Alfa Romeo Giulia 952
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 1028
- Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
- Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Molemmat toimintavarmoja. Dieselissä 60tkm hihnanvaihtoväli, Bensassa 60tkm multiair vaihtoväli.
- Pujazuba
- Viestit: 2366
- Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
- Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Omissa autoissa bensat olleet vikaherkempiä ja dieselit toisaalta melkein täysin huolettomia.
Nyt Diesel Giuliettan tilalle tuli Diesel Giulia.
Kulutuksessa diesel on merkittävästi kannattavempi.
ZF:n laatikko toimii kuin unelma ja tottelee urheilullista Giuliaa täydellisessä harmoniassa auton luonteen kanssa.
Nyt Diesel Giuliettan tilalle tuli Diesel Giulia.
Kulutuksessa diesel on merkittävästi kannattavempi.
ZF:n laatikko toimii kuin unelma ja tottelee urheilullista Giuliaa täydellisessä harmoniassa auton luonteen kanssa.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Molemmat koneet ruksuttavat varsinkin kylmänä samalla nuotilla, vääntävät alhaalta tautisesti mutta eivät kierrä ja ZF:n 8-lovisen toiminta ja perävälitykset on kummassakin sovitettu loistavasti kohdilleen. Kummassakin polttoaineluukku bi-muovista tehty pakkasanturi.
Jos olisin Giorgio-platformin päälle tehtyä laitetta nyt etsimässä niin Giuliaa katsoisin bensa-Velocena ja Stelviota dieselinä Velocen sisustalla.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Noniin, hyvä kuulla, kiitos vinkeistä. Varmaan täälläkään ei suositella pitkiä huolto/öljynvaihtovälejä, vaan suosiolla puolittaa valmistajan suositteleman öljynvaihtovälin ensimmäiseksi. Mitä vähemmän ajetun ostaa, niin sitä vähemmän pitkät huoltovälit on ehtiny aiheuttaa mitään haasteita tulevaisuutta ajatellen.
Käyttöauto: 159 2,4JTDm -08
Kesäauto: 9-5 Aero -04 19T#7
Kesäauto: 9-5 Aero -04 19T#7
- lerppu
- Viestit: 6155
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Pieni tarkennus ansioituneen jäsen FinPatin arvioon 2litran MA bensamoottorista. Kiertää se (kun ei ole tottunut liian hyvään). - Mutta vasta kun sen ohjelmoi. Varsinkin järkyttävästi bittiteholeikattu 200hp versio - Hmm - kiertää kyllä, mutta löylyä ei ole. 280hp versio kiertää paremmin ja vetojakin on.Zete kirjoitti: ↑19 Marras 2023, 12:12Noniin, hyvä kuulla, kiitos vinkeistä. Varmaan täälläkään ei suositella pitkiä huolto/öljynvaihtovälejä, vaan suosiolla puolittaa valmistajan suositteleman öljynvaihtovälin ensimmäiseksi. Mitä vähemmän ajetun ostaa, niin sitä vähemmän pitkät huoltovälit on ehtiny aiheuttaa mitään haasteita tulevaisuutta ajatellen.
Vasta moottorinohjauksen päivityksellä tulee hauskaa ylärekisteriin.
Ei mitään Busson kiekumista, mutta nykymoottorille ihan jees. Ja Stelvion tapauksessa Super ja Veloce ovat tärkeiltä osiltaan identtiset. Jakkaroille jos laittaa painoarvoa, niin sitten Velocea - mutta siinäkin voi ruumiin mittasuhteet näytellä yllättävän isoa roolia.
Öljyt vaihdetaan kaikkiin niillä voideltaviin moottoreihin ajoissa. Ennen valmistajan mielipidettä, mutta viimeistään ensin vastaan tulevan lyhimmän rajan mukaan. Ei merkkisidonnainen asia.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Lerppu kirjoitti:
”Mutta vasta kun sen ohjelmoi. Varsinkin järkyttävästi bittiteholeikattu 200hp versio - Hmm”
”Hmm” tosiaan !
Tuota en voi kyllä allekirjoittaa ollenkaan. Itse kaksi V-6 moottorista 156 omistaneena väitän että ero lähinnä mottoriäänissä V-6 mallien hyväksi. Ne kyllä kiekasee kovaa ja korkealle ja röhnöttää sordiinot perään, ja konehuone kyllä nätti - se myönnettävä.
Käytännön suorituskyvyssä ei juuri käytännön eroa. 156 GTA pinkasee 0-100 / 6,2 sec
Giulia 200 hp / 6,6 sec Ja normiajossa ei tuota edes huomaa, epäilenpä että radallakaan.
Giulia 200 hp lähtee yhtä lailla ”rykäisemällä” eikä edes D- moodi tarvitse olla päällä, mikä vain tekee ohjauksen keinotekoisen jäykäksi - mielestäni..!
Sama keinotekoinen jäykkyys vaivanneena myös Mito:n ja Giulietan D- moodeja, näitäkin useamman omistaneena, joten omasta kokemuksesta puhun. Eli N-moodilla useampi satatuhatta menty, joskus D:tä kokeilleena, mutta vain kokeilleena.
Tämä tietenkin minun ja vain minun mielipiteeni, enkä loukkaannu, jos joku kehtaa olla eri mieltä…
”Mutta vasta kun sen ohjelmoi. Varsinkin järkyttävästi bittiteholeikattu 200hp versio - Hmm”
”Hmm” tosiaan !
Tuota en voi kyllä allekirjoittaa ollenkaan. Itse kaksi V-6 moottorista 156 omistaneena väitän että ero lähinnä mottoriäänissä V-6 mallien hyväksi. Ne kyllä kiekasee kovaa ja korkealle ja röhnöttää sordiinot perään, ja konehuone kyllä nätti - se myönnettävä.
Käytännön suorituskyvyssä ei juuri käytännön eroa. 156 GTA pinkasee 0-100 / 6,2 sec
Giulia 200 hp / 6,6 sec Ja normiajossa ei tuota edes huomaa, epäilenpä että radallakaan.
Giulia 200 hp lähtee yhtä lailla ”rykäisemällä” eikä edes D- moodi tarvitse olla päällä, mikä vain tekee ohjauksen keinotekoisen jäykäksi - mielestäni..!
Sama keinotekoinen jäykkyys vaivanneena myös Mito:n ja Giulietan D- moodeja, näitäkin useamman omistaneena, joten omasta kokemuksesta puhun. Eli N-moodilla useampi satatuhatta menty, joskus D:tä kokeilleena, mutta vain kokeilleena.
Tämä tietenkin minun ja vain minun mielipiteeni, enkä loukkaannu, jos joku kehtaa olla eri mieltä…
- lerppu
- Viestit: 6155
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Onhan näitä ollut. Itsellä toki vain yksi Busso, mutta Mitoja ja Giuliettoja kaksi molempia, T-JET ja MA… Ja tuo Stelvio ehti melkein vuoden olla perus 200hp ennen Stage II -softausta. Aika monta kertaa kaverin 200hp Giuliaa olen ajanut ja vielä useammin duunikaverin hauskaa QV tct Giuliettaa. Ja vielä toisen kaverin diesel Giuliaa. Ja muutaman vuoden ajelin parilitraisella GT JTS:llä. Ja onhan se isojötsikin muutaman kerran testattuna. Ja twinspark varttikuusi. Ja Busso 3litran versiona 75 keulalla… Mutta se pippelinvenytyksestä ennen kuin joku oikea Alfauros ui keskusteluun ja avaa sepaluksensa…MeSoma kirjoitti: ↑19 Marras 2023, 16:12Lerppu kirjoitti:
”Mutta vasta kun sen ohjelmoi. Varsinkin järkyttävästi bittiteholeikattu 200hp versio - Hmm”
”Hmm” tosiaan !
Tuota en voi kyllä allekirjoittaa ollenkaan. Itse kaksi V-6 moottorista 156 omistaneena väitän että ero lähinnä mottoriäänissä V-6 mallien hyväksi. Ne kyllä kiekasee kovaa ja korkealle ja röhnöttää sordiinot perään, ja konehuone kyllä nätti - se myönnettävä.
Käytännön suorituskyvyssä ei juuri käytännön eroa. 156 GTA pinkasee 0-100 / 6,2 sec
Giulia 200 hp / 6,6 sec Ja normiajossa ei tuota edes huomaa, epäilenpä että radallakaan.
Giulia 200 hp lähtee yhtä lailla ”rykäisemällä” eikä edes D- moodi tarvitse olla päällä, mikä vain tekee ohjauksen keinotekoisen jäykäksi - mielestäni..!
Sama keinotekoinen jäykkyys vaivanneena myös Mito:n ja Giulietan D- moodeja, näitäkin useamman omistaneena, joten omasta kokemuksesta puhun. Eli N-moodilla useampi satatuhatta menty, joskus D:tä kokeilleena, mutta vain kokeilleena.
Tämä tietenkin minun ja vain minun mielipiteeni, enkä loukkaannu, jos joku kehtaa olla eri mieltä…
Asiaan. Moottorin kierrosherkkyys ja iloinen kaasunvaste ylärekisterissä on eri asia kuin suorituskyky. Viivalta irtoamisella on aika vähän tekemistä moottorin luonteen kanssa. Muistelen isäukon Audi A8:sia, jossa oli joku perkeleellinen V10 tms 500+ hp. Lähti aivan tautisesti ja oli samalla yksi kamalimmista koneista joihin olen joutunut törmäämään. Tyystin tunnoton ja kaasupoljin olo jonkinlainen annostelija, ei herkkä hallintalaite. Moottorin kierrosherkkyys on osa sen luonnetta - ja kierrosherkällä koneella on taipumus olla oikein hienosti hallittavissa. Pysyminen tehoalueella voi olla joskus haastavampaa, mutta palkitsee tunnokkaasti ja parhaassa tapauksessa melodisesti!
Perus 2 litran MA kuristettuna 200hp tehoon moottorinohjauksella on sekä teho- että vääntökäyrältään n. 4000rpm ylöspäin tasainen rajoittimeen asti. Se luo tunteen siitä että ”ei kierrä”, vaikka kierrosluku tosiaan nousee. Mitään lisää ei tapahdu. 280hp on parempi, jopa ihan kelvollinen. Mutta omassa Stelviossa menee tosi iloisesti rajaan softattuna. Ja ei hävetä kertoa että näin käy säännöllisesti. Moottorin ääni on kyllä pettymys…
-
- Viestit: 133
- Liittynyt: 08 Syys 2004, 02:00
- Car(s): Giulia Veloce Ti -2022
- Paikkakunta: Imatra
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Pistin manuaalin tilaukseen, joten nyt on kokemusta (factory-manual -linkki). Siellä on tarjolla korjaamokäsikirjan lisäksi myös osanumerolista/kaavio sekä kytkentäkaaviot. Tuli kahdessa arkipäivässä linkki kun olin antanut myös VIN-numeron. Ihan kattavan tuntuinen paketti. Pdf:llä kokoa 1 Giga. Nätisti osioitu kirjanmerkeillä. Kuvat mustavalkoisia kuvia. Kyllähän noilla ohjeilla hommat saa tehtyä, mutta parempiakin olen nähnyt (esim Ducatin vastaava). Maksoi satkun ja on minusta sen väärti.Petteri kirjoitti: ↑16 Marras 2023, 09:46Tuo ensimmäinen linkki vaikuttaa lupaavalta. Siellä on kolme osaa; itse manuaali, osakatalogi ja kytkentäkaavio. Maksaa yhteensä yli 200. Ettei mene helppoon ja osta ihan roskaa, onko kokemusta onko kuranttia tavaraa?Pujazuba kirjoitti: ↑15 Marras 2023, 02:12Siinä olisi muutama:
https://www.factory-manual.com/alfa-romeo-giulia&52&389
https://haynes.com/en-gb/car-manuals/alfa-romeo
"I’m too old to drive boring cars"
- matti_vuorio
- Viestit: 1540
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Saitko varaosalistan Euroopan vaiko jenkkien -numeroilla?
- Pujazuba
- Viestit: 2366
- Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
- Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Onko Giulian kuskin penkinlämmitys todellakin niin tehoton että sitä ei huomaa vai onko minulla nyt kolmannessa Alfa Romeossa kyseinen vika edelleen.
- Cotzy
- Viestit: 914
- Liittynyt: 07 Maalis 2019, 22:33
- Car(s): Stelvio MultiAir Turbo Q4 280 First Edition -17, 166 3.0 V6 man. Distinctive -01, Brera 3.2 JTS V6 man. Q4 -06, & DS3 Crossback E-Tense -21, Carado A464 -11
- Paikkakunta: Turku
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Joo, ja Stelvion nahkapenkeissäkin perä ruskistuu niin, että myös pienemmille tehoasetuksille on käyttöä hetkisen kuluttua.
Cotzy
Cotzy
-
- Viestit: 133
- Liittynyt: 08 Syys 2004, 02:00
- Car(s): Giulia Veloce Ti -2022
- Paikkakunta: Imatra
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Otin vain Workshop Manual'n.matti_vuorio kirjoitti: ↑20 Marras 2023, 15:16Saitko varaosalistan Euroopan vaiko jenkkien -numeroilla?
"I’m too old to drive boring cars"
Re: Alfa Romeo Giulia 952
https://centerlinealfa.com/catalog/giulia-seat-tilt-kit
Tuollainen tilt kit olisi voinut muuten auttaa hieman telttatuoleissakin.
Tuollainen tilt kit olisi voinut muuten auttaa hieman telttatuoleissakin.
- Pujazuba
- Viestit: 2366
- Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
- Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS
Re: Alfa Romeo Giulia 952
-
- Viestit: 133
- Liittynyt: 08 Syys 2004, 02:00
- Car(s): Giulia Veloce Ti -2022
- Paikkakunta: Imatra
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Miten siististi olette onnistuneet sisätilan lämppärin kiinnityksessä? Ei näy oikein olevan mitään valmista ruuvinpaikkaa, mitä voisi käyttää.
"I’m too old to drive boring cars"
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Ainakin näin onnistuu helposti. Kuvan mukaisessa kiinnityskohdassa muovi riittävän jäykkää/paksua, joten lämppärin aluslevyn saa helposti ruuvattua kiinni.
- Liitteet
-
- Lämppärikiinnity
- IMG_0391.jpg (115.36 KiB) Katsottu 4652 kertaa
-
- Viestit: 133
- Liittynyt: 08 Syys 2004, 02:00
- Car(s): Giulia Veloce Ti -2022
- Paikkakunta: Imatra
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Aika näkösälle jäisi noin. Katselin että alempana ja taaempana olisi yksi pieni paneli, mutta aika hennoksi kiinnitys jäisi siinä kuten vähän vihjasit.
"I’m too old to drive boring cars"
- Tommi
- Viestit: 661
- Liittynyt: 17 Loka 2003, 16:44
- Car(s): Stelvio QF, MiTo QV, (barchetta)
- Paikkakunta: Espoo
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Mulla on siellä jalkatilan "katossa" nyt just en ole autossa, enkä ole itse kiinnittänyt, niin en tarkemmin muista. Ei näy kuin kumartamalla se lämppäri.
Stelvio QF, MiTo QV (+barchetta); Ex: 156 SW Super, GTV TB, 159 SW 3.2, Giulia 2.0
- Jiitee
- Viestit: 4484
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.
ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Sillä kartturin jalkatilan "katossa" päinhän on se kabiinin puhallin moottoreineen. Pääseekö vielä vaihtamaan raitisilmasuodattimen kuitenkin ?
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too
-
- Viestit: 133
- Liittynyt: 08 Syys 2004, 02:00
- Car(s): Giulia Veloce Ti -2022
- Paikkakunta: Imatra
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Tuo voisi olla hyvä idea. Voihan sen sitten vaikka irroittaa jos ei suodatinta pääse vaihtamaan. Polossa oli niin kivasti piilossa että oli siellä kesät-talvet. Oli mukavasti yksi muovien kiinnitysruuvi, jonka vaihtoi pidemmäksi joten ei tarvinnut reikiäkään porailla.
"I’m too old to drive boring cars"
- Tiige
- Viestit: 2934
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Tuonne sen itse jemmasin. Ei ole tiellä eikä paljon näy. Pohjalevy on kiinni pienillä ruuveilla lattiamatossa. Takana ei tuossa kohtaa ole mitään johtonippua. Haskalokeron alle "kattoon" en laittaisi. Raitisilmansuodattimen vaihto on tarpeeksi hankalaa muutenkin.
- Liitteet
-
- lämmitin.JPG (127.78 KiB) Katsottu 4492 kertaa
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
- Xehpuk
- Viestit: 802
- Liittynyt: 09 Loka 2009, 19:05
- Car(s): ex Pitkäkattoinen 159 2.0JTDm 2011
ex AR 156 V6 1998 - Paikkakunta: Valkeakoski
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Calixin lämppäreissä on telinevaihtoehtona myös maton reunan alle jemmautuva ja muovipaneelin reunaan puristuva malli. Kumpikaan ei riko mitään.
- h_lauri
- Viestit: 6715
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^Mulla taitaa olla tuommone. Iha pirun kätevä
-
- Viestit: 1028
- Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
- Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Mä pidin lattialla lämmitintä koska en halunnut tehdä reikiä minnekään. Jos oisin tienny tollasesta maton reunan alle jemmautuvasta niin sellasen oisin hommannu.
-
- Viestit: 133
- Liittynyt: 08 Syys 2004, 02:00
- Car(s): Giulia Veloce Ti -2022
- Paikkakunta: Imatra
Re: Alfa Romeo Giulia 952
GDW:n koukku. Sori kuvan huono laatu.
Eipä paljon näy koukun paikka kun takaa katsoo. Koukkupajalla laittoivat.
Viimeksi muokannut Petteri, 30 Marras 2023, 16:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"I’m too old to drive boring cars"
-
- Viestit: 133
- Liittynyt: 08 Syys 2004, 02:00
- Car(s): Giulia Veloce Ti -2022
- Paikkakunta: Imatra
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Joillakin foorumeilla on sanottu että ajomoodin asetus säilyy muistissa vaikka koneen sammuttaa. Minulla palaa takaisin N -moodiin vaikka sammutat D -moodissa. Onkohan jossakin joku asetus jota pitäisi muuttaa?
"I’m too old to drive boring cars"
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^^ eikö tarvinnut pilkkoa puskuria yhtään?
- matti_vuorio
- Viestit: 1540
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Jos auto on noinkin uusi, niin siinä se DNA nuppi on aina keskellä ja moodia muutetaan vääntämällä sitä jompaan kumpaan suuntaan. Vanhoissa autoissa nupissa on selkesti kolme eri asentoa joissa se moodi säilyy. Tämä lienee se ero näissä. Oletko kokeillut jos sammutat auton A-asennossa, niin säilyykö se muistissa?
-
- Viestit: 133
- Liittynyt: 08 Syys 2004, 02:00
- Car(s): Giulia Veloce Ti -2022
- Paikkakunta: Imatra
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Tuon mustan osan etureunaan tehtiin 14 cm ajosuunnassa leveä reikä. Poikkisuunnan leveyden määritteli sähköpistoke joka käännetään esiin kun tarvitaan. Ei näy ollenkaan jollei kurkista kontallaan auton alle. Lukko-osa koukussa on tuotu kätevästi ulommas, jolloin ei tarvitse etsiskellä avaimenreikää. Lisäksi reikä johon koukku tyrkätään suojataan kiinteällä taittuvalla läpällä joten ei tipahda matkasta (ei kuten Westfalialla).
Viimeksi muokannut Petteri, 30 Marras 2023, 19:03. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
"I’m too old to drive boring cars"
-
- Viestit: 133
- Liittynyt: 08 Syys 2004, 02:00
- Car(s): Giulia Veloce Ti -2022
- Paikkakunta: Imatra
Re: Alfa Romeo Giulia 952
En ole kokeillut kun en sitä koskaan käytä. En kyllä usko että sekään jää talteen.matti_vuorio kirjoitti: ↑30 Marras 2023, 17:39Jos auto on noinkin uusi, niin siinä se DNA nuppi on aina keskellä ja moodia muutetaan vääntämällä sitä jompaan kumpaan suuntaan. Vanhoissa autoissa nupissa on selkesti kolme eri asentoa joissa se moodi säilyy. Tämä lienee se ero näissä. Oletko kokeillut jos sammutat auton A-asennossa, niin säilyykö se muistissa?
"I’m too old to drive boring cars"
-
- Viestit: 1028
- Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
- Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts
Re: Alfa Romeo Giulia 952
2019 alkaen nappi on monostable ja se on siksi että silloin kaikkiin eu autoihin tuli vaatimus että se millä wltp on mitattu sen pitää siihen palata. EU:lle voit lähettää reklamaation aiheesta.
- Cloverleaf
- Viestit: 1599
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Tesla Model 3
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Voiko sen vanhan DNA-kytkimen asentaa noihin uudempiin autoihin, niin että toimii kuin alkupään autoissa? Lähinnä että haluaisikohan joku ostaa tuon mun 2016 mallin irrallisen DNA-kytkimen.
- matti_vuorio
- Viestit: 1540
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Ei pysty vaihtamaan ristiin. Uusi nuppi on väylässä kiinni.
-
- Viestit: 133
- Liittynyt: 08 Syys 2004, 02:00
- Car(s): Giulia Veloce Ti -2022
- Paikkakunta: Imatra
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Mielenkiintoista. Äsken tuli näyttöön ilmoitus että haluaa päivittää kaksi ohjelmaa. Kooltaan 1Mb. Kuittasin ok:n ja sitten sanoi että päivitetty. Ei ole muihin autoihin tullut näin lennosta päivityksiä. Toinen oli läheisyysanturijuttu ja olikohan toinen media sentteri. Käytti varmaan kännykkää modemina.
"I’m too old to drive boring cars"
- h_lauri
- Viestit: 6715
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Vähän houkuttaisi ostaa tuo, mutta kun ei ole ansiotuloja.Cloverleaf kirjoitti: ↑30 Marras 2023, 22:06Voiko sen vanhan DNA-kytkimen asentaa noihin uudempiin autoihin, niin että toimii kuin alkupään autoissa? Lähinnä että haluaisikohan joku ostaa tuon mun 2016 mallin irrallisen DNA-kytkimen.
-
- Viestit: 133
- Liittynyt: 08 Syys 2004, 02:00
- Car(s): Giulia Veloce Ti -2022
- Paikkakunta: Imatra
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Törmäsin jossakin foorumilla että kahdesta Giuliasta (diesel ja bensis melko uusi) oli öljypumpusta mennyt O-rengas ja vedet ja öljyt sekaisin. Ilkeä vika ja vähän hankala tarkkailla kun ei ole tuota öljytikkuakaan. Jäähdytysveden paisarista ehkä jotain näkee. Oletteko törmänneet missään mokomaan? Ei taida säännöllinen öljynvaihtokaan auttaa?
"I’m too old to drive boring cars"
- Tiige
- Viestit: 2934
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Ei ole paljon tullut ulkomaan foorumeita seurattua mutta ei havaintoa tämmöisestä. Giuliassa nyt 175tkm mittarissa ja vedet ja öljyt omilla osastoillaan. Pari edellistä kertaa itse vaihtanut öljyt eikä siinä ole ollut merkkejä jäähdytysnesteestä. Eikä kyllä paisarissakaan. Vaimon diesel stelviossa 150tkm eikä mitään erikoista.Petteri kirjoitti: ↑05 Joulu 2023, 19:39Törmäsin jossakin foorumilla että kahdesta Giuliasta (diesel ja bensis melko uusi) oli öljypumpusta mennyt O-rengas ja vedet ja öljyt sekaisin. Ilkeä vika ja vähän hankala tarkkailla kun ei ole tuota öljytikkuakaan. Jäähdytysveden paisarista ehkä jotain näkee. Oletteko törmänneet missään mokomaan? Ei taida säännöllinen öljynvaihtokaan auttaa?
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
- matti_vuorio
- Viestit: 1540
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Bensa versiossa ei ainakaan öljypumpussa ole nestekiertoa. Oisko kuitenkin öljynjäähdytykseen käytettävä lämmönvaihdin porsinut, koska se on kansipahvin ohessa ainoa paikka, missä nesteet voisivat mennä sekaisin tiivistepinnan pettäessä? En ole muuten tästä ilmiöstä kuullut.
- Pujazuba
- Viestit: 2366
- Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
- Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Kaksi kk sitten ostetussa Giuliassa ei toimi kuljettajan penkinlämmitin. Nyt vihdoin kylmemmillä keleillä havaittu. Napin valot syttyy kuitenkin. Matkustajan puoli toimii.
Mistä tämän sulake sijaitsee kun en näe käyttökirjan sulakelistoilta.
Kannattaisikohan olla myyjään yhteydessä kun kyseessä oli kuitenkin liike.
Mistä tämän sulake sijaitsee kun en näe käyttökirjan sulakelistoilta.
Kannattaisikohan olla myyjään yhteydessä kun kyseessä oli kuitenkin liike.
- matti_vuorio
- Viestit: 1540
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Ne on siellä peräkontin sähkökeskuksessa sulakkeet F18 ja F20, mutta koska vänkärin lämmitys toimii, niin ne ovat todennäköisesti ehjiä. Molempien istuinten ohjauksesta ja lämmityksestä vastaa kuljettajan istuinosan alla oleva CSWM moduuli. Peräkontin sähkökeskus syöttää tätä purkkia ja molempien istuinten lämmitysvastukset (istuin ja selkä) ovat suoraan kytkettynä tähän. Maadoitukset ovat erikseen molemmissa istuimissa ja siihen kuljettajan maapisteeseen G031 tulee mm. vasemman puolen ikkunat ja paljon muuta laiteita lähistöltä. Koska IPC:n led-valo kuitenkin toimii, niin purkki kommunikoi väylän kautta oikein. Jos sinulla on jo se MES hankittuna, niin helpoin on aloittaa tarkistamalla istuimen vikakoodit, koska se osaa kertoa, jos lämmitysvastuksen virtapiiri on oikosulussa tai poikki.
Operation:
The CSWM operates on fused battery current received from the ignition switch. The module is grounded to the body at
all times through the electrical connector. Inputs to the module include CAN-IHS bus data bus messages and standard
hardwired 12 volt power and ground. In response to inputs, the CSWM will control the battery current to the
appropriate heated seat elements.
When a heated seat switch IHS data bus signal is received by the CWSM, the module energizes the selected heated
seat element.
The CSWM will automatically transition the output from high to low after a period of time has elapsed. The CSWM will
automatically transition the output from low to off after a period of time has elapsed.
In addition to operating the heated seat elements, the heated seat module sends LED illumination messages to the
Instrument Panel Cluster (IPC). The IPC then sends the LED illumination message to the switch so that the
appropriate indicators are illuminated for any given heating level. Pressing the switch once will select high-level
heating. Pressing the switch a second time will select low-level heating. Pressing the switch a third time will shut the
heating elements off.
If the CSWM detects a heated seat element OPEN or SHORT circuit, it will record and store the appropriate Diagnostic
Trouble Code (DTC).
Operation:
The CSWM operates on fused battery current received from the ignition switch. The module is grounded to the body at
all times through the electrical connector. Inputs to the module include CAN-IHS bus data bus messages and standard
hardwired 12 volt power and ground. In response to inputs, the CSWM will control the battery current to the
appropriate heated seat elements.
When a heated seat switch IHS data bus signal is received by the CWSM, the module energizes the selected heated
seat element.
The CSWM will automatically transition the output from high to low after a period of time has elapsed. The CSWM will
automatically transition the output from low to off after a period of time has elapsed.
In addition to operating the heated seat elements, the heated seat module sends LED illumination messages to the
Instrument Panel Cluster (IPC). The IPC then sends the LED illumination message to the switch so that the
appropriate indicators are illuminated for any given heating level. Pressing the switch once will select high-level
heating. Pressing the switch a second time will select low-level heating. Pressing the switch a third time will shut the
heating elements off.
If the CSWM detects a heated seat element OPEN or SHORT circuit, it will record and store the appropriate Diagnostic
Trouble Code (DTC).
-
- Viestit: 358
- Liittynyt: 11 Kesä 2015, 00:16
- Car(s): Ex: Giulietta MA '12, 75 2.0 '86, 75 1.6 '88
- Paikkakunta: Varsinais-Suomi
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^^
On kyllä hienoa, kun näin syväluotaavaa informaatiota saadaan jakoon. Giulietta -ketjussa sama juttu. Iso peukku.
On kyllä hienoa, kun näin syväluotaavaa informaatiota saadaan jakoon. Giulietta -ketjussa sama juttu. Iso peukku.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Giulian mainosta väliin: https://www.youtube.com/watch?v=UIzwQbO ... CarPassion
- Cotzy
- Viestit: 914
- Liittynyt: 07 Maalis 2019, 22:33
- Car(s): Stelvio MultiAir Turbo Q4 280 First Edition -17, 166 3.0 V6 man. Distinctive -01, Brera 3.2 JTS V6 man. Q4 -06, & DS3 Crossback E-Tense -21, Carado A464 -11
- Paikkakunta: Turku
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Ja sitten Alfa Giulia QF:n omistamisen haasteista.
Se kun jatkuu ja jatkuu vaan…
https://m.youtube.com/watch?v=wpq7fOt3qY0
Malttakaa katsoa loppuun.
Oma Alfa Romeo unelma-auto ja unelma vain vahvistuu. Joskus .
Cotzy
Se kun jatkuu ja jatkuu vaan…
https://m.youtube.com/watch?v=wpq7fOt3qY0
Malttakaa katsoa loppuun.
Oma Alfa Romeo unelma-auto ja unelma vain vahvistuu. Joskus .
Cotzy
-
- Viestit: 133
- Liittynyt: 08 Syys 2004, 02:00
- Car(s): Giulia Veloce Ti -2022
- Paikkakunta: Imatra
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Tarkastin akkukengät. Otin auki ja olivat aika pahasti hapettuneita. Vinkkinä kannattaa tutkia ennen kuin oireilee (auto on 1,5 vuotta vanha). Eipä taas lisännyt uskoa noihin merkkihuoltoihin. Tässä ohjetta.
"I’m too old to drive boring cars"
- Pujazuba
- Viestit: 2366
- Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
- Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^ Hyvä pointti. On muuten monivaiheinen akun irroitus tuossa videossa.
Mulla on ollut tapana puhdistaa akun navat ja peittää kuparitahnalla.
Mulla on ollut tapana puhdistaa akun navat ja peittää kuparitahnalla.
- mutt
- Viestit: 5652
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Miksi kuparitahnaa? Jos navoissa alkaa ilmenemään sellaisia lämpötiloja, että kuparitahnalle on perusteita, on kengän mahdollinen kiinni juuttuminen pienimpiä ongelmista. Kenkien ja napojen materiaalin kanssa kupari ei ehkä harmillisia reaktioita kuitenkaan tee, mutta on tuohon olemassa oikeakin tuote:
https://www.motonet.fi/tuote/liqui-moly ... ct=48-1918
https://www.motonet.fi/tuote/liqui-moly ... ct=48-1918
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta