään jos ajaminen on yhtä Kpäisyyden perikuvaa autolla, joka ei oikeasti ole yhtään mitään eikä todellakaan edes nopea......................................
ARRGHG!
Ja kyllähän perus Bemaristikin osasi tänään KEhä III:lla. Ekaksi vetäsi tietyöalueella Askistossa ihan riittävästi ylinopeutta. Sitten kun rajotus muuttu 100:seen, ei enää auto kulkenutkaan. Itse ajoin todellista jotain 110 kun ennen Oittaan liittymää sama Bemari otti mut kiinni ja lähti ohi. Yli 25 ylinopeutta ei riittänyt sille kun kokeilin että miten kovaa pitää ajaa että riittää...25 yli ei riittänyt. Piti ja pakko päästä ohi siitä pienestä punasesta autosta joka hetkellisesti näköjään ei pippelin koon pieneksi...
(Tartten remmiahtimen, GRY vaihdelaatikon ja jarrut ja alustan ja lukon eteen, kuka sponsaa? )
On ihmisillä kyllä pakkomielteitä....... pakko päästä ohi. Ois joskus kiva kokeilla, että mikä nopeus alkaa riittämään tälläsille autoilijoille, ihmisille, joiden on vaan pakko päästä ohi loppuenlopuksi pienen kaupunkiauton ohitus syö niin miestä kun alla on 1-sarjan Bemari.....
ARGGGH osa II.
Olen avautunut. Menen tekemään ruokaa.
Re: Liikenteestä
Karma iski viime viikolla kahdesti törppöihin.
Ensiksi 93 km/h tasanopeudella 80 km/h ja 100 km/h alueilla ajava sai selfien 8-tiellä 80 km/h alueella ja sitten perään 9-tiellä kovalla ylinopeudella ohittava mutta puskureita hipovasti, ilman mitään syytä tyhjällä tiellä, suoraan eteen kiilaava assh*** näki puskasta välähtävän kirkkaan valon.
Niin, tuli ja bongattua siviilimoottoripyöräpoliisi 1-tiellä vaanimassa Piihovin tunnelin ulostulon kohdalla. Näitä harvemmin näkee väijyssä, yleensä ovat ajossa.
Ensiksi 93 km/h tasanopeudella 80 km/h ja 100 km/h alueilla ajava sai selfien 8-tiellä 80 km/h alueella ja sitten perään 9-tiellä kovalla ylinopeudella ohittava mutta puskureita hipovasti, ilman mitään syytä tyhjällä tiellä, suoraan eteen kiilaava assh*** näki puskasta välähtävän kirkkaan valon.
Niin, tuli ja bongattua siviilimoottoripyöräpoliisi 1-tiellä vaanimassa Piihovin tunnelin ulostulon kohdalla. Näitä harvemmin näkee väijyssä, yleensä ovat ajossa.
Re: Liikenteestä
Hyvä, kerrankin tollanen super ohittaja sai mitä tilasi.FinPat kirjoitti: ↑27 Loka 2022, 12:43Karma iski viime viikolla kahdesti törppöihin.
Ensiksi 93 km/h tasanopeudella 80 km/h ja 100 km/h alueilla ajava sai selfien 8-tiellä 80 km/h alueella ja sitten perään 9-tiellä kovalla ylinopeudella ohittava mutta puskureita hipovasti, ilman mitään syytä tyhjällä tiellä, suoraan eteen kiilaava assh*** näki puskasta välähtävän kirkkaan valon.
Niin, tuli ja bongattua siviilimoottoripyöräpoliisi 1-tiellä vaanimassa Piihovin tunnelin ulostulon kohdalla. Näitä harvemmin näkee väijyssä, yleensä ovat ajossa.
Kyllähän tossa Munkkivuoren pitkällä suoralla aina toisinaan välähtää kun jengi ajaa 40 alueella 55-60 mitä lie. Oha sielä suoran päässä vihreenä olevat valot, joista on ehdittävä........................
- mutt
- Viestit: 5474
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60
Re: Liikenteestä
Kannattaa hankkia Fiat 500, jos haluaa näitä kokemuksia. Siinä on takavaloissa joku liskoaivoihin vaikuttava juttu, joka pakottaa ohittamaan vaikka ajaisi jo hieman yli nopeusrajoituksen.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
-
- Viestit: 1844
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta, C5 sitikka, 740 penari, 508GT pösö
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: Liikenteestä
Oon jokusen kuukauden kokeillut pienempää marssinopeutta. 88 penarin vakkariin, jot 8 vaihde menee silmään ja pysyy helpommin. Tod nopeus luokkaa 83-84.
Ku nykyjään täälläpäin ajetaan hitaammin. Ko tempulla vähempi ohituksia, eikä duunimatkan aika juuri muutu. Löpöäkin kuluu vähempi.
Apanteerivakkarilla ajelen. Silti, ohitan pahimmat humppaajat. Tuntuu hölmöltä, et pienes jonos ajelles auto joutuu jarruttaan ylämäes. Yleensä jonon vetäjänä joku toyoda hypriitti.
Erittäin harvoin voi havannoida jonku käyttävän vakkaria. Ee mersut, n penarit, random volvot, ja varsinki idänihmeet humppaa maantienopuksilla. Oletan valtaosas kulkineita omaavan vakkarin, miksei sitä käytetä? Mulle iha sama, jos tod nopeus 79 tahi vaik 90 80-alueella, jos nopeus ei humppaile 10km/h...
Humppaheikit, vilkuttomuus ja persiisroikkujat vituttaa enite.
Ku nykyjään täälläpäin ajetaan hitaammin. Ko tempulla vähempi ohituksia, eikä duunimatkan aika juuri muutu. Löpöäkin kuluu vähempi.
Apanteerivakkarilla ajelen. Silti, ohitan pahimmat humppaajat. Tuntuu hölmöltä, et pienes jonos ajelles auto joutuu jarruttaan ylämäes. Yleensä jonon vetäjänä joku toyoda hypriitti.
Erittäin harvoin voi havannoida jonku käyttävän vakkaria. Ee mersut, n penarit, random volvot, ja varsinki idänihmeet humppaa maantienopuksilla. Oletan valtaosas kulkineita omaavan vakkarin, miksei sitä käytetä? Mulle iha sama, jos tod nopeus 79 tahi vaik 90 80-alueella, jos nopeus ei humppaile 10km/h...
Humppaheikit, vilkuttomuus ja persiisroikkujat vituttaa enite.
- palkus
- Viestit: 5475
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
- Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Liikenteestä
^Tojota hybriitti-kuski kyttää sitä kulutusjuttua ja casion kelloa. Atkinsonin/Millerin kierrossa (vaimikäseoli) ei ole voimaa niinkään paljo, että voisi käyttää edes valoaja pimiällä, saati pitää nopeus ylämäessä. Alamäessä vastaavasti meinaa jo lähteä lapasesta, kiitos huippuunsa hiotusta paskarattaiden alustarakenteesta.
"puhun niin totta kuin osaan"
-
- Viestit: 1844
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta, C5 sitikka, 740 penari, 508GT pösö
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: Liikenteestä
Näkeehä alamäjissä jarruvalovilkahduksia, ilman kameratolppaa. En ymmärrä.
Siis ku pitäs viherpiipertää.
Kuinkaha paljon päästöt lisääntyy noitte humppaajien takia?
Entä kameroiden päästövaikutus?
Mul ei siis se ekohipein kulkine, mut vähemmällä pääsisin ilman ekoilijoita. Se kokonaisuus...
Edittiä;
Eikö tesloissakaan ole vakkaria?
Siis ku pitäs viherpiipertää.
Kuinkaha paljon päästöt lisääntyy noitte humppaajien takia?
Entä kameroiden päästövaikutus?
Mul ei siis se ekohipein kulkine, mut vähemmällä pääsisin ilman ekoilijoita. Se kokonaisuus...
Edittiä;
Eikö tesloissakaan ole vakkaria?
- Polforea
- Viestit: 11267
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Liikenteestä
Näkyy muuten sun penaristaskin. Samalla tapaa ne syttyy jos auto jarruttaa ittekseen ku kuskin toimesta ja penarin kruisehan jarruttelee ittekseen, jos ei mjotoorjarru piisaa.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
-
- Viestit: 1844
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta, C5 sitikka, 740 penari, 508GT pösö
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: Liikenteestä
Mutku en/ei jarruttele.
Ihan reilun turvavälin päässä edellämenijöitä kattelen. Ihan yksinään edellämenevä jarruttelee alamäes. Saati jos jonoa peräs.
Siis iha normiautot, ilman avustimia.
Kyl mun penari sallii ylinopeuden.
Sen tuntee, kun se itekseen jarruttaa. Kun kers ei riitä. Ko tilanteet ennakoin tiputtamal vakkarin pois, jot kers riittää hidastukseen.
Ihan reilun turvavälin päässä edellämenijöitä kattelen. Ihan yksinään edellämenevä jarruttelee alamäes. Saati jos jonoa peräs.
Siis iha normiautot, ilman avustimia.
Kyl mun penari sallii ylinopeuden.
Sen tuntee, kun se itekseen jarruttaa. Kun kers ei riitä. Ko tilanteet ennakoin tiputtamal vakkarin pois, jot kers riittää hidastukseen.
Viimeksi muokannut jalittam, 04 Marras 2022, 23:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Polforea
- Viestit: 11267
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Liikenteestä
Hämmentävää. Penarin cruiset (ihan siis peruscruiset) on meinaan jarrutellu kuitenki jo ainakin vuodesta 2005 alkaen E90:n korissa. Jos cruiseen tökkää 80, niin alamäessä 82km/h nopeudessa syttyy jarruvalot eikä vauhti enää siitä nouse kun se pidetään jarrulla kurissa.
Ehkä se adaptiivinen väpytin toimii sitten eri tavalla tai sun autosta on joku onnistunut ohjelmoimaan jarrufunkkarin pois. Mutta jokainen 2005+ -penari, joilla minä oon ajanu, on cruisella jarrutellu tarvittaessa.
Edit: itte opin kyllä vakioreiteillä, että missä kohtaa cruise kannatti tökätä pois ja missä kohtaa takas päälle, että sai alamäkienergian hyödynnettyä muuhun kuin ulkoilman lämmitykseen.
Ehkä se adaptiivinen väpytin toimii sitten eri tavalla tai sun autosta on joku onnistunut ohjelmoimaan jarrufunkkarin pois. Mutta jokainen 2005+ -penari, joilla minä oon ajanu, on cruisella jarrutellu tarvittaessa.
Edit: itte opin kyllä vakioreiteillä, että missä kohtaa cruise kannatti tökätä pois ja missä kohtaa takas päälle, että sai alamäkienergian hyödynnettyä muuhun kuin ulkoilman lämmitykseen.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
-
- Viestit: 1844
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta, C5 sitikka, 740 penari, 508GT pösö
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: Liikenteestä
Editoin ed viestiäni.
Jarruttaa mun penari tai ei, ni miks - 88 corolla jarrutta edellä... Se pointtina.
Jarruttaa mun penari tai ei, ni miks - 88 corolla jarrutta edellä... Se pointtina.
- Polforea
- Viestit: 11267
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Liikenteestä
Juu, '88 gorillassa jarruttaa jarrukuski, ei jarrucruise . Sehän pelottaa kun auto kerrankin kiihtyy.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
-
- Viestit: 1844
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta, C5 sitikka, 740 penari, 508GT pösö
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: Liikenteestä
Jarruttaa mullaki toki, jos edelläajavan perse lähellä.
Pitäny testata tre reissul jyrkäs alamäjes käyttäytymine, ennoo sinne viel kerenny. Kers hidastaa jonkiverran. Eli akun lataus.
Mun reissuil penaril ei viel pitkiä alamäkiä, mis oisin rekisteröiny vakkarijarrutuksen.
Toki voin olla/olenki vääräs asian tiimoilta. Oon taustapeiliä tiiraillu, jos jarruvalo syttyis, jot ymmärisin kulkinettani...
Edit.
Ja muutoinki toi vakkari vaeltaa +/- 3kmh, ylä/alamäki. 159 piti liki asetetun.
Pitäny testata tre reissul jyrkäs alamäjes käyttäytymine, ennoo sinne viel kerenny. Kers hidastaa jonkiverran. Eli akun lataus.
Mun reissuil penaril ei viel pitkiä alamäkiä, mis oisin rekisteröiny vakkarijarrutuksen.
Toki voin olla/olenki vääräs asian tiimoilta. Oon taustapeiliä tiiraillu, jos jarruvalo syttyis, jot ymmärisin kulkinettani...
Edit.
Ja muutoinki toi vakkari vaeltaa +/- 3kmh, ylä/alamäki. 159 piti liki asetetun.
- Polforea
- Viestit: 11267
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Liikenteestä
Juu, apanteerivakkari välltelee edelläkävijän peräpukamia. Peruscruise ei sitä tee, mutta tosiaan se peruscruisekin alkaa (tai on ainakin kaikissa mun ajamissa alkanut) penarissa antaan jarrua, jos vauhti meinaa karata moottorijarrusta ja kerssistä huolimatta. Mun kokemus tosiaan sanoo että siinä +2km/h kohdalla, mutta siinäkin voi olla eroa mallin, koodausten ja sen apanteerauksenkin suhteen.
Tuon alamäkijarrutuksen huomaa vähintään, kun kattelee nopeusmittaria tarpeeksi jyrkässä ja pitkässä alamäessä. Jos se ensin nousee vähän ja mäen hellittämättä sitten joko pysähtyy tai alkaa laskemaan, niin jokuhan sitä vauhtia pidättelee ja jos ei moottorijarru ja kerssi riitä, niin sit se tehään jarruilla.
Viisysin cruise ei jarruttele (...tai ei ainakaan yksikään mun testaama viisysin cruise). Se tosiaan pitää vauhdin pääosin aika tarkasti, mutta jos alamäki tarjoaa ilmaista energiaa, niin viisysi ottaa sen ilolla vastaan ja vauhti nousee.
Tuon alamäkijarrutuksen huomaa vähintään, kun kattelee nopeusmittaria tarpeeksi jyrkässä ja pitkässä alamäessä. Jos se ensin nousee vähän ja mäen hellittämättä sitten joko pysähtyy tai alkaa laskemaan, niin jokuhan sitä vauhtia pidättelee ja jos ei moottorijarru ja kerssi riitä, niin sit se tehään jarruilla.
Viisysin cruise ei jarruttele (...tai ei ainakaan yksikään mun testaama viisysin cruise). Se tosiaan pitää vauhdin pääosin aika tarkasti, mutta jos alamäki tarjoaa ilmaista energiaa, niin viisysi ottaa sen ilolla vastaan ja vauhti nousee.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
- Cloverleaf
- Viestit: 1573
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Tesla Model 3
Re: Liikenteestä
Olen Facebookissa Model 3-ryhmässä. Tuulilasinpyyhinautomatiikka on kuulemma tosi monella ihan susi eli pyyhkii koko ajan kuivaa lasia. Jossain viime päivityksessä pyyhinautomatiikka on pakotettu päälle vakkarin kanssa eikä tätä saa pois. Näin ollen moni ei voi ajaa vakkarin kanssa, kun pyyhin raapii kuivaa lasia jatkuvalla syötöllä.
Re: Liikenteestä
Tesla Model 3 on monella tavoin loistava kehonliikutin pisteiden A ja B välillä mutta jostain kumman syystä ovat onnistuneet sössimään ainakin kolme ihan perusasiaa ja yhden kehittyneemmän ominaisuuden:Cloverleaf kirjoitti: ↑05 Marras 2022, 08:46Olen Facebookissa Model 3-ryhmässä. Tuulilasinpyyhinautomatiikka on kuulemma tosi monella ihan susi eli pyyhkii koko ajan kuivaa lasia. Jossain viime päivityksessä pyyhinautomatiikka on pakotettu päälle vakkarin kanssa eikä tätä saa pois. Näin ollen moni ei voi ajaa vakkarin kanssa, kun pyyhin raapii kuivaa lasia jatkuvalla syötöllä.
1) Automaattinen tuulilasinpyyhkijä toimii huonosti. Pyyhkii liian harvoin kun sataa ja liian usein kun lasi on kuiva. Viimeisimmässä softapäivityksessä selvä parannus mutta yhä kaukana siitä mikä on muiden toteutusten taso jo jostain 2005 alkaen.
2) Valoautomatiikka on niin huono että sillä ei tee mitään. Muilla toimijoilla toimivia ratkaisuja jo ainakin 2015 lähtien.
3) Vakionopeusäädin aina välillä löytää mystisiä rajoituksia ja voi 120 km/h vauhdista alkaa aggressiivisesti pudottamaan esim. 60 km/h koska tässä paikassa on ollut tietyömaa 2 vuotta sitten. (E.g. Ykköstien ja Turun Ohikulkutien risteys)
4) Hätäjarrutus voi iskeä tilanteessa jossa ei ole mitään syytä.
Viimeksi muokannut FinPat, 05 Marras 2022, 16:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Cloverleaf
- Viestit: 1573
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Tesla Model 3
Re: Liikenteestä
^ Hyvin kiteytetty. Puoli vuotta seuraillut tuota Facebook-ryhmää ja nuo asiat lähinnä mietityttävät miksen vaihtaisi Giuliaa Teslaan. Tietysti yli 2-kertainen hintalappu rajoittaa.
- lerppu
- Viestit: 5950
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Liikenteestä
^Giuliasta Teslaan? En suostuisi välttämättä edes täydellä autoedulla omilla vähäisillä kilsoilla. Mutta toki jos on kyllästynyt ajamaan ja haluaa vain siirtyä. Käyttöautoksi ilman tuntemuksia, siihen se sopinee. Huollossa kuulemma joskus ruuhkaa.
Tietty omiin liikkumistarpeisiin näitä hankitaan!
Liikenteestä ketjussa kun seikkaillaan - mihin kaikki muutaman vuoden takaiset työsuhde-Skodat on menneet? Kaupungissa ne on korvautuneet Volvoilla. Mutta kuka ne kaikki osti, kun ei oikein näy missään?
Tietty omiin liikkumistarpeisiin näitä hankitaan!
Liikenteestä ketjussa kun seikkaillaan - mihin kaikki muutaman vuoden takaiset työsuhde-Skodat on menneet? Kaupungissa ne on korvautuneet Volvoilla. Mutta kuka ne kaikki osti, kun ei oikein näy missään?
-
- Viestit: 2528
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Re: Liikenteestä
Niin sen takiahan nuo jarruttelee kun eivät jaksa/osaa ennakoida alamäen lisäsuorituskykyä ja ''ylinopeus'' kasvaa mielestään turhan suureksi.
Itse kun täällä tutuilla nurkilla Lahdessa kruisailen niin hyödynnän yleensä rullausta aika reilusti mm. motarien poistumisissa ja taajamissa isoissa alamäissä.
Lukuunottamatta Ihmisiä joille raskaat ajoneuvot on tuttuja (iso rullausenergia) todella harvat ihmiset hyödyntää kunnolla rullausenergiaa.
Monet varmasti kuvittelevat sitä hyödyntävän kunnolla.
Kuulin tällä viikolla sellaisen liikenteeseen liittyvän jutun että joitain vuosia sitten joku kuulemma keuli hitonmoista kyytiä Mäntsälän keskustan ohitustiellä, osuin kääntyvään Mondeoon sillä seurauksella että Mondeo kaatui.. Siinä muuten sellainen temppu mitä ei tapahdu koko maailmassa melkein koskaan.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER
- Raimo Miettinen
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
Re: Liikenteestä
Muistanko väärin, että näissä hiukan vanhemmissa bemareissa se jarrullinen perusvakkari tuli vakiona kolmelitraisten kylkeen. Pienempi koneisissa ei olisi ollut vakiona. Dieseleillä olen vain ajanut, joten niistä puhun myös.
V90:ssä aktiivivakkari, joka toimii upeasti niin tuo maatieajon humppaajat ovat hävinneet edestä. Talvinopeudetkin sopii, kun risteysalueet jatkuu samalla 80 km/h -rajoituksella. Lisäksi kädellä ei tarvitse juuri ohjailla vaan riittää jos leputtaa kättä ratilla niin automaattiohjaus pitää kaistalla. Ajaminen alkaa olla ulkoistettu.
V90:ssä aktiivivakkari, joka toimii upeasti niin tuo maatieajon humppaajat ovat hävinneet edestä. Talvinopeudetkin sopii, kun risteysalueet jatkuu samalla 80 km/h -rajoituksella. Lisäksi kädellä ei tarvitse juuri ohjailla vaan riittää jos leputtaa kättä ratilla niin automaattiohjaus pitää kaistalla. Ajaminen alkaa olla ulkoistettu.
- nipaka
- Viestit: 2130
- Liittynyt: 26 Syys 2018, 17:54
- Car(s): Fiat Punto Dynamic 1.2
Joitain takapotku Fiateja
Ex:Italiaanoja ja joitain volkkareita. - Paikkakunta: Askola
Re: Liikenteestä
Miksiköhän ajoautoni vuosimalli on 1995?Raimo Miettinen kirjoitti: ↑05 Marras 2022, 14:46kädellä ei tarvitse juuri ohjailla vaan riittää jos leputtaa kättä ratilla niin automaattiohjaus pitää kaistalla. Ajaminen alkaa olla ulkoistettu.
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
- Polforea
- Viestit: 11267
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Liikenteestä
Jaa joo, siinähän voi mennä rajaa 4/6zyl kohdalla. 2.5 bensakuutonen vm 2006 kyllä jarrutteli, mutta sehän menee vielä isojen koneiden kastiin.Raimo Miettinen kirjoitti: ↑05 Marras 2022, 14:46Muistanko väärin, että näissä hiukan vanhemmissa bemareissa se jarrullinen perusvakkari tuli vakiona kolmelitraisten kylkeen. Pienempi koneisissa ei olisi ollut vakiona. Dieseleillä olen vain ajanut, joten niistä puhun myös.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
-
- Viestit: 2528
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Re: Liikenteestä
^Mulla itsellä tuli uudeksi työkulkineeksi tällä viikolla noin 20v. vanha Volvo FL:kö tuo nyt oli? Täysperävaunu kaikenkaikkiaan.Raimo Miettinen kirjoitti: ↑05 Marras 2022, 14:46Muistanko väärin, että näissä hiukan vanhemmissa bemareissa se jarrullinen perusvakkari tuli vakiona kolmelitraisten kylkeen. Pienempi koneisissa ei olisi ollut vakiona. Dieseleillä olen vain ajanut, joten niistä puhun myös.
V90:ssä aktiivivakkari, joka toimii upeasti niin tuo maatieajon humppaajat ovat hävinneet edestä. Talvinopeudetkin sopii, kun risteysalueet jatkuu samalla 80 km/h -rajoituksella. Lisäksi kädellä ei tarvitse juuri ohjailla vaan riittää jos leputtaa kättä ratilla niin automaattiohjaus pitää kaistalla. Ajaminen alkaa olla ulkoistettu.
(Edellinen oli viimeaikoina noin vm. -18 Mersu 32 metriä pitkä yhdistelmä)
Jokatapauksessa tuossa Volvossa kyllä on vakkari, mutta siinä on joku hankalampi vika joten joutuu ajamaan täysiperää ilman vakkaria, eikä tuossa taida olla edes luistonestoa.
Aluksi ilman vakkaria ajelu tuntui kaamealta, mutta todella yllättävän nopeasti tuntui nopeus asettuvan 80-85 välille ilman suurempaa pusertamista.
Se ettei tuossa autossa ole käsinojaa ollenkaan on kyllä sellainen varustepuute mikä tuntuu hämmentävältä.
Olen tällä hetkellä ihan tyytyväinen siihen että olen yksi niistä harvoista raskaan kaluston kuskeista tuolla liikenteessä joka vetää näin old schoolina.
Mutta yleisesti toimiessaan tuolla hoitaa hommat siinä missä modernillakin häkkyrällä.
Vähiin rupeaa käymään.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER
- Cloverleaf
- Viestit: 1573
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Tesla Model 3
Re: Liikenteestä
En tiedä oletko tuolla projektiketjussa lukenut, mutta omassa Giuliassa jatkuvasti moottorin vikavalo päällä, sammuilee kesken ajon liikkeessä, huollossa ei löydy mitään vikaa. Melko lailla samaa touhua ollut koko omistajuus eli yli 2 vuotta. Heikompihermoisempi olisi varmaan jo luovuttanut. Vaimokaan ei uskalla enää ajaa vauvan kanssa, kun auto voi sammua liikenteessä.lerppu kirjoitti: ↑05 Marras 2022, 12:24^Giuliasta Teslaan? En suostuisi välttämättä edes täydellä autoedulla omilla vähäisillä kilsoilla. Mutta toki jos on kyllästynyt ajamaan ja haluaa vain siirtyä. Käyttöautoksi ilman tuntemuksia, siihen se sopinee. Huollossa kuulemma joskus ruuhkaa.
Tietty omiin liikkumistarpeisiin näitä hankitaan!
Ei se huolto Teslalla varmaan sen kämäisempi tai ruuhkaisempi ole kuin Alfalla. Rangerit tulee kotiovellekin.
Onhan se Model 3 aika aneeminen, mutta ainut vispilä joka edes jotenkin vaikuttaa järkevältä. Suorituskyky OK ja tilaakin karvan verran enemmän kuin Giuliassa.
- Raimo Miettinen
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
Re: Liikenteestä
Kieltämättä jos hyvät varusteet ovat tarjolla niin niitä tulee mukavuuttaan myös käytettyä, vaikka päältähän ne saisi pois jos haluaisi.nipaka kirjoitti: ↑05 Marras 2022, 14:53Miksiköhän ajoautoni vuosimalli on 1995?Raimo Miettinen kirjoitti: ↑05 Marras 2022, 14:46kädellä ei tarvitse juuri ohjailla vaan riittää jos leputtaa kättä ratilla niin automaattiohjaus pitää kaistalla. Ajaminen alkaa olla ulkoistettu.
- lerppu
- Viestit: 5950
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Liikenteestä
Himputti!Cloverleaf kirjoitti: ↑05 Marras 2022, 15:29En tiedä oletko tuolla projektiketjussa lukenut, mutta omassa Giuliassa jatkuvasti moottorin vikavalo päällä, sammuilee kesken ajon liikkeessä, huollossa ei löydy mitään vikaa. Melko lailla samaa touhua ollut koko omistajuus eli yli 2 vuotta. Heikompihermoisempi olisi varmaan jo luovuttanut. Vaimokaan ei uskalla enää ajaa vauvan kanssa, kun auto voi sammua liikenteessä.lerppu kirjoitti: ↑05 Marras 2022, 12:24^Giuliasta Teslaan? En suostuisi välttämättä edes täydellä autoedulla omilla vähäisillä kilsoilla. Mutta toki jos on kyllästynyt ajamaan ja haluaa vain siirtyä. Käyttöautoksi ilman tuntemuksia, siihen se sopinee. Huollossa kuulemma joskus ruuhkaa.
Tietty omiin liikkumistarpeisiin näitä hankitaan!
Ei se huolto Teslalla varmaan sen kämäisempi tai ruuhkaisempi ole kuin Alfalla. Rangerit tulee kotiovellekin.
Onhan se Model 3 aika aneeminen, mutta ainut vispilä joka edes jotenkin vaikuttaa järkevältä. Suorituskyky OK ja tilaakin karvan verran enemmän kuin Giuliassa.
Ymmärrän turhautumisen. Ikävä juttu.
Menestystä korvaajan hakuun - lienee moisen ajan jälkeen suht ilmeistä että yksilöstä tuskin tulee salamaniskusta luottoautoa…
(Projektiketjua tulee silmäiltyä liian harvoin, pitää ottaa seurantaan sekin!)
- Sen verran vielä liikenteestä, että hirmu monella rapisee auto liikkuessaan - vaikka juuri nyt on ainakin omilla huudeilla ne kelit kun vaaditaan aidosti renkaalta hyviä sadekeliominaisuuksia. Miksi moinen hoppu rengasjumpalla? Ei nää kaikki voi olla Lapinmatkalla tai vuorotöissä?
Re: Liikenteestä
Oma Tesla kokemukseni nyt 1v 1kk ja 57tkm -> Nolla (0) huoltokäyntiä. Eli huollon ruuhkaisuus tuskin ongelma jollei käy huono tuuri maanantaikappaleen kanssa. Kollegan Tesla Model 3 Performancen takalamppuun tuli vettä sisään. Huoltopyyntö sovellukseen ja Teslan liikkuva huoltoyksikkön vaihtoi takavalon parkkipaikalla. Sekin tuntui helpommalta kuin Deltan kanssa toimiminen.lerppu kirjoitti: ↑05 Marras 2022, 12:24^Giuliasta Teslaan? En suostuisi välttämättä edes täydellä autoedulla omilla vähäisillä kilsoilla. Mutta toki jos on kyllästynyt ajamaan ja haluaa vain siirtyä. Käyttöautoksi ilman tuntemuksia, siihen se sopinee. Huollossa kuulemma joskus ruuhkaa.
Tietty omiin liikkumistarpeisiin näitä hankitaan!
Liikenteestä ketjussa kun seikkaillaan - mihin kaikki muutaman vuoden takaiset työsuhde-Skodat on menneet? Kaupungissa ne on korvautuneet Volvoilla. Mutta kuka ne kaikki osti, kun ei oikein näy missään?
Jos vertaan Teslaa ja Stelviota omassa käytössäni niin paikasta A paikkaan B käytössä niin lähinnä voimalinjan ansiosta Tesla parempi ja mielyttävämpi pois lukien liukkaat kelit. Maantiellä suoraan ajaessa Tesla voittaa niukasti Stelvion mutta mutkaisilla pätkillä Stelvio on kyllä paljon mukavampi.
Elän toivossa että Tesla + Ferrari 348 TS osoittautuisivat parivaljakoksi millä katetaan sekä liikkuminen että ajaminen mahdollisimman optimaalisesti. Saapi nähdä.
Mitä tulee Skeida Oktaani farkkuihin niin sama havainto ykköstieltä. Ovat harventuneet huomattavasti ja hyrbidi Volvo lienee korvannut isoilta osin. Saa nähdä kuinka nopeasti täyssähkö valtaa tilaa. Tesloja näkyy ainakin jo melko paljon kyseisellä pätkällä. Ehkä jotain 100:1 kun vertaa GIulia/Stelvio kantaan.
- Alfissimo
- Viestit: 8686
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Liikenteestä
Ne on kato myyty maalaisille.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- lerppu
- Viestit: 5950
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Liikenteestä
Pyydän kaikkien kaupunkilaisten puolesta tätä anteeksi mitä nöyrimmin.
- Alfissimo
- Viestit: 8686
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Liikenteestä
Älä ny, täytyyhän maallakin saada kokea niiden tarjoama parhaus, josta paljon puhutaan, vaikka sitten muutaman vuoden käytettyinä.
Huomion kiinnittänyt ainakin täällä päin uusien hybridi-Corollien tarve osoittaa ylivoimaansa.
Huomion kiinnittänyt ainakin täällä päin uusien hybridi-Corollien tarve osoittaa ylivoimaansa.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
-
- Viestit: 76
- Liittynyt: 16 Syys 2015, 09:12
- Car(s): BMW R1200R, 156 SW 2.0, Peugeot 107 // ex 156 2.5 V6 STW, BMW R1100RS
- Paikkakunta: P-Savo
Re: Liikenteestä
Tullut nyt ajettua jonni verran matkaa tuolla omalla Alfalla ja ilmeisesti talvi rajoitukset + Italo kärry on myrkkyä muille autoilijoille kun ajelee rajoitusten mukaan. Kaikki ajelee ahteriin kiinni ja ohi karmealla kiireellä. Tuolla pikukotterolla en ihan samaan tapaan ole huomannut ohi ajamisen pakkoa - ehkä se iloisen keltainen maali rauhoittaa.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 11268
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Paikkakunta: 13100
Re: Liikenteestä
Poikkesin eilen pojan kanssa Tampereella sukuloimassa.
Paluumatkalla tapasimme vihaisen BMW-miehen. Ohitin motarilla muutaman auton jonoa 108km/h vakkarissa. Takanani ajeli Tesla 3 asiallisen etäisyyden päässä ja sen takana sitten tuliterä 5er. Katselin jo peileistä, kuinka BMW ajeli ihan Teslassa kiinni molemmilta puolilta kurkkien. Lopulta siirsin kantriminin pois ohituskaistalta. M3 polkaisi kaasua ja BMW jäi kuin tossu pskaan. Minun ohitseni mentiinkin sitten kaasujalka suorana torvi pohjassa päätä pyöritellen. Hitaan Minin lisäksi taisi nopea M3 vähän syödä egoa...
Paluumatkalla tapasimme vihaisen BMW-miehen. Ohitin motarilla muutaman auton jonoa 108km/h vakkarissa. Takanani ajeli Tesla 3 asiallisen etäisyyden päässä ja sen takana sitten tuliterä 5er. Katselin jo peileistä, kuinka BMW ajeli ihan Teslassa kiinni molemmilta puolilta kurkkien. Lopulta siirsin kantriminin pois ohituskaistalta. M3 polkaisi kaasua ja BMW jäi kuin tossu pskaan. Minun ohitseni mentiinkin sitten kaasujalka suorana torvi pohjassa päätä pyöritellen. Hitaan Minin lisäksi taisi nopea M3 vähän syödä egoa...
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."