Autonvaihtoketju

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Jiitee
Viestit: 4647
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. VW Typ1 1964 DeLuxe. Projektina 116-Giulietta 2.0 TC `81 ( 2. sarja )

ex-Giulia 2,0 TB ´17, `81 Giulietta 2.0 TC( 1. sarja) , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

FinPat kirjoitti:
18 Maalis 2024, 20:52
Käyt hakemassa Brabus version Zeekr X:stä etkä mitään pallo-Volvo-versiota.

https://www.autoscout24.com/offers/smar ... r_bucket=2

Pitää vain odotella heinäkuuhun että tulee 6kk täyteen jotta ei tarvitse ALV:ien kanssa pelleillä. Niin, ja ehkä saavat bititkin ojennukseen siihen mennessä.
Tuon tabletin kun vielä saa heitettyä kuikkaan niin… :|
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

FinPat
Viestit: 8513
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Jiitee kirjoitti:
19 Maalis 2024, 06:50
Tuon tabletin kun vielä saa heitettyä kuikkaan niin… :|
Itseasiassa tuossahan olisi ideaa vaihdettavalle käyttäjäkokemukselle eli tabletti jonka takapuolella on tärkeimmät toiminnot nappuloina, säätöpyörinä yms. fyysisinä kosketuspisteinä ihmisen ja koneen välillä.

Käyttäjä voisi sitten kiepauttaa esiin joko digitaalisen tai perinteisen käyttökokemuksen tarpeen mukaan.

Fyysisillä namiskuukkeleilla saisi tehtyä 100% ajossa tarvittavista asioista ja harvoin tarvittavia säätöjä varten kuten vaikka rengaspaineantureiden resetointia yms. käytettäisiin sitten digipuolta auton seisoessa.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11540
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

TeroPee kirjoitti:
18 Maalis 2024, 22:33
Kaverille on tulossa #1 ensi kuussa, joskaan ei Brabus vaan se tavallinen neliveto. Paperilla oikeinkin asiallinen laite eikä netin videoiden perusteella ollenkaan huono.
Tuollaisesta Pulsesta väänsin minäkin kauppaa, mutta Veholle jäi toistaiseksi. En taipunut nettohinnoitteluun - kyllähän autosta pitää aina kunnolla alennusta saada...

Vai mitä @HANU?

#1 oli kyllä tiloiltaan ja varustelultaan oikein asiallinen, niinkuin myös #3 (Treella tästä oikein se Brabus [johon voisi itse sopia paremmin noin 20 vuotta nuorempana]). Just ehdotin Nordealle puolen vuoden jatkosuhdetta, joten katsellaan näitä sitten syssymmällä!
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
glideslope
Viestit: 1484
Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
Car(s): Enyaq 80x, A4 3,0 TDI Quattro.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24, Giulietta T-jet 120.
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja glideslope »

Vaihdoin Alfan Audiin.
Anteeksi.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11540
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Me annamme anteeksi. Emme oikein muutakaan voi.

Onneksi kaikki eivät vielä ole luovuttaneet.

Minä olen.

Mini lähtee sitten kuitenkin perjantaina, eikä tilalle tuleva auto ole Alfa Romeo.

Ennen oli kaikki paremmin.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
glideslope
Viestit: 1484
Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
Car(s): Enyaq 80x, A4 3,0 TDI Quattro.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24, Giulietta T-jet 120.
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja glideslope »

Vittorio Jano kirjoitti:
03 Huhti 2024, 18:21
Me annamme anteeksi. Emme oikein muutakaan voi.

Onneksi kaikki eivät vielä ole luovuttaneet.

Minä olen.

Mini lähtee sitten kuitenkin perjantaina, eikä tilalle tuleva auto ole Alfa Romeo.

Ennen oli kaikki paremmin.
Ennen oli kaikki paremmin.
Mutta täältä en lähde*
Mikäs Minin jatkumoksi?

*Alfa Romeo Forum

Avatar
HANU
Viestit: 1475
Liittynyt: 27 Joulu 2004, 18:25
Paikkakunta: VAHTO
Viesti:

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja HANU »

Vittorio Jano kirjoitti:
19 Maalis 2024, 19:56
TeroPee kirjoitti:
18 Maalis 2024, 22:33
Kaverille on tulossa #1 ensi kuussa, joskaan ei Brabus vaan se tavallinen neliveto. Paperilla oikeinkin asiallinen laite eikä netin videoiden perusteella ollenkaan huono.
Tuollaisesta Pulsesta väänsin minäkin kauppaa, mutta Veholle jäi toistaiseksi. En taipunut nettohinnoitteluun - kyllähän autosta pitää aina kunnolla alennusta saada...

Vai mitä @HANU?

Kiitos kysymästä. Kyllä nettohinnoittelu on Suomalaiselle myrkkyä.
Autokaupan ammattilainen

Avatar
Polforea
Viestit: 11812
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Onko se niinku tuolla entterprais-iitee -touhuissa, missä myyään isoille lafkoille rosentteja?

Siellä siis sovitaan kiinteitä alerosentteja isojen ostajien kanssa ja nostetaan listahintoja sillai että voittoo tehdään hyvilläkin alennuksilla - ja jos joku pikkupulju sitten ostaa listahinnalla niin sehän on vaan bonusta. Parraat kiinteet alerosentit mitä itte oon nähny, on 92% koko tuotekategoriasta. Saa tosi paljon alea.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11540
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

HANU kirjoitti:
03 Huhti 2024, 20:03
Kiitos kysymästä. Kyllä nettohinnoittelu on Suomalaiselle myrkkyä.
En siis ole ainoa.

Osa autokaupan viehätystä on tinkaaminen ja se tunne, kun luulee tehneensä kaikkien aikojen diilin.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

FinPat
Viestit: 8513
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Polforea kirjoitti:
03 Huhti 2024, 20:08
Onko se niinku tuolla entterprais-iitee -touhuissa, missä myyään isoille lafkoille rosentteja?
Myöskin Telco-romujen puolella sama juttu. Ei ole pitkäkään aika kun noin 6M€ hintalappu kääntyi 1.6M€ tasolle kun huomautti myyjälle mitä PriceBookia pitäisi käyttää.

Avatar
HANU
Viestit: 1475
Liittynyt: 27 Joulu 2004, 18:25
Paikkakunta: VAHTO
Viesti:

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja HANU »

Vittorio Jano kirjoitti:
03 Huhti 2024, 20:42
HANU kirjoitti:
03 Huhti 2024, 20:03
Kiitos kysymästä. Kyllä nettohinnoittelu on Suomalaiselle myrkkyä.
En siis ole ainoa.

Osa autokaupan viehätystä on tinkaaminen ja se tunne, kun luulee tehneensä kaikkien aikojen diilin.
Yep. Kyllä pieni hinnoilla leikittely tekee namiskuukkelia.
Autokaupan ammattilainen

Avatar
kterkkila
Viestit: 2388
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

lerppu kirjoitti:
29 Kesä 2023, 20:13
Varttiysi ei ole huono auto mutta kamalan raskaan tuntuinen Alfa Romeon tuotteeksi. Jos haluaa teutonisen tuntuisen auton, miksi ottaisi ”homagen”?
Tästä tuli mieleen, että uudemmat 159:t kun laihtuivat, niin aikamoinen ero tuntumassa. Tulee jossain määrin jopa 156 mieleen. Vanhemmista saa liukkaita ja kevyen tuntuisia nostamalla teho-paino -suhdetta kaavan toiselta puolelta.
Kimmo

lerppu
Viestit: 6322
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja lerppu »

kterkkila kirjoitti:
04 Huhti 2024, 14:35
lerppu kirjoitti:
29 Kesä 2023, 20:13
Varttiysi ei ole huono auto mutta kamalan raskaan tuntuinen Alfa Romeon tuotteeksi. Jos haluaa teutonisen tuntuisen auton, miksi ottaisi ”homagen”?
Tästä tuli mieleen, että uudemmat 159:t kun laihtuivat, niin aikamoinen ero tuntumassa. Tulee jossain määrin jopa 156 mieleen. Vanhemmista saa liukkaita ja kevyen tuntuisia nostamalla teho-paino -suhdetta kaavan toiselta puolelta.
Näin sitä on muutkin koittaneen minua valistaa. Olen pari Holdenin V6 varttiysiä ajanut - halusin tykätä, mutta varsinkin automaagiversio jätti kylmäksi… TBi Brera on kyllä aina hotsittanut! Ikävän harvinainen vaan, eikä ole osunut sopivaan saumaan kotimaista tarjokkia koskaan - en siis ole edes kokeillut. Joten uskotaan tässä viisaampien sanoja, ainakin kunnes pääsee kokeilemaan itse ja voi muodostaa oman värittyneen mielipiteen!

159 on kaiken tämän jälkeen edelleen kaunis katsella! Ei ole väärin niitä itselle haalia.

Avatar
hattoori
Viestit: 247
Liittynyt: 30 Loka 2009, 14:22
Car(s): Ex.Brera 1750tbi -10, Ex.MB CLS 350 shooting brake AMG, Ex. Giulietta MA -12. Ex. fl 156 jts sw 2.0. Ex 156 2.0ts
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja hattoori »

lerppu kirjoitti:
04 Huhti 2024, 16:29
kterkkila kirjoitti:
04 Huhti 2024, 14:35
lerppu kirjoitti:
29 Kesä 2023, 20:13
Varttiysi ei ole huono auto mutta kamalan raskaan tuntuinen Alfa Romeon tuotteeksi. Jos haluaa teutonisen tuntuisen auton, miksi ottaisi ”homagen”?
Tästä tuli mieleen, että uudemmat 159:t kun laihtuivat, niin aikamoinen ero tuntumassa. Tulee jossain määrin jopa 156 mieleen. Vanhemmista saa liukkaita ja kevyen tuntuisia nostamalla teho-paino -suhdetta kaavan toiselta puolelta.
Näin sitä on muutkin koittaneen minua valistaa. Olen pari Holdenin V6 varttiysiä ajanut - halusin tykätä, mutta varsinkin automaagiversio jätti kylmäksi… TBi Brera on kyllä aina hotsittanut! Ikävän harvinainen vaan, eikä ole osunut sopivaan saumaan kotimaista tarjokkia koskaan - en siis ole edes kokeillut. Joten uskotaan tässä viisaampien sanoja, ainakin kunnes pääsee kokeilemaan itse ja voi muodostaa oman värittyneen mielipiteen!

159 on kaiken tämän jälkeen edelleen kaunis katsella! Ei ole väärin niitä itselle haalia.
Yhden punaisen TBi Breran pari vuotta omistaneena en voi kuin suositella. Ainoa auto jota oikeasti kaipaan, mutta pienet lapset ja Brera+pakettiauto combo ei oikein toiminut. Matka-ajossa riittävän ripeä ja mukava ajaa pitempääkin matkaa. Ja onhan se kaunis punaisena. 8)

Kävin ulkoiluttamassa Breraa myös kerhopäivillä Kemorassa ja mun mielestä se on hyvä ajaa. Parhaaksi kierrosajaksi perusrenkailla jäi RaceChronolla mitattuna 1.31,70. Ennustettava, rauhallinen käytös ja menee minne ohjaa ilman ylimääräistä yllättävää ohjelmaa. Yhtä "huono" kuin mikä tahansa lukoton etuveto kovassa ajossa. Takavetoisena voisi olla erittäin hauska.. =) Tehoa saisi olla +100hp, jotta saisi hauskuuskerrointa lisää. Ja sen tuohon saisi melko helposti järjestettyäkin.

Vahva suositus

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11540
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Vittorio Jano kirjoitti:
03 Huhti 2024, 18:21
Mini lähtee sitten kuitenkin perjantaina, eikä tilalle tuleva auto ole Alfa Romeo.
Kuva

@lerpun kommentteja odottelen erityisesti. Eikös tämä ollut synkkä?

Merkistä en ole koskaan oikein diggaillut, mutta kai tämänkin voi nyt kurkata. Hyvin kulki loskassa Espoosta kotiin. Villkua käytin ja ajoin jopa alle rajoitusten.

-23 330e siis kyseessä. Esittelyauto, jolla rullattu vuodessa mojovat 40tkm.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
HANU
Viestit: 1475
Liittynyt: 27 Joulu 2004, 18:25
Paikkakunta: VAHTO
Viesti:

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja HANU »

Vittorio Jano kirjoitti:
05 Huhti 2024, 17:17
Vittorio Jano kirjoitti:
03 Huhti 2024, 18:21
Mini lähtee sitten kuitenkin perjantaina, eikä tilalle tuleva auto ole Alfa Romeo.
Kuva

@lerpun kommentteja odottelen erityisesti. Eikös tämä ollut synkkä?

Merkistä en ole koskaan oikein diggaillut, mutta kai tämänkin voi nyt kurkata. Hyvin kulki loskassa Espoosta kotiin. Villkua käytin ja ajoin jopa alle rajoitusten.

-23 330e siis kyseessä. Esittelyauto, jolla rullattu vuodessa mojovat 40tkm.
Wau, tuollainen Bmw on hieno peli. Onnea ja iloa.
Autokaupan ammattilainen

lerppu
Viestit: 6322
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Vittorio Jano kirjoitti:
05 Huhti 2024, 17:17
Vittorio Jano kirjoitti:
03 Huhti 2024, 18:21
Mini lähtee sitten kuitenkin perjantaina, eikä tilalle tuleva auto ole Alfa Romeo.
Kuva

@lerpun kommentteja odottelen erityisesti. Eikös tämä ollut synkkä?

Merkistä en ole koskaan oikein diggaillut, mutta kai tämänkin voi nyt kurkata. Hyvin kulki loskassa Espoosta kotiin. Villkua käytin ja ajoin jopa alle rajoitusten.

-23 330e siis kyseessä. Esittelyauto, jolla rullattu vuodessa mojovat 40tkm.
Onnitteluni! Erinomainen valinta. Seison aiempien kommenttieni takana, mutta lienee syytä suhteuttaa… Hintaluokassa parempia moderneja kilpakumppaneita varsinkaan ajoakutettuina ei oikein ole. Sisustan laatu ja ergonomia ihan parhautta ja infotainment ehkä paras ikinä. Suht ok kulkemaankin ja tunnokkaampi kuin monet muut. MUTTA onko se hyvä 3-sarjalainen? Ei ole. Se on hyvä, oikeastaan erinomainen auto. Mutta Bemariksi - ja nimenomaan itselleni - synkkä muistutus nykyajasta ja markkinatutkimuksen voimasta. Oiva esimerkki asioiden vesityksestä. Mutta ethän sinä autoa minulle ostanut vaan omiin tarpeisiisi! Ja paljon huonommin olisi voinut valita. Hyviä kilsoja sitten! Ja muista että muut eivät välttämättä huomaa vilkkuasi, BMW vilkuttaa aallonpituudella jota köyhät ei näe!

Avatar
Polforea
Viestit: 11812
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Eiköhän tuolla kelpaa pari vuotta kulkea. Hyvin on kyllä tykitetty esittelyautolla, lienyt olla mieluisa esiteltävä :D

Toisen ketjun innoittamana on pakko kysyä, että mites tuossa valitaan kulkusuunta? Kuvan mukaan keskikonsolissa ei enää cobrastickiä näy, vaikka 330e edelleen taitaa 8HP:lla välityksiänsä valita.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

lerppu
Viestit: 6322
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Polforea kirjoitti:
05 Huhti 2024, 19:01
Eiköhän tuolla kelpaa pari vuotta kulkea. Hyvin on kyllä tykitetty esittelyautolla, lienyt olla mieluisa esiteltävä :D

Toisen ketjun innoittamana on pakko kysyä, että mites tuossa valitaan kulkusuunta? Kuvan mukaan keskikonsolissa ei enää cobrastickiä näy, vaikka 330e edelleen taitaa 8HP:lla välityksiänsä valita.
Life Cycle Impact toi mukanaan eestaas -valitsimme keskikonsoliin. Ja G-coprastick oli alunperinkin sellanen outo möhkylä.

Edit: niijoo, Vittorion yksilö on M-sport, sekin on oikein hyvä juttu. Nää on tosi erilaisia varusteista riippuen…

Avatar
Polforea
Viestit: 11812
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Oulrait. Eli onko Alfa vielä Giorgion voimin melkeen viimonen mohikaani cobra stickin käytössä? :D
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11540
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Tuo siis ollut jonkun Hedinin myyjän käytössä. Tuusulasta Espooseen ja takaisin pariin kertaan.

Kovahko on kipuilu tuon brändin kanssa, mutta kai ne mielikuvat voi työntää jo romukoppaan.

Tämä meni loppujen lopuksi vähän vahingossa, kun Minin leasingin jatko meni vähän mutkikkaaksi/kalliiksi. Hedinillä oli sitten näitä joitakin kivoilla varusteilla (kaikkea ämmää löytyy, mutta ei sit esim. peruutuskameraa) ja halvalla rahalla ja -26 saakka takuulla ja kun sain vielä pari tonnia pyynnöstä pois, niin aattelin nyt kokeilla tällaista. Kalleimmat kilsat ehkä jo takana.

Kiitti positiivisista kommenteista! Helpottavat hieman lievää krapulaa.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

lerppu
Viestit: 6322
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^Joo, toi on outo juttu Bemareissa - usein jää kamera tai ratinlämmitin ruksaamatta. Yksilössä näkyi jälkimmäinen olevan, se on jo hyvä! Mutta itse kun nettautoa välillä (usein) biimereista tutkailen, niin valittuna varusteista kamera. Karsii tarjonnasta kaksi kolmannesta!

Muistathan nyt opetella tämän, ettei oteta Bemari-lupaa koeajan jälkeen pois:
IMG_9651.png
IMG_9651.png (496.7 KiB) Katsottu 6652 kertaa

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11540
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Ajelin kotiin kyllä oikein korostetun ujosti...
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

FinPat
Viestit: 8513
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Vittorio Jano kirjoitti:
05 Huhti 2024, 17:17
-23 330e siis kyseessä. Esittelyauto, jolla rullattu vuodessa mojovat 40tkm.
Ei ollut siis iso hyppäys Mini-BMW:stä aitoon BMW:hen. :-D

Nuo on hyvät jakkarat ja sopivan värisetkin kun kerran ulkopuolella ei väriä ollut.

G20 330e kulkee jo sähkölläkin lämpiminä vuodenaikoina ihan järkeviä pätkiä.

Avatar
mutt
Viestit: 5799
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja mutt »

VJ:lle löytyy jatkossa aina vapaa parkkipaikka. Onnittelut!
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11540
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

mutt kirjoitti:
05 Huhti 2024, 23:52
VJ:lle löytyy jatkossa aina vapaa parkkipaikka. Onnittelut!
Oven edestä.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

FinPat
Viestit: 8513
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja FinPat »

lerppu kirjoitti:
04 Huhti 2024, 16:29
TBi Brera on kyllä aina hotsittanut! Ikävän harvinainen vaan, eikä ole osunut sopivaan saumaan kotimaista tarjokkia koskaan
Ainakin toistaiseksi Åland on yhä kotimaata ja 939 Spider lienee ihan riittävän lähellä Breraa. Ja manuaalikin vielä.

https://beta.nettiauto.com/alfa-romeo/spider/14217019

lerppu
Viestit: 6322
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja lerppu »

FinPat kirjoitti:
06 Huhti 2024, 09:39
lerppu kirjoitti:
04 Huhti 2024, 16:29
TBi Brera on kyllä aina hotsittanut! Ikävän harvinainen vaan, eikä ole osunut sopivaan saumaan kotimaista tarjokkia koskaan
Ainakin toistaiseksi Åland on yhä kotimaata ja 939 Spider lienee ihan riittävän lähellä Breraa. Ja manuaalikin vielä.

https://beta.nettiauto.com/alfa-romeo/spider/14217019
Tämä lienee nyt toista kertaa tarjolla. Olen tuon huomannut… Muu proggistelu ajaa edelle, joten sauma on taas huono! Syytä on ehkä minussa jopa enemmän kuin tarjonnassa. :oops:

Avatar
Tazio
Viestit: 3407
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Tazio »

Vittorio Jano kirjoitti:
05 Huhti 2024, 17:17
Vittorio Jano kirjoitti:
03 Huhti 2024, 18:21
Mini lähtee sitten kuitenkin perjantaina, eikä tilalle tuleva auto ole Alfa Romeo.
Kuva

@lerpun kommentteja odottelen erityisesti. Eikös tämä ollut synkkä?

Merkistä en ole koskaan oikein diggaillut, mutta kai tämänkin voi nyt kurkata. Hyvin kulki loskassa Espoosta kotiin. Villkua käytin ja ajoin jopa alle rajoitusten.

-23 330e siis kyseessä. Esittelyauto, jolla rullattu vuodessa mojovat 40tkm.
Sic transit gloria mundi!

Vanhana esteetikkona VJ:llä on kyllä sen verrran gravitasta jäljellä, että uskon tästäkin selvittävän

-Tazio

Avatar
TeroPee
Viestit: 1643
Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja TeroPee »

lerppu kirjoitti:
12 Huhti 2024, 13:08
TeroPee kirjoitti:
12 Huhti 2024, 12:38
Joo, tossa on vaimon suunnalta tullut painostusta että ensi talvena ei etuvetoisella halua ajaa ja Tarraco lähtee kiertoon. Joku nelivetoinen piuhalla tankattava tarttis keksiä.

Esiomistetuissa kuulemma kolme tärkeintä varustetta on
- jatkettu tehdastakuu
- jatkettu tehdastakuu
- jatkettu tehdastakuu
Siellä on kauniimpi puolisko oikean äärellä!

Ihan täyssähköäkö ajattelit? Hiljattain testasin Tesla S, Etron ja Paalutähti2 nelikkoina, viimeksimainituista on vähän käytettynä tarjontaa ihan mukavaan hintaan. Jälkeenpäin näitä miettien niin Teslaa en ottaisi varmaan edes ilmaiseksi (no tottakai ottaisin, mutta myisin sitten pois). Polestar oli kaikkein kokonaisin tuote, mutta Audin näistä voisin hyväksyä. En tykkäisi, mutta kyllä sillä liikkuisi ja pysähtyisi. Ei se mikään ohjus ole, mutta tankkimaisesta painosta huolimatta pysyy liikenteen mukana - mukavasti. Jos plugari mietteissä, niin sitten kannattaa katsoa että ei ole eripari moottorit akseleilla. Muutoin on vain parkkipaikka-avustin mokoma neliveto. Tästä kahden auton ja neljän vuoden kokemusasiantuntijuus. :roll:
Jatkan keskustelua täällä enkä spammaa Milano -ketjua enempää. Ehkä jäsen lerppu huomaa.

Sinällään ei ole väliä onko täyssähkö vai plugari, mutta kun tuo plugareilla ajaminen on tullut jo tutuksi niin voisihan sitä täysin sähköiseen siirtyä. Tarpeet täyttäisi nelivetoinen id3 -kokoluokan auto, mutta sellaisia ei ole kuin kiinalaisina (Smart #1, EX30, MG4 Powa!) ja ne ei innosta niin täytyy sitten katsella muita vaihtoehtoja.

Nuo kolme mainittua on omissakin ajatuksissa pyörinyt ja Tesla tippuu pois mataluutensa vuoksi. On totuttu eläkeläiskorkeuteen joten käyttis saa jatkossakin olla sellainen. Taloudessa on matalampia laitteita sen verran ettei ihan heti matalampaa taida löytyäkään. Ei nimittäin tarvitse kynsiviilaa kuin toiseen käteen, toisen käden kynnet kun voi kätevästi viilata ajamisen ohessa suoraan asfalttia hyväksi käyttäen.

Mutta taas sivuraiteilta takaisin aiheeseen. Polestarista samat ajatukset kuin sulla. Periaatteessa pirun hyvä kokonaisuus ja täyttäisi tarpeet hyvin. Hyvä ystäväni ajelee Jyväskylässä hyvin tyytyväisenä oranssilla Polestarilla. Itselle se ei kuitenkaan jotenkin kolahda yhtään. En kyllä ole koskaan Volvoista isommin perustanut, jotenkin liikaa sitä skandinaavista olohuonetta ja ikeaa eli hyvältä näyttävää, mutta pinnan alta löyhästi suunniteltua. Täysin päinvastoin kuin aikoinaan Saabit, joissa jo Opelin insinöörien ratkaisut piti suunnitella uudestaan kun ne eivät olleet Saabin inssien mukaan riittävän hyviä.

Sitten on tietysti tuo mulle ehkä luontevin vaihtoehto eli torni. Niitä on muutamalla kaverilla ja ovat kaikkea muuta kuin ongelmattomia. Milloin pitää vaihtaa takamoottoria, milloin autoon ei pääse sisään ta ovet ei pysy kiinni. Juuri tuossa raportoitiin takalasin lämmittimen ongelmasta, ei pysy päällä kuin minuutin. Ratkaisuna softaus ja hintana 200e. Että ei oo ihan auvoa sitten noidenkaan kanssa.

Poissulkumenetelmällä kun näitä vaihtoehtoja on pohtinut niin vaikealta tuntuu ajatus ajaa jollain Skoda Enyaqilla vaikka sen bang-for-the-buck -suhde onkin kohdallaan (koska se Tesla ei ole vaihtoehto, ei edes X tai Y koska autolle pitää pystyä kävelemään silmät auki). Volkkarin
id4 ja id5 on ihan kamalan rumia ja id7 tarpeettoman suuri fyysisiltä ulkomitoiltaan. Taloudessa kun on jo Q7 niin ei ole tarvetta toiselle viisimetriselle.

Joten tuossa kun on katsellut noita torneja ja perehtynyt niihin niin esiomistettu ja jatkotakuullinen Sportback -korinen 55 tai S ilman kattokaiteita on nyt vähiten huono vaihtoehto, ainakaan jos ei mieti arvonalenemaa. On kuulemma aika raakaa. Tuossa just tuli korvanappiin tietoa että 2023 vuoden e-tronista 120tkm ajettuna on tarjottu vaihdossa uuteen Q6 e-troniin luokkaa 30-35ke riippuen siitä, antaako auton liikkeeseen heti vai vasta puolen vuoden päästä. Uutena tuo e-tron on maksanut luokkaa 83500e joten arvonalenema 2 vuoden ajoilla on kivat 50ke.

Mutta koska talveen on vielä pitkä aika niin tuskin tässä peliliikkeitä ennen toukokuuta tulee tehtyä.

Gusse
Viestit: 974
Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
Car(s): Model 3sr -21 & F-Pace -16 & Miata -90 ex: Niro -18, Proceed Gt -19, Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
Paikkakunta: Espoo

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Gusse »

^ Q4 sportback on kyllä ihan nätti sähköautoksi ja audiksi :-D . Sellaista itse pari vuotta sitten harkitsin liisariksi, kun oli paras ajettava enyaq, id ja q4 kolmikosta, mutta oli vain jäätävät toimitusajat tuolloin ja jäi ottamatta. On myös hyvin perinteinen sisältä verrattuna muihin sähkiksiin.

Avatar
TeroPee
Viestit: 1643
Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja TeroPee »

Joo, Q4 SB jäi mainitsematta kokonaan. Periaatteessa hyvä, mutta kun on sama voimalinja ja akut kuin Enyaq/id4/id5 ja niitä pienempi sekä kalliimpi niin tarkoitin tornilla sitä ur-etronia eli 2019 esiteltyä mallia, joka enemmän tai vähemmän perustuu polttisplatformiin. Q4:n sisustassa on myös enemmän halpuutusta kuin isoveljessään.

Cupralta on tulossa tuohon samaan Q4/Enyaq yms. platformiin perustuva Tavascan, mutta sen aikataulusta ei ole mitään tietoa.

lerppu
Viestit: 6322
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^Etroni on yksi niistä harvoista Audin tuotteista joka saa minultakin hyväksyvän nyökkäyksen. Varmaan suurin yksittäinen este sen ostolle oli kun rouva koeajoi ja poika kommentoi takapenkiltä että tämä näyttää ihan pappan autolta! (Pappa = minun isäni perheemme lingossa…)
Appiukon autolla ajaminen ei ilahduttanut vaimoani ajatuksen tasolla lainkaan - muutoin sai hyväksyvää elehdintää kyllä! Jos olisi ollut tämän hetkinen hintataso Etronilla, niin varmaan olisi tuska helpottunut, mutta 55keur autossa ei saanut olla henkisiäkään lukkoja kaupanteon tiellä! Näin pienestä Audismi voi joskus olla kiinni.

Avatar
Dali
Viestit: 195
Liittynyt: 16 Syys 2021, 21:03
Car(s): 916 GTV 3.0 24v Phase 2
Citroen C5 X PHEV 225
Paikkakunta: Raisio

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Dali »

Uskaltaakos nykypäivänä ostaa auton, jonka öljyt on huoltokirjan mukaan vaihdettu kerran vuodessa, mutta aina n. 30 tkm ajon jälkeen? Valmistajan suosituksen mukaisesti kylläkin, mutta miten nuo modernit suorasuihkutusbensat oikeasti tällaisiin vaihtoväleihin reagoivat?

Avatar
Polforea
Viestit: 11812
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Riippuu tietty vähän autosta, mutta kyllähän 30tkm/v vähän jo viittaa siihen että auto näkee maantietä ja enempi ns. pitkää kilsaa kuin lyhyttä nylkytystä. Kerkee ne öljyt lämmetäkin joskus ja niihin kertynyt kosteus haihtua. Eli ei välttämättä kauhistuttava, etenkään jos saat selville aiemman käyttäjän ajoprofiilin.

Jos on hinkattu 30tkm kaupungissa vuoden aikana niin käyttötunteja on jo julmetusti.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
mutt
Viestit: 5799
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja mutt »

Kai sen uskaltaa, kun ottaa heti öljypohjan auki ja putsaa tervat pois sieltä ja varsinkin öljypumpun imusiivilästä. Tämä on käsittääkseni normaali toimenpide, kun halutaan parisataatuhatta longlife-ohjelman mukaisesti huolletun Audin kestävän edes vähän pidempään.

Työkaverilla oli uutena ostettu Touran, joka huollettiin auton ilmoitusten mukaisesti ehkä 24tkm välein, ajettiin 40tkm vuoteen. Se sitten kadotti 280tkm kohdalla kiertokangenlaakerin, kun öljykanavat meni tukkoon, oli olleet aika tervaiset.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Avatar
Jiitee
Viestit: 4647
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. VW Typ1 1964 DeLuxe. Projektina 116-Giulietta 2.0 TC `81 ( 2. sarja )

ex-Giulia 2,0 TB ´17, `81 Giulietta 2.0 TC( 1. sarja) , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Dali kirjoitti:
14 Touko 2024, 19:17
Uskaltaakos nykypäivänä ostaa auton, jonka öljyt on huoltokirjan mukaan vaihdettu kerran vuodessa, mutta aina n. 30 tkm ajon jälkeen? Valmistajan suosituksen mukaisesti kylläkin, mutta miten nuo modernit suorasuihkutusbensat oikeasti tällaisiin vaihtoväleihin reagoivat?
Rehellinen oma mielipide: en ostaisi. Max 15 tkm ja kerran vuodessa riskitön valinta, mutta
meikällä ollut vain Toyotaa, Alfoja ja Kiioja. 60- luvun ilmajäähy-VW:T 3000-5000 km:n vaihtoväli.

Huippuöljykään ei kumoa Suomen vuodenaikojen tekemää öljyjen kulumista käytössä.
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Gusse
Viestit: 974
Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
Car(s): Model 3sr -21 & F-Pace -16 & Miata -90 ex: Niro -18, Proceed Gt -19, Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
Paikkakunta: Espoo

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Gusse »

Dali kirjoitti:
14 Touko 2024, 19:17
Uskaltaakos nykypäivänä ostaa auton, jonka öljyt on huoltokirjan mukaan vaihdettu kerran vuodessa, mutta aina n. 30 tkm ajon jälkeen? Valmistajan suosituksen mukaisesti kylläkin, mutta miten nuo modernit suorasuihkutusbensat oikeasti tällaisiin vaihtoväleihin reagoivat?
Tuohan on sentään kohtuu usein :lol: . Jaggella ohjelma taisi olla 34tkm tai 2 vuotta :roll: . Sen takia niissä tosin onkin sitten ongelmia

Avatar
Dali
Viestit: 195
Liittynyt: 16 Syys 2021, 21:03
Car(s): 916 GTV 3.0 24v Phase 2
Citroen C5 X PHEV 225
Paikkakunta: Raisio

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Dali »

Noh, tätä ei onneksi koeajon jälkeen tarvitse tämän enempää miettiä, sen verran huolettomasti pidetty yksilö oli kuvista ja vakuuttelusta huolimatta kyseessä.

Avatar
TeroPee
Viestit: 1643
Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja TeroPee »

lerppu kirjoitti:
12 Huhti 2024, 18:31
^Etroni on yksi niistä harvoista Audin tuotteista joka saa minultakin hyväksyvän nyökkäyksen. Varmaan suurin yksittäinen este sen ostolle oli kun rouva koeajoi ja poika kommentoi takapenkiltä että tämä näyttää ihan pappan autolta! (Pappa = minun isäni perheemme lingossa…)
Appiukon autolla ajaminen ei ilahduttanut vaimoani ajatuksen tasolla lainkaan - muutoin sai hyväksyvää elehdintää kyllä! Jos olisi ollut tämän hetkinen hintataso Etronilla, niin varmaan olisi tuska helpottunut, mutta 55keur autossa ei saanut olla henkisiäkään lukkoja kaupanteon tiellä! Näin pienestä Audismi voi joskus olla kiinni.
Käytiin männäviikolla koeajamassa e-tron 55 ja todettiin että on tarpeettoman suuri eikä tunnu sähköautolta. On siis meille sopiva. Kyseisestä yksilöstä ei tullut kauppoja puutteellisen varustelun vuoksi, mutta huomenna kaveri käynee katsomassa yhtä tai kahta autoa Saksassa.

Vaimon entinen plugari-Seat meni Autovexin kautta ja nyt täytyy koittaa pärjätä arjessa kahdella V8 -moottorisella Audilla siihen saakka kunnes löytyy joku vispilä. Onhan se vähän kituuttamista kun on vain 760 hevosvoimaa ja 1190 nyytonia jaettuna kahteen autoon.

Avatar
Monza
Viestit: 983
Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis 530e xDrive.
Paikkakunta: Espoo

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Monza »

Gusse kirjoitti:
15 Touko 2024, 17:41
Dali kirjoitti:
14 Touko 2024, 19:17
Uskaltaakos nykypäivänä ostaa auton, jonka öljyt on huoltokirjan mukaan vaihdettu kerran vuodessa, mutta aina n. 30 tkm ajon jälkeen? Valmistajan suosituksen mukaisesti kylläkin, mutta miten nuo modernit suorasuihkutusbensat oikeasti tällaisiin vaihtoväleihin reagoivat?
Tuohan on sentään kohtuu usein :lol: . Jaggella ohjelma taisi olla 34tkm tai 2 vuotta :roll: . Sen takia niissä tosin onkin sitten ongelmia
159 TBi, 35 tkm öljynvaihtoväli. Tätä oltiin noudatettu kun tuli mulle aikoinaan melkein 70tkm ajettuna, liisari kun oli ensimmäisessä elämässä. Oli siis tuohon mennessä vaihdettu kerran öljyt, eli näitä kuuluisia hyvin huollettuja leasing autoja. 70 tkm öljynvaihdon jälkeen uusi öljy oli kokolailla heti mustaa. Ajoin siihen sitten 30 tkm lisää, 15 tkm öljynvaihtovälillä kunnes turbo korkkasi ja hukkasin koko kamppeen. On se näimmä edelleen ajossa reilu puolensataa tuhatta enemmä ajettuna, eli ehkei sen kummempaa.

Avatar
Savo
Viestit: 2146
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja Giulia 2.0
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Savo »

Pelastin maailman: 189 g/km päästävä auto vaihtui 138 g/km päästävään autoon.

Avatar
Polforea
Viestit: 11812
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Kesä tulee, aurinko paistaa ja käyttöautokuume alkaa taas heräämään. Mitään järkeähän tässä ei ole, tonnin keliveto-159 on muuten käyttöautona mitä parrain, mutta peltikatto ahistaa ja mieli huutaa paluuta maisemakonttoriin. Tottahan mulla TVR on, mutta semmonen arkihelppo peruslulla on käyttöautona paljon parempi.

No niin no, arkihelppo peruslulla, miten senkin nyt ottaa. Arkihelppo meinaa sitä, että lähtee napista tai avaimesta käyntiin ja on kevyt ajaa. Sellanen, jolla voi helposti ja levollisesti painaa töihin viitenä päivänä viikossa (jeah rite, en oo hetkeen tätä tekemässä, mutta noin kuvaannollisesti) ja vielä viikonloppuna rykästä tuhannen kilsan sukulointireissun päälle. Peruslulla taas tarkoittaa sitä, että ajettavuus ja käytös on jossain 159-Giulia-XE -linjan tienoossa, eli sellanen mukavan pehmeä alusta ja ohjaus.

Takapenkkiä en tartte, mutta ei siitä haittaakaan ole. Enkä kauhiata tavaratilaa, mutta vetokoukku olisi oiva. Rättikatto for the win, sähkössä on etunsa, mutta ei välttämätön. Mieluiten kipinäsytkällä, mutta en ole ehdoton, useimmat automallit mieluiten manuaalina. Sisusta ei saa olla musta, vaaleampi parempi. Semmonen 200hp on ihan ok teholuokka, enempi ei haittaa mutta tuolla pärjää arjessa ihan ok.

Alkuunsa haarukoin, että en kuitenkaan halua luopua nelivedosta ja koska volkkarit ei houkuta (sori Tero, B8/B9 on sinänsä ihan hyvä auto, mutta ei vaan houkuta), onnistuin listaamaan neljä potentiaalista vaihtoehtoa:

1) Alfa Romeo Spider 3.2 JTS Q4
+Tuttua ja helppoa perustekniikkaa
+Ihan pirun nätti
-Tuttua tekniikkaa, eli vähempi uutuuden viehätystä

2) BMW 2xxi F23 xDrive
+B-kone olisi ehkä sopivan, ei liian jännittävä jopa nelipyttyisenä
+Pitäisi olla ihan ok laatua muutenkin
+Hyviä varusteluita tarjolla
+Actimax nelivetona
-Äffäläisten ajettavuutta moitittu, en ole koestanut

3) Jaguar F-Type AWD
+Aivan järjettömän hieno laite
+Tarjolla arvonsa mukaisesti vain "riittävä" -luokitusen bensakoneita, etenkin kelivedon yhteydessä
+Yllättävän lyhyt ja helppo tyyppivikalista
+Actimax nelivetona
-Hitusen hintasa
-Ei taida saada vetokoukkua

4) MG Cyberster
+Markkinoiden ensimmäinen sähköauto, jossa on käyttispotentiaalia (juujuu, MULLE käyttispotentiaalia)
+Ennakoiden perusteella ok kokonaispaketti
-Tuskin saa vetokoukkua
-Valmistaja kiinalaisomistuksessa
-Ei vieläkään Suomessa edes koeajettavissa
-Hitusen hintasa

Sitten hoksasin, että puoleen noista vaihtoehdoista ei saa vetokoukkua, joten pitäisi kuitenkin pitää veturi erikseen, ehkä se voisi myös olla pahimpien kelien tehoetenijänä. Eli jos hahmottelisi myös vajaavetoa vaihtoehtona, niin listalle löytyy helposti lisää ehdokkaita ja mikä parasta, mukavammasta päästä hintaskaalaa.

5) Saab NG9-3 Facelift (2008->)
+Vanhana saabistina kutkuttaisi kyllä mieltä
+Etenkin faceliftinä tykkään ulkonäöstä ja olemuksesta

6) Fiat (tai Abarth) 124 Spider
+Hieno auto, aikoinaan koeajolta jäi tosi hyvä fiilis
-Ristiseläntuki puuttuu, mutta sen saisi ehkä kohtuuvella taklattua

7) BMW 125i/130i/135i E88
+Tuttu laite
+Ihan kelpo kulkine, jäi hyvä mieli edellisestä
-Tuttu laite, uutuudenviehätys vähissä

8) Jaguar XK (lähinnä X150)
+Hieno auto
+Inhimillinen tyyppivikalista
-Aika niukasti tarjontaa

Tosi villeinä kortteina mieleen nousee kaksi mallia, joihin voisi ehkä tutustua jos osuu hyvä yksilö kohdalle:

9) BMW 3xx (6cyl) E46
+E46 on hieno kori
-Malli alkaa olla iäkäs, oikeesti hyvät alkaa vähenemään

10) Volvo C70 1.gen
+Se nätimpi C70
-Malli alkaa olla iäkäs, oikeesti hyvät alkaa vähenemään

Koetan pidätellä kuumettani ainakin ensi vuoteen asti (lähinnä finanssiteknisistä syistä), mutta jossain vaiheessa pitää varmaan taas aloittaa koeajokierrokset ja tarinoida koeajoketjuun. Tähän mennessä tällä lähtökulmalla alkaneet kierrokset ovat tyypillisesti päättyneet vain yhdellä tapaa, joten ainoa mitä voi yrittää kontrolloida on se ajoitus. Onneksi yllättävän iso osa muuten hienoista avoista chattiauton tarjonnassa on mustalla sisustalla.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

FinPat
Viestit: 8513
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Polforea kirjoitti:
01 Heinä 2024, 21:18
BMW 2xxi F23 xDrive
Kun aikanaan F-sukupolven laitteita koeajoin niin päädyin lopputulemaan että F22 xDrive oli oman määritelmäni mukaan paras ajettava. Lyhyempi akseliväli antaa notkeamman tunnelman kurveissa kuin mitä esim. F32/F33 puhumattakaan F30/F31. Tai varsinkaan F34. Joten F22:lla tuli luokkaa 3 vuotta 100tkm kuljettua.

(Ja surullisen kuuluisalla N20-koneella pärjättiin ilman ongelmia. B-koneiset käyntiääneltään jostain syystä vielä karkeamman kuuloisia mutta ilmeisesti huomattavasti vähemmän jännitysmomenttia tuottavalla jakopäällä.)

Ei huono valinta lainkaan. Periaatteessa modernimpi toteutus E81/E88 laitteista.

Avatar
Polforea
Viestit: 11812
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Polforea »

^Tuo F23 olisi sinänsä paras kompromissi - se on kuitenkin nimenomaan arkihelppo peruslulla, sen saa nelivetona ja siihen tiettävästi saa sen vetokoukunkin, eli käytännössä kaiken arkisen ajelun voisi yksinkertaisesti hoitaa sillä.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

FinPat
Viestit: 8513
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Polforea kirjoitti:
01 Heinä 2024, 21:18
Kesä tulee, aurinko paistaa ja käyttöautokuume alkaa taas heräämään.
Long List:

BMW F12?
MB R171/R172?
Ford S550?
Miata ND?

Avatar
Jiitee
Viestit: 4647
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. VW Typ1 1964 DeLuxe. Projektina 116-Giulietta 2.0 TC `81 ( 2. sarja )

ex-Giulia 2,0 TB ´17, `81 Giulietta 2.0 TC( 1. sarja) , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

FinPat kirjoitti:
01 Heinä 2024, 22:08
Polforea kirjoitti:
01 Heinä 2024, 21:18
Kesä tulee, aurinko paistaa ja käyttöautokuume alkaa taas heräämään.
Long List:

BMW F12?
MB R171/R172?
Ford S550?
Miata ND?
Short list: 8)
https://www.nettiauto.com/lexus/is/13831222

Saattaa olla toki Fefe- miehelle liian tylsä, ja tätä vain tankataan ja
joskus vaihdetaan öljyt ja raikkari. Ei tarvii rassata näitä yleensä, mikä
taitaa olla tässä tapauksessa haittakin. Toki sähkökaton mahd.heikot paikat
ainakin itse kyllä tsekkaisin.

Popit ovat kyllä mahtavat ja ilmastoidut istuimet luksusta myös avossa.
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Polforea
Viestit: 11812
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Polforea »

^Lexus mitä suurimmalla todennäköisyydellä kyllä täyttäisi mainiosti perusspeksin "arkihelppo peruslulla", mutta en tiedä pääsisinkö yli siitä että tämä näyttää vähän Avensikselta eikä omaan silmään yhtään hyvältä enkä halua autoa jota pitää lähestyä silmät kiinni. Lisäksi tuossa on palakatto, joten tipahtaa kyllä listalta pois senkin puolesta.

Kiitos kuitenkin ideasta! Siksikin pohdin näitä etukäteen julkisesti, että esiin nousisi tälläisiä "enpäs tullut aatelleeksi" -yllättäjiä.
FinPat kirjoitti:
01 Heinä 2024, 22:08
BMW F12?
MB R171/R172?
Ford S550?
Miata ND?
F12 voisi olla ihan harkinnan arvoinen, sitä ei enää tarvi lähestyä silmät kiinni kuten edeltäjäänsä.

Mersuun mulla ei vielä riitä ikä, sitä voi kattella joskus 20v päästä.

S550:n '66 esi-isä oli positiivinen yllätys, ehkä tuoreempikin ameriikanponi saattaisi olla positiivinen.

Miata on ihan potentiaalinen laite! Se on iloinen ja helppo, mutta alkuperäistä 166:sta surullisempana ND jää kyllä pois, NC ei itke.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

lerppu
Viestit: 6322
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Polforea kirjoitti:
02 Heinä 2024, 07:01
^Lexus mitä suurimmalla todennäköisyydellä kyllä täyttäisi mainiosti perusspeksin "arkihelppo peruslulla", mutta en tiedä pääsisinkö yli siitä että tämä näyttää vähän Avensikselta eikä omaan silmään yhtään hyvältä enkä halua autoa jota pitää lähestyä silmät kiinni. Lisäksi tuossa on palakatto, joten tipahtaa kyllä listalta pois senkin puolesta.

Kiitos kuitenkin ideasta! Siksikin pohdin näitä etukäteen julkisesti, että esiin nousisi tälläisiä "enpäs tullut aatelleeksi" -yllättäjiä.
FinPat kirjoitti:
01 Heinä 2024, 22:08
BMW F12?
MB R171/R172?
Ford S550?
Miata ND?
F12 voisi olla ihan harkinnan arvoinen, sitä ei enää tarvi lähestyä silmät kiinni kuten edeltäjäänsä.

Mersuun mulla ei vielä riitä ikä, sitä voi kattella joskus 20v päästä.

S550:n '66 esi-isä oli positiivinen yllätys, ehkä tuoreempikin ameriikanponi saattaisi olla positiivinen.

Miata on ihan potentiaalinen laite! Se on iloinen ja helppo, mutta alkuperäistä 166:sta surullisempana ND jää kyllä pois, NC ei itke.
Tässähän ollaan nyt jännän äärellä! Ja kyllä - vaikka ne f penarit on tuttuja ja tylsiä, niin on ne hyviäkin. Nelikkokakkonen ilman kattoa alle. Mun mielestä se on default referenssitaso tässä listassa. Jos joku sitten elähdyttää enemmän - hyvä niin, käyttöhauskaa sieltä! Muutoin mulla on tähän omituisen vähän annettavaa, jään kuitenkin mielenkiinnolla seuraamaan saagaa!

Avatar
TeroPee
Viestit: 1643
Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja TeroPee »

Polforea kirjoitti:
01 Heinä 2024, 21:18
Alkuunsa haarukoin, että en kuitenkaan halua luopua nelivedosta ja koska volkkarit ei houkuta (sori Tero, B8/B9 on sinänsä ihan hyvä auto, mutta ei vaan houkuta), onnistuin listaamaan neljä potentiaalista vaihtoehtoa:
Ymmärrän erittäin hyvin ettei volkkarit houkuta. Tylsiä ja mitäänsanomattomia nämä tuppaa olemaan ja aina on jokin muu merkki tai malli, joka on jossain suhteessa parempi. Kompromisseja siis niille, joille sinällään asiallinen kompromissi on vaihtoehto. :silly:

Vastaa Viestiin