Itsehän juuri kurvailin pois ECU Helsingin toimitiloista Stage 2 moottoria ohjaamassa. Se siis viimeisin hankinta. rDNA on pidemmässä puussa, rauta olisi ok, mutta softa pitäisi upata, että saisi kytkimen ilman odo:n vilkkumista paikalleen. Katsotaan.
Mutta iso kiitos ja suositus ECU Helsinki! Nyt on aika jees - hyppäys perustehoista yli Velocen outputiin on melko tuntuva.
~200HP -> ~300HP ≈ +50%
Voisi kuvitella että sen jossakin huomaa. Ehkä.
Suosittelen kyllä Stelvioon softapäivitystä aina kun mahdollista. Varsinkin jos löytyy vielä jotain 2017 softaa laitteesta.
Itsehän juuri kurvailin pois ECU Helsingin toimitiloista Stage 2 moottoria ohjaamassa. Se siis viimeisin hankinta. rDNA on pidemmässä puussa, rauta olisi ok, mutta softa pitäisi upata, että saisi kytkimen ilman odo:n vilkkumista paikalleen. Katsotaan.
Mutta iso kiitos ja suositus ECU Helsinki! Nyt on aika jees - hyppäys perustehoista yli Velocen outputiin on melko tuntuva.
~200HP -> ~300HP ≈ +50%
Voisi kuvitella että sen jossakin huomaa. Ehkä.
Suosittelen kyllä Stelvioon softapäivitystä aina kun mahdollista. Varsinkin jos löytyy vielä jotain 2017 softaa laitteesta.
Kyseessä on nelivetoyksikkö DTCM, joka pitäisi päivittää. Ilmeisen nihkeä löytää tekijää tälle kotimaasta. Mutta hyvää se että tässä on tuore rauta ja vanha softa, joten mahkuja pitäisi olla…
Kyseessä on nelivetoyksikkö DTCM, joka pitäisi päivittää. Ilmeisen nihkeä löytää tekijää tälle kotimaasta. Mutta hyvää se että tässä on tuore rauta ja vanha softa, joten mahkuja pitäisi olla…
Kyseessä on nelivetoyksikkö DTCM, joka pitäisi päivittää. Ilmeisen nihkeä löytää tekijää tälle kotimaasta. Mutta hyvää se että tässä on tuore rauta ja vanha softa, joten mahkuja pitäisi olla…
Maahantuoja?
Ovat kertoman mukaan nuivia tekemään tätä. Voihan sitä sitäkin kautta yrittää.
Kyseessä on nelivetoyksikkö DTCM, joka pitäisi päivittää. Ilmeisen nihkeä löytää tekijää tälle kotimaasta. Mutta hyvää se että tässä on tuore rauta ja vanha softa, joten mahkuja pitäisi olla…
Maahantuoja?
Ovat kertoman mukaan nuivia tekemään tätä. Voihan sitä sitäkin kautta yrittää.
Vähämaan autopalvelu Hyvinkäällä on kait tehnyt ainakin jonkin ikäisiin alfoihin ohjelmistopäivityksiä. Kannattaa varmaan kysyä onnistuisiko.
Car(s): MB C 300e -22 Ex:Giulia 2.0T Super -18 Kia Rio 1.0 120hv EX -18 Ex: Giulietta MA Speciale Business -12 Ex:Peugeot 206 -06 Ex:Peugeot 406 Sport -00, Ex: Mazda 626 GLX
Nyt se tuli, MB C 300e -22.
Vähän yli 10 v Alfalla takana. Montaa ominaisuutta ja tunnetta jäin kaipaamaan. Tonalessa kävin istumassa, en edes käynnistänyt.
Sähkö Giulia? Sen luvattu ilmestyminen on nytkin liian kaukana seuraavaksi autoksi, tuleeko edes ollenkaan? Jos tulee, ollen ensimmäisten joukossa koeajamassa.
Sinne asti on ajeltava muilla merkeillä.
Nosturi ollut kyllä yksi parhaista hankinnoista autonlaittoon liittyen. Näköjään Elekma päätynyt uudelleenbrändäämään nostimensa myös! Onkohan teknisesti hirveästi mikään muuttunut?
Kyllä, juurikin tuo paikka. Palvelu hyvää ja tekeminen asiallista, eikä hintakaan ole mitään mahdotonta.
Asiallinen paja on. Hoiteli jo '80-luvulla Lancia-huoltopisteen hommia joten konsernin vehkeitä on käsien läpi kulkenut.
Diagnosoi ja hoiti Bianca neven Multiair herjat kuluneena kesänä kerralla kuntoon.
Omat alkuviikon hankinnat:
Cromaan öljyt, suodatin ja tuore leima. Piti ajella jo kesällä, mutta tallissa seisominen venähti taas reilun vuoden mittaiseksi. Josko nyt vähän ennen talvea ehtisi ison edustus-Fiuun kyydistä nauttia.
Lisäksi Nuvolari partavesi (by Rubini, Mantova), Extrema Ration Lamborghini Reventon (107/2000) ja nelitonnisen Fordin huoltomanuska
Kuntopyörä. Hiljaiselta ja tukevalta vaikuttaa Kiinassa valmistettu kotimainen. Edeltäjä palveli n. 20 vuotta ja varovaisesti arvioiden 40.000 kilometriä. Toivotaan tulokkaallekin pitkää ikää.
You can´t buy happiness but you can buy horsepower.
Kiinassa on tämäkin valmistettu. Covid-19, mikä lie variantti. Jos tämä on alkuperäistä kevyempi, niin tyytyväinen saa olla, että teki hankinnan vasta nyt.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Tänään sanoi Milwaukeen mutterimopo sopimuksen irti, onneksi takuu aikana.
Viikonloppuna täytyy kuitenkin vaihtaa useampi talvirengassetti, joten ostin uuden mopon samalla kun vein toisen korjaukseen.
IKH:ssa oli poistossa Greenworksin moottorisaha akulla ja laturilla, joten sekin lähti samalla mukaan.
Iltapäivällä palasin vielä IKH:on ja ostin pojalle vielä Sievin Cobrat ja sain tingattua poistolaarista vielä Greenworksin lehtipuhaltimen muutamalla eurolla mukaan.
Tarve olisi ollut vain Greenworksin laturille, mutta nyt on sitten useampi akkusaha taloudessa ja pari lehtipuhallintakin
Reilut 9,4ha metsää. Paitsi jos kunta vetää välistä.
Tuo on nykyaikana urhoollista toimintaa. Taimesta tukiksi aikajanalla ehtii saksalainen virhe suojelemaan Suomen metsät (n+1) kertaa hyödyttömien suojatyöhölmöjen (suurin osa suomalaisista MEP:eistä) suojeluksessa.
Reilut 9,4ha metsää. Paitsi jos kunta vetää välistä.
Tuo on nykyaikana urhoollista toimintaa. Taimesta tukiksi aikajanalla ehtii saksalainen virhe suojelemaan Suomen metsät (n+1) kertaa hyödyttömien suojatyöhölmöjen (suurin osa suomalaisista MEP:eistä) suojeluksessa.
Onnea hankinnasta Mutt!
Suomen yhteiskunnalle metsät merkitsevät niin isoja asioita
niin taloudellisesti kuin kansantaloudellisesti ja kulttuurisesti. Maata ei juurikaan
tule lisää globaalisti ja yhteyttämiseen perustuva oikeasti vihreä tuotanto on ihmiskunnan
selviytymimisen perusedellytys puhtaan ja riittävän pohjaveden kanssa.
Meillä on Suomessa luonnossa perusturva kunnossa.
Tämän Suomenkin äärivihreätkin kyllä tunnustavat kun tulee tarpeeksi vakava paikka.
Ja tämä on sitten oma tuntemus aika isolla datapohjalla ( lähes 40 vuotta ) metsäammattilaisena.
Viimeisin hankinta on VW Multivan vm. 2002. Tuollainen pakettiautoon pohjautuva tehtaan tekemä retkuiluversio on kiehtonut jo pidemmän aikaa. Suunnitelmana olisi ehostella ulkokuorta ja parantaa retkeilyominaisuuksia.
Alfa Romeo 75: it may look like a brick, but drives like a ballerina.
Viimeisin hankinta on VW Multivan vm. 2002. Tuollainen pakettiautoon pohjautuva tehtaan tekemä retkuiluversio on kiehtonut jo pidemmän aikaa. Suunnitelmana olisi ehostella ulkokuorta ja parantaa retkeilyominaisuuksia.
Reilut 9,4ha metsää. Paitsi jos kunta vetää välistä.
No kuntahan iski tilaan himokkaat silmänsä ja ilmoitti aikovansa käyttää etuosto-oikeuttaan. Aletaan sitten säätämään sen kanssa. Lainahommat ja muut.
Onnea vain Leppävirran veronmaksajille.
Etuosto-oikeus on kyllä mahtava juttu. Itse menetin kyseisellä lausekkeella 1660 neliötä liikekiinteistöä vuonna 2003. Kiva kun olin jo ehtinyt omistamaan pari kuukautta ja tekemään pikku fiksailuja, järkkään vuokralaisia etc.
Viimeksi muokannut HANU, 08 Joulu 2022, 22:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tästä oli vähän kutina, että näinköhän kuihtuvan muuttotappiokunnan tarve maahankinnoille iskisi päälle (kaava-alueen vieressä kun oli), ja kysyin ennakkopäätöstä etuosto-oikeuden käyttämättä jättämisestä ennenkuin alkaisi tekemään mitään. Ihan hyvä niin, kyllä kolmessa kuukaudessa olisi aika monta tuntia kerennyt raivaussahan kanssa heilumaan, mahdollisesti täysin korvauksetta. Nyt tuli vain sahat huollettua, ja sehän ei mene hukkaan.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Eräs sukulaisporukka on vääntäny kunnan ja naapurin kanssa kaavamuutoksesta kohta kai kymmenisen vuotta.
Tontillaan on tällä hetkellä kaksi 70-luvun alussa kyhättyä asumiskelvollista hökkeliä, mutta kunta kaavoittanut kerrostalon. Naapurit ei tykkää, vetoavat "omakotialueeseen", vaikka tien varret jo puolillaan värillisiä neukkukuutioita hellahuoneineen.
Oma viimeisin hankintani on uusi verokortti. Ansiotuloihin verrattuna ennakonpidätysprossa nousi 0,5 pinnaa. Pakko kehua puhelinpalvelun laatua kyllä! Jonotin ehkä 45 sekuntia.
Oma viimeisin hankintani on uusi verokortti. Ansiotuloihin verrattuna ennakonpidätysprossa nousi 0,5 pinnaa. Pakko kehua puhelinpalvelun laatua kyllä! Jonotin ehkä 45 sekuntia.
Verohallinto toimii omienkin kokemusten mukaan nykyään hyvin, mukaan lukien online palvelut. Veroasteesta ja verojen kohdentamisesta olen luonnollisesti eri mieltä mutta se onkin poliittinen kysymys eikä verohallinnon päätettävissä.
Oma verokortti näyttäisi olevan klassinen 100% eli 40% normi ja 60% yli menevältä.
No, jos ensi vuonna saisi taas lykättyä enemmän tuloa tuonne vähän alle 34% verokantaan niin ehkä se auttaisi hieman.
Oma viimeisin hankintani on uusi verokortti. Ansiotuloihin verrattuna ennakonpidätysprossa nousi 0,5 pinnaa. Pakko kehua puhelinpalvelun laatua kyllä! Jonotin ehkä 45 sekuntia.
Verohallinto toimii omienkin kokemusten mukaan nykyään hyvin, mukaan lukien online palvelut. Veroasteesta ja verojen kohdentamisesta olen luonnollisesti eri mieltä mutta se onkin poliittinen kysymys eikä verohallinnon päätettävissä.
Oma verokortti näyttäisi olevan klassinen 100% eli 40% normi ja 60% yli menevältä.
No, jos ensi vuonna saisi taas lykättyä enemmän tuloa tuonne vähän alle 34% verokantaan niin ehkä se auttaisi hieman.
Ja on niin solidaarista - ettien että! Tämänkin väliaikaisen veron väliaikaisuuden kesto on vielä tuntematon, mutta epäilen että uhkaa vähäsen venyä. Mukava pikku progressiolisä, jolla varmistetaan Lafferin käyrän dynaaminen vaikutus (sanktion puolella tukevasti). Tai noh - eiköhän se ole tässä maassa jo muutenkin selviö. Mutta paskaako sitä tieteestä, ei sillä mitään tee.
Oma viimeisin hankintani on uusi verokortti. Ansiotuloihin verrattuna ennakonpidätysprossa nousi 0,5 pinnaa. Pakko kehua puhelinpalvelun laatua kyllä! Jonotin ehkä 45 sekuntia.
Verohallinto toimii omienkin kokemusten mukaan nykyään hyvin, mukaan lukien online palvelut. Veroasteesta ja verojen kohdentamisesta olen luonnollisesti eri mieltä mutta se onkin poliittinen kysymys eikä verohallinnon päätettävissä.
Oma verokortti näyttäisi olevan klassinen 100% eli 40% normi ja 60% yli menevältä.
No, jos ensi vuonna saisi taas lykättyä enemmän tuloa tuonne vähän alle 34% verokantaan niin ehkä se auttaisi hieman.
Onneksi saa osinkoa, niin ei tarvi niin hirveästi maksaa veroa. Jotain iloa yrittäjällä, kun on ottanut taloudellisen riskin ja työllistää kymmeniä kansalaisia.
Onneksi saa osinkoa, niin ei tarvi niin hirveästi maksaa veroa. Jotain iloa yrittäjällä, kun on ottanut taloudellisen riskin ja työllistää kymmeniä kansalaisia.
Pelikentän vasemmanlaidan määritelmän mukaan "verottomat" osingot saakin vain 26% veroilla. Ja oikeastihan noista osingoista tulee kokonaisveroprosentiksi jotain 30% - 40% väliin. Mutta älyllisesti laiskat one linerit purevat politiikassa.
Jotta pysytään ketjun aiheessa niin hommasin pienen bensiiniaggregaatin. Sähkömies saa seuraavaksi tulla kytkemään öljypannun ja kiertovesipumppujen sähköt niin että ne on helppo laittaa aggregaatin taakse tarvittaessa.
Onneksi saa osinkoa, niin ei tarvi niin hirveästi maksaa veroa. Jotain iloa yrittäjällä, kun on ottanut taloudellisen riskin ja työllistää kymmeniä kansalaisia.
Pelikentän vasemmanlaidan määritelmän mukaan "verottomat" osingot saakin vain 26% veroilla. Ja oikeastihan noista osingoista tulee kokonaisveroprosentiksi jotain 30% - 40% väliin. Mutta älyllisesti laiskat one linerit purevat politiikassa.
100 000€ tulos, tulovero 20% 20 000€ ja osinko 7,5% 80 000€:sta 6 000€ = 26 %, pitäisi toimia joka "laidalla" samalla tavalla.
Jotta pysytään ketjun aiheessa niin hommasin pienen bensiiniaggregaatin. Sähkömies saa seuraavaksi tulla kytkemään öljypannun ja kiertovesipumppujen sähköt niin että ne on helppo laittaa aggregaatin taakse tarvittaessa.
Järkevän oloinen hankinta ja suunnitelma! Etenkin kun vertaa omiin: Jokunen vanha El Coyote ja uusi linkkari (ER Caimano Nero).
Onneksi saa osinkoa, niin ei tarvi niin hirveästi maksaa veroa. Jotain iloa yrittäjällä, kun on ottanut taloudellisen riskin ja työllistää kymmeniä kansalaisia.
Pelikentän vasemmanlaidan määritelmän mukaan "verottomat" osingot saakin vain 26% veroilla. Ja oikeastihan noista osingoista tulee kokonaisveroprosentiksi jotain 30% - 40% väliin. Mutta älyllisesti laiskat one linerit purevat politiikassa.
100 000€ tulos, tulovero 20% 20 000€ ja osinko 7,5% 80 000€:sta 6 000€ = 26 %, pitäisi toimia joka "laidalla" samalla tavalla.
Tipo oli itselläkin mielessä hieman aiemmin, mutta jarrullinen vetomassa vain 1200kg. Nyt nettiautosta selailtuna cross versiossa 1500 kg vaikka on kevyempi ja tehottomampi auto kuin tavallinen Tipo