Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916)

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Mokomakin
Viestit: 722
Liittynyt: 11 Loka 2008, 17:56
Car(s): 156 2.0ts -98
916 GTV 2.0ts -97
166 2.0ts -00
306 Cabriolet -97
Kadett -65
Paikkakunta: Salo

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916)

Viesti Kirjoittaja Mokomakin »

Kampura-anturin tiedoissa ilmoitettiin 900ohm lukema jonka saan ulos vanhasta anturista mutta uudesta ei saa ulos mitään lukemia.. Lie susi, toivottavasti seuraava pelaisi paremmin..

Avatar
Mokomakin
Viestit: 722
Liittynyt: 11 Loka 2008, 17:56
Car(s): 156 2.0ts -98
916 GTV 2.0ts -97
166 2.0ts -00
306 Cabriolet -97
Kadett -65
Paikkakunta: Salo

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916)

Viesti Kirjoittaja Mokomakin »

Toinen uusi nyt asennettuna, koeajot ajettu ja auto toimii!
Seuraavaksi ihmetellään toimiiko takuu toimimattoman uuden anturin kohdalla.

Avatar
Dali
Viestit: 142
Liittynyt: 16 Syys 2021, 21:03
Car(s): 916 GTV 3.0 24v Phase 2
Megane Sport Tourer 1.4 "TCe 170"
Paikkakunta: Raisio

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916)

Viesti Kirjoittaja Dali »

Mikäs sensori 3.0 24V -moottorissa mittaa ilmanpainetta? Onko sama asia kuin imusarjan paine?

Auto oli korjaamolla ilmamassamittariin liittyneen vian takia ja samalla tuli tieto, että auto saa ilmanpaineen lukemaksi noin 500 mbar normaalin 1000 mbar sijasta.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8715
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916)

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Joku korjaa, jos parempaa tietoa, mutta ph2:ssa ei taida olla muuta anturia imuilman lämpötilalle ja ilmanpaineelle, kuin ilmamäärämittari.

Vanhemmassa on imusarjassa joku irtoanturi, jota uudemmissa ei ole. En tiedä, mittaako imuilman lämpötilaa vai imusarjan painetta.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Paikalla
FinPat
Viestit: 7767
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916)

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Alfissimo kirjoitti:
18 Kesä 2024, 01:48
Joku korjaa, jos parempaa tietoa, mutta ph2:ssa ei taida olla muuta anturia imuilman lämpötilalle ja ilmanpaineelle, kuin ilmamäärämittari.

Vanhemmassa on imusarjassa joku irtoanturi, jota uudemmissa ei ole. En tiedä, mittaako imuilman lämpötilaa vai imusarjan painetta.
Kuva

Osanumero 7 kuvassa taitaapi olla imulekussa oleva imuilman lämpötila-anturi. Samannäköinen anturi myös 12v Bussossa letkussa.

Vanhoissa turboahdetuissa Bussoissa kai oli joku paineanturi mutta ei kai näissä vapareissa?

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8715
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916)

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Juuri tuota anturia tarkoitin, että varmaan lämpötila, ja tuon kuvan hileet muistuttaa nimenomaan vanhempaa (-94-97). Jostain syystä Eperissä tuo sama kuva koskee mukamas myös CF3 ja siinä ei ainakaan kys. anturia ole. Eper on monesti vahvasti tulkinnan varainen ja siksi juuri pohdin ääneen, että onkohan myöskään välillä -98-01.

Edit: löysin vanhan kuvan -99 vuotisesta ja ei ole muita antureita. Eli kyllä se olettaen ilmamääräanturilta tietonsa saa ja jos siellä suunnalla on jotain tehty, esim. uusittu anturi, niin taitaapi olla susi.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Dali
Viestit: 142
Liittynyt: 16 Syys 2021, 21:03
Car(s): 916 GTV 3.0 24v Phase 2
Megane Sport Tourer 1.4 "TCe 170"
Paikkakunta: Raisio

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916)

Viesti Kirjoittaja Dali »

Alfissimo kirjoitti:
18 Kesä 2024, 09:55
Juuri tuota anturia tarkoitin, että varmaan lämpötila, ja tuon kuvan hileet muistuttaa nimenomaan vanhempaa (-94-97). Jostain syystä Eperissä tuo sama kuva koskee mukamas myös CF3 ja siinä ei ainakaan kys. anturia ole. Eper on monesti vahvasti tulkinnan varainen ja siksi juuri pohdin ääneen, että onkohan myöskään välillä -98-01.

Edit: löysin vanhan kuvan -99 vuotisesta ja ei ole muita antureita. Eli kyllä se olettaen ilmamääräanturilta tietonsa saa ja jos siellä suunnalla on jotain tehty, esim. uusittu anturi, niin taitaapi olla susi.
Ilmamäärämittari on juuri uusittu, koska entinen oli vetänyt roskan sisäänsä ja kärähtänyt. Laskuerittelyssä puhutaan väärän ilmanpainetiedon yhteydessä ohjainyksiköstä, mutta ei eritellä mikä ohjainyksikkö. Kulutus ja päästöt ovat kuitenkin normaalit.

Paikalla
FinPat
Viestit: 7767
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916)

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Dali kirjoitti:
18 Kesä 2024, 20:19
Ilmamäärämittari on juuri uusittu, koska entinen oli vetänyt roskan sisäänsä ja kärähtänyt.
Eihän ollut TS:n samannäköinen mutta vähän lyhyempi ilmanpuhdistajan patruuna?
Dali kirjoitti:
18 Kesä 2024, 20:19
Laskuerittelyssä puhutaan väärän ilmanpainetiedon yhteydessä ohjainyksiköstä, mutta ei eritellä mikä ohjainyksikkö. Kulutus ja päästöt ovat kuitenkin normaalit.
Sieltä voinee kysyä mistä moinen tieto löytyi?

Avatar
Keltsi
Viestit: 1862
Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, 1666 3.0, B5 Qt
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916)

Viesti Kirjoittaja Keltsi »

Dali kirjoitti:
18 Kesä 2024, 20:19
Ilmamäärämittari on juuri uusittu, koska entinen oli vetänyt roskan sisäänsä ja kärähtänyt.
Onhan tuo uusi anturi Bosch?
"No smoke => no power => no hope"

Avatar
Dali
Viestit: 142
Liittynyt: 16 Syys 2021, 21:03
Car(s): 916 GTV 3.0 24v Phase 2
Megane Sport Tourer 1.4 "TCe 170"
Paikkakunta: Raisio

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916)

Viesti Kirjoittaja Dali »

Aloin tässä kaivelemaan vanhoja laskuja, kun halusin varmistua että autossa on sentään oikean kokoinen ilmansuodatin paikallaan. Laskun mukaan asennettuna on "ilmansuodatin AR156 MA1097" (19€)

Netistä googlailemalla tämä olisi pari senttiä liian matala, eli twinsparkiin sopiva. Onko tässä nyt helvetti mennyt kaksi MAF:ia ja tukku rahaa ja vaivaa näin typerän kämmin takia?

Tuli vielä mieleen, että onko mitenkään mahdollista että autossa olisi twinsparkin ilmansuodatinkotelo asennettuna? Tiedossa on, että aiemmalla omistajalla oli jossain vaiheessa joku vapaavirtaushimmeli kiinni autossa ja kotelo on myöhemmin palautettu "originaaliksi". Mutta pystyykö siis eri mallien koteloita edes saamaan paikalleen päittäin?

Paikalla
FinPat
Viestit: 7767
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916)

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Dali kirjoitti:
25 Kesä 2024, 10:35
Aloin tässä kaivelemaan vanhoja laskuja, kun halusin varmistua että autossa on sentään oikean kokoinen ilmansuodatin paikallaan. Laskun mukaan asennettuna on "ilmansuodatin AR156 MA1097" (19€)

Netistä googlailemalla tämä olisi pari senttiä liian matala, eli twinsparkiin sopiva. Onko tässä nyt helvetti mennyt kaksi MAF:ia ja tukku rahaa ja vaivaa näin typerän kämmin takia?

Tuli vielä mieleen, että onko mitenkään mahdollista että autossa olisi twinsparkin ilmansuodatinkotelo asennettuna? Tiedossa on, että aiemmalla omistajalla oli jossain vaiheessa joku vapaavirtaushimmeli kiinni autossa ja kotelo on myöhemmin palautettu "originaaliksi". Mutta pystyykö siis eri mallien koteloita edes saamaan paikalleen päittäin?
Jos TS suodatin on V6 ilmanpuhdistinkotelossa niin on todennäköistä että roskaa menee paitsi MAF:fiin niin myös imukanavaan yms. Korkeudet 255mm vs 283mm.
'
V6 12v kotelo on aikalailla TS kotelon näköinen sylinteri mutta 24v taitaapi olla aika lailla erinäköinen, kulmista pyöristetyn suorakulmaisen särmiön muotoinen kappale.

Avatar
Dali
Viestit: 142
Liittynyt: 16 Syys 2021, 21:03
Car(s): 916 GTV 3.0 24v Phase 2
Megane Sport Tourer 1.4 "TCe 170"
Paikkakunta: Raisio

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916)

Viesti Kirjoittaja Dali »

FinPat kirjoitti:
25 Kesä 2024, 13:29
Dali kirjoitti:
25 Kesä 2024, 10:35
Aloin tässä kaivelemaan vanhoja laskuja, kun halusin varmistua että autossa on sentään oikean kokoinen ilmansuodatin paikallaan. Laskun mukaan asennettuna on "ilmansuodatin AR156 MA1097" (19€)

Netistä googlailemalla tämä olisi pari senttiä liian matala, eli twinsparkiin sopiva. Onko tässä nyt helvetti mennyt kaksi MAF:ia ja tukku rahaa ja vaivaa näin typerän kämmin takia?

Tuli vielä mieleen, että onko mitenkään mahdollista että autossa olisi twinsparkin ilmansuodatinkotelo asennettuna? Tiedossa on, että aiemmalla omistajalla oli jossain vaiheessa joku vapaavirtaushimmeli kiinni autossa ja kotelo on myöhemmin palautettu "originaaliksi". Mutta pystyykö siis eri mallien koteloita edes saamaan paikalleen päittäin?
Jos TS suodatin on V6 ilmanpuhdistinkotelossa niin on todennäköistä että roskaa menee paitsi MAF:fiin niin myös imukanavaan yms. Korkeudet 255mm vs 283mm.
'
V6 12v kotelo on aikalailla TS kotelon näköinen sylinteri mutta 24v taitaapi olla aika lailla erinäköinen, kulmista pyöristetyn suorakulmaisen särmiön muotoinen kappale.
Meikäläisen kotelo on sylinteri, ei siis tällainen, mikäli kuva vastaa todellisuutta: https://ricambi.alfisti.net/en/Spare-Pa ... :9638.html

Voisi olla siis mahdollisesti myös 12V mallista napattu kotelo?

Avatar
Dali
Viestit: 142
Liittynyt: 16 Syys 2021, 21:03
Car(s): 916 GTV 3.0 24v Phase 2
Megane Sport Tourer 1.4 "TCe 170"
Paikkakunta: Raisio

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916)

Viesti Kirjoittaja Dali »

Tänään sain vihdoinkin aikaiseksi avata tuon ilmanputsarikotelon ja lyhyempi (väärä) patruunahan sieltä löytyi. Auto on siis parin vuoden ja 7000 km ajan imenyt ilmansa suoraan tuon vajaakokoisen patruunan yli. Nyt laitoin tilalle 24V:hen tarkoitetun mallin, joka tiivistyi nätisti kotelon kantta vasten.

Seuraavaksi sitten reklamaatiota kirjoittamaan noista ilmamassamittarin tuhoutumisista ja ylimääräisistä diagnooseista. Käsittämätöntä, että näinkin yksinkertaisessa asiassa Alfoihin erikoistunut korjaamo on mennyt metsään.

Paikalla
FinPat
Viestit: 7767
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916)

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Dali kirjoitti:
10 Heinä 2024, 13:42
Seuraavaksi sitten reklamaatiota kirjoittamaan noista ilmamassamittarin tuhoutumisista ja ylimääräisistä diagnooseista. Käsittämätöntä, että näinkin yksinkertaisessa asiassa Alfoihin erikoistunut korjaamo on mennyt metsään.
Taitaapi olla erikoistunut sukupolven tai pari uudempiin kuin 916 :(

Näiden wanhojen romppeiden kanssa pitäisi olla suurimmassa osassa paikkoja itse mukana hallissa ihmettelemässä kun siellä jotain värkätään. Tai palkataan palstalta nimimerkki "Seppo" valvovaksi mestariksi kuten omakotitaloprojekteissa konsanaan. :)

Positiivista että nyt on juurisyy löytynyt ja voidaan olettaa että ilman ohi suodattimen horiminen loppuu kuten siihen liittyvät lieveilmiötkin ja pääset nauttimaan Busson äänestä koko kesän ilman murheita.

Avatar
Jiitee
Viestit: 4424
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916)

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Taitaapi olla asiaa pörinäputkikauppaan, kun korvakuulolta mielestäni Spiderin äänet ovat
hiukan suurentuneet. Olikos tässä 2,0 TS:ssa vakiotehdasputkessa keski- ja takavaimennin samaa puuta?
117 tkm rullattu kesäisin, mutta ikäähän tulee vaimentimille jo 28 vuotta….

Voisihan tähän pappa Ragazzoninkin laittaa, kun alusta ja vanteetkin poikkeavat jo vakiosta…. :wink:
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Jiitee
Viestit: 4424
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916)

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Vakio-TS-916-Spiderissa riittääkin näemmä näitä vaimentimia, on pieni etupönttö , väliputken pönttö sekä 2-vaimentimen :o: takaputki...
Hmm.... oletteko tuon takaosan muuttaneet 1-pönttöiseksi , onko äänet suurentuneet vakioon verrattuna kovin paljon ?


Tuolla alla sivulla 87 räjäytyskuvaa eri versioista.

https://www.alfa-service.com/modx/katal ... _(916).pdf
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Jiitee
Viestit: 4424
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916)

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Vielä samaan syssyyn kysymys Tessun tulpista. 4 isompaa ja 4 pienempää ( oliko 10 mm:n kierre)
NGK:n iridiumtulppaa lienee ollut tehdasvarustus. Ajattelin vaihtaa tässä n. 117 tkm:n kohdalla
vain nuo isommat NGK:t. https://www.motonet.fi/tuote/ngk-bkr6e ... earch=true


Koko hommaanhan saa palamaan sen 2-3 satasta…. Ferrarin hintataso näemmä :wink:
ja kyllähän mm. Fefeissa ja Maserareissa juuri tuota samaa tulppaa käytetäänkin.

Eli oletteko vaihtaneet pikkutulpat harvemmin kuin isot päätulpat TS- malleihin?
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8715
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916)

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Kun vaihtaa kaikki tulpat samalla kertaa, niin ei ainakaan tarvi arpoa mahdollisten syttyvikojen perässä ainakaan eri ikäisten tulppien takia.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Polforea
Viestit: 11439
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916)

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Ja olikos näissä pieni ja iso tulppa keskenään hukkakipinähenkisesti samalla puolalla? Jos, niin on kiva jos sattuu olemaan about samaa ikäluokkaa ja keskenään yhteensopivia.

Eikä Fefen tulpat kyllä kahta sataa maksaneet, vähän yli yhden vain.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Paikalla
FinPat
Viestit: 7767
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916)

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Polforea kirjoitti:
06 Elo 2024, 10:12
Ja olikos näissä pieni ja iso tulppa keskenään hukkakipinähenkisesti samalla puolalla? Jos, niin on kiva jos sattuu olemaan about samaa ikäluokkaa ja keskenään yhteensopivia.

Eikä Fefen tulpat kyllä kahta sataa maksaneet, vähän yli yhden vain.
348 8x NGK DR8EIX 13,90€ / kpl Motonet
360 8x NGK NGK PMR8B 21,90€ / kpl Motonet

TS 4x NGK PMR7A 24,90€ / kpl Motonet
4x NGK BKR6EKPA 24,90€ / kpl Motonet

Avatar
Jiitee
Viestit: 4424
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916)

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Alfissimo kirjoitti:
06 Elo 2024, 09:59
Kun vaihtaa kaikki tulpat samalla kertaa, niin ei ainakaan tarvi arpoa mahdollisten syttyvikojen perässä ainakaan eri ikäisten tulppien takia.
Kyllähän se noin on. Auto on toiminut loistavasti 3 kesää jo, ja ei viitsi liialla laihialaisuudella uusia ongelmia aiheuttaa.
Tappeleeko Denson ja NGK:n iridiumit lujaa keskenään ? Boschiinhan ( 2000-luvulla) ei näissä kannata koskea ...

Denson päätulpat hiukan halvempia kuin NGK:t , pääsisi noin 160 eurolla tulppasavotasta. Toki 10 v ja seuraavat 100 000 km saa taas sitten päästää, ja km-raja kesäautolla ei ainakaan ylity.

Onpas Fefeen edulliset tulpat vs. TS , varsinainen säästöpossu 8) :wink:
No sitten esim. VW Käferiin 4 kpl laatutulppia --> reilu 10 eur ... kiva kun on näitä halvalla ylläpidettäviäkin...
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Polforea
Viestit: 11439
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916)

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Jiitee kirjoitti:
06 Elo 2024, 12:55
Tappeleeko Denson ja NGK:n iridiumit lujaa keskenään ? Boschiinhan ( 2000-luvulla) ei näissä kannata koskea ...
Jos molemmissa on samantasoinen häiriönpoistovastus tai kummassakaan ei ole moista ja kipinäväli on oikea, niin ei niiden kauheesti pitäisi sotia. Jos ovat epäbalanssissa, niin voi toiseen tulla vahvempi kipinä kuin toiseen, mikä ei välttämättä paranna palotapahtumaa (etenkään jos tämä on niitä versioita, joissa pikkutulppa ampuu eri tahdille kuin saman pytyn päätulppa).
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
Jiitee
Viestit: 4424
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916)

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Polforea kirjoitti:
06 Elo 2024, 13:02
Jiitee kirjoitti:
06 Elo 2024, 12:55
Tappeleeko Denson ja NGK:n iridiumit lujaa keskenään ? Boschiinhan ( 2000-luvulla) ei näissä kannata koskea ...
Jos molemmissa on samantasoinen häiriönpoistovastus tai kummassakaan ei ole moista ja kipinäväli on oikea, niin ei niiden kauheesti pitäisi sotia. Jos ovat epäbalanssissa, niin voi toiseen tulla vahvempi kipinä kuin toiseen, mikä ei välttämättä paranna palotapahtumaa (etenkään jos tämä on niitä versioita, joissa pikkutulppa ampuu eri tahdille kuin saman pytyn päätulppa).
Kiitos infosta Polforea, taidan jättää turhat riskit tässä pois.
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Puro Cotone
Viestit: 12
Liittynyt: 23 Loka 2021, 15:56
Car(s): Giulia 2.2 2016
GTV 2.0 TS 1998
ex: Giulietta 1.4 T-jet 2013

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916)

Viesti Kirjoittaja Puro Cotone »

Jiitee kirjoitti:
04 Elo 2024, 18:00
Vakio-TS-916-Spiderissa riittääkin näemmä näitä vaimentimia, on pieni etupönttö , väliputken pönttö sekä 2-vaimentimen :o: takaputki...
Hmm.... oletteko tuon takaosan muuttaneet 1-pönttöiseksi , onko äänet suurentuneet vakioon verrattuna kovin paljon ?


Tuolla alla sivulla 87 räjäytyskuvaa eri versioista.

https://www.alfa-service.com/modx/katal ... _(916).pdf
Laitoin GTV TS:ään 2.0 TB:n yksipönttöisen takaosan. Äänet kasvoivat, mutta eivät mielestäni mitenkään älyttömästi. Välillä 2200 - 2600 rpm kumisee pienissä nopeuksissa, mutta tähän auttaa, kun polkee kierroksia. Imuilmanottoon hankittu vanhemman CF1-mallin putki ilman resonaattoria lisäsi myös imuääniä, joten kierrätettäessä etu- ja takapää on nyt balanssissa. 😃

Jos haluaa mahdollisimman hiljaisen auton, niin kaksi pönttöä on parempi.

Avatar
Jiitee
Viestit: 4424
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916)

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

^ tuota vähän arvelinkin, kiitos tiedosta.

Itselle parempi on tosiaan tuo vakioputkiston tyyppinen äänimaailma eli ala-keskikierroksilla vaimea ( matala murina toki ei paha) mutta sitten ylärekisterissä saisi olla elämää.
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Paikalla
FinPat
Viestit: 7767
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916)

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Jiitee kirjoitti:
07 Elo 2024, 07:56
^ tuota vähän arvelinkin, kiitos tiedosta.

Itselle parempi on tosiaan tuo vakioputkiston tyyppinen äänimaailma eli ala-keskikierroksilla vaimea ( matala murina toki ei paha) mutta sitten ylärekisterissä saisi olla elämää.
Tuolta https://www.completos.fi/fi/yhteensopiv ... t-ragazzon kliksuttelemaan niin saa kootuksi halutunlaisen kokonaisuuden.

Avatar
Jiitee
Viestit: 4424
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916)

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

^jes näin on ja suoraan Suomen Turusta vielä. Kappas IS:äänkin saa tuolta kivasti varustetta, kangasmatot voisi mm. laittaa uusiksi :wink:

Katsotaan tuo putkihomma nyt rauhassa.
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Paikalla
FinPat
Viestit: 7767
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916)

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Jiitee kirjoitti:
07 Elo 2024, 08:38
^jes näin on ja suoraan Suomen Turusta vielä. Kappas IS:äänkin saa tuolta kivasti varustetta, kangasmatot voisi mm. laittaa uusiksi :wink:

Katsotaan tuo putkihomma nyt rauhassa.
Ja kaupan edustalla on varsin usein parkissa Lancia Thesis! :) Tosin luulen että Lancialla ja Completoksella ei ole mitään tekemistä keskenään mutta kai sekin on hyvä asia.

Suomessa avoautojen huoltohommat on tosiaan hyvä katsoa rauhassa talvella. Teiden ollessa kuivat ja ilman "lämpimän" kuuluu ajella!

jmi
Viestit: 1547
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916)

Viesti Kirjoittaja jmi »

FinPat kirjoitti:
07 Elo 2024, 08:57
Jiitee kirjoitti:
07 Elo 2024, 08:38
^jes näin on ja suoraan Suomen Turusta vielä. Kappas IS:äänkin saa tuolta kivasti varustetta, kangasmatot voisi mm. laittaa uusiksi :wink:

Katsotaan tuo putkihomma nyt rauhassa.
Ja kaupan edustalla on varsin usein parkissa Lancia Thesis! :) Tosin luulen että Lancialla ja Completoksella ei ole mitään tekemistä keskenään mutta kai sekin on hyvä asia.

Suomessa avoautojen huoltohommat on tosiaan hyvä katsoa rauhassa talvella. Teiden ollessa kuivat ja ilman "lämpimän" kuuluu ajella!
Kannattaa lueskella kokemuksia kyseisestä firmasta ennen kuin rahaa lähettelee. Firma mainosti bilsteinin iskareitakin 166:seen, mutta eipä niitä varastossa ollut ja olisivatko koskaan mistään saaneetkaan. Kysyin spostilla ja vastaus kesti useita päiviä.

Paikalla
FinPat
Viestit: 7767
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916)

Viesti Kirjoittaja FinPat »

jmi kirjoitti:
07 Elo 2024, 11:01
Kannattaa lueskella kokemuksia kyseisestä firmasta ennen kuin rahaa lähettelee. Firma mainosti bilsteinin iskareitakin 166:seen, mutta eipä niitä varastossa ollut ja olisivatko koskaan mistään saaneetkaan. Kysyin spostilla ja vastaus kesti useita päiviä.
En pysty kommentoimaan muuta kuin omalta osaltani ja tilaukset ovat menneet hyvin mutta tavara jota olen Completoksesta hakenut on ollut pääsääntöisesti lähes bulkkia ja tuotannossa olemaa rompetta. Monella webbi-kaupalla on listoille jäänyt roikkumaan hyvinkin eksoottista rompetta jota on joskus ollut toimittajilla mutta ovat jo aikojen saatossa muuttuneet unobtaniumiksi.

Avatar
Jiitee
Viestit: 4424
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916)

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

FinPat kirjoitti:
07 Elo 2024, 12:22
jmi kirjoitti:
07 Elo 2024, 11:01
Kannattaa lueskella kokemuksia kyseisestä firmasta ennen kuin rahaa lähettelee. Firma mainosti bilsteinin iskareitakin 166:seen, mutta eipä niitä varastossa ollut ja olisivatko koskaan mistään saaneetkaan. Kysyin spostilla ja vastaus kesti useita päiviä.
En pysty kommentoimaan muuta kuin omalta osaltani ja tilaukset ovat menneet hyvin mutta tavara jota olen Completoksesta hakenut on ollut pääsääntöisesti lähes bulkkia ja tuotannossa olemaa rompetta. Monella webbi-kaupalla on listoille jäänyt roikkumaan hyvinkin eksoottista rompetta jota on joskus ollut toimittajilla mutta ovat jo aikojen saatossa muuttuneet unobtaniumiksi.
Meikällä on sama mahdollisuus kuin Finpatilla eli voi käydä noutopisteestä suoraan tavarat hakemassa rahaa vastaan, samalla kun käy pojan perheen ja lastenlasten luona Turus :wink:
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Jiitee
Viestit: 4424
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916)

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

No niin, päätin säästää pääosin ehjän alkuperäisputkiston, kun osaava vakihitsarini liitti n. 50 cm:n pätkän uutta putkea. Jännä juttu se on aina näissä ruostereikäjutuissa, vain 1,5 cm halkaisijaltaan oleva pieni reikä näkyi päälle päin. Sama mekatsu vaihtoi kaikki 8 alkuperäistä iridiumtulppaa NGK:n alkuperäislaatuisiin.

Samalla otatin päästölapun ja yleisen katsastustsekkauksen Spideriin. Kappas, 117 ja 28 vuotta riitti näköjään
toiselle takalaakerille ja myös pari taka multilink- jousituksen puslaa on hyvä samalla vaihtaa.
Ricambi Alfistilta taidan pistää tavaraa tulemaan, kun Suomesta ei löydy suoraan mitään.

Onko muilta ehdotuksia alkuperäistyyppisille alustan osille raadilta ?
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Paikalla
FinPat
Viestit: 7767
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916)

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Jiitee kirjoitti:
17 Elo 2024, 14:57
No niin, päätin säästää pääosin ehjän alkuperäisputkiston, kun osaava vakihitsarini liitti n. 50 cm:n pätkän uutta putkea. Jännä juttu se on aina näissä ruostereikäjutuissa, vain 1,5 cm halkaisijaltaan oleva pieni reikä näkyi päälle päin. Sama mekatsu vaihtoi kaikki 8 alkuperäistä iridiumtulppaa NGK:n alkuperäislaatuisiin.

Samalla otatin päästölapun ja yleisen katsastustsekkauksen Spideriin. Kappas, 117 ja 28 vuotta riitti näköjään
toiselle takalaakerille ja myös pari taka multilink- jousituksen puslaa on hyvä samalla vaihtaa.
Ricambi Alfistilta taidan pistää tavaraa tulemaan, kun Suomesta ei löydy suoraan mitään.

Onko muilta ehdotuksia alkuperäistyyppisille alustan osille raadilta ?
OEM+ ehdotus:
Konin Oranssit iskarit, epäkesko pultit eteen camberia varten ja takapään yläpallonivelen kiinnitykseen soikean reiän säätö a'la Totally Alfa?
Samalla jotkut kunnon renkaat alle jos ei jo ole. Kevyemmät vanteet a'la Ultra Leggera?

Avatar
Jiitee
Viestit: 4424
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916)

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

^ tuo olisi varmaan hyvä ajajan setti, mutta kun tuohon meikän autoon on pultattu vasta
vuonna -19 ja 10 000 km sitten Lowtechin säädettävä jousitus, joka toimii oikein hyvin.
Turuustkin saa vastaavaa:
https://www.completos.fi/fi/tuote/alus ... 5-95-mad

Jämäkkä myös kuopissa, ehkä hiukan pintakovuutta havaittavissa.
Voisihan tuota säätää vielä ehkä napsun ( 5- 10 mm) ylemmäksi… hmm.
Bstonen hyvät 225/45 17- tuumaisia alla kolmatta kesää.

Vanteita voisi tosiaan vaihtaa, jos tulee nuo superkeveät vastaan kohtuuhintaan…
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Monza
Viestit: 973
Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis 530e xDrive.
Paikkakunta: Espoo

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916)

Viesti Kirjoittaja Monza »

Kävin leimaamassa Hämiksen. Katsurin kanssa ihmettelimme noita pohjamuoveja, onkos tuosta toinen puolikas jäänyt matkalle, vai/tai mitä täällä on ylipäänsä alunperin ollut? Netti tarjoilee kokomuoveja koneen alle asti, -05 JTS.
Liitteet
Hämis_alta.jpeg
Hämis_alta.jpeg (170.7 KiB) Katsottu 742 kertaa

Avatar
Jiitee
Viestit: 4424
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916)

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Nopea vilkaisu pihalle, ja meikän Spiderissä ei ole tuota puolikastakaan eli puskurin lippaan päättyy plastiikka.
Sullakin helpotettu öljynvaihtoa … :wink:
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Monza
Viestit: 973
Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis 530e xDrive.
Paikkakunta: Espoo

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916)

Viesti Kirjoittaja Monza »

Jiitee kirjoitti:
21 Elo 2024, 14:55
Nopea vilkaisu pihalle, ja meikän Spiderissä ei ole tuota puolikastakaan eli puskurin lippaan päättyy plastiikka.
Sullakin helpotettu öljynvaihtoa … :wink:
Joo, näin siinä lienee tehty, olisko tämä pala jäljellä alkuperäisestä. Sitten vedetty muutama lisäruuvi läpi tuosta puskurin helmasta, ettei lepata.

Paikalla
FinPat
Viestit: 7767
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916)

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Totally Alfa -firmalla on ollut alumiinisia pohjapanssareita mutta nyt ilmeisesti loppu mutta muovisia uustuotantokopioita löytyy yhä.

https://www.totallyalfa.com/shop/body/a ... nder-tray/
https://www.totallyalfa.com/shop/body/a ... aluminium/

Kuva

Kuva

Alfa Citystä löytyy näköjään yhä OEM panssari:

https://www.alfaromeocity.com/parts/bra ... lash-guard
Kuva

Avatar
Monza
Viestit: 973
Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis 530e xDrive.
Paikkakunta: Espoo

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916)

Viesti Kirjoittaja Monza »

Kiitos linkeistä, avokausi alkaa lähetä loppuaan, joten hankitaan näitä hibernaation aikana.

Avatar
Monza
Viestit: 973
Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis 530e xDrive.
Paikkakunta: Espoo

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916)

Viesti Kirjoittaja Monza »

Duplikaatti ..
Viimeksi muokannut Monza, 23 Elo 2024, 15:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Paikalla
FinPat
Viestit: 7767
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916)

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Monza kirjoitti:
23 Elo 2024, 13:57
Kiitos linkeistä, avokausi alkaa lähetä loppuaan, joten hankitaan näitä hibernaation aikana.
Ja kyllähän moni ajaa kokonaan ilman suoja/aero -kappaleita koneen alla. Samalla hibernaation aikana voi Alfa Rossoa sutia puskurin alareunaan niin on jotain mitä jättää ensimmäiseen speed bumppiin.

Avatar
Jiitee
Viestit: 4424
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916)

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

FinPat kirjoitti:
23 Elo 2024, 14:51
Monza kirjoitti:
23 Elo 2024, 13:57
Kiitos linkeistä, avokausi alkaa lähetä loppuaan, joten hankitaan näitä hibernaation aikana.
Ja kyllähän moni ajaa kokonaan ilman suoja/aero -kappaleita koneen alla. Samalla hibernaation aikana voi Alfa Rossoa sutia puskurin alareunaan niin on jotain mitä jättää ensimmäiseen speed bumppiin.
En mitään muovihärpakettä kyllä tuonne enää laita, mutta alumiininen jos vielä löytyisi niin se kelpaisi kyllä.
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Jiitee
Viestit: 4424
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916)

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Prk, taas kun piti lähteä katto alhaalla työreisulle niin perhanan luigisähkö oli iskenyt, ja lepojännite 10,7 V.
Leksa ja Mark Levinsonit sekä radio Classic- tulille ja menoksi.

Huoh, 2 kesää vanha Spiderin akku siis CTEKin analyysin mukaan kaputt.
Ei tuo uuden akun hinta kirpaise, mutta näin lähes eläkeikäisenä ja noin 190 cm:nä 916 - mallin akun vaihtavat
tietää, samoin kiropraktikot jo hierovat karvaisia käsiään … :twisted:

Tuo karkaava virta pitäisi kyllä jotenkin selvittää ennen uuden akun uutta lyhyttä kiertoa.
Niin, viime viikolla ajettu 40 km ja pakoputkea tuolloin hitsattu… ei kai hitsaus tuhoa akkua…?
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Monza
Viestit: 973
Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis 530e xDrive.
Paikkakunta: Espoo

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916)

Viesti Kirjoittaja Monza »

Jiitee kirjoitti:
26 Elo 2024, 16:50
Prk, taas kun piti lähteä katto alhaalla työreisulle niin perhanan luigisähkö oli iskenyt, ja lepojännite 10,7 V.
Leksa ja Mark Levinsonit sekä radio Classic- tulille ja menoksi.

Huoh, 2 kesää vanha Spiderin akku siis CTEKin analyysin mukaan kaputt.
Ei tuo uuden akun hinta kirpaise, mutta näin lähes eläkeikäisenä ja noin 190 cm:nä 916 - mallin akun vaihtavat
tietää, samoin kiropraktikot jo hierovat karvaisia käsiään … :twisted:

Tuo karkaava virta pitäisi kyllä jotenkin selvittää ennen uuden akun uutta lyhyttä kiertoa.
Niin, viime viikolla ajettu 40 km ja pakoputkea tuolloin hitsattu… ei kai hitsaus tuhoa akkua…?
Minkä kokoinen akku siellä pitäisi olla? Ex omistaja oli juuri ennen laittanut uuden Exiden, aika pienen, olisko EB620. Ei järin pontevasti pyöritä jos reilu parikin viikkoa seisoo ajamatta. Lue, nippa nappa pyöräyttää käyntiin.

Coltti
Viestit: 194
Liittynyt: 28 Helmi 2012, 12:14
Car(s): Alfa Romeo Spider 2.0ts -96
Alfa Romeo GT 3.2 -04
Tesla Model Y -23
Toyota GR Yaris -21
Subaru Impreza STi -07
+ Kasa Saabeja :)

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916)

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Mä laitoin tälläsen: https://www.biltema.fi/autoilu---mp/aku ... 2000045895

Hyvä, halpa ja todettu kestäviksi.
Pyörittää iloisesti vaikka reilun viikon seissyt.

916 spiderin kkutelineeseen mahtuu n. 80ah akku kokonsa puolesta.

Avatar
Monza
Viestit: 973
Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis 530e xDrive.
Paikkakunta: Espoo

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916)

Viesti Kirjoittaja Monza »

Coltti kirjoitti:
27 Elo 2024, 20:24
Mä laitoin tälläsen: https://www.biltema.fi/autoilu---mp/aku ... 2000045895

Hyvä, halpa ja todettu kestäviksi.
Pyörittää iloisesti vaikka reilun viikon seissyt.

916 spiderin kkutelineeseen mahtuu n. 80ah akku kokonsa puolesta.
Eipä ole paha hinta, tuo Exide on ollut yhtä aneeminen kaikki 5 vuotta, kun hämis on mulla ollut.

Paikalla
FinPat
Viestit: 7767
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916)

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Monza kirjoitti:
28 Elo 2024, 11:11
Coltti kirjoitti:
27 Elo 2024, 20:24
Mä laitoin tälläsen: https://www.biltema.fi/autoilu---mp/aku ... 2000045895

Hyvä, halpa ja todettu kestäviksi.
Pyörittää iloisesti vaikka reilun viikon seissyt.

916 spiderin kkutelineeseen mahtuu n. 80ah akku kokonsa puolesta.
Eipä ole paha hinta, tuo Exide on ollut yhtä aneeminen kaikki 5 vuotta, kun hämis on mulla ollut.
Bilteman HopeaKalsium minullakin oli Spiderissä ja hyvin pyöritti. Pitää vain muistaa huolehtia latauksesta, ettei pääsee tyhjäksi. Tai ainakaan itse en saanut enää elvytettyä kun unohtui ylläpitolaturi laittamatta alkutalvesta ajoissa.

Avatar
Monza
Viestit: 973
Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis 530e xDrive.
Paikkakunta: Espoo

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916)

Viesti Kirjoittaja Monza »

FinPat kirjoitti:
28 Elo 2024, 13:23
Bilteman HopeaKalsium minullakin oli Spiderissä ja hyvin pyöritti. Pitää vain muistaa huolehtia latauksesta, ettei pääsee tyhjäksi. Tai ainakaan itse en saanut enää elvytettyä kun unohtui ylläpitolaturi laittamatta alkutalvesta ajoissa.
Spider talvehtii kylmässä, mutta kuivassa tallissa akun miinusnapa irti. Pari-kolme kertaa talvessa lykkään laturiin pariksi tunniksi. Miten noi hopeakalsiumit käyttäytyy, toimiiko sama proceduuri? Ylläpitoon en uskalla jättää.

Avatar
Jiitee
Viestit: 4424
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916)

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

FinPat kirjoitti:
28 Elo 2024, 13:23
Monza kirjoitti:
28 Elo 2024, 11:11
Coltti kirjoitti:
27 Elo 2024, 20:24
Mä laitoin tälläsen: https://www.biltema.fi/autoilu---mp/aku ... 2000045895

Hyvä, halpa ja todettu kestäviksi.
Pyörittää iloisesti vaikka reilun viikon seissyt.

916 spiderin kkutelineeseen mahtuu n. 80ah akku kokonsa puolesta.
Eipä ole paha hinta, tuo Exide on ollut yhtä aneeminen kaikki 5 vuotta, kun hämis on mulla ollut.
Bilteman HopeaKalsium minullakin oli Spiderissä ja hyvin pyöritti. Pitää vain muistaa huolehtia latauksesta, ettei pääsee tyhjäksi. Tai ainakaan itse en saanut enää elvytettyä kun unohtui ylläpitolaturi laittamatta alkutalvesta ajoissa.
Mulla on farmitallissa Spideri aina CTeKissä kiinni, mutta nyt kai sitten jo viikon käyttämättömyyden
aikana pitäisi kesälläkin pistää ylläpito päälle. Ei tuo normaalia ole, on vikaa.
Sama ilmiö oli myös ex- maantie Ducatissakin, sitä piti pitää ylläpidossa kesälläkin, jos
ei prätkäillyt pariin viikkoon tai jos se jäi matkalla sateeseen.

Voi Luigi sun sähköjäsi !

Onko Fefessä yhtään paremmat? Sen tiedän, että
kasari-ysäri Maseratin sähköjen kanssa tulisin varmaan hulluksi…
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Polforea
Viestit: 11439
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916)

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Jiitee kirjoitti:
28 Elo 2024, 16:34
Onko Fefessä yhtään paremmat? Sen tiedän, että
kasari-ysäri Maseratin sähköjen kanssa tulisin varmaan hulluksi…
On. Ja uudempi ehjä Alfakin kestää kyllä pari kuukautta helposti ilman apulatausta.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Vastaa Viestiin