Hyvää pohdintaa aiheesta, jampat. Painotan tähän vielä, että ainoa mahdollisuus väistää, oli vasemmalle.
Joko palaten heti omalle kaistalle, tai sitten vastapuolen ojaan. Oikealle, niin olisi osunut tuolla kurssilla
kuskin puolen keulaan tai kylkeen, sen verran oli ahdasta siinä.
Kuvittelen noteeraaneeni, että bimmerin takana ei näkynyt muita autoja...voi olla kuvitelmaakin.
Anyways, seuraava auto siitä suunnasta tuli vasta minuutin kuluttua. Sitä pohdin myös, että jos itse
olisin ajanut bimmerin perässä, joka lähtee valumaan väärälle kaistalle suoralla, mutkan jälkeen,
olisin nostanut kaasua ja jäänyt seuraamaan what next. Eli olisin tehnyt sopivan hajuraon toisesta
suunnasta tilannetta lähestyvälle itselleni.
Seuraatteko?
Mutta liikenteessä ei kannata koskaan olettaa yhtään mitään (muuta kuin pahinta) toisista autoilijoista,
joten se siitä.
Nukuksissa ajamisesta vielä: tunnustan syntini. Olin nuori ja tarvitsin rahaa. Eiku.
Vuosi -94 tai -95... Olin tehnyt 25 tuntia duunia putkeen, tulin aamulla himaan ja suorilta lähdin kaverin
kanssa Seinäjoen Provinssirockiin. Kaverilla ei korttia eli minä ajoin. Ei mitään ongelmaa. Katottiin keikat
ja kohti kotia puolilta öin. Samaisella tie 65:lla rupesi hiukan väsyttämään...mikrounta tuli nukuttua
lukemattomia kertoja, mutta mutkatie ja laiton vauhti auttoivat keskittymään. Kaveri höpötti taukoamatta
vieressä. Hämeelinnassa saatiin 24H -asemalla kahvia koneeseen ja matka stadiin meni ok. Jätin kaverin sinne,
mutta yksin ajaessa Lahdenväylältä Korsoon rampista käännettäessä meinasin ajaa puolesta välistä pöheikköön.
Kotona olin n. 46h putkeen valvoneena. Hengissä, enkä tappanut ketään. Siihen on jäänyt väsyneenä ajamiset.