Avautumisketju
Valvoja: Moderators
Re: Avautumisketju
Kaupunki lunasti naapuritontin vanhan pienkerrostalon. Liittyy bulevardiprojektiin. Sekään hirviö ei ole kuollut… Nyt alkaa purku - ja tietenkin heti tyylikkäästi tie poikki ja kaikki meistä eteenpäin motissa. Aika paljon myös tapahtuu turhan lähellä Stelviota!
-
- Viestit: 1060
- Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
- Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts
Re: Avautumisketju
voi olla Stelviolla kohta nenä kipeänä kun alkaa rojua lentää
- nipaka
- Viestit: 2280
- Liittynyt: 26 Syys 2018, 17:54
- Car(s): Fiat Punto Dynamic 1.2
Joitain takapotku Fiateja
Ex:Italiaanoja ja joitain volkkareita. - Paikkakunta: Askola
Re: Avautumisketju
^^
Nyt kuvaamaan Stelvion maalipinta. Kuvaan mukaan sivu tuoreesta sanomalehdestä. On todiste siitä että kuva on otettu purkutyön aloittamisen jälkeen.
Nyt kuvaamaan Stelvion maalipinta. Kuvaan mukaan sivu tuoreesta sanomalehdestä. On todiste siitä että kuva on otettu purkutyön aloittamisen jälkeen.
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
- palkus
- Viestit: 5554
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
- Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Avautumisketju
Tää Luigin 10v valmistuksen päättymisestä ja sitten kaputt
Ei niinku mistään löydy tuota oljyn lämmön/tason anturia, edes vanhaa. Toinen avautuminen on se, että vaikka tämän tiesin, niin en hommannut ajoissa hyllyyn.

"puhun niin totta kuin osaan"
-
- Viestit: 2546
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): M-B Clk 200 -05. Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Re: Avautumisketju
Joskus neljä kuukautta sitten eräs varaosaliike lupasi myydä minulle Bemarin mittaristoon yhden uuden ja yhden käytetyn osan.
Sitten seurasi yli kolmen kuukauden hiljaisuus vaikka välillä laitoin sähköpostia, ei mitään kuulunut takaisin.
No tänään noin neljän kuukauden jälkeen tuli osat joista molemmat on vähän väärää mallia (uuden osan malli oli tarkkaan myyjällä tiedossa ja käytetyn tarkentavan tiedon olisi minulta saanut jos olisin tiennyt sen ilmoittamisen tarpeen) ja käytetyssä osassa on kaksi naarmua paikassa joka jää näkyviin..
Huomioitavaa vielä että kun kyseinen tyyppi vielä alku kesästä vastaili viesteihin niin jo tyyliin viikon hiljaisuuden jälkeen tuli viesti joka valitti pitkällä kaavalla sitä miten hänellä on kiireitä muiden asioiden kanssa..
Jos olisi vain alunperin keskittynyt hoitamaan tämän tilauksen kunnolla selittelyjen ja säheltämisen sijaan niin olisi molemmilta osapuolilta säästynyt hitosti aikaa ja vaivaa.
Sitten seurasi yli kolmen kuukauden hiljaisuus vaikka välillä laitoin sähköpostia, ei mitään kuulunut takaisin.
No tänään noin neljän kuukauden jälkeen tuli osat joista molemmat on vähän väärää mallia (uuden osan malli oli tarkkaan myyjällä tiedossa ja käytetyn tarkentavan tiedon olisi minulta saanut jos olisin tiennyt sen ilmoittamisen tarpeen) ja käytetyssä osassa on kaksi naarmua paikassa joka jää näkyviin..
Huomioitavaa vielä että kun kyseinen tyyppi vielä alku kesästä vastaili viesteihin niin jo tyyliin viikon hiljaisuuden jälkeen tuli viesti joka valitti pitkällä kaavalla sitä miten hänellä on kiireitä muiden asioiden kanssa..
Jos olisi vain alunperin keskittynyt hoitamaan tämän tilauksen kunnolla selittelyjen ja säheltämisen sijaan niin olisi molemmilta osapuolilta säästynyt hitosti aikaa ja vaivaa.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER 

- Maunu
- Viestit: 3622
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): Junior Speziale Electrica 2025, Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Re: Avautumisketju
Tänään kaivoin Stelvion talvirenkaat esille ja aloin vaihtamaan parempaa rengasta vanteille.
Renkaat oli hienosti pakattu pusseihin, pussin poiston jälkeen huomasin, että edellinen omistaja oli merkannut vanteen sijainnin kätevästi naarmuttamalla mustaan vanteen sisäpintaan EV noin 5cm kokoisilla kirjaimilla. Tietty lisäksi oli merkitty sama asia myös keskilätkän taakse asiallisesti tussilla.
En voi edes ymmärtää, mitä tuolla tiedolla edes tekee!!! Itse ainakin katson aina asennus vaiheessa renkaat läpi ja päätän mihin rengas asennetaan.
Tässäkin tapauksessa renkaassa on pyörimissuunta, joten eipä tuota voi laittaa kuin eteen tai taakse. Jos ei tiedä miten renkaat on olleet tai mihin rengas on paras laittaa niin miksi edes yrittäisi. Onhan rengasliikkeet olemassa.
Talvivanteet ovat muuten aivan virheettömät, mutta tuolla tempulla arvo tippui huomattavasti. Saa tuon nyt onneksi maalattua, jos oikein alkaa harmittamaan.
Renkaat oli hienosti pakattu pusseihin, pussin poiston jälkeen huomasin, että edellinen omistaja oli merkannut vanteen sijainnin kätevästi naarmuttamalla mustaan vanteen sisäpintaan EV noin 5cm kokoisilla kirjaimilla. Tietty lisäksi oli merkitty sama asia myös keskilätkän taakse asiallisesti tussilla.
En voi edes ymmärtää, mitä tuolla tiedolla edes tekee!!! Itse ainakin katson aina asennus vaiheessa renkaat läpi ja päätän mihin rengas asennetaan.
Tässäkin tapauksessa renkaassa on pyörimissuunta, joten eipä tuota voi laittaa kuin eteen tai taakse. Jos ei tiedä miten renkaat on olleet tai mihin rengas on paras laittaa niin miksi edes yrittäisi. Onhan rengasliikkeet olemassa.
Talvivanteet ovat muuten aivan virheettömät, mutta tuolla tempulla arvo tippui huomattavasti. Saa tuon nyt onneksi maalattua, jos oikein alkaa harmittamaan.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
- Jiitee
- Viestit: 4613
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe. Jonossa 116-Giulietta 2.0 TC ( 2. sarja )
ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Avautumisketju
Tuo renkaiden merkintä tai pussitus sijainnin mukaan ilmaisemaan pussiin on ihan normitapa aika monella ja itsekin sen teenMaunu kirjoitti: ↑15 Loka 2023, 15:38Tänään kaivoin Stelvion talvirenkaat esille ja aloin vaihtamaan parempaa rengasta vanteille.
Renkaat oli hienosti pakattu pusseihin, pussin poiston jälkeen huomasin, että edellinen omistaja oli merkannut vanteen sijainnin kätevästi naarmuttamalla mustaan vanteen sisäpintaan EV noin 5cm kokoisilla kirjaimilla. Tietty lisäksi oli merkitty sama asia myös keskilätkän taakse asiallisesti tussilla.
En voi edes ymmärtää, mitä tuolla tiedolla edes tekee!!! Itse ainakin katson aina asennus vaiheessa renkaat läpi ja päätän mihin rengas asennetaan.
Tässäkin tapauksessa renkaassa on pyörimissuunta, joten eipä tuota voi laittaa kuin eteen tai taakse. Jos ei tiedä miten renkaat on olleet tai mihin rengas on paras laittaa niin miksi edes yrittäisi. Onhan rengasliikkeet olemassa.
Talvivanteet ovat muuten aivan virheettömät, mutta tuolla tempulla arvo tippui huomattavasti. Saa tuon nyt onneksi maalattua, jos oikein alkaa harmittamaan.
toki rengaspusseja käyttämällä. Saman puoliset menee näppärästi edestä taakse ja päin vastoin.
Onko maalimerkinnät siis vanteen näkyvällä puolella ? Jos sisäpuolella niin eihän ne
sieltä näy…? Tapoja on toki monia, mutta maalifiksillähän saat nuo pois jos kovasti häiritsevät.

Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- palkus
- Viestit: 5554
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
- Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Avautumisketju
^Joskus näkyy oikein siinä julkisivupuolella puolassa kunnon tussilla piirrettynä jotta vt
Se tussihan menee siittä lakasta läpi, joten kohtuu pysyvä merkintä 


"puhun niin totta kuin osaan"
- Polforea
- Viestit: 11763
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Avautumisketju
Jos sen asennuskulman välttämättä haluaa merkitä, niin ainoa oikea tapa on liidulla kulutuspintaan. Saa tehtyä ison, erottuvan ja näkyvän tekstin, joka on helppo lukea ja löytää ja joka kuluu pois ennenkö häiritsee seuraavaa vaihtoa.
Vihoviimeinen virhe on merkitä asennuskulma vanteeseen, koska rengas on kuitenkin se, jonka paikkaa halutaan vaihtaa tai olla vaihtamatta. Paitsi tietenkin aktiivisen TPMS:n kanssa, jolloin paineantureiden on hyvä täsmätä oikeaan kulmaan eli pyöriä ei vispata ristiin.
Vihoviimeinen virhe on merkitä asennuskulma vanteeseen, koska rengas on kuitenkin se, jonka paikkaa halutaan vaihtaa tai olla vaihtamatta. Paitsi tietenkin aktiivisen TPMS:n kanssa, jolloin paineantureiden on hyvä täsmätä oikeaan kulmaan eli pyöriä ei vispata ristiin.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
Re: Avautumisketju
Laitetaan nyt tähän ketjuun kuva-arvoitus koska siihen liittyy kevyesti avautumista. Mitä näette alla olevassa kuvaparissa?




- Polforea
- Viestit: 11763
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Avautumisketju
Racea näkyy. Kuten Tärjetom joskus totesi, "Ruostereiät on kevyempiä kuin hiilikuitu".
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
Re: Avautumisketju
Hmm... Motosporttia koska poikittaistuki. Melkein putkikeulainen.
Kyseessä tänä vuonna, 300km sitten katsastetun auton iskaritorni josta aurinko paistaa läpi.
Ja koska kyseessä Meganen joku sport versio olevinaan niin tehtaan poikittaistuki on vakiona. Poikittaistuki on ilmeisesti estänyt ainakin osaltaan estänyt tornin romahduksen vaikka se on melkein kokonaan ympäriruostunut. Kumma että on kestänyt iskaritestin tärinän.
ARV-6 ja tämä appiukon ex-Renault alkavat rapistamaan uskoa katsastukseen...
-
- Viestit: 377
- Liittynyt: 11 Kesä 2015, 00:16
- Car(s): Ex: Giulietta MA '12, 75 2.0 '86, 75 1.6 '88
- Paikkakunta: Varsinais-Suomi
Re: Avautumisketju
^
Ostin muutama vuosi sitten Ruotsista auton, joka oli alle 3kk aikaisemmin katsastettu siellä. Purkaessani etualatukivartta huomasin, että pallonivelen hahlossa oli välystä noin 1.5mm - ihan siinä rajalla, että pallo olisi päässyt hyppäämään irti kolostaan. Katsastuksen jälkeen autolla oli ajettu alle 1000 km. Tosin olen muutenkin jo kauan aikaa suhtautunut katsastukseen erittäin epäluuloisesti.
Ostin muutama vuosi sitten Ruotsista auton, joka oli alle 3kk aikaisemmin katsastettu siellä. Purkaessani etualatukivartta huomasin, että pallonivelen hahlossa oli välystä noin 1.5mm - ihan siinä rajalla, että pallo olisi päässyt hyppäämään irti kolostaan. Katsastuksen jälkeen autolla oli ajettu alle 1000 km. Tosin olen muutenkin jo kauan aikaa suhtautunut katsastukseen erittäin epäluuloisesti.
Re: Avautumisketju
Voe elämä näitä punasia valoja. Seisot aamu 5:ltä minuutin kolmessa risteyksessä eikä ketään näy yhtään missään. Tuntee ittensä tyhmäksi siinä joskus.
Ei ihme, että jengi vetää punasiin aamyöllä jarrutamatta. Varmaan joku valvomomo ukko hihittää kahvin ääressä näyttö ruudun eessä, että "kappas sielä se Toiiota taas seisoo, eilen se tuli 15 minsaa aikasemmin. EHEHE... empäs paina tätä vaihtonappia vielä minuuttiin jos suoran toisessa päässä näkyis vaikka orastavat auton valot..."
Ei ihme, että jengi vttuuntuuu liikenteessä, kun holhotaan ku pikkulasta tuola. Jos ei aamu 5:ltä osaa ajaa kolaritta töihin läpi näistä risteyksistä, niin on varmaan parempi olla ajamatta ollenkaan enää koskaan....

Ei ihme, että jengi vetää punasiin aamyöllä jarrutamatta. Varmaan joku valvomomo ukko hihittää kahvin ääressä näyttö ruudun eessä, että "kappas sielä se Toiiota taas seisoo, eilen se tuli 15 minsaa aikasemmin. EHEHE... empäs paina tätä vaihtonappia vielä minuuttiin jos suoran toisessa päässä näkyis vaikka orastavat auton valot..."
Ei ihme, että jengi vttuuntuuu liikenteessä, kun holhotaan ku pikkulasta tuola. Jos ei aamu 5:ltä osaa ajaa kolaritta töihin läpi näistä risteyksistä, niin on varmaan parempi olla ajamatta ollenkaan enää koskaan....

-
- Viestit: 2678
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): pikaladattava hybridi
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Avautumisketju
^tyhmät pelkällä aikaohjelmalla toimivat valot. Siis ei tunnisimia autoille. Normi suoritus.
Kannattaa joskus kokeilla jalkaisin/pyörällä liikkumista. Kevyttä liikennettä kyykytetään aikaohjelmilla JA painonapeilla. Eli ristyksessä pyörii se aikaohjelma, jonka kierros kestää hiljaisenkin liikenteen aikaan 1-3 minuuttia. Myös pienissä risteyksissä, jos ja kun niiden valot on kytketty seuraamaan lähistöllä olevan isomman risteyksen valo-ohjelmaa. Mutta... kevyelle liikenteelle ei syty vihreää, vaikka autoliikenteessä sopiva sauma olisikin, jos kyykytysnappia ei ole painettu.
Lisäksi sitä nappia pitää painaa riittävän ajoissa, sanotaan 20 s ennen kuin olisi tilaisuus sytyttää vihreä. Muutoin se on voi voi, ootellaan ensin valo-ohjelman kierros loppuun ja sytytetään vihreä vasta seuraavalla kierroksella. Eli odottelu kestää usein pidempään kuin valo-ohjelman kierros. Autoilla sentään se keskimääräinen odotusaika on (teoriassa) 0,5 kertaa valo-ohjelman kesto.
Jep, useimmat (kuten allekirjoittanut) polkee punaisia päin. Jos nappia painaa, niin ensin turhaa odottelua tyhjällä tiellä ja kun valot lopulta (½...3 min kuluttua) suvaitsee vaihtua, niin silloin paikalle saattaa tupsahtaa pari autoakin. Turhaa seisomista kaikille.
Itseasiassa useimmat jalankulkijat painavat nappia ja kävelevät sitten yli punaisia päin. Kun autoille lopulta syttyy punaiset, heppu paineelee jo kaukana...
Ainoa paikka, missä napeilla on selvä vaikutus valo-ohjelmaan on keskelle suoraan tietä lätkäistyt valot suojatien kohdalla, Näissähän autoille palaa koko ajan vihreä siihen asti, kunnes joku painaa nappia. Toki osaan näistäkin on ymmärretty ohjelmoida riittävä viive, jotta jalkamies ehtii yli ennen kuin autoille syttyy punaiset
Kannattaa joskus kokeilla jalkaisin/pyörällä liikkumista. Kevyttä liikennettä kyykytetään aikaohjelmilla JA painonapeilla. Eli ristyksessä pyörii se aikaohjelma, jonka kierros kestää hiljaisenkin liikenteen aikaan 1-3 minuuttia. Myös pienissä risteyksissä, jos ja kun niiden valot on kytketty seuraamaan lähistöllä olevan isomman risteyksen valo-ohjelmaa. Mutta... kevyelle liikenteelle ei syty vihreää, vaikka autoliikenteessä sopiva sauma olisikin, jos kyykytysnappia ei ole painettu.
Lisäksi sitä nappia pitää painaa riittävän ajoissa, sanotaan 20 s ennen kuin olisi tilaisuus sytyttää vihreä. Muutoin se on voi voi, ootellaan ensin valo-ohjelman kierros loppuun ja sytytetään vihreä vasta seuraavalla kierroksella. Eli odottelu kestää usein pidempään kuin valo-ohjelman kierros. Autoilla sentään se keskimääräinen odotusaika on (teoriassa) 0,5 kertaa valo-ohjelman kesto.
Jep, useimmat (kuten allekirjoittanut) polkee punaisia päin. Jos nappia painaa, niin ensin turhaa odottelua tyhjällä tiellä ja kun valot lopulta (½...3 min kuluttua) suvaitsee vaihtua, niin silloin paikalle saattaa tupsahtaa pari autoakin. Turhaa seisomista kaikille.
Itseasiassa useimmat jalankulkijat painavat nappia ja kävelevät sitten yli punaisia päin. Kun autoille lopulta syttyy punaiset, heppu paineelee jo kaukana...
Ainoa paikka, missä napeilla on selvä vaikutus valo-ohjelmaan on keskelle suoraan tietä lätkäistyt valot suojatien kohdalla, Näissähän autoille palaa koko ajan vihreä siihen asti, kunnes joku painaa nappia. Toki osaan näistäkin on ymmärretty ohjelmoida riittävä viive, jotta jalkamies ehtii yli ennen kuin autoille syttyy punaiset

Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
- Polforea
- Viestit: 11763
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Avautumisketju
Liikennevalojen tärkein tehtävä on hidastaa liikennettä, sen ne tekee hyvin.
Missä vaan on kiva seistä punasissa kattomassa kun kukaan ei mee mihkään, mutta Pasilassa saa aamuisin seistä vihreissä kattomassa, kun kukaan ei mee mihkään. Se Triplansillan(?) itäpään risteys on niin hienosti synkattu viereisiin, että vihreistä ehlä 30% ajasta on tehokasta, eli pääsee ajamaan eteenpäin.
Ne suoran tien suojatievalot vasta hauska juttu onkin, nehän on tehtt nimenomaan hidastamaan jalankulkijoita. Meinaan jos niitä valoja ei olisi, voisi jalankulkijat vaan mennä ja autoilijoiden pitäis väistää aina. Fillaristejahan ne teoriassa auttaa, mutta oisi lähea aina nopeempi taluttaa pyörä yli jalankulkijana kuin oottaa niitä valoja.
Missä vaan on kiva seistä punasissa kattomassa kun kukaan ei mee mihkään, mutta Pasilassa saa aamuisin seistä vihreissä kattomassa, kun kukaan ei mee mihkään. Se Triplansillan(?) itäpään risteys on niin hienosti synkattu viereisiin, että vihreistä ehlä 30% ajasta on tehokasta, eli pääsee ajamaan eteenpäin.
Ne suoran tien suojatievalot vasta hauska juttu onkin, nehän on tehtt nimenomaan hidastamaan jalankulkijoita. Meinaan jos niitä valoja ei olisi, voisi jalankulkijat vaan mennä ja autoilijoiden pitäis väistää aina. Fillaristejahan ne teoriassa auttaa, mutta oisi lähea aina nopeempi taluttaa pyörä yli jalankulkijana kuin oottaa niitä valoja.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
- Isola
- Viestit: 2094
- Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
- Car(s): Thesis, スバル, una macchina razionale ed una berlina a 4 porte
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Avautumisketju
Tuon muuten totesi Tampereen liikenneinsinööri joskus ysärillä lehdessäkin.
Järkiautoilija. H4, I5 ja V8 x 2. Etu-, taka- ja neliveto x 2. Puuttuu kaasuturbiini ja yliveto.
- karila
- Viestit: 1228
- Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
- Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
- Paikkakunta: Turku
Re: Avautumisketju
Juu, totesin saman Sisiliassa. Punainen valo ei välttis pysäytä liikennettä, mutta hidastaa jonkin verran
- Kari
- TeroPee
- Viestit: 1628
- Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
- Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Avautumisketju
Itse käytän merkkaamiseen pultinreikään laitettavia muovisia merkkejä. Ne piirtää kellä on liitua.Polforea kirjoitti: ↑15 Loka 2023, 20:19Jos sen asennuskulman välttämättä haluaa merkitä, niin ainoa oikea tapa on liidulla kulutuspintaan. Saa tehtyä ison, erottuvan ja näkyvän tekstin, joka on helppo lukea ja löytää ja joka kuluu pois ennenkö häiritsee seuraavaa vaihtoa.
Vihoviimeinen virhe on merkitä asennuskulma vanteeseen, koska rengas on kuitenkin se, jonka paikkaa halutaan vaihtaa tai olla vaihtamatta. Paitsi tietenkin aktiivisen TPMS:n kanssa, jolloin paineantureiden on hyvä täsmätä oikeaan kulmaan eli pyöriä ei vispata ristiin.
- palkus
- Viestit: 5554
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
- Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Avautumisketju
Ensin 2 viikkoa korvatulehdusta ja nyt sitten oksennustauti päälle. Töitäkin pitäisi tehdä ja muuta, mutta ei. En muista korvatulehdusta ennen kokeneeni, enkä nyt sentään koko kahtaviikkoa sängyssä maannut. Olis menny tuo tulehdus kyllä viikossakin, jos olisin saanut heti kunnon lääkettä.
"puhun niin totta kuin osaan"
Paikalla
Re: Avautumisketju
Kansalainen soitti ja tiedusteli Stelvio QF:ää, se on on posia.
Kun immeistä haastatattelin, niin hän ei ollut koskaan koskenutkaan Alfaan ja oli vain tosi kiinnostunut jousituksen jäykkyydestä. Juu,u.
Koeajolle pitäisi päästä, että tulee sitten se jäykkä alusta todettua.
Eikö mikään muu ole autossa kiinnostavaa, kuin se jousituksen mahdollinen epämukavuus.
QF:n alusta on jäykkä, se todettakoon. Auto joka kulkee ainakin 280 km/h ja menee mutkiin kuin Porsche 911 on aika jämäkkä.
No huomenna hän saa sitten todeta, että alusta on jäykkä eikä hän tule koskaan olemaan valmis kohtaamaan hopeisissa kuorissa olevaa
hullunmyllyä jonka pakoputkista syöksee helvetintulet.
Nimimerkki pessimisti ei pety
Kun immeistä haastatattelin, niin hän ei ollut koskaan koskenutkaan Alfaan ja oli vain tosi kiinnostunut jousituksen jäykkyydestä. Juu,u.
Koeajolle pitäisi päästä, että tulee sitten se jäykkä alusta todettua.
Eikö mikään muu ole autossa kiinnostavaa, kuin se jousituksen mahdollinen epämukavuus.
QF:n alusta on jäykkä, se todettakoon. Auto joka kulkee ainakin 280 km/h ja menee mutkiin kuin Porsche 911 on aika jämäkkä.
No huomenna hän saa sitten todeta, että alusta on jäykkä eikä hän tule koskaan olemaan valmis kohtaamaan hopeisissa kuorissa olevaa
hullunmyllyä jonka pakoputkista syöksee helvetintulet.
Nimimerkki pessimisti ei pety
Autokaupan ammattilainen
Re: Avautumisketju
Autojen myyminen lienee sekin joskus raskas kutsumus…HANU kirjoitti: ↑13 Marras 2023, 21:23Kansalainen soitti ja tiedusteli Stelvio QF:ää, se on on posia.
Kun immeistä haastatattelin, niin hän ei ollut koskaan koskenutkaan Alfaan ja oli vain tosi kiinnostunut jousituksen jäykkyydestä. Juu,u.
Koeajolle pitäisi päästä, että tulee sitten se jäykkä alusta todettua.
Eikö mikään muu ole autossa kiinnostavaa, kuin se jousituksen mahdollinen epämukavuus.
QF:n alusta on jäykkä, se todettakoon. Auto joka kulkee ainakin 280 km/h ja menee mutkiin kuin Porsche 911 on aika jämäkkä.
No huomenna hän saa sitten todeta, että alusta on jäykkä eikä hän tule koskaan olemaan valmis kohtaamaan hopeisissa kuorissa olevaa
hullunmyllyä jonka pakoputkista syöksee helvetintulet.
Nimimerkki pessimisti ei pety
Paikalla
Re: Avautumisketju
Tämä keissi ei liity pisnekseen ollenkaan, vaan kyseessä oma auto niin asiaan suhtautuu tietysti tunteella.lerppu kirjoitti: ↑13 Marras 2023, 22:15Autojen myyminen lienee sekin joskus raskas kutsumus…HANU kirjoitti: ↑13 Marras 2023, 21:23Kansalainen soitti ja tiedusteli Stelvio QF:ää, se on on posia.
Kun immeistä haastatattelin, niin hän ei ollut koskaan koskenutkaan Alfaan ja oli vain tosi kiinnostunut jousituksen jäykkyydestä. Juu,u.
Koeajolle pitäisi päästä, että tulee sitten se jäykkä alusta todettua.
Eikö mikään muu ole autossa kiinnostavaa, kuin se jousituksen mahdollinen epämukavuus.
QF:n alusta on jäykkä, se todettakoon. Auto joka kulkee ainakin 280 km/h ja menee mutkiin kuin Porsche 911 on aika jämäkkä.
No huomenna hän saa sitten todeta, että alusta on jäykkä eikä hän tule koskaan olemaan valmis kohtaamaan hopeisissa kuorissa olevaa
hullunmyllyä jonka pakoputkista syöksee helvetintulet.
Nimimerkki pessimisti ei pety
Autokaupan ammattilainen
Paikalla
Soon parempi pysyä pois keittiöstä jos ei kestä kuumuutta.
Re: Avautumisketju
Asiat meni kuten ennustinkin. QF Stelvio oli alustaltaan liian jäykkä, rengasmelua oli liikaa, muutakin ajomelua oli liikaa ja pakoputkistakin kuului ääntä.HANU kirjoitti: ↑13 Marras 2023, 23:10Tämä keissi ei liity pisnekseen ollenkaan, vaan kyseessä oma auto niin asiaan suhtautuu tietysti tunteella.lerppu kirjoitti: ↑13 Marras 2023, 22:15Autojen myyminen lienee sekin joskus raskas kutsumus…HANU kirjoitti: ↑13 Marras 2023, 21:23Kansalainen soitti ja tiedusteli Stelvio QF:ää, se on on posia.
Kun immeistä haastatattelin, niin hän ei ollut koskaan koskenutkaan Alfaan ja oli vain tosi kiinnostunut jousituksen jäykkyydestä. Juu,u.
Koeajolle pitäisi päästä, että tulee sitten se jäykkä alusta todettua.
Eikö mikään muu ole autossa kiinnostavaa, kuin se jousituksen mahdollinen epämukavuus.
QF:n alusta on jäykkä, se todettakoon. Auto joka kulkee ainakin 280 km/h ja menee mutkiin kuin Porsche 911 on aika jämäkkä.
No huomenna hän saa sitten todeta, että alusta on jäykkä eikä hän tule koskaan olemaan valmis kohtaamaan hopeisissa kuorissa olevaa
hullunmyllyä jonka pakoputkista syöksee helvetintulet.
Nimimerkki pessimisti ei pety
Soon parempi pysyä pois keittiöstä jos ei kestä kuumuutta.
Autokaupan ammattilainen
Paikalla
Re: Avautumisketju
Noup. En myy autoja enää, ainoastaan omia siviililaitteita. Kansalainen saa jatkaa matkaa 400 tkm ajetulla SQ5 Audilla, kun se on käteen sopivampi laite.
Autokaupan ammattilainen
Paikalla
Re: Avautumisketju
Ei ole mitään onniteltavaa, en vain myy autoja henkilökohtaisesti. Minulla on toisenlaisia toimenkuvia.
Autokaupan ammattilainen
Paikalla
- Cotzy
- Viestit: 1125
- Liittynyt: 07 Maalis 2019, 22:33
- Car(s): Stelvio MultiAir Turbo Q4 280 First Edition -17, 166 3.0 V6 man. Distinctive -01, Brera 3.2 JTS V6 man. Q4 -06 & Carado A464 -11
- Paikkakunta: Turku
Re: Avautumisketju
No kun se nyt noin meni, sun pitäisi saada talliin vaihdettua QF:llä pehmeämpi MultiAir-Stelvio, jonka vois sitten vaihtaa siihen noin saman suorituskyvyn SQ5:een. Olisi sitten yksi tyytyväinen alfisti enemmänHANU kirjoitti: ↑15 Marras 2023, 12:56Noup. En myy autoja enää, ainoastaan omia siviililaitteita. Kansalainen saa jatkaa matkaa 400 tkm ajetulla SQ5 Audilla, kun se on käteen sopivampi laite.


Pystyn kyllä kestämään upeita ajo-ominaisuuksia, katumaastoutumiskelvottomia pakoääniä tunneleissa, kevyttä kylkiluiden runtelua suunnanvaihdoissa, hereilläolon tarvetta nopeassa ajossa varsinkin talvella, dynaamista bensiininkulutusta ja muita ankeita alfismeja

Peräkoukun puute kyllä harmittaisi.
Pitänee tulla koeajolle, ennenkuin myyt sen QF:n.
Cotzy
Paikalla
Re: Avautumisketju
Ei mikään olisi mukavampaa kuin ottaa MultiAir-Stelvio vaihdossa Monster Stelvioon.Cotzy kirjoitti: ↑15 Marras 2023, 17:10No kun se nyt noin meni, sun pitäisi saada talliin vaihdettua QF:llä pehmeämpi MultiAir-Stelvio, jonka vois sitten vaihtaa siihen noin saman suorituskyvyn SQ5:een. Olisi sitten yksi tyytyväinen alfisti enemmän. Mutta sulla sitten se Audi tallissa
.
Pystyn kyllä kestämään upeita ajo-ominaisuuksia, katumaastoutumiskelvottomia pakoääniä tunneleissa, kevyttä kylkiluiden runtelua suunnanvaihdoissa, hereilläolon tarvetta nopeassa ajossa varsinkin talvella, dynaamista bensiininkulutusta ja muita ankeita alfismeja.
Peräkoukun puute kyllä harmittaisi.
Pitänee tulla koeajolle, ennenkuin myyt sen QF:n.
Cotzy
Autokaupan ammattilainen
- Jiitee
- Viestit: 4613
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe. Jonossa 116-Giulietta 2.0 TC ( 2. sarja )
ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Avautumisketju
No niin, liukkautta E-P:llä tiellä ja kaduilla havaittavissa ja niinpä SUV-Mersu ikäpappan ohjaamana tuli tänään Niron kylkeen että kolahti kohtaamistilanteessa. Vähän sain väistettyä ettei ihan päittäin tullut. Onneksi oli 40 km:n rajoitusalueella taajamassa tuo. Ei henkilövahinkoja. Ja onneksi ei plugari syttynyt palamaan. Ja päästiin noin 500 m kotoa vasta...
Noh, vakuutusbyrokratia aloitettu, mutta ainahan noissa piru vie jää tappiolle. Huoh ... molemmat ovet ja b-pilari kuskin puolelta saaneet alhaalta kovin osumaa.. hinurikuski veikkaili lunastukseen menoa, katsotaan miten menee.
Noh, vakuutusbyrokratia aloitettu, mutta ainahan noissa piru vie jää tappiolle. Huoh ... molemmat ovet ja b-pilari kuskin puolelta saaneet alhaalta kovin osumaa.. hinurikuski veikkaili lunastukseen menoa, katsotaan miten menee.

Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too
Re: Avautumisketju
Jos kukaan ei loukannut itseään niin siinä ensimmäinen voitto. Pelti on halpaa kun ihmiseen vertaa.
Lunnaista uusia Kia kehiin?
Lunnaista uusia Kia kehiin?
- Jiitee
- Viestit: 4613
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe. Jonossa 116-Giulietta 2.0 TC ( 2. sarja )
ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Avautumisketju
Näin on, henkiset vauriot 80- vuotiaalla vastapuolella varmaan pahimmat tässä tapauksessa.
Nirosta / Kiasta vaimo kyllä tykännyt, joten katsotaan…

Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- Jiitee
- Viestit: 4613
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe. Jonossa 116-Giulietta 2.0 TC ( 2. sarja )
ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Avautumisketju
Niin, lunastukseen meni Niro n:o 1 (korjauskustannusarvio 65 % käyvästä arvosta, ja Niro n:o 2 hankittu vastapuolen vakuutuksen piikkiin.
Kannattaisi vastaavaa sattumusta varten pitää auto aina alle 3 v ja alle 50 tkm ajettuna niin lisähintaan olisi IF:lta ainakin saanut vielä isomman lunastusarvon... mutta kallista autonpitoahan tuo muuten olisi.
Kannattaisi vastaavaa sattumusta varten pitää auto aina alle 3 v ja alle 50 tkm ajettuna niin lisähintaan olisi IF:lta ainakin saanut vielä isomman lunastusarvon... mutta kallista autonpitoahan tuo muuten olisi.

Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too
Re: Avautumisketju
En korjannut ennakonpidätystä. Huomenna tilipäivä. Verottaja tulee varmaan käymään, eiköhän se nyt ainakin ton kuusen vielä tuosta olohuoneen nurkasta vie…
-
- Viestit: 1437
- Liittynyt: 16 Kesä 2013, 20:52
- Car(s): Lancia Delta -09
Fiat Tempra 1,6 SX -96
Fiat 128 Panorama -77
Fiat Bravo "HeviGeeTee" -97
Beta 390 RR -18 - Paikkakunta: Mäntyharju
Re: Avautumisketju
Viikonloppuna lumia siivotessa tipahti lingosta vetovarren tappi. En tuota huomannut heti, linko ylös ja traktorilla nytkäytys taaksepäin. Murjaisi sitten nivelakseli lingon akselin pään poikki. Eihän siinä auttanut kun siirtää linko tallin eteen, ottaa rälläkkä ja hitsi esiin. Reilusti seevaten lingon pään tumppi ja irtioleva boorillinen osa. Muutaman iteroinnin vaati, että sain keskelle ja suoraan. Kun totesin olevan kohdillaan, niin sitten vaan täyttämään ja totesin ihan hyvä tulleen. Sain lumet lingottua, mutta illalla saunassa aloin ihmetellä kun naama tuntuu hassulta. Sitten tajusin, että tumppia rihdatessa laitoin jokusen hepsin ilman maskia ja migissä jotain 220..250 A virtaa. Ei sit muuta tarvinnut. Ei hirmu pahasti palanut, mutta sen verta, että muistutti kyllä kuinka äkkiä isommilla virroilla iho ottaa itseensä.
Pizza, pasta, mafia!
Flappy paddles - löysät polkimet.
Flappy paddles - löysät polkimet.
-
- Viestit: 377
- Liittynyt: 11 Kesä 2015, 00:16
- Car(s): Ex: Giulietta MA '12, 75 2.0 '86, 75 1.6 '88
- Paikkakunta: Varsinais-Suomi
Re: Avautumisketju
Sentään et silmiä satuttanut onneksi. Joskus nuorena ja nykyistäkin tyhmempänä annoin kiireen haitata harkintakykyä ja hitsailin Volkkarin pohjan valmiiksi vaikka automaattimaski toimi huonosti. Meni yli vuorokausi sen jälkeen pää kokonaan peiton alla pimeässä kieriskellessä. Ja näissä aina on jännä ilmiö kuinka se vamma ilmaantuu selvästi vasta jälkikäteen. Mutta sulla on nyt etelän loma jo hoidettuna alta pois, vaikkei vielä ole edes jouluun ehditty!Gasket kirjoitti: ↑19 Joulu 2023, 20:44Viikonloppuna lumia siivotessa tipahti lingosta vetovarren tappi. En tuota huomannut heti, linko ylös ja traktorilla nytkäytys taaksepäin. Murjaisi sitten nivelakseli lingon akselin pään poikki. Eihän siinä auttanut kun siirtää linko tallin eteen, ottaa rälläkkä ja hitsi esiin. Reilusti seevaten lingon pään tumppi ja irtioleva boorillinen osa. Muutaman iteroinnin vaati, että sain keskelle ja suoraan. Kun totesin olevan kohdillaan, niin sitten vaan täyttämään ja totesin ihan hyvä tulleen. Sain lumet lingottua, mutta illalla saunassa aloin ihmetellä kun naama tuntuu hassulta. Sitten tajusin, että tumppia rihdatessa laitoin jokusen hepsin ilman maskia ja migissä jotain 220..250 A virtaa. Ei sit muuta tarvinnut. Ei hirmu pahasti palanut, mutta sen verta, että muistutti kyllä kuinka äkkiä isommilla virroilla iho ottaa itseensä.
- mutt
- Viestit: 5786
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60
Re: Avautumisketju
Väljät hihat lyhytvartisten hanskojen kanssa hitsatessa, niin saa hauskoja punarajoja kyynärvarsiin. Tai hitsaa t-paidassa (koska helle), niin alkaa Bepanthenia kulumaan. Tyhmyys sattuu, olen huomannut. 

Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
-
- Viestit: 2565
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): Fiat 131 Supermirafiori 2000TC, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Renko
Re: Avautumisketju
n. 60x100mm punertunut neliö silmien alueella on kanssa kovaa valuuttaa baarissa.
Fiat ja Lancia varaosat. https://www.saminosat.net/tuotteet.html
-
- Viestit: 1437
- Liittynyt: 16 Kesä 2013, 20:52
- Car(s): Lancia Delta -09
Fiat Tempra 1,6 SX -96
Fiat 128 Panorama -77
Fiat Bravo "HeviGeeTee" -97
Beta 390 RR -18 - Paikkakunta: Mäntyharju
Re: Avautumisketju
Ei onneksi silmissä mitään. Sen verta ahdas on traktorin ja lingon väli, että oli paljon helpompi heftata ilman maskia vaikka mulla ihan laadukas automaattimaski onkin. Eiköhän taas muista tuonkin jokusen vuoden. Joskus noin 20 v sitten piti kesällä tehdä äkkiä pikkuhomma. Hihaton paita päällä ja vedin muutaman noin 10 cm sauman. Taisi sen aikaisessa migissä olla virrat tapissa, eli 180 A. Puolet yläkropasta kuori nahka irti.. Joskus vielä kun oli töissä asennushommissa, niin vähän ahtaassa paikassa poltin puikkoa. Jossain vaiheessa jäi puikko kiinni ja sitä ravistamaan irti. Kun lähti, niin kuuma pää sujahti samalla vauhdilla turvakengän sisään. Jotenkin kyljelläni mykkyrässä kun olin, niin onnistui tuokin. Hyvin muuten kesäkuumalla tuollainen palovamma tulehtuu ja kun ei oikein ilman kenkiäkään pärjää, niin hankaa nilkan syrjää kokoajan. Jos puikko jää kiinni, niin kannattaa vaan laskea se kolvista irti ja sitten irroittaa puikko.
Pizza, pasta, mafia!
Flappy paddles - löysät polkimet.
Flappy paddles - löysät polkimet.
- nipaka
- Viestit: 2280
- Liittynyt: 26 Syys 2018, 17:54
- Car(s): Fiat Punto Dynamic 1.2
Joitain takapotku Fiateja
Ex:Italiaanoja ja joitain volkkareita. - Paikkakunta: Askola
Re: Avautumisketju
Ilmatieteenlaitos antaa varoituksen että jossain saattaa olla lämpötila -30°C. Kohta tulee varoitus siitä että sataa vettä ja nettiyhteydessä saattaa olla viivettä.
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
- Polforea
- Viestit: 11763
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Avautumisketju
Elä ny, ohan tuo paljon vakavamman kuulonen varotus kuin se aikaisempi uutisoitu varoitus, että talvella saattaa sataa lunta.
Toisaalta hyvä että näistä uutisoidaan, ehkä jossain vaiheessa tälläiset salaisuudet saavuttavat mm. arkkitehdit, jotka sitten hoksaavat, ettei lumisateisessa maassa oikeastaan kannata laittaa ulko-ovea lappeen alle.
Toisaalta hyvä että näistä uutisoidaan, ehkä jossain vaiheessa tälläiset salaisuudet saavuttavat mm. arkkitehdit, jotka sitten hoksaavat, ettei lumisateisessa maassa oikeastaan kannata laittaa ulko-ovea lappeen alle.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
-
- Viestit: 2565
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): Fiat 131 Supermirafiori 2000TC, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Renko
Re: Avautumisketju
Onneksi vaativat ovien päälle lumiesteet. Minäkin laitoin, kahdella peltikattoruuvillla lopputarkastuksen ajaksi.
Siinä on nimittäin jiiri, 15 asteen kaltevuus ja Pural matta -pinnoite. Sellaista lumi/suoja/myrsky yhdistelmää ei olekaan että tuolta tulisi lumi alas.
Ei tule oikein edes katon isolta lappeelta tuon Puralin päältä, vaikka kaltevuus on yli 45 astetta.
Siinä on nimittäin jiiri, 15 asteen kaltevuus ja Pural matta -pinnoite. Sellaista lumi/suoja/myrsky yhdistelmää ei olekaan että tuolta tulisi lumi alas.
Ei tule oikein edes katon isolta lappeelta tuon Puralin päältä, vaikka kaltevuus on yli 45 astetta.
Fiat ja Lancia varaosat. https://www.saminosat.net/tuotteet.html
- Turre
- Viestit: 338
- Liittynyt: 29 Kesä 2009, 23:37
- Car(s): 156 2.0 JTS -03 (Oikkuli)
156 SW 2.0 JTS -02 (Villikko)
156 SW 1.8 TS -05 (Maanikko)
156 SW 2.5 V6 -03 (Vararikko)
Mitsubishi Outlander mk1 2.4 -05 (Ronsu II) - Paikkakunta: Kangasniemi
Re: Avautumisketju
Ei kai tuo -30 pohjoidessa edes hätkäytä, mutta ei se Keski-Suomen tienoilla enää mikään joka talvinen ilmiö ole, saati etelämmässä.
Duct tape is like the force: It has a dark side and a light side and it holds the universe together.
- palkus
- Viestit: 5554
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
- Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Avautumisketju
Poika (7v) tuumaili, että pitäisi alkaa juutuuppi-videoita tekemään. Olen joskus yhden ratapäivä-ajoni pätkän laittanut ja kauhee homma. Nää nykyajan touhut 

"puhun niin totta kuin osaan"
Paikalla
Re: Avautumisketju
Kiva kun on pörssisähköllä lämpiävät 160 m2 taloa ja 70 m2 autotallia.
Autokaupan ammattilainen
Re: Avautumisketju
Pörssisähköhinta on sähkönmyyjien täysin manipuloitavissa, mutta ei haittaa kun on kaksi tulisijaa, pari ilmalämpöpumppua ja kaksi 20 kwh: yösähkömassavaraajaa.
Näistä voi sitten valita halvimman vaihtoehdon.
Kusetusta pörssisähköhinnoittelu joka tapauksessa on.
Näistä voi sitten valita halvimman vaihtoehdon.
Kusetusta pörssisähköhinnoittelu joka tapauksessa on.