Olin tosta hiukan kiinostunu joku aika sitten mutta lopahti sitten noihin eri virheisiin sekä olemattomaan varusteluun. MItähän tolle kattoverhoukselle on käynyt, tyypillistä Breralle vai jokin poikkeuksellinen juttu?
^ Tuo sisäkatto näyttää kyllä hämmentävälle. Aivan kuin verhoilun alle olisi piilotettu pieniä eläimiä. En ole vastaavaan törmännyt, eikä ainakaan meidän autossa ole mitään ongelmia kattoverhoilun kanssa. Samoin oviverhoilun repsottaminen näyttää oudolle. Etupuskurin alareunaan on meilläkin tullut pienia halkeamia, kun keula on joskus raapassut maahan.
Olin tosta hiukan kiinostunu joku aika sitten mutta lopahti sitten noihin eri virheisiin sekä olemattomaan varusteluun. MItähän tolle kattoverhoukselle on käynyt, tyypillistä Breralle vai jokin poikkeuksellinen juttu?
Mä kyselin tuota alkuvuodesta. Oma mp, kaikki mitä yli 3500€ maksaa, on liikaa. Muistaakseni oli pelleissäkin jotain kuplintaa yms. Ja tietysti värityshän on tylsin mahdollinen.
Olin tosta hiukan kiinostunu joku aika sitten mutta lopahti sitten noihin eri virheisiin sekä olemattomaan varusteluun. MItähän tolle kattoverhoukselle on käynyt, tyypillistä Breralle vai jokin poikkeuksellinen juttu?
Mustalla katolla varustettu auto seissyt liikaa suorassa auringonpaisteessa ja verhoilun liima on pettänyt. Ei ole yleensä Suomessa ongelma, mutta auto onkin Italian auringosta.
Se myytiin. Alfat viedään käsistä. Meidän ilmoitukset poistuu Nettiautosta kun autot myydään.
Aivan, joo eipä toi yllätä että on myyty jo. Mitä ilmoitukseen tulee niin paljon kuitenkin löytyy Nettiautossa teidänkin ilmoituksia normaalissa "myyty -tilassa", siten hiukan hämmensi tämän GT:n katoaminen kokonaan.
Se myytiin. Alfat viedään käsistä. Meidän ilmoitukset poistuu Nettiautosta kun autot myydään.
Aivan, joo eipä toi yllätä että on myyty jo. Mitä ilmoitukseen tulee niin paljon kuitenkin löytyy Nettiautossa teidänkin ilmoituksia normaalissa "myyty -tilassa", siten hiukan hämmensi tämän GT:n katoaminen kokonaan.
Jep, korjaus tuohon ilmoituksen katoamiseen. Kun auton kauppa lopullisesti vahvistetaan, niin se auton ilmoitu siirtyy myytyihin.
Vanhuus ei tule yksinään, muisti pätki tuossa kohtaa.
Siitä asiallinen halvemman päädyn Stelvio. Tuotu italiasta alle vuoden vanhana ja ilmoituksesta poiketen autosta löytyy mobiilikäyttöinen webasto, joka on varsin iso plussa moniin muihin verrattuna. Ehjä ja kolaroimaton peli, tuli reilut 5tkm ajettua.
^ Juur "kehuin" työkaverille isojötsin 1755kg otepainoa. Työkaveri sitten nokitti, kylmän viileästi, neliveto insigniansa 1843kg painolla . Meni mulla leuka rintaan.
Tesla entered into discussion.
Eikös Tesla ole kevyen pään sähkäreitä? BMW i4 painaa reippaasti yli 2 tonnia.
Tuo baijerin kapistus osaa piilottaa painonsa ratintakana operoivalle ilmeisen hyvin! Olen ajanut, en olisi arvannut. Toki massa tuntui - mutta että kahden tonnin keijukainen? Wau.
Cloverleaf ehtikin i4:n jo mainita. i4 M50 2290kg. Aika paljon keskikokoselle liftbackille.
Edit: Toinen mikä itseni yllätti joku aika sitten oli se että TwinSpark GTV on hiukan painavampi kuin V6 156. (tosin tämä kyllä vaihtelee riippuen mistä lähteestä tieto on)
Tällä kuvissa varsin hyvännäköisellä "Turbo-look" Possulla lienee mielenkiintoinen historia. 2006 USAssa ensirekisteröity 997.1 S joka on ilmeisesti uitettu Suomeen 2008 mutta rekisteröity vasta 2020 ja pintapeltiä ja -muovia on vaihdettu urakalla. Hintapyyntö ehkä sellaiset 15k€ -20k€ alle markkinan jos kilometrit/mailit ovat väitetyn tasoisia.
Jos vaihdetut pintapalat ja turbon takaspoileri ovat OEM osia ja käytetty peltiseppä ja maalari ovat veloittaneet edes lähelle markkinahintaa niin aihio on ollut todella edullinen. Tai sitten myydään tappiolla.
Anyway, tuolla on tarinaa takana.
Tuosta toinen referenssi USA kolarituonnista. Perus 3.6 997.1 ja verot maksamatta pyynti about 50k€. Toki on muutakin väriä pinnassa kuin pohjamaalit.
Ja nyt sama auto ilman USA-lunastus-Suomi-korjaus mainintaa hintaan 66666€. En osaa sanoa onko hinta oikea mutta 997.1 S coupe on myynnissä alle 50k€ hintaan samaten kuin nippu perus 997.1 autoja. Kesällä myyntiin nätti ja kolaroimation 997.1 cabrio hintaan 49k€ joten ehkä tuossakin "Black Week" hinnassa on tiristämisen varaa. En tiedä kun en ole ammatilainen.
Nuo 3.8 M97.01 ovat muuten siitä mukavia Possun koneita että niissä on sekä IMS/RMS vaivan lisäksi bore scoring -ilmiötä jonkin verran. Perus 997.1 pienempi 3.6L M96.05 ei ole ihan niin herkkä.
Mutta nuo M96/M97 haasteet ovat luonnollisesti pientä lunastuksen jälkeiseen korjaukseen nähden. Olisi mielenkiintoista nähdä kuvia missä kunnossa vehje on ollut ennen kuin peltien, muovien ja muiden osien vaihto on alkanut.
Tällä kuvissa varsin hyvännäköisellä "Turbo-look" Possulla lienee mielenkiintoinen historia. 2006 USAssa ensirekisteröity 997.1 S joka on ilmeisesti uitettu Suomeen 2008 mutta rekisteröity vasta 2020 ja pintapeltiä ja -muovia on vaihdettu urakalla. Hintapyyntö ehkä sellaiset 15k€ -20k€ alle markkinan jos kilometrit/mailit ovat väitetyn tasoisia.
Jos vaihdetut pintapalat ja turbon takaspoileri ovat OEM osia ja käytetty peltiseppä ja maalari ovat veloittaneet edes lähelle markkinahintaa niin aihio on ollut todella edullinen. Tai sitten myydään tappiolla.
Anyway, tuolla on tarinaa takana.
Tuosta toinen referenssi USA kolarituonnista. Perus 3.6 997.1 ja verot maksamatta pyynti about 50k€. Toki on muutakin väriä pinnassa kuin pohjamaalit.
Ja nyt sama auto ilman USA-lunastus-Suomi-korjaus mainintaa hintaan 66666€. En osaa sanoa onko hinta oikea mutta 997.1 S coupe on myynnissä alle 50k€ hintaan samaten kuin nippu perus 997.1 autoja. Kesällä myyntiin nätti ja kolaroimation 997.1 cabrio hintaan 49k€ joten ehkä tuossakin "Black Week" hinnassa on tiristämisen varaa. En tiedä kun en ole ammatilainen.
Nuo 3.8 M97.01 ovat muuten siitä mukavia Possun koneita että niissä on sekä IMS/RMS vaivan lisäksi bore scoring -ilmiötä jonkin verran. Perus 997.1 pienempi 3.6L M96.05 ei ole ihan niin herkkä.
Mutta nuo M96/M97 haasteet ovat luonnollisesti pientä lunastuksen jälkeiseen korjaukseen nähden. Olisi mielenkiintoista nähdä kuvia missä kunnossa vehje on ollut ennen kuin peltien, muovien ja muiden osien vaihto on alkanut.
Tuo klapien edessä kuvattu auto näyttää olevan myyntilissä tuossa autoliikkeessä. Jos omistaja ajattelee, että talvella saa kolariautosta paremman hinnan.
Niimpä. Vaikea on löytää ehjää/kolaroimatonta ja vähän ajettua autoa tuohon SCC:n hintaan Suomeen tuotuna.
Verottajaltakin tulee sellainen pankkisiirto, että huimaa.
Niimpä. Vaikea on löytää ehjää/kolaroimatonta ja vähän ajettua autoa tuohon SCC:n hintaan Suomeen tuotuna.
Verottajaltakin tulee sellainen pankkisiirto, että huimaa.
Niimpä. Vaikea on löytää ehjää/kolaroimatonta ja vähän ajettua autoa tuohon SCC:n hintaan Suomeen tuotuna.
Verottajaltakin tulee sellainen pankkisiirto, että huimaa.
SCC on ratkaissut ongelman. Se on Suomi-auto!
Niin on. se oli rouva kiuastehtailijalla toista vuotta. 109000 lapulla oli silloin.
Näyttökuva (3).jpeg (67.8 KiB) Katsottu 3803 kertaa
Tämmöistä karvalakkimallia Italialaisella talvivarustelulla huutelin. Kiinnostuneita oli tasan minä ja joku toinen. Eipä tarjous riittänyt Fefekauppiaille, lupasivat myydä Kamuxille hyvällä hinnalla. Seurataan.
^Lapsuuden rakkaus. Kaverilla oli myös '71, mutta se oli 454 hiukan jyrkemmällä nokalla ja nelilovisella manuaalilla. Peltisatsit kuumensi kabiinin jalkatilan hehkuvaksi, 1 -> 2 vaihteelle vaihdettiin 80 km/h, ja takarenkaat suti vielä siitä asfaltilla, jos oli varomaton kytkimen kanssa. Perkeleellinen laite, ääntä tuli jokapuolelta. Ja keula nousi kiihdytyksessä niin ettei tietä näkynyt. Ah. Mitä lämpimimmät tunteet sitä autoa kohtaan. Frendi vaan menetti sen sitten, kun DNA testi sanoi että hän tosiaan on baby daddy (how 'Vette is THAT)... Poistuin btw omasta lakituksesta sillä autolla, targapalat tietty irti. 90-luvun loppu oli hienoa aikaa.
^^ Jos joskus avoauto tulee hommattua, niin se on joko 60-70 luvun alfan spider tai sitten tuollainen C3 avona. Tykkään muotoilusta paljon, niin sisältä tai ulkoa.
Kun vuonna 1999 olin ostamassa itselleni Corvettea minulla oli kaksi vaihtoehtoa, joko ostan tuollaisen vm. 1968 - 1971 Corveten tai niin uuden kun rahat riittää. Kun tykkäsin ajatuksesta, että autolla voi ajaa vaikka työajoja ostin niin uuden kun rahat riitti eli 1991 mallisen Suomi-auton ZF:n manuaalilla ja Eclersin korisarjalla.
Kun vuonna 1999 olin ostamassa itselleni Corvettea minulla oli kaksi vaihtoehtoa, joko ostan tuollaisen vm. 1968 - 1971 Corveten tai niin uuden kun rahat riittää. Kun tykkäsin ajatuksesta, että autolla voi ajaa vaikka työajoja ostin niin uuden kun rahat riitti eli 1991 mallisen Suomi-auton ZF:n manuaalilla ja Eclersin korisarjalla.
Itselle on myöhempinä aikoina kehittynyt vakava halu barbicorvettea kohtaan. Sellainen tai Tulilintu GTA. Keväämmällä…
^ Noissahan on se jännä fiitsöri että tosiaan ovat avoja, silloinkin kun alkaa sataa. Ei ole rätti- tai muutakaan kattoa jota nostaa ylös.
Saahan siihen katon, mutta se rakentuu irrotettavien reunakaarien varaan. Ja niitä kaaria ei mahdu kuljettamaan autossa.
Très bien!
Kaverilla oli tällainen joskus reilu 10 vuotta sitten ja vesisade pääsi yllättämään.. Odoteltiin sitten nelisen tuntia sillan alla ennen kuin päästiin jatkamaan matkaa. Meillä matkustajilla ei ollut mitään hätää kun kontissa oli kaljaa, mutta omistaja/kuljettaja oli hieman harmissaan