alfa 90, infoa/kokemuksia
Valvoja: Moderators
alfa 90, infoa/kokemuksia
Joo elin taida olla tulla alfistiksi, ja autovaihtona on nyt alfa 90 2.0 i.
Minkälaisia kokemuksia tästä autosta on ?
Minkälaisia kokemuksia tästä autosta on ?
- 90
- Viestit: 8053
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): 90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
allekirjoittanut taitaa olla niko tuomolan lisäksi ainoa forumilainen jolla moinen harvinaisuus hallussa on, rekisterissä noita taitaa olla tällä hetkellä n 16-20kpl suomessa.
tekniikka pitkälti yhteneväinen muiden 116-sarjan alfojen kanssa ja näitä mallejahan on Alfetta,Alfetta GT/GTV/GTV6, Giulietta ja 75 eli tekniikan osien saatavuus ihan hyvä.
valojen ja sisustan detaljien saatavuus on melko vaikeaa samoin kuin myös peltiosien eli käytännössä kannattaa siis syynätä kori tarkasti ja varmistua korin kunnosta koska 90:n oli viimmeinen alfa joka ruostui kunnolla, 75:n kestää ruostetta jo ihan eri malliin, siispä tuota 90.stä en suosittele ympärivuotiseen käyttöön.
ehdottomasti taltiomisen arvoinen malli jos vain hyväkuntoisen löytää.
90:ssä on se kiva puoli että malli on suomen mittakaavassa ja myöskin euroopan mittakaavassa jo melko harvinainen, varustelu myös paljon kattavampi kuin 75:ssa sisältäen vakiona mm:
-sähkölasit edessä ja takana.
-sähkösaatöiset penkit(selkänojat).
-erilliset lukuvalot takana.
-keskuslukko.
-autom säätyvä etuspoileri(V6)
-digimittaristo(Quatrifoglio oro)
lisävarusteena saatavilla ollut mm:
-ilmastointi.
-sähkökattoluukku.
-nahkasisusta.
-asiakisrjasalkku kojelautaan.
-ajotietokone.
-ATE mark II ABS-jarrut.
joihinkin suomiautoihin ruksattu listalta myös ilmastointi ja sähkökattoluukku mutta nämä yksilöt olleet pääasiassa kuusisylinterisiä.
toivotaan että tästä oli apuja...
tekniikka pitkälti yhteneväinen muiden 116-sarjan alfojen kanssa ja näitä mallejahan on Alfetta,Alfetta GT/GTV/GTV6, Giulietta ja 75 eli tekniikan osien saatavuus ihan hyvä.
valojen ja sisustan detaljien saatavuus on melko vaikeaa samoin kuin myös peltiosien eli käytännössä kannattaa siis syynätä kori tarkasti ja varmistua korin kunnosta koska 90:n oli viimmeinen alfa joka ruostui kunnolla, 75:n kestää ruostetta jo ihan eri malliin, siispä tuota 90.stä en suosittele ympärivuotiseen käyttöön.
ehdottomasti taltiomisen arvoinen malli jos vain hyväkuntoisen löytää.
90:ssä on se kiva puoli että malli on suomen mittakaavassa ja myöskin euroopan mittakaavassa jo melko harvinainen, varustelu myös paljon kattavampi kuin 75:ssa sisältäen vakiona mm:
-sähkölasit edessä ja takana.
-sähkösaatöiset penkit(selkänojat).
-erilliset lukuvalot takana.
-keskuslukko.
-autom säätyvä etuspoileri(V6)
-digimittaristo(Quatrifoglio oro)
lisävarusteena saatavilla ollut mm:
-ilmastointi.
-sähkökattoluukku.
-nahkasisusta.
-asiakisrjasalkku kojelautaan.
-ajotietokone.
-ATE mark II ABS-jarrut.
joihinkin suomiautoihin ruksattu listalta myös ilmastointi ja sähkökattoluukku mutta nämä yksilöt olleet pääasiassa kuusisylinterisiä.
toivotaan että tästä oli apuja...
-
- Viestit: 443
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 23:56
- Paikkakunta: Rannikko
alfa 90 omistajat
Iltaa taas
Eli ollaan siis liitytty tuohon kulttuuriklubiin, vähän vielä jännittää mihin sitä itsensä laittoi...
Mutta teknisistä infoista, onko kellään mitään hyvää teknistä matskua tuosta automallista ? Itseasiassa minulla ei ole edes perinteistä käyttöohjekirjaakaan.
Eli ollaan siis liitytty tuohon kulttuuriklubiin, vähän vielä jännittää mihin sitä itsensä laittoi...
Mutta teknisistä infoista, onko kellään mitään hyvää teknistä matskua tuosta automallista ? Itseasiassa minulla ei ole edes perinteistä käyttöohjekirjaakaan.
Tälläinen namu oli myynnissä Ruotsissa ja taitaa liikahtaa vieläkin noin 1000€:lla. V6:ta valmistettiin vain noin 6000 kappaletta.
http://www.alfapower.nu/viewthread.php?tid=14116&page=1
Tässä jotai rääpäisyä autosta:
http://www.carsfromitaly.com/alfaromeo/90.html
http://www.alfapower.nu/viewthread.php?tid=14116&page=1
Tässä jotai rääpäisyä autosta:
http://www.carsfromitaly.com/alfaromeo/90.html
- Ciancarlo
- Viestit: 1969
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
- Car(s): La macchina: senza macchina...
La moto: Duca 1199S Panigale - Paikkakunta: Hki
Re: alfa 90 omistajat
Ai ihme! Onnittelut!neliapila kirjoitti:
Eli ollaan siis liitytty tuohon kulttuuriklubiin, vähän vielä jännittää mihin sitä itsensä laittoi...
.
Terv. CC.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4906
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
- 90
- Viestit: 8053
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): 90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
tuossapa pari linkkiä joiden takaa saattais löytä jotain:
tämän linkin takaa löytyy Alfa Romeo 90 rekisteri: http://www.alfa90register.nl/
täältä löytyy kaikkea mahdollista tietoa alfa romeo 90:stä, myös kaikkien mallien tekniset tiedot: http://www.geocities.com/t.lupton/intro.html
tämän linkin takaa löytyy Alfa Romeo 90 rekisteri: http://www.alfa90register.nl/
täältä löytyy kaikkea mahdollista tietoa alfa romeo 90:stä, myös kaikkien mallien tekniset tiedot: http://www.geocities.com/t.lupton/intro.html
toinen 90 myynnissä http://www.alfapower.nu/viewthread.php?tid=17199
/Kaj
/Kaj
vähän lisäätietoja: Moottori on 3.0 QV 164.sesta. Portattu kansia, viritysnokat. tasapainoitettu kampiakseli, DTA-ruiskujärjestelmä. Läppärunkoja prätkämaailmalta ja kuusi sytytyspuolaa.
Pakosarjat Alfa EZ ZAGATO-mallista.
Teho: noin 255hk 6500rpm.
0-100km/h: 6,5sek
huippu: 240km/tim
Twinsparkin laatikko ja Sachsin vahvistettu kytkin.
YM.
eli aika kiva peli
/Kaj
Pakosarjat Alfa EZ ZAGATO-mallista.
Teho: noin 255hk 6500rpm.
0-100km/h: 6,5sek
huippu: 240km/tim
Twinsparkin laatikko ja Sachsin vahvistettu kytkin.
YM.
eli aika kiva peli
/Kaj
- Niko Tuomola
- Viestit: 561
- Liittynyt: 23 Loka 2003, 16:49
- Car(s): 166 ts , 75 ts
- Paikkakunta: Orivesi
Hyvä hyvä ! 90 Alfat alkaa todellakin olla melko harvinaisia. Mulla on ihan tuo perusversio 2.0 kaasarikoneella vm.-85. Ajatus on kyllä se vielä palauttaa loistoonsa. Nyt kieltämättä pikkuisen nolossa kunnossa. Toisaalta viimeisen katsastuksen jälkeen ei ole ajettu, kuin 2 viikkoa. Mielestäni on aika hieno auto ajella ja tykkään siitä vähintään yhtäpaljon, kuin tuosta 75 tessusta . Kunhan saan Miniprojektin alta pois, niin alan tutkimaan 90:n nykytilaa ja se laitetaan vielä varmasti kuntoon . Nimimerkki 90:n varustelistalta muuten puuttui tuo nopeuden mukaan säätyvä etuspoileri, joka ainakin mulla on .
- Niko Tuomola
- Viestit: 561
- Liittynyt: 23 Loka 2003, 16:49
- Car(s): 166 ts , 75 ts
- Paikkakunta: Orivesi
- Niko Tuomola
- Viestit: 561
- Liittynyt: 23 Loka 2003, 16:49
- Car(s): 166 ts , 75 ts
- Paikkakunta: Orivesi
- Niko Tuomola
- Viestit: 561
- Liittynyt: 23 Loka 2003, 16:49
- Car(s): 166 ts , 75 ts
- Paikkakunta: Orivesi
- Niko Tuomola
- Viestit: 561
- Liittynyt: 23 Loka 2003, 16:49
- Car(s): 166 ts , 75 ts
- Paikkakunta: Orivesi
Niin se on vedellyt ihan kamalasti vähän joka suuntaan . Ei se kuitenkaan mikään laho ole . Jos tarviit, niin käy katsomassa . Lähtee kyllä ihan ilmaiseksi tarvitsijalle . Paperitkin varmaan vielä jostain löytyy. Hylsyssä on ollut melkoiset korimuutos systeemit ja originaalimuotojen löytäminen vaatisi kittiä tai jotain poppamiestä .
- Niko Tuomola
- Viestit: 561
- Liittynyt: 23 Loka 2003, 16:49
- Car(s): 166 ts , 75 ts
- Paikkakunta: Orivesi
90:ssä on kyllä mun mielestä jotain, joka laittaaa sen omaan kategoriaansa, verrattuna noihin muihin aikalaisiinsa Alfoihin . Ruostuminen on tosiaankin aika kova ongelma, mutta toisaalta noin harvinaiselle värkille antaa pieniä etuoikeuksia. En ole kyllä koskaan vielä harkinnut siitä luopumista. On mun eka Alfa ja siksi ehkä myös rakkain . Tekniikkahan noissa on pomminvarma, mitä nyt kumiosat tuppaa hajoilemaan . Kardaanin kumimurkula pysäytti viimeksi ajoni . Siksi jäi seisomaan. Nyt on kaikenlaista pientä hommailtu ajankanssa, että laitetaan taas peli kuntoon . Ehkä ens kesänä, tai sitten seuraavana. Kansi siinä on halki ja vuotaa nesteitä ulospäin, mutta ehjäkin on jo hankittu tilalle. Tykkään kyllä tuosta ihan helvetisti.
- Niko Tuomola
- Viestit: 561
- Liittynyt: 23 Loka 2003, 16:49
- Car(s): 166 ts , 75 ts
- Paikkakunta: Orivesi
Tuli aikoinaan maalattua tuo punaiseksi ja harmitaa toisaalta vieläkin . Onneksi se maalattiin hyvillä maaleilla ja kori ei ole "kukkinut" sen jälkeen. Originaali väri oli grigio chiaro tai jotain . Hopean harmaa kuitenkin ja sellaiseksi se palautetaankin . Onneksi auto vaan ylimaalattiin ja ovenpielet ja muut luukkujen sisäpuolet on orggis värissä . Helpottaa melkoisesti jatkossa. Minillä tuli nyt harjoiteltua tuota metallihohdon maalausta. Tietoinen valinta .
- 90
- Viestit: 8053
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): 90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
aika paljon helpottaa kun eitarvi luukkujen ja oviaukkojen sisäpintoja maalailla, ehdottomasti kanattaa palauttaa aluperäiselle värille..jospa sitten joskus vaikka museorekisteriin..
kepössä oli myytävänä pari 90:stä, tummanharmaa 90 2.0 iniezione ja 90 metallinhohtovihreä 90 2.5 iniezione, kutosella hintaa 2300€ ajattelin soitella tuosta kuusimukisesta ja tiedustella josko vaihto seitenvitoseen onnistuisi...
kepössä oli myytävänä pari 90:stä, tummanharmaa 90 2.0 iniezione ja 90 metallinhohtovihreä 90 2.5 iniezione, kutosella hintaa 2300€ ajattelin soitella tuosta kuusimukisesta ja tiedustella josko vaihto seitenvitoseen onnistuisi...
- HR
- Viestit: 783
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
- Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi - Paikkakunta: Kempele
Ensin alkuun vilpittömät onnittelut treadin alustajalle hienon autovalinnan johdosta!
Eilen kaupungilla ajelllessa vaimo rupesi luettelemaan Alfa bongauksiaan, lähinnä 156'ia ja totesi lopuksi että ei 156 näkemisessä taida nykyään olla enään mitään mainittavaa ja että meillä on liian tavallinen auto. Itselle tuli mieleen että pitääköhän vaihtaa takaisin 155'een tai hakkia 166'nen tai peräti vaihtaa merkkiä. Eräs vaihtoehto olisi tietenkin hommata joku vanhempi Alfan sedan noin harrastusmielessä vaan kun ei oikein ole aikaa / säilytystiloja moiselle. Toisaalta jollain Alfa 90'llä tai Alfetalla kehtaisi paremmin lähteä esimerkiksi vaikka Bella Italiaan.
Eilen kaupungilla ajelllessa vaimo rupesi luettelemaan Alfa bongauksiaan, lähinnä 156'ia ja totesi lopuksi että ei 156 näkemisessä taida nykyään olla enään mitään mainittavaa ja että meillä on liian tavallinen auto. Itselle tuli mieleen että pitääköhän vaihtaa takaisin 155'een tai hakkia 166'nen tai peräti vaihtaa merkkiä. Eräs vaihtoehto olisi tietenkin hommata joku vanhempi Alfan sedan noin harrastusmielessä vaan kun ei oikein ole aikaa / säilytystiloja moiselle. Toisaalta jollain Alfa 90'llä tai Alfetalla kehtaisi paremmin lähteä esimerkiksi vaikka Bella Italiaan.
"Timing cingulum off et valuulas node"
ALFA ROMEO 90
No nyt on sitten alla alfa 90, 2.0i vm 1988.
Mitäs kaikkea sitä sitten pitää tietää, öljyt ja muut normaalia ?
Onko kellään ohjekirjasta tästä mallista, mieluusti ottaisi kopioversion.
Mitäs kaikkea sitä sitten pitää tietää, öljyt ja muut normaalia ?
Onko kellään ohjekirjasta tästä mallista, mieluusti ottaisi kopioversion.
- Kaalipata
- Viestit: 1422
- Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
- Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa - Paikkakunta: Nokia
Ei sinällään liity tähän ketjuun, mutta nettiautossa on myynnissä aikas komean näköinen yksilö.
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan
- Cotzy
- Viestit: 910
- Liittynyt: 07 Maalis 2019, 22:33
- Car(s): Stelvio MultiAir Turbo Q4 280 First Edition -17, 166 3.0 V6 man. Distinctive -01, Brera 3.2 JTS V6 man. Q4 -06, & DS3 Crossback E-Tense -21, Carado A464 -11
- Paikkakunta: Turku
Re: alfa 90, infoa/kokemuksia
Käyttöharrastealfailu ja harrastekäyttöalfailu on ollut niin nautittavaa, että museoitava todellinen kesä-Alfa on alkanut kiinnostamaan.
Joten 60-80 lukujen Alfat transaxle-tekniikalla on laitettu seurantaan. Joko vanhempaa avokkia tai itselle omimmalta tuntuvaa sedania.
Oma kiinnostuksen kohde nuoruuden 80-luvulta on Alfa 90, 75:n kanssa viimeiset itsenäiset Alfa-mallit hyvässä ja pahassa. Alfa 90:stä oli muutama aikalaishavainto ja perän muodot ovat 80-lukua parhaimmillaan. Alfa90registerin sivuille tulee piipahdettua selvästi liian taajaan .
Bertonen kynästä lähti samoihin aikoihin myös Citroen BX, mikä oli kokonaisuutena ehkä tasapainoisempi, kunnes ED-Design keksi laittaa muoviruuhen farmarin katolle .
Joten kiinnostaisi tietää 90-entusiasteilta mitä kannattaisi etsiä ja mitä välttää sopivaa Alfa Romeo 90:aa etsiessä?
Suomen Alfa 90 -tarjonta on olematonta, mutta pitkittäis-Bussoiset Quadrifoglio d'Oro tai facelift Super 2.5 l Iniezione kiinnostavat eniten.
Cotzy
Joten 60-80 lukujen Alfat transaxle-tekniikalla on laitettu seurantaan. Joko vanhempaa avokkia tai itselle omimmalta tuntuvaa sedania.
Oma kiinnostuksen kohde nuoruuden 80-luvulta on Alfa 90, 75:n kanssa viimeiset itsenäiset Alfa-mallit hyvässä ja pahassa. Alfa 90:stä oli muutama aikalaishavainto ja perän muodot ovat 80-lukua parhaimmillaan. Alfa90registerin sivuille tulee piipahdettua selvästi liian taajaan .
Bertonen kynästä lähti samoihin aikoihin myös Citroen BX, mikä oli kokonaisuutena ehkä tasapainoisempi, kunnes ED-Design keksi laittaa muoviruuhen farmarin katolle .
Joten kiinnostaisi tietää 90-entusiasteilta mitä kannattaisi etsiä ja mitä välttää sopivaa Alfa Romeo 90:aa etsiessä?
Suomen Alfa 90 -tarjonta on olematonta, mutta pitkittäis-Bussoiset Quadrifoglio d'Oro tai facelift Super 2.5 l Iniezione kiinnostavat eniten.
Cotzy
Re: alfa 90, infoa/kokemuksia
Omistajat tietävät paremmin, itse tullut vain ajeltua. Ei kai 90:ssä mitään varsinaisia mallikohtaisia ongelmia ollut? Jos vaihdelaatikossa vikaa, syy on ollut penkin ja ratin välissä. Surullista, ettei noita osattu käytettyinä arvostaa, kun alun perinkin vain 70 kpl. Ei ollut "urheilullinen", vaikka foorumilla aiemmin joskus todettiin, että 2.5 taisi olla toinen neliovinen Alfa, joka kulki yli kahtasataa. Jos museoitava hakusessa, kannattanee (kuten muissakin malleissa) välttää termejä "moottoriremppa tehty", "pientä laittoa" ja "helpolla museokilville".
-
- Viestit: 198
- Liittynyt: 29 Maalis 2018, 20:42
- Car(s): Alfa Romeo 75 1,6
BMW E91 325d M-Sport '07
BMW E46 320d '04
Ford Thunderbird 3,8 '91
Saab 900 2,3 '95
Mitsubishi Colt 1,2 '86 - Paikkakunta: Paimio
Re: alfa 90, infoa/kokemuksia
Hieno kiinnostuksen kohde sulla Cotzy. Itse pidin jo museoitavan 75:sen löytymistä pienenä ihmeenä, mutta kyllä tuo 90:nen on vielä huomattavasti haastavampi. Tosin tällä hetkellä näyttäisi nettiautossa "taas" olevan ainakin kuvien ja kertomuksen perusteella hienokuntoinen 75 1,6 koneella Nurmijärvellä, jos 75 sattuisi kiinnostamaan...
- Cotzy
- Viestit: 910
- Liittynyt: 07 Maalis 2019, 22:33
- Car(s): Stelvio MultiAir Turbo Q4 280 First Edition -17, 166 3.0 V6 man. Distinctive -01, Brera 3.2 JTS V6 man. Q4 -06, & DS3 Crossback E-Tense -21, Carado A464 -11
- Paikkakunta: Turku
Re: alfa 90, infoa/kokemuksia
^^ ja ^:
Kiitos kommenteista. Tämä museo-Alfan hankinta on varmaan useamman vuoden prokkis. Vaimo on sitä mieltä, että pihaan ei mitään pressukasoja tule. Joten ihan hyväkuntoista, ruosteetonta käyttöyksilöä etsin.
Noita hyväkuntoisilta vaikuttavia Noventoja on tarjolla lähinnä Sveitsissä, Italiassa ja Hollannissa, missä niitä arvostetaan näemmä enemmän lukumäärien ja laadukkuuden perusteella. Hinnat on yllättävän maltilliset vastaavakuntoisiin 75:iin ja 164:iin verrattuina. Joten hankintareissulle pitää lähteä joskus 2021-2022, jollei lähialueelta löydy jotain sopivaa. Mieli voi muuttua vielä mallin suhteen monasti. Mutta 60-80 -luku on haarukassa.
Cotzy
Kiitos kommenteista. Tämä museo-Alfan hankinta on varmaan useamman vuoden prokkis. Vaimo on sitä mieltä, että pihaan ei mitään pressukasoja tule. Joten ihan hyväkuntoista, ruosteetonta käyttöyksilöä etsin.
Noita hyväkuntoisilta vaikuttavia Noventoja on tarjolla lähinnä Sveitsissä, Italiassa ja Hollannissa, missä niitä arvostetaan näemmä enemmän lukumäärien ja laadukkuuden perusteella. Hinnat on yllättävän maltilliset vastaavakuntoisiin 75:iin ja 164:iin verrattuina. Joten hankintareissulle pitää lähteä joskus 2021-2022, jollei lähialueelta löydy jotain sopivaa. Mieli voi muuttua vielä mallin suhteen monasti. Mutta 60-80 -luku on haarukassa.
Cotzy
Re: alfa 90, infoa/kokemuksia
Novanta? Siis italiaksi. Novento olisi espanjaa.Cotzy kirjoitti:Novento
- Cotzy
- Viestit: 910
- Liittynyt: 07 Maalis 2019, 22:33
- Car(s): Stelvio MultiAir Turbo Q4 280 First Edition -17, 166 3.0 V6 man. Distinctive -01, Brera 3.2 JTS V6 man. Q4 -06, & DS3 Crossback E-Tense -21, Carado A464 -11
- Paikkakunta: Turku
Re: alfa 90, infoa/kokemuksia
^ Pahus, tyrkfeel.
No espanjalaiset kulkineet eivät enää System Porsche-kauden jälkeen kiinnosta.
Liikaa mutatoitunut Seatin perimä Klonksvaakkenin suuntaan.
Cotzy
No espanjalaiset kulkineet eivät enää System Porsche-kauden jälkeen kiinnosta.
Liikaa mutatoitunut Seatin perimä Klonksvaakkenin suuntaan.
Cotzy
- RaceAlfa
- Viestit: 229
- Liittynyt: 28 Huhti 2010, 08:06
- Car(s): 147 GTA, 147 2.0TS -07, 147 JTDm -08, 147 2.0 kilpuriaihio, Lancia Delta Integrale 16V, Giulia Super -72, Giulietta -82, Alfa 90 2.0 -85, Alfa 90 Super -88, 164 TS -89
Re: alfa 90, infoa/kokemuksia
Nostetaan vanhaa topiccia... Onkohan näitä Novantoja monta vielä olemassa Suomessa?
- Macela
- Viestit: 2658
- Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
- Car(s): .
'06 Brera 2.2
'01 166 2.5 V6
'99 156 2.5 V6
(ex: GT 3.2, GTV TS, 164 V6) - Paikkakunta: Pori
Re: alfa 90, infoa/kokemuksia
Trafin mukaan rekisterissä ollut 9kpl vuonna 2019
Re: alfa 90, infoa/kokemuksia
Vaimo on aina oikeassa, luonnollisesti. Ja nyt sait siis implisiittisen luvan hommata kunnon harrastetallin.
Olisikohan Turun läheisyydessä jotain konkurssiin menneitä autokorjaamoja tms. joissa nosturit ja öljynerotuskaivot valmiina?
- 90
- Viestit: 8053
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): 90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
Re: alfa 90, infoa/kokemuksia
Allekirjoittaneelta löytyy kaksi, malliltaan 90 2.5 V6 iniezione super eli viimeisiä tehtaalta rullanneita ysikymppisiä ,molemmat suomiautoja, valmistuneet vuonna -87 mutta ensirek tapahtunut molempien kohdalla vuonna -88
- 90
- Viestit: 8053
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): 90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
Re: alfa 90, infoa/kokemuksia
Allekirjoittaneelta löytyy kaksi malliltaan 90 2.5 V6 iniezione super eli ns facelifteja ja viimeisiä tehtaalta rullanneita ysikymppisiä ,molemmat suomiautoja, valmistuneet vuonna -87 mutta ensirek tapahtunut molempien kohdalla vuonna -88.
- RaceAlfa
- Viestit: 229
- Liittynyt: 28 Huhti 2010, 08:06
- Car(s): 147 GTA, 147 2.0TS -07, 147 JTDm -08, 147 2.0 kilpuriaihio, Lancia Delta Integrale 16V, Giulia Super -72, Giulietta -82, Alfa 90 2.0 -85, Alfa 90 Super -88, 164 TS -89
Re: alfa 90, infoa/kokemuksia
Onko nämä liikenteessä vai projekteja? Hienoa, että joitain on vielä tallessa!
- 90
- Viestit: 8053
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): 90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
Re: alfa 90, infoa/kokemuksia
Projektikuntoisia, huonompi yksilö käytetään varaosiksi paremman elvyttämiseksi, näissä molemmissa lähes kaikki optiot nahkasisusta ja ilmastointi poislukien eli löytyy kattoluukku , sähköpenkit, lasit ABS - jarrut ym..
Kolmannesta jo alfojen taivaaseen päässeestä yksilöstä sain talteen ilmastoinnin täydellisenä joka siirtyy myös tuohon kunnostettavaan yksilöön.. huonompi rullannut 236 tkm ja kunnostettava 178tkm kemppiliimaa joutuu näyttämään 162 - sarjan tyypillisiin paikkoihin eli tunkinkorvakot edessä ja bensatankin päällinen takapäässä, muutoin lujapeltinen jopa luukut ja ovet ruosteettomat
Kolmannesta jo alfojen taivaaseen päässeestä yksilöstä sain talteen ilmastoinnin täydellisenä joka siirtyy myös tuohon kunnostettavaan yksilöön.. huonompi rullannut 236 tkm ja kunnostettava 178tkm kemppiliimaa joutuu näyttämään 162 - sarjan tyypillisiin paikkoihin eli tunkinkorvakot edessä ja bensatankin päällinen takapäässä, muutoin lujapeltinen jopa luukut ja ovet ruosteettomat
- RaceAlfa
- Viestit: 229
- Liittynyt: 28 Huhti 2010, 08:06
- Car(s): 147 GTA, 147 2.0TS -07, 147 JTDm -08, 147 2.0 kilpuriaihio, Lancia Delta Integrale 16V, Giulia Super -72, Giulietta -82, Alfa 90 2.0 -85, Alfa 90 Super -88, 164 TS -89
Re: alfa 90, infoa/kokemuksia
Mulla löytyy tankin molemmin puolin olevat pitkittäispalkit, uusia orkkisosia, jos sattuu tulemaan tarvetta.
Ei sulla ylimäärästä Valextran salkkua olisi myytäväksi asti?
Ei sulla ylimäärästä Valextran salkkua olisi myytäväksi asti?
- 90
- Viestit: 8053
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): 90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
Re: alfa 90, infoa/kokemuksia
Ei ole salkkua , molemmista jäänyt jonnekin välille, 2.5:ssa tuo oli vakiovaruste..keskempää Eurooppaa katsellut mutta parin kohdalla nopeat syöneet hitaat joten toistaiseksi ei ole tärpännyt..
Pistän palkit korvan taakse, lujalta vaikutti ensitutkiskelun jäljiltä ja korroosiota vaikuttaisi olevan vain kontin pohjapellissä mutta todellinen kunto selviää vasta kun bensatankin tiputtaa pois paikaltaan.
Pistän palkit korvan taakse, lujalta vaikutti ensitutkiskelun jäljiltä ja korroosiota vaikuttaisi olevan vain kontin pohjapellissä mutta todellinen kunto selviää vasta kun bensatankin tiputtaa pois paikaltaan.