Avautumisketju
Valvoja: Moderators
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 11381
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Paikkakunta: 13100
Re: Avautumisketju
Katkoin sunnuntaina ylimääräisiä kasveja tontilta ja sain lopulta vaahteralta turpaan. Nenävarteen tuli aikamoinen isku, kun maata vasten pingottamani pätkä pomppasi katkaisun jälkeen saappaan alta naamaan.
Nyt on lärvi aika rajun näköinen, kun mustelma on levinnyt molempiin silmiin. Ollaan sitten sisällä rrkele.
Nyt on lärvi aika rajun näköinen, kun mustelma on levinnyt molempiin silmiin. Ollaan sitten sisällä rrkele.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
Re: Avautumisketju
Come on! Pienet kolhut vain komistavat miehen naamaa. Vedä joku hieman kauhtunut "Karate SM-kisat 1988" tai vastaava T-paita päälle ja ulos.Vittorio Jano kirjoitti: ↑28 Kesä 2023, 10:25Nyt on lärvi aika rajun näköinen, kun mustelma on levinnyt molempiin silmiin. Ollaan sitten sisällä rrkele.
- mutt
- Viestit: 5652
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60
Re: Avautumisketju
Myös Karjala-lippis sopisi kokonaisuuteen. Tai liekkipipo.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- Tazio
- Viestit: 3401
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Re: Avautumisketju
Tämä!FinPat kirjoitti: ↑28 Kesä 2023, 10:50Come on! Pienet kolhut vain komistavat miehen naamaa. Vedä joku hieman kauhtunut "Karate SM-kisat 1988" tai vastaava T-paita päälle ja ulos.Vittorio Jano kirjoitti: ↑28 Kesä 2023, 10:25Nyt on lärvi aika rajun näköinen, kun mustelma on levinnyt molempiin silmiin. Ollaan sitten sisällä rrkele.
Lähipubissa keskustelun avaus tyylin "nyrkkeilin nuorempana" olisi nyt myös hyvä
VJ: Kansalaisia kiinnostaa kuulla tarinan loppu! Poltitko vai pilkoitko? Vaiko molemmat?
-Tazio
- Tazio
- Viestit: 3401
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Re: Avautumisketju
Ajoin Standard of the Worldin aamulla Michael's Garageen Espooseen. Tarkoitus oli mm. löytää uusi toimiva jumittavan virtalukon tilalle. Perille päästyäni huomasin V8'n kuulostavan isohkolta VAG-konsernin TDI padalta. Ruostuneiden rautanaulojen ravistamista betonämpärissä vastaavan käyntiäänen syyksi paljastui hirttänyt ilmastoinnin kompura. Onneksi olin jo valmiiksi lähtökohtaisesti oikeassa paikassa. Aina on homma tuolla toiminut just eikä melkein. Vaikka vaunu nyt tuonne jäikin osaa odottamaan, uskon tämänkin hoituvan tyylillä lähipäivinä,
-Tazio
-Tazio
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 11381
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Paikkakunta: 13100
Re: Avautumisketju
Tuollahan ne risut edelleen odottelevat.
Tänään voisi katkoa pienemmäksi ja kärrätä vaikka naapurin tontille.
Ihme kyllä nenän ja silmien turvotus ja ruhjeet ovat parantuneet 95 prosenttisesti ja naama on kutakuinkin ennallaan. Loistava juttu, vaikka kävin minä rupisenakin ihmisten ilmoilla patsastelemassa.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- Polforea
- Viestit: 11550
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Avautumisketju
Jos tarvii Kanta-Hämeessä päästä kohtuullisen kokoisesta (yli 15, mieluummin yli 20cm) vaahterasta kohtuuhintaan eroon, niin minä voi jonkin verran auttaa aiheessa.Vittorio Jano kirjoitti: ↑02 Heinä 2023, 12:32Tänään voisi katkoa pienemmäksi ja kärrätä vaikka naapurin tontille.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
- Tommi
- Viestit: 661
- Liittynyt: 17 Loka 2003, 16:44
- Car(s): Stelvio QF, MiTo QV, (barchetta)
- Paikkakunta: Espoo
Re: Avautumisketju
Tuossa yhtenä kuumana kesäpäivänä olin lähdössä Giulialla ajamaan ja totesin tuulilasin olevan niin pölyssä yms. roskassa, että huuhtaisen hieman puutarhaletkulla. Kuului naps ja lasi halkesi.
Kyllä sen verran olen tiennyt, ettei jäätä kannata lasista poistaa kiehuvalla vedellä, mutta tämä oli jo yllätys. Ei tuossa kuitenkaan kovin montaa kymmentä astetta lämpötilaeroa voinnut olla. Pakkohan siinä varmaan joku piilevä vika oli olla. No pitää laittaa jossain vaiheessa vaihtoon. Sen verran keskellä lasia, ettei ainakaan seuraavaan katsastukseen kannata yrittää.
Kyllä sen verran olen tiennyt, ettei jäätä kannata lasista poistaa kiehuvalla vedellä, mutta tämä oli jo yllätys. Ei tuossa kuitenkaan kovin montaa kymmentä astetta lämpötilaeroa voinnut olla. Pakkohan siinä varmaan joku piilevä vika oli olla. No pitää laittaa jossain vaiheessa vaihtoon. Sen verran keskellä lasia, ettei ainakaan seuraavaan katsastukseen kannata yrittää.
Stelvio QF, MiTo QV (+barchetta); Ex: 156 SW Super, GTV TB, 159 SW 3.2, Giulia 2.0
- Polforea
- Viestit: 11550
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Avautumisketju
Kyllä se lämpöshokki tosiaan toimii tuohonkin suuntaan.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
-
- Viestit: 2648
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): pikaladattava hybridi
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Avautumisketju
Tai on ollut kiveniskemä tms. vaurio. Pitäisi lasin tuollaista kestää, vrt. aja ukkoskuuroon +30 °C helteellä. Testattu viime kesäsä, lasi halkesi, mutta olin muutama viikko aiemmin saanut moottoritiellä kiven aivan lasin yläreunaan. Koitin illalla osumakohtaa etsiä sitä löytämättä. Kollega tuon sitten bongasi - olikin 10 cm mittainen Y-kirjaimen muotoinen halkeama, mutta tuulilasin tunnistimien kohdalla, joten ei näkynyt sisälle eikä erottunut ulkoakaan muutoin kuin suorassa auringonpaisteessa. Samana päivänä tuo sitten levähti melkein koko lasin levyiseksi = tuli tuulilasivakuutukselle käyttöä.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
- Polforea
- Viestit: 11550
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Avautumisketju
Joo, alkuosuma varmaan on ja siitä lähtee, mutta sillä nopealla lämmönmuutoksella saa asiaa aikaan myös tuossa suunnassa.
Helteellä ukkoskuuroon ajaminen ei välttämättä täysin suhteudu, jos parkissa olevaan autoon on aurinko paistanut pirusti sisään lämpöasteita verrattuna siihen, että ajossa kylmästöinti on puhaltanut sitä lasiakin viileämmäksi. Lasin alkulämpötila voi olla merkittävästi erilainen noissa tilanteissa.
Helteellä ukkoskuuroon ajaminen ei välttämättä täysin suhteudu, jos parkissa olevaan autoon on aurinko paistanut pirusti sisään lämpöasteita verrattuna siihen, että ajossa kylmästöinti on puhaltanut sitä lasiakin viileämmäksi. Lasin alkulämpötila voi olla merkittävästi erilainen noissa tilanteissa.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
-
- Viestit: 2564
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): Fiat 131 Supermirafiori 2000TC, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Renko
Re: Avautumisketju
HubNut testasi viime talvena urbaanina legendana kiehuvaa vettä pakkasella jäiseen lasiin, eikä saanut yhtään lasia halkeamaan. En nyt väitä että olisi sillä täysin kumottu, onhan nykylasit tosi ohuita, mutta kuitenkin..
Voisin avautua siitä että sain Alfan 147 ja 156 OEM takamerkkejä ja jotain etumerkkejä sopivan edullisesti ja piti tänne innoissaan laittaa linkkiä että onko hinnat kohdillaan vai saako jostain merkittävästi halvemmalla että pitäisi vielä tiputtaa. Mutta ei tänne sitten saa minnekään laittaa yritysmainoksia niin olkoon..
Eipä sillä että aikoisin isommin Alfan osiin sekaantuakaan. Vaikka toisaalta olisihan se sinänsä hienoa että Fiatin ja Lancian lisäksi olisi Alfankin osat tallissa mutta siihen tarvitisisi jonkun kaverin hoitamaan kun en itse näitä niin tunne. Ja sellaiset 100-200.000€ noin alkuun päästäkseen.. 156:nkin tuli myytyä pois, loput uudet Alfa 156 osat laitan yksityishenkilönä tuonne myyntipalstalle ja toriin jossain vaiheessa.
Voisin avautua siitä että sain Alfan 147 ja 156 OEM takamerkkejä ja jotain etumerkkejä sopivan edullisesti ja piti tänne innoissaan laittaa linkkiä että onko hinnat kohdillaan vai saako jostain merkittävästi halvemmalla että pitäisi vielä tiputtaa. Mutta ei tänne sitten saa minnekään laittaa yritysmainoksia niin olkoon..
Eipä sillä että aikoisin isommin Alfan osiin sekaantuakaan. Vaikka toisaalta olisihan se sinänsä hienoa että Fiatin ja Lancian lisäksi olisi Alfankin osat tallissa mutta siihen tarvitisisi jonkun kaverin hoitamaan kun en itse näitä niin tunne. Ja sellaiset 100-200.000€ noin alkuun päästäkseen.. 156:nkin tuli myytyä pois, loput uudet Alfa 156 osat laitan yksityishenkilönä tuonne myyntipalstalle ja toriin jossain vaiheessa.
Fiat ja Lancia varaosat. https://www.saminosat.net/tuotteet.html
- atti
- Viestit: 715
- Liittynyt: 05 Huhti 2005, 20:36
- Car(s): Brera 2.4 JTD, QP 4.2 Sport GT S, ex-156 1.9 JTD, 03, ex-156 2.5 V6
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Avautumisketju
Tänään Brerassa sisätila-puhallin ei lähtenyt käynnistyksen jälkeen heti käyntiin. Odottelun jälkeen lähti pyörimään ja hiljeni hetkeksi, kunnes taas aloitti.
Heinäkuu ja meidän autot rupeavat olemaan yleinen vitsi kaveriporukassa. Autojen kanssa ei ole mitään ongelmaa, paitsi heinäkuussa. Tällöin tulee aina yksittäinen vika, joka ärsyttää. Näin on käynyt ehkä 5 vuotta putkeen. Ajattelin että kakkosauto varmistaa että on yksi täysin toimiva auto, mutta ei välttämättä.
Kaiketi joku kosketushärö. Voihan tuo korjaantua tekemättä mitään.
Heinäkuu ja meidän autot rupeavat olemaan yleinen vitsi kaveriporukassa. Autojen kanssa ei ole mitään ongelmaa, paitsi heinäkuussa. Tällöin tulee aina yksittäinen vika, joka ärsyttää. Näin on käynyt ehkä 5 vuotta putkeen. Ajattelin että kakkosauto varmistaa että on yksi täysin toimiva auto, mutta ei välttämättä.
Kaiketi joku kosketushärö. Voihan tuo korjaantua tekemättä mitään.
Re: Avautumisketju
Vihdoin kun sai 2.0 jts GT:n seos ongelmat korjattua hajosi kesän ensimäisellä reissulla kytkimen työsylinteri/painelaakeri. En nyt tiedä mitä tuon auton kanssa tekisi. Harmittaa kun kesäloma lähestyy ja auto seisoo pihalla. Ei ole tiloja/osaamista itse kytkinrenonttia tehdä ja hinta-arviot 1200-1700€. Osa liikkeistä josta kysyin ei suostu edes tekemään. Liikkeissä tekisivät työn apurungon purkamalla. Jos foorumilla olisi innokas korjaajaa saa laittaa viestiä tulemaan!
- atti
- Viestit: 715
- Liittynyt: 05 Huhti 2005, 20:36
- Car(s): Brera 2.4 JTD, QP 4.2 Sport GT S, ex-156 1.9 JTD, 03, ex-156 2.5 V6
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Avautumisketju
Tällä kertaa taisi riittää vintillä käynti ja tarvittavien osien saatavuuden varmistaminen. Tuo säikytti puhaltimen toimimaan. Edellisinä heinäkuina on mennyt ikkunan mekanismi, OZ:n vanne haljennut jolla oli 3kk toimitusaika, ilmastoinnin kompura, ... Nyt päästiin vähällä (kop, kop)
- Aquatica
- Viestit: 15113
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Avautumisketju
En tiiä miten. Sitikan renkaasta kuulu hassu ääni. No siel on ruuvi. Ja vuotaa. Huoh
- nipaka
- Viestit: 2213
- Liittynyt: 26 Syys 2018, 17:54
- Car(s): Fiat Punto Dynamic 1.2
Joitain takapotku Fiateja
Ex:Italiaanoja ja joitain volkkareita. - Paikkakunta: Askola
Re: Avautumisketju
Matkakopin takarenkaasta runko pazkana. Ei kerkeä takarenkaat kulumaan. Runko hajoaa joka toinen kesä.
Jotain positiivista. Takapään tärinä alkoi 20km ennen kotia kuukauden reissulla.
Jotain positiivista. Takapään tärinä alkoi 20km ennen kotia kuukauden reissulla.
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
- palkus
- Viestit: 5529
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
- Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Avautumisketju
Otimpas isojötsin ylös ja kas, molemmat takajouset poikki. Noita jousiahan on joka paikka täynnä, joten pitää se nyt sitten kumminkin tontittaa. Eibachin tonttisetti on niin halapa suhteessa, että varotaan sitten vaan tuolla viidakossa enempi. Prkl.
"puhun niin totta kuin osaan"
- mutt
- Viestit: 5652
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60
Re: Avautumisketju
Ota seuraavat isommalla kantavuudella.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- Polforea
- Viestit: 11550
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Avautumisketju
Poikkesin harrastetalolla, aatoksena niittää nurtsia vähän lyhömmäksi. Siellä on tiettävästi ehjä ja toimiva leikkuri, Klippon rungon päällä pörisevä tärinäättöri on muistaakseni maailman luotettavin kasa paskaa, eli ehta ja aito Briggs&Strapon. Sentään vielä kaasuvaijerilla ja kaasun ryyppyasennolla varustettu eli sitä ikäluokkaa, jonka jäljelle jääneet yksilöt ovat luoneet näille jotenkin yliluonnollisen maineen.
No, unohdin kopata bensakannun mukaan kotoa lähteissä, joten en sitten hakenut gasoa matkalla ja totesin tyytyväni siihen, mitä vielä löytyy. Olihan siellä kannun pohjalla vielä pari desiä tms, joilla tankin sai silmäarviolla n. puolilleen.
Pörisijä pihalle ja jo parinkymmenen vedon jälkeen se hörähti tulille, kuten kunnon pienkoneen kuuluukin. No, totuuden nimissä mainittakoon, että kokeilin ensin pumppaamatta bensaa ja se lähti lopulta aika helposti, kun prime-kuminappia paineli pari kertaa.
Ei kun työntämään, täähän leikkaa ihan ok ja sammuukin kohta. Nykäisy tai pari, ei mitään, uusi pumppaus, kerrasta tulille. Työntämään toinenkin kahden metrin pätkä ja taas sammui. Tankissa ei enää pintaa näy.
Joko ryyppy kiskasee oikeesti kerralla ihan hirvittävän määrän bensaa tai sitten tuon kulutus on parin kuukauden seisonnassa asettunut tasolle 1dl/2m = 500dl/1000m = 0,5l/km = 50l/100km. Hyviä pelejä, parhaita ikinä. Luotettavuus edelleen huipussaan, taaskaan ei jättänyt pettämättä.
No, seuraavalla visiitillä bensakannun sijasta Ryobi kyytiin, akku kiinni ja surruuttaa menemään. Ei riitä kiinnostus tutkimaan tuota sen enempää kun on toimivakin peli olemassa.
No, unohdin kopata bensakannun mukaan kotoa lähteissä, joten en sitten hakenut gasoa matkalla ja totesin tyytyväni siihen, mitä vielä löytyy. Olihan siellä kannun pohjalla vielä pari desiä tms, joilla tankin sai silmäarviolla n. puolilleen.
Pörisijä pihalle ja jo parinkymmenen vedon jälkeen se hörähti tulille, kuten kunnon pienkoneen kuuluukin. No, totuuden nimissä mainittakoon, että kokeilin ensin pumppaamatta bensaa ja se lähti lopulta aika helposti, kun prime-kuminappia paineli pari kertaa.
Ei kun työntämään, täähän leikkaa ihan ok ja sammuukin kohta. Nykäisy tai pari, ei mitään, uusi pumppaus, kerrasta tulille. Työntämään toinenkin kahden metrin pätkä ja taas sammui. Tankissa ei enää pintaa näy.
Joko ryyppy kiskasee oikeesti kerralla ihan hirvittävän määrän bensaa tai sitten tuon kulutus on parin kuukauden seisonnassa asettunut tasolle 1dl/2m = 500dl/1000m = 0,5l/km = 50l/100km. Hyviä pelejä, parhaita ikinä. Luotettavuus edelleen huipussaan, taaskaan ei jättänyt pettämättä.
No, seuraavalla visiitillä bensakannun sijasta Ryobi kyytiin, akku kiinni ja surruuttaa menemään. Ei riitä kiinnostus tutkimaan tuota sen enempää kun on toimivakin peli olemassa.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
- palkus
- Viestit: 5529
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
- Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Avautumisketju
^Kylä aito ja nimenomaan vanhan mallinen briggs&strattoni on päällikkö. Sitten kun ilmesty se kerpeleen tutti, niin meni vähän v*tuiksi. Se tutti koskee kylläkin kaikkia merkkejä. Mökillä 14v vanha ajoleikkuri strattonilla ja on kyllä suorastaan käsittämättömän varma motti. Tietenkin käsiryypyllä. Otin silloin heti sisäänajon jälkeen eu-ruuvin pois ja kyllä kiertää tarvittaesa. Öljyt vaihan aina kauden päätteeksi ja 2 kertaa vaihtanut tulpan ja ilmanputsarin. Akun olen kerran uusinut. Lähtee keväällä vanhoilla pensolla het käyntiin, ei kulu startti ei.
"puhun niin totta kuin osaan"
- Polforea
- Viestit: 11550
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Avautumisketju
Oonkohan minä ikinä kohdannut niin vanhaa vepotinta, että siinä ei olisi sitä tuttia. Sulla nyt ainakin on joku hipomalli, jos siinä on akku ja sähköstartti.
No, edellinen käyttäjä vahvisti että tuo paske käyttäytyy just noin jos on alle puoli tankkia tms bensaa, pitäsi tankata täyteen asti että toimisi kelvosti. Ehkä siinä on se taika millä hän sitä jaksoi, siinä missä minä kyllästyin nyt yhdellä yrittämällä. Joka tapauksessa seuraavalla reissulla pitää jotain ottaa kotoa mukaan ja on helpompi ottaa Ryobi ja akku ja hoitaa hommat kuin ottaa kanisteri, kiertää tankkiautomaatin kautta ja toivoa parasta.
Toinen avautuminen, jossa on suomen kieliopillinen ihme, jossa inessiivi kohtaa elatiivin. Jos on finni perseessä, niin se on myös perseestä.
No, edellinen käyttäjä vahvisti että tuo paske käyttäytyy just noin jos on alle puoli tankkia tms bensaa, pitäsi tankata täyteen asti että toimisi kelvosti. Ehkä siinä on se taika millä hän sitä jaksoi, siinä missä minä kyllästyin nyt yhdellä yrittämällä. Joka tapauksessa seuraavalla reissulla pitää jotain ottaa kotoa mukaan ja on helpompi ottaa Ryobi ja akku ja hoitaa hommat kuin ottaa kanisteri, kiertää tankkiautomaatin kautta ja toivoa parasta.
Toinen avautuminen, jossa on suomen kieliopillinen ihme, jossa inessiivi kohtaa elatiivin. Jos on finni perseessä, niin se on myös perseestä.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
Re: Avautumisketju
Ryobin vara-akun hinnalla saa viisi toimivaa Stratton-leikkuria. Ryobi (ja muut sähköhimmelit) on iso kusetus ko. valmistajan akkujärjestelmään.Polforea kirjoitti: ↑16 Heinä 2023, 19:27Poikkesin harrastetalolla, aatoksena niittää nurtsia vähän lyhömmäksi. Siellä on tiettävästi ehjä ja toimiva leikkuri, Klippon rungon päällä pörisevä tärinäättöri on muistaakseni maailman luotettavin kasa paskaa, eli ehta ja aito Briggs&Strapon. Sentään vielä kaasuvaijerilla ja kaasun ryyppyasennolla varustettu eli sitä ikäluokkaa, jonka jäljelle jääneet yksilöt ovat luoneet näille jotenkin yliluonnollisen maineen.
No, unohdin kopata bensakannun mukaan kotoa lähteissä, joten en sitten hakenut gasoa matkalla ja totesin tyytyväni siihen, mitä vielä löytyy. Olihan siellä kannun pohjalla vielä pari desiä tms, joilla tankin sai silmäarviolla n. puolilleen.
Pörisijä pihalle ja jo parinkymmenen vedon jälkeen se hörähti tulille, kuten kunnon pienkoneen kuuluukin. No, totuuden nimissä mainittakoon, että kokeilin ensin pumppaamatta bensaa ja se lähti lopulta aika helposti, kun prime-kuminappia paineli pari kertaa.
Ei kun työntämään, täähän leikkaa ihan ok ja sammuukin kohta. Nykäisy tai pari, ei mitään, uusi pumppaus, kerrasta tulille. Työntämään toinenkin kahden metrin pätkä ja taas sammui. Tankissa ei enää pintaa näy.
Joko ryyppy kiskasee oikeesti kerralla ihan hirvittävän määrän bensaa tai sitten tuon kulutus on parin kuukauden seisonnassa asettunut tasolle 1dl/2m = 500dl/1000m = 0,5l/km = 50l/100km. Hyviä pelejä, parhaita ikinä. Luotettavuus edelleen huipussaan, taaskaan ei jättänyt pettämättä.
No, seuraavalla visiitillä bensakannun sijasta Ryobi kyytiin, akku kiinni ja surruuttaa menemään. Ei riitä kiinnostus tutkimaan tuota sen enempää kun on toimivakin peli olemassa.
- Polforea
- Viestit: 11550
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Avautumisketju
Onneksi niitä akkuja tuli kaksi mukana siinä paketissa, joka maksoi n. 2,5 halvimman Briggs&Straponin paskeen verran. Ovat jo toimineet moitteetta pidempään kuin yksikään tuntemani BS-tuote ilman jonkintasoista korjaustarvetta, joten olen ensimmäisestä väitteestä vahvasti eri mieltä.
Jälkimmäisestä, eli akun vendor-lockista olen samaa mieltä, se on penseä yksityiskohta ja iso miinus. Onneksi Briggs&Straponia voi korjata vaikka Hondan osilla, niin tässä vertailussa se loistaa.
Jälkimmäisestä, eli akun vendor-lockista olen samaa mieltä, se on penseä yksityiskohta ja iso miinus. Onneksi Briggs&Straponia voi korjata vaikka Hondan osilla, niin tässä vertailussa se loistaa.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
Re: Avautumisketju
Minullakin on paha Ryobi One+ 18V lock-in. Koneiden ja laitteiden osalta lukko pitää mutta akkujen puolella vuotaa, One+ sarjaan on kopio akkua saatavilla samaten kuin tarvikekennoja alkeperäisen akun elvyttämiseen.Polforea kirjoitti: ↑17 Heinä 2023, 07:34Onneksi niitä akkuja tuli kaksi mukana siinä paketissa, joka maksoi n. 2,5 halvimman Briggs&Straponin paskeen verran. Ovat jo toimineet moitteetta pidempään kuin yksikään tuntemani BS-tuote ilman jonkintasoista korjaustarvetta, joten olen ensimmäisestä väitteestä vahvasti eri mieltä.
Jälkimmäisestä, eli akun vendor-lockista olen samaa mieltä, se on penseä yksityiskohta ja iso miinus. Onneksi Briggs&Straponia voi korjata vaikka Hondan osilla, niin tässä vertailussa se loistaa.
B&S aikanaan palveli kyllä myös hyvin ja nykyisellä ruohonkatkojalla, Hyundailla taitaa olla mennossa kuudes kesä. Vielä käy ja kukkuu ilman ongelmia.
Re: Avautumisketju
!8v:n porakoneakulla varustetulla leikkurilla ei meidän pihaa siistiksi saa. 36 v:n laite voisi toimia hätäisesti.
Mulla oli 36v sähkösaha, joka kesti just takuuajan ja vara-akku maksoi jotain kolmesataa. Vanha Partneri ja kumitutti B/S vai mikälie Tecumseh räpättää jo vissiin kymmenettä vuotta ilman rassaamista.
P.S varaston pöydällä seisoo enemmän kuin puolenkymmentä erilaista Ryobin, Makitan, Lidlin ja jotain pikkuhärpäkkeen laturia sekä vara-akkuja
P.S2 Pienkoneet toimii pienkonebensalla niinkuin harrasteautotkin viimeksi syksyllä ennen talvisäilytystä.
Mulla oli 36v sähkösaha, joka kesti just takuuajan ja vara-akku maksoi jotain kolmesataa. Vanha Partneri ja kumitutti B/S vai mikälie Tecumseh räpättää jo vissiin kymmenettä vuotta ilman rassaamista.
P.S varaston pöydällä seisoo enemmän kuin puolenkymmentä erilaista Ryobin, Makitan, Lidlin ja jotain pikkuhärpäkkeen laturia sekä vara-akkuja
P.S2 Pienkoneet toimii pienkonebensalla niinkuin harrasteautotkin viimeksi syksyllä ennen talvisäilytystä.
- mutt
- Viestit: 5652
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60
Re: Avautumisketju
On nämä strap-onit yliarvostettua. Lähemmäs 40 vuotta vanhasta jyrsimestäkin hajosi kaasarin pumppukalvo, kun täytin tankin pienkonebensalla. Ja kylmästartissa tienoo saa sinisen savuhunnun.
Tarvikeakuista vähän penseitä kokemuksia. Reilun vuoden vanha 9.0Ah akku kestää selvästi vähemmän, kuin Milwaukeen 4.0Ah alkuperäinen. Toinen 9Ah oli hajalla jo tullessa (sai tuon "toimivan" sen tilalle). Kennottaa noita kai voisi uusiksi, jos osaisi luottaa tarvikeakun BMS:ään.
Lisäksi on adapteri, jolla Milwaukeen akun saisi Ryobin laitteeseen, kaiken varalta. Jos Ryobilla on nykyään joku vendor-lock akuille, niin eipä siitäkään tule sitten iloa olemaan.
Tarvikeakuista vähän penseitä kokemuksia. Reilun vuoden vanha 9.0Ah akku kestää selvästi vähemmän, kuin Milwaukeen 4.0Ah alkuperäinen. Toinen 9Ah oli hajalla jo tullessa (sai tuon "toimivan" sen tilalle). Kennottaa noita kai voisi uusiksi, jos osaisi luottaa tarvikeakun BMS:ään.
Lisäksi on adapteri, jolla Milwaukeen akun saisi Ryobin laitteeseen, kaiken varalta. Jos Ryobilla on nykyään joku vendor-lock akuille, niin eipä siitäkään tule sitten iloa olemaan.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- palkus
- Viestit: 5529
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
- Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Avautumisketju
Kaveri hommas 5Ah tarvikeakun ryobiin ja on kuulemma yhtä hyvä kuin orggis 2Ah. Kuulemma saman painoisetkin.
Mimmonens akku-kone olis mulle sitten hyvä?
Leikattavaa on n. 0,3 ha ja ajon pitää onnistua heti kun mökille päästään. Muija tykkää oikeasti ajaa nurtsia, mutta on aika nopeasti kiihtyvä jos ei laitteet toimi. 12.5 hp strattoni joutuu oikeasti töihin, koska useasti on aika viidakko vastassa, koska vastassa on useamman viikon kasvu.
Mimmonens akku-kone olis mulle sitten hyvä?
Leikattavaa on n. 0,3 ha ja ajon pitää onnistua heti kun mökille päästään. Muija tykkää oikeasti ajaa nurtsia, mutta on aika nopeasti kiihtyvä jos ei laitteet toimi. 12.5 hp strattoni joutuu oikeasti töihin, koska useasti on aika viidakko vastassa, koska vastassa on useamman viikon kasvu.
"puhun niin totta kuin osaan"
Re: Avautumisketju
3000 neliötä rehottavaa nurmikkoa . Tästä halvalla Kiinalainen huipputuote. Pari-kolme viidensadan euron akkua mukaan. Strattoni paaliin ja heti, niin maailma pelastuu.
- nipaka
- Viestit: 2213
- Liittynyt: 26 Syys 2018, 17:54
- Car(s): Fiat Punto Dynamic 1.2
Joitain takapotku Fiateja
Ex:Italiaanoja ja joitain volkkareita. - Paikkakunta: Askola
Re: Avautumisketju
Piha siistytyy appivahemmilta saadun Murrayn avustamana. Se on kerran valmistettu ja polttoaineesta aiheutuvat päästöt lienevät käyttökerrat huomioiden siedettävät.
Pitäisikö tämä B-S-käyttöinen kone romuttaa ja ostaa "ympäristöystävällinen" sähkökapine. Sähkö on päästötöntä kun tulee pistorasiasta. Ja akkuihin tarvittavat mineraalit tupsahtavat ulkoavaruudesta.
Pitäisikö tämä B-S-käyttöinen kone romuttaa ja ostaa "ympäristöystävällinen" sähkökapine. Sähkö on päästötöntä kun tulee pistorasiasta. Ja akkuihin tarvittavat mineraalit tupsahtavat ulkoavaruudesta.
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
- palkus
- Viestit: 5529
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
- Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Avautumisketju
^^Ei muuta siis kun tuollainen kokonaisedullisesti ja idioottivarma strattonilla käyvä leikkuri paaliin
En ole niin tarkkaan tutkinu, mutta tankkiin ei viittä litraa mahdu premiumia, mutta ajaa sillä tankillisella läntin ainakin kahteen kertaan, muistaakseni
En ole niin tarkkaan tutkinu, mutta tankkiin ei viittä litraa mahdu premiumia, mutta ajaa sillä tankillisella läntin ainakin kahteen kertaan, muistaakseni
"puhun niin totta kuin osaan"
- Polforea
- Viestit: 11550
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Avautumisketju
Ei kai käyttökuntoista konetta paalata kannata. Etenkään, jos kohdalle on osunut se legendaarinen isovaarin kuusen alle 20 vuotta sitten hylkäämä kumituttipumputon* laite, joka lähtee aina viimeistään toisella nykäisyllä käyntiin ja toimii ongelmitta vuodesta toiseen, niin sehän on loistava työkalu. Mutta ei kai paskaakaan tarvi ylistää vain siksi, että joku toinen laite toimii?
*)Koska nuo kumituttipumput tuli? Minä muistan niitä jo kasarilta eli yli 30v takaa ja jos se on kaiken pahan alku ja juuri, niin ei ihme että omat kokemukseni ovat paskoja.
Minä ostin tuon Ryobin leikkurin 2018, maksoi silloin kahden akun kanssa 449€. Halvin näkemäni - ja kokemani - päristinmallin tarjouslaite on ollut 179 euroa, mistä siis se mainittu 2,5 -kertainen hinta. Tarjouspartnerin Briggs&Strapon toimi nätisti sen 2 vuotta, sitten alkoi korjauskierre, joka on noista mulle tuttu. En tiedä että osuuko mulle oikeasti vaan paskalla tuurilla paskat yksilöt vai onko julkisuuskuva paljon todellisuutta kiillotetumpi. Omien vehkeiden osalta voisin myös uskoa, että teen jotain väärin, mutta kun ei monet lähipiirinkään pienkoneet mitään ongelmattomia ole olleet, niin tuskin on pelkästään käyttäjävirhe.
Tuota Ryobin akkukonetta ei ole tarvinnut korjata 5 iässä vielä millään tavalla, koska siihen ei ole tullut mitään vikaa. Lisäksi ei tarvi roudata niitä bensakannuja, kun laturilla saa sähköä akkuun töpselistä, mikä on etu, kun lähin tankkiautomaatti on n. 13km päässä. Se on myös huomattavasti hiljaisempi ja kevyempi työntää kuin yksikään kokemani työnnettävä polttomoottorileikkuri, mitkä on minusta käyttömukavuuden kannalta varsin positiivisia asioita.
Yhdellä akullisella vetelee pilkottavan nurtsin mitasta riippuen sellasen 300-500m². Kahdella akulla pärjää siis kohtuulliseen nurtsiin asti varsin kivasti, mutta tuollaista mainittua 3000m2 nurtsia ei järkevästi vielä aja. Kolmella akulla ja kahdella laturilla saattaisi mennä, koska yksi akku latautuu suurinpiirtein saman aikaa kuin kaksi kuluu, mutta toki siinäkin tarttee pitää tauko ja vaihtaa se akku välillä. Minä olen kokenut akunvaihtohetken myös hyväksi hetkeksi hörppiä jotain juotavaa, mutta kaikki ei välttämättä koe samalla tavoin.
Toki, vähän sen jälkeen kun omani ostin, ryntäsi markkinoille rintamalinjan leveydeltä 40V malleja - nykypäivänä katsoisin ehkä ennemmin sellaista.
*)Koska nuo kumituttipumput tuli? Minä muistan niitä jo kasarilta eli yli 30v takaa ja jos se on kaiken pahan alku ja juuri, niin ei ihme että omat kokemukseni ovat paskoja.
Minä ostin tuon Ryobin leikkurin 2018, maksoi silloin kahden akun kanssa 449€. Halvin näkemäni - ja kokemani - päristinmallin tarjouslaite on ollut 179 euroa, mistä siis se mainittu 2,5 -kertainen hinta. Tarjouspartnerin Briggs&Strapon toimi nätisti sen 2 vuotta, sitten alkoi korjauskierre, joka on noista mulle tuttu. En tiedä että osuuko mulle oikeasti vaan paskalla tuurilla paskat yksilöt vai onko julkisuuskuva paljon todellisuutta kiillotetumpi. Omien vehkeiden osalta voisin myös uskoa, että teen jotain väärin, mutta kun ei monet lähipiirinkään pienkoneet mitään ongelmattomia ole olleet, niin tuskin on pelkästään käyttäjävirhe.
Tuota Ryobin akkukonetta ei ole tarvinnut korjata 5 iässä vielä millään tavalla, koska siihen ei ole tullut mitään vikaa. Lisäksi ei tarvi roudata niitä bensakannuja, kun laturilla saa sähköä akkuun töpselistä, mikä on etu, kun lähin tankkiautomaatti on n. 13km päässä. Se on myös huomattavasti hiljaisempi ja kevyempi työntää kuin yksikään kokemani työnnettävä polttomoottorileikkuri, mitkä on minusta käyttömukavuuden kannalta varsin positiivisia asioita.
Yhdellä akullisella vetelee pilkottavan nurtsin mitasta riippuen sellasen 300-500m². Kahdella akulla pärjää siis kohtuulliseen nurtsiin asti varsin kivasti, mutta tuollaista mainittua 3000m2 nurtsia ei järkevästi vielä aja. Kolmella akulla ja kahdella laturilla saattaisi mennä, koska yksi akku latautuu suurinpiirtein saman aikaa kuin kaksi kuluu, mutta toki siinäkin tarttee pitää tauko ja vaihtaa se akku välillä. Minä olen kokenut akunvaihtohetken myös hyväksi hetkeksi hörppiä jotain juotavaa, mutta kaikki ei välttämättä koe samalla tavoin.
Toki, vähän sen jälkeen kun omani ostin, ryntäsi markkinoille rintamalinjan leveydeltä 40V malleja - nykypäivänä katsoisin ehkä ennemmin sellaista.
Mulla on samoja kokemuksia tarviakuista lähes kaiken akkukäyttöisen elämän osalta. Niin puhelimissa, kameroissa, työkaluissa kautta aikain tarvikeakkujen ampeeritunnit ovat olleet pienempiä kuin orggisakkujen sekä elinikä lyhymepi, pl. yksi läppärin halpisakku, joka kesti satunnaista käyttöä pidempään kuin orggis.mutt kirjoitti: ↑17 Heinä 2023, 12:02Tarvikeakuista vähän penseitä kokemuksia. Reilun vuoden vanha 9.0Ah akku kestää selvästi vähemmän, kuin Milwaukeen 4.0Ah alkuperäinen. Toinen 9Ah oli hajalla jo tullessa (sai tuon "toimivan" sen tilalle). Kennottaa noita kai voisi uusiksi, jos osaisi luottaa tarvikeakun BMS:ään.
Tuskin niilläkään mitään älyllistä on, pelkkä mekaaninen yhteensopimattomuus riittää kuitenkin pitämään akut ja koneet parina useimpien ihmisten osalta. Jossain käsityökalussa akkuadapteri myös voi jo siirtää akkua ja akun myötä painopistettä sen verran, että ergonimia heikkenee merkittävästi ja jo siksi orggisakku houkuttelee käytössä.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
Re: Avautumisketju
- nipaka
- Viestit: 2213
- Liittynyt: 26 Syys 2018, 17:54
- Car(s): Fiat Punto Dynamic 1.2
Joitain takapotku Fiateja
Ex:Italiaanoja ja joitain volkkareita. - Paikkakunta: Askola
Re: Avautumisketju
Renkaat ovat kantavuudeltaan 109 eli 1030kg/rengas. Kopin takapää ei paina 2060kg. Toki takapäässä on eniten painoa. Lienekö kyntöpelloilla, jotkut sanovat näitä Suomalaisiksi kantateiksi tai seututeiksi osuutta asiaan.
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
- palkus
- Viestit: 5529
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
- Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Avautumisketju
Päättelin näin tuon 109 kantavuusindexin mukaan: Rengaskoko 215/70r15cp, ducato-alustainen matkailuauto, kokonaismassa 3500kg.
Vinkkeinä renkaiden osalta: renkaaksi cp rengas eli campinki, ei normaalia pakun rengasta. Niin paljon ilmanpainetta, mitä rengas sallii. Kovempaa painetta kestävät venttiilit, ei siis normaaleja ha-kumiventtiileitä.
"puhun niin totta kuin osaan"
- karila
- Viestit: 1190
- Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
- Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970 - Paikkakunta: Turku
Re: Avautumisketju
Helvata sentään, minkki perskule oli tehnyt majaa saaressa mökin terassin räystäslautojen päälle. Toiselle reunalle ruokapaikka raatoineen ja toiselle puolelle huussi, prkl.
No eikun purkamaan laudoitusta ja puhdistamaan ja pesemään valumia seinistä.
Mites toi perkuleen otus pidetään pois ?
No eikun purkamaan laudoitusta ja puhdistamaan ja pesemään valumia seinistä.
Mites toi perkuleen otus pidetään pois ?
- Kari
- nipaka
- Viestit: 2213
- Liittynyt: 26 Syys 2018, 17:54
- Car(s): Fiat Punto Dynamic 1.2
Joitain takapotku Fiateja
Ex:Italiaanoja ja joitain volkkareita. - Paikkakunta: Askola
Re: Avautumisketju
^
Pienoiskivääri on hyvä vaihtoehto. Minkkiloukku on myös hyvä. Sen jälkeen vaihtoehto1.
Minkki on linnunpesätuholainen, vieraslaji.
Pienoiskivääri on hyvä vaihtoehto. Minkkiloukku on myös hyvä. Sen jälkeen vaihtoehto1.
Minkki on linnunpesätuholainen, vieraslaji.
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
- mutt
- Viestit: 5652
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60
Re: Avautumisketju
Minkillä tosiaankaan ei ole luontaisia vihollisia täällä, eikä täkäläiset saaliseläimet ole tottuneet sen läsnäoloon, joten se osaa olla todella tuhoisa. Paikalliselta metsästysseuralta voi kysellä lainaloukkua ja lopetusapua. Vaikka tuholainen onkin, niin hukuttaminen ei ainakaan minun mielestä ole oikea tapa.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- lerppu
- Viestit: 6155
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Avautumisketju
Ihmiskunnan kohtalo ratkaistiin Riihimäellä. R.I.P John Connor.
-
- Viestit: 1431
- Liittynyt: 16 Kesä 2013, 20:52
- Car(s): Lancia Delta -09
Fiat Tempra 1,6 SX -96
Fiat 128 Panorama -77
Fiat Bravo "HeviGeeTee" -97
Beta 390 RR -18 - Paikkakunta: Mäntyharju
Re: Avautumisketju
En tiedä liittyykö tähän, mutta taannoin oli tapaus kun takarenkaiden kesto oli tietyllä kuskilla huomattavasti muita huonompi. Kun risteyksessä, tai muussa vastaavassa tiukemmassa paikassa, ei huomioi takapään oikaisua riittävästi ja ajaa silloin tällöin kanttarin yli sisäpyörän, niin renkaat ei muuten siitä tykkää. Ei välttämättä mene heti tyhjäksi, mutta rungot kyllä antautuu suht nopeasti. Tässä tosin oli kyseessä huoltoauto, mutta konsepti kokolailla sama, eli massaa päällä reilusti kokoajan. Tuli niinkin selkeäksi, että asentajat alkoivat ottaa ylimääräisen varapyörän tavaratilaan mukaan kun katsoivat kuka autolla oli hiljan ajanut.palkus kirjoitti: ↑21 Heinä 2023, 20:48Päättelin näin tuon 109 kantavuusindexin mukaan: Rengaskoko 215/70r15cp, ducato-alustainen matkailuauto, kokonaismassa 3500kg.
Vinkkeinä renkaiden osalta: renkaaksi cp rengas eli campinki, ei normaalia pakun rengasta. Niin paljon ilmanpainetta, mitä rengas sallii. Kovempaa painetta kestävät venttiilit, ei siis normaaleja ha-kumiventtiileitä.
Pizza, pasta, mafia!
Flappy paddles - löysät polkimet.
Flappy paddles - löysät polkimet.
- Tiige
- Viestit: 2934
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Re: Avautumisketju
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
- nipaka
- Viestit: 2213
- Liittynyt: 26 Syys 2018, 17:54
- Car(s): Fiat Punto Dynamic 1.2
Joitain takapotku Fiateja
Ex:Italiaanoja ja joitain volkkareita. - Paikkakunta: Askola
Re: Avautumisketju
S-ryhmä ilmoittaa rehellisesti muovin määrän. Onpahan kuitenkin kierrätettyä.
Elintarvikepakkauksista: Typerintä mainostusta on "Nyt uusi pakkaus". Ostetaanko tuote vai pakkaus?
- Liitteet
-
- Hunaja.jpg (38.36 KiB) Katsottu 5464 kertaa
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
- Aquatica
- Viestit: 15113
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Avautumisketju
Klo 16:20 kissa nukahti.
Klo 16:33 kissan sydänäänet vaimeni kokonaan.
09.2008 - 26.08.2023, 16:33.
Ja viime viikon lauantaina oli ensimmäinen normaalista poikkeava asia - hieman vähemmän aktiivinen, mutta laitoin vieraan ihmisen aiheuttavan jännittämisen piikkiin.
Ma ja ti ei enää tullut ovelle vastaan.
Tiistaina ei syönyt ennen, kuin nostin ruokakupille.
Keskiviikkona ei syönyt ollenkaan. Apaattinen.
To aamusta ell, ei mitään selkeetä. Labrat otettu ja lääkkeitä naamariin.
Pe iltapäivällä soitti labratulokset, saman tien käskettiin töistä kotia.
La aamupäivällä tuli läheisiä käymään hyvästelemässä.
La iltapäivällä lekuriin ja se oli sit siinä.
Klo 16:33 kissan sydänäänet vaimeni kokonaan.
09.2008 - 26.08.2023, 16:33.
Ja viime viikon lauantaina oli ensimmäinen normaalista poikkeava asia - hieman vähemmän aktiivinen, mutta laitoin vieraan ihmisen aiheuttavan jännittämisen piikkiin.
Ma ja ti ei enää tullut ovelle vastaan.
Tiistaina ei syönyt ennen, kuin nostin ruokakupille.
Keskiviikkona ei syönyt ollenkaan. Apaattinen.
To aamusta ell, ei mitään selkeetä. Labrat otettu ja lääkkeitä naamariin.
Pe iltapäivällä soitti labratulokset, saman tien käskettiin töistä kotia.
La aamupäivällä tuli läheisiä käymään hyvästelemässä.
La iltapäivällä lekuriin ja se oli sit siinä.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 11381
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Paikkakunta: 13100
- palkus
- Viestit: 5529
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
- Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Avautumisketju
Osanottoni. Meidän kattia piikitettiin pari vuotta osissa kaiken kaikkiaan, mutta sitten koitti aika. Kissan elämänilo selvästi hiipui. Oli kova katti kyllä, eivät kyyt juhlineet mökillä ei.
"puhun niin totta kuin osaan"
-
- Viestit: 1861
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta, C5 sitikka, 740 penari, 508GT pösö
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: Avautumisketju
Saatanan venetsialaiset.
Kolme koiraa haluu syliin yhtaikaa ja tärisee.
Pikkanen uhoo ja haukkuu joka raketin.
Kolme koiraa haluu syliin yhtaikaa ja tärisee.
Pikkanen uhoo ja haukkuu joka raketin.