Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Valvoja: Moderators
- mutt
- Viestit: 5618
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ylipitkät vaihtovälit on ainakin toimiva keino tervata moottoria sisäpuolelta, ja männänrenkaat on yksi mahdollinen kohde. Tosin noihin aikoihin useampikin valmistaja laittoi koneisiinsa löysiä männänrenkaita pienempien sisäisten vastusten toivossa, mistä seurasi sitten öljynkulutusta. Esim. Toyotan tapauksessa sitten vaihdeltiin uusia renkaita sen enemmittä pulinoitta, joidenkin toisten tapauksessa taas sovittiin, että artisti maksaa.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- Tiige
- Viestit: 2921
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
En osaa perimmäistä syytä sanoa 156 JTS:n öljynkulutukselle kun ei ole tuttu moottori. Ei kai missään Alfa Romeossa ole ikinä ollut 30tkm öljynvaihtoväliä? Joissain se 30tkm saattaa olla huoltoväli mutta sitten erikseen maininta että öljyt 15tkm tai 1 vuoden välein.atm kirjoitti: ↑19 Maalis 2024, 16:17Onkohan tuon jötsin öljynkulutus ollut suurta ihan uudesta lähtien?
30 tkm öljynvaihtoväli on aika pitkä merkille kuin merkille ja se saattaa edesauttaa nopeempaa koneenn kulumista.
Ylitarkalla pidolla olleesta JTS jossa suositettu vaihtoväli puolitettu olisi mukava kuulla kommenttia - meneekö ölppää samalla mitalla
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
-
- Viestit: 45
- Liittynyt: 24 Huhti 2018, 08:08
- Car(s): 156 SW 2.5 V6 2001
Ex: 159 1750 TBi 2011 - Paikkakunta: Pikkala
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Irrottelen etupenkkejä 156 2.5V6:sta ja kysymys miten airbagin liittimen saa irti? Liitin näyttää kolmelta puolelta kiinteältä joten sen irrottaminen näyttää hmmm mutkikkaalta. Kiitos etukäteen vastauksista. Niin ja penkit on tarkoitus laittaa takaisin kiinni eli johtoja ei viitsi katkaista.
- Liitteet
-
- 20240326_162954 tt.jpg (65.47 KiB) Katsottu 6151 kertaa
- TonninAlfa
- Viestit: 486
- Liittynyt: 11 Heinä 2017, 18:54
- Car(s): -04 156 FL V6 (kesä)
-04 156 SW FL JTS (käyttis)
-03 156 JTS (rata)
sekä 1-n projektia - Paikkakunta: Akaa/Viiala
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^juuri nyt ei pääse tarkistamaan omista vehkeistä, mutta muistikuvista -> eikös siinä yhdellä sivulla ollut näkyvissä valkoinen "uloke", jonka sisään painamalla liittimet erkanevat toisistaan.
Money well spent? Well, money spent...
-
- Viestit: 45
- Liittynyt: 24 Huhti 2018, 08:08
- Car(s): 156 SW 2.5 V6 2001
Ex: 159 1750 TBi 2011 - Paikkakunta: Pikkala
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
On sellaiset mitkä menee sisään. Yritin irrottaa tuolla tavalla, mutta oliskohan sitten vaan vanhuuttaan niin tiukassa, että vaatii vähän voitelua? Eli irti on, oli vain tiukassa:)
-
- Viestit: 45
- Liittynyt: 24 Huhti 2018, 08:08
- Car(s): 156 SW 2.5 V6 2001
Ex: 159 1750 TBi 2011 - Paikkakunta: Pikkala
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Seuraava kysymys. 156:n kaikki lattiamatot on irti ja lattian eristysmateriaalikin pitää poistaa koska pintakumi on kovettunut ja hapertunut. Mitä laatua olette käyttäneet tilalle, kun olette uusineet? Saisi olla tietenkin taipuisaa, että on helppo muotoilla koteloihin. Jotain Motonetin tai Bilteman vakio tuotetta?
- Alfissimo
- Viestit: 8717
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ei sen määräänsä hienompaa tarvi olla. Bilteman liimalla varustettua bitumia muistaakseni viimeisimpänä laitoin, kun oli tarve. Pieni lämpö auttaa notkistumaan mutkissa.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
-
- Viestit: 45
- Liittynyt: 24 Huhti 2018, 08:08
- Car(s): 156 SW 2.5 V6 2001
Ex: 159 1750 TBi 2011 - Paikkakunta: Pikkala
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
156:n sisustan kasaus menossa ja yksi johtosarja jäi merkkaamatta. Mihin mahtaa mennä samassa johto nipussa oleva kolmas klipsi? Kuvan alalaidassa valkoinen johto klipsi. Kiitos etukäteen.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Jaahas, Busson kaasuläppäkotelo sirisee virrat päällä. Tai vahvasti olettaisin, että on kaasuläppäkotelo googlailujen ja korvakuulolla paikantamisen jälkeen. Sirinä on pääsääntöisesti tasaista, mutta saattaa välillä pätkiä. Jos painaa erittäin kevyesti kaasupoljinta, niin sirinä lakkaa ja jos painaa poljinta syvemmälle, niin sirinä taas jatkuu. Moottorin ollessa käynnissä kaikki tuntuis kuitenkin pelaavaan. Tyhjäkäynti on tasainen, ei esiinny nykimistä, eikä ole vikakoodeja.
Toi kaasuläppäkotelo kun on tossa helpossa paikkaa tyrkyllä, niin mietin oliskohan mitään mitä tällainen kädetönkin auton omistaja vois kokeilla tehdä ongelman selvittämiseksi(?) Vai onko tässä ees oikeeta ongelmaa?
Toi kaasuläppäkotelo kun on tossa helpossa paikkaa tyrkyllä, niin mietin oliskohan mitään mitä tällainen kädetönkin auton omistaja vois kokeilla tehdä ongelman selvittämiseksi(?) Vai onko tässä ees oikeeta ongelmaa?
- Keltsi
- Viestit: 1870
- Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
- Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, 1666 3.0, B5 Qt
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tuossa on sähköinen kaasuläppä, surina on ihan normaalia.
"No smoke => no power => no hope"
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Jees, kiitoksia tiedosta!
Harvemmin tulee oltua konepelti auki siten, että on pelkät virrat päällä, mutta nyt sattu olee, kun lamppujen suuntausta säätelin, niin pisti korvaan tuo sirinä. Tässä on vähän viime aikoina joutunut venyttää penniä, jotta saa katsastuksessa ilmenneet ruostevauriot fiksattua, niin nyt meinaa olla pelko persiissä joka äänen suhteen, että ei kai vaan hajoa mitään uutta enää. :'D
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Boselift soittimesta kyssäri.
Miten saa vai saako ollenkaan volyymisäädön pohjatasoa säädettyä?
Nyt kun auton sammuttaa joutuu aina säätämään volyymin suuremmalle. Ei tiedä onko soittimessa, koneen melutasossa vai omassa kuulossa vikaa mutta täytyy olla sellaiset 34 "napsua" että jotain kuuluu radiosta . Nyt nollataso on jotain 22 kun virrat laittaa päälle.
Miten saa vai saako ollenkaan volyymisäädön pohjatasoa säädettyä?
Nyt kun auton sammuttaa joutuu aina säätämään volyymin suuremmalle. Ei tiedä onko soittimessa, koneen melutasossa vai omassa kuulossa vikaa mutta täytyy olla sellaiset 34 "napsua" että jotain kuuluu radiosta . Nyt nollataso on jotain 22 kun virrat laittaa päälle.
- TonninAlfa
- Viestit: 486
- Liittynyt: 11 Heinä 2017, 18:54
- Car(s): -04 156 FL V6 (kesä)
-04 156 SW FL JTS (käyttis)
-03 156 JTS (rata)
sekä 1-n projektia - Paikkakunta: Akaa/Viiala
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^samaa bongattu omissakin yksilöissä, tulen siivellä kuulemaan mahdollisia vastauksia Kuulossa ei vielä pitäisi olla vikaa ja on pihassa myös yksilöitä, joissa vakkarisoittimen taso 22-30 on jo "naapurit valittaa" luokkaa.
Money well spent? Well, money spent...
- palkus
- Viestit: 5519
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
- Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^,^^ Saa, mutta en vain muista, että miten
"puhun niin totta kuin osaan"
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Bosen manuaalistakaan en löytänyt tuohon suoraa vastausta.
Ainoa kohta missä viitataan äänenvoimakkuuteen on puhelimen äänenvoimakkuus jonka pohjatason voi asettaa päälle-pois /säätää?
Olisikohan tuolla myös vaikutusta yleisen äänenvoimakkuuden pohjatasolle? Täytyy koittaa.
Miten yleistä on kajarin johtojen katkeaminen etuoven haitarikumin sisällä? Huono kuuluvuus voi ehkä johtua noista, kun kaapelia heiluttelee niin sillä vaikutusta volyymiin
Ainoa kohta missä viitataan äänenvoimakkuuteen on puhelimen äänenvoimakkuus jonka pohjatason voi asettaa päälle-pois /säätää?
Olisikohan tuolla myös vaikutusta yleisen äänenvoimakkuuden pohjatasolle? Täytyy koittaa.
Miten yleistä on kajarin johtojen katkeaminen etuoven haitarikumin sisällä? Huono kuuluvuus voi ehkä johtua noista, kun kaapelia heiluttelee niin sillä vaikutusta volyymiin
- Turre
- Viestit: 336
- Liittynyt: 29 Kesä 2009, 23:37
- Car(s): 156 2.0 JTS -03 (Oikkuli)
156 SW 2.0 JTS -02 (Villikko)
156 SW 1.8 TS -05 (Maanikko)
156 SW 2.5 V6 -03 (Vararikko)
Peugeot Boxer 290C 2.0HDi (Ludvig) - Paikkakunta: Kangasniemi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
15 vuodessa viidessä 156:ssa ei ole katkennutta piuhaa vastaan tullut (ei toki tarkoita etteikö poikkikin voi olla), mutta ne oviliittimethän näissä temppuaa ihan tyyppiominaisuutena. Ilmenee niin että jostain/joistain kaiuttimista ei meinaa mitään kuulua mutta kun tarpeeksi kääntää volumea niin liitos herää ja sitten voi pudottaa volumen normaaliksi. Yleensä korjaantuu vuodeksi-pariksi kun avaa ja suihkuttelee wd-40:tä tms.
Duct tape is like the force: It has a dark side and a light side and it holds the universe together.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Muistaakseni siellä on vaihtoehdot muista sammutettaessa oleva volumen taso, tai startissa oleva hiljainen taso.atm kirjoitti: ↑04 Kesä 2024, 14:31Boselift soittimesta kyssäri.
Miten saa vai saako ollenkaan volyymisäädön pohjatasoa säädettyä?
Nyt kun auton sammuttaa joutuu aina säätämään volyymin suuremmalle. Ei tiedä onko soittimessa, koneen melutasossa vai omassa kuulossa vikaa mutta täytyy olla sellaiset 34 "napsua" että jotain kuuluu radiosta . Nyt nollataso on jotain 22 kun virrat laittaa päälle.
En muista että sitä sai opetettua erikseen.
Pari kertaa kun on saanut paskahalvauksen pitkän reissun jälkeen aamustartissa, niin valkkaa sen automaattisesti hiljainen taso varsin nopiaan.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Eli liitin ongelma vaihtelevaan kuuluvuuteen. Löytyisikö jostain pinnikuvaa liittimestä mitkä pinnit menee kajarille, ei turhaa ronkkisi toimivia yhteyksiä. Pitää jotain sähköä johtavaa survoa sinne tilkkeeksi.
Jokin maininta voimakkuuden hidastetusta noususta / laskusta ohjekirjassa muistaakseni oli. Kokeillaan seuraavaksi sen vaikutusta.
Jokin maininta voimakkuuden hidastetusta noususta / laskusta ohjekirjassa muistaakseni oli. Kokeillaan seuraavaksi sen vaikutusta.
- Isola
- Viestit: 2065
- Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
- Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Käy saman tien kaikki pinnit läpi. Samalla tavalla ne ikkunoiden, lukkojen ym. nastat hapettuvat kuin kaiuttimienkin, ne vain alkavat oireilla vasta myöhemmin. Kerralla kaikki kuntoon on helpointa.
Älä tunge mitään tilkettä, vaan suihki molempiin puoliskoihin kontaktisprayta, käytä liitin pari kertaa kiinni ja jätä sitten auki kuivumaan tai puhalla sprayn jäänteet pois paineilmalla.
Älä tunge mitään tilkettä, vaan suihki molempiin puoliskoihin kontaktisprayta, käytä liitin pari kertaa kiinni ja jätä sitten auki kuivumaan tai puhalla sprayn jäänteet pois paineilmalla.
Järkiautoilija. H4, I5 ja V8. Etu-, taka- ja neliveto. Puuttuu W2 ja yliveto.
-
- Viestit: 171
- Liittynyt: 04 Marras 2018, 10:29
- Car(s): Käyttis Kia ceed 1.6 bensa,hupia ajelen pojan 156 2.5 V6
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Vaikka yleensä on mukavaa että katsastushenkilö ei liian pieniin asioihin puutu niin nyt olisi saanut olla tarkempi.Tammikuussa katsastin v. 98 2.5 156 eikä maininnut mitään bensatankin kiinnityspannoista.Auto on pääasissa seisonut pihalla siitä asti,sen verran ajoin että kävin tallissa vaihtamassa kesärenkaat ja samalla jarruttelin pintaruosteita jarrulevyistä.Tänään meinasin siirtää auton toiseen paikkaan ja ihmettelin että mitä jäi auton alle kun kuului raahaus ääni,pysäytin auton ja nousin katsomaan ,tankin pannat on kaikki poikki ja tankki roikkuu käsijarruvaijerin varassa.Onko v.99 156 2.0 TS sama tankki ja kiinnityspannat? Jos ei niin mistä saisi pannat?
- Alfissimo
- Viestit: 8717
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Samat pannat kaikissa 156:ssa. Jos purkupelistä löytyy sopivat, noin kiinni vaan, mutta äkkiä tuollaiset tekee itse uudetkin, jos ei halua/jaksa maailmalta tilauksia odottaa.
Itse uusin yhdet pannat jättämällä ehjät päätykulmat vanhaa ja hitsaamalla sopivat soirot kulmien väliin.
Itse uusin yhdet pannat jättämällä ehjät päätykulmat vanhaa ja hitsaamalla sopivat soirot kulmien väliin.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
-
- Viestit: 171
- Liittynyt: 04 Marras 2018, 10:29
- Car(s): Käyttis Kia ceed 1.6 bensa,hupia ajelen pojan 156 2.5 V6
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kiitokset.Pihassa on on edellämainittu TS joten sitä tutkimaan tarkemmin.Vähän hankala homma kaikenkaikkiaan kun ei ole kunnon nostinta käytössä vaan joutuu operoimaan tunkkien ja pukkien kanssa.Alfissimo kirjoitti: ↑15 Kesä 2024, 22:02Samat pannat kaikissa 156:ssa. Jos purkupelistä löytyy sopivat, noin kiinni vaan, mutta äkkiä tuollaiset tekee itse uudetkin, jos ei halua/jaksa maailmalta tilauksia odottaa.
Itse uusin yhdet pannat jättämällä ehjät päätykulmat vanhaa ja hitsaamalla sopivat soirot kulmien väliin.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
tupla
Viimeksi muokannut atm, 17 Kesä 2024, 21:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
cf3 bose busso ja latauksen merkivalo syttyi.
Sanokaas onko laturin irrotukseen keksitty helpompaa konstia kuin se pitkä kaava putkisto, alatuennat, apurunko, vetari?
Kytkinrempassa lyhensin laturin yhtä kiinnityspulttia että menisi helpommin paikoilleen, tiedä auttaako tuo yhtään.
Jos olisi pelkkä säädin menny niin onnistuuko sen vaihtaminen paikoillaan? Ainakin kaapelien mutterit saa auki mutta yksi suodatinjalan takana oleva 13mm mutteri tarvii erikoismatalan hylsyn että saa sen väännettyä, se kyllä järjestyy mutta onko siellä vielä jotain muuta mikä pitää säädinpakettia kiinni?
Sanokaas onko laturin irrotukseen keksitty helpompaa konstia kuin se pitkä kaava putkisto, alatuennat, apurunko, vetari?
Kytkinrempassa lyhensin laturin yhtä kiinnityspulttia että menisi helpommin paikoilleen, tiedä auttaako tuo yhtään.
Jos olisi pelkkä säädin menny niin onnistuuko sen vaihtaminen paikoillaan? Ainakin kaapelien mutterit saa auki mutta yksi suodatinjalan takana oleva 13mm mutteri tarvii erikoismatalan hylsyn että saa sen väännettyä, se kyllä järjestyy mutta onko siellä vielä jotain muuta mikä pitää säädinpakettia kiinni?
- Alfissimo
- Viestit: 8717
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Apurunko tieltä pois, niin siitä se laturi syntyy. Pieni mahdollisuus, että voisi mahtua koko oikean puolen vetoakselin pois ottamalla, konetta liinoilla eteenpäin vetämällä ja apurunkoa pudottamalla, mutta kyllä ahdasta on. Sillä ei ole oikein kulkureittiä pyöräkoteloa kohti ja edellä mainittujen vaivalla jo melkein ottaa suosiolla apurungon tieltä pois. Laturin pulttikin mahtuu kokonaisena, kun tunkkaa konetta ylöspäin, niin aisasta löytyy väistö.
Vetarit, tolpat ja ylätuet voi jäädä autoon kiinni ja alatukivarret voi pysyä apurungossa kiinni, niin ei ihan niin montaa osaa tarvi turhaan purkaa, jos ei väkisin halua.
Vetarit, tolpat ja ylätuet voi jäädä autoon kiinni ja alatukivarret voi pysyä apurungossa kiinni, niin ei ihan niin montaa osaa tarvi turhaan purkaa, jos ei väkisin halua.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Laturihumppaan päivitystä. Onnistuin ottamaan säätimen irti laturi paikoillaan, ö-suodatin piti ottaa pois ja ohj.tehostimen putkien kiinnityksiä löysätä että sai työskentelyyn hieman pelivaraa.
Hiilet oli kuluneet 6 mm verrattuna uuden säätimen hiiliin, yllättävän vähän ja epäilin olisiko siinä ollut juurisyy ongelmaan? Uusi säädin meni helpommin paikoilleen ajallisesti kuin vanhan irroitus ja - se lataa jälleen ! Liukurenkaassa ei ollut kuin n. 0,5 mm porras eli sen puolesta jos tuolla nyt mentäisiin ainakin 100tkm eteenpäin.
Hiilet oli kuluneet 6 mm verrattuna uuden säätimen hiiliin, yllättävän vähän ja epäilin olisiko siinä ollut juurisyy ongelmaan? Uusi säädin meni helpommin paikoilleen ajallisesti kuin vanhan irroitus ja - se lataa jälleen ! Liukurenkaassa ei ollut kuin n. 0,5 mm porras eli sen puolesta jos tuolla nyt mentäisiin ainakin 100tkm eteenpäin.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tuossa aiempina vuosina kyselin eräästä 156 Wagonista. Nyt se on eilen katsastettu 10v jälkeen, huomauttamista jäi liian alas suunnatusta uudesta sumuvalosta.
Sisäpuhallus: Pitäisikö puhaltimen puhaltaa naamalle ilmaa, tuntuu että siinä asennossa ilma jää johonkin. Lattialle puhaltaa ja ikkunalle. Pienistä pyöreistä ei tule juurikaan ilmaan. Vanha suodatin otettu välistä toistaiseksi pois.
Säätöläppäkö tai sen moottori jumittaa?
Jos niin, niin minkälainen savotta ehjätä? Kojelauta irti?
Sisäpuhallus: Pitäisikö puhaltimen puhaltaa naamalle ilmaa, tuntuu että siinä asennossa ilma jää johonkin. Lattialle puhaltaa ja ikkunalle. Pienistä pyöreistä ei tule juurikaan ilmaan. Vanha suodatin otettu välistä toistaiseksi pois.
Säätöläppäkö tai sen moottori jumittaa?
Jos niin, niin minkälainen savotta ehjätä? Kojelauta irti?
- Aquatica
- Viestit: 15112
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^
Onko automaattinen ilmastointi?
Jos on, voi olla läppien rajojen etsinnän aika. Akun miinus hetkeksi irti, sitten takaisin kiinni ja *älä koske mihinkään*, ei ovien aukomista jne.
Anna rullata läpi kaikessa rauhassa (tupakkaihmiset vetäsee sen kessun tähän väliin).
Kokeilee sitten uudestaan.
Onko automaattinen ilmastointi?
Jos on, voi olla läppien rajojen etsinnän aika. Akun miinus hetkeksi irti, sitten takaisin kiinni ja *älä koske mihinkään*, ei ovien aukomista jne.
Anna rullata läpi kaikessa rauhassa (tupakkaihmiset vetäsee sen kessun tähän väliin).
Kokeilee sitten uudestaan.
- Keltsi
- Viestit: 1870
- Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
- Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, 1666 3.0, B5 Qt
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Myös "liian pitkä" radio aiheuttaa puuttuvan yläpuhalluksen painamalla ilmakanavaa lyttyyn ja tämä estää ilman ohjausläpän liikkumisen.
"No smoke => no power => no hope"
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kiitos. Automaattinen AC.Aquatica kirjoitti: ↑02 Heinä 2024, 22:32^
Onko automaattinen ilmastointi?
Jos on, voi olla läppien rajojen etsinnän aika. Akun miinus hetkeksi irti, sitten takaisin kiinni ja *älä koske mihinkään*, ei ovien aukomista jne.
Anna rullata läpi kaikessa rauhassa (tupakkaihmiset vetäsee sen kessun tähän väliin).
Kokeilee sitten uudestaan.
Tämä rajojen ajo tuntui auttaneen. En käyttänyt käynnissä asti, mutta nyt pyöreistä puhallinsuuttimista puhaltaa nyt ilmaa.
Itse ilmastointi tarvitsee vaihtaa yhden kylmäputken ja samalla vaihtaa uuden kennon. (Putki/letku löytyy, kenno vielä euroopassa)
Millä todennäköisyydellä kompura sökö tai vähintää vuotaa? 50/60?
On ollut vähintään 10v ilman aineita.
- 155156
- Viestit: 2153
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Käykö 156 Twin Spark -mallien pakoputken takimmainen osa eli ”takapönttö” 156 2.5 V6 -malliin (2001, tiukemmalla päästötekniikalla)?
[edit] Näyttäisi vähän siltä, että diesel-malleihin ja 2.5 V6 käy sama, mutta Twin Sparkeissa eri. [/edit]
[edit] Näyttäisi vähän siltä, että diesel-malleihin ja 2.5 V6 käy sama, mutta Twin Sparkeissa eri. [/edit]
- Monza
- Viestit: 975
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
- Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis 530e xDrive.
- Paikkakunta: Espoo
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Varmaan faq osiota, mutta kysytään vielä kerran. Täällä lienee ollut eniten JTS autoilijoita.
Mites tarkka tämä 2.0 JTS olikaan hihnanvaihdosta? Kesähämiksellä ajetaan parituhatta kilometriä kesässä ja lopun aikaa se seisoo kuivassa tallissa, missä ulkolämpötila, 7-8 kk vuodessa, tänä aikana konetta ei käynnistetä.
Mennäänkö edelleen 3v vaihtovälillä?
Mites tarkka tämä 2.0 JTS olikaan hihnanvaihdosta? Kesähämiksellä ajetaan parituhatta kilometriä kesässä ja lopun aikaa se seisoo kuivassa tallissa, missä ulkolämpötila, 7-8 kk vuodessa, tänä aikana konetta ei käynnistetä.
Mennäänkö edelleen 3v vaihtovälillä?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Jos pakkaskäynnistyksiä ei oikein tule, menisin ainakin 5 vuodella jos kaikki lelut on vaihdettu viimeksi.Monza kirjoitti: ↑10 Heinä 2024, 13:59Varmaan faq osiota, mutta kysytään vielä kerran. Täällä lienee ollut eniten JTS autoilijoita.
Mites tarkka tämä 2.0 JTS olikaan hihnanvaihdosta? Kesähämiksellä ajetaan parituhatta kilometriä kesässä ja lopun aikaa se seisoo kuivassa tallissa, missä ulkolämpötila, 7-8 kk vuodessa, tänä aikana konetta ei käynnistetä.
Mennäänkö edelleen 3v vaihtovälillä?
Tasapainoakselin remmin kireyden tarkastaisin sen jälkeen.
Sehän sieltä ensin löystyy vähillä kilsoilla.
- palkus
- Viestit: 5519
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
- Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Minä vetelin 60000 täyteen ja aikaa meni 4,5 v . Vesipumpulla 2 remmiä. Taikasana on vaihtotyö ja osat, mielestäni. Ajotus ja kiristimet justiinsa. Jos kiristimet pääsee pohjaamaan, niin hihnapyörät alkaa kulumaan. Multa petti tasapainoremmi pajan jäliltä n 55000km/vajaa 4v ja 2 hihnapyörää kuluneet. Itsevaihdolla noilla samoilla hihnapyörillä sitten tuon 4,5/60000 ja tasapainoremmi ok.Monza kirjoitti: ↑10 Heinä 2024, 13:59Varmaan faq osiota, mutta kysytään vielä kerran. Täällä lienee ollut eniten JTS autoilijoita.
Mites tarkka tämä 2.0 JTS olikaan hihnanvaihdosta? Kesähämiksellä ajetaan parituhatta kilometriä kesässä ja lopun aikaa se seisoo kuivassa tallissa, missä ulkolämpötila, 7-8 kk vuodessa, tänä aikana konetta ei käynnistetä.
Mennäänkö edelleen 3v vaihtovälillä?
"puhun niin totta kuin osaan"
- Monza
- Viestit: 975
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
- Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis 530e xDrive.
- Paikkakunta: Espoo
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kiitoksia, joo pakkaskäynnistyksiä ei tule ja kaikki tilbehöörit on vaihdettu AutoMilanossa viimeksi. Ajattelin kanssa laittaa ainakin vuoden ylimääräistä aikaa, kilometrejä hihnalle ei tule kymmentä tuhatta.
Toinen kysymys, autossa on metrejä ~45tkm, ikää kohta 20v, epäilisin että alkuperäisillä tulpilla mennään. Vaihtoväli lienee 100 tkm, mitä noille kannattaisi tehdä, vai tarvitseeko mitään?
Toinen kysymys, autossa on metrejä ~45tkm, ikää kohta 20v, epäilisin että alkuperäisillä tulpilla mennään. Vaihtoväli lienee 100 tkm, mitä noille kannattaisi tehdä, vai tarvitseeko mitään?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tuntematta JTS:n hengenelämää lainkaan sanoisin yleisenä ohjeena että tulpat kannattaa ehdottomasti vaihtaa. Aika tekee tehtävänsä tulpillekin vaikka kilometrit olisivat maltillisia. Samaten tulpan koloon voipi tulla kosteutta ja vuosien saatossa tulppa sitten pikku hiljaa ruostuu pesäänsä.
Ja hintakin on kohtuullinen ja työ on helppo tehdä itse kun kyseessä ei ole Mitsubishi 3000 GT tai Ford 5.4 Triton.
- Polforea
- Viestit: 11525
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Silleen pienenä varoituksen sanana, että muutamia vuosia paikallaan maanneet, vähän ajetut tulpat saattaa sitten olla tiukahkossa. Maltti on valttia niidenkin irroituksessa - vähän voimaa saattaa tarvita kaverina.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
- palkus
- Viestit: 5519
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
- Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Vaikka nuo tulpat ovatkin pirun kestävät, niin kannattaa ne nyt edes kerran vaihtaa huolestuttavasti muistan ulkoa tulpan: ngk bkr6ekpa. Jos joku muu tulppa on tarkoitus laittaa, niin sitten ei kannata vaihtaa ollenkaan. On noi tulpat varmaankin auki olleet jakohihna hommissa, kylmänä lähtevät nätisti auki. Momentinkin taidan muistaa ulkoa 26-28 Nm. Tais olla jts liian kauan ajossaMonza kirjoitti: ↑12 Heinä 2024, 13:52Kiitoksia, joo pakkaskäynnistyksiä ei tule ja kaikki tilbehöörit on vaihdettu AutoMilanossa viimeksi. Ajattelin kanssa laittaa ainakin vuoden ylimääräistä aikaa, kilometrejä hihnalle ei tule kymmentä tuhatta.
Toinen kysymys, autossa on metrejä ~45tkm, ikää kohta 20v, epäilisin että alkuperäisillä tulpilla mennään. Vaihtoväli lienee 100 tkm, mitä noille kannattaisi tehdä, vai tarvitseeko mitään?
"puhun niin totta kuin osaan"
- Turre
- Viestit: 336
- Liittynyt: 29 Kesä 2009, 23:37
- Car(s): 156 2.0 JTS -03 (Oikkuli)
156 SW 2.0 JTS -02 (Villikko)
156 SW 1.8 TS -05 (Maanikko)
156 SW 2.5 V6 -03 (Vararikko)
Peugeot Boxer 290C 2.0HDi (Ludvig) - Paikkakunta: Kangasniemi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tuossa vähintään yhtä tärkeää kuin että kuka on vaihtanut on että mitä sinne on laitettu. Tokko niitä alkuaikojen muovikiristimiä on enää missään, mutta yksi kovin muovinen vesipumppu tuli vastaan luotetun Alfa-pajan laittamana 2016 tienoilla kun petti vuoden yliajalla (kilometrejä ei paljon mitään).
Meilläkin yksilötasolla reilusti alle 10tkm vuodessa tulee autoille reissua niin noiden rajojen kanssa on alkanut ajan myötä joustamaan kun muutaman kerran on täysin uutta vastaavan näköiset prujut vaihtanut ensin tunnollisesti kolmen vuoden ja sitten neljän ja nyt mennään jo viidettä... Sekin missä vesipumppu petti oli muuten ihan vasta asennetun näköinen edelleen.
Autokeskuksella olivat aikanaan sitä mieltä että niiden vaihtoväli on 100tkm tai 5v. Tuosta vuosirajasta en kyllä ole kirjallisena onnistunut missään näkemään mainintaa, mutta eLearn nyt on mitä on.Toinen kysymys, autossa on metrejä ~45tkm, ikää kohta 20v, epäilisin että alkuperäisillä tulpilla mennään. Vaihtoväli lienee 100 tkm, mitä noille kannattaisi tehdä, vai tarvitseeko mitään?
Duct tape is like the force: It has a dark side and a light side and it holds the universe together.
- Aquatica
- Viestit: 15112
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Miä muistelisin tulpilla olleen 100tkm/5v tai 100tkm/10v vaihtoväli ihan auton ohjekirjasessa olevan huolto-ohjelman mukaisesti TS:ssä, liekkö JTS:ssä samat?
- Monza
- Viestit: 975
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
- Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis 530e xDrive.
- Paikkakunta: Espoo
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Raati näyttää olevan melko yksimielinen siitä, että tulpat vaihtoon. Auto tuli mulle viitisen vuotta sitten ja en tosiaan tiedä onko siellä alkuperäiset vai ei. Täytyypä vielä plarata kuittipinoa mikä tuli auton mukana ja laittaa kuitenkin tulpat vaihtoon seuraavan huoltotoimenpiteen yhteydessä. Näissä vähän ajetuissa vehkeissä ei tule aina tämä ajan vaikutus mieleen.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Osaako kukaan auttaa alfoista kokematonta. Ongelmana vuoden 2005 156 1.8 TS koneella oleva alfan, jossa öljynkulutus aivan käsittämätöntä, puhutaan varmaan toista litraa /1tkm. Autolla ajettu hieman reilun200tkm.
Päällisin puolin kaikki näyttää hyvältä, ei savuta, ei vuoda, nesteet OK. Äskettäin katsastettu ja päästöt myös OK. Tehot tuntuu olevan myös tallella.
Ainut mitä nopeasti katsottuna näyttää, niin kannen ja imupuolen välisistä letkuista taempi aivan öljyssä sisältä, tässä myös aikamoinen alipaineimu koneen ollessa käynnissä. Etummaisella letkusta vissiin ottaa korvausilman?
Onko tässä öljynerotin / huohotus miten toteutettu ja mistä päin konetta löytyy? (Kuvaa?)
Muilla vastaava öljynkulutus ollut ongelmana ja miten ratkennut vai onko kone vaan entinen.
Päällisin puolin kaikki näyttää hyvältä, ei savuta, ei vuoda, nesteet OK. Äskettäin katsastettu ja päästöt myös OK. Tehot tuntuu olevan myös tallella.
Ainut mitä nopeasti katsottuna näyttää, niin kannen ja imupuolen välisistä letkuista taempi aivan öljyssä sisältä, tässä myös aikamoinen alipaineimu koneen ollessa käynnissä. Etummaisella letkusta vissiin ottaa korvausilman?
Onko tässä öljynerotin / huohotus miten toteutettu ja mistä päin konetta löytyy? (Kuvaa?)
Muilla vastaava öljynkulutus ollut ongelmana ja miten ratkennut vai onko kone vaan entinen.
- Alfissimo
- Viestit: 8717
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Huohotus on aika yksinkertainen kannen ja imusarjan välillä ja olettaen olet ne molemmat letkut löytänyt .
Öljynkulutus on jonkinlainen ominaisuus TS:n kohdalla ja ”väärällä” öljyllä erityisesti korostuu. Jotain 5w-40:sta voi mennä helposti litra tonnilla ja mitään ohuempaa ei varsinkaan saa koneeseen laittaakaan.
Henk.koht. olen omissa TS:ssa käyttänyt Valvoline MaxLife 10w-40 ympäri vuoden ja ilman muita muutoksia, jos sama kone vienyt toista öljyä n. litran tuhannella, on se MaxLifen kanssa ollut 0.5-0.7 litran haarukassa vähän yksilöstä riippuen. Kohta joku huutaa, että laita 10w-60, mutta sitä se kone ei tarvi, jos et just heti ole helteessä radalle lähdössä kelloa vastaan vetämään monta kierrosta jatkuvalla syötöllä.
Öljynkulutus on jonkinlainen ominaisuus TS:n kohdalla ja ”väärällä” öljyllä erityisesti korostuu. Jotain 5w-40:sta voi mennä helposti litra tonnilla ja mitään ohuempaa ei varsinkaan saa koneeseen laittaakaan.
Henk.koht. olen omissa TS:ssa käyttänyt Valvoline MaxLife 10w-40 ympäri vuoden ja ilman muita muutoksia, jos sama kone vienyt toista öljyä n. litran tuhannella, on se MaxLifen kanssa ollut 0.5-0.7 litran haarukassa vähän yksilöstä riippuen. Kohta joku huutaa, että laita 10w-60, mutta sitä se kone ei tarvi, jos et just heti ole helteessä radalle lähdössä kelloa vastaan vetämään monta kierrosta jatkuvalla syötöllä.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tässäkö ei ole mitään öljynerotinta sitten huohotuksen välissä? Taempi letku tosiaan hyvin öljyinen sisältä ja epäilen että sieltä öljy katoaa koneesta. Tässä letkussa vaoimakas imu kun kone käynnissä.
Valvoline MaxLife 10w-40 Ollut nyt parin tkm ajan koneessa.
Valvoline MaxLife 10w-40 Ollut nyt parin tkm ajan koneessa.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Jos koneessa on reilua öljynkulutusta, niin ei se 10w-60 kyllä sitä korjaa.
Oman tessun koneen aikoinaan purin atomeiksi ja pyttyjen hoonauksen ja uusien männänrenkaitten jälkeen ei kyllä käytännössä vienyt öljynvaihtovälillä öljyä.
Öljyrenkaissa oli tuossakin jumia ja mönjää jo vaikka oli ajettu vasta n. 120 tuhatta, toki muistaakseni ohkaisilla litkuilla huoltokirjan mukaan.
- Alfissimo
- Viestit: 8717
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Juuri siksi sanoinkin, jos se nyt oli jotenkin epäselvää.
Aikanaan vaan tuntui 10w-60 olevan joidenkin mielestä ratkaisu kaikkeen, niin siksi todettuna.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
156:n etupään olka-akselien ylätukivarsille menevät osat ottavat kiinni iskunvaimentimen runkoon auton ollessa ylös nostettuna. Onko tuo aivan normaalia vai onko jotain väärin? Hieman pyöräntuentaa nostettaessa ei enää kosketa.
- palkus
- Viestit: 5519
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
- Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Iski pieni ymmärryshävikki, mutta siis esim. pyöriä käännellessä, auto ylhäällä, niin olka-akseli kraapii iskariin? Ei kuulu.
"puhun niin totta kuin osaan"
- palkus
- Viestit: 5519
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
- Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Iski pieni ymmärryshävikki, mutta siis esim. pyöriä käännellessä, auto ylhäällä, niin olka-akseli tai joku muu kraapii iskariin? Ei ole normaalia.
"puhun niin totta kuin osaan"
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Juuri noin eli se olka-akselin ylätukivarrelle menevä osa, minkä kaari kulkee iskunvaimentimen läheltä, osuu iskunvaimentimen kylkeen auton ollessa ylhäällä ja pyöriä käännellessä. Ei siellä varmaan mitään kovin isoa väliä ole normaalissa tapauksessakaan, mutta tässä se on tosiaan kiinni sen verran, että hinkkaa maalit pois. Kyselee nimimerkki: Se oli jo tuollainen minulle tullessa.