Onko startin rele koskaan vaihdettu?
Hinurilla mennään!
Valvoja: Moderators
Re: Hinurilla mennään!
Tuttavan Giulia temppuili hieman samaan tyyliin. Joko ei käynnistynyt tai ei sammunut! Akun miinuskaapelin irroitus ja takaisin kytkentä auttoi aina akuuttiin hätään. Lopulta taisi auttaa akun vaihto... En muista tehtiinkö ko Giulialle muuta, Auto Milano sen silloin eheytti.
- karila
- Viestit: 1248
- Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
- Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
- Paikkakunta: Turku
Re: Hinurilla mennään!
Ei, sitä arvuuteltiin alustavasti huollossa, maanantaina jatkuu. Starttasi normaalisti Deltan hallissa, kun oli ollut 15 min sisällä. Nää on näitä
- Kari
- nipaka
- Viestit: 2295
- Liittynyt: 26 Syys 2018, 17:54
- Car(s): Fiat Punto Dynamic 1.2
Joitain takapotku Fiateja
Ex:Italiaanoja ja joitain volkkareita. - Paikkakunta: Askola
Re: Hinurilla mennään!
Lancia Kappa koki blackoutin kesken matkan. Mittarit nollille ja kone seis. Liftillä kotiin (hyvä lifti, jo toinen auto otti kyytiin). Autoliitto hoiti hinurin joka vei auton kotipihalle.
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
- nipaka
- Viestit: 2295
- Liittynyt: 26 Syys 2018, 17:54
- Car(s): Fiat Punto Dynamic 1.2
Joitain takapotku Fiateja
Ex:Italiaanoja ja joitain volkkareita. - Paikkakunta: Askola
Re: Hinurilla mennään!
Edellinen omistaja tehnyt kaapeloinnin akulta koriin ja korilta moottorille. Sähkövialta vaikuttaa. Pitäisi löytää kaikki sulakerasiat.
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
- atti
- Viestit: 783
- Liittynyt: 05 Huhti 2005, 20:36
- Car(s): Brera 2.4 JTD, QP 4.2 Sport GT S, ex-156 1.9 JTD, 03, ex-156 2.5 V6
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Hinurilla mennään!
Kesän pakollinen meetti lava-auton kanssa. Vedet pihalle jälleen kerran. Viimekesänä vaihdettiin kaikki jäähdytysnesteen putket moottorin takaa, joten tällä kertaa petti joku letku moottorin etupuolelta.
- Liitteet
-
- 20230710_pieni.jpg (128.7 KiB) Katsottu 9594 kertaa
Re: Hinurilla mennään!
Giulia jätti p0087-koodin säestämänä maantien varteen. Teki saman tempun kesäkuun ratapäivien jälkimainingeissa jolloin lähti tunnin huilin jälkeen käyntiin. Nyt ei odottelu auttanut vaan apua tarvittiin. Toivottavasti löytyy joku oikea vika tällä kertaa.
Onneksi oli se laatikon vapautus pultti hanskalokerossa. Hinurikuski perutti väkisin lavan etupyörien alle jolloin auton alle tuli sen verran tilaa että kuskin puolelta pääsi auton alle ja sai pultilla vapaan päälle.
Onneksi oli se laatikon vapautus pultti hanskalokerossa. Hinurikuski perutti väkisin lavan etupyörien alle jolloin auton alle tuli sen verran tilaa että kuskin puolelta pääsi auton alle ja sai pultilla vapaan päälle.
- Liitteet
-
- IMG-20230807-WA0009.jpg (87.17 KiB) Katsottu 9365 kertaa
Re: Hinurilla mennään!
^ Oliko muita koodeja säestämässä. Omalla kohdalla tuo viittasi bensapumppuun. Tarpeeksi kilometrejä alle ja lämmin päivä niin sammui tien varteen. Reilu puoli tuntia jäähdyttelyä niin lähti käyntiin. Loppuvaiheessa ennen osan vaihtoa ilmestyi myös koodi p062A, joka osoittikin suoraan tuonne pumppuun.
Re: Hinurilla mennään!
Tosiaan toka kerta kun käy näin. Ja ei ole muita koodeja. Jos ei pajalla mittarit löydä vikaa niin alotetaan tuolla railipaineanturin vaihdolla.Touho kirjoitti: ↑07 Elo 2023, 20:22^ Oliko muita koodeja säestämässä. Omalla kohdalla tuo viittasi bensapumppuun. Tarpeeksi kilometrejä alle ja lämmin päivä niin sammui tien varteen. Reilu puoli tuntia jäähdyttelyä niin lähti käyntiin. Loppuvaiheessa ennen osan vaihtoa ilmestyi myös koodi p062A, joka osoittikin suoraan tuonne pumppuun.
Onko sulla tietoa mistä tuo pumppu kannattaisi tarvittaessa hommata edullisesti?
Re: Hinurilla mennään!
Tuossa en osaa auttaa, oma meni myyjäliikkeen piikkiin.IlleX kirjoitti: ↑07 Elo 2023, 20:59Tosiaan toka kerta kun käy näin. Ja ei ole muita koodeja. Jos ei pajalla mittarit löydä vikaa niin alotetaan tuolla railipaineanturin vaihdolla.Touho kirjoitti: ↑07 Elo 2023, 20:22^ Oliko muita koodeja säestämässä. Omalla kohdalla tuo viittasi bensapumppuun. Tarpeeksi kilometrejä alle ja lämmin päivä niin sammui tien varteen. Reilu puoli tuntia jäähdyttelyä niin lähti käyntiin. Loppuvaiheessa ennen osan vaihtoa ilmestyi myös koodi p062A, joka osoittikin suoraan tuonne pumppuun.
Onko sulla tietoa mistä tuo pumppu kannattaisi tarvittaessa hommata edullisesti?
-
- Viestit: 1065
- Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
- Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts
Re: Hinurilla mennään!
Vika taitaa tosiaan viittaa matalapaine pumppuun. Onneksi siihen koska se on erittäin halpa. Korkeapaine on aina moninkertainen.
Ja itekki hinurilla. Tosin ei nyt alfa eikä varsinaisesti tekninen vika vaan tielaitos ei osaa hommaansa.
Ja itekki hinurilla. Tosin ei nyt alfa eikä varsinaisesti tekninen vika vaan tielaitos ei osaa hommaansa.
Re: Hinurilla mennään!
Hajosiko vain rengas vai menikö myös vanne? Tässä näkyy myös vastaus kysymykseen mitä Giulian tilalle. Hyväksytään.
-
- Viestit: 1065
- Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
- Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts
Re: Hinurilla mennään!
Rengas ainakin, vanne tarkistetaan. Ehkä ilmajousituksen käyn myös helsingissä tarkistuttamassa. Vaikeinta oli löytää nopealla aikataululla 275/35/21 eturengasta. Siksi sain vakuutusyhtiöltä luvan hinata varkauteen asti eikä lähimmälle, koska kellään ei ole ton kokoista misukkaa hyllyssä.
- Maunu
- Viestit: 3632
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): Junior Speziale Electrica 2025, Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Re: Hinurilla mennään!
Voisiko olla niinkin yksinkertainen vika kuin polttoainepumpun rele? Ainakin 159:ssä on releenä sama onneton rele kuin Giulia/Stelvion Start/Stop systeemissä.IlleX kirjoitti: ↑07 Elo 2023, 20:59Tosiaan toka kerta kun käy näin. Ja ei ole muita koodeja. Jos ei pajalla mittarit löydä vikaa niin alotetaan tuolla railipaineanturin vaihdolla.Touho kirjoitti: ↑07 Elo 2023, 20:22^ Oliko muita koodeja säestämässä. Omalla kohdalla tuo viittasi bensapumppuun. Tarpeeksi kilometrejä alle ja lämmin päivä niin sammui tien varteen. Reilu puoli tuntia jäähdyttelyä niin lähti käyntiin. Loppuvaiheessa ennen osan vaihtoa ilmestyi myös koodi p062A, joka osoittikin suoraan tuonne pumppuun.
Onko sulla tietoa mistä tuo pumppu kannattaisi tarvittaessa hommata edullisesti?
https://www.giuliaforums.com/threads/fu ... cel.57550/
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
Re: Hinurilla mennään!
Pieni epäilys, tuossa ketjussa ongelma on esiintynyt ainoastaan käynnistyksen yhteydessä eikä koskaan ajosta. Ja näin kai ne releet vikaantuvat, eli eivät suostu käskystä sulkeutumaan. Olisi outoa jos aukeaisivat kesken ajon.Maunu kirjoitti: ↑08 Elo 2023, 20:14
Voisiko olla niinkin yksinkertainen vika kuin polttoainepumpun rele? Ainakin 159:ssä on releenä sama onneton rele kuin Giulia/Stelvion Start/Stop systeemissä.
https://www.giuliaforums.com/threads/fu ... cel.57550/
Kaikki on tietysti mahdollista.
- Maunu
- Viestit: 3632
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): Junior Speziale Electrica 2025, Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Re: Hinurilla mennään!
159:si sammui ajosta, kun tiputin satasen vauhdista cruiselta pois kasikympin alueelle tullessa.
Vaihdoin releen ja railipaineanturin. Ei oo tehnyt enää ongelmaa.
Vaihdoin releen ja railipaineanturin. Ei oo tehnyt enää ongelmaa.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
Re: Hinurilla mennään!
Pumppu se oli
Re: Hinurilla mennään!
Juippi nolona.Onneksi kävelymatkan päässä tukikohdasta
Re: Hinurilla mennään!
3 kk ja n. 2500 km takana ensimmäisen Alfani kanssa ja nyt tarvittiin ekan kerran hinuria. Hörähti avaimesta käyntiin n. sekunniksi, mutta sammui saman tien.
Vika selvitetty korjaamolla. Ilmamassamittari rikki. Onpahan kohtuullisen kallis osa alkuperäisenä, mutta mitä nyt tältäkin foorumilta lueskelin vanhoja lankoja, niin ECUt on ilmeisesti aika nirsoja näiden suhteen, joten tarvikeosaa ei kannata välttämättä harkita(?) Noh, siellä se Alfa nyt odottaa korjaamolla uutta osaa ja meikäläisellä kunto kasvaa, kun joutuu pyörällä liikkuu. Mut juu eiköhän se sieltä aikanaan takas ajoon saada.
Vika selvitetty korjaamolla. Ilmamassamittari rikki. Onpahan kohtuullisen kallis osa alkuperäisenä, mutta mitä nyt tältäkin foorumilta lueskelin vanhoja lankoja, niin ECUt on ilmeisesti aika nirsoja näiden suhteen, joten tarvikeosaa ei kannata välttämättä harkita(?) Noh, siellä se Alfa nyt odottaa korjaamolla uutta osaa ja meikäläisellä kunto kasvaa, kun joutuu pyörällä liikkuu. Mut juu eiköhän se sieltä aikanaan takas ajoon saada.

- Liitteet
-
- alfa_hinaus.jpg (64.43 KiB) Katsottu 8461 kertaa
- Alfissimo
- Viestit: 8725
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Hinurilla mennään!
Tarvikeosana esim. Boschin anturi toimii oikein hyvin. Ja kun vaihtaa pelkän anturin vanhaan putkeen, eikä koko putkea, niin pääsee huomattavasti edullisemmin.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Cotzy
- Viestit: 1216
- Liittynyt: 07 Maalis 2019, 22:33
- Car(s): Stelvio MultiAir Turbo Q4 280 First Edition -17, 166 3.0 V6 man. Distinctive -01, Brera 3.2 JTS V6 man. Q4 -06, Junior Elettrica Veloce 207 kW Q2 -25 & Carado A464 -11
- Paikkakunta: Turku
Re: Hinurilla mennään!
Vähän värikkyyttä maaliskuun harmauteen
.
No, eka päivä talvisäilön jälkeen toimi muuten moitteetta, mutta illalla ei sitten halunnut enää starttia pyörittää, vaikka akku oli ladattu täyteen.
Onneksi auton huolto varattu ensi viikolle, joten Autoliitto järjesti kuljetuksen suoraan huoltoon jo lauantaiksi. Ei tartte säntäillä maanantaiaamuna
.
Cotzy

No, eka päivä talvisäilön jälkeen toimi muuten moitteetta, mutta illalla ei sitten halunnut enää starttia pyörittää, vaikka akku oli ladattu täyteen.
Onneksi auton huolto varattu ensi viikolle, joten Autoliitto järjesti kuljetuksen suoraan huoltoon jo lauantaiksi. Ei tartte säntäillä maanantaiaamuna

Cotzy
- Liitteet
-
- Väriä_maaliskuuhun.jpg (124.02 KiB) Katsottu 6015 kertaa
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 11549
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Paikkakunta: 13100
Re: Hinurilla mennään!
Tuohan on vain ja ainoastaan kätevää.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- atti
- Viestit: 783
- Liittynyt: 05 Huhti 2005, 20:36
- Car(s): Brera 2.4 JTD, QP 4.2 Sport GT S, ex-156 1.9 JTD, 03, ex-156 2.5 V6
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Hinurilla mennään!
Ilokseni voin ilmoittaa kesäkauden alkaneen.
Joku apulaite / ohjainrulla antoi kaiketi periksi. Ohjaustehostin lopetti toimintansa, muutaman metrin ajon jälkeisessä hallitussa pysähdyksessä kuului kolaus ja pitkä apulaitehina meni löysälle. Mielestäni kaikki apulaitteet hihnan reitillä pitäisi olla vaihdettu 40 tkm sisällä. Tallissa ajaessa ei kuulunut mitään extra ääniä. Jännää.
Joku apulaite / ohjainrulla antoi kaiketi periksi. Ohjaustehostin lopetti toimintansa, muutaman metrin ajon jälkeisessä hallitussa pysähdyksessä kuului kolaus ja pitkä apulaitehina meni löysälle. Mielestäni kaikki apulaitteet hihnan reitillä pitäisi olla vaihdettu 40 tkm sisällä. Tallissa ajaessa ei kuulunut mitään extra ääniä. Jännää.
- Liitteet
-
- kesakausi2024_pieni.jpg (75.89 KiB) Katsottu 4830 kertaa
- Aquatica
- Viestit: 15163
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Hinurilla mennään!
^
2.4?
Eiköhän sieltä pettänyt kampuran hihnapyörän vulkanointi.
Ei ole ilmainen osa, saa vielä kohtuudella mut marmorihinta voi olla lähemmäs 500euröö (jotain vähän päältä satkun nuo on järkevällä tasolla olevana).
Ja aika tuuria, jos ei kerenny hihna loikkaamaan jakopään väliin. On aika tyypillinen ropleemi ton rullan hajotessa.
Edit:
Traumaattisen kirjoitusvirheen korjaus

2.4?
Eiköhän sieltä pettänyt kampuran hihnapyörän vulkanointi.
Ei ole ilmainen osa, saa vielä kohtuudella mut marmorihinta voi olla lähemmäs 500euröö (jotain vähän päältä satkun nuo on järkevällä tasolla olevana).
Ja aika tuuria, jos ei kerenny hihna loikkaamaan jakopään väliin. On aika tyypillinen ropleemi ton rullan hajotessa.
Edit:
Traumaattisen kirjoitusvirheen korjaus


Viimeksi muokannut Aquatica, 29 Touko 2024, 19:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- atti
- Viestit: 783
- Liittynyt: 05 Huhti 2005, 20:36
- Car(s): Brera 2.4 JTD, QP 4.2 Sport GT S, ex-156 1.9 JTD, 03, ex-156 2.5 V6
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Hinurilla mennään!
^ Nyt menee vielä jännemmäksi. Kone on 2.4 JTD kuten arvelit. Korjaamolta ei ole tullut vielä analyysiä, joten jännittäminen jatkuu. Kone kävi ihan hyvin sammuttamiseen asti (sammuneena ei enää käynyt
), vaikkakin muu oireilu alkoi jo aikaisemmin. Eikös jako mene sekaisin aika välittömästi, mikäli hammaspyörä ei ole enää tahdissa mukana (oikeasti tyhmä kysymys)?

- Aquatica
- Viestit: 15163
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Hinurilla mennään!
^
Kampuran *hihna*pyörän vulkanointi, pahoittelut ajatusvirheestä. Siinä on värinänvaimennin sisäosan ja moniurahihnan (ulko-osa) välissä.
Se on se tyypillinen hajoamisen paikka, eli kumi väsyy/murtuu ja kops. Jaolle ei itsessään tapahdu yhtään mitään tuossa, mutta apulaitehihna tipahtaa pois ja saattaa pamahtaa jakohihnan väliin. Yleisemmin riski realisoituu korkeammilla kierroksilla, kun taas tyhjäkäynnillä voimat on pienempiä ja apulaiteremmi vaan tipahtaa pois.
Itselläni on kerran käynyt ja mulla on itseasiassa video siitä, kun tyhjäkäynnillä kävi hassusti ja sammutuksen yhteydessä kuului kova "KOPS".
Säikäytti. Aika pirun merkeleesti. Sitten tuhoja tarkisteltua totesin, että pyöritän konetta ensin työkalulla ja sit lopuksi ihan startilla käymään. Pystyin huokaisemaan helpotuksesta : moni muu ei.
Ja toi hihnapyörä on vielä sellainen hauska kapistus, että painaa aika paljon. Pari kiloa? Voi miettiä, miten kova voima siinä on jos vaikka moottoritienopeuksissa lennähtää irti - se itsessään voi olla jo aika iso isku mihin tahansa, mihin se siitä pyörähtää.
Kampuran *hihna*pyörän vulkanointi, pahoittelut ajatusvirheestä. Siinä on värinänvaimennin sisäosan ja moniurahihnan (ulko-osa) välissä.
Se on se tyypillinen hajoamisen paikka, eli kumi väsyy/murtuu ja kops. Jaolle ei itsessään tapahdu yhtään mitään tuossa, mutta apulaitehihna tipahtaa pois ja saattaa pamahtaa jakohihnan väliin. Yleisemmin riski realisoituu korkeammilla kierroksilla, kun taas tyhjäkäynnillä voimat on pienempiä ja apulaiteremmi vaan tipahtaa pois.
Itselläni on kerran käynyt ja mulla on itseasiassa video siitä, kun tyhjäkäynnillä kävi hassusti ja sammutuksen yhteydessä kuului kova "KOPS".
Säikäytti. Aika pirun merkeleesti. Sitten tuhoja tarkisteltua totesin, että pyöritän konetta ensin työkalulla ja sit lopuksi ihan startilla käymään. Pystyin huokaisemaan helpotuksesta : moni muu ei.
Ja toi hihnapyörä on vielä sellainen hauska kapistus, että painaa aika paljon. Pari kiloa? Voi miettiä, miten kova voima siinä on jos vaikka moottoritienopeuksissa lennähtää irti - se itsessään voi olla jo aika iso isku mihin tahansa, mihin se siitä pyörähtää.
- atti
- Viestit: 783
- Liittynyt: 05 Huhti 2005, 20:36
- Car(s): Brera 2.4 JTD, QP 4.2 Sport GT S, ex-156 1.9 JTD, 03, ex-156 2.5 V6
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Hinurilla mennään!
^ Kiitokset kuvauksesta. Olen nyt paremmin kartalla ja uskon tehtyyn analyysiin. Omalla kohdalla vauhti oli matala, kuten kierroksetkin. Ohjaustehostin lähti pelistä kun oli väistelemässä pihakadulla kesäisiä kävelijöitä. Eli ei muuta kuin jännittämään entistä kovemmin huollon tuomiota.
Edit: @Aquatica olit oikeassa. Kampuran hihnapyörä oli pettänyt. Tällä kertaa meillä oli tuuria (aina ei ole ollut). Remmi ei ollut mennyt jakohihnan väliin, eikä edes käynyt siellä. Ilman apulaitehihnaa kone oli toiminut toivotulla tavalla.
Edit: @Aquatica olit oikeassa. Kampuran hihnapyörä oli pettänyt. Tällä kertaa meillä oli tuuria (aina ei ole ollut). Remmi ei ollut mennyt jakohihnan väliin, eikä edes käynyt siellä. Ilman apulaitehihnaa kone oli toiminut toivotulla tavalla.
- Polforea
- Viestit: 11849
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Hinurilla mennään!
Rentoa matkalaukkaa moottoritiellä, yhtäkkiä tauluun ESC not available. Perään check engine, check gearbox ja n+1 muuta "not available" -ilmoitusta. Varvikello nollaan, samaten vauhtiviisari. Vilkku oikeaan ja rullausta pientareella hämmentävän pitkään ja ramppiakin vielä niin pitkälle, että toinen kaista ehtii alkaa ja latu levetä. Hyvä näin, häiritsee mahdollisimman vähän muuta liikennettä.
Koitin startata, kone pyörii ihan normaalisti, mutta ei lähde. Pistin virrat ihan pois päältä ja starttasin uusiksi ns. nollilta. Hörähti käymään, mutta heti kun koskin suuntatikkuun sammui. Sama uudestaan, kolmannella kerralla ei edes hörähtänyt.
Puhelinkeskustelua suuntaan ja toiseen ja lopulta hinuri paikalle ja auto kyytiin. Hinurikuski törkkäsi takatassujen alle liukupalat, jotka liikuu kyllä asfalttia vasten mutta sora antaa periksi vielä helpommalla, joten oikean puolen pala rupesi toimimaan oikein vasta lavan kohdatessaan. Soveltuva korjaamo (ainakin osin jopa alfistivetoinen) löytyi ihan parin kilometrin päästä, joten sinne.
Siinä matkalla välähti mieleen että niin, kyllähän se opiskelijavalon sytytti ehkä 20km aikaisemmin, mutta ei siinä pitäsi vielä näin kova hätä olla. No, varmuuden vuoksi korjaamolta kannu lainaan, pumpulta pari litraa litkua kyytiin ja tankkiin ja kas, sehän hörähti. Ja toimii normaalisti.
Vikaa (joko pumppu tai anturi tankissa on väärin aseteltu ja mittari ei ihan pidä paikkaansa) ei siis ole korjattu, mutta oire on mitigoitu ja auto taas ajossa. Toinen kerta ihmiskunnan historiassa kun multa loppuu menovesi tien päällä ja viimeksikin se oli käyttöautoksi tituleerattu nokipolttonen takaveto, jossa tankkivarusteessa vikaa - silloin vajaa 20v sitten siis 744 D24T Volvo, nyt Giulia. Katsellaan, että mikä vehje multa hyytyy samasta syystä 2042.
Ainahan se vähän korpee kun matka katkeaa, enempi se että kyseessä on vaimon käyttöauto, se perheen uusin ja uskottavin. Mutta jossain vaiheessa olen oppinut näkemään asioista positiivisia puolia ja olin tyytyväinen, että:
-Auto sammui ennen ramppia eikä sen jälkeen
-Auto rullasi tarpeeksi pitkälle ettei ollut liikenteelle merkittävää haittaa
-Hinuri oli lähellä eikä kauhiata ruuhkaa
-Hinuria odotellessa iski sadekuuro, mutta se loppui sopivasti hinurin peruutellessa auton eteen ja sai lastata sateetta
-Korjaamo oli lähellä ja avulias
-Vaimollakin oli aikaa liittyä rientoihin
-Akku on ainakin kunnossa, sen verran ressitestiä tuli startilla annettua ennenkö auto oli taas oikeasti käynnissä. Kaiken tuon jälkeen start-stoppikin oli vielä aktiivinen hyvin pian, joten patteri on tosiaan iskussaan.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
- Alfissimo
- Viestit: 8725
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Hinurilla mennään!
Ei ole kuvatodistetta 147:n lavakeikasta, koska luurista loppui patteri hinuria odotellessa. Kaskon piikkiin korjaamon pihaan, mutta jatkosiirto loput 10km tarvii järkätä omatoimisesti.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Polforea
- Viestit: 11849
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Hinurilla mennään!
Jep, mittari kusetti. Opiskelijavalosta sammumiseen n. 15km tasaista 100-120km/h matkalaukkaa. Sammumishetkellä auto väitti tankissa olevan vielä reilun 100km edestä ainetta, ei tullut ensin mieleenkään että voisi mittaus olla noin pahasti syrjällään.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
- Macela
- Viestit: 2707
- Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
- Car(s): .
'01 166 2.5 V6
'99 156 2.5 V6
(ex: Brera 2.2, GT 3.2, GTV TS, 164 3.0 U.S.) - Paikkakunta: Pori
Re: Hinurilla mennään!
Nii, yleensä jollai 0km rangellaki eri autoilla pääsee vie jonkun matkaa.
Re: Hinurilla mennään!
Stelvio tekee samaa joskus mittarin kanssa jos liruttelee tankin ihan täyteen. Heittää jonkun järjettömän 1000km rangen eikä putoo mittari täydestä mihinkään pitkään aikaan. Lopulta sitten tulee alas vauhdilla! Mutta ei ole ongelma jos muistaa uskoa venturiputkea heti ensimmäisestä naksusta. Silloin pysyy lukemat jollain lailla uskottavina. En toki tiedä onko tällä ilmiöllä mitään tekemistä Polforean kohtaaman kiusallisuuden kanssa.
- Polforea
- Viestit: 11849
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Hinurilla mennään!
Tuskin, mutta paha sanoa varmaksi. Tuohan siis menee sen luokkaa tuhannen kilsaa tankillisella oikeastikin, kun kulutus pörrää siinä 5l/100km tienoossa ja vaimohan oli kerennyt suhata tankkauksesta jonkun 800km tms jo siinä välissä. Minä pörmöötin töihin sen liki 90km ja takaisinpäin jonkun luokkaa 25km tms eli vähän toista sataa yhteensä.
Aattelin tankata Riihimäellä, mikä normaalisti on ihan validi vaihtoehto jos opiskelijavalo syttyy Keimolan kohdalla, mutta ei näköjään tällä. Jatkossa tietää tankata jo menomatkalla jos mittari näyttää samoja tasoja.
Aattelin tankata Riihimäellä, mikä normaalisti on ihan validi vaihtoehto jos opiskelijavalo syttyy Keimolan kohdalla, mutta ei näköjään tällä. Jatkossa tietää tankata jo menomatkalla jos mittari näyttää samoja tasoja.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
- Tommi
- Viestit: 685
- Liittynyt: 17 Loka 2003, 16:44
- Car(s): Stelvio QF, (barchetta)
- Paikkakunta: Espoo
Re: Hinurilla mennään!
Tuossahan on kaksi varoitusvaloa. Ensin syttyy keltainen ja sitten punainen. Siinä vaiheessa itse viimeistään pyrin melko nopeasti tankkaamaan. Mutta kai siellä pari litraa on vielä punaisen valonkin kohdalla.
Stelvio QF (+barchetta); Ex: 156 SW Super, GTV TB, 159 SW 3.2, MiTo QV, Giulia 2.0
- nurmi
- Viestit: 203
- Liittynyt: 22 Heinä 2011, 23:11
- Car(s): Giulia 2.2 -17
1502 -77
X3 3.0sd -07
ex. Gtv 2.0 -00
156 V6 -00 - Paikkakunta: Turenki
Re: Hinurilla mennään!
Konehuone ja alusta öljytty
Saa Vähämaa tutkia.


Saa Vähämaa tutkia.

- Polforea
- Viestit: 11849
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Hinurilla mennään!
^Kerro sitten mistä ryöppyää.
On muuten kyyditsijällä hentonen peränylitys. Tuohon vähän raskaampi hitusen takapainonen vepotin kyytiin niin saattaa jo tuntua ajossa. Vetopyörillä toki lie pitoa tarjolla.
On muuten kyyditsijällä hentonen peränylitys. Tuohon vähän raskaampi hitusen takapainonen vepotin kyytiin niin saattaa jo tuntua ajossa. Vetopyörillä toki lie pitoa tarjolla.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
-
- Viestit: 293
- Liittynyt: 28 Helmi 2012, 12:14
- Car(s): Alfa Romeo GT 3.2 -04
Alfa Romeo MiTo Qv -10
Chevrolet Corvette -00
Subaru Impreza STi -07
Tesla Model Y -23
Re: Hinurilla mennään!
Toi liukulava ja jatko-ohjaamo tuo jo sen verran painoa, että lähellä maksimikuormaa mennään jo nyt...
Noissa on kantavuus n. 2000kg.
Noissa on kantavuus n. 2000kg.
- dnapekko
- Viestit: 648
- Liittynyt: 10 Helmi 2017, 15:02
- Car(s): GT 2,0 JTS -04; Thesis 3,2 -03; ex 156 SW JTS 2,0 -06, ex Brera 3,2 -06, ex 147 2,0 TS -07
Re: Hinurilla mennään!
Hinurilla tullaan, sammui ajosta,eikä suostunut enää käynnistymään, pitää alkaa tutkimaan ensin MES:sillä.


Pekka Kajaanista
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Honda VF1000F2
Aprilia RST Futura 2001
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Honda VF1000F2
Aprilia RST Futura 2001
- Aquatica
- Viestit: 15163
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Hinurilla mennään!
^
Heitetään vakioarvaus:
Kampiakselin asentoanturi.
Kun jäähtyy, lähtee taas laakista käyntiin.
Heitetään vakioarvaus:
Kampiakselin asentoanturi.
Kun jäähtyy, lähtee taas laakista käyntiin.

- dnapekko
- Viestit: 648
- Liittynyt: 10 Helmi 2017, 15:02
- Car(s): GT 2,0 JTS -04; Thesis 3,2 -03; ex 156 SW JTS 2,0 -06, ex Brera 3,2 -06, ex 147 2,0 TS -07
Re: Hinurilla mennään!
Sitä minäkin toivoin, mutta auto ei käynnistynyt ja MES kertoo seuraavat koodit:
P0420 Catalytic converter, signal high
P0430 Catalyser 2 signal hing
P1670 Fuel pressure, Invalid signal
Veikkaan että nuo kaksi ensimmäistä johtuivat siitä kun satasen vauhdista mentiin ilman polttoaineen syöttöä?
Näyttää siltä, että vikamahdollisuuksia on useita, autossa on ollut parisen viikkoa normaalia pidempi starttivieteri, joten olisiko siirtopumppu ensimmäinen epäilyn kohde. Keskustelua voisi jatkaa vaikka jossain toisessa topicissa, vaikka tuolla: viewtopic.php?t=28110
Pekka Kajaanista
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Honda VF1000F2
Aprilia RST Futura 2001
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Honda VF1000F2
Aprilia RST Futura 2001